- Liittynyt
- 12.12.2016
- Viestejä
- 3 930
Mitään taktisuuttahan X-Comissa ei ole koska yhtäaikaisten vastustajien määrän pitäminen minimissä on tärkeämpää kuin kaikki muut taktiikat yhteensä. Se taas tarkoittaa ettei mitään taktista liikkumista voi harrastaa koska silloin yhtäaikaisten vastustajien määrä ei pysy minimissä. Niin se vaan menee.Firaxisin XCOMit on parhaita pelejä ikinä. Sopivalla tavalla virtaviivaistettu jotain kaikkein turhimpia ominaisuuksia kuten vaikka sitä action pointsien nysväystä, mutta silti säilytetty alkuperäisen taktisuus. Xenonautsia en jaksanut kuin vähän kokeilla, oli niin kankea viritys, että ehkä jotkut nostalgia/retrolasit silmillä siitä jaksaa innostua, vai paraneeko se loppua kohden?
Alkuperäinen Xenonauts on 4 vuotta vanhana aika heikko esitys kun vertaa tuohon Xenonauts modiin [1.65/X.CE V0.35.0] X-Division 1.00 Beta
Suosittelen siihen päälle tuota [1.65/X.CE V0.35.0] X-Division 1.00 Beta [.01] xenopedia texts
Noilla saa ihan oikeaa Ufo meininkiä.
Shakki on merkittävästi kasuaalimpi kuin Xenonauts modattuna mm. koska lyhyempi kesto, paljon selkeämpi pelimekaniikka, ei mitään todellista satunnaisuutta, ei tarvitse miettiä läheskään yhtä pitkälle eteenpäin asioita, kaikkien päätösten vaikutus riippuu siitä mitä vastustaja tekee ja tarjolla olevien järkevien vaihtoehtojen määrä on merkittävästi pienempi.Shakki 5min kellolla per pelaaja on paljon xenonauttia yksinkertaisempi ja nopeampi pelata, mutta silti merkittävästi vähemmän casual.
Tarjolla olevien vipujen määrä ei teekään pelistä välttämättä enemmän tai vähemmän casualia.
Itse asiassa shakkiin oli tarkoitus aikoja sitten lisätä nappuloita koska tasapelejä tuli liikaa. Miten lisänappulat (ehdotettiin mm. lähettiratsua) olisivat vaikuttaneet? Shakki olisi ollut sen jälkeen vähemmän kasuaalia.