Yale-älylukot (Doorman & Linus)

Mut jos antoi saman masterkoodin? Tapaus on siis se että msterkoodilla ei enää päässyt sisälle eikä sitä oikein näe tai voi asettaa appsista
Muistanko jotain väärin, mutta eihän sovelluksen kanssa ole masterkoodia?
On vain ownerit ja muut käyttäjät (joko tilillä tai ilman)? Ownereilla on nuo admin-oikat mitkä hoidetaan masterkoodilla jos ei ole siltaa käytössä?
 
Mites tuon Doorman L3:n kans, kai tuon alussa määritellyn masterkoodin pitäisi toimia vaikka on otettu applikaatiossa käyttöön? Vai pitääkö siirtyä henk. koht. koodeihin per tili?
Tää oli just se mitä ohjeet ei selkeästi sano ja itse kompastuin pahasti käyttöönotossa tähän. Ainakin V2N access-moduulilla toimii niin, että kun lukko paritetaan sovellukseen niin sitä masterkoodia ei sen jälkeen enää voi eikä tarvitse käyttää mihinkään.

Kulkukoodit asetetaan sovelluksella käyttäjäkohtaisesti.
 
Moro, ei ole talossa toista mekaanista lukkoa.

Voinko nyt luottaa, että tuo Yale L3 Doorman toimii ja jos ei toimi, niin saan 9v paristolla hätävirran ja sitten toimii? Onko jollain kokemuksia? Korvaako Yale jotekin, jos ei toimikaan ja joutuu murtautumaan?

Mietin, että onko mun tosiaan pakko vensklata uusi lukko johonkin kohtaan...?

Ihan hyvin tuntuu pelaavaan muuten (mutta toki 460e hinnalla on syytä toimiakin)..
 
Moro, ei ole talossa toista mekaanista lukkoa.

Voinko nyt luottaa, että tuo Yale L3 Doorman toimii ja jos ei toimi, niin saan 9v paristolla hätävirran ja sitten toimii? Onko jollain kokemuksia? Korvaako Yale jotekin, jos ei toimikaan ja joutuu murtautumaan?

Mietin, että onko mun tosiaan pakko vensklata uusi lukko johonkin kohtaan...?

Ihan hyvin tuntuu pelaavaan muuten (mutta toki 460e hinnalla on syytä toimiakin)..
Syksyllä tulee kaksi vuotta täyteen L3:n kanssa ja ei ole ollut ongelmia saada ovea auki. Joskus vaati lukosta sähköjen pois käytön kun yhteys siltaan oli katkennut "pysyvästi", mutta lukko toimi kyllä koodeilla silloinkin ilman ongelmia enkä edes tajunnut asiaa pitkään aikaan...
 
Yale doorman ollut ovessa 2018 asti, nyt alennut ilmenemään että ulkopuolelta kahva ei toimi. Aluksi oli satunnaisia kertoja, mutta yleensä sai auki kun laittoi lukkoon ja avas uudestaan (joskus muutamia kertoja joutui tekemään).
Nyt kuitenkin alkanut tekemään lähes koko ajan tuota, eikä aukea. Lukko aukeaa, mutta kahvasta ei saa ovea auki

Kahva siis kääntyy ja kara myös, mutta ei liikuta kieltä. Ei vaikka ovi on auki eikä ole käynyt lukossa. Välillä toimii, mutta nykyään suurimmaksi osaksi ei. Sisäpuolelta toimii normaalisti.

Osaako joku sanoa mistä voisi johtua?
 
Itse laitoin vastaavaan lukkoon Danalock v3:n. Olisiko 150€ ollut gigantista. Asennuksessa ei montaa minuuttia mennyt ja paristot kesti 3 vuotta. Tuo on erityisen kätevä siihen että tuo kääntää oven automaattisesti lukkoon kun esim lähdet kotoa pois. Eli esim joka kerta kun oven avaus tapahtuu -> menee lukkoon ajastetusti 40 sekunnin kuluttua.
Suuret kiitokset! Kävin noukkimasta Gigantista Zigbee-version 189€. Lukko istuu oveen hyvin, piti vain yksi notchi sahata irti kääntimestä. Nyt sovelluksen opettelua ja pitäisi WIFI-bridge varmaan tilata.
 
Suuret kiitokset! Kävin noukkimasta Gigantista Zigbee-version 189€. Lukko istuu oveen hyvin, piti vain yksi notchi sahata irti kääntimestä. Nyt sovelluksen opettelua ja pitäisi WIFI-bridge varmaan tilata.

Bongasin tästä keskustelusta myös Switchbot Lock:n mikä vois olla erittäin hyvä vaihtoehto myös. Lähinnä jos Danalockin kanssa ilmenee ongelmia yms niin menisin tuollta Switchbot Lock sitten. Itsellä tuo Danalockin karvalakkiversio ja ihan kivasti toiminut Bluetoothilla avaamiseen. Mutta tuossa Switchbotissa tuntuu samaan hintaan saavan vielä paljon enemmän ominaisuuksia.
 
Bongasin tästä keskustelusta myös Switchbot Lock:n mikä vois olla erittäin hyvä vaihtoehto myös. Lähinnä jos Danalockin kanssa ilmenee ongelmia yms niin menisin tuollta Switchbot Lock sitten. Itsellä tuo Danalockin karvalakkiversio ja ihan kivasti toiminut Bluetoothilla avaamiseen. Mutta tuossa Switchbotissa tuntuu samaan hintaan saavan vielä paljon enemmän ominaisuuksia.
Joo näyttää olevan myös hyvä kandidaatti. Tuli tässä illan myötä testailtua ja on kyllä suht hidas reagoimaan danalock v3, menee 5-15 sekuntia availuun ja lukitukseen. Välillä nähnyt myös erroria että bluetooth rangen ulkopuolella vaikka seisoisi lukon vieressä. Softa siis vaikuttaa aika huonolta danalockissa. Myöskään integraatiota Google Homeen ei näytä olevan. Switchbotissa saisi lähes samaan hintaan touchpadin sormenjälkilukijalla ja suoraan Google Homeen ja HA:han integraatiot (hub minillä) ja sovellus näyttää responsiiviselta. Switchbot toki melkoinen mötikkä ovessa, mutta haittaakohan tuo.

Päivitys: Laitoinpa huvikseen tuon Switchbot Lockin, numpadin touchilla ja minihubin tilaukseen. 191€ harmaalla värillä ja onhan tuossa enemmän kilkettä kuin Danalockissa. Katsotaan kumpi pärjää paremmin ja saa jäädä talouteen.
Pahoittelut OT:sta, eipä enää liity Yalen lukkoihin tämä.
 
Viimeksi muokattu:
Yale doorman ollut ovessa 2018 asti, nyt alennut ilmenemään että ulkopuolelta kahva ei toimi. Aluksi oli satunnaisia kertoja, mutta yleensä sai auki kun laittoi lukkoon ja avas uudestaan (joskus muutamia kertoja joutui tekemään).
Nyt kuitenkin alkanut tekemään lähes koko ajan tuota, eikä aukea. Lukko aukeaa, mutta kahvasta ei saa ovea auki

Kahva siis kääntyy ja kara myös, mutta ei liikuta kieltä. Ei vaikka ovi on auki eikä ole käynyt lukossa. Välillä toimii, mutta nykyään suurimmaksi osaksi ei. Sisäpuolelta toimii normaalisti.

Osaako joku sanoa mistä voisi johtua?

Uudet paristot vaihdettu?

Kuuluuko lukkorungosta surina aina kun lukitaan/avataan? Jos kuuluu mutta ei aukea, viittaisi siihen että molenoidin ratas on huonosti kiinni moottorin akselissa eikä siirrä palikoita avausasentoon.
 
Onko kukaan saanut Doorman l3:n kanssa toimimaan sen mukana toimitettua RFID-lätkää Yale Homen kanssa? Lätkä toimii ja lukko reagoi siihen kunhan äppi ei ole paritusmoodissa, mutta kun paritusmoodin iskee päälle, mitään ei tapahdu ja paritus timeouttaa.
 
Onko kukaan saanut Doorman l3:n kanssa toimimaan sen mukana toimitettua RFID-lätkää Yale Homen kanssa? Lätkä toimii ja lukko reagoi siihen kunhan äppi ei ole paritusmoodissa, mutta kun paritusmoodin iskee päälle, mitään ei tapahdu ja paritus timeouttaa.
Jos siellä on jo lätkä olemassa ota pois. Kun käyttää appia sen kautta pitää tehdä lätkän lisäys.
 
Niin siis yhtään lätkää ei ole koskaan paritettu lukkoon. Äpin kautta olen yrittänyt parittaa mukana tullutta lätkää, mutta paritusmoodissa lukko ei reagoi lätkään mitenkään.
 
Niin siis yhtään lätkää ei ole koskaan paritettu lukkoon. Äpin kautta olen yrittänyt parittaa mukana tullutta lätkää, mutta paritusmoodissa lukko ei reagoi lätkään mitenkään.
Oisko sitten viallinen lätkä?
Asetuksissa ei ole täppä päällä vanhan mallisiin kärkiin?
 
Oisko sitten viallinen lätkä?
Asetuksissa ei ole täppä päällä vanhan mallisiin kärkiin?
En usko, että lätkä on viallinen, kun lukko kuitenkin reagoi siihen, jos paritusmoodi ei ole päällä. Voisihan sitä kyllä koittaa hankkia jostain toinen lätkä ja testata sillä.
 
En usko, että lätkä on viallinen, kun lukko kuitenkin reagoi siihen, jos paritusmoodi ei ole päällä. Voisihan sitä kyllä koittaa hankkia jostain toinen lätkä ja testata sillä.
Laita sinne aspaan viestiä. Ovat kyllä vastailleet.
 
Laita sinne aspaan viestiä. Ovat kyllä vastailleet.
Soitin jo päivällä. Sanoivat, että kokeile hard resettiä, ja jos sittenkään ei futaa, niin lähettävät uuden tägin. Ei vaan huvittaisi yhtään, kun kaikki säätö tuon kanssa on ollut yhtä paskaa...
 
Arviota ennen purkamista.
Jokusen vuoden (4v+) vanhan v2:n sisäkahva alkanut roikkumaan normaalia enemmän, onko joku jousi tai muu mennyt poikki vai joku vain irronnut?
 
Arviota ennen purkamista.
Jokusen vuoden (4v+) vanhan v2:n sisäkahva alkanut roikkumaan normaalia enemmän, onko joku jousi tai muu mennyt poikki vai joku vain irronnut?

Olettaisin, että jousi poikki, aika yleinen vika näkyy olevan vanhemmissa lukoissa.
 
Olettaisin, että jousi poikki, aika yleinen vika näkyy olevan vanhemmissa lukoissa.

hah, hyvä ajoitus :)
Otin tuossa juuri hetki sitten auki ja nyt takaisin nipussa, eikun takaisin oveen. Kyllä jousi oli ns. levinnyt.

Ennen ja jälkeen kuvat, jos näistä saa selvää.

93B874C9-89ED-4D35-9C20-9CA93A20D2B5.jpeg993F328D-0900-4715-A339-591544FAD7B3.jpeg
 
hah, hyvä ajoitus :)
Otin tuossa juuri hetki sitten auki ja nyt takaisin nipussa, eikun takaisin oveen. Kyllä jousi oli ns. levinnyt.

Ennen ja jälkeen kuvat, jos näistä saa selvää.

93B874C9-89ED-4D35-9C20-9CA93A20D2B5.jpeg993F328D-0900-4715-A339-591544FAD7B3.jpeg

Eli ei ollut poikki, päässyt vaan pois paikoiltaan?


Painikkeen apujousi
Tuollaisen normaalin painikkeen jousen tuohon saa myös helposti tilalle, jos on jousi poikki, tai palikat niin kuluneet, ettei enää pysy sijoillaan.
 
Eli ei ollut poikki, päässyt vaan pois paikoiltaan?


Painikkeen apujousi
Tuollaisen normaalin painikkeen jousen tuohon saa myös helposti tilalle, jos on jousi poikki, tai palikat niin kuluneet, ettei enää pysy sijoillaan.

En sen enempää ihmetellyt, otin vaan hyllystä toisen lukon jousen tilalle, koska kyllä kaikilla pitää vara doormanni olla :)
(Odottanut uutta ovea)

mutta vaikutti, että ei ollut poiki oli ”venynyt” eli noi pokkaukset jousessa on ihan oikealla puolella tuota ”stopparia”, mutta se oli vain lopettanut olemasta jousi.
 
Onkos kukaan onnistunut parittamaan noita ebayssa myynnissä olevia Mifare Desfire tageja tuon Doorman L3:n kanssa? Hinta hiukkasen houkuttelisi, ebayssa luokkaa 30e / 10kpl vrt Yalen oma 1kpl sama hinta. Toinen kysymys tuohon wifi bridgeen liittyen, nyt bridgessä on kiinni yksi L3, onko samaan bridgeen mahdollista laittaa kiinni toinenkin lukko, esim Linus vai tarvitaanko bridge per lukko?
 
Toiseen kyssäriin vastaus Yalen sivuilta

1687956558439.png


Ja wifi bridgen alta löytyy tiedot että voi liittää yhden älylukon tai muun laitteen.

1687956638067.png


Itsellä oli tuo VN2 doorman malli muutaman vuoden ja sitten alkoi bugailemaan se kahvasta avaaminen ja ostin linus:n + wifi bridgen + smart keypadin enkä ole katunut hetkeäkään.
 
Yale doorman ollut ovessa 2018 asti, nyt alennut ilmenemään että ulkopuolelta kahva ei toimi. Aluksi oli satunnaisia kertoja, mutta yleensä sai auki kun laittoi lukkoon ja avas uudestaan (joskus muutamia kertoja joutui tekemään).
Nyt kuitenkin alkanut tekemään lähes koko ajan tuota, eikä aukea. Lukko aukeaa, mutta kahvasta ei saa ovea auki

Kahva siis kääntyy ja kara myös, mutta ei liikuta kieltä. Ei vaikka ovi on auki eikä ole käynyt lukossa. Välillä toimii, mutta nykyään suurimmaksi osaksi ei. Sisäpuolelta toimii normaalisti.

Osaako joku sanoa mistä voisi johtua?
Onko tähän löytynyt ratkaisua? Meillä alkoi Yale Doorman temppuilemaan neljän kuukauden jälkeen. Ensin lukon kieli alkoi usein jäämään "takalukkoon", kun oven avasi. Ovi piti sulkea kahvasta kääntämällä tai muuten lukon kieli hakkasi vastarautaan. Yale-tuki opasti löysäämään rintalevyn kolme torx-ruuvia, joka tuntui auttavan tuohon ongelmaan.

Tämän jälkeen alkoi kuitenkin tuo ongelma, että ovea ei saa ulkopuolelta auki, vaikka koodi on syötetty oikein ja vihreä avautumis-symboli palaa. Kahvasta kun kääntää, ei tapahdu mitään. Toistaiseksi ovi on saatu auki syöttämällä koodia 3-10 kertaa.

Olen yrittänyt ovea suljettaessa kuunnella pitääkö lukon moottori (tätä taidetaan kutsua molenoidiksi) ääntä. Sellainen tuntuma on, että jos molenoidista kuuluu ääni, niin silloin lukko avautuu normaalisti, mutta mikäli surausta ei kuulu, niin silloin kahvasta ei saa ovea auki.

Kaikki Yale-tuen antamat ohjeet kokeiltu, mutta niistä ei ole ollut apuja:

Onhan teillä käytössänne hyvälaatuiset alkaliparistot?

Jos paristojen vaihtaminen ei auta ongelmaanne, tarkistaisitteko, että molemmat painikkeet ovat vaakatasossa? Jos painike roikkuu, johtuu se todennäköisesti, ettei asennuksessa ole laitettu karan molemmille puolille painikkeen pitoruuveja tai ne ovat löystyneet, ks asennusohje s.12. Tarkistakaa samalla johtojen ja liittimien olevan kunnolla kiinni, ja että ne ovat täysin ehjät niiden juuresta asti.

Jos myös pitoruuvit ovat kunnolla kiinni sekä johdot ja liittimet ovat täysin ehjät, palautattehan lukkoon vielä tehdasasetukset. Kun kiinnitätte sisäpuolen yksikköä, tarkistakaa, että se menee kunnolla kiinni ja kohdilleen. Sisäpuolen yksikköä kannattaa hieman nostaa, kun kiinnitätte sitä.
 
Onko tähän löytynyt ratkaisua? Meillä alkoi Yale Doorman temppuilemaan neljän kuukauden jälkeen. Ensin lukon kieli alkoi usein jäämään "takalukkoon", kun oven avasi. Ovi piti sulkea kahvasta kääntämällä tai muuten lukon kieli hakkasi vastarautaan. Yale-tuki opasti löysäämään rintalevyn kolme torx-ruuvia, joka tuntui auttavan tuohon ongelmaan.

Tämän jälkeen alkoi kuitenkin tuo ongelma, että ovea ei saa ulkopuolelta auki, vaikka koodi on syötetty oikein ja vihreä avautumis-symboli palaa. Kahvasta kun kääntää, ei tapahdu mitään. Toistaiseksi ovi on saatu auki syöttämällä koodia 3-10 kertaa.

Olen yrittänyt ovea suljettaessa kuunnella pitääkö lukon moottori (tätä taidetaan kutsua molenoidiksi) ääntä. Sellainen tuntuma on, että jos molenoidista kuuluu ääni, niin silloin lukko avautuu normaalisti, mutta mikäli surausta ei kuulu, niin silloin kahvasta ei saa ovea auki.

Kaikki Yale-tuen antamat ohjeet kokeiltu, mutta niistä ei ole ollut apuja:

Onhan teillä käytössänne hyvälaatuiset alkaliparistot?

Jos paristojen vaihtaminen ei auta ongelmaanne, tarkistaisitteko, että molemmat painikkeet ovat vaakatasossa? Jos painike roikkuu, johtuu se todennäköisesti, ettei asennuksessa ole laitettu karan molemmille puolille painikkeen pitoruuveja tai ne ovat löystyneet, ks asennusohje s.12. Tarkistakaa samalla johtojen ja liittimien olevan kunnolla kiinni, ja että ne ovat täysin ehjät niiden juuresta asti.

Jos myös pitoruuvit ovat kunnolla kiinni sekä johdot ja liittimet ovat täysin ehjät, palautattehan lukkoon vielä tehdasasetukset. Kun kiinnitätte sisäpuolen yksikköä, tarkistakaa, että se menee kunnolla kiinni ja kohdilleen. Sisäpuolen yksikköä kannattaa hieman nostaa, kun kiinnitätte sitä.

Alkoi toimimaan kun vaihtoi paristot kunnollisiin. Viimeksi talvella vaihdettu viimeksi, oli kaapissa vain jotain rainbow/pirkan halppis malleja, niin ei näköjään kestäneet. Ei ilmoittanut pariston loppumisesta mitään.

Löysäsin vähän torx-ruuveja samalla kun jostain löyty myös vastaava ohje.
 
Tuota teljen sisään jäämistä/takalukkiutumista ennen aikojaan tapahtuu myös jos sideruuvit jotka kiinnittää sisäyksikön ja ulkoyksikön toisiinsa, on kiristetty liikaa ja lukkorunko jää puristuksiin. Ja tosiaan 90% noista kerroista kun ovi ei aukea ulkopuolelta, johtuu huonoista paristoista.
 
Paristot vaihdettu 4 kuukauden sisällä kahdesti uusiin Duracell Plus alkaaliparistoihin. Täytyy vielä kokeilla toimisiko jollain muulla paristomerkillä paremmin. Tai sitten meidän lukkoyksilö kuuluu noihin jäljelle jääviin 10 prosenttiin.
 
Uusissa taloissa olen törmännyt myös sellaiseen asiaan, että Doormaniin kondensoituu vettä, kun lämmin sisäilma ja kylmä ulkoilma kohtaavat lukon kohdalla. Tämä taas hapettaa komponentit ja Doorman alkaa syömään paristoja hullun lailla. Sen takia paketissa tulee nykyään ne solumuovikiekot jotka on tarkoitus asentaa sisäpuolen reikiin.
 
Uusissa taloissa olen törmännyt myös sellaiseen asiaan, että Doormaniin kondensoituu vettä, kun lämmin sisäilma ja kylmä ulkoilma kohtaavat lukon kohdalla. Tämä taas hapettaa komponentit ja Doorman alkaa syömään paristoja hullun lailla. Sen takia paketissa tulee nykyään ne solumuovikiekot jotka on tarkoitus asentaa sisäpuolen reikiin.
Tämä voisi olla mahdollista. En ole purkanut lukkoa niin pitkälle, että olisin tarkistanut onko nuo solumuovikiekot paikoillaan. Talotehtaan kautta on nyt rekkula mennyt ovitoimittajalle, katsotaan mikä on lopputulema.

PS. kokeiltu vielä Vartan paristoillakin ja vika jatkuu samana.
 
Uusissa taloissa olen törmännyt myös sellaiseen asiaan, että Doormaniin kondensoituu vettä, kun lämmin sisäilma ja kylmä ulkoilma kohtaavat lukon kohdalla. Tämä taas hapettaa komponentit ja Doorman alkaa syömään paristoja hullun lailla. Sen takia paketissa tulee nykyään ne solumuovikiekot jotka on tarkoitus asentaa sisäpuolen reikiin.
Tämä oli minulla ongelmana ensimmäisen Yale Doorman L3 beta version kanssa. Ekan version paketista oli unohtunut eristepalat ja sen ansiosta koneellinen ilmanvaihto veti ilmaa lukkorungon läpi ja lukko rupesi temppuilemaan. Paristot eivät kestäneet muistaakseni viikkoa ja lukko boottaili itseään keskellä yötä. Voi olla että lukossa oli jotain muitakin ensimmäisen version lapsuuksia, mutta tuota ainakin tuessa epäilivät ongelmaksi.
 
Temppuilevan Yale Doormanin keissi saatiin hoidettua kuntoon. Ovitoimittajan kautta tullut lukkohuollon asentaja vaihtoi takuuhuoltona lukon uuteen.

Uudessa lukossa molenoidin surautus on huomattavasti kovaäänisempi kuin entisessä. Vanhassa lukossa piti laittaa korva kiinni lukkoon, että kuuli vaimean surinan, mutta uudessa lukossa ääni kuuluu suurin piirtein toiseen päähän taloa. Ei jää epäselväksi milloin lukko on toiminnassa. :)
 
Onko kukaan kokeillut/saanut disabloitua L3:n avauskytkimen sisäkahvasta? Mun koira ei siihen yllä ja nykyisellään se hankaloittaa oven avaamista vasemmalla kädellä liikaa. Mietin sen teippaamista pohjaan, mutta se tuntuu vähän turhan kikkakolmoselta.
 
Se on helppo poistaa käytöstä kun laittaa sisäpuolen kahvaan normaalin painikkeen karan.
 
Paristot pois, kaksi ruuvia pattereiden alta pois, kaksi ruuvia alareunasta kumitulppien alta pois ja koko sisäyksikkö irti (varovasti ettei johdot vaurioidu). Kara on painikkeessa irtonaisena ja sen perässä on jousi myös irtonaisena. Sitten vaan korvaa tuon "erikoisemman" karan normaalilla, saman mittaisella karalla. Ja nyt tietenkin kannattaa muistaa mahdollinen takuun raukeaminen jos tuon sössii.
 
@Youha paikalla? :)
Tai joku muu tietäjä.

Aloin vaihtamaan lukkorunkoa BL907:ksi ja sitä myöden myös muita eli kokonaan uusiksi, mutta jotain en varmaan nyt vain tajua ja veikkaisin ongelmaksi karasiirrintä. Ulkopuolelta kaikki tuntuu olevan hyvin ja kieli menee sisään kuten pitää, mutta sisäpuolelta ei olekkaan ihan niin hienoa..Mitä minä nyt teen tässä väärin? :)

Olenko kasannut sisäyksikön väärin, kun olen jousen vaihtanut uudesta vanhaan ja nyt uudestaan vanhasta uuteen.

Kieli jää sen vajaa puoli senttiä ulos sisäkahvasta kääntäen. Olen yrittänyt lyhentää karaa koska se ei täysin mene sen vastarautaa vasten, mutta aina se jää millin tai pari toisesta reunasta ulos. Täysin sama juttu oli alkuperäisellä v2n:llä, ajattelin nyt vain sen laittaa oikean mittaiseksi.

muutama ku liitettynä. Kaksi vikaa kuvaa näyttää kahvan asennon, kun kieli on vielä reilusti ulkona. Ruuveja olen löystyttänyt, joten lukkorungon ei pitäisi olla puristuksissa.

9F83A4C0-27D7-4AA7-9959-B35F896936CD.jpegB2A3722F-6364-4AAC-8D11-196EF629DE9D.jpeg0E744AFE-C60A-40EB-8218-99EF9D4EB11D.jpegF61CB9DD-3F5E-4FD3-9DAC-31FF705FD10A.jpegC17DFD3A-E3CB-480C-B71F-864A123B48CF.jpeg46E84B31-4222-4802-83C8-747BBE4D6A2A.jpeg7512BDE7-3D34-4E05-981F-D2CC21B88462.jpeg85712298-6DBC-4120-A294-328695AE0416.jpegA8EAAB3B-95D8-4928-A8A9-E523A0731475.jpegC4EA0ABF-8C85-4342-8032-5EC504BDBB02.jpeg
 
Kyllä se ongelma on tuo karansiirrin, mutta mistä johtuva. Ei aavistustakaan. Jos karan lyö suoraan lukkorunkoon sisäpuolelta niin toimii, mutta siirtimen kanssa on aivan liikaa tyhjää osuutta ennen kuin se ”lyö kiinni”.

video:

Olenko lyönyt rasvaa väärään paikkaan vai mitä ihmettä.. vai onko tuo muuttunut, että ei enää toimikkaan uudemman 907:n kanssa vaikka 905 oli vielä ok.
 
Onkos nuo karansiirtimen sisuskalut 180astetta väärässä asennossa?

Sanotaan näin, että ei mielestäni pitäisi olla oikeinpäin. Sen verran on hermot tuon kanssa menneet, että en ole edes lähes varma :)
Toisinpäin jos laittaisi, niin ei taitaisi mikään reikä osua kohdilleen ja alkuperäinen asennus oli myös samoin päin. Kai..

Oven sentään saa nyt yöksi lukkoon eli kaikki sinällään toimii, mutta sisältä avatessa kieli raapii sitä vastarautaa.
 
Olisko sulla väärä karansiirrin? Vanhemmalle BL905:lle on oma karansiirrin ja nykyiselle BL907:llä oma.

-edit: näköjään olitkin vaihtanut vaan lukkorungon, eli kyllä, sulla on väärä karansiirrin. Ja sitten vielä semmonen homma, että saattaa olla että automaattilukitus/tilatiedot ei toimi vanhoilla yksiköillä tuon uuden rungon kanssa.

Edit2: ja kun viitsii lukea ajatuksen kanssa, niin huomaa, että olitkin vaihtanut kaikki uuteen (paitsi karansiirtimen) eli ongelmaa automaattilukituksen ja tilatietojen kanssa ei tulekaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ulko- ja sisäyksikkö on nyt myös vaihdettu paketista, jossa oli v2n+907, joten pitänee uusi karansiirrin hakea tai vain palata vanhaan... Kuvissa näyttää ihan samalta kylläkin kuin Yalen sivuilla, mutta jotain eroa siis on.
Alkuperäinen on/oli myös v2n, mutta jostain syystä 905 lukkorungolla. Vanhasta jäljellä vain jokunen ruuvi.

Edit: ja kyllä, noinhan se on. Kiitos.

Vanha 905

Uusi
 
Viimeksi muokattu:
Taapero on oppinut menemään ulko-ovesta läpi kun muut vielä nukkuu... Vähän ahdistaa kun tykkää mm. laiturilla katsella lintuja eikä tod. osaa uida. Itse taas ei ole tullut opittua pitämään avainta mukana jos kotipihassa möyrii, niin ei voi takalukkoonkaan laittaa tai sit on itse lukittu ulos.

TLDR; Käykö Yale Linus Abloy LC204 (4180) lukkoon vaiko ei käy? Yalen sivuilla osassa on 4180 listattu ja osassa ei. Jopa yhteensopivuuden tarkistussivulla samalla sivulla on ristiriitaista tietoa, kun leipätekstissä puhutaan 4180 yhteensopivuudesta ja sit kuvassa ei...

Ajatus oli, että en halua työstää ovea ja haluan pitää vanhan kovan avaimen toiminnassa -> Linus. Ulkopuolelle koodinäppäimistö ja pääsisi sisään ilman puhelintakin (koodinäppäimistön patterinkesto pakkasella on kai yksi iso vitsi, olen henkisesti varautunut diyttämään sille virtalähteen tai oven sisäpuolisen paristokotelon).
 
Onkos kukaan löytänyt mitään workaroundia doormaniin homebridgen kautta tämän uuden Yale Home -appsin aikana. Ilmeisesti jotain API-muutoksiahan tuossa tapahtui ja alkaa ärsyttää kun manuaalisesti pitää ovi lukita.
Home assistantin kanssa homma on ilmeisesti saatu pelaamaan. Saas nähdä joutuuko tuon hankkimaan HB:n rinnalle? Olisihan sille tietysti muutakin käyttöä…
 
TLDR; Käykö Yale Linus Abloy LC204 (4180) lukkoon vaiko ei käy? Yalen sivuilla osassa on 4180 listattu ja osassa ei. Jopa yhteensopivuuden tarkistussivulla samalla sivulla on ristiriitaista tietoa, kun leipätekstissä puhutaan 4180 yhteensopivuudesta ja sit kuvassa ei...

Vastaan itselleni. Hyvin toimii minulla vaikka jotkut raportoineet ongelmia. Oisko hardis tai firmispäivitys korjannut...

Softassa ei ollut LC204 tai 4180 valintaa ja aluksi tuntui että ei toimi kunnolla, kalibrointi toimi miten sattuu jne. Mutta user error, olin valinnut LC100 tms lukon joka toimii eri logiikalla kokonaan, 4190 valinnalla toimii hyvin.
 
Tuossa 4190 ja 4180/LC204-runkojen kanssa ongelmat on oikeastaan siinä jos telkeen tulee liikaa painetta jolloin Linus ei jaksa avata lukkoa tai jos jaksaakin, niin kuluttaa paljon paristoja. Ja sitten yksi skenaario on se, että etänä rävellät ajattelematta oven auki, niin se tuskin enää lukkiutuu sen jälkeen itsestään ja ovi on auki.
 
Tuossa 4190 ja 4180/LC204-runkojen kanssa ongelmat on oikeastaan siinä jos telkeen tulee liikaa painetta jolloin Linus ei jaksa avata lukkoa tai jos jaksaakin, niin kuluttaa paljon paristoja. Ja sitten yksi skenaario on se, että etänä rävellät ajattelematta oven auki, niin se tuskin enää lukkiutuu sen jälkeen itsestään ja ovi on auki.

Joo tuli huomattua, mutta onneksi etukäteen jo tiesin et näin homma toiminee. Itseä ei haittaa, kun halusinkin vain ulkoisen koodilukon, joka toimii kuten avain. Samalla tavalla pitää vähän ovea tönäistä kuten avaimellakin (Linus avaa joka toinen kerta jos ei tönäise, mutta moottori kuulostaa surkealta) ja mitään etäavauksia ei ole tarve tehdä (sehän tarttisi taas yhden lisäpalikankin).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom