Olipa monimutkainen ja monipäiväinen prosessi saada tukea tuohon Yale Doorman L3:n paristo-ongelmaan. Yale Access -app ohjasi alkuun olemaan yhteydessä sähköpostiosoitteeseen
support@yalelock.com ja siellä vastattiin että osoite on vain Pohjois-Amerikan tukeen. Käskivät olemaan yhteydessä osoitteeseen
yale@abloy.com. Näiden kanssa kävin pitkät keskustelut ja ne päättyivätkin siihen tulokseen ettei Yale Doorman L3 ole Suomen markkinoilla ja käskivät olemaan yhteydessä sen maan Abloyhin josta lukko on. Selvensin heille lukkoni tulleen Suomen Abloylta testaukseen ja en tiedä yhtään mistä osoitteesta saa apua. Selvisi että tuotetestaajille on oma osoitteensa
yalesuomi@abloy.com ja täältä tuli 20 minuutissa vastaus.
Vastaus tässä ihan julkisena jos jollain muulla on samoja ongelmia Yale Accessin kanssa.
"Tarkastin lukkosi ********* paristotason palvelimelta ja näen, että olet ne tosiaan vaihtanut äskettäin kahdesti. Eli paristot ovat edelleen lähes täydet ja sovellus nyt turhaan ilmoittaa paristojen vaihtotarpeesta. Ilmoitus pitäisi hävitä, kun avaat ja lukitset lukon puhelimella Bluetooth yhteyttä käyttäen kolmesti peräkkäin.
Eli mene lukon lähelle ja varmista, että sovellus näyttää Bluetooth-symbolia avausnäkymän oikeassa yläreunassa ja avaa/lukitse ovi kolmesti. Tarvittaessa napauta myös sovelluksen näyttämää paristovaroitussymbolia ja napauta ”Olen jo vaihtanut paristot”.
Tuon kolmesti avaamisen pitäisi viimeistään synkronoida paristotaso kuntoon kaikkialle ja ilmoittelun loppua. Toki tämän pitäisi tapahtua itsestään ilman käyttäjän erillisiä toimenpiteitä, mutta jostain syystä tässä nyt ei niin näytä tapahtuvan.
Paristokesto Doorman L3:llä on yleisesti ottaen noin vuosi."