- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 22 191
56% . Se on viereisessä ruudussa, mutta se on kyykyssä.
Itsellä oli vähän sama reaktio mutta kyllä tää on ihan hyvä. Pitää muistaa että hinta on 9,9€ hinnaltaan. Lisäksi jostain luin että kehittäjät sanoneet että tää ei oo Xcom 2,5 joten kolmonen palannee normaaliin päiväjärjestykseen.Urgh tavallinen xcom2 wocceineen pelattu useampaan kertaan läpi mutta jotenkin kun katselin chimera squadia striimistä tuli oikein vastenmielinen olo. Sama mitä tapahtui andromedan yhteydessä mass effectin kanssa.
Toivottavasti tää ei oo suuntaa mihin firaxis lähtee xcomin kanssa..
31h.. Ja olen ollut tänään töissä.. Eli tuo luku on sunnuntailta.No jaa, ihan ok välipala tämä on vähän samaan tyyliin kuin ne kakkosen tehtävähassuttelut. Toki pari tuntia vasta takana.
Xcom2 kun on sen 400h painanut menemään ja läpi ironmäninä vaikeimmalla jne. niin tuntuu ihan kivalta vaihtelulta.
Kellä kaatuu ja kellä ei. Itsellä ei kertaakaan, vaikka kuinka koitin äsken esim. Alt+Tab:in avulla. Ja vaikka käytössä on kohta ½ vuotta vanhat, Radeon 19.11.3 ajurit.Kaatuilee jatkuvasti ja nyt jäi kesken tehtävän niin että kaatuu samaan kohtaa jatkuvasti. Latasin vieläpä edellisen tallennuksen niin silti kaatuu samaan kohtaa.
Lisäksi erinäisiä bugeja vähän liikaa, osa vaikuttaa ihan pelaamiseen ja osa vaan aiheuttaa hilpeyttä. Esim. sotilas kävelee ilmassa koko tehtävän ajan.
Tässä itse ainakin aika surutta juoksutin sotilaita paikkoihin joissa viholliset sai suoran flankin.Chimera squad läpi, Steamin mukaan noin 24h meni, josta varmaan pari tuntia valikoissa idlailua. Hyvä peli oli kyllä, mutta loppua kohden vähän piti puristaa, että jaksoi innostua pelaamaan loppuun. Suurin syy tähän oli vaikeusaste, pelasin normaalilla vaikeusasteella ja ei tuo tuonut haastetta missään vaiheessa, olisi pitänyt aloittaa suoraan vaikeammalla. Tämmöisenä spinoffina toimii varsin loistavasti ja muutamia bugeja lukuunottamatta ei kyllä mitään valitettavaa pelistä ole. Tosin en montaakaan asiaa tästä ottaisi seuraavaan täysmittaiseen xcomiin. Valmiit hahmot sopivat tähän, mutta xcom sodassa sotilaiden on voitava kuolla, koska sota on raakaa ja xcom pelin on vietävä ne rakkaat sotilaat heti jos keskittyminen herpaantuu. Toivottavasti itse xcomissa ei myöskään tule hahmoja, jotka ovat ns. valmiita heroja kuten wotc oli faction herot, nämä eivät itselle herätä suurempia tunteita vaikka kuolevat, mutta toki esim Reaperit ovat loistavia hahmoja muuten.
Kenties ainua mitä seuraavaan xcomiin tästä ottaisin on breach mode, se oli mukava, mutta toki se kävisi vain scriptattuihin tehtäviin. Chimera squad oli hintaisekseen loistava, varmaan toinen pelikerta tulee mentyä, jotta saa kokeiltua hahmoja, jotka jäivät vielä varastoon, mutta muuten tämä toimi kerta viihteenä enemmänkin.
