Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

Milläs logiikalla nyt 4 TF on sitten vahvempaa suorituskykyä kuin 6 TF? No toki arkkitehtuurien väliset erothan tämän selittää, mutta yritäppä sitten selittää tätä perusjanarille, jolle 6 TF > 4 TF.

Mitä Doom Eternalin pyörimiseen tulee, niin onhan tuo perus One taas peränpitäjänä selkeällä sub 60 fps ruudunpäivityksellään, näemmä tasaiseen edes 60 fps ruudunpäivitykseen tarvitaankin sitten PC. En nyt tiedä miksi tästäkin piti antaa virheellista tietoa eteenpäin, vai onko sub 60 fps kyseisen pelin osalta jollakin tapaa hyväksyttävä suoritus nykyisellään?



Positiivista sentään Lockhartissa on CPU:n ja SSD:n yhteneväisyys Series X:n kanssa, jolloin pelit on edes jollain tapaa järkevästi skaalattavissa alaspäin. Harmi vaan että tuon Xbox Onen surkeudesta joudutaan kärsimään vielä myös MS:n 1st party kehityksessä useamman vuoden ajan, kun puhtaita next-gen excluja ei ole vielä julkistettu.


Onko jotain varmaa tästä? Miten microsoft tuon toteuttaa.
 
Perusjanari ei varmaan hirveästi vertaile noita, vaan ostaa jonkun uuden generaation laitteen...

...niin mikä se virheellinen tieto on, miten tuo Eternal on kärsinyt muilla laitteilla siitä, että toimii myös heikommilla? Pientä tarkkuutta noiden syytösten kanssa...

Kovin on staattinen ympäristö pelissä, kun verrataan esim. Half-life Alyxiin. Onhan se nyt päivänselvää, että noin laajalla katraalla laitteita mennään heikoimpien ehdoilla ja tehokkaamille sitten yritetään saada edes jonkunlaista skaalautuvuutta mikäli pelin engine tämän mahdollistaa?

Jos peli olisi kehitetty ainoastaan perus Xbox Onelle, niin aivan taatusti noin laajoilla dynaamisilla skaalausoptiolla niin resoluution kuin grafiikan piirtämisen osalta oltaisiin peli saatu pysymään locked 60 fps, joten on aivan naurettavaa väittää että pelit eivät olisi kärsineet multiplatform-kehityksen rajoitteista. Nyt sitten lopputuloksena on peli, joka on jokaisella konsolialustalla sub 60 fps. :facepalm:

Onko jotain varmaa tästä? Miten microsoft tuon toteuttaa.

Ymmärrätkö pelien kehityksessä käytettävästä baselinesta mitään, joka on siis MS:n tapauksessa vielä useamman vuoden Xbox One? Toki yksi tapa tämän kiertämiseen on XCloudin hyödyntäminen, jolloin uusi content striimataan vanhoille konsoleille ilman paikallista laskentaa, jolloin taas tehdään kompromissi pelin responsiivisuuden suhteen.
 
Jotenkin tuntuu siltä että jos esim. peli pyörii 1440p xsx:llä niin tulee kyllä olemaan melko rampa kokemus lockhartilla. Ja 299 dollarin tavoite hinta tarkoittaa varmaan 512GB ssd mikä rampauttaa kokemusta entisestään, ja vaikeaa olisi silti päästä tuohon hintaan. Ylemmällä hinnalla tuskin tulee olemaan mitään järkeä ostaa lockaharttia xsx sijaan.
Usko tai älä mutta näille "hinnat alkaen"-malleille on aika kovakin kysyntä. Se vaan tällaisella tietotekniikka-aiheisella foorumilla monesti unohtuu, että miten ne massat käyttäytyy. Itse en esim. ostaisi 199€ euron pyykkikonetta, mutta aika moni muu ostaa. Juuri sitä samaa ostajakuntaa, jolle riittää että kunhan uusin CoD ja Fifa toimii sillä 10v sitten ostetulla HD-televisiolla.

Itse toki ostan Series X:n ykköskonsoliksi eikä Lockhart ole edes vaihtoehto. Paitsi jos ostan toiseen huoneeseen kakkoskonsolin, niin sitten Lockhart on varmasti pätevä vaihtoehto.

Vielä tuosta skaalautuvuudesta:

1080p to 4K is 4 times the resolution.
1440p to 4K is 2.25 times the resolution.
12TF to 4TF is a three times gap. Lockhart will run Series X games just fine at 1080p and have room to spare.

Easiest way to look at it is how someone else mentioned earlier:

1080p is rendering 25% of the pixels of 4K.
Lockhart has 35% GPU grunt of the XSX.
Fysiikkalaskentahan tehdään CPU:lla ja se ilmeisesti on sama sekä Series X:ssä että Lockhartissa.
 
Mitenkähän markkinointi mahdetaan toteuttaa kun XboxOneX oli true4k konsoli ja omaa paljon 4k30fps pelejä ja sitten tulee tehokkaampi lockhart ja pyörittelee pelejä 1080p 30fps?
 
Alkupään microsoftin omat pelit(Toki myös 3rd) tulevat kärsimään kyllä Jagaureista mutta sitten kun napanuora katkaistaan näiltä niin on paljon helpompi optimoida pelit sitten Lockhardin ja Scarletin välillä kun GPU on ainoa isompi muutos ja GPU kuormaa voidaan säädellä helposti resolla ja fps lukemilla.

Mitenkähän markkinointi mahdetaan toteuttaa kun XboxOneX oli true4k konsoli ja omaa paljon 4k30fps pelejä ja sitten tulee tehokkaampi lockhart ja pyörittelee pelejä 1080p 30fps?
Alkuvuodet on kyllä mielenkiintoista katsottavaa miten Lockhard ja Xbox X pelit eroavat DF poikien testeissä(reso ja fps)
Varsinkin tuo jos peleissä on perfomance mode niin sittenhän Lockhardin pitäisi pyyhkiä X kuin märkää rättiä.
 
Usko tai älä mutta näille "hinnat alkaen"-malleille on aika kovakin kysyntä. Se vaan tällaisella tietotekniikka-aiheisella foorumilla monesti unohtuu, että miten ne massat käyttäytyy. Itse en esim. ostaisi 199€ euron pyykkikonetta, mutta aika moni muu ostaa. Juuri sitä samaa ostajakuntaa, jolle riittää että kunhan uusin CoD ja Fifa toimii sillä 10v sitten ostetulla HD-televisiolla.

Itse toki ostan Series X:n ykköskonsoliksi eikä Lockhart ole edes vaihtoehto. Paitsi jos ostan toiseen huoneeseen kakkoskonsolin, niin sitten Lockhart on varmasti pätevä vaihtoehto.

Vielä tuosta skaalautuvuudesta:


Fysiikkalaskentahan tehdään CPU:lla ja se ilmeisesti on sama sekä Series X:ssä että Lockhartissa.

Mutta jos peli devaaja haluaa pelin pyöriä 1440p xsx:llä eikä 4k niin silloin resoluutioksi tulee ((2560*1440)/12)*4 = 1228800, joka on 16/9 kuvasuhteella 831p eli reilusti alle 1080p, siihen vielä 512GB ssd johon mahtuu huonossa tapauksessa 2-3 peliä niin johan alkaa kasuaali pelaajallakin hymy hyytyä.

Eikä kaikki laskenta tietenkää mene lineaarisesti pikselien mukaan vaan jotkut pelit käyttävät eri määrin compute shadereita, vertex kuormat on erillaisia ja niin edelleen. Olen sitä mieltä että niin sanottu natiivi 4k renderöinti on konsoleilla hirveää tuhlausta, jos mietitään miten saadan mahdollisimman visuaalinen kokemus, joten silloin kannattaa hyödyntää erilaisia älykkäitä skaalaus kuten CBR, temporal scaling, jne mahdollisuuksia esim. 1440p -> 4k.
 
Huomautus - jätetään nämä ignore-suosittelut pois, etenkin kun viitataan epäsuorasti toiseen käyttäjään
Perusjanari ei varmaan hirveästi vertaile noita, vaan ostaa jonkun uuden generaation laitteen...

...niin mikä se virheellinen tieto on, miten tuo Eternal on kärsinyt muilla laitteilla siitä, että toimii myös heikommilla? Pientä tarkkuutta noiden syytösten kanssa...
Ihan vinkkinä, suosittelen lämpimästi ignoren käyttöä, niin ketjun sisältö muuttuu huomattavasti vähemmän tappeluhakuiseksi. :tup:

Ei Doom Eternalin kehitys ole kärsinyt mitenkään noista heikommista konsoleista, mutta pakkohan se jotain negatiivista on tästäkin löytää.

Suosittelen lukemaan aiheeseen liittyen: Will Xbox Series X games be held back by previous Xbox hardware?
 
Mutta jos peli devaaja haluaa pelin pyöriä 1440p xsx:llä eikä 4k niin silloin resoluutioksi tulee ((2560*1440)/12)*4 = 1228800, joka on 16/9 kuvasuhteella 831p eli reilusti alle 1080p, siihen vielä 512GB ssd johon mahtuu huonossa tapauksessa 2-3 peliä niin johan alkaa kasuaali pelaajallakin hymy hyytyä.

Eikä kaikki laskenta tietenkää mene lineaarisesti pikselien mukaan vaan jotkut pelit käyttävät eri määrin compute shadereita, vertex kuormat on erillaisia ja niin edelleen. Olen sitä mieltä että niin sanottu natiivi 4k renderöinti on konsoleilla hirveää tuhlausta, jos mietitään miten saadan mahdollisimman visuaalinen kokemus, joten silloin kannattaa hyödyntää erilaisia älykkäitä skaalaus kuten CBR, temporal scaling, jne mahdollisuuksia esim. 1440p -> 4k.
Ainahan voi jossitella ja spekuloida, mutta eiköhän nämäkin asiat selviä viimeistään siinä vaiheessa kun konsolit ja pelit tulee kauppoihin. En tiedä mistä tuon 512GB SSD:n repaisit tähän yhtälöön? Onhan sekin mahdollinen toki. Entä jos Lockhartin mukana ei tule ohjainta tai virtajohtoa ollenkaan? Johan alkaa kasuaali pelaajallakin hymy hyytyä, kun ei saa uutta konsolia edes käyntiin.

Vahva veikkaus, että sitten jos/kun Lockhart joskus esitellään, niin näihin asioihin tulee selvyys. Ainakin Series X:n osalta Microsoftin viestintä on ollut todella hyvällä tasolla.
 
Ainahan voi jossitella ja spekuloida, mutta eiköhän nämäkin asiat selviä viimeistään siinä vaiheessa kun konsolit ja pelit tulee kauppoihin. En tiedä mistä tuon 512GB SSD:n repaisit tähän yhtälöön? Onhan sekin mahdollinen toki. Entä jos Lockhartin mukana ei tule ohjainta tai virtajohtoa ollenkaan? Johan alkaa kasuaali pelaajallakin hymy hyytyä, kun ei saa uutta konsolia edes käyntiin.

Vahva veikkaus, että sitten jos/kun Lockhart joskus esitellään, niin näihin asioihin tulee selvyys. Ainakin Series X:n osalta Microsoftin viestintä on ollut todella hyvällä tasolla.

512GB ssd on ihan omaa spekulaatiota, jos hinnaksi kaavaillaan 299 dollaria, ja xsx 499 dollaria. Vaikea kuvitella että pelkkä isompi soc ja roippeet nostaa hintaa 200 dollarilla vrt. lockhart. Omasta mielestäni Microsoft on juuri onnistunut tässä vaiheessa hyvin xsx:n kanssa ja lockhart vaikeuttaa markkinoinnin keskittämistä ja käytännössä pakottaa kehittäjiä tohon 4k resoluutioon xsx:n kanssa ellei haluta yllä kuvattuja 831p pelejä lockhartilla jos puhutaan puhtaasti lineaarisesta skaalauksesta.
 
512GB ssd on ihan omaa spekulaatiota, jos hinnaksi kaavaillaan 299 dollaria, ja xsx 499 dollaria. Vaikea kuvitella että pelkkä isompi soc ja roippeet nostaa hintaa 200 dollarilla vrt. lockhart. Omasta mielestäni Microsoft on juuri onnistunut tässä vaiheessa hyvin xsx:n kanssa ja lockhart vaikeuttaa markkinoinnin keskittämistä ja käytännössä pakottaa kehittäjiä tohon 4k resoluutioon xsx:n kanssa ellei haluta yllä kuvattuja 831p pelejä lockhartilla jos puhutaan puhtaasti lineaarisesta skaalauksesta.
Tämä Lockhartin 831p spekulaatiosi perustuu nyt siis siihen, että SSD on niistetty ja XSX-pelit on 1440p?

Mikä XSX:ssä mielestäsi puoltaa sitä, että pelit eivät pyörisi vähintään 1800-2160p tasolla, vaan pitäisi mennä tuonne 1440p tasolle?
 
Huomautus - jätetään nämä henkilöön menemiset ja sanojen laittamiset suuhun pois
Mitenkähän markkinointi mahdetaan toteuttaa kun XboxOneX oli true4k konsoli ja omaa paljon 4k30fps pelejä ja sitten tulee tehokkaampi lockhart ja pyörittelee pelejä 1080p 30fps?

Nyt ollaankin juuri olennaisten kysymysten äärellä, kuinka kauppaat aiemman genin "True 4K" -hehkutuksen jälkeen laitteen, joka kykenee enää 1080p resoon? Tätähän hieman tuossa 6TF vs. 4 TF -avauksella lähdin pohtimaan.

Ihan vinkkinä, suosittelen lämpimästi ignoren käyttöä, niin ketjun sisältö muuttuu huomattavasti vähemmän tappeluhakuiseksi. :tup:

Ei Doom Eternalin kehitys ole kärsinyt mitenkään noista heikommista konsoleista, mutta pakkohan se jotain negatiivista on tästäkin löytää.

Suosittelen lukemaan aiheeseen liittyen: Will Xbox Series X games be held back by previous Xbox hardware?

Niin mitäpä sitä turhaan vaivautua avartamaan kuplassaan maailmaa uudella informaatiolla.

Ok, eli @Pingviini n sanomisilla voidaankin todeta että Doom Eternal onkin täydellinen suoritus, vaikka lopputulos on linkitetystä videosta katsottavissa. Loistavaa argumentointia! :thumbsup:

Ihan protippinä sellainen seikka, että niitä mielipiteitään kannattaa perusteella puolueettomilla lähteillä, ei liene kenellekään yllätys että WindowsCentral on asiasta tuota mieltä. Mutta johan se nähtiin aiemmin että lähdekriittisyydestä voidaan joustaa tarvittaessa oman agendan ajamiseksi, eikös? :think:

Alkuvuodet on kyllä mielenkiintoista katsottavaa miten Lockhard ja Xbox X pelit eroavat DF poikien testeissä(reso ja fps)
Varsinkin tuo jos peleissä on perfomance mode niin sittenhän Lockhardin pitäisi pyyhkiä X kuin märkää rättiä.

Näkisin että tuon CPU:n muuttumisen osalta tullut teho-etu ja SSD olisivat ne koukut, millä Lockhart oikeuttaisi olemassaolonsa aiempaan geniin nähden. Muistelisin että BF4 genin alussa oli X360:lla 30 fps, kun Onella sentään päästiin 50 fps lukemiin. Ryzenissä löytyy sitten jo riittävästi potkua tuon tason pelien pyörittämiseen kevyesti vakaalla 60 freimillä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ollaankin juuri olennaisten kysymysten äärellä, kuinka kauppaat aiemman genin "True 4K" -hehkutuksen jälkeen laitteen, joka kykenee enää 1080p resoon? Tätähän hieman tuossa 6TF vs. 4 TF -avauksella lähdin pohtimaan.



Niin mitäpä sitä turhaan vaivautua avartamaan kuplassaan maailmaa uudella informaatiolla.

Ok, eli @Pingviini n sanomisilla voidaankin todeta että Doom Eternal onkin täydellinen suoritus, vaikka lopputulos on linkitetystä videosta katsottavissa. Loistavaa argumentointia! :thumbsup:

Ihan protippinä sellainen seikka, että niitä mielipiteitään kannattaa perusteella puolueettomilla lähteillä, ei liene kenellekään yllätys että WindowsCentral on asiasta tuota mieltä. Mutta johan se nähtiin aiemmin että lähdekriittisyydestä voidaan joustaa tarvittaessa oman agendan ajamiseksi, eikös? :think:
Voi olla tosiaan nihkeää kaupata pelurille kun se TRUE4K oli nykyiselläänkin enemmänkin sattumaa kuin todellisuutta. Eikö näiden 1080p konsolien aika pitänyt olla jo ohi kun ennen Xbox One X julkaisua jo kehuttiin myynnissä olevien telkkarien muuttuneen pelkiksi 4K ruuduiksi eikä FHD ruutuja enää saa?

Kova tarve joillakin suojella kuplaansa kehoittamalla laittamaan ignoreen porukkaa. Ja varsinkin kun itse samaan aikaan väärässä. No jokainen tavallaan.
 
Voi olla tosiaan nihkeää kaupata pelurille kun se TRUE4K oli nykyiselläänkin enemmänkin sattumaa kuin todellisuutta. Eikö näiden 1080p konsolien aika pitänyt olla jo ohi kun ennen Xbox One X julkaisua jo kehuttiin myynnissä olevien telkkarien muuttuneen pelkiksi 4K ruuduiksi eikä FHD ruutuja enää saa?

Kova tarve joillakin suojella kuplaansa kehoittamalla laittamaan ignoreen porukkaa. Ja varsinkin kun itse samaan aikaan väärässä. No jokainen tavallaan.
Voi hyvä tavaton. Lockhartin kohdalla kyse on siitä että annetaan kuluttajalle mahdollisuus valita jo julkaisussa. Tälläkin hetkellä perusmallit Xbox One S ja PS4 Slim myyvät enemmän kuin kalliimmat ja tehokkaammat, hc-harrastajille suunnatut mallit Xbox One X ja PS4 Pro.

Samoin konsolin julkaisussa hinnalla millä hyvänsä ostava superfani on aivan eri kohderyhmää kuin 3-4v konsolijulkaisun jälkeen tarjouksesta 199€ hinnalla perusmallin ostava, Fifaa pelaava kasuaalipelaaja.

Näitä kasuaalipelaajia ei kiinnosta miten monta pikseliä Digital Foundry videollaan pelistä löytää tai onko peli 30fps, 45fps vai 60fps.

Sony itsehän ilmoitti jo ettei odota PS5:n käyvän kaupaksi PS4:n lailla juuri hinnasta johtuen; heillä on tarjolla hc-pelaajille kallis malli, mutta ei mitään näille hinnat alkaen-mallin ostajille: Sony Expects PS5 Price Will Lead to Lower Demand

Sitä en osaa sanoa toimiiko Xboxin kahden eri hintaisen ja tehoisen mallin taktiikka yhtään paremmin kuin yhden mallin taktiikka, mutta aika näyttää.

P.s Kerro toki missä asiassa olen väärässä.
 
Voi hyvä tavaton. Lockhartin kohdalla kyse on siitä että annetaan kuluttajalle mahdollisuus valita jo julkaisussa. Tälläkin hetkellä perusmallit Xbox One S ja PS4 Slim myyvät enemmän kuin kalliimmat ja tehokkaammat, hc-harrastajille suunnatut mallit Xbox One X ja PS4 Pro.

Samoin konsolin julkaisussa hinnalla millä hyvänsä ostava superfani on aivan eri kohderyhmää kuin 3-4v konsolijulkaisun jälkeen tarjouksesta 199€ hinnalla perusmallin ostava, Fifaa pelaava kasuaalipelaaja.

Näitä kasuaalipelaajia ei kiinnosta miten monta pikseliä Digital Foundry videollaan pelistä löytää tai onko peli 30fps, 45fps vai 60fps.

Sony itsehän ilmoitti jo ettei odota PS5:n käyvän kaupaksi PS4:n lailla juuri hinnasta johtuen; heillä on tarjolla hc-pelaajille kallis malli, mutta ei mitään näille hinnat alkaen-mallin ostajille: Sony Expects PS5 Price Will Lead to Lower Demand

Sitä en osaa sanoa toimiiko Xboxin kahden eri hintaisen ja tehoisen mallin taktiikka yhtään paremmin kuin yhden mallin taktiikka, mutta aika näyttää.

P.s Kerro toki missä asiassa olen väärässä.

Niin, koeta nyt ymmärtää että peruskuluttajan käsitys asioista on hyvin rajallinen, "True 4K" sloganista on varmasti kuultu laajemminkin kiitos mainonnan ja nyt pitäisi sitten olla tyytyväinen 1080p lootaan? Mielikuvat kun ovat vahvassa roolissa konsolia valitessa, tämä käy hyvin esille kun asiasta keskustelee sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät näistä ymmärrä tuon taivaallista.

Haluatko kertoa meille miten toistuva PS5-uutisointisi liittyy itse ketjuun, joka käsittelee Xbox Series X:ää?
 
Niin, koeta nyt ymmärtää että peruskuluttajan käsitys asioista on hyvin rajallinen, "True 4K" sloganista on varmasti kuultu laajemminkin kiitos mainonnan ja nyt pitäisi sitten olla tyytyväinen 1080p lootaan? Mielikuvat kun ovat vahvassa roolissa konsolia valitessa, tämä käy hyvin esille kun asiasta keskustelee sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät näistä ymmärrä tuon taivaallista.

Haluatko kertoa meille miten toistuva PS5-uutisointisi liittyy itse ketjuun, joka käsittelee Xbox Series X:ää?

Miksi pitäisi tyytyä 1080p lootaan (Lockhart) kun series x on myös tulossa?

Ellei sulla ole myöskään faktaa näyttää miten microsoft studiot meinaa pelinsä suunitella vanhalle että uudelle konsolille niin älä manaa viellä. Kukaan meistä ei tiedä tullaanko kärsimään vai ei.
 
En nyt kyllä tuota Doomin PS4 Pro / Xbox X pohdintaa ymmärrä. Pyörii Lähes koko pelin vakaa 60fps ja ainoastaan muutamissa kohdissa kohdissa koko pelin aikana menee hiukan alle. Frametimet pysyy kunnossa joten noita tuskin edes huomaa? Näin DF:än kaveritkin sanoneet. Joten onko nyt taas täysin turhaa hiustenhalkomista tämäkin :cautious:
 
En nyt kyllä tuota Doomin PS4 Pro / Xbox X pohdintaa ymmärrä. Pyörii Lähes koko pelin vakaa 60fps ja ainoastaan muutamissa kohdissa kohdissa koko pelin aikana menee hiukan alle. Frametimet pysyy kunnossa joten noita tuskin edes huomaa? Näin DF:än kaveritkin sanoneet. Joten onko nyt taas täysin turhaa hiustenhalkomista tämäkin :cautious:

Se on juurikin sitä mitä väittelyketjussa jossai kohtaan sanoin, kun puhutaan xboxista niin suht tasiainen 60fps on sub tasoa ja peli kelvoton.

Samat kaverit näistä aina näkee vaivaa.
 
Miksi pitäisi tyytyä 1080p lootaan (Lockhart) kun series x on myös tulossa?

Ellei sulla ole myöskään faktaa näyttää miten microsoft studiot meinaa pelinsä suunitella vanhalle että uudelle konsolille niin älä manaa viellä. Kukaan meistä ei tiedä tullaanko kärsimään vai ei.
Niin miksi tehdä vuonna 2020 uusia 1080p lootia?
 
En nyt kyllä tuota Doomin PS4 Pro / Xbox X pohdintaa ymmärrä. Pyörii Lähes koko pelin vakaa 60fps ja ainoastaan muutamissa kohdissa kohdissa koko pelin aikana menee hiukan alle. Frametimet pysyy kunnossa joten noita tuskin edes huomaa? Näin DF:än kaveritkin sanoneet. Joten onko nyt taas täysin turhaa hiustenhalkomista tämäkin :cautious:

Tuossahan puhuttiin alunperinkin perus Xbox Onesta ja PS4:sta, niin miksi aletaan vetämään näitä pro-malleja mukaan keskusteluun? Vai onko tarkoituksena alkaa siirtelemään maalitolppia?

Miksi pitäisi tyytyä 1080p lootaan (Lockhart) kun series x on myös tulossa?

Ellei sulla ole myöskään faktaa näyttää miten microsoft studiot meinaa pelinsä suunitella vanhalle että uudelle konsolille niin älä manaa viellä. Kukaan meistä ei tiedä tullaanko kärsimään vai ei.

Niin miksi tyytyä 1080p lootaan ylipäätään vuonna 2020, kun "True 4K" loota oli MS:n mukaan saatavilla jo 2017?

Tässä samainen asia ihan Mr. Spencerin sanoin:

“Obviously we built our strategy with Series X, we started with that in mind – we wanted to go build a gaming console that was going to be the absolute best that we could deliver on a television, and deliver unique capability to creators that they could use to go create the best games. But you don’t want to do that to the exclusion of everybody else and you also want to do that hand-in-hand with developers because developers want to find the widest audience possible. And yes, there are always trade offs. "


En nyt tiedä miksi tällä asialla spekulointi aiheuttaa moista mielipahaa?
 
Viimeksi muokattu:
Miksi ei? Onko se jossain kiellettyä.

Xbox one x mainostettiin true 4k laitteena, hyviä aaa tason pelejä sille oli. Selvästi kysyntää on myös halvemmalle tai 1080p laitteelle.

Ei tehot vaan ne pelit, vai miten se nyt meni.
Onhan se erikoista kun jo vuosia sitten X:n julkaisun alla kehuttiin kuinka 4K ajat ovat tätä päivää ja sitten 2020 tuotaisiin taas 1080p mylly. Voi olla todella vaikea perustella ostajalle miksi hankkia sellainen jos vanha X lykkää kuitenkin korkeampaa resoa ulos ja pelit tulevat vuosikausia molemmille.

Tuo on ihan totta että ne pelit ratkaisevat ja toivotaan nyt, että Microsoft korjaan tämän puutteen kuntoon ja tarjoaa kymmenittäin yksinoikeusherkkuja.
 
Onhan se erikoista kun jo vuosia sitten X:n julkaisun alla kehuttiin kuinka 4K ajat ovat tätä päivää ja sitten 2020 tuotaisiin taas 1080p mylly. Voi olla todella vaikea perustella ostajalle miksi hankkia sellainen jos vanha X lykkää kuitenkin korkeampaa resoa ulos ja pelit tulevat vuosikausia molemmille.

Mikä sulla nyt on ongelma? Xbox one x konsoli vanhenee ihan juuri, uutta tekniikkaa tulee pihalle ja series x tulee sen korvaamaan kuten Lockhart xbox one s.

Ootko sää nyt ostamassa jotain mistä et tiedä? Voidaan sua yhdessä auttaa kunhan konsolit julkaistaan.
 
Sais olla peleissä mahdollisuus valita esim. 1080@120fps, 1440p@60fps, 4@30fps tyyliin. Jos ei muuten tehot riitä jatkuvaan 60-120fps@4k.

Voi sitten vähän pelin mukaan valita. Esim hidastempoiset seikkailut 4k ja shootterit 120fps pienemmällä resolla.
 
Mikä sulla nyt on ongelma? Xbox one x konsoli vanhenee ihan juuri, uutta tekniikkaa tulee pihalle ja series x tulee sen korvaamaan kuten Lockhart xbox one s.

Ootko sää nyt ostamassa jotain mistä et tiedä? Voidaan sua yhdessä auttaa kunhan konsolit julkaistaan.
Ongelma? 6TF vanhenee ja tilalle tulee 4TF. Ja kaupan hyllyllä nätisti molemmat vierekkäin :)

Kiitos en tarvitse apua mutta tulen heti kysymään sinulta apua jos tarve vaatii. Jatkossakin ostan tarvittavat pelilaitteet sen mukaan mitä pelitarjontaa on. Siksihän näistä uutuuksista keskustellaan, että tietää mihin kannattaa satsata ja mihin ei.
 
Huomautus - jätetään tällaiset turhat piikittelyt pois keskustelua flamettamasta
Ongelma? 6TF vanhenee ja tilalle tulee 4TF. Ja kaupan hyllyllä nätisti molemmat vierekkäin :)

Tämä tykkäämäsi Maniacin ennustus oli kieltämättä sangen osuva.
Milläs logiikalla nyt 4 TF on sitten vahvempaa suorituskykyä kuin 6 TF? No toki arkkitehtuurien väliset erothan tämän selittää, mutta yritäppä sitten selittää tätä perusjanarille, jolle 6 TF > 4 TF.
 
Tuossahan puhuttiin alunperinkin perus Xbox Onesta ja PS4:sta, niin miksi aletaan vetämään näitä pro-malleja mukaan keskusteluun? Vai onko tarkoituksena alkaa siirtelemään maalitolppia?
Hmm itse linkkasit DF:n videon ja sanoit että PC ainoa laite jolla päästään vakaaseen 60fps suorituskykyyn. Korjasin vain virheellisen väittämäsi.
 
Hmm itse linkkasit DF:n videon ja sanoit että PC ainoa laite jolla päästään vakaaseen 60fps suorituskykyyn. Korjasin vain virheellisen väittämäsi.

Lisäksi alunperin puhe oli nimenomaan sii, että ne lusmut peruslaitteet eivät ole haitanneet pelin pyörimistä muilla laitteilla. Johon vastaus oli, että pyöriihän se huonosti niillä lusmuilla.
 
Ongelma? 6TF vanhenee ja tilalle tulee 4TF. Ja kaupan hyllyllä nätisti molemmat vierekkäin :)

Kiitos en tarvitse apua mutta tulen heti kysymään sinulta apua jos tarve vaatii. Jatkossakin ostan tarvittavat pelilaitteet sen mukaan mitä pelitarjontaa on. Siksihän näistä uutuuksista keskustellaan, että tietää mihin kannattaa satsata ja mihin ei.

Muukin tekniikka on kehittynyt tässä välissä, säteenseuranta jne vaikka vanhempaa ja "tehokkaampaa" olisi vieressä vielä hetken aikaa.

Ei tämä asia ole kovin vaikea ellei siittä tee sellaista.
 
Sinulla ei vissiin taaskaan ollut muuta asiaa kuin henkilökohtaisuudet. Mistä sinä tiedät edes mistä kohdasta tykkäsin Maniacin kommentissa :lol:

Ihmettelin vain, että etkö ymmärtänyt lukemaasi vai trollaatko. Ei siinä, mutta jos alat toistelemaan tuota vertailua, niin ehdotan sijainniksi tappeluketjua, kun asia on, ainakin ennen toisin osoittavia testituloksia, käsitelty täällä...
 
Hmm itse linkkasit DF:n videon ja sanoit että PC ainoa laite jolla päästään vakaaseen 60fps suorituskykyyn. Korjasin vain virheellisen väittämäsi.

Vakaa 60 fps = tasainen 60 fps ruudunpäivitys tasaisella frametimella, mikään konsoleista ei tähän kyseisen pelin osalta yltänyt. Katso nyt se video jos nyt ei mennyt perille että esitit virheellisen väittämän itse.

Lisäksi alunperin puhe oli nimenomaan sii, että ne lusmut peruslaitteet eivät ole haitanneet pelin pyörimistä muilla laitteilla. Johon vastaus oli, että pyöriihän se huonosti niillä lusmuilla.

Alkuperäinen väitehän oli että RDR2 ja Doom Eternal eivät olleet kärsineet siitä, että nämä suunnitellaan pyörimään vaikka millä tahansa moporaudalla Xbox Onesta alkaen, melkoisessa itsepetoksessa saa elää jos luulee että näiden konsolien takia ei pelintekijä joudu tekemään kompromisseja pelisuunnittelun suhteen, kun rauta ei yksinkertaisesti taivu etenkin raskaita pelifysiikoita sisältäviin kohtauksiin. Näistäkin kompromisseista huolimatta Doom Eternal rullaa sub 60 fps ruudunpäivityksellä ja täällä porukka selittää mustaa valkoiseksi, uskomatonta. :D

Loput tästä voineekin jatkaa väittelyