- Liittynyt
- 25.11.2017
- Viestejä
- 1 126
Tärkeimpänä kohtana tuossa videossa puhujan itsensäkkin mielestä:"Prepare for disapointment!" Varsinkin tällä foorumilla odotus on että vähintään nyky AAA pelejä pitäisi pyörittää 4k60-144Hz Ultra detail. Pitää kuitenkin muistaa että tällä hetkelläkin kaikkine secret sauceineen tehokonsolit ovat valtaväestön pelikoneita, joita PC nikkareiden gtx1050Ti pyörittelee pikkusormen ympäri 4k resolla. Pointti on: Ei niitä ole edes tarkoitettu kilpailemaan PC pelaamisen kanssa!
Seuraava geni tulee viemään taas vähän eteenpäin pelejä ja plussaa on jaguareiden jääminen eläkkeelle vaikkakin siirtyminen on vain seuraaviin läppäri prossuihin.
Menee kyllä aika turhaksi vs:ksi. Ei kukaan ole mielestäni mitään 144Hzistä puhunut täällä missään. 60FPS on se tärkein targetti mihin nyt pitäisi realistisesti päästä nykyprossujen ennenkaikkea hinnoilla sekä lämpökuormilla nykisissä moderneissa 30FPS peleissä ja se olisi todella paljon. 2013 se ei ollut mahdolista. Silti nyt niitä 60FPS pelejä on kasoittain autopelien, shoottereiden ja urheilupelien kesken.
Sanotaan kevyesti, että konsoleilla on Natiivi 4K resoluutio HDR:än kanssa ollut pitkään mahdollista kun nämä "1050Ti:t" sekä 90% valtaväestöstä pelaavat edelleen 1080p-1440p resoluutiolla ja ei ole nähtykkään vielä 4K:ta. Se on kuitenkin aika iso saavutus noin 400-500e laitteesta.
Seuraavalla sukupolvella on kyllä kaikki mahdollista PC:en rinnalla - varsinkin kun näppäimistö ja hiirituki on jo natiivisti joissain peleissä ja varmaan lisää tulossa.
Suurin pullonkaula alkaa olemaan devaajat kaikkine legacy engineineen ja hyvä esimerkki on RDR2 3rd partyistä kun oikeasti osataan ottaa siitä samasta PC:en x86 raudasta irti kaikki 4:llä eri konsolilla.
Loput vs. threadiin sit tarvittaessa.