Minulla on alkanut kaatuilemaan, ei aiemmin tällaista. Mutta jumiin meni aiemmin varmaan kerran 5 tehtävässä ja ei tarvinnut kyllä sammuttaa. Odotti vaan kärsivällisesti 5-10min ja peli selvitti itse itsensä. Sama homma oli XCOM 2:ssa. Onhan tuo sinun metodisi nopeampi, mutta kyllä kaikki jumit peli itse selvitti.Tokassa Sacred Coil tehtävässä, tuli eteen ainoa kerta, kun peli meni totaalijumiin. Reinforments bugi. Sammuta peli / Käynnistä uudestaan / Lataa. Ja ei jäänyt enää jumiin.
Kannattaa vaihtaa suosiolla legendille. Muuttuu kuin aivan eri peliksi. Veteranilla/commanderilla pelatessa tuntuu kyllä vähän hassulta kun teknisesti niin ylivertaisia alieneita pystyy pyörittelemään ihan miten päin haluaa. Legendillä tulee vähän sitä fiilistä, että tässä yritetään taistella ylivoimaista vihollista vastaan.Aloitin taas pelaamaan Xcom 2 läpi. Veteran menee alun jälkeen kyllä jo ihan liian helposti läpi. Chosen basetkin on lähinnä sitä että pääseekö läpi ottamatta yhtään osumaa. Pitäis varmaan suosiolla aloittaa commander.
Pitäis kyl varmaan kokeilla. Tässä pitänee myös opetella geoscapelle hieman uudenlainen strategia? Uskoisin että taisteluita tulee hävittyä jonkun verran enemmän ja ongelmaksi muodostuu alueiden kontaktointi että pystyy hidastamaan avatar projektia.Kannattaa vaihtaa suosiolla legendille. Muuttuu kuin aivan eri peliksi. Veteranilla/commanderilla pelatessa tuntuu kyllä vähän hassulta kun teknisesti niin ylivertaisia alieneita pystyy pyörittelemään ihan miten päin haluaa. Legendillä tulee vähän sitä fiilistä, että tässä yritetään taistella ylivoimaista vihollista vastaan.
Avatarista en osaa sanoa, mutta ei se varmaan ole mikään sen erikoisempi ongelma wotc:n kanssa, kun sitä pystyy kumminkin hidastamaan niillä sissi-iskuilla. Alkupelissä (sen pidemmälle en ole itse vielä päässyt) suurin ongelma on siinä, että kaikki rakentaminen ja kehitys on aivan tajuttoman hidasta. Ykköstierin pyssyillä ja neljällä soturilla pitää yrittää pärjätä useamman kuukauden ajan. Taisteluista myös katoaa se tietynlainen flow kun peli ei enää huijaa nopanheitoissa pelaajan puolesta.Pitäis kyl varmaan kokeilla. Tässä pitänee myös opetella geoscapelle hieman uudenlainen strategia? Uskoisin että taisteluita tulee hävittyä jonkun verran enemmän ja ongelmaksi muodostuu alueiden kontaktointi että pystyy hidastamaan avatar projektia.
Ironmania ei voi kyllä suositella aloittelevalle pelaajalle ihan bugien riskien vuoksi. Jää vielä koko peli kokematta, jos esim 15h kohdalla tulee täysi teamwipe tai tallennus ei toimi. Ironmanin sijaan "Honestman" sekä vaikeustason lasku on paras ratkaisu. Lisäksi peli helpottuu loppua kohti ainakin allekirjoittaneen mielestä, kun soltut & gearit paranevat.Laitat ironmänin päälle niin ei ole
Ja suosiolla helpommalle jos tuntuu ylivoimaiselta. Reaper-allyllä aloittaminen helpottaa myös kun voi scouttia rauhassa.
Pitää vaan harjoitella. Peruspelissä kun oppii mekaniikat niin vaikeammillakin tasoilla voi päästä läpi ilman ilman yhtään kuolemaa.Onko tää peli tällästä vitun save load spämmäystä joka siirron jälkeen vai eikö sitä vaan osaa.
Pelasin ton Mutant year zeron ja siinä oli kyllä mielestäni vaikeustaso kohdallaan. Tää peli kyllä tuntuu trollaavan pelaajaa oikein olan takaa.
Kannattaa vähän lukea vinkkejä ja oppaita, ei kuitenkaan ihan liikaa koska osa pelin viehätystä on vaikeustaso. Voi kuitenkin into lopahtaa jos ei meinaa päästä kiinni ja sillon on ihan ok hakea vähän apua.Joo pitänee vaa harjotella. Välillä vaa kyllä tuntuu että kaikki RNG jumalat on pilvessä.
Niin siis skannaat sen resistance spotin kun olet tehnyt sen resistance communications paikan. Siinähän näkyy montako päivää sitä pitää skannata eikä se etene jos et varta vasten lennä sinne ja istu esim sitä viikkoa sen päällä.Auttakaas ny vielä idioottia. Miten mä pääsen sinne New Mexicoon kun ensin pitäs saada yhteys Resistanceen.
Kaikenlaisia tehtäviä teen mutta se Avatar paalu on taas pian lopussa. Pitääkö sitä Resistance HQ:ta skannailla kokoajan?
Padille on paikkansa, mutta se ei todellakaan ole tässä pelissä! Nyt hyvä ihminen vaihda jo ohjaustapaa!Ei helvetti ku pitää olla puusilmä. Pädillä kun pelaan nii siinä kartalla aina hypin kohteittein välillä olkanapeilla.
Sinne resistancen kohtaamispaikkaan piti oikein kursori siirtää niin nyt rupes lähtemää.
Joo ei oo tää peli kyllä pädille suunniteltu. Varsinkin kranaatit vaatii välillä semmoista hienosäätöä että en oikein näe että pädillä sais kunnolla niitä heiteltyä.Padille on paikkansa, mutta se ei todellakaan ole tässä pelissä! Nyt hyvä ihminen vaihda jo ohjaustapaa!
Tässä hyvä kuvaus miten kranaateilla, ohjuksilla ja muilla raskailla aseilla tähdätään (jos joku ei vielä ole hoksannut).Onnistunut kranaatin heittohan tapahtuu ensin villisti siksakkia kohteen päällä viuhtoen jolloin havaitaan se pikselin kokoinen kohta johon tähdätessään Rookie Sandells (sama mies joka ampuu metristä haulikolla mutonista ohi) osaa mystisesti heittää kranaatin kolmella kimmokkeella yhden katon ja kahden seinän läpi. Sitten pudotetaan hiirestä dpi:t mahdollisimman matalalle, etsitään hitaasti se pikseli, pidetään toisella kädellä hiirtä paikoillaan ja toisella painetaan varovasti nappia ettei hiiri vain heilahda.
Nää on todella rasittavia mekaniikaltaan, olettaen että näissä on edelleen se itseään vahvistava kierre, että jos tulee takkiin niin todennäköisesti pian tulee vielä enemmän ja päin vastoin. Sotilaita pitäisi voida päästää myös kuolemaan satunnaisesti mutta etenkin vaikeammilla tasoilla pitää arpoa tehtävää alusta uudestaan ja uudestaan kunnes ennalta arvotut nopat osuvat niin, että ensimmäisistä tehtävistä jää jotenkin plussan puolelle koska muuten erittäin vaikea alku muuttuu mahdottomaksi jatkoksi. Sellainen taidolla ja tuurilla saavutettava tilanteen kääntö omaksi eduksi puuttuu kokonaan.
Yritin ykkösosaa aikoinaan sillä vaikeimmalla tasolla ihan oppaiden kanssa niin, ettei juuri mitään pitäisi olla enää jäänyt taidon varaan. Toistuvasti latasin ekaa tehtävää yrittäen estää koko squadia tulemasta lahdatuksi alkuruutuun.
Ukot full coveriin aina kun mahdollista. Älä lähde juoksentelemaan tuntemattomille alueille, etenkin vuoron viimeisellä ukolla, sillä pahin virhe pelissä on herätellä useampi vihollisrypäs kerrallaan tai herätellä ne vuoron lopuksi niin ettet ehdi ampumaan itse ennen seuraavaa vuoroa. Paras taktiikka on tappaa viholliset ennen kuin ehtivät reagoimaan. Väijytykset on tähän hyviä jos ukot on concealed tilassa. Priorisoiden pahimmat viholliset ekana. Alkupään peleissä etenkin stun lancerit on todella vittumaisia koska juoksevat viereen ja tainnuttavat ukot kanveesiin ja pois pelistä.Tulipa tämä perusversio tästä hommattua, kun maksoi 3e Xcomia on tullut hakattua 2-3 kertaa läpi, en ymmärrä miksen oo tätä aiemmin hommannut.
Olisko tähän jotain aloittelijan vinkkejä, mitä virheitä ei ainakaan kannata alkuun tehdä? Kuinka vaikea tämä on? Voiko vaikeustasoa muuttaa kesken kaiken ja onko save scummaaminen estetty? Ja onko tähän jotain modeja mitä kannattaa ladata, vai meneekö vaniljana?
Jos meet ihan sokkona niin varaudu aloittamaan alusta pari kertaa. Mekaniikat tulee suurin osa yllätyksinä eikä niihin voi varautua, squad wipejä odotettavissa. Joidenkin mielestä tää on hauskaa ja joidenkin mielestä ihan perseestä.Tulipa tämä perusversio tästä hommattua, kun maksoi 3e Xcomia on tullut hakattua 2-3 kertaa läpi, en ymmärrä miksen oo tätä aiemmin hommannut.
Olisko tähän jotain aloittelijan vinkkejä, mitä virheitä ei ainakaan kannata alkuun tehdä? Kuinka vaikea tämä on? Voiko vaikeustasoa muuttaa kesken kaiken ja onko save scummaaminen estetty? Ja onko tähän jotain modeja mitä kannattaa ladata, vai meneekö vaniljana?
Oma muistikuva ykkösestä olisi, että pakko olisi edetäkin,Nojaa, ite olen paukutellu läpi i&i ykkösen ja kakkosen lisäreineen pariin kertaan ja taistelumekaniikat perustuu täysin riskien minimointiin. Joskus toki joutuu noppaa heittämään ja yleensähän ei silloin hyvin käy. Kakkosessa ja varsinkin lisärin kera (kun saa reaperit) korostuu scouttiminen melko paljon ja suojan tuhoaminen / aoe käyttö.
Edit: Toki koko squadin wipe tarkoittaa vaikeammilla tasoilla melko suoraan anaalikairausta game overiin asti, yhden tai kaksi kärsii vielä menettää harvakseltaan jos on jaksanut kierrättää tarpeeksi porukkaa.
Edit2: jos muistan enää yhtään oikein niin lisärin kera otin melko alussa yhden squadwipen ja sain vielä käännettyä pelin voitoksi mutta vähänkään pidemmällä se ei sitä enää kestä kyllä
Edit3: Ja mimic beacon (vai mikäseoli) on ehdoton
Ykköstä en niin muista mutta thin menit oli kyllä perseestä. Savut, aoe jne sellasta niille lääkkeeksi taisin tarjota ainakin longwaria vääntäessä.Oma muistikuva ykkösestä olisi, että pakko olisi edetäkin,"laihat miehet"Sectoidit osuu kaukaa ja joka kerta vaikka suojassa omat tyypit, tekee hirveetä damagea(ja myrkytti peräti?). Omat ei osu millään eikä damage riitä vaikeimmalla tasolla. Save scum ei muistaakseni toiminut koska nopat valmiiksi arvottu.
Se taisi olla tehty niin että saveen oli tallennettu tulevan vuoron tapahtumat/nopat, jostain luin mielestäni näin.Save scum ei muistaakseni toiminut koska nopat valmiiksi arvottu.