Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Menee kyllä paras malli suoraan ostoon heti julkaisussa kun Game Pass:llä tulee kuitenkin suosikkipelini heti julkaisussa niin ei tarvitse odotella että pelit halventuisi kuten aikaisemmin olen tehnyt.
Tosin tiedän useitakin keille halvempi malli taas on parempi vaihtoehto että ihan hyvä jos tulee eri hintatason vehkeet.
Noh nyt kun on hyvä 4K telkku niin haluan sen konsolin mikä tuottaa parhaimman 4K - kokemuksen. Merkillä ei ole väliä... ja paras kokemus minulle on pikselit/freimit ja kaikki graafiset herkut.
... ja en pistä tietokonetta televisiolle, koska sille on paikka 144Hz näytön kanssa omassa huoneessa.
Oiskohan toisessa ns. Software Raytracing ja tehokkaammassa mallissa sitten suoraan hardware pohjainen raytracing?
Jotenkin sellainen kutina että kummassakin mallissa on "sama" raytracing eli computella laskettu. Käytännössä siis hardware raytracing koska se tehdään GPU:n shadereilla. Tuntuisi oudolta että boxissa tai plesessä olisi fixed function rautaa yhdelle ominaisuudelle jota vasta testaillaan PC:llä nVidian toimesta. Olisi kauaskantoisempaa modifioida naviin ja tuleviin arkkitehtuureihin tuota compute puolta vain niin että se on joustava tässäkin asiassa eikä vie pinta-alaa lastulta vain yhteen dedikoituun laskutoimitukseen.
Xbox Project Scarlettin ennakkotilaus onnistuu jo nyt Gamestopissa 50 euron varausmaksua vastaan ja tuo pitää tehdä paikan päällä.
Ei muuta kuin uutta boksia ennakkoa tilaukseen ja SER vaihdossa. Ylivoimaisesti helpoin tapa tehdä vaihto Gamestoppiin vaikka jonkun kympin häviäisi, kun itse myisi. Ei jää vanhat romut oiin käsiin ja varsinkin kun taaksepäin yhteensopivuus on taattu, niin ei ole mitään järkeä vanhaakaan säilyttää.
Digital Foundryn video mm. E3:sten Project Scarlettista noin 14:40 alkaen
Todella omituiselta julkaisu kuulostikin. Ja sen ehdoilla olisi sitten seuraava sukupolvi menty joten hyvä vaan jos löivät pelin seis.Näemmä DF ihmetellyt myös Lockhartin katoamista, myös MS pomot kierrelleet kysymystä, onkohan se nyt sitten kuopattu kaikessa hiljaisuudessa? Toinen mielenkiintoinen huomio on HW raytracingin korostaminen, jota ei tämänhetkisten tietojen mukaan löydy PS5:sta. Lockhartin kuoppaaminen olisi pelinkehittäjien vinkkelistä helpompi ratkaisu, kun reilusti heikompitehoisin laite tippuu yhtälöstä pois konsolimaailman osalta crossgen julkaisujen loppuessa.
Microsoftin mukaan Xbox Scarlett tulee olemaan markkinoiden tehokkain konsoli
Jännää nähä miten käy ja mikä on nyt se tehokkain.
Microsoftin mukaan Xbox Scarlett tulee olemaan markkinoiden tehokkain konsoli
Jännää nähä miten käy ja mikä on nyt se tehokkain.
Eikös ne tosiaan todennut tulevan Xboxin olevan tehokkain koskaan tehty Xbox? Jätetty nuo "maailman tehokkain" mainos jutut pois, mikä on vain hyvä.Varsin yhtä tyhjän kanssa nämä lausunnot ennenkuin kummallakaan valmistajalla on esiteltävänä lopullinen ratkaisu konsoliksi. Mitäpä muuta Booty toteaisi tässä vaiheessa? Viikko sitten kyseinen herra oli sitä mieltä ettei tehoilla ole enää samanlaista merkitystä kuin aiemmin, koettaisi nyt jo päättää mitä mieltä asiasta on.
" It's a few things - it's the combination of speed, not just of the SSD but of the processor, the performance of the GPU and RAM, but we're also in a world where speed is starting not to matter."
The big Xbox interview - Project Scarlett, cross-gen Halo Infinite and the lack of Fable
Hyvä, että Microsoftille saatiin puhuttua järkeä päähän.
Joku taisi epäillä, että tuo asematon one oli semmoinen "kokeillaan kepillä jäätä" viritys.
Koska tuo huhuttu Lockhart olisi ollut juurikin asematon konsoli.Kerrotkos meille muillekin miten Xbox One SAD (Maverick) liittyy millään tapaa itse ketjun aiheeseen, etenkin kun kyse on nyt Lockhartin peruutuksesta?
Nähdäkseni nyt jossain määrin sivuaa ketjun aihetta, eikä yksittäiset aiheesta ohi menevät viestit nyt vielä maata kaada, kunhan ei lähdetä usean viestin offtopiciin.Kerrotkos meille muillekin miten Xbox One SAD (Maverick) liittyy millään tapaa itse ketjun aiheeseen, etenkin kun kyse on nyt Lockhartin peruutuksesta?
Koska tuo huhuttu Lockhart olisi ollut juurikin asematon konsoli.
Rumour: next-gen Xbox ‘Lockhart’ and ‘Anaconda’ to be revealed at E3, released 2020 - VG247
Kannattaa päivittää vissiin tietonsa, sillä viimeisimpien huhujen mukaan ennen Lockhartin kuoppausta tilanne oli tämä:
Minä olen osin samaa mieltä. Xbox selkeästi yrittää profiloitua enemmän ja enemmän siihen että painotetaan niitä parempia pikseleitä eli kohdentavat paljon kovemmin siihen HC ydinjoukkoon. Miksi ei esimerkiksi lähtisi kunnolla tavoittelemaan tätä segmenttiä ja toisi esimerkiksi 700 - 900 ($/€) segmenttiin kunnon rautaa? Siihen päälle napsun kovempi panostus softaan ja toisivat kustomoitavampaa käyttistä niille jotka sitä kaipaisivat ja natiivit Windows10 softat toimivaksi mitä toimii PC puolellakin. Näin se ydinjoukko olisi tyytyväinen ja tulisi PC puolelta porukkaa mukaan kun rauta on jo aika kovalla tasolla ja customoitavuus olisi kunnossa.Xboxin olisi kannattanut valmistaa sitä perus konsolia joka massoille ja sitten sitä teho myllyä joka syö päivälliseseksi PS5 ja paskantaa kettingiä.
Xbox alkaa muutenkin menemään multiplatteriksi enemmän ja enemmän kuin olivat jo playstationille haloa julkaisemassa.
Taitaa Microsoftilla olla hakusessa mitä edes halutaan konsolipuolella. Mitä enemmän HC puolelle pyrkivät niin sitä vähemmän on ostajia koska hinta. Nykyisellään vaikka tehoeroa vähän onkin niin ei se silti ole laittanut myyntejä lentoon. Ne pelit kun puuttuvat johon toivon mukaan tulee jotain parannusta tulevassa sukupolvessa. Ei pelkät multiplattarit vielä riitä koska niitä löytyy monelle muullekin pelilaitteelle.Minä olen osin samaa mieltä. Xbox selkeästi yrittää profiloitua enemmän ja enemmän siihen että painotetaan niitä parempia pikseleitä eli kohdentavat paljon kovemmin siihen HC ydinjoukkoon. Miksi ei esimerkiksi lähtisi kunnolla tavoittelemaan tätä segmenttiä ja toisi esimerkiksi 700 - 900 ($/€) segmenttiin kunnon rautaa? Siihen päälle napsun kovempi panostus softaan ja toisivat kustomoitavampaa käyttistä niille jotka sitä kaipaisivat ja natiivit Windows10 softat toimivaksi mitä toimii PC puolellakin. Näin se ydinjoukko olisi tyytyväinen ja tulisi PC puolelta porukkaa mukaan kun rauta on jo aika kovalla tasolla ja customoitavuus olisi kunnossa.
Tehoero tuolla panostuksella olisi merkittävä ja todennäköisesti pelit jotka pyörisivät kilpailijalla 4k30/4k60 pyörisivät xboxilla locked 4k60/4k120.
Tuo asematon konsoli olisi ollut ihan looginen vaihtoehto, koska sillä olisi saanut konsolin hintaa painettua alaspäin.
Ihan vaan spekuloin vanhojen huhujen perusteella, tuon toisen konsolin kuoppaamista.Mikä ihmeen asematon konsoli? Sellaista ei ole viimeisimpien huhujen mukaan ole ollut edes suunnitteilla ja se olisi ollut selkeässä ristiriidassa aiemmin toitotetun kuluttajan valinnan kanssa.
Lockhart jäi nykystrategiassa turhaksi laitteeksi, kun edullinen pää voidaan hoitaa aiemman genin konsoleilla streamauksella tehostettuna ja enthusiast-käyttäjille on sitten Anaconda. Tällä voidaan varmistaa että ensi genin performance baseline on selvästi korkeammalla, kun Xbox Onen tapaista rimpulaa ei tarvitse huomioida enää crossgen-julkaisuiden jälkeen.
The cool thing about the Xbox One compatibility of previous titles is that the games not only run, but also better. We're not talking about it that often, but the fact is, future hardware will make earlier-generation games look better and play better. We have seen this on the PC for quite some time, but bringing something to the console storage was a real sense of achievement. For example, there was recently 4K support for Xbox 360 games like cameo.
For Project Scarlett's design, we've made sure that games emulated today on the Xbox One will continue to work in the future. In other words, Xbox and Xbox 360 titles running on an Xbox One today also work on Scarlett. And our goal is that all Xbox One games are playable on Scarlett as well. Oh, and your Xbox One or Elite controllers will work with the next generation too.
Saksalaisen PC-gameshardware on haastatellut 2.7.2019 Phil Spenceriä. Hastattelu ehkä tarkentaa joitain pieniä rauta speksejä kuitenkin mm. SSD:äen liittyvää, että vastaava on kuin Sonyllä PS5:essa ja että devaajat voivat nyt rakentaa sitä vasten pelejään konsoleille sekä oikaisee tuon 4x nopeuden Xbox One X:ään koskevan nimenomaan CPU:ta. Lisäksi mainitaan, että yrittävät tehdä Xbox Onen pelit paremmaksi Scarlettilla.
Taisi Booty puhua omiaan. Tehoerossa verrattu CPU:n eroa aiempaan, lähteenä Spencer itse.
Sinällään kyllä outo sanoa että kummallakin samanlainen SSD ratkaisu kun vielä ei tiedetä edes millaiset kummallakaan on SSD ratkaisut.Scarlettin SSD-ratkaisu vastaava kuin PS5:lla? Ei artikkeli niin sano, tämä on omaa tulkintaasi.
"Of course, the SSD will still be slower than the GDDR6 RAM sitting directly on the die. But the ability to directly supply CPU and GPU via the SSD will allow for the creation of game worlds that will not only be richer, but more seamless as well. Not only in terms of pure loading times, but also in terrain mapping. A graphic designer no longer has to worry about when GDDR6 ends and when the SSD starts. I like the fact that Mark Cerny and his team are also investing in an SSD at Sony for the PlayStation 5 ..."
4xCPU tehot vahvistettiin jo 11.6. Spencerin toimesta, ks. alla:
Olisikohan siis aika alkaa kestämään niitä eri mielipiteitä käyttäjien ignooraamisen sijasta vai meinasitkos vielä pitkäänkin tätä papukaijaleikkiäsi harrastaa? En nyt tiedä muista, mutta ainakin minusta on hieman koomista lukea samoja uutisia yhä uudestaan.
Jos joku ystävällinen sielu voisi lainata viestiäni, niin @no_way4000 näkee sen myös, kiitos jo etukäteen.
Sinällään kyllä outo sanoa että kummallakin samanlainen SSD ratkaisu kun vielä ei tiedetä edes millaiset kummallakaan on SSD ratkaisut.
Onko ne:
- Iso (512GB - 1TB) NVME M.2 tikku konsolin perseessä kiinni -> call it a day
- Iso vaihdettava HDD ja pieni (64GB - 128GB) nvme tikku konsolissa kiinni. HDD vaihdettava, SSD ei.
- Kumpikin vaihdettavia mutta konsoli ei toimi jos M.2 tikun ottaa irti.
- Pelkästään SATA3 SSD (halpa ja iso esim 2-4 TB)
- Jotain muuta koska PC:llä tavallisen 500MB/s SSD kiekon ja 4500MB/s nvme m.2 SSD:n välillä ei ole suurta eroa lataus ajoissa peleissä. Onko siis järkeä käyttää nvme m.2 SSD:tä? What is the magic sauce?
Itse odotan jotain spesiaalia. Esimerkiksi teran SATA3 SSD mutta emolevyllä on PCIx v4.0 väylässä extra 32GB - 64GB nvme muistia maksimi kaistalla (8GB/s) joka häivyttää GDDR6 ja SSD levyn rajaa. Tuo toisi täysin uusia tapoja striimata isoja sekä laajoja open world maailmoja.Vahva veikkaus että kyseessä on SATA3 SSD, kun NVME M.2-pohjaisista ratkaisuista pelikäytössä ei ole vastaavanlaista iloa hinnannousuun verraten.
Itse odotan jotain spesiaalia. Esimerkiksi teran SATA3 SSD mutta emolevyllä on PCIx v4.0 väylässä extra 32GB - 64GB nvme muistia maksimi kaistalla (8GB/s) joka häivyttää GDDR6 ja SSD levyn rajaa. Tuo toisi täysin uusia tapoja striimata isoja sekä laajoja open world maailmoja.
Ei SATA-SSD-asemilla päästä kummankaan konsolivalmistajan kuvailemiin vauhteihin. Todennäköisimpänä voitaneen pitää kummankin valmistajan kohdalla AMD:n HBCC-pohjaista muistiohjainta johon on kytketty NVMe-asemat (joita AMD on käyttänyt esim Radeon SSG -sarjassa)Vahva veikkaus että kyseessä on SATA3 SSD, kun NVME M.2-pohjaisista ratkaisuista pelikäytössä ei ole vastaavanlaista iloa hinnannousuun verraten.
Tätä kun miettii, niin saadaankohan tuo ylttämään ennen X:ää julkaistuihin peleihin, joihin on pakotettu jokin tietty resoluutio, esim. multiplattareissa tuo S:n yleinen 900p. Multiplattareissahan varmasti art-assetit on yhtenäistetty konsolien välillä, koska olisi turhaa työtä tiputtaa niiden resoluutiota kun voidaan tiputtaa renderöintiresoa. Ilmeisesti suurimmaksi kynnykseksi näiden vanhojen One-pelien kanssa nousee nuo pelimoottorit, onko mahdollista tehdä samanlaista jännää reson nostoa kuin noiden enskattujen 360-BC pelien kanssa.
Helpoiten tuo hyöty tulee ilmi dynaamisella resolla luotujen pelien kanssa, kun ei "tarvitse tehdä mitään". Näin jälkiviisaana voi sanoa, että olisipa kaikkien pelien kohdalla otettu käyttöön tuo dynaaminen reso. En tosin tiedä sitten yhtään, onko se kuinka vaikeaa pelikehityksen näkökulmasta vrt. kiinteään renderöintiresoluutioon.
Phil Spencer on upea mies. Ei ole mitään typeriä 8K mainospuheita mitä Sonyllä on.
Phil Spencer: Exactly. Scarlett supports 120 Hertz or variable refresh rates and 8K.
Google Translate
Phil Spencer: Das Mega-Interview zu Project Scarlett, PC Gaming und mehr
Niinkö?
E3 2019 reveal trailerissa sanovat että Scarlet pyörittää 8k 120fps ray-tracing pelejä. Ettei vaan taas olisi ollut vale tältä herralta sitten?