XCOM 2

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Eiköhän se asetu 20-30 euron väliin. Vois jopa joulualesta harkita.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Jaah, enpäs sitten alotakaan vielä uutta läpipeluuta, odotellaan elokuuta.. :think:
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
31
no ohhoh tota kyl odotan

onkos toi ny sitten jatkoa lopun jälkeen vai kuten aikasemmat et pitää alottaa peli alusta et pääsee nauttiin tosta
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 872
Mitään vinkkejä tämän läpäisemiseen? Miljoonasti olen alottanut uuden pelin mutta aina jäänyt jostain syystä kesken. Tullut joku muu mielenkiintoisempi peli tms. Ennen Xcom 2 julkaisua jaksoin grindata Xcom: Enemy Unknownin kerran alusta loppuun läpi. Siinäkin oli sama ongelma että aloitin jatkuvasti pelejä ja sitten ne jäi kesken.

Modeja, lisäreitä, jokin tietty vaikustaso? Xcomeissa itsellä ehkä tökkii se että haluan olla perfektionisti ja sitten kun baseen rakentaa kikkareen huonoon paikkaan tai missionissa kuolee liikaa äijiä niin joko reloadaan tai sitten peli unohtuu viikoiksi ja sitten onkin tosi vaikea palata takaisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Mitään vinkkejä tämän läpäisemiseen? Miljoonasti olen alottanut uuden pelin mutta aina jäänyt jostain syystä kesken. Tullut joku muu mielenkiintoisempi peli tms. Ennen Xcom 2 julkaisua jaksoin grindata Xcom: Enemy Unknownin kerran alusta loppuun läpi. Siinäkin oli sama ongelma että aloitin jatkuvasti pelejä ja sitten ne jäi kesken.

Modeja, lisäreitä, jokin tietty vaikustaso? Xcomeissa itsellä ehkä tökkii se että haluan olla perfektionisti ja sitten kun baseen rakentaa kikkareen huonoon paikkaan tai missionissa kuolee liikaa äijiä niin joko reloadaan tai sitten peli unohtuu viikoiksi ja sitten onkin tosi vaikea palata takaisin.
No auttaisiko jos pelaat ironmanilla niin loppuu ainakin se latailu ja varmaan immersio on parempi. Tai en edes oikein ole varma, kun en ole koskaan pelannut näitä millään muulla tavalla. Koko reloadaamisen mahdollisuus on niin absurdi ajatus tällä pelimekaniikalla.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 872
No auttaisiko jos pelaat ironmanilla niin loppuu ainakin se latailu ja varmaan immersio on parempi. Tai en edes oikein ole varma, kun en ole koskaan pelannut näitä millään muulla tavalla. Koko reloadaamisen mahdollisuus on niin absurdi ajatus tällä pelimekaniikalla.
Ironmanillä toimii ragequit ALT+F4:n kautta kun koko tiimi kuolee yhen vuoron aikana :D
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 872
Pitänee pistää uudet pelit tulille Ironmanillä ja sitten parilla quality of life modilla kuten evac all ja mitähän muita niitä oli. Pitää kerätä lista. Voisi jättää myös tuon hahmojen kustomoinnin ja personalisoinnin hiukan vähemmälle niin ei mene siihen sitä turhaa aikaa.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Kyllä se alkaa rasittaa kymmennen pelikerran jälkeen, kun paljon aikaa menee pelkästään odottamiseen. Peli on myös älyttömän raskas tosin mun konekin on aika paska. Ilmeisesti kun konsoleille teki pelin, niin pc versio kärsi. Näin oon jostain lukenut.

Olen myös tuota kahden action pointtia vastaan, joka tekee pelistä hieman kömpelön. Miksi ei voisi voisi olla vaikka 20 action pointtia ja voisi ehkä liikkua yksi ruutu kerrallaan kuten monissa muissa vastaavanlaisissa peleissä. Nykyiseen systeemiin toki tottuu ajan myötä. Kait se on se XCOMin treidmarkki, ja ehkä tekoälyäkin joutuisi viilata. Odotukseen menee tottakai.
Tämän piti tulla vain PC:lle mutta ahneus iski. Ei suurikaan yllätys.

Xcomin tavaramerkki nimenomaan Kaksi action pointsia tehtiin jotta 1. pelistä saadaan sopivaa "olohuonepelaamista" ja 2. saadaan pelistä enemmän mainstreamia. Molemmat kohdat kyllä onnistuivat, valitettavasti kakkoskohdan takia pelin taktiset elementit oppii alle sekunnissa ja sen jälkeen ratkaisee pelkästään tuuri. Tulee väkisin mieleen Blackguards jossa kännissä hyvällä tuurilla pärjää paremmin kuin selvänä huonolla tuurilla.

Onneksi on vaihtoehtoja mikäli tuo 2 action pointsin systeemi ei tunnu hyvältä.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Ihan kivalta vaikuttaa.
Joo katoin äsken saman ja meinasin just postata saman linkin mutta kerkesit ensin :) Erityisen positiivista että noitten leadereitten ilmestymistä on edes vähän paranneltu. Ja noi uudet chosenit eivät vaikuta mun mielestä liian vaikeilta (totuus: kaikki kuolee kuitenkin). Kyllä tohon pitää uus läpipeluu tehdä kunhan lisäri tulee ladattavaksi.
 

Billy Herrington

Rasvaprosentti 35
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
Kai tämän voisi hommata jahka tuo uusin lisäri tulee. Kannattaako silti ostaa myös nuo vanhemmat lisärit?
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Kai tämän voisi hommata jahka tuo uusin lisäri tulee. Kannattaako silti ostaa myös nuo vanhemmat lisärit?
Ei kannata DLC-tauhkaa lähteä ostamaan. Vain tämä kunnon laajennos ja ei muuta.

Täällä lähtee myös hankintaan julkaisun tienoilla, kunhan ei mitään järisyttäviä teknisiä ongelmia tule tietoon. Eniten toivon että MSAA toimisi ilman isompia performanssiongelmia.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Just. 40e hintalappu, taitanee kuitenkin jäädä ostamatta..

Ihmiset äreissään Xcom 2:n War of the Chosenin hinnasta
Voit kutsua minua lampaaksi, mutta laadukkaasta ja laajasta lisäosasta olen valmis tuon summan maksamaan, kun taas esimerkiksi Battlefield-sarjan neljän kartan lisäpaketit 10-15 euron hinnalla potuttavat pahasti. Laadusta maksaa aina mielellään ainakin tuollaisen summan, mutta jos alkuperäinen peli ei kolahtanut järin lujaa, niin kyseinen summa on pelin kuin pelin kohdalla liikaa. Omasta mielestäni Xcom 2 oli viime vuoden paras yksinpeli, joten katson tilannetta pelisarjan fanittamisperspektiivistä.

Todennäköisesti ostan laajennoksen Allkeys.com sivustolta hieman halvemmalla tai jopa fyysisenä Suomesta silti halvemmalla, jos mahdollista. Mielestäni Steamin hinnan tuijottaminen on melko turhaa, koska monissa eri maissa pelikauppojen hinnat ovat huomattavasti halvempia, ellei tietysti muita liikkeitä tunne kuin GameStopin.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Voit kutsua minua lampaaksi, mutta laadukkaasta ja laajasta lisäosasta olen valmis tuon summan maksamaan, kun taas esimerkiksi Battlefield-sarjan neljän kartan lisäpaketit 10-15 euron hinnalla potuttavat pahasti. Laadusta maksaa aina mielellään ainakin tuollaisen summan, mutta jos alkuperäinen peli ei kolahtanut järin lujaa, niin kyseinen summa on pelin kuin pelin kohdalla liikaa. Omasta mielestäni Xcom 2 oli viime vuoden paras yksinpeli, joten katson tilannetta pelisarjan fanittamisperspektiivistä.
Kyllä sitä itsekin on aina valmis maksamaan laadukkaasta sisällöstä hyvälle pelille. Porukka varmaan vinkuu tuosta kun on tottunut ostamaan PC pelejä jollain 20 eurolla avainkaupoista niin sitten tuo 40 euroa "jostain kämäsestä lisäristä" tuntuu ihan naurettavalta. Kyllä toi lähtee itselläkin ostoon tosin mä katon kyllä vielä revikat WotC:stä ennen sen hankkimista.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Saa todella olla arvostelumenestys että tuon ostan.. :rolleyes:
Diggaan toki kyllä Firaxisin XCOMeista, mutta aika saatanan härskiä touhua pistää tollanen hintalappu, katto sitä minkälaisten lasien läpi tahansa.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Olen oikeastaan iloinen tuosta rahastusmeiningistä. Xcom2 on kasuaalipaskaa joka suorastaan häpäisee parempia (=vähemmän kasuaaleja) turn based combat -pelejä. Suosittu se toki on koska vetoaa massoihin karkkigrafiikoilla. Periaatteessa kaikki turn based combat -pelien myynnit ovat plussaa, toisaalta Xcom 2:n laitetut rahat ovat väkisinkin pois paremmista peleistä. Näistä pienempi paha on Xcom 2:n epäsuosio. Minulle sopii mainiosti jos kallis hinta aiheuttaa myynnillisen floppaamisen.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@Threadripper

Tarinankerronnan ja hahmojen persoonallisuuden kannalta voisin sanoa, että uudempi Xcom on melko kasuaali peli, mutta vaikeustason ja mekaniikan puolesta se ei ole. En tiedä vertaatko tässä nyt alkuperäiseen Xcomiin, mikä toki sisälsi tukikohtien hallintaa ja hieman syvempää rahatilanteen tarkkailua, sekä ajatteletko sitä seikkaa, että Xcom 2:n algoritmi usein ojentaa kätensä avuksi, jos pelaaja on menossa pahasti suohon, mutta muuten en näe mitään vammaisuutta tässä pelissä. Samat vanhat jipot löytyy yllättävien vihollisten suhteen, tiukkoja valintoja ja taktinen taistelu.

Olen pelannut paljon alkuperäistä Xcomia ja nämä uudemmat läpi ja olen sitä mieltä, että kummassakin on puolensa. Vai onko tässä nyt joku muu saman kaltainen peli mihin vertaat?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
@Threadripper

Tarinankerronnan ja hahmojen persoonallisuuden kannalta voisin sanoa, että uudempi Xcom on melko kasuaali peli, mutta vaikeustason ja mekaniikan puolesta se ei ole. En tiedä vertaatko tässä nyt alkuperäiseen Xcomiin, mikä toki sisälsi tukikohtien hallintaa ja hieman syvempää rahatilanteen tarkkailua, sekä ajatteletko sitä seikkaa, että Xcom 2:n algoritmi usein ojentaa kätensä avuksi, jos pelaaja on menossa pahasti suohon, mutta muuten en näe mitään vammaisuutta tässä pelissä. Samat vanhat jipot löytyy yllättävien vihollisten suhteen, tiukkoja valintoja ja taktinen taistelu.

Olen pelannut paljon alkuperäistä Xcomia ja nämä uudemmat läpi ja olen sitä mieltä, että kummassakin on puolensa. Vai onko tässä nyt joku muu saman kaltainen peli mihin vertaat?
Vaikeustason ja mekaniikan kannalta Xcom 2 nimenomaan on hyvin kasuaali, nimenomaan verrattuna kunnollisiin vuoropohjaisiin taistelupeleihin. Turn based combateissa se combat on usein avainsana. Xcom 2:ssa homma on kasualisoitu mm. seuraavasti. Olen pelannut todella paljon vuoropohjaisia "kevytstrategiapelejä", kokemukseni kautta ja alla olevista syistä en sanoisi Xcom 2:ssa olevan oikeasti taktista taistelua.

- Vastustajat eivät liiku vapaasti alueella vaan ryppäissä jotka hyökkäävät pelaajan kimppuun vasta kun "näkevät" pelaajan. Eli mene yhtä ruutua liian lähelle ryhmää ja saat vastaasi tuplamäärän vastustajia. Taktisen liikkumisen voi käytännössä täysin unohtaa.
- Kahden toiminnon käytäntö vs action pointsit, selvempää kasualisointia saa hakea
- Täysin naurettavat "erikoistaidot" hahmojen kehittyessä kuten Kill Zone, joka sotii pelin omia perusperiaatteita vastaan
- Vastustajilta löytyy vielä pahempaa (ruler reaction), joka sotii kaikkia turn based combatin perussääntöjä vastaan.
- Hahmojen kehitys tyylillä aloittelija ei osaa mitään mutta täyteen kehitetty hahmo on käytännössä supermies joka hoitaa tappelun (lähes) yksinään
- Samasta syystä supermiehen kuolema ei ole "huono homma" vaan katastrofi.
- Osumat ovat mallia "täysosuma" tai "täyshuti", ei välimuotoja. Koska hahmoja on max 6, se tekee taisteluista lähes puhdasta tuuria. Käytännössä kaikissa toimivissa turn based combateissa käytetään parempia systeemejä. Esim hyökkäys osuu aina (tai lähes aina), vahinko vaihtelee. Tai hyökkäyksen osuminen on tuurista kiinni ja vahinko vaihtelee mutta hyökkäyksiä saa vuorolla niin paljon ettei yksittäinen huti kaada korttitaloa kuten Xcomissa todella usein käy.
- Pahemman luokan avalanche effect. Eli sotilas 1 kuolee, sotilas 2 menee paniikkiin (menettäen vuoronsa) ja ampuu paniikissa sotilaan 3 hengiltä, sotilaat 4 ja 5 menevät paniikkiin menettäen vuoronsa. Seuraavalla vuorolla sotilas 3 kuolee koska ei pysty tekemään mitään, sotilaat 4, 5 ja 6 ovat paniikissa ja niin edelleen. Taistelu hävitty koska yksi sotilas kuoli, OK.

Listaa voisi jatkaa pitkälle. Hyvin moni noista asioista pätee myös Xcom ykköseen. Samaten Xcom:n ja Blackguardsiin pätee pitkälti sama asia: kännissä hyvällä tuurilla pärjää paremmin kuin selvänä huonolla tuurilla.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Onhan sinulla kyllä monta järkevää pointtia. Kyllä minullekin kelpaisi syvällisempikin tällainen peli, mutta todella vähän tulee AAA-tason tuotannolla näitä ja oikeastaan reaaliaikastrategioistakin olen aina pitänyt kaikista yksinkertaisimmista (selkeistä?) eniten, kuten CNC-sarjasta.

Kannattaa seurata mitä tulee tulevasta Julian Gollopin ohjaamasta Phoenix Pointista, josko se olisi enemmän mieleesi, kuin muidenkin ketjua lukevien mieleen, näin hieman ketjua lainaten Phoenix Point Crowdfunding Campaign
 

TkmS

Platinum-jäsen
Premium-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
51
Monta hyvää pointtia, mutta silti Jake Solomonin Xcom-sarja on eniten koukuttava peli, jota olen pelannut 2010-luvulla. Ykkönen oli kaikkine puutteineen todella hyvä, Enemy Within -lisäosa hintansa väärti, Xcom2 vanilla jälleen todella hyvä (tosin vaati muutamia life improvement -modeja kylkeensä) ja tämäkin lisuri tulee ostettua 100% varmasti vaikka hinta voisikin olla alhaisempi.

Monia mainitsemisia puutteita voi parantaa modeilla kuten esim tuo täysosuma vs täyshuti. Graze-mekaniikkaan vähän suuremmat todennäköisyydet (oletuksena mm. Long War 2:ssa) ja osumien skaala vaihteleekin 1hp - ~30hp (loppupelien critit).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 252
Onhan sinulla kyllä monta järkevää pointtia. Kyllä minullekin kelpaisi syvällisempikin tällainen peli, mutta todella vähän tulee AAA-tason tuotannolla näitä ja oikeastaan reaaliaikastrategioistakin olen aina pitänyt kaikista yksinkertaisimmista (selkeistä?) eniten, kuten CNC-sarjasta.

Kannattaa seurata mitä tulee tulevasta Julian Gollopin ohjaamasta Phoenix Pointista, josko se olisi enemmän mieleesi, kuin muidenkin ketjua lukevien mieleen, näin hieman ketjua lainaten Phoenix Point Crowdfunding Campaign
Onhan myös tuleva Battletech aika paljon samaa sarjaa vaikka onkin mechiä jolla pelataan

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Voihan sitä tietysti pistää lisäosan hinnaksi vaikka 200 eur ja katsoa miten moni innoissaan ostaa, ei tuo sinänsä muuta ole kuin markkinataloutta. Laskettu, että tuosta jää ihan hyvin käteen sitten ensi vuonnakin kun myyvät -50% alennuksella parilla kympillä. Sitä tosin eivät ehkä ole laskeneet mukaan, että jos sen lisärin taso ja laajuus ei ole verrattavissa aivan uuteen peliin, niin negatiivisia palautteita tulee aika vitusti :think:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Onhan sinulla kyllä monta järkevää pointtia. Kyllä minullekin kelpaisi syvällisempikin tällainen peli, mutta todella vähän tulee AAA-tason tuotannolla näitä ja oikeastaan reaaliaikastrategioistakin olen aina pitänyt kaikista yksinkertaisimmista (selkeistä?) eniten, kuten CNC-sarjasta.

Kannattaa seurata mitä tulee tulevasta Julian Gollopin ohjaamasta Phoenix Pointista, josko se olisi enemmän mieleesi, kuin muidenkin ketjua lukevien mieleen, näin hieman ketjua lainaten Phoenix Point Crowdfunding Campaign
AAA-tuotannolla on vaikea tehdä vaativia turn based pelejä koska massat vaativat karkkigrafiikkaa ja helppoa pelaamista. Karkkigrafiikka yhdistettynä monipuoliseen pelaamiseen ei kiinosta massoja ja siksi vaativat turn based combat pelit ovat yleensä pienemmän budjetin pelejä.

Phoenix Point vaikuttaa (sen perusteella mitä olen tähän mennessä nähnyt) olevan Xcom 2 hieman eri juonella. Nähdyn perusteella roskaa. Toivon totta kai olevani väärässä.

Xenonaus 2:ta odottelen innolla.

Monia mainitsemisia puutteita voi parantaa modeilla kuten esim tuo täysosuma vs täyshuti. Graze-mekaniikkaan vähän suuremmat todennäköisyydet (oletuksena mm. Long War 2:ssa) ja osumien skaala vaihteleekin 1hp - ~30hp (loppupelien critit).
Nuokaan eivät riittävästi paranna perusmekaniikkoja. Hahmoja on liian vähän jolloin yhden onnistumisen tai epäonnistumisen merkitys kasvaa liikaa. Yrittää korjata ongelman muttei tee sitä. Oikeastaan pahentaa entisestään koska ennakoitavuus on entistä huonompi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
Olen oikeastaan iloinen tuosta rahastusmeiningistä. Xcom2 on kasuaalipaskaa joka suorastaan häpäisee parempia (=vähemmän kasuaaleja) turn based combat -pelejä. Suosittu se toki on koska vetoaa massoihin karkkigrafiikoilla. Periaatteessa kaikki turn based combat -pelien myynnit ovat plussaa, toisaalta Xcom 2:n laitetut rahat ovat väkisinkin pois paremmista peleistä. Näistä pienempi paha on Xcom 2:n epäsuosio. Minulle sopii mainiosti jos kallis hinta aiheuttaa myynnillisen floppaamisen.
Mä haluan kokeilla parempi pelejä tässä genressä. Onko antaa suosituksia, mistä lähdetään liikkeelle?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Mä haluan kokeilla parempi pelejä tässä genressä. Onko antaa suosituksia, mistä lähdetään liikkeelle?
Heitän listaa listaa, osassa peleistä on muutakin kuin pelkkää turn based combattia. Mukana myös sellaisia joista en itse täysillä diggaa. Järjestys randomi:

Jagged Alliance 2 (+1.13, Unfinished Business, SOG69, Urban Chaos jne), Xenonauts (+X-division), Age of Decadence (+Dungeon Rats), Silent Storm (+Sentinels), King's Bounty (The Legend, Crossworlds, Dark Side jne), Heroes of Might and Magic (osien taso vaihtelee suuresti), Divinity Original Sin, Blackguards (kuten mainittu tuuri ratkaisee todella paljon, toiset tykkäävät kuulemma), Dominions (monta versiota, toiset tykkäävät), Shadowrun (Returns, Dragonfall, Hong Kong, taistelu muistuttaa liikaa Xcomia eikä siten kovin hyvää), UFO Extraterrestials (toiset tykkää, itse en), UFO Alien Invasion (ilmainen, ei sytyttänyt Xenonautsiin verrattuna).

Bonuksena Hired guns: The Jagged Edge (kökkö toteutus, turn based combatteja korkeuseroilla ja 3D:llä on aika vähän).

En ole vielä ehtinyt kokeilemaan mm. Hard West (taistelu muistuttaa liikaa Xcomia?), Chaos Reborn, Disciples (useita versioita), Invisible Inc, Underrail, Banner Saga (useita versioita), Tastee: Lethal tactics

Tulossa ainakin: Xenonauts 2 (Kickstarter??), Vigilantes (Kickstarter), Divinity Original Sin 2 (Kickstarter)

Mistä lähteä liikkeelle? "Nykyaikaan" sijoittuvista Jagged Alliance 2 modeineen on edelleen hyvä. Fantasiapuolelta Divinity Original Sin tai Age of Decadence jos RPG:ta haluaa (jälkimmäisessä ei ole pakko tapella ollenkaan). Puhdasta fantasiatappelua vähemmällä RPG:llä Dungeon Rats, Heroes of Might and Magic tai King's Bounty. Ufoihin liittyvää Xenonauts tai UFO Alien Invasion. Toista maailmansotaa Silent Storm. Fallout tyyliä Underrail.

Kai noilla alkuun pääsee.

Parit editit, lisätty pelejä.
 
Viimeksi muokattu:

viskileka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.07.2017
Viestejä
45
xcom2:ssa on paikoin paskat musiikit. jouduin poistamaan esimerkiksi ennen itse tehtävää, jossa valitaan miehistö joka jatkuu skyrangerissa: "tat ta ta, tat ta tat ta". hermot meni 5. kerran jälkeen. Filut oli vaan *.wem muotoa, joita ei pysty kuuntelee normi soittimella, joten kesti muutama minuuttia konvertoida kaikki megan isommat ogg. muotoon ja foobarilla selata.
 

viskileka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.07.2017
Viestejä
45
- Vastustajat eivät liiku vapaasti alueella vaan ryppäissä jotka hyökkäävät pelaajan kimppuun vasta kun "näkevät" pelaajan. Eli mene yhtä ruutua liian lähelle ryhmää ja saat vastaasi tuplamäärän vastustajia. Taktisen liikkumisen voi käytännössä täysin unohtaa.
Tähän vain pitää sopeutua. legend ironman pariin kertaan läpi vetänyt. Kahden ap:n tajuaa kun vähän pelaa. Voisin sanoa että et vain osaa, koska omasta mielestä taktiikka on pelissä vahvasti läsnä. TÄmä ei ole JG, joten jos yrität pelata kuten JG, olet väärillä poluilla. Ehkä pelaan eri tavalla. Ja sanoisin vielä, että vihollisten liikkumattomuus (kyl ne liikkuu yleensä) tuo enemmän haastetta. Eli ei mitään overwatch nysväystä, mitä Threadripper varmaankin toivoisi, kun haluaa cheapshotteja, nössö kun on.
 
Viimeksi muokattu:

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@viskileka

Mielestäni yksi Xcomin vahvuus on todella hyvät musiikit. Orkesterisävellystä käytetty juuri oikein ja tuo taisteluun jännitystä ennen alkua, sen edetessä hektisyyttä, sen jälkeen hieman sankarimusiikkia ja tukikohdassa sellainen "kello tikittää" -musiikki aina. Itse olin ja olenkin mielissäni.

...

Mitä ylempää listaa luin, niin tulee joistakin muista saman laisista peleistä mieleen se, että hyvä ja syvä taistelusysteemi on kurattu kankeilla ja vaikeilla kontrolleilla sun muilla valikoilla, joka vaatii pelaajalta jo joidenkin seikkojen sietämistä päästäkseen peliin sisälle. Pelimoottoritkin saattaa olla sellaisia, että peli tanhuaa eteenpäin liian hitaasti. Siksi moni niistä ei menestykään, sillä ei AAA-titteli takaa millekään pelille tarpeeksi hyvää myyntiä, että siitä jatko-osaa lähdetään tekemään.
 
Viimeksi muokattu:

viskileka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.07.2017
Viestejä
45
joo. no mun mielipide on, että haluan listiä viholliset nopeasti, jotta musiikki loppuisi. Tietokoneellahan nää on väsätty eikä oikeilla soittimilla. Säveltäjälle arvosanaksi 6-
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 103
Samoilla linjoilla @BOT kanssa musiikeista. Jos nyt ei parhaiten sopivat musiikit kautta aikojen mutta ainakin viime vuosien peleistä tässä musiikit antaa kyllä erinomaista tunnelmaa jatkuvalla syötöllä. Kuuntelen erillisestä soittolistastakin ajoittain kun töissä olen. :)
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Tähän vain pitää sopeutua. legend ironman pariin kertaan läpi vetänyt. Kahden ap:n tajuaa kun vähän pelaa. Voisin sanoa että et vain osaa, koska omasta mielestä taktiikka on pelissä vahvasti läsnä. TÄmä ei ole JG, joten jos yrität pelata kuten JG, olet väärillä poluilla. Ehkä pelaan eri tavalla. Ja sanoisin vielä, että vihollisten liikkumattomuus (kyl ne liikkuu yleensä) tuo enemmän haastetta. Eli ei mitään overwatch nysväystä, mitä Threadripper varmaankin toivoisi, kun haluaa cheapshotteja, nössö kun on.
Vihollisryhmät estävät taktisen liikkumisen lähes täysin. Tilanne: tappelet yhtä vihollisryhmää vastaan. Jos yksikin sotilaistasi menee vähänkin liikaa ruudun sivulle tai eteenpäin, vähänkin huonommalla tuurilla saat vastaasi toisen ryhmän vihollisia. Varsinkin lähitaistelijoita tuo haittaa pahasti.

Kunnon pelissä (kuten Xenonauts) kaikilla vastustajilla on koko ajan mahdollisuus olla hyökkäämässä pelaajan kimppuun. Saattavat olla niin kaukana etteivät pysty mitään vaarallista tekemään. Joka tapauksessa taktinen liikkuminen on eri tasolla kuin Xcom 2:ssa jossa suurin osa vastustajista vaeltelee zombeina ympäri kenttää kunnes menet liian lähelle ja sitten tullaan täysillä päälle. Tuostahan nimenomaan seuraa overwatch nysväystä.

Paskaan rölliin cheapshoteista ja nössöilystä en viitsi kommentoida.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
En ole tuota XCOM 2 pelannut todetaan nyt heti kärkeen. Itse pidin tuosta Xenonauts ja siitä miten siinä oli iso joukko jonka pysty jakamaan halutessa, kun edettiin sinne kohteeseen. Osittain tuon pelin takia sitten tuntui aika köykäseltä pelata Enemy Within läpi. Kun se ei oikein toiminut, niin ei ole kiinnostanut tuo XCOM 2. Kuitenkin hyvä asia se on, että tuo XCOM sarja on tehty. Enemmänkin noita tuon tyylisiä pelejä saisi olla, että jokaiselle jotain olisi.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
eikä tule, kun osaa pelaa ja käyttää mielikuvitusta.
Melkoista mielikuvitusta saa käyttääkin. Tilanteessa jossa suurin osa porukasta ei uskalla liikkua koska pelkää herättävänsä lisää vihollisia, vaihtoehtoja ovat suunnilleen ammu ja overwatch joista overwatch on usein järkevämpi erityisesti jos vastustajilla on lähitaistelijoita. Lisäksi voi mahdollisesti käyttää jotakin erikoistaitoa, joita on usein rajattu määrä ja nekin riippuvat siitä millaista porukkaa löytyy. Useissa tilanteissa overwatch spammi koko porukalle on selvästi paras tapa toimia.

En ole tuota XCOM 2 pelannut todetaan nyt heti kärkeen. Itse pidin tuosta Xenonauts ja siitä miten siinä oli iso joukko jonka pysty jakamaan halutessa, kun edettiin sinne kohteeseen. Osittain tuon pelin takia sitten tuntui aika köykäseltä pelata Enemy Within läpi. Kun se ei oikein toiminut, niin ei ole kiinnostanut tuo XCOM 2. Kuitenkin hyvä asia se on, että tuo XCOM sarja on tehty. Enemmänkin noita tuon tyylisiä pelejä saisi olla, että jokaiselle jotain olisi.
Xenonautsin jälkeen Xcom 2:ta jaksaa pelata siihen saakka kun yksi sotilas yrittää jotain taktista liikettä ja saa palkinnoksi tuplamäärän vastustajia. Siihen meni itsellä noin 30 sekuntia.

Sanoin jo aikaisemmin ettei ole hyvä asia. Xcom 2 vie väkisinkin rahaa muilta kunnollisilta turn based peleiltä ja siksi koko sarjan saisi minun puolestani haudata.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@Threadripper

Xcom 2:ssa ei voi useimmiten spämmäillä overwatchia, koska tehtävissä on aikaraja.

Vihan lietsominen sarjaa kohtaan on turhaa ja aiheetonta.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
@Threadripper

Xcom 2:ssa ei voi useimmiten spämmäillä overwatchia, koska tehtävissä on aikaraja.

Vihan lietsominen sarjaa kohtaan on turhaa ja aiheetonta.
Useimmissa tehtävissä ei ole aikarajaa. Aikarajalliset tehtävät menevät putkijuoksuksi ja hyvien satunnaislukujen toivomiseksi. Lisäksi taktisen liikkumisen "älä herätä lisää vihollisia" -ongelma pahenee entisestä pahemmaksi.

Kutsu tätä vihan lietsomiseksi jos haluat, ei haittaa minua. Turhaksi en tätä sanoisi, mikäli tällä saadaan enemmän suosiota hyville turn based combateille ja vähemmän suosiota kasuaaliroskille. Aiheellisuuden olen perustellut monta kertaa. Minun kokemuksellani erottaa liian kasuaalisoidun turn based combat -pelin hyvin helposti kun sellainen tulee vastaan. Enkä ole ainoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Xcom 2:ssa ei voi useimmiten spämmäillä overwatchia, koska tehtävissä on aikaraja.
Hmm no se aikaraja on kuitenkin nipin napin sellainen, että voi melko sujuvasti spämmätä overwatchia. Muistaakseni menin yleensä sillä kaavalla, että otin riskejä ja isoja siirtoja ekalla vuorolla, ja siitä eteenpäin OW- nysväyksellä. Hieman tilanteesta riippuen sitten ehkä vielä jossain kohtaa hieman riskillä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Omasta mielestä XCOM2 toimi paljon paremmin ton overwatchin suhteen vaikkakin niissä kentissä missä aikarajaa ei ollut, oli meno edelleen suht varovaista. Aikarajallisissa taas tuli oikeasti tehtyä välillä melko riskisiirtoja ihan siinä pelossa, että tulevaisuus on paskempi jos en nyt liiku. Yks eeppinen pakoreissu jäi erityisesti tän takia mieleen, joku siviili piti vapauttaa ja sen jälkeen saikin juosta melkee jokaisella piilosta piiloon että pääsi karkuun sen sijaan, että koko grouppi ois jäänyt jälkeen tai listitty.
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
31
Nuokaan eivät riittävästi paranna perusmekaniikkoja. Hahmoja on liian vähän jolloin yhden onnistumisen tai epäonnistumisen merkitys kasvaa liikaa. Yrittää korjata ongelman muttei tee sitä. Oikeastaan pahentaa entisestään koska ennakoitavuus on entistä huonompi.
onko 10 ukkelia liian vähän? long war modissa saa parhaimmillaan 12 ukkelia kentälle vaikeimpii tehtäviin eikä todellakaan kaadu huteihin, ja ihan perus x-com 2 saa 10 ukkelia kentälle vai olikohan se 8
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
31
Omasta mielestä XCOM2 toimi paljon paremmin ton overwatchin suhteen vaikkakin niissä kentissä missä aikarajaa ei ollut, oli meno edelleen suht varovaista. Aikarajallisissa taas tuli oikeasti tehtyä välillä melko riskisiirtoja ihan siinä pelossa, että tulevaisuus on paskempi jos en nyt liiku. Yks eeppinen pakoreissu jäi erityisesti tän takia mieleen, joku siviili piti vapauttaa ja sen jälkeen saikin juosta melkee jokaisella piilosta piiloon että pääsi karkuun sen sijaan, että koko grouppi ois jäänyt jälkeen tai listitty.
modi true concealment on todella näppärä, aikaraja lähtee juoksemaan vasta kun concealment rikottu
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
onko 10 ukkelia liian vähän? long war modissa saa parhaimmillaan 12 ukkelia kentälle vaikeimpii tehtäviin eikä todellakaan kaadu huteihin, ja ihan perus x-com 2 saa 10 ukkelia kentälle vai olikohan se 8
Xcom 2:ssa saa 6 ukkelia kentälle max.

Tuo auttaa muttei tarpeeksi verrattuna action points systeemiin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 893
- Kahden toiminnon käytäntö vs action pointsit, selvempää kasualisointia saa hakea
Shakissa on vain yksi action pointti. Onko sekin kasuaali peli, jossa pärjää lähinnä tuurilla?
- Täysin naurettavat "erikoistaidot" hahmojen kehittyessä kuten Kill Zone, joka sotii pelin omia perusperiaatteita vastaan
- Hahmojen kehitys tyylillä aloittelija ei osaa mitään mutta täyteen kehitetty hahmo on käytännössä supermies joka hoitaa tappelun (lähes) yksinään
Näistä olen täysin samaa mieltä
- Samasta syystä supermiehen kuolema ei ole "huono homma" vaan katastrofi.
Katastrofithan kuuluvat näihin peleihin. Sehän vasta tylsää onkin jos peli menee läpi ilman yhtään kuolemaa.
- Osumat ovat mallia "täysosuma" tai "täyshuti", ei välimuotoja. Koska hahmoja on max 6, se tekee taisteluista lähes puhdasta tuuria. Käytännössä kaikissa toimivissa turn based combateissa käytetään parempia systeemejä. Esim hyökkäys osuu aina (tai lähes aina), vahinko vaihtelee. Tai hyökkäyksen osuminen on tuurista kiinni ja vahinko vaihtelee mutta hyökkäyksiä saa vuorolla niin paljon ettei yksittäinen huti kaada korttitaloa kuten Xcomissa todella usein käy.
Onhan tässä hajontaa aseiden damagessa?
- Pahemman luokan avalanche effect. Eli sotilas 1 kuolee, sotilas 2 menee paniikkiin (menettäen vuoronsa) ja ampuu paniikissa sotilaan 3 hengiltä, sotilaat 4 ja 5 menevät paniikkiin menettäen vuoronsa. Seuraavalla vuorolla sotilas 3 kuolee koska ei pysty tekemään mitään, sotilaat 4, 5 ja 6 ovat paniikissa ja niin edelleen. Taistelu hävitty koska yksi sotilas kuoli, OK.
Tässä tapauksessa taistelu on hävitty, koska pelaaja mokasi ja päästi sotilaan kuolemaan
 

viskileka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.07.2017
Viestejä
45
tässä pelissä on ne vaikeustasot, jos tuntuu siltä ettei osaa. ihme ulinaa. easyllä pitäis pystyä juosten räiskiä menemään heti ekasta kentästä lähtien. Protip: osumaprosenttiin voi myös vaikuttaa, myöskään ei kannata jättää viimeisen kortin varaan. Ja mikä vika kill zonessa on?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Shakissa on vain yksi action pointti. Onko sekin kasuaali peli, jossa pärjää lähinnä tuurilla?
Shakissa on yksi action point vuorossa. XCom 2:ssa on 2 action pointtia per solttu vuorossa. Selvä ero.

Katastrofithan kuuluvat näihin peleihin. Sehän vasta tylsää onkin jos peli menee läpi ilman yhtään kuolemaa.
Yhden sotilaankuolema ei saisi olla katastrofi. Kunnollisissa peleissä hyvän ja supersotilaan erot ovat sen verran pienet ettei yhdenkään sotilaan kuolema kaada hommaa. XComissa tilanteessa jossa supersotilas kuolee, ei välttämättä saa tilalle lähellekään vastaavaa sotilasta, koska korvaaja ei ole tarpeeksi kehittynyt ja näin ollen puuttuu Kill zonen kaltainen supertaito. Kunnon peli Xenonautsissa ei ole tällaisia erikoistaitoja vaan paremmat sotilaat ovat vahvempia, nopeampia, kestävämpiä tai jotain muuta vastaavaa verrattuna perusjantteriin. Eikä todellakaan mallia "perusjantteri ei osaa mitään, superhessu tappaa 10 vastustajaa per vuoro".

Onhan tässä hajontaa aseiden damagessa?
Hajontaa on muttei lähellekään riittävästi. Perusvahinko ja mahdollisesti +2 ei ole riittävästi.

Tässä tapauksessa taistelu on hävitty, koska pelaaja mokasi ja päästi sotilaan kuolemaan
Jokainen sotilaan kuolema XCom 2:ssa on paskaa pelaamista. OK :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 265
Viestejä
4 196 043
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom