XCOM 2

Shakissa on yksi action point vuorossa. XCom 2:ssa on 2 action pointtia per solttu vuorossa. Selvä ero.

Pointti oli siinä, ettei ne vaikkapa nyt Xenonautsin äksönpointit tee pelistä yhtään sen syvällisempää. 10-vuotiaan päässälaskutaidoillakin pystyy hyvin laskemaan mitä kierroksen aikana pystyy tekemään. Peli voi olla hyvinkin monimutkainen, vaikka kierroksella voisi tehdä vain yhden siirron. Shakkihan on tästä hyvä esimerkki.

Jokainen sotilaan kuolema XCom 2:ssa on paskaa pelaamista. OK :D

Ei välttämättä paskaa pelaamista, mutta jokainen tilanne on varmaan teoriassa selvitettävissä ilman tappioita. Omista mokista oppiminen on mielestäni vähän niin kuin tämän pelin idea.
 
Tuntuu että tässä olisi parempi hyväksyä, että tässäkin genressä on olemassa kahden tyylisiä pelejä. Vähän sama kuin FPS vs kolmannen persoonan räiskintä. Kyllä tässä on tuuri mukana pelissä, mutta se pitää ottaa huomioon peliin kuuluvana osana. Se on ihan yhtä taktista todennäköisyyksiä vastaan pelaamista.

Supersotilaan menettämisen aiheuttama katastrofi on vain paskaa pelaamista, aina pitää kouluttaa niitä varamiehiä sivussa. Harvassa pelissä saa sitä fiilistä mikä tässä tulee kun se oma superäijä menetetään. Se monesti jopa muuttaa koko tiimin taktiikkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: BOT
Ehkä kaikki ei vaan tykkää XCOM 2:n painostavasta tunnelmasta ja suurista menetyksistä mitä epäonnistuneet tehtävät aiheuttaa. Tässä mielessä Xcom 2 ei ole myöskään tavan kasuaali peli.

Tuo tunnelma sopii täydellisesti tilanteeseen, jossa teknologisesti kehittyneet ufot ovat ottaneet maan hallintaan ja itse pelaa pienellä vastarintaliikkeellä.

Pointtini on se, että välillä voidaan huomaamatta kiistellä (myös) pelin tunnelmasta ja tyylistä, kun mekaniikasta on vaikea löytää todellista ongelmaa. Moni peli jää minultakin pelaamatta ihan yleisen atmosfäärin takia, kun ei tietyn tyyliset fiilikset vaan kovin nappaa.
 
Viimeksi muokattu:
Pointti oli siinä, ettei ne vaikkapa nyt Xenonautsin äksönpointit tee pelistä yhtään sen syvällisempää. 10-vuotiaan päässälaskutaidoillakin pystyy hyvin laskemaan mitä kierroksen aikana pystyy tekemään. Peli voi olla hyvinkin monimutkainen, vaikka kierroksella voisi tehdä vain yhden siirron. Shakkihan on tästä hyvä esimerkki.

Mahdolliset asiat, joita kierroksella pystyy tekemään, lisääntyvät action pointsien ansiosta melkoisesti. Ei tarvitse liikkua tiettyä määrää kerrallaan, on useita erilaisia vaihtoehtoja tehdä asioita jotka vievät eri määrän action pointseja. Vaihtoehtojen määrä lisääntyy huomattavasti.

Shakki ei ole kovinkaan monimutkainen peli. Aloitusasema on aina sama, nappuloiden liikkumiset ovat tarkasti rajatut. Normaalissa peliasemassa amatööritason pelaajakin pystyy lautaa vilkaisemalla parin sekunnin ajan sulkemaan pois 80% mahdollisista siirroista. Huippupelaajat pystyvät vielä parempaan. Jäljelle ei jää montaakaan järkevää vaihtoehtoa. Monimutkaisuudessa shakkia ei voi mitenkään verrata Xenonautsiin juuri tämän takia. Järkeviä vaihtoehtoja shakissa on aika vähän, Xenonautsissa lähes äärettömästi. Ymmärrän tavallaan mitä tarkoitat, monimutkainen on silti täysin väärä sana.

Ei välttämättä paskaa pelaamista, mutta jokainen tilanne on varmaan teoriassa selvitettävissä ilman tappioita. Omista mokista oppiminen on mielestäni vähän niin kuin tämän pelin idea.

Alienit räiskäisevät kaukaa critical hitin full coverissa olevaan solttuun? Hunker downiin kaikki niin sitten ei tietenkään. Teoriassa jokainen tilanne voidaan selvittää ilman tappioita, käytännössä random generator sanoo ettei se ole mahdollista korkeammilla vaikeustasoilla.

Tuntuu että tässä olisi parempi hyväksyä, että tässäkin genressä on olemassa kahden tyylisiä pelejä. Vähän sama kuin FPS vs kolmannen persoonan räiskintä. Kyllä tässä on tuuri mukana pelissä, mutta se pitää ottaa huomioon peliin kuuluvana osana. Se on ihan yhtä taktista todennäköisyyksiä vastaan pelaamista.

Supersotilaan menettämisen aiheuttama katastrofi on vain paskaa pelaamista, aina pitää kouluttaa niitä varamiehiä sivussa. Harvassa pelissä saa sitä fiilistä mikä tässä tulee kun se oma superäijä menetetään. Se monesti jopa muuttaa koko tiimin taktiikkaa.

Eikä ole. Tuurin merkityksen lisääntyessä taktisuuden merkitys vähenee. Ellet usko, pelaa Blackguardsia ja huomaat olevasi väärässä. Hyvä tuuri = taktiikoilla ei merkitystä koska pärjäät hyvän tuurin ansiosta ja huono tuuri = taktiikoilla ei mitään merkitystä koska et pärjää vaikka olisi millainen taktiikka.

Normaalin läpipeluun aikana saa korkeintaan 2-3 supersolttua, eli käytännössä et pysty kouluttamaan yhtäkään varamiestä supersoltulle ellet ala grindaamaan tehtäviä pelkästään kehityksen toivossa. Ongelmana edelleen se etteivät varamiehet pysty teoriassakaan tekemään samoja asioita mitä supersolttu, eivät edes pienemmässä määrin vaan eivät pysty ollenkaan.

Ehkä kaikki ei vaan tykkää XCOM 2:n painostavasta tunnelmasta ja suurista menetyksistä mitä epäonnistuneet tehtävät aiheuttaa. Tässä mielessä Xcom 2 ei ole myöskään tavan kasuaali peli.

Tuo tunnelma sopii täydellisesti tilanteeseen, jossa teknologisesti kehittyneet ufot ovat ottaneet maan hallintaan ja itse pelaa pienellä vastarintaliikkeellä.

Pointtini on se, että välillä voidaan huomaamatta kiistellä (myös) pelin tunnelmasta ja tyylistä, kun mekaniikasta on vaikea löytää todellista ongelmaa. Moni peli jää minultakin pelaamatta ihan yleisen atmosfäärin takia, kun ei tietyn tyyliset fiilikset vaan kovin nappaa.

Ei ehkä tavanomainen kasuaalipeli tunnelman ja ns. vaikeustason osalta, pelimekaniikoiltaan kyllä. Pelimekaanisia ongelmia Xcom 2 on täynnä, niitä listasin aiemmassa viestissä useita. Nimenomaan niiden pelimekaanisten ongelmien takia Xcom 2 jää minulta pelaamatta, ei tunnelman. Jonkun The Bureaun pelasi läpi vain tunnelman takia, vaikka pelimekaanisesti olikin melkoista höttöä.
 
Vaikka en yhtä kriittistä asennetta tähän peliin otakkaan, nii olisi kyllä itestäkin kelvannut vähän erilaisempi(lue loivempi) vaikeuskäyrä. Aika nopeaa vaikeuskäyrä nousee sillä tavalla, että superäijiä on oltava tiimissä useampi. Jos joku tippuu pois niin näkyy suorituksessa heti ja välittömästi ja melko pian myös sitten kampanjassa. Kyse ei oo siitä, että peli olis liian vaikea tai liian helppo vaan siitä, että vaikeusaste nousee aika nopeaa niin, ettei ne "koulutettavat" perusjantterit oikeen pysy enää millään tavalla mukana, ja ovat äkkiä vaan tiellä. Toki näitä valmiiksi koulutettuja saa hankittua muita reittejä pitkin, mutta näihin pystymetsästä saapuviin on paljon vähemmän kiintynyt.

Sama "ongelma" oli ensimmäisessäkin osassa.

Toisaalta taas jos näitä äijä olis enemmän ja vielä äksönpisteet päälle nii tää peli olis aivan liian pitkä itelle enää nautittavaksi. Nyt jo vähän tuntuu et venyy ja venyy. 48h meni peruskampanjassa normalilla. 20h liikaa siihen nähden, että kampanja voi oikeasti kusta johonki paskaan noppatuuriin tms. 20h olis ehkä just ja just semmonen, että sen vitutuksen sais lievitettyä sillä, että seuraava menis paremmin, nyt lähinnä se vitutus on jo aika suuri jos 40h menee viemäristä alas. Kaippa se on sit kasuaalia ettei halua hinkata ja hinkata yhtä peliä tuhansia tunteja siinä toivossa, että tällä kertaa nasahtaa.
 
Mahdolliset asiat, joita kierroksella pystyy tekemään, lisääntyvät action pointsien ansiosta melkoisesti. Ei tarvitse liikkua tiettyä määrää kerrallaan, on useita erilaisia vaihtoehtoja tehdä asioita jotka vievät eri määrän action pointseja. Vaihtoehtojen määrä lisääntyy huomattavasti.

Shakki ei ole kovinkaan monimutkainen peli. Aloitusasema on aina sama, nappuloiden liikkumiset ovat tarkasti rajatut. Normaalissa peliasemassa amatööritason pelaajakin pystyy lautaa vilkaisemalla parin sekunnin ajan sulkemaan pois 80% mahdollisista siirroista. Huippupelaajat pystyvät vielä parempaan. Jäljelle ei jää montaakaan järkevää vaihtoehtoa. Monimutkaisuudessa shakkia ei voi mitenkään verrata Xenonautsiin juuri tämän takia. Järkeviä vaihtoehtoja shakissa on aika vähän, Xenonautsissa lähes äärettömästi. Ymmärrän tavallaan mitä tarkoitat, monimutkainen on silti täysin väärä sana.

Olet aivan oikeassa. Kokeillaampa ilmaista asia näin: Shakissa (ja shakkia monimutkaisempana pelinä myös xcomissa) riittää opeteltavaa yhden ihmiselämän ajaksi. Minusta pelin ei tarvitse olla yhtään monimutkaisempi. Tykkäsin kyllä myös Xenonautsista, mutta en mä siinäkään kyllä yhtään enempää miettinyt mitään taktiikoita.


Ei ehkä tavanomainen kasuaalipeli tunnelman ja ns. vaikeustason osalta, pelimekaniikoiltaan kyllä. Pelimekaanisia ongelmia Xcom 2 on täynnä, niitä listasin aiemmassa viestissä useita. Nimenomaan niiden pelimekaanisten ongelmien takia Xcom 2 jää minulta pelaamatta, ei tunnelman. Jonkun The Bureaun pelasi läpi vain tunnelman takia, vaikka pelimekaanisesti olikin melkoista höttöä.

Mulla tökkii tässä pelissä kyllä kaikkein pahiten juoni ja se tunnelma. Tää on periaatteessa vähän niin kuin parodia ekasta xcomista. Lisäreillä vielä vietiin hommaa vielä pidemmälle lisäämällä peliin hassuja hattuja, animehenkisiä loppuvastuksia ja jotain hemmetin taika-aseita:facepalm:

Ei xcomien ole tarkoituskaan olla mitään sotasimulaattoreita, mutta joku raja nyt sentään..
 

Pelaan videolle koko pelin. Tässä eka kuukausi paketissa. Laatu on hieman nihkeaa mutta iasama. Ei kommentoitua paitsi välillä perkele vittu. taso on legend ironman.
 
Viimeksi muokattu:
Marbs ja CrhisOdd ovat saaneet earlyaccesin lisäriin ja luvan näyttää osan asoita etukäteen.



 


En tiedä pitikö PS4/XBone-versioiden tulla samana päivänä kun master racelle, mutta nyt ei ainakaan tule.
 
3 päivää aukeamiseen: Pre-purchase XCOM 2: War of the Chosen on Steam
Vähän nyppii että "lisäosa" maksaa lähes yhtä paljon kuin alkuperäinen peli, 40 euroa, mutta se taitaa olla trendi nykyisin joka pelisarjassa. Rahat pois faneilta.
Ostan silti ja odotan innolla, X-com on ollut aina se THE GAME itselleni, muutamista pettymyksistä huolimatta.
Parasta näissä on tuo modaus ja customointimhadollisuus Steam workbenchin kautta.
Long War modi on aina ollut se ilmainen lisäosa alkuperäiseen peliin, joten sekin vähän syö miestä että tästä uudesta lisäosasta revitään tuollaista hintaa.
 
Long War modi on aina ollut se ilmainen lisäosa alkuperäiseen peliin, joten sekin vähän syö miestä että tästä uudesta lisäosasta revitään tuollaista hintaa.
Long Warin tekijäthän ilmoittivat että War of the Chosenille on myös LW modi tekeillä joten itse ajattelin odotella sen julkkariin asti ennen kuin ostan tämän lisärin. On sitten syytä tahkota peliä taas pitempäänkin. XCOM: Enemy Withinin kanssa meni vähän rahat hukkaan kun pelasin lisärin kanssa pelin tasan kerran läpi enkä enää koskenut siihen.
 
Long Warin tekijäthän ilmoittivat että War of the Chosenille on myös LW modi tekeillä joten itse ajattelin odotella sen julkkariin asti ennen kuin ostan tämän lisärin. On sitten syytä tahkota peliä taas pitempäänkin. XCOM: Enemy Withinin kanssa meni vähän rahat hukkaan kun pelasin lisärin kanssa pelin tasan kerran läpi enkä enää koskenut siihen.
Minä teen sen sillai, että pelaan ensin siinä muodossa mitä myyntiartikkeli on ja sitten vasta sen long war modin, niin näkee erot ja on kuin saisi 2 peliä samalla hinnalla. Long War yleensä nostaa sitä vaikeustasoa aika muikeasti, niin on mukava pelailla se vanilla versiona helpoimmalla/normaalilla ensin läpi.
 
XCOM: Enemy Withinin kanssa meni vähän rahat hukkaan kun pelasin lisärin kanssa pelin tasan kerran läpi enkä enää koskenut siihen.

Itsellä taas täysin toisinpäin. Enemy Within oli se mitä ykkösen olisi pitänyt olla alusta asti ja tuon myötä pelistä vasta tuli todella mielenkiintoinen ja paljon syvempi.
Odotan samaa WOTC:lta ja syytä odottaakin tuohon hintaan..
 
War Of The Chosen näyttää kyllä vähintäänkin lupaavalta, kovasta hinnasta huolimatta.

Nykytrendistä poiketen arvostelukopiotkin lähteneet jo hyvissä ajoin, joten ei tarvitse sikaa säkissä ostaa.

Alla ACG:n mielipide laajennuksesta:

 
Kyllä mulle se Enemy Within oli just se mikä iski eniten. Kakkonen oli vielä ok, mutta siinä alkoi olemaan osa miehistön erikoiskyvyistä jo liaan voimakkaita ja tässä lisärissä näyttäisi että ne vedään ihan yli.


Kai tämä aikanaan alelaarista tulee tsekattua silti.
 
Kyllä noi revikat antaa sen verran positiivisen kuvan että pakko varmaan poistaa tämä lisäri huomenissa. :)
 
Pakkohan tää on ostaa. Toivottavasti ei vaan ole aivan yli vedettyjä kaikki vastustajien kyvyt ja haaste synny vaan niistä.

Alien huntersissa en oikein välittänyt niistä superversioista jotka aika usein aiheutti koko squadin menetyksen. Varsinkin kun kyseessä oli mun mielestä ihan arpapeli, jos olis ollu vähän jotain etukäteistietoa ni olis voinu kikkailla että miten käyttää sotilaita. Tosin oppihan niitäkin vastaan tappelemaan...
 
Läpäisin juuri legend/ironman. about 28 tuntia meni. Tässä 2 ekaa videota. kestää vaan uppia.
 
Saakos tätä muualta kuin steamista suoraan? Kaikki tutut avainkaupat ainakin myyvät ei-oota. Tuotetta ei ole edes listoilla missään
 
GMG:ltä tuli nyt itekin napattua, voikin aloittaa ihan uuden pelin puhtaalta pöydältä. :)

EDIT:

upload_2017-8-29_17-52-2.png


57 gigaa.. :dead:
Peruspeli oli jotain 45 gigaa joten onhan tolla lisärilläkin kokoa..
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kyllä väittää et peruspeli veisi vaan 33gb(ei mitää minilisäreitä). Ja tuosta se lataa vain 26gb.
 
Vaikuttaapas hyvältä parin pelitunnin jälkeen. Parasta on että uudet vastustajat ja mekaniikat on haastavia mutta ei epäreiluja. Tämä nyt vain lyhyen pelaamisen jälkeen toki.

Kuten jo kirjoitin, niin Alien Huntersin pomot yksinkertaisesti tuntu epäreiluilta koska jossain vaiheessa ne vaan ilmestyy kartalle ja jos tilanne on huono niin voi alkaa heti miettimään että mitkä sotilaat yrittää pelastaa ettei tuu täyttä wipeä.
 
Noin 30 gigaa oli itsellä latailua, koska peruspeli kaikkine lisäosineen oli jo odottelemassa. Useampi pelitunti takana ja hyvähän tämä on, mutta 40 euroa tästä oli liikaa.
Paljon uutta tuli heti mukaan ja jopa niinkin ovelasti että sinne vanhan pelin videoiden sekaan on laitettu uusia videopätkiä, jotka oli mennä ihan ohi.

Aloitusvalikossa tuli pelin sääntöihin customoitavaa, muunmuassa missionienaikarajat ja avatarin uhkalaskurin saa tuplattua, jolloin se kiireen tunne lähtee kokonaan pois.
Muutamia harmittavia grafiikka/ääni/videobugeja tuli, mutta jos vertaa Mass Effect: Andromedan vastaaviin niin ei yhtä pahoja.

Yksi paha bugi on tullut eteen jo kaksi kertaa, nimittäin ovi joka ei aukea, ja josta ei nää läpi, mutta alienit vaan juoksee siitä läpi. Kranaatti toimii siihen ja reitti aukeaa, onneksi on ollut ylimääräisiä mukana.

Aavistuksen alkoi jo ärsyttämään se että nyt on joka paikkaan laitettu sitä puhetta mukaan, jossa oikeassa yläkulmassa oleva pahis/hyvis selittää jatkuvasti jotain joutavaa, keskellä kiivainta tulitaistelua. "Ammuin sinua juuri kranaatilla päähän, nyt on vuorosi uhota ja kertoa miten aiot tappaa minut tällä kertaa."

Missionit on ainakin alkupelailun mukaan muuttuneet persoonallisemmiksi, mikä on sekä hyvä että huono. Nyt tuntuu että ihan jokaiseen missioniin on pakko laittaa se tiptop tiimi taistelemaan, koska rookieilla se joko epäonnistuu tai tulee vaan sikana tappioita. Jo alussa. Tällä kai korostetaan sitä miten karmeita nuo uudet bossivihut on kun ne oneshottailee tiimin rookieita. Helpolla vaikeustasolla tästä ei tule ongelmaa, mutta näen heti jo vaikeammalla tasolla sen ongelmaksi, ettei kykene ottamaa rookieita mukaan missioneihin.

Hyvä lisäosa, rahastusta, pieniä bugeja. 4/5 koska fanipoika.
 
Hah, ei ollut itsellä mitään ongelmia lisäosan oston ja avaimen saannin kanssa, mutta ilmeisesti joillain on ollu joten GMG laittoi "anteeksipyyntöpaketin".. :D
5 peliä ilmaiseksi, mitä lie minipelejä, mutta kyllähän nyt ilmaiset pelit aina kelpaa.
 
Hah, ei ollut itsellä mitään ongelmia lisäosan oston ja avaimen saannin kanssa, mutta ilmeisesti joillain on ollu joten GMG laittoi "anteeksipyyntöpaketin".. :D
5 peliä ilmaiseksi, mitä lie minipelejä, mutta kyllähän nyt ilmaiset pelit aina kelpaa.

GreenManGaminginiltä ostin itsekin kun sai sen 25% hinnasta pois, oma koodi tuli kello 13.02 29.8., 4h sen jälkeen Steam oli meilannut että lisäri on ladattavissa. Eli hiukan myöhässä, mutta ei nyt mitenkään dramaattisesti. Tosin eihän tuo mikään pre-order ole jos sen saa vasta virallisen julkaisuajan jälkeen :).

Muutaman tunnin pelailun perusteella vaikuttaa kyllä hyvältä lisäriltä. Engineä on hinkattu kuntoon ja pahimmat framedropit ja hitaat latailut on saatu korjailtua, tosin muutama 10 sekunnin hyytyminen actionin jälkeen on näkynyt, noita taisi olla alkuperäisessäkin. Lisäsisältöäkin vaikuttaa olevan reilusti ja Long Warista ja modeista on napattu pikkujuttuja ja ideoita parantamaan peliä.

Normaaleja tehtäviäkin on hieman tasapainotettu ja tehty realistisemmiksi. ADVENT retaliation tehtävissä resistance kylissä on niiden omiakin hemmoja ampumassa ja pelastamassa siviilejä (Taisi olla Long Warissa?) ja yllätyin kun Supply Raidissä concealmentin loputtua ADVENT alkoi nostelemaan kontteja vähitellen talteen Xcomin nenän alta. Tuli kiire.

Chosenien yms. jatkuva länkytys on tosiaan vähän rasittavaa, tulee mieleen Diablo 3:n bossien turhat uhoilut ja suunnitelmien selvitykset samalla kun pistää niitä nippuun. "Arrogant Nephal... Xcom". Jospa tuohon tulee oma "Shut Up Bradford" tyyppinen modi jossain välissä.
 
Normaaleja tehtäviäkin on hieman tasapainotettu ja tehty realistisemmiksi. ADVENT retaliation tehtävissä resistance kylissä on niiden omiakin hemmoja ampumassa ja pelastamassa siviilejä (Taisi olla Long Warissa?) ja yllätyin kun Supply Raidissä concealmentin loputtua ADVENT alkoi nostelemaan kontteja vähitellen talteen Xcomin nenän alta. Tuli kiire.

Tehty paljon realistisemmiksi kyllä tehtäviä. Ärsytti vanillassa kun meet johonkin vastarinnan tukikohtaan eikä siellä oo kenelläkään yhtäkään asetta jolla ampua takaisin. Liian helpoksi nuo ei kyllä tehtäviä tee. Ihan alussa pystyy lähettämään enemmän rookieita kentälle niin saa vähän boostia kun peli lähtee vaikeutumaan.
 
Monet modit ei toimi, esim. overwatch all. Free camera rotation toimii. Ilman sitä ei kyllä pelaa, koska vanilla kamera on ihan paska.
 
Nyt ensimmäinen chosen hengiltä. Pelaan veteranilla ja ihan hyvin antaa vastusta, oon savescummannu vaan pari kertaa kun oon klikannu väärin tai peli on bugittanu.

Sotilaita kuollu joku 3 ja tehtävästä joutunu kesken kaiken evakuoimaan kaksi kertaa. Evakuointi on sellainen että varsinkin lost kartoissa pitää olla valmis perääntymään ihan koko ajan. Inteliä on suht helppo hankkia ja mielummin käyttää sen 30 että saa alueen uusiks itelleen ku wipee squadin. Nyt tosin sain ton sonic luren ja toivon että se toimii just niin että se heitetään keskelle vihollisryhmää :D

Pätee tähän ihan sama kuin vanillaan, avatariin ei kannata keskittyä kuin vasta sitten kun tulee se laskuri ja odottaa että menee melkein nollaan ja sen jälkeen sitten käydä tuhoamassa yks laitos. Pitää huolen että on aina yksi laitos ulottuvissa niin voi käydä nollaamassa laskurin ja tiputtaa pari pykälää pois avatarista.

Toinen mikä pätee on aseiden suojien ja tarvikkeiden kehitys ennen ku alkaa säätämään mitään muuta. Jos ei olis nyt jo plasmoja niin peli olis varmaan ohi. Uusilla pelaajilla on kyllä varmasti itkua ja hammasten kiristystä jos plasmoja ja ensimmäistä armoria ei oo kehitetty kun tulee archoneita vastaan chosen tehtävässä.

Ja vinkkinä, reaper mukaan assassinia vastaan ja deadshot käyttöön, menee nimittäin oneshottina kunhan ei ammu ohi ja tulee critical. Lisäksi joku captain tason sniper gunslinger taidoilla tekee siitä selvää aika nopeasti.

edit: hienosti jaksoin suomentaa jotkut termit ja joitain en :D
 
Nyt alkaa olemaan kolme squadia colonel, major ja captain soltuilla ja kaikilla plasmat, sitten lisäksi miimikkopekoneita, emp kranuja ja muita täysin epäreiluja varusteita. Eipä choneneista juuri vastusta ole, mutta kyllä tulee tehtäviä vastaan joissa saa oikeasti miettiä.

Kaikista paras tilanne tähän mennessä oli kaksi sniperiä plasmapistooleilla lost lauman keskellä face off skilleillä :D
 
Nyt ensimmäinen chosen hengiltä. Pelaan veteranilla ja ihan hyvin antaa vastusta, oon savescummannu vaan pari kertaa kun oon klikannu väärin tai peli on bugittanu.

Sotilaita kuollu joku 3 ja tehtävästä joutunu kesken kaiken evakuoimaan kaksi kertaa. Evakuointi on sellainen että varsinkin lost kartoissa pitää olla valmis perääntymään ihan koko ajan. Inteliä on suht helppo hankkia ja mielummin käyttää sen 30 että saa alueen uusiks itelleen ku wipee squadin. Nyt tosin sain ton sonic luren ja toivon että se toimii just niin että se heitetään keskelle vihollisryhmää :D

Pätee tähän ihan sama kuin vanillaan, avatariin ei kannata keskittyä kuin vasta sitten kun tulee se laskuri ja odottaa että menee melkein nollaan ja sen jälkeen sitten käydä tuhoamassa yks laitos. Pitää huolen että on aina yksi laitos ulottuvissa niin voi käydä nollaamassa laskurin ja tiputtaa pari pykälää pois avatarista.

Toinen mikä pätee on aseiden suojien ja tarvikkeiden kehitys ennen ku alkaa säätämään mitään muuta. Jos ei olis nyt jo plasmoja niin peli olis varmaan ohi. Uusilla pelaajilla on kyllä varmasti itkua ja hammasten kiristystä jos plasmoja ja ensimmäistä armoria ei oo kehitetty kun tulee archoneita vastaan chosen tehtävässä.

Ja vinkkinä, reaper mukaan assassinia vastaan ja deadshot käyttöön, menee nimittäin oneshottina kunhan ei ammu ohi ja tulee critical. Lisäksi joku captain tason sniper gunslinger taidoilla tekee siitä selvää aika nopeasti.

edit: hienosti jaksoin suomentaa jotkut termit ja joitain en :D

Vanilla on ainakin patchattu niin ettei se laskuri enää palaa täysiin lukemiin kun saa avatar counteria alaspäin, vaan jatkaa aina siitä mihin viime kerralla jäi.
 
Vanilla on ainakin patchattu niin ettei se laskuri enää palaa täysiin lukemiin kun saa avatar counteria alaspäin, vaan jatkaa aina siitä mihin viime kerralla jäi.

Mulla ainakin alkoi täydestä kun äsken lähti laskuri toista kertaa käyntiin. Vähän sinänsä outo korjaus koska sitä laskuriahan pitäisi mun mielestä vaan pitää yhtenä semmosena neliönä lisää laskentana siihen että on valmis.
 
Vähän pitää lisää jakaa omia kokemuksia, warlockista oli vastusta ensin yhden vuoron ajaksi ja kun syntyi uudelleen sarkofagin tuhoamisen jälkeen niin kesti kokonaiset yksi vuoroa tappaa uudelleen.

Ekaks shredstorm ja banish superior extended magazinella, sen jälkeen fan fire plasmalla ja blademasterilla katanalla yks lyönti :D

Menee vähän överiks näin loppupuolella, vähän veikkaan että avatareista ei oo mitään vastusta kun on uudet hahmoluokat ja kyvyt.
 
Itse hyppäsin tähän uuteen Xcomin tulemiseen vasta nyt Xcom 2 + War of the Chosenin myötä.

Pakko kyllä sanoa, että aika toimiva paketti. Choseneista on tehty sopivalla tavalla personaallisia ja vähän ylinäyteltyjä. Sopii kuitenkin teemaan, ja noista tulee ihan mukavaa haastetta tehtäviin - ei liikaa, mutta sellain että alussa etenkin tuotti oikeasti harmia. Nyt kun on kaikki kolme pistetty multiin, niin viimeisen kanssa oli jo aika läpi juoksua. Hieman samaan tyyliin kuin Tatuks yllä kuvaili.

Pakko silti ihmetellä sitä, että oliko nyt 4 tehtävä kampanjassa itselläni missä oli ensimmäistä kertaa tuo timeri. Se oli vielä lyöty niin tiukalle, että meni useampi yritys vain siihen että pääsi ns. juoksen kentän loppuun. Meinasi mennä usko siinä kohtaa, että tuleeko tämä olemaan tälläistä hampaat irvessä vääntämistä jatkossakin. Onneksi ei.

Nyt pelin loppupuolella tietysti kamat ja soturit on sitä luokkaa, että ei siellä kyllä kukaan kuole ellei mene harkitsemattomasti dashillä keskelle useampaa vihollista.
 
Itse tein vähän sen virheen että en tutkinut niitä juonta edistäviä asioita ensimmäistä pakollista enempää vaan sen jälkeen keskityin kaikkeen muuhun. Lopputuloksena nyt on kaikki mahdollinen tutkittuna ennen kuin rakensin 1h sitten sen Shadow Chamberin. Chosenit on siis tapettu, kaikkiin alueisiin on kontakti ja sotilaatkin on pääsääntöisesti levelöity sinne everstiluokkaan. Nyt ei tahdo sitten oikein olla haastetta kun rangerit tappaa lähitaistelussa kaiken mahdollisen ja pari raskaamman aseistuksen kaveria sitten sulattaa vihollisten panssarit jos tulee Sectopodeja/Gatekeepereitä vastaan. Olisi pitänyt edetä myös tuota juonta samaan aikaan muiden tutkimushommien kanssa niin olisi saanut ehkä enemmän irti. Noh, onhan tässä vielä loppupeli pelaamatta.
 
Kysymyksiä war of the chosenia pelanneille

- Kannattaako rulereiden unlockaamista säästää siihen asti, että kaikki chosenit on listitty? Voivatko chosenit ja rulerit spawnata samaan tehtävään? Saattaa mennä jo liian haastavaksi meikäläisen taidoille..

- Skillisysteemiä on kuulemma muutettu. Onko siinä vielä AWC:n bonustaitojen tyyliin mahdollista lisätä random lisätaitoja muista classeista? Eli saako vielä rapid fire snipereitä ja serial rangereita?

- Saako kaikki uudet classit käyttöön saman pelin aikana, vai pitääkö niistä valita joku? Alkaa menemään aika hankalaksi ryhmän kokoaminen jos pelissä on yhteensä 9 classia, joista samaan ryhmään voi valita vain 6.

Jos joku viitsii vastata, niin mielellään mahdollisimman vähällä spoilaamisella
 
Itsellä hyytyi tämän pelaaminen melko alkuun, kun en jaksanut aloittaa ännättä kertaa alusta. Hieman vaikeahkoa tietää mitä pelissä kannattaisi aluksi tehdä ja koska alun mokilla on niin kauas kantoiset seuraukset, niin ei tätä kyllä oikein jaksa. :tdown: Pelaan mieluummin Darkest Dungeonia ja odottelen Wartilea. :sori:
 
Kysymyksiä war of the chosenia pelanneille

- Kannattaako rulereiden unlockaamista säästää siihen asti, että kaikki chosenit on listitty? Voivatko chosenit ja rulerit spawnata samaan tehtävään? Saattaa mennä jo liian haastavaksi meikäläisen taidoille..

- Skillisysteemiä on kuulemma muutettu. Onko siinä vielä AWC:n bonustaitojen tyyliin mahdollista lisätä random lisätaitoja muista classeista? Eli saako vielä rapid fire snipereitä ja serial rangereita?

- Saako kaikki uudet classit käyttöön saman pelin aikana, vai pitääkö niistä valita joku? Alkaa menemään aika hankalaksi ryhmän kokoaminen jos pelissä on yhteensä 9 classia, joista samaan ryhmään voi valita vain 6.

Jos joku viitsii vastata, niin mielellään mahdollisimman vähällä spoilaamisella

Rulereiden unlockaus on siitä kiinni käykö tuhoamassa tehtaan, joissa on ruleri. Joskus on vain niin, että on pakko käydä tuhoamassa avatar projektin takia. Sen jälkeen rulerin saattaa nähdä jossain muussa tehtävässä, jos ei tappanut sitä ensinäkemällä.

Jokaisella classilla on omat erikoistaidot, joita voi ostaa hankittua pisteitä. Pisteitä saa: ambush, katolta ampuminen, flank ampuminen, rulereiden tappaminen, chosenien tappaminen.

Pisteitä on kahdenlaisia: ryhmän kerryttämät yhteispisteet joita voi käyttää vaikka pelkästään yhdelle tyypille, sekä henkilökohtaiset pisteet. Voit teoriassa ostaa esim sniperille kaikki mahdolliset taidot + erikoistaidot. Erikoistaidoista senverran että ranger saa serialin, mutta granaattimies ei, elikkäs classeilla on eri erikoistaidot.

Squad koko on 6, joten ei saa kaikkia classeja samaan. Paitsi yhdessä tehtävässä tietääkseni.

PS. viisaammat korjatkoon.

pps. tässä mun käyttämät modit. Kaikki on hyviä, jotkut pakollisia. Muistaakseni gotchassa pitää muokata ini ettei näe lootteja vihuissa (huijjjausta IMO). Toi "View Locked Skills" on se uusien hahmojen skillipuu (ei huijjjausta IMO). En tykkää yhtään modeista, jotka muokkaa itse peliä kuten jotku true concealmentit summuut huijjjaukset.

Täältä saa kaikki. SKYMODS - XCOM 2 Mods Catalogue

1125494196 WC_GeoscApps
1136937041 WC_INFormApps
620600092 Stop Wasting My Time - WotC
1132959183 Disable Reaper Overlay (and other effects) - Wotc
1134623425 [WOTC] Unified Gremlin and Bit Movement Speed
1135202021 Quicker Reload - wotc
1124175584 WotC_ Color Coded Bonds
749138678 [WotC+Classic]TacticalUI KillCounter
1130817270 View Locked Skills Wotc
1130714554 [WOTC] Facility Clearing UI Indicator Fix
1123163799 [WOTC] LOS Preview Ability
1126395106 Evac All - WotC
1128263618 [WOTC] Detailed Soldier Lists
1127409511 [WOTC] Additional Icons
1125973633 [WOTC] Hours Instead of Days
1124333578 WotC Enhanced AoE Preview
1124410215 Instant Avenger Menus - WotC
1123486456 Smart Overwatch All [WotC]
FreeCameraRotation
1124288875 [WotC] Gotcha Again
 
Pisteitä on kahdenlaisia: ryhmän kerryttämät yhteispisteet joita voi käyttää vaikka pelkästään yhdelle tyypille, sekä henkilökohtaiset pisteet. Voit teoriassa ostaa esim sniperille kaikki mahdolliset taidot + erikoistaidot. Erikoistaidoista senverran että ranger saa serialin, mutta granaattimies ei, elikkäs classeilla on eri erikoistaidot.

Ymmärsinkö nyt oikein, että multiclass taitoja saa yhdelle hahmolle useampiakin ja ne toimii vähän samaan tapaan kuin ekan xcomin skilliruletti? Eli periaatteessa random, mutta osa class/skill-comboista on estetty?

Tähän päälle vielä jokainen perusskilli, niin taitaa olla haaste aika vähissä loppupelissä :P
 
Ymmärsinkö nyt oikein, että multiclass taitoja saa yhdelle hahmolle useampiakin ja ne toimii vähän samaan tapaan kuin ekan xcomin skilliruletti? Eli periaatteessa random, mutta osa class/skill-comboista on estetty?

Tähän päälle vielä jokainen perusskilli, niin taitaa olla haaste aika vähissä loppupelissä :p
Pitää paikkansa. Testasin just ja ostin kaikki mahdolliset taidot captainiin asti. Eli toi alin rivi on niitä muiden classien taitoja. Taidon ostaminen maksaa päälle 10 pistettä, kalliimmat jotain 20. Punaisella ympyrällä on mainittu ryhmän pisteet ja henkilökohtaiset pisteet. Aiempia xcomeja en oo pelanut.

edit. en oo ihan varma, onko erikoistaidot ennaltamäärätty.

tessssssst.PNG
 
Viimeksi muokattu:
Nyt saa muuten vielä -20 % Phoenix Pointin ennakkotilauksesta, jos kiinnostaa:

Phoenix Point

Itse ostan tuon sitten joskus halvalla muutaman kuukauden kuluttua julkaisusta.
 
Tosta mitään gameplay videota tai vastaavaa? Ennakkotilaus hommat on kyllä nähty miten niiden kanssa käy. kuten no man's sky

Tässä pitää tietää että tuo on Julian Gollopin peli.
Voinee siis sanoa melko varmasti että menestys genressään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom