XCOM 2

Tossa Phoenix Pointin kylkiäisenä saa Gollopin edellisen pelin Chaos Rebornin. Se on varsin hyvä tekele.
 
Pitää paikkansa. Testasin just ja ostin kaikki mahdolliset taidot captainiin asti. Eli toi alin rivi on niitä muiden classien taitoja. Taidon ostaminen maksaa päälle 10 pistettä, kalliimmat jotain 20. Punaisella ympyrällä on mainittu ryhmän pisteet ja henkilökohtaiset pisteet. Aiempia xcomeja en oo pelanut.

edit. en oo ihan varma, onko erikoistaidot ennaltamäärätty.

tessssssst.PNG
joo testasin tässä näin tuota erikois-skillisysteemiä ja totesin, että jokaiselle sotilaalle arvotaan erikois-skillit, ei niinkuin aiemmin väitin:

"Erikoistaidoista senverran että ranger saa serialin, mutta granaattimies ei, elikkäs classeilla on eri erikoistaidot."

Eli mulla oli kaksi rangeria, joista toinen ei saanut serialia, ja toinen sai. Makes more sense that way.
 
Nyt on sitten tahkottu läpi. Olisihan tuota vielä pelannut mielellään enemmänkin vaikka loppua kohti tuo vain helpottui huomattavasti. Olen niin huono pelaamaan pelejä uudestaan läpi että en varmaankaan jaksa kovemmalla vaikeustasolla/Ironmanillä tuota kokeilla. Nyt vain kovasti odotellaan että milloin tulee jatkoa.
 
Nyt on sitten tahkottu läpi. Olisihan tuota vielä pelannut mielellään enemmänkin vaikka loppua kohti tuo vain helpottui huomattavasti. Olen niin huono pelaamaan pelejä uudestaan läpi että en varmaankaan jaksa kovemmalla vaikeustasolla/Ironmanillä tuota kokeilla. Nyt vain kovasti odotellaan että milloin tulee jatkoa.
ironman on kyllä hieman niin ja näin. Jos satut vahingoissa esim klikkaamaan väärään kohtaan, saattaa olla peli sitten siinä varsinkin legend ironman tasolla. Aion pelata kuitenkin Legend ironmanin, kun olen saanut Legend nonironmanin valmiiksi. Ja suosittelen pelaamaan nonironmanilla aluksi, että tuntee uudet pelimekaniikat, ja siirtyä sitten ironman legendiin.

Ja legend ironman on se ultimaattinen haaste, kun pitää olla niin saatanan tarkka. Misclikkauksia ei saa tapahtua.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö noista misclikkeistä selviä nopealla altf4? En oo kyllä vähään aikaan pelannut niin on voinut muuttua.

Oon nykyään muitakin pelejä alkanut pelaamaan "ironmän asenteella" läpi, esimerkiksi civit ja sen tyyliset pelit saa ihan uuden ulottuvuuden.

Kokeilin tätä "uudempaa" master of orionia ja yritin yhden pelin pelata savella opetellakseni, mutta sehän muuttui tylsäksi n. 2 tunnin jälkeen kun save/load rumballa värkkäsin oikeita ratkaisuja jyräten kaikki muut.

Toki pelit on enemmän tai vähemmän rng:tä joka silloin tällöin vituttaa kun tulee tukkaan vaikka tekisi "oikean" ratkaisun. Ironmänillä pelaaminen on enemmänkin riskien hallintaa kuin juuri "oikeita" ratkaisuja.
 
Itse aloitin Legend-Ironmanin kun sain WOTC:n läpi normaalilla Legendillä. Voin kyllä suositella Ironmania lämpimästi, ihan eri tavalla jännitystä ja onnistumisen tunteita tehtävissä kun kaikki päätökset on lopullisia eikä voi vain save-reloadilla hinkata juttuja täydelliseksi.

Vaikka genre on ihan eri, niin ainakin itselle Ironman tekee tähän jotenkin samaa haastavuuden fiilistä kuin vaikka Dark Soulseja pelatessa. Molemmissa varovaisuus ja tarkkuus on kaikkein tärkeintä.

WOTC:ssa on plussana peruspeliin verrattuna että tähän saa napattua vaikka Reaperin matkaan heti Gatecrasherista lähtien, helpottaa vähän tuota rookieiden nopanheittelyä ekoissa tehtävissä ja tasoittaa vaikeustasokäyrää.
 
Eikö noista misclikkeistä selviä nopealla altf4? En oo kyllä vähään aikaan pelannut niin on voinut muuttua.
Pitäisi selvitä, peli tallentaa edelleen aina oman vuoron alussa, ei jokaisen klikkauksen jälkeen.

Windowsin File History on myös näppärä varokeino tallennuksen pelastamiseen vakavien bugien varalta Ironmanissa, tallennusvälin voi päättää itse (min. 10min) ja käytön voi jättää omantunnon ja itsekurin varaan.
 
Pitäisi selvitä, peli tallentaa edelleen aina oman vuoron alussa, ei jokaisen klikkauksen jälkeen.

Windowsin File History on myös näppärä varokeino tallennuksen pelastamiseen vakavien bugien varalta Ironmanissa, tallennusvälin voi päättää itse (min. 10min) ja käytön voi jättää omantunnon ja itsekurin varaan.
ironman on turha. Paitsi jos ei osaa hillitä itsensäkusettamista. Lisäksi pelissä on se vaara, että vahinkoklikkauksesta tehtävä päättyy katastrofiin.
 
ironman on turha. Paitsi jos ei osaa hillitä itsensäkusettamista. Lisäksi pelissä on se vaara, että vahinkoklikkauksesta tehtävä päättyy katastrofiin.
ja aiemmin..
Läpäisin juuri legend/ironman. about 28 tuntia meni. Tässä 2 ekaa videota. kestää vaan uppia.
Ahaa :)

Juu, en malta olla kikkailematta save-reloadilla ilman Ironman-moodia. Ja pitäähän se Steam achievement saada.
 
Ja onhan siinä tietty fiilis ero, ainakin itsellä.
 
Miten tuo Alien hunters DLC oikein aktivoituu? Mielestäni en huomannut mitään valinnaista tehtävää jossa tuo olisi lähtenyt päälle. On nimittäin vähän nihkeää kun 8 turn rajoituksen tehtävässä on joku Berserk Queen heiluttelemassa, tuon nyt sentään sain tehtyä mutta sitten seuraavaksi tulikin Archon king ja otin DLC:n pois päältä kun jengillä on yhdellä joku exo ja juuri vasta saanut magnetic weapons. Eihän tuossa ole mitään järkeä heittää noita randomisti tehtäviin.
 
Öö sen yhden "viperluola" tehtävän (jossa se viperqueen eka kerran kohdataan) jälkeen nuo on itellä alkaneet tulla, tosin en ole useampaan kk pelannut.

Edit: tosin pelinkin valikossahan oli joku säätö tolle, en muista miten se liene vaikuttaa.

Ite alkuun luulin että se "viperluola" tehtävä on mentävä tekemään heti niinkuin muutkin mutta kahden ironmän vipen jälkeen tajusin..
 
Miten tuo Alien hunters DLC oikein aktivoituu? Mielestäni en huomannut mitään valinnaista tehtävää jossa tuo olisi lähtenyt päälle. On nimittäin vähän nihkeää kun 8 turn rajoituksen tehtävässä on joku Berserk Queen heiluttelemassa, tuon nyt sentään sain tehtyä mutta sitten seuraavaksi tulikin Archon king ja otin DLC:n pois päältä kun jengillä on yhdellä joku exo ja juuri vasta saanut magnetic weapons. Eihän tuossa ole mitään järkeä heittää noita randomisti tehtäviin.
@outonaapuri vastasikin miten tuo menee ennen WOTC:a (tai ilman WOTC integrointivalintaa). Jos WOTC on asennettu ja valitset integrated, sitten nuo rulerit hengailee jossain blacksitellä (merkattu kartassa). Käsittääkseni jos selviävät tuosta ekasta taistelusta hengissä niin sitten ilmaantuvat randomisti tehtäviin kuten "viperluolan" jälkeenkin.
Chosenien kanssa noiden ei pitäisi ilmaantua samaan tehtävään.
 
Öö sen yhden "viperluola" tehtävän (jossa se viperqueen eka kerran kohdataan) jälkeen nuo on itellä alkaneet tulla, tosin en ole useampaan kk pelannut.

Edit: tosin pelinkin valikossahan oli joku säätö tolle, en muista miten se liene vaikuttaa.

Ite alkuun luulin että se "viperluola" tehtävä on mentävä tekemään heti niinkuin muutkin mutta kahden ironmän vipen jälkeen tajusin..

Joo vähän epäselvää oli kyllä ensimmäistä kertaa XCOM 2 aloittavalta. Saa nähdä näköjään DLC steamistä disabloiminen ja uudelleen käynnistäminen saven lataaminen/tallennus ja steamistä uudelleen DLC päälle. Tämän jälkeen kysyi saven lataamisen jälkeen otetaanko DLC käyttöön johon cancel ja näytti rulerit häviävän ja peli ei enää kaadu jos tehtävän suorittaa onnistuneesti.

En katsonut vielä jäikö jo hankitut romut kuitenkin itselle. Kosmeettiset upgradet tulee joka tapauksessa käyttöön ainakin jos tuohon tooltippiin on uskominen.

Enkä tosiaan pelin omista valikoista löytänyt tuota DLC on/off. Eikös siellä pitäisi olla muitakin asetuksia kuten ensimmäisessä XCOM remakessa (second wind, ironman tms.) ja muita peliin vaikuttavia ominaisuuksia. Vai tuleeko nuo vasta ensimmäisen pelin läpäisyn yhteydessä?
 
Ite oon kyllä saanut nuo päälle/pois ihan siitä valikosta kun uutta kampanjaa aloitetaan. Ulkoa en muista mutta oiskohan joku advanced tjsp minkä takaa löytyy vaikeustasoa yms. Valittaessa. Sieltä löytyy myös ironmän yms.

Eikö noi saanu pois jopa niin että aseet yms vermeet jäi tutkittavaksi ja katosivat vaan tehtävistä ja ei tullu ikinä sitä tehtävää josta homma alkoi.
 
Tuo olisi siis käynnissä olevaan kampanjaan. Tosin en kyllä huomannut mitään advanced valikkoa vaikka koitin uutta tehdä.
 
Ei onnistu kesken. Siis ironmän tai valikoista säätäminen.
 
Nonni nyt on lisäri asennettu ja uutta peliä puskee. Ironman luonnollisesti (eikä mitään save-file kikkailuja) mutta en kyllä vedä legendaryllä. Veteran saa luvan kelvata.

Nyt kun ne ruleritkaan eivät enää tule randomilla ennen kuin itse haluaa niin mä luulen ettei tule ees kovin montaa ragequittia.

Tuun huomenna kertomaan että poistin koko pelin :rage:

:sori:
 
Heh, itelläkin ois ostettuna ja ladattunakin tämä uus lisäri mutta ei taida joutaa pelaamaan ihan hetkeen. Kasettia kiristää jo muutenkin ja sen tietää että jossain vaiheessa se vaan tulee eteen, että puoli tiimiä ampuu sen 80+ kudin ohi ja kasetti venyy
 
Onhan tuossa paljon pelattavaa. Harmi vaan että supply droppien skannaaaminen ym. on kyllä jotenkin turhaa toimintaa. Lisäksi tuo Avatar Project on mielestäni huonosti tuotu pelaajalle tietoon vain jonain doom counttina suoraan pelin alussa. Olisi ollut paljon mielenkiintoisempaa jos tuo Avatar Project doom count olisi lähtenyt vasta käyntiin pidemmällä tarinaa kuljettavien tehtävien jälkeen. Täytyisi varmaan se War of the Chosen myös ostaa, tosin muistaakseni on vielä ekankin Xcomin Enemy Within kesken. :D
 
tässsä on mun wotc pelaus siihen ekaan choseniin asti. lisää on tulossa. kai. legend ironman
 
Mitä modeja sulla on tuossa käytössä ?


Hyvä kun kysyit. Itse en käytä modeja, jotka rikkovat pelin sääntöjä. Kaikki käyttämäni modit ovat User Interface modeja, jotka vain helpottavat muuten kömpelöä peliä.


MODIT:

1130714554 [WOTC] Facility Clearing UI Indicator Fix
1128263618 [WOTC] Detailed Soldier Lists
1127409511 [WOTC] Additional Icons
1125494196 WC_GeoscApps
749138678 [WotC+Classic]TacticalUI KillCounter
1136937041 WC_INFormApps (ihan ok kai.)
1132959183 Disable Reaper Overlay (and other effects) - Wotc
1130817270 View Locked Skills Wotc
1122974240 WotC_ robojumper's Squad Select

Tärkeämpää:

1126395106 Evac All - WotC
1125973633 [WOTC] Hours Instead of Days
1124410215 Instant Avenger Menus - WotC
1124333578 WotC Enhanced AoE Preview
1124288875 [WotC] Gotcha Again
1124175584 WotC_ Color Coded Bonds
1123486456 Smart Overwatch All [WotC]
1123163799 [WOTC] LOS Preview Ability (tärkeä jos haluaa laskea mihin vihu pääse liikkumaan)
FreeCameraRotation
1135202021 Quicker Reload - wotc
1134623425 [WOTC] Unified Gremlin and Bit Movement Speed
620600092 Stop Wasting My Time - WotC
1126356484 Lost Autofire pakko-ostos : )
1154579172 Pause Scanning [WOTC] tämäkin on hyvä. on tullut käyttöä.

uus jonka löysin just parituntia sitten. hyvä mielestäni.
858237491 Confirm Free Reload - WotC

Kaikki löytyy täältä. SKYMODS - XCOM 2 Mods Catalogue
tosi kattava, ja uutta tulee sitämukaan kun modaajat tuottaa. Kaikki tärkeät modit löytää täältä.

Laitat vain hakukoneeseen noi hakusanat.

Syy miksi noissa on numerot, koska koppasin vain mun modihakemistosta, enkä jaksa kumittaa numeroita.

Nämä "tärkeämpää" osiossa on kaikki mielestäni pakko olla.
Haluaisin kuulla myös muilta mitä modeja käytätte.
 
Viimeksi muokattu:
En käytä mitään modeja, koska kaikki modit rikkovat mielestäni pelin sääntöjä. :) Hymynaama sen takia, että huvitti miten samankaltainen ajatusmaailma, mutta miten paljon tiukempi omani on. Olen varmaan joku Päivi Räsäsen tietokonepeliversio. Haluan pelata pelini mahdollisimman originaalina.

Tästä on tullut ongelma esimerkiksi World of Warcraftissa, jossa lähes kaikki raidikillat vaativat "Deadly Boss modeja" ja muita.
Hyvänä puolena on sitten taas se että harvemmin mikään peli kaatuilee tai crashailee.
 
En käytä mitään modeja, koska kaikki modit rikkovat mielestäni pelin sääntöjä. :) Hymynaama sen takia, että huvitti miten samankaltainen ajatusmaailma, mutta miten paljon tiukempi omani on. Olen varmaan joku Päivi Räsäsen tietokonepeliversio. Haluan pelata pelini mahdollisimman originaalina.

Tästä on tullut ongelma esimerkiksi World of Warcraftissa, jossa lähes kaikki raidikillat vaativat "Deadly Boss modeja" ja muita.
Hyvänä puolena on sitten taas se että harvemmin mikään peli kaatuilee tai crashailee.
äää. modeilla on eroa. Esim. modi joka antaa sun pyssylle 1000 ammusta, ja modi joka yksinkertaisesti laittaa kaikki sun tyypit overwatchiin kerralla. Kumpi rikkoo peliä?

edit. En itte käytä yhtäkään pelinrikkojamodia, joten siinämielessä oon samaa mieltä. Mutta kun lasket näköjään pelinrikkojaksi modeja jotka vain nopeuttavat peliä niin...
aika tyhmiä puhut veikkoseni : )
 
äää. modeilla on eroa. Esim. modi joka antaa sun pyssylle 1000 ammusta, ja modi joka yksinkertaisesti laittaa kaikki sun tyypit overwatchiin kerralla. Kumpi rikkoo peliä?

edit. En itte käytä yhtäkään pelinrikkojamodia, joten siinämielessä oon samaa mieltä. Mutta kun lasket näköjään pelinrikkojaksi modeja jotka vain nopeuttavat peliä niin...
aika tyhmiä puhut veikkoseni : )
Aina menee vähän herne nenään kun aletaan nimittelemään vastauksen yhteydessä, se jotenkin alentaa sen vastauksen ja vastaajan mielipiteen tasolle vessanpönttö.
Mutta vastauksena kysymykseesi että molemmat, ilmiselvästi.
 
Aina menee vähän herne nenään kun aletaan nimittelemään vastauksen yhteydessä, se jotenkin alentaa sen vastauksen ja vastaajan mielipiteen tasolle vessanpönttö.
Mutta vastauksena kysymykseesi että molemmat, ilmiselvästi.

wat? Kerroin vain mielipiteeni. Enkä todellakaan nimitellyt sinua. Eikä ole tarkoitus VITTUILLA.

a) pidän modeista, jotka ei riko peliä. Esimerkiksi Overwatch all ei riko peliä, vaan tekee pelaamisen nopeammaksi. Olisi tyhmää ja HIDASTA klikata jokaista tyyppiä erikseen Overwatchiin, kun sen voi modilla tehdä yhdellä klikkauksella.

b) en pidä modeista kuten aikarajojen poistaminen tehtävistä, jotka siis selkeästi rikkovat peliä. WOTCiin on tosin laitettu niitä, jos sattuu tsäkä käymään mutta...voi niitä esimerkkejä latoa modeista jotka rikkovat peliä.
 
Tässäpä minun modilista, UI sörkkimistä, fixejä ja kosmeettisia modeja. Pahoittelut linkkien puutteesta, mutta ei tuota Steam Workshopin listaa saa oikein järkevästi kopioitua. Tuntuvat toimivan ok eivätkä aiheuta (lisä)kaatumisia peruspeliin nähden.

Omakin periaate on yleensä pitää peli lähellä alkuperäistä, eli kosmeettiset modit rajoittuu teemaan sopiviin lisäyksiin eikä pelin sääntöjä muutella liikaa. Tuosta poikkeavat tapukset löytyy pohjalta, suurimpana EU Aim Rolls joka muuttaa crittien laskentatapaa edellisen Xcomin tyyliseksi.

UI fiksauksia mukana kasa kun pelien käyttöliittymät kun tuntuvat yksinkertaistuvan liikaa ja strategiapeleissä joutuu sitten kaivelemaan tärkeitä tietoja ties kuinka monen menun takaa. Suoranaista huijausta ei minkään näistä pitäisi olla, saman tiedon saa kyllä selville perus UI:stakin jos seikkailee menuissa tai tihrustaa helamittaria suurennuslasilla.

UI:
  • Gotcha Again
  • Free Camera Rotation
  • Evac All
  • New Promotion Screen
  • Detailed Soldier Lists
  • Smooth Scrolling
  • Show Health Values
  • Detailed Soldier Lists
  • Hours Instead of Days
  • Pause Scanning [WOTC]
Kosmeettiset:
  • Gravely Wounded Scars
  • Capnbubs Accessories
  • Beaver's Custom Stuff
  • Warden Gear [WoTC Friendly Now]
  • RAGE Helmet[WOTC Compatible Now]
  • WOTC Jsleezys Repurposed Gear
Korjaukset:
  • Skulljack Feedback Fix
  • Insider Knowledge Fix
  • Loot Mind Control
  • Facility Clearing UI Indicator Fix
  • Faceoff Ammo Fix
  • Supply Extraction Fix
  • Lost World Fix
  • Chosen Dark Events Fix
  • Brutal Fix
Muut:
  • EU Aim Rolls
  • Better Repeater (Crit damage, not instant kills)
  • Ruler Nerf Nerf
 
wat? Kerroin vain mielipiteeni. Enkä todellakaan nimitellyt sinua. Eikä ole tarkoitus VITTUILLA.

a) pidän modeista, jotka ei riko peliä. Esimerkiksi Overwatch all ei riko peliä, vaan tekee pelaamisen nopeammaksi. Olisi tyhmää ja HIDASTA klikata jokaista tyyppiä erikseen Overwatchiin, kun sen voi modilla tehdä yhdellä klikkauksella.

b) en pidä modeista kuten aikarajojen poistaminen tehtävistä, jotka siis selkeästi rikkovat peliä. WOTCiin on tosin laitettu niitä, jos sattuu tsäkä käymään mutta...voi niitä esimerkkejä latoa modeista jotka rikkovat peliä.

Tyhmää ja tyhmää. Pelin suunnittelijat ovat tarkoittaneet pelin pelattavaksi niin, joten onko se sitten tyhmää pelata sillä tavalla? Miksi devit eivät ole sitten laittaneet sitä ominaisuutta siihen?

Toisekseen kun kerran tyhmyys on teemana, niin miten älykästä on ladata kolmannen osapuolen modeja, jotka voivat sisältää parhaimmassa tapauksessa jopa keyloggerin (kuten world of warcraftin eräässä tapauksessa tuli ilmi) tai tavallisessa tapauksessa rikkovat pelin, nyt tarkoitan kirjaimellisesti sitä Crashia.

Alunperin tarkoitin tämän modikommenttini makuasiaksi, jolla ilmaisin vain että miten nautin pelaamisestani, en millään tavalla tarkoittanut siten että olisi väärin pelata modeilla, mutta jostain syystä koit että tuomitsin sen?

Sen takia kun vihjaisit, että vain tyhmät pelaavat ilman modeja, astuin leegon päälle (tai herne nenään), koska kyseessä oli makuasia, ei tehokkuus.
 
Tyhmää ja tyhmää. Pelin suunnittelijat ovat tarkoittaneet pelin pelattavaksi niin, joten onko se sitten tyhmää pelata sillä tavalla? Miksi devit eivät ole sitten laittaneet sitä ominaisuutta siihen?

koska devit on niin vitun laiskoja paskoja, eikä jaksa koodata vitun yksinkertaisia toimintoja. Modausmahdollisuudet ovat syöpää! Peli pitää tehdä valmiiksi, mutta valitettavasti tämä peli EI ole valmis. KESKENERÄINEN. Miksi helvetissä peli on niin hidas? Esimerkiksi jos pelaan shakkia, ei minun pidä katsoa jotain tarinademoa tai turhaa puhetta. Ei mua kiinnosta puheet. Minua kiinnostaa peli joka on SUJUVA. tai sulava iha miten vaan. Miksi pelissä on maailman paskin kamera. En koskaan ole noin paskaa kameraa nähnyt. Oletko sinä?

Summasummarum:

Peli pitää tehdä 100 prosenttisesti valmiiksi.
Mutta: ei ole näin
Niin: modit nopeuttavat peliä.
Huono diili, koska modit ovat kolmannen osapuolen tekeleitä, eikä heillä ole mitään vastuuta luoda mitään. Ei niillä luultavasti ole rahaa kiinni, varmaankin jotain harrastajia modailemassa.
 
Viimeksi muokattu:
koska devit on niin vitun laiskoja paskoja, eikä jaksa koodata vitun yksinkertaisia toimintoja. Modausmahdollisuudet ovat syöpää! Peli pitää tehdä valmiiksi, mutta valitettavasti tämä peli EI ole valmis. KESKENERÄINEN. Miksi helvetissä peli on niin hidas? Esimerkiksi jos pelaan shakkia, ei minun pidä katsoa jotain tarinademoa tai turhaa puhetta. Ei mua kiinnosta puheet. Minua kiinnostaa peli joka on SUJUVA. tai sulava iha miten vaan. Miksi pelissä on maailman paskin kamera. En koskaan ole noin paskaa kameraa nähnyt. Oletko sinä?

Summasummarum:

Peli pitää tehdä 100 prosenttisesti valmiiksi.
Mutta: ei ole näin
Niin: modit nopeuttavat peliä.
Huono diili, koska modit ovat kolmannen osapuolen tekeleitä, eikä heillä ole mitään vastuuta luoda mitään. Ei niillä luultavasti ole rahaa kiinni, varmaankin jotain harrastajia modailemassa.

En lähtisi ihan noin rankasti arvostelemaan tiimiä joka tuon pelin ja lisäosan on kuitenkin tuonut markkinoille, mutta ymmärrän kantasi. Omasta mielestäni peli on valmis, koska en ainakaan ole löytänyt kovin montaa bugia. Se että joku ominaisuus x puuttuu pelistä on mielestäni juuri se makuasia.

Pelin hitaus? ei ole haitannut, koska olen pelannut strategia ja taktiikkapelejä koko ikäni, joihin lukeutuu myös shakki.
Sinä et ilmeisesti ole koskaan seurannut kun kaksi shakkimestaria ottelee, kun otit sen esimerkiksi "nopeuteen". :)

Ymmärsin kuitenkin täysin pointtisi ja tästähän on foorumeillakin ollut kovasti puhetta että miksi X-com jumittaa ihan ihmeellisissä kohdissa. Ja myös ne pakolliset videopätkät on puuduttavaa nähdä sadatta kertaa. En silti ahdistu siitä niin paljoa että ottaisin riskin lataamalla modin, mutta kuten jo sanoin, ymmärrän täysin jos joku muu kokee sen oleelliseksi.

Peli on minun mielestäni hyvin sujuva, kun vertaa moneen muuhun paskeeseen mitä markkinoille suolletaan.

Tuota kamera referenssiä en ihan ymmärrä, sitähän voi pyöritellä pikanäppäimillä ja hiiren rullalla vaihdella korkeutta ja tasoja, se on omasta mielestäni toiminut täydellisesti.
Jos paskaa pelikameraa haluaa hakea pelistä, niin ensimmäisenä tuli mieleen Silent Hill 2 third person moodi.
 
Asiaton käytös
En lähtisi ihan noin rankasti arvostelemaan tiimiä joka tuon pelin ja lisäosan on kuitenkin tuonut markkinoille, mutta ymmärrän kantasi. Omasta mielestäni peli on valmis, koska en ainakaan ole löytänyt kovin montaa bugia. Se että joku ominaisuus x puuttuu pelistä on mielestäni juuri se makuasia.

Pelin hitaus? ei ole haitannut, koska olen pelannut strategia ja taktiikkapelejä koko ikäni, joihin lukeutuu myös shakki.
Sinä et ilmeisesti ole koskaan seurannut kun kaksi shakkimestaria ottelee, kun otit sen esimerkiksi "nopeuteen". :)

siin on liikaa turhaa hitautta. Liian raskas peli. mut kyllä sen nyt ymmärtää kun koodarit on paskoja. pitääkö tässä sen kummenmmin selittää vai oletko hieman vajaa? sori vaan mutta alkaa siltä tuntumaa, että olet retardi. Ei ole kuitenkaan tarkoitus loukata.
 
Patchikin ilmaantunut WOTC:lle: Linkki
Saas nähdä toimiiko modit vielä.

Gameplay – Strategy Layer

  • Beta Strike now is applied to XCOM soldiers if the tutorial is enabled
  • Scientists and engineers can no longer be used while deployed on Covert Actions
  • Fixed base game soldier promotion abilities not being free in the Training Center if a cross-class ability is purchased first
  • Fixed a visual issue with the inventory menu after selecting a Grenadier's utility item or grenade slot in the Hangar
  • Fixed Resistance Order card duplication
  • Fixed a navigation issue caused by empty Resistance Order card slots
  • Tutorial: Players can now re-enter the Research screen if they’ve tried to exit during the tutorial.
  • Fixed an issue that prevented soldiers from being dismissible after completing Lost and Abandoned with the Tutorial enabled
  • Fixed the conventional weapon breakthrough tech causing "+1 Damage" to display on the claymore when viewed in the Armory
  • Soldiers in the Character Pool now generate with a background
  • Scavengers Resistance Order now only applies to resource-based POI rewards
  • Weapon color defaults to 20 now instead of -1 to prevent mismatched color previews
  • Camera outline and poster display update on screen change
  • Fixed an issue with SPARKs getting permanently stuck in a wounded yet "Available" state after going on Chosen Stronghold missions
  • Fixed the Lost World Dark Event to expire correctly
  • Fixed lingering cohesion glow after creating a new bond
  • Fixed an issue where faction soldiers in the Training Center promotion screen would not appear when cycling through soldiers
  • Removed references to Resistance HQ from strategy notifications
  • Removed the ability for soldiers to gain positive traits as part of the AWC post-mission negative trait recovery mechanic
  • Soldiers on Covert Actions no longer drop their equipped items when the player enters the squad select screen
  • Fixed Rescue Soldier missions sometimes appearing with no reward if you fail it the first time
  • Adding additional text to the Reaper's Silent Killer ability description
  • Fixed weapons with mods attached not upgrading to the next tier for soldiers who are deployed on ambush-able Covert Actions


Gameplay – Tactical Layer

  • Chosen will be activated only if someone on XCOM team has been revealed
  • Fixed a bug where the fog of war fails to update or disappear when the player's Codex creates a clone during a mission
  • Fixed an issue where detection tiles would disappear for faction soldiers after loading a save while in concealment
  • VIPs using hunker down no longer break concealment
  • Berserk Rangers no longer attack squadmates
  • Fixed visualization of Archon patrol pathing
  • Units now take claymore damage when a claymore is detonated underneath them while on a destructible floor during tactical gameplay
  • ADVENT Priests triggering Sustain while standing in the evac zone no longer fails the mission
  • Alien Rulers get a 1.5X HP boost when Beta Strike is enabled
  • Fixed an issue where Purifiers became unresponsive after their clone made from Shadowbind was destroyed
  • Bladestorm and Retribution excludes teammates as valid targets
  • Enemy reinforcement visual indicator no longer disappears
  • Chosen can no longer turn into cocoons from Chryssalid poison
  • Spectres hit with Stasis will no longer prevent shadowbound units from recovering when the Spectre is killed
  • Fixed missing flyover for Lightning Reflexes
  • Gremlins only reveal hidden units after a hack attempt is made
  • Changed Skirmisher Ionic Ripjack stun chance to 25%
  • Darkclaw now gains the effects of equipped ammo
  • Brutal Chosen strength temporarily decreases soldier Will
  • Fixed ambient lighting not being applied in some non-tactical areas
  • Targetable enemy indicator refreshes correctly after navigating tactical menus
  • Fixed an issue where help text and other pop-ups would not trigger during the tutorial
  • Units provided by the Volunteer Army & Double Agent Resistance Orders will no longer count as units lost during a campaign
  • Updated Mimic Beacon behavior for Purifier, Priest, Spectre, and shadowbound units
  • Added AI AoE finder updates to enable AoE attacks on Mimic Beacons
  • Fixed an issue preventing Mimic Beacons from being attacked more than once by purifiers
  • Skulljack now kills units instantly if Beta Strike is enabled
  • Shredded armor no longer reappears after reloading a save
  • Fixed an issue where Skirmishers could use Wrath to move to an area, but not perform a melee attack
  • Fixed infinite visualization hang when X2Action_WaitForAnotherAction fails to receive the event trigger it is registered for
  • Fixed issue with claymores not being immediately targetable by the Reaper
  • Reduced Chosen Hunter pistol range
  • Skulljack no longer prevents a unit from becoming concealed
  • Supply Extraction loot now recovered if XCOM evacs from the mission
  • Fixed a loss of functionality caused by simultaneously entering a rescue circle and triggering a Lost pod during a Rescue Stranded Resistance Agents mission
  • Fixed crash caused by too many Lost on screen at one time
  • Restricting spawns in the corners of some parcels to prevent Chosen from being stuck if they spawn in the corner of a map
  • Slightly reducing the aim of Retaliation civilian militia and Volunteer Army soldiers
  • Shadowbound units don't get abilities granted from Sustaining Spheres. This matches up with shadowbound units not getting built in Sustain ability from units either
  • Prevent Chosen Kidnap / Extract on special units that come from HQ via Double Agent or Volunteer Army
  • Fix for an indefinite hang when a unit gets the burning status effect when moving for a Skullmine action during tactical gameplay
  • Holy Warrior effects no longer persist after the Priest is removed from the mission
  • Chosen Sarcophagus health displays correctly after loading a save game while the shield is up
  • Bluescreen Rounds no longer affect destructibles
  • Updated Shadowbind to remove the Parthenogenic Poison from the target
  • Decoupled GameStateUnit and asynchronous pawn load requests to prevent hung levels and crashes on level load
  • Fixed crashes related to GetAllViewersOfTarget
  • Fixed crashes related to GetAllVisibleToSource
  • Fixed crashes related to GetAllViewersOfLocation
  • Fixed crashes caused by for large block of LoadMap crashes
  • Fixed GetWorldInfo crashes on RenderThread
  • FixedProtection against IsAudible crashes from effects


Challenge Mode

  • Added new event notifications: 5 Enemy Kills, Concealment Broken, First Soldier Wounded, Killed a Sectopod or Gatekeeper, Lost a Sectopod or Gatekeeper, and Completed Mission
  • Challenge Mode replay improvements: show the reaper roll, skip challenge points banners, disable mission narratives
  • Added user score and total players to Challenge Mode squad select screen
  • Changed Challenge events to display completion percentages of total players for an event
  • ADVENT soldiers now take an action when their shadowbound clone is killed
  • Enemy units will now move or take actions when the player Shadowbinds another enemy unit in the same pod
  • Challenge Mode replays will now automatically start playing
  • Fixed an issue where Focus drops were not occurring in Challenge mode
  • Additional score break down and stats to leaderboard
  • Consolidated the objective and enemy score decrease messages into one message when appropriate
  • Fixed an issue causing Challenges to auto-complete

Misc

  • Modding - Added files to improve compatibility between the game and uncooked content
  • Character Pool now checks base game and expansion directories for available pools
  • Fixed Character Pool lighting when on Stronghold shell screen
  • Fixed a crash with the Character Pool trying to access a version of a unit that no longer exists
  • Added a button to open the local Photobooth directory from the game
  • Class pose filtering is skipped when doing a memorial shot
  • Additional crash and bug fixes
https://xcom.com/news/entries/fall-2017-xcom-2-war-of-the-chosen-update-deploys
 
vitun paska peli, jos vanhat modit ei toimi pelin päivittyessä.

Pelaajat joutuvat odottamaan, että modien tekijät päivittävät modinsa.

Koska modien tekijöillä ei ole mitään vastuuta modeistaan tai julkaisuajankohdasta, niin se modi tulee tai ei sit tule. Puhun nyt lähinnä pelin tärkeistä, nopeuttavista, user interface, modeista. Koska kuka vitun vammainen käyttää modeja kuten "remove timers", mutta se on eri asia, eikä liittynyt mistä puhuin.

Nämä ovat taas yksi esimerkki miten paska jengi X com 2:kkosta on tekemässä.

Ilman muutamia modeja peli on liioittelematta pelikelvoton.
 
Kummasti se viskilekakin vaan vääntää tollasta totaalipaskaa peliä jonka totaalipaskatiimi on tehnyt
 
Ihan ok tuo tuntui toimivan ainakin itsellä. Alussa tosin on ihan liikaa kaikenmaailman älämölöä npc hahmoilta. Itsellä ei pelaamisen kanssa ollut niin kova kiire että nuo overwatch ja evac modit olisivat välttämättömiä vaikka ovat ihan ok.
 
Q ja E pyörittelee kameraa kyllä tuolla olen aina sopivan kuvakulman löytänyt. Voisihan tuo olla parempi mutta noista kontrolleista niin taistelussa kuin HQ:ssa paistaa konsolipelaajien padeille suunnatut kontrollit. Nämä "opettele koodaamaan" jutut on ainakin osittain ihan tietoisia valintoja.
 
EA71FA68-3826-4B66-93E9-9E582CFDE3BF.gif
vitun paska peli, jos vanhat modit ei toimi pelin päivittyessä.

Pelaajat joutuvat odottamaan, että modien tekijät päivittävät modinsa.

Koska modien tekijöillä ei ole mitään vastuuta modeistaan tai julkaisuajankohdasta, niin se modi tulee tai ei sit tule. Puhun nyt lähinnä pelin tärkeistä, nopeuttavista, user interface, modeista. Koska kuka vitun vammainen käyttää modeja kuten "remove timers", mutta se on eri asia, eikä liittynyt mistä puhuin.

Nämä ovat taas yksi esimerkki miten paska jengi X com 2:kkosta on tekemässä.

Ilman muutamia modeja peli on liioittelematta pelikelvoton.
vitun paska peli, jos vanhat modit ei toimi pelin päivittyessä.

Pelaajat joutuvat odottamaan, että modien tekijät päivittävät modinsa.

Koska modien tekijöillä ei ole mitään vastuuta modeistaan tai julkaisuajankohdasta, niin se modi tulee tai ei sit tule. Puhun nyt lähinnä pelin tärkeistä, nopeuttavista, user interface, modeista. Koska kuka vitun vammainen käyttää modeja kuten "remove timers", mutta se on eri asia, eikä liittynyt mistä puhuin.

Nämä ovat taas yksi esimerkki miten paska jengi X com 2:kkosta on tekemässä.

Ilman muutamia modeja peli on liioittelematta pelikelvoton.
Selvä. Olen eri mieltä. Esimerkiksi kamera on maailman paskin mitä olen peleissä nähnyt. Pelkästään se tekee pelin kömpelöksi. Ja mun mielestä pelikelvottomaksi.
EA71FA68-3826-4B66-93E9-9E582CFDE3BF.gif
 
Q ja E pyörittelee kameraa kyllä tuolla olen aina sopivan kuvakulman löytänyt. Voisihan tuo olla parempi mutta noista kontrolleista niin taistelussa kuin HQ:ssa paistaa konsolipelaajien padeille suunnatut kontrollit. Nämä "opettele koodaamaan" jutut on ainakin osittain ihan tietoisia valintoja.

kameranpyöritys on jotain 45 astetta vanillassa. tosi järkevää, varsinkin kun pelin grafikkakin on niin epäselvää, että joskus pitää löytää millmimetrin tarkkuudella oikea kuvakulma.

Konsolit on pilanneet maailman.
 
Viimeksi muokattu:
kameranpyöritys on jotain 45 astetta vanillassa. VItun järkevää, varsinkin kun pelin grafikkakin on niin epäselvää, että joskus pitää löytää millmimetrin tarkkuudella oikea kuvakulma.

Konsolit on pilanneet maailman.
Vaikka internetissä ollaankin niin siistitään vähän sitä ulosantia.
 
Patchikin ilmaantunut WOTC:lle.
Saas nähdä toimiiko modit vielä.

Päätin että tuon patchin ansiosta aloitan koko pelin uudestan alusta ja tällä kertaa hurjana miehenä Normaali/Classic? ja ironman. Helpotuksia saa muutenkin siitä alkuvalikosta säädettyä ja itse ainakin pistän heti sen pidennetyn doom-mittarin avatar projektille, koska aikarajat ja hoputus ärsyttää suunnattomasti erityisesti strategiapeleissä.

Yleensä tykkään pelata casual moodissa, koska se riepoo niin kovin jos joku sankari kuolee ja tässä xcom2 ne on vielä enemmän personoitu = vielä isompi harmi. Enkä lataa yhtään modia, eikun nyt meinasin valehdella. Lataan sen kansalaisuus ja lippumodin, toivottavasti se ei riko peliä. Haluan vain joukkueeseeni Suomen lippua kantavan Laura Huhtasaaren pinkissä sotilasvarustuksessa. ;)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom