XCOM 2

1587729726490.png


56% . Se on viereisessä ruudussa, mutta se on kyykyssä.
 
Urgh tavallinen xcom2 wocceineen pelattu useampaan kertaan läpi mutta jotenkin kun katselin chimera squadia striimistä tuli oikein vastenmielinen olo. Sama mitä tapahtui andromedan yhteydessä mass effectin kanssa.

Toivottavasti tää ei oo suuntaa mihin firaxis lähtee xcomin kanssa..
 
Viimeksi muokattu:
Urgh tavallinen xcom2 wocceineen pelattu useampaan kertaan läpi mutta jotenkin kun katselin chimera squadia striimistä tuli oikein vastenmielinen olo. Sama mitä tapahtui andromedan yhteydessä mass effectin kanssa.

Toivottavasti tää ei oo suuntaa mihin firaxis lähtee xcomin kanssa..

Itsellä oli vähän sama reaktio mutta kyllä tää on ihan hyvä. Pitää muistaa että hinta on 9,9€ hinnaltaan. Lisäksi jostain luin että kehittäjät sanoneet että tää ei oo Xcom 2,5 joten kolmonen palannee normaaliin päiväjärjestykseen.
 
Julkaisutrailerissa tökki animehenkinen ulkoasu ja muutenkin pelimekaniikat vähän epäilytti.

Täytyy kyllä silti sanoa, että peli on maistunut. Tässä on siirrytty enemmän puzzlepelin suuntaan. Jotenkin tulee "in to the breach" mieleen.

Varoituksen sanana tuttuun XCOM tyyliin kannattaa ironman saveista ottaa varmuuskopiot (Nexus modsista löytyy työkalu tähän). Jouduin yhden kampanjan hylkäämään kun tehtävän uudelleen käynistys jotenkin paskoi kentän skriptit ja vihollisen vahvistukset pölähtivät heti kentälle.
 
Ei Chimera Squad nyt ihan paska ole, ja hinta on toki kohdallaan, mutta tämä lisää XCOM konseptiin kaikkea mitä se mielestäni juurikin EI kaivannut... eli vitusti mukahauskaa dialogia, "persoonallisia" (eli ärsyttäviä) hahmoja eikä juurikaan kustomointia. Toivottavasti kertakäyttöinen kokeilu.
 
No jaa, ihan ok välipala tämä on vähän samaan tyyliin kuin ne kakkosen tehtävähassuttelut. Toki pari tuntia vasta takana.

Breach systeemi ihan kiva, "isoon peliin" vois mennä joihinkin tehtäviin taisteluun sisäänmenona (esimerkiksi joku vip-rescue tehtävä tjsp, matsiin sisään ton mekaniikan kautta ja loppu tehtävä sit normisti) kunhan ei ihan tälläseksi puzzlettamiseksi mene koko peli.

Xcom2 kun on sen 400h painanut menemään ja läpi ironmäninä vaikeimmalla jne. niin tuntuu ihan kivalta vaihtelulta.
 
No jaa, ihan ok välipala tämä on vähän samaan tyyliin kuin ne kakkosen tehtävähassuttelut. Toki pari tuntia vasta takana.

Xcom2 kun on sen 400h painanut menemään ja läpi ironmäninä vaikeimmalla jne. niin tuntuu ihan kivalta vaihtelulta.

31h.. Ja olen ollut tänään töissä.. Eli tuo luku on sunnuntailta.

Ironmania käyttäville, eka peli kaatui taas strategiseen layeriin, niin kannattaa ottaa se höllempi vaihtoehto. Muuten ärsyttää kun paniikki on maksimeissa ja asialle ei voi tehdä mitään. Ja sitten kannattaa pitää joku agentti special opseissa vähentämässä paniikkia koko ajan. Miten minulla aina menee yksi pelikerta tämän oppimiseen? Joka kerta.. Kun haluan vaan räiskiä vihollisia.

--

Tämä on kyllä tosiaan siihen hyvä, jos vaan haluaa missionia missionin perään ja parasta koko pelissä on se, että alun hidas kävely XCOM 2:sta on eliminoitu kokonaan. BREACH BREACH BREACH - ja heti tapahtuu. Loistavaa.

Juoni on kyllä loppupeleistä kopioitu suoraan Enemy Within:istä. Siis EXALT base raid on ihan suoraan viimeinen tehtävä, paitsi nyt on boss joukossa.

Tähän hintaan suosittelen kaikille.
 
Kaatuilee jatkuvasti ja nyt jäi kesken tehtävän niin että kaatuu samaan kohtaa jatkuvasti. Latasin vieläpä edellisen tallennuksen niin silti kaatuu samaan kohtaa.

Lisäksi erinäisiä bugeja vähän liikaa, osa vaikuttaa ihan pelaamiseen ja osa vaan aiheuttaa hilpeyttä. Esim. sotilas kävelee ilmassa koko tehtävän ajan.

Odottelen muutaman päivityksen ja katsotaan sitten uudestaan, ei jaksa näin bugista meininkiä.
 
En usko että Gearsista tulee keskustelua paljoakaan sen kasuaalisuuden ja modittomuuden vuoksi niin en jaksanut uutta ketjua tehdä, mutta vinkkaanpa kuitenkin tänne kaikille Xcomeista pitäville Gears Tactics julkaistiin ja sen saa eurolla/4 eurolla/kk game passilla tai Steamistä 70 eurolla. Jos GamePassin omistaa kannattaa ehdottomasti testata.

Päivän pelailun jälkeen voisin sanoa että tämä on helpommin lähestyttävä, helpompi, mutta ei silti ilman haastetta, ja kasuaalimpi kuin XCOM 2. Käyttöliittymä on mukavan käyttäjäystävällinen. Tässä ei ole niin tiukkoja sääntöjä missä järjestyksessä action pointit tulee käyttää kun Xcom2:ssa joten virheistä ei rangaista yhtä paljoa. Hahmoja pystyy muokkaamaan paljon enemmän, tosin peli pakottaa käyttämään neljää sankarihahmoa melkein joka tehtävässä. Taisteluiden ulkopuolella tässä ei juurikaan muuta ole kuin hahmojen tuunaamista.
 
Kaatuilee jatkuvasti ja nyt jäi kesken tehtävän niin että kaatuu samaan kohtaa jatkuvasti. Latasin vieläpä edellisen tallennuksen niin silti kaatuu samaan kohtaa.
Lisäksi erinäisiä bugeja vähän liikaa, osa vaikuttaa ihan pelaamiseen ja osa vaan aiheuttaa hilpeyttä. Esim. sotilas kävelee ilmassa koko tehtävän ajan.

Kellä kaatuu ja kellä ei. Itsellä ei kertaakaan, vaikka kuinka koitin äsken esim. Alt+Tab:in avulla. Ja vaikka käytössä on kohta ½ vuotta vanhat, Radeon 19.11.3 ajurit.

Ainoa bugi / outous, johon olen törmännyt on, että "Stupor" loppui, kun koitti ottaa sillä stunnatun vihollisen kuristusotteeseen (= "Bind"). Samalla myös se Bind epäonnistui & vihollinen tokeni. En nyt oikein jaksa uskoa, että sen pitäisi toimi ihan noin. Tai sitten siellä on joku Murphyn lain kaltainen sääntö, jolla toikin on mahdollista, varsinkin teköälyn kohdalla.
 
Tuli tästä ketjusta huomattua tuo Chimera Squad. Jätin sen vielä kauppaan, mutta kun oli aikanaan jäänyt nuo dlc:eet ostamatta War of the Chosenia myöten, vaikka XCOM 2:sta oli takana 150h. Niin ostinpa ne nyt sitten kerralla kaikki, kun halvalla sain ja pelit käyntiin. Kivasti tuo lisäsisältöä ydinpeliin tosiaan nuo 7 dlc:tä. Heti aivan koukussa peliin taas. Yritä ja epäonnistu... ja epäonnistu taas. :)
 
@Tatuks Ei kaatuile paljon, nyt sain sen kaatumaan, mutta syytän AMD:n näytönohjainajureita, enkä peliä. Parikin kertaa on jäänyt "jumiin", miettimään, mitä tekee, mutta se lähtee siitä taas rullaamaan, kun odottaa 5min. Se on pitkä aika ja siinä ajassa olisi rebootannut ja käynnistänyt uudestaan, mutta odottamalla ratkeaa myös :)

@ssg Pelasin yhden tehtävän, jotenkin ei ole yhtä kiva. Tässä ei ole suurta mietinnän tuntua, ja peli antaa liikaa anteeksi. Paras taktiikka oli vaan räiskiä menemään ja jättää overwatch päälle. Tämä tosin se yksi tehtävä, josta puolet oli tutoriaalia :)

@ExSeitan kannattaa se Chimera Squad ostaa, kun on vielä kympin. Ja itse ketjun aiheeseen liittyen (!) kannattaa olla menemättä sinne Chosenien kotitukikohtaan ennenkuin on valmis. Siellä jos joutuu aborttamaan , niin ei pääse enää uudestaan. Itse pelaan Ironmanilla, kun Save/Load-taktiikka tekisi ratkaisuista liian helppoja ja aina voisi ottaa katastrofaalisen ratkaisun takaisin. Nyt sen kanssa joutuu elämään.
 
Chimera squad läpi, Steamin mukaan noin 24h meni, josta varmaan pari tuntia valikoissa idlailua. Hyvä peli oli kyllä, mutta loppua kohden vähän piti puristaa, että jaksoi innostua pelaamaan loppuun. Suurin syy tähän oli vaikeusaste, pelasin normaalilla vaikeusasteella ja ei tuo tuonut haastetta missään vaiheessa, olisi pitänyt aloittaa suoraan vaikeammalla. Tämmöisenä spinoffina toimii varsin loistavasti ja muutamia bugeja lukuunottamatta ei kyllä mitään valitettavaa pelistä ole. Tosin en montaakaan asiaa tästä ottaisi seuraavaan täysmittaiseen xcomiin. Valmiit hahmot sopivat tähän, mutta xcom sodassa sotilaiden on voitava kuolla, koska sota on raakaa ja xcom pelin on vietävä ne rakkaat sotilaat heti jos keskittyminen herpaantuu. Toivottavasti itse xcomissa ei myöskään tule hahmoja, jotka ovat ns. valmiita heroja kuten wotc oli faction herot, nämä eivät itselle herätä suurempia tunteita vaikka kuolevat, mutta toki esim Reaperit ovat loistavia hahmoja muuten.

Kenties ainua mitä seuraavaan xcomiin tästä ottaisin on breach mode, se oli mukava, mutta toki se kävisi vain scriptattuihin tehtäviin. Chimera squad oli hintaisekseen loistava, varmaan toinen pelikerta tulee mentyä, jotta saa kokeiltua hahmoja, jotka jäivät vielä varastoon, mutta muuten tämä toimi kerta viihteenä enemmänkin.
 
Itse kun eilen pelailin niin kippasi pari kertaa tehtävän lopetukseen. Aiemmilla pelikerroilla ei oo kaatuillut.
 
Chimera squad läpi, Steamin mukaan noin 24h meni, josta varmaan pari tuntia valikoissa idlailua. Hyvä peli oli kyllä, mutta loppua kohden vähän piti puristaa, että jaksoi innostua pelaamaan loppuun. Suurin syy tähän oli vaikeusaste, pelasin normaalilla vaikeusasteella ja ei tuo tuonut haastetta missään vaiheessa, olisi pitänyt aloittaa suoraan vaikeammalla. Tämmöisenä spinoffina toimii varsin loistavasti ja muutamia bugeja lukuunottamatta ei kyllä mitään valitettavaa pelistä ole. Tosin en montaakaan asiaa tästä ottaisi seuraavaan täysmittaiseen xcomiin. Valmiit hahmot sopivat tähän, mutta xcom sodassa sotilaiden on voitava kuolla, koska sota on raakaa ja xcom pelin on vietävä ne rakkaat sotilaat heti jos keskittyminen herpaantuu. Toivottavasti itse xcomissa ei myöskään tule hahmoja, jotka ovat ns. valmiita heroja kuten wotc oli faction herot, nämä eivät itselle herätä suurempia tunteita vaikka kuolevat, mutta toki esim Reaperit ovat loistavia hahmoja muuten.

Kenties ainua mitä seuraavaan xcomiin tästä ottaisin on breach mode, se oli mukava, mutta toki se kävisi vain scriptattuihin tehtäviin. Chimera squad oli hintaisekseen loistava, varmaan toinen pelikerta tulee mentyä, jotta saa kokeiltua hahmoja, jotka jäivät vielä varastoon, mutta muuten tämä toimi kerta viihteenä enemmänkin.

Tässä itse ainakin aika surutta juoksutin sotilaita paikkoihin joissa viholliset sai suoran flankin.

Xcom kakkosessa tuota ei viitsinyt harrastaa edes alemmilla vaikeustasoilla.

Aloitin taas pelaamaan Xcom 2 läpi. Veteran menee alun jälkeen kyllä jo ihan liian helposti läpi. Chosen basetkin on lähinnä sitä että pääseekö läpi ottamatta yhtään osumaa. Pitäis varmaan suosiolla aloittaa commander.

(eikä ole mitään leveilyä että olisin hyvä Xcomissa, veteranilla mimic beaconin jälkeen vaikeustaso tippuu melko alas.)
 
Tokassa Sacred Coil tehtävässä, tuli eteen ainoa kerta, kun peli meni totaalijumiin. Reinforments bugi. Sammuta peli / Käynnistä uudestaan / Lataa. Ja ei jäänyt enää jumiin.
 
Tokassa Sacred Coil tehtävässä, tuli eteen ainoa kerta, kun peli meni totaalijumiin. Reinforments bugi. Sammuta peli / Käynnistä uudestaan / Lataa. Ja ei jäänyt enää jumiin.

Minulla on alkanut kaatuilemaan, ei aiemmin tällaista. Mutta jumiin meni aiemmin varmaan kerran 5 tehtävässä ja ei tarvinnut kyllä sammuttaa. Odotti vaan kärsivällisesti 5-10min ja peli selvitti itse itsensä. Sama homma oli XCOM 2:ssa. Onhan tuo sinun metodisi nopeampi, mutta kyllä kaikki jumit peli itse selvitti.
 
Aloitin taas pelaamaan Xcom 2 läpi. Veteran menee alun jälkeen kyllä jo ihan liian helposti läpi. Chosen basetkin on lähinnä sitä että pääseekö läpi ottamatta yhtään osumaa. Pitäis varmaan suosiolla aloittaa commander.

Kannattaa vaihtaa suosiolla legendille. Muuttuu kuin aivan eri peliksi. Veteranilla/commanderilla pelatessa tuntuu kyllä vähän hassulta kun teknisesti niin ylivertaisia alieneita pystyy pyörittelemään ihan miten päin haluaa. Legendillä tulee vähän sitä fiilistä, että tässä yritetään taistella ylivoimaista vihollista vastaan.
 
Kannattaa vaihtaa suosiolla legendille. Muuttuu kuin aivan eri peliksi. Veteranilla/commanderilla pelatessa tuntuu kyllä vähän hassulta kun teknisesti niin ylivertaisia alieneita pystyy pyörittelemään ihan miten päin haluaa. Legendillä tulee vähän sitä fiilistä, että tässä yritetään taistella ylivoimaista vihollista vastaan.

Pitäis kyl varmaan kokeilla. Tässä pitänee myös opetella geoscapelle hieman uudenlainen strategia? Uskoisin että taisteluita tulee hävittyä jonkun verran enemmän ja ongelmaksi muodostuu alueiden kontaktointi että pystyy hidastamaan avatar projektia.
 
Pitäis kyl varmaan kokeilla. Tässä pitänee myös opetella geoscapelle hieman uudenlainen strategia? Uskoisin että taisteluita tulee hävittyä jonkun verran enemmän ja ongelmaksi muodostuu alueiden kontaktointi että pystyy hidastamaan avatar projektia.

Avatarista en osaa sanoa, mutta ei se varmaan ole mikään sen erikoisempi ongelma wotc:n kanssa, kun sitä pystyy kumminkin hidastamaan niillä sissi-iskuilla. Alkupelissä (sen pidemmälle en ole itse vielä päässyt) suurin ongelma on siinä, että kaikki rakentaminen ja kehitys on aivan tajuttoman hidasta. Ykköstierin pyssyillä ja neljällä soturilla pitää yrittää pärjätä useamman kuukauden ajan. Taisteluista myös katoaa se tietynlainen flow kun peli ei enää huijaa nopanheitoissa pelaajan puolesta.

Ehkäpä hauskinta legendillä on se, että lostit saavat oikeasti jyrättyä koko tiimin ja chosenit - nuo universumin parhaat salamurhaajat - saattavat kuin saattavatkin saada hengiltä yhden soturin kertalaakista.
 
XCOM 2 on Humble Choicessa varsin kohtuulliseen hintaan, jos ei vielä omista:

Refulinkin saa YV:llä, jos ei vielä ole koskaan tilannut.
 
Oli WotC tarjouksessa kympillä niin laitoin viimein. Muuten on loistava lisäcampaign peliin, mutta mikä vittu tässä on, että peli jäätyy täysin kun yrittää laittaa porukkaa Covert Actionsiin?

Hard resetoin Xbox One X:n niin sain yhden laitettua, mutta seuraava taas juonittelee eikä onnistu. Onko tähän mitä tehdä? Rikkoo koko pelin.
 
Onko tää peli tällästä vitun save load spämmäystä joka siirron jälkeen vai eikö sitä vaan osaa.

Pelasin ton Mutant year zeron ja siinä oli kyllä mielestäni vaikeustaso kohdallaan. Tää peli kyllä tuntuu trollaavan pelaajaa oikein olan takaa.
 
Laitat ironmänin päälle niin ei ole :think:

Ja suosiolla helpommalle jos tuntuu ylivoimaiselta. Reaper-allyllä aloittaminen helpottaa myös kun voi scouttia rauhassa.

Ironmania ei voi kyllä suositella aloittelevalle pelaajalle ihan bugien riskien vuoksi. Jää vielä koko peli kokematta, jos esim 15h kohdalla tulee täysi teamwipe tai tallennus ei toimi. Ironmanin sijaan "Honestman" sekä vaikeustason lasku on paras ratkaisu. Lisäksi peli helpottuu loppua kohti ainakin allekirjoittaneen mielestä, kun soltut & gearit paranevat.
 
Onko tää peli tällästä vitun save load spämmäystä joka siirron jälkeen vai eikö sitä vaan osaa.

Pelasin ton Mutant year zeron ja siinä oli kyllä mielestäni vaikeustaso kohdallaan. Tää peli kyllä tuntuu trollaavan pelaajaa oikein olan takaa.

Pitää vaan harjoitella. Peruspelissä kun oppii mekaniikat niin vaikeammillakin tasoilla voi päästä läpi ilman ilman yhtään kuolemaa.

Reapereita ja templareita kannattaa opetella käyttämään koska ne on ihan totaalisen ylivoimaisia kun tietää mekaniikat.

Aluks on kyllä ihan helvetin vaikea peli. Ite savescummasin useamman kerran ekalla läpipeluulla ku halusin nähdä juonen enkä alottaa alusta aina ku tuli kaks squad wipeä peräkkäin.

Edit: Ja toi vanillahan on monen mielestä liian helppo joten on myös long war modi joka saa repimään hiuksia päästä. Ettei vaan olis liian hauskaa ku pelaa.
 
Joo pitänee vaa harjotella. Välillä vaa kyllä tuntuu että kaikki RNG jumalat on pilvessä.
 
Joo pitänee vaa harjotella. Välillä vaa kyllä tuntuu että kaikki RNG jumalat on pilvessä.

Kannattaa vähän lukea vinkkejä ja oppaita, ei kuitenkaan ihan liikaa koska osa pelin viehätystä on vaikeustaso. Voi kuitenkin into lopahtaa jos ei meinaa päästä kiinni ja sillon on ihan ok hakea vähän apua.

Modeja kannattaa asentaa ainakin Perfect Information ja Gotcha. Sitten Timer Tweaks tai True Concealment jompi kumpi, aika moni ei käsitä näitä huijaamiseksi tai ainakaan kovin pahaksi sellaiseksi. Stop Wasting My time ja Evac All säästää aikaa.

Sit on tämmösiä oppaita jotka opettaa pelin mekaniikat ja tekee pelaamisesta suorastaan tylsää mekaanista suorittamista. En suosittele katsomaan jos haluaa pelata hauskaa strategia/taktiikkapeliä eikä käyttää tekoälyn rajoitteita ja mekaniikkoja hyödykseen:



Jossain vaiheessa kanssa hiffaa semmoisia kivoja juttuja kuten reaper+extended magazine+banish+repeater. Tappaa aika hyvällä todennäköisyydellä chosenit, rulerit ja oikeastaan ihan minkä vaan
 
Viimeksi muokattu:
Auttakaas ny vielä idioottia. Miten mä pääsen sinne New Mexicoon kun ensin pitäs saada yhteys Resistanceen.

Kaikenlaisia tehtäviä teen mutta se Avatar paalu on taas pian lopussa. Pitääkö sitä Resistance HQ:ta skannailla kokoajan?
 
Auttakaas ny vielä idioottia. Miten mä pääsen sinne New Mexicoon kun ensin pitäs saada yhteys Resistanceen.

Kaikenlaisia tehtäviä teen mutta se Avatar paalu on taas pian lopussa. Pitääkö sitä Resistance HQ:ta skannailla kokoajan?
Niin siis skannaat sen resistance spotin kun olet tehnyt sen resistance communications paikan. Siinähän näkyy montako päivää sitä pitää skannata eikä se etene jos et varta vasten lennä sinne ja istu esim sitä viikkoa sen päällä.
 
Nii mistäs se resistance communication paikka tehdään? Ja onko se jo myöhäistä ku Avatar palkista on enää kaksi palikkaa auki?

Edit. Eiku siis mullahan on toi resis commu paikka rakennettu ja siellä on engineerikin.
 
Niillä paikoilla saa resistance communication "slotteja" joihin voi sitten "scannata" alueita kartalta.

Avatar palkkeja saa vähenemään myöhemmin tekemällä tiettyjä tehtäviä jne. jotka aukeaa kartan ja researchin mukana.

Kannattanee joku youtuben basic quide kattoa läpi.
 
Niin ja pelihän ei lopu kun se avatar palkki täyttyy. Se on toki huono asia mutta sen jälkeen alkaa vasta timeri jonka mennessä nollaan peli loppuu. Timerin voi poistaa ja avatar palkin osin resetoida muutamalla palikalla taas kun tekee tiettyjä missioita, esim niitä punaisia paikkoja tuhoaa.

Ja kyllä sitä pienellä hiomisella taktiikoihin kummasti alkaa peli etenemään. Itsekkin olin epäileväinen että eihän tätä peliä voi vaikealla vaikeudella pelata läpi oikeasti kunnes pelasin Ironman ja sitä legendary vaikeutta yhden napsun helpommalla tasolla läpi.
 
Ei helvetti ku pitää olla puusilmä. Pädillä kun pelaan nii siinä kartalla aina hypin kohteittein välillä olkanapeilla.

Sinne resistancen kohtaamispaikkaan piti oikein kursori siirtää niin nyt rupes lähtemää.
 
Ei helvetti ku pitää olla puusilmä. Pädillä kun pelaan nii siinä kartalla aina hypin kohteittein välillä olkanapeilla.

Sinne resistancen kohtaamispaikkaan piti oikein kursori siirtää niin nyt rupes lähtemää.
Padille on paikkansa, mutta se ei todellakaan ole tässä pelissä! Nyt hyvä ihminen vaihda jo ohjaustapaa! :D
 
Onnistunut kranaatin heittohan tapahtuu ensin villisti siksakkia kohteen päällä viuhtoen jolloin havaitaan se pikselin kokoinen kohta johon tähdätessään Rookie Sandells (sama mies joka ampuu metristä haulikolla mutonista ohi) osaa mystisesti heittää kranaatin kolmella kimmokkeella yhden katon ja kahden seinän läpi. Sitten pudotetaan hiirestä dpi:t mahdollisimman matalalle, etsitään hitaasti se pikseli, pidetään toisella kädellä hiirtä paikoillaan ja toisella painetaan varovasti nappia ettei hiiri vain heilahda.
 
Onnistunut kranaatin heittohan tapahtuu ensin villisti siksakkia kohteen päällä viuhtoen jolloin havaitaan se pikselin kokoinen kohta johon tähdätessään Rookie Sandells (sama mies joka ampuu metristä haulikolla mutonista ohi) osaa mystisesti heittää kranaatin kolmella kimmokkeella yhden katon ja kahden seinän läpi. Sitten pudotetaan hiirestä dpi:t mahdollisimman matalalle, etsitään hitaasti se pikseli, pidetään toisella kädellä hiirtä paikoillaan ja toisella painetaan varovasti nappia ettei hiiri vain heilahda.

Tässä hyvä kuvaus miten kranaateilla, ohjuksilla ja muilla raskailla aseilla tähdätään (jos joku ei vielä ole hoksannut).

Lisäyksenä vielä että rullalla kelataan tasoja ylös alas jos vihollisia on eri korkeuksilla. Tällöin Rookie Sandells heittää tarkkuuden lisäksi aivan täydellisesti ajoitetun heiton jolloin kranaatti räjähtää ilmassa juuri oikeaan aikaan.
 
Tulipa tämä perusversio tästä hommattua, kun maksoi 3e :D Xcomia on tullut hakattua 2-3 kertaa läpi, en ymmärrä miksen oo tätä aiemmin hommannut.

Olisko tähän jotain aloittelijan vinkkejä, mitä virheitä ei ainakaan kannata alkuun tehdä? Kuinka vaikea tämä on? Voiko vaikeustasoa muuttaa kesken kaiken ja onko save scummaaminen estetty? Ja onko tähän jotain modeja mitä kannattaa ladata, vai meneekö vaniljana?
 
Ite paukuttelin ainakin overwatch all ja parilla muulla "nopeuttavalla" modilla aikoinaan. Jotkut kokevat pelin vaikeaksi, jotku helpoksi. Varmaan normal tai veteran (vai millä nimillä ne tässä oli) ilman ironmania on hyvä ekalle kerralle.

Semmosia vinkkejä että ei kannata turhaan panikoida ja paukutella "tarinatehtäviä" läpi, avatar mittarin voi ihan rauhassa päästää "tappiin", sitten käynnistyy 24h laskuri jonka aikana voi vielä tehtävän tekaista ja saada mittarin laskemaan.
 
Nää on todella rasittavia mekaniikaltaan, olettaen että näissä on edelleen se itseään vahvistava kierre, että jos tulee takkiin niin todennäköisesti pian tulee vielä enemmän ja päin vastoin. Sotilaita pitäisi voida päästää myös kuolemaan satunnaisesti mutta etenkin vaikeammilla tasoilla pitää arpoa tehtävää alusta uudestaan ja uudestaan kunnes ennalta arvotut nopat osuvat niin, että ensimmäisistä tehtävistä jää jotenkin plussan puolelle koska muuten erittäin vaikea alku muuttuu mahdottomaksi jatkoksi. Sellainen taidolla ja tuurilla saavutettava tilanteen kääntö omaksi eduksi puuttuu kokonaan.

Yritin ykkösosaa aikoinaan sillä vaikeimmalla tasolla ihan oppaiden kanssa niin, ettei juuri mitään pitäisi olla enää jäänyt taidon varaan. Toistuvasti latasin ekaa tehtävää yrittäen estää koko squadia tulemasta lahdatuksi alkuruutuun.
 
Nää on todella rasittavia mekaniikaltaan, olettaen että näissä on edelleen se itseään vahvistava kierre, että jos tulee takkiin niin todennäköisesti pian tulee vielä enemmän ja päin vastoin. Sotilaita pitäisi voida päästää myös kuolemaan satunnaisesti mutta etenkin vaikeammilla tasoilla pitää arpoa tehtävää alusta uudestaan ja uudestaan kunnes ennalta arvotut nopat osuvat niin, että ensimmäisistä tehtävistä jää jotenkin plussan puolelle koska muuten erittäin vaikea alku muuttuu mahdottomaksi jatkoksi. Sellainen taidolla ja tuurilla saavutettava tilanteen kääntö omaksi eduksi puuttuu kokonaan.

Yritin ykkösosaa aikoinaan sillä vaikeimmalla tasolla ihan oppaiden kanssa niin, ettei juuri mitään pitäisi olla enää jäänyt taidon varaan. Toistuvasti latasin ekaa tehtävää yrittäen estää koko squadia tulemasta lahdatuksi alkuruutuun.


Nojaa, ite olen paukutellu läpi i&i ykkösen ja kakkosen lisäreineen pariin kertaan ja taistelumekaniikat perustuu täysin riskien minimointiin. Joskus toki joutuu noppaa heittämään ja yleensähän ei silloin hyvin käy. Kakkosessa ja varsinkin lisärin kera (kun saa reaperit) korostuu scouttiminen melko paljon ja suojan tuhoaminen / aoe käyttö.

Edit: Toki koko squadin wipe tarkoittaa vaikeammilla tasoilla melko suoraan anaalikairausta game overiin asti, yhden tai kaksi kärsii vielä menettää harvakseltaan jos on jaksanut kierrättää tarpeeksi porukkaa.

Edit2: jos muistan enää yhtään oikein niin lisärin kera otin melko alussa yhden squadwipen ja sain vielä käännettyä pelin voitoksi mutta vähänkään pidemmällä se ei sitä enää kestä kyllä

Edit3: Ja mimic beacon (vai mikäseoli) on ehdoton
 
Tulipa tämä perusversio tästä hommattua, kun maksoi 3e :D Xcomia on tullut hakattua 2-3 kertaa läpi, en ymmärrä miksen oo tätä aiemmin hommannut.

Olisko tähän jotain aloittelijan vinkkejä, mitä virheitä ei ainakaan kannata alkuun tehdä? Kuinka vaikea tämä on? Voiko vaikeustasoa muuttaa kesken kaiken ja onko save scummaaminen estetty? Ja onko tähän jotain modeja mitä kannattaa ladata, vai meneekö vaniljana?
Ukot full coveriin aina kun mahdollista. Älä lähde juoksentelemaan tuntemattomille alueille, etenkin vuoron viimeisellä ukolla, sillä pahin virhe pelissä on herätellä useampi vihollisrypäs kerrallaan tai herätellä ne vuoron lopuksi niin ettet ehdi ampumaan itse ennen seuraavaa vuoroa. Paras taktiikka on tappaa viholliset ennen kuin ehtivät reagoimaan. Väijytykset on tähän hyviä jos ukot on concealed tilassa. Priorisoiden pahimmat viholliset ekana. Alkupään peleissä etenkin stun lancerit on todella vittumaisia koska juoksevat viereen ja tainnuttavat ukot kanveesiin ja pois pelistä.

Savescummausta ei ole estetty ellet pelaa ironmanilla, mutta itse pelaan aina ironmanilla koska se tekee pelistä niin paljon intensiivisemmän ja paremman omasta mielestä. Mieluummin sitten vaikka vaikeustasoa alemmas jos tuntuu mahdottomalta vaikeus. Vaniljana menee ihan hyvin, jotain quality of life modeja on sitten ainakin "stop wasting my time" nopeutti pelin taukoja ja oli aika hyvä, mutta en tiedä oliko siinä war of the chosenissa jo päivitystä tähän jos sulla on se.

Ai niin ja semmonen vielä että kannattaa mahdollisimman nopeasti rakentaa se rakennus jolla saa useamman ukkelin omaan tiimiin, koska se helpottaa peliä huomattavasti mitä enemmän on solttuja tehtävässä. Ja mimic beacon on varmaan pelin parhaimpia varusteita sitten kun sen joskus saa hankittua.
 
Tulipa tämä perusversio tästä hommattua, kun maksoi 3e :D Xcomia on tullut hakattua 2-3 kertaa läpi, en ymmärrä miksen oo tätä aiemmin hommannut.

Olisko tähän jotain aloittelijan vinkkejä, mitä virheitä ei ainakaan kannata alkuun tehdä? Kuinka vaikea tämä on? Voiko vaikeustasoa muuttaa kesken kaiken ja onko save scummaaminen estetty? Ja onko tähän jotain modeja mitä kannattaa ladata, vai meneekö vaniljana?

Jos meet ihan sokkona niin varaudu aloittamaan alusta pari kertaa. Mekaniikat tulee suurin osa yllätyksinä eikä niihin voi varautua, squad wipejä odotettavissa. Joidenkin mielestä tää on hauskaa ja joidenkin mielestä ihan perseestä.

Reaperit on aivan täysin ylivoimaisia joten ekoilla kerroilla kannattaa panostaa niihin.
 
Kiitos vinkeistä! En tajunnut tuota War Of The Chosenia hommata, mutta eiköhän tälläkin mennä. Latasin Stop Wasting My Timen ja tuon Overwatch Allin, molemmat tuntui heti maalaisjärkeen käyviltä modeilta. Pitää vielä pari katella ja sitten pelaamaan.
 
Nojaa, ite olen paukutellu läpi i&i ykkösen ja kakkosen lisäreineen pariin kertaan ja taistelumekaniikat perustuu täysin riskien minimointiin. Joskus toki joutuu noppaa heittämään ja yleensähän ei silloin hyvin käy. Kakkosessa ja varsinkin lisärin kera (kun saa reaperit) korostuu scouttiminen melko paljon ja suojan tuhoaminen / aoe käyttö.

Edit: Toki koko squadin wipe tarkoittaa vaikeammilla tasoilla melko suoraan anaalikairausta game overiin asti, yhden tai kaksi kärsii vielä menettää harvakseltaan jos on jaksanut kierrättää tarpeeksi porukkaa.

Edit2: jos muistan enää yhtään oikein niin lisärin kera otin melko alussa yhden squadwipen ja sain vielä käännettyä pelin voitoksi mutta vähänkään pidemmällä se ei sitä enää kestä kyllä

Edit3: Ja mimic beacon (vai mikäseoli) on ehdoton

Oma muistikuva ykkösestä olisi, että pakko olisi edetäkin, "laihat miehet" Sectoidit osuu kaukaa ja joka kerta vaikka suojassa omat tyypit, tekee hirveetä damagea (ja myrkytti peräti?). Omat ei osu millään eikä damage riitä vaikeimmalla tasolla. Save scum ei muistaakseni toiminut koska nopat valmiiksi arvottu.
 
Oma muistikuva ykkösestä olisi, että pakko olisi edetäkin, "laihat miehet" Sectoidit osuu kaukaa ja joka kerta vaikka suojassa omat tyypit, tekee hirveetä damagea (ja myrkytti peräti?). Omat ei osu millään eikä damage riitä vaikeimmalla tasolla. Save scum ei muistaakseni toiminut koska nopat valmiiksi arvottu.

Ykköstä en niin muista mutta thin menit oli kyllä perseestä. Savut, aoe jne sellasta niille lääkkeeksi taisin tarjota ainakin longwaria vääntäessä.

Edit: Eikä riskien minimointi toki suojan takana overwatchin hakkaamista tarkoita, vaan mieluumminkin sitä että ne ötöt tapetaan ennenkuin ne pääsee ampumaan..
 
Ja vielä kakkoseen sopivaan taistelutaktiikkaan jotain vinkkejä haluaa niin pistoolisnipua ei kannata aliarvioida, ainakin lisärin kanssa (en muista enää oliko miten eroa ilman lisäriä pelatessa) saa pistooliinkin ihan hyvin lämää ja sopivilla taidoilla se paukuttaa monta kutia samaan ötöön tai viimeistelee vaikka kymmenen melkein vainaata.. Tuon hyödyllisyyttä ei tullu tajuttua itse alkuun. Samoin haulikkorangerin saa tekemään hyviä määriä lämää sopivilla taidoilla.

Lisärissä kun pääsee vielä myöhemmässä vaiheessa laittamaan muidenkin classien taitoja alkaa ne jannut olla melkoisia tappokoneita ja peli menee melkoisen helpoksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom