Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

Ja muistelisin nähneeni uutisen, että ovat nostamassa hintaa vielä uudestaan...
Nyt kun muistien ja NVME:eiden hinnat raketoi, niin pakko sen on myös konsoleihin vaikuttaa...
 
Ja muistelisin nähneeni uutisen, että ovat nostamassa hintaa vielä uudestaan...
Nyt kun muistien ja NVME:eiden hinnat raketoi, niin pakko sen on myös konsoleihin vaikuttaa...
Se 2TB malli oli jonkun viikon myynnissä vissiin. Vähän hikoiluttaa alkuperäisellä ennakkotilauslaitteella, että kuinkakohan nämä kestää, kun pitää puolet enemmän maksaa, jos nyt pitää 5v myöhemmin uusia hajonnut laite, eikä uudesta sukupolvesta ole hajuakaan.
 
Se 2TB malli oli jonkun viikon myynnissä vissiin. Vähän hikoiluttaa alkuperäisellä ennakkotilauslaitteella, että kuinkakohan nämä kestää, kun pitää puolet enemmän maksaa, jos nyt pitää 5v myöhemmin uusia hajonnut laite, eikä uudesta sukupolvesta ole hajuakaan.
Vähän samat ajatukset täällä. Oma Series X on niitä ekana julkaisussa olleita laitteita ja se on käytössä päivittäin varmaan 2-6h (riippuen et pelaako yks vai useampi päivän aikana sillä). Tämän lisäksi käytössä se on blu-ray soittimena ja välillä sillä kattellaan kaikkia kolmannen osapuolen striimisovelluksia. Et joo, käyttötunteja on sillä kyllä kertynyt ihan kunnioittetava määrä. Nyt vaan mietin, et pitäiskö toi Kärkkäiseltä pistää "varmuudeksi" tilaukseen vai ei.
 
En olisi kovinkaan huolissani Ser X kestävyydestä. Ainakaan tietääkseni laitteessa ei ole mitään tyyppivikoja ja jäähdytyskin on kunnossa, joten sisuskalut eivät ole jatkuvasti kovilla.
 
Siinä suhteessa Series X kyllä voittaa ps5:n että sitä ei meinaa edes huomata että on päällä, toki pitää henk.koht pienellä kaviaatilla tämä mainita koska mitään super raskasta en ole omallani pelannut, Forza motorsportissa se joskus vähän piti tuulettimia isommalla mutta pistäisin sen huonon koodauksen piikkiin koska hiljeni jonkun pelin päivityksen jälkeen.
 
Siinä suhteessa Series X kyllä voittaa ps5:n että sitä ei meinaa edes huomata että on päällä, toki pitää henk.koht pienellä kaviaatilla tämä mainita koska mitään super raskasta en ole omallani pelannut, Forza motorsportissa se joskus vähän piti tuulettimia isommalla mutta pistäisin sen huonon koodauksen piikkiin koska hiljeni jonkun pelin päivityksen jälkeen.
Microsoft osaa tehdä hiljaisia konsoleita. Xbox 360 ensimmäiset versiot olivat äänekkäitä, mutta muiden konsoleiden päälläoloa ei huomaa.
 
Siinä suhteessa Series X kyllä voittaa ps5:n että sitä ei meinaa edes huomata että on päällä, toki pitää henk.koht pienellä kaviaatilla tämä mainita koska mitään super raskasta en ole omallani pelannut, Forza motorsportissa se joskus vähän piti tuulettimia isommalla mutta pistäisin sen huonon koodauksen piikkiin koska hiljeni jonkun pelin päivityksen jälkeen.
Joo Forza 8:ssa oli itselläkin muutama kisa mitä tuli niissä viikottain aukeavissa sellaisia että konsoli huusi jäätävän lujaa. Niissä saattoi myös ilmetä bugeja grafiikoissa. Autosta näki välillä läpi jne.
Microsoft osaa tehdä hiljaisia konsoleita. Xbox 360 ensimmäiset versiot olivat äänekkäitä, mutta muiden konsoleiden päälläoloa ei huomaa.
Oma One X oli kyllä melkoinen suihkuturbiini (tai on edelleen). Tuntuu että sen kanssa oli lottoa oliko äänetön vai mölytoosa.
 
Joo Forza 8:ssa oli itselläkin muutama kisa mitä tuli niissä viikottain aukeavissa sellaisia että konsoli huusi jäätävän lujaa. Niissä saattoi myös ilmetä bugeja grafiikoissa. Autosta näki välillä läpi jne.

Oma One X oli kyllä melkoinen suihkuturbiini (tai on edelleen). Tuntuu että sen kanssa oli lottoa oliko äänetön vai mölytoosa.
Ostin omani käytettynä, mutta siihen oli vaihdettu tahnat ja laitettu SSD. Tämä yksilö oli äänetön, mutta on saattanut olla alkujaan suihkuturbiini.
 
Ei nuo nykyaikaiset boxit juurikaan ääntä päästä. Itsellä oisko noin 3 vuotta vanha Series X ja ei siitä kyllä huomaa, että päällä olisi.
 
Tulipa napattua erittäin halvalla Series S, kunnes muistin tuon hirvittävän Game Pass Ultimaten hinnan. Nähtävästi sitä pykälää "huonompaa" tilausta sais eurolla 14pv + 13€/kk, siinäkin vissiin ihan OK määrä pelejä + nettipelit. Vai saako tota Ultimatea kikkailtua jotenkin? Varmaan pääasiassa tulee pelailtua Fortnite, WZ, Rivals jne + mahdollisesti Forzaa jne.
Helpointa tilata täältä: 12 Month Xbox Game Pass Ultimate Xbox One/Xbox Series X|S/PC (Europe & UK)
Valitse tilatessa sijainniksi vaikka Ahvenanmaa niin ei tule ALV:tä hinnan päälle. Jää 11,87e/kk hinnaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole pahan hintainen tuo 2 teran korttikaan (245e). Itse maksoin 2 vuotta sitten siitä 306e. Harmi kun noita ei voi laittaa kahta kerralla kiinni.
 
Mukuloilla on kovassa ajossa hajonnut 2/3 ohjainta ja LB-nappi molemmista. Toinen One ja toinen X-sarjan ohjain.
Saakohan noita bumpereita varaosana muualta kuin Ebaysta/kiinankaupoista?

Liitteenä pari kuvaa. X-sarjan ohjaimessa bumperissa ympyröity muovinipukka katki. Yritin liimata mut ei se kestä. LB-nappi ei naksahda painaessa.
One ohjainta en vielä avannut. Siinä LB naksahtaa, mutta napista ei tapahdu mitään.
(Edit. One ohjain korjaantui putsaamalla)

20260101_131545.jpg


20260101_131608.jpg


20260101_133849.jpg


20260101_134955.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaako nyt tuota iciwanhaa Onen ohjainta varsinkaan alkaa korjaamaan. Tuohan on näköjään vähintään 11 vuotta vanha kun ei näytä mikrofoniliitintä olevan.
 
Kannattaako nyt tuota iciwanhaa Onen ohjainta varsinkaan alkaa korjaamaan. Tuohan on näköjään vähintään 11 vuotta vanha kun ei näytä mikrofoniliitintä olevan.
Se itseasissa korjaantuikin jo putsaamalla.
Kysymys ei kuitenkaan ollut kannattaako vaan tietääkö joku saako X-sarjan ohjaimeen varaosia muutenkuin Kiinasta.
 
Meni värään ketjuun, mutta olkoon täällä.
Microsoft on kyllä avokätinen. Otin Ultimate kokeilun kuukausi sitten eurolla. Menin nyt lopettamaan tilausta kun se päättyy 15 päivä. Vaihtoehdot olivat peruuta nyt ja saat sen euron takaisin tai jatka loppuunn saakka. Eli tuo kokeilu ei oikeasti maksa yhtään mitään, kunhan sen lopettaa päivä ennen oikeaa päättymistä.
 
Meni värään ketjuun, mutta olkoon täällä.
Microsoft on kyllä avokätinen. Otin Ultimate kokeilun kuukausi sitten eurolla. Menin nyt lopettamaan tilausta kun se päättyy 15 päivä. Vaihtoehdot olivat peruuta nyt ja saat sen euron takaisin tai jatka loppuunn saakka. Eli tuo kokeilu ei oikeasti maksa yhtään mitään, kunhan sen lopettaa päivä ennen oikeaa päättymistä.
Minä olen pariin otteeseen ottanut kuukauden Liven/Gamepassin ja viimeisinä päivinä perunut sen, ettei tilaus jatku. Vaihtoehtoina on ollut rahat takaisin kokonaan ja tilaus päättyy heti tai sitten tilauksen päättäminen, kun laskutuskausi päättyy.
 
Ostin Torista 1TB SSD palikan boksille (120€ sis. kulut). Pahimmassa tapauksessa noiden saatavuus heikkenee ja hinnat nousevat. Loppuvuonna ilmestyvä GTA VI saattaa hyvinkin haukata 250-500GB tallennustilaa. :btooth:
 
Ostin Torista 1TB SSD palikan boksille (120€ sis. kulut). Pahimmassa tapauksessa noiden saatavuus heikkenee ja hinnat nousevat. Loppuvuonna ilmestyvä GTA VI saattaa hyvinkin haukata 250-500GB tallennustilaa. :btooth:
Taisin koittaa ostaa samaa levyä, mutta oli jo myyty :D (oli Vantaalla), Tässä nyt katselin muita levyjä, niin ainakin amazonista löytyisi WD:n levyjä kohtuu hintaan: https://www.amazon.de/WD_BLACK-Xbox-1TB-Expansion-Card/dp/B0C44XVWCH/?th=1 Nämä lienee ihan yhtä hyviä kuin Seagaten.
 

"Alkuperäinen Blu-ray/DVD-levyasema Xbox Series X ja S -konsoleihin. Täydellinen varaosa, jos konsolisi asema on rikki tai ei enää toimi kunnolla. Tämä malli (DG-6M5S-04B) tukee sekä Blu-ray- että DVD-levyjä ja on suunniteltu yhteensopivaksi molempien konsolien kanssa. Valkoinen väri sopii erityisesti Series S -malliin."

Tiedän 99.9% varmuudella että Xss ei voi ainakaan pelata mitään fyysisiä pelejä mutta voiko mukamas liittää BR/DVD aseman siihen ja katsoa leffoja vaiko onko toi täysin huti VPD:ltä?
 

"Alkuperäinen Blu-ray/DVD-levyasema Xbox Series X ja S -konsoleihin. Täydellinen varaosa, jos konsolisi asema on rikki tai ei enää toimi kunnolla. Tämä malli (DG-6M5S-04B) tukee sekä Blu-ray- että DVD-levyjä ja on suunniteltu yhteensopivaksi molempien konsolien kanssa. Valkoinen väri sopii erityisesti Series S -malliin."

Tiedän 99.9% varmuudella että Xss ei voi ainakaan pelata mitään fyysisiä pelejä mutta voiko mukamas liittää BR/DVD aseman siihen ja katsoa leffoja vaiko onko toi täysin huti VPD:ltä?
Tuo on sisäinen, joten ei se voi mitenkään tukea Series S:ää. Mallinumerolla googlaamalla tuota samaa mokaa näkee kyllä vähän joka paikassa.
 
Tuo on sisäinen, joten ei se voi mitenkään tukea Series S:ää. Mallinumerolla googlaamalla tuota samaa mokaa näkee kyllä vähän joka paikassa.
Elikkä se on suoraan vaan käänetty englanista/muusta kielestä mutta onhan tuo nytten videopelien erikoisliikkeelle suuri moka joidenka luulisi varsinkin tietävän näistä perus kauppoja enemmän.

Edit: Pistin VPD:lle noottia tuosta asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Pitääkö muuten muilla XsX konsoli nyt FH6:n kanssa enemmän pöhinää/meteliä kuin mitä aiempien pelien kanssa? Tosin osaksi vaikuttaisi olevan pelin valikkojen "vika", ehkä joku fps-kappi tms puuttuu/on väärä tms.
 
Pitääkö muuten muilla XsX konsoli nyt FH6:n kanssa enemmän pöhinää/meteliä kuin mitä aiempien pelien kanssa? Tosin osaksi vaikuttaisi olevan pelin valikkojen "vika", ehkä joku fps-kappi tms puuttuu/on väärä tms.
Ei kyllä ainakaan itsellä mitään eroa. Erittäin hiljainen kuten aina. Ainakin siis silloin kun olen välillä testiksi kuunnellut mutta eihän tuota kuulisikaan pelatessa kun itsellä tuo on töllön takana tv-pöydälä ja aina äänet päällä peleissä. Joka viikko vaimo kyllä imuroi Xbox kuten töllön ja routerit tuolta ja pyyhkii pölyt päältä ja meillä on aina siistiä eikä lämpötilat pääse korkeiksi talossa helteilläkään kun on ilmalämpöpumppu.
 
Pitääkö muuten muilla XsX konsoli nyt FH6:n kanssa enemmän pöhinää/meteliä kuin mitä aiempien pelien kanssa? Tosin osaksi vaikuttaisi olevan pelin valikkojen "vika", ehkä joku fps-kappi tms puuttuu/on väärä tms.
Ei kumpikaan Series X pidä sen kummempaa kuin normisti. Molemmat ovat pöytätasolla ja hyvin tuulettuu plus ei juuri ole pölyä. Noihan kerää sitä tavaraa sisälle mikäli on mahdollisuus, joten putsausta vaan kehiin. Youtubessa on ohjeet miten tehdään.
 
On kyllä hienon näköinen mutta ei toki mitään syytä ostaa kun on hyvin toimiva Series X jo ja etenkin kun konsolia pidän tv-pöydällä tv:n takana piilossa :)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=1-INYU6FLgI

 
On kyllä hienon näköinen mutta ei toki mitään syytä ostaa kun on hyvin toimiva Series X jo ja etenkin kun konsolia pidän tv-pöydällä tv:n takana piilossa :)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=1-INYU6FLgI


On kyllä upea. Hyllystä löytyy jo Halo Infinite malli, joten vaihdosta ei olisi suurta iloa tässä vaiheessa elinkaarta (etenkään nykyhinnoilla). Gigantista noita Microsoftin erikoisjuttuja on saanut aiemmin tilattua.
 
Tuleekohan noitakaan kuinka saataville kun ei tavallista Series X:ääkään ole aikapäiviin kaupoista löytynyt. Jostain Kärkkäiseltä silloin tällöin pieni erä mutta Gigantti ei edes listaa koko konsolia vaikka on virallinen jälleenmyyjä.
 
Veikkaan, että suoraan MS:n sivuilta sellaisen saa jos on saadaakseen. Sieltä olen noita ohjaimiakin tilaillut, kun ei noita erikoisempia tahdo löytyä mistään kivjalkamyymyälästä täältä Suomesta.
 
Veikkaan, että suoraan MS:n sivuilta sellaisen saa jos on saadaakseen. Sieltä olen noita ohjaimiakin tilaillut, kun ei noita erikoisempia tahdo löytyä mistään kivjalkamyymyälästä täältä Suomesta.
Ei sieltä saa nytkään konsoleita joten en usko että noitakaan tulee tarjolle.
 
Luitko sen viestin? Mainitsin nimenomaan Kärkkäisen paikkana josta saattaa löytyä. Muualta ei löydy. Ei Gigantista, Powerista, Verkkokaupasta tai Microsoftilta itseltään.
Luin ja nimenomaan siksi laitoin että tälläkin hetkellä löytyy nimenomaan Kärkkäiseltä.
 
Luin ja nimenomaan siksi laitoin että tälläkin hetkellä löytyy nimenomaan Kärkkäiseltä.
Pengoin vähän niin Multitronicilla näköjään myös 15kpl hyllyssä. Ja toki Proshopilla jotain mutta se onkin jo tanskalainen pulju. Mutta yhdelläkään Microsoftin omilla sivuilla listatulla virallisella jälleenmyyjällä ei ole.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 077
Viestejä
5 239 646
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom