Annapa muutama pointteri tähän oleellliseen osaan. Olisin oikeastaan kuvitellut, että tuossa otettaiin vähän enemmän kantaa tietorakenteisiin, algoritmeihin, hakupuihin jne, mutta tuo vaikutti aika köykäiseltä. Kaikissa vastaan tulleissa kuvissa muistinkäytöstä näytti leijonanosa menevän 'yllättäen' grafiikoihin, että ei se liene yllätys, että muistinkäyttö pyörii niiden ympärillä.
Jotenkin vaikea vastata, kun väitteet taas tätä tasoa. Open citities ei montaa instanssia vähennä. Kaupunki-instanssit toki siirtyy ulkoilmaan. Mutta hei 512 megaa yhteensä vs. max 4 gigaa pelin käytössä. Ja kuten havaitaan, peli itsessään tukee tuota.
Niin siis, PS3-versiossa oli bugi, että peli alkoi hidastelemaan saven kasvettua ~6 megan kokoiseksi
Esim. Eurogamer. Joka lopulta fiksattiin (mitigoitiin?)
Eurogamer. Huomioitavaa on toki myös, että patch notejen perusteella (ks. edellinen linkki) tuo ei ollut mistään yhdestä asiasta kiinni (ja liittyi mahdollisesti skripteihin ei välttämättä (pelkästään) noihin tarkkoihin lokaatioihin). Väittäisinkin, että jos toi olisi yksinkertainen tavaroiden lokaatioiden tallentaminen, niin ei tuon ratkaisemiseen olisi mennyt kolmea kuukautta.
Niin, onhan se ihme, että toikaan pyöri konsolilla, kun system requirementsit muistin osalta pc:lle oli nelinkertaiset. En näe vertailukelpoisena tai tukevan argumenttiasi. Päinvastoin, osoittaa, että ei ole niin pienestä kiinni.
Reso ei 4k, 50% enemmän muistia, huomattavasti nopeampi levy. Uskoisin riittävän aika pitkälle. Toki odotan mielenkiinnolla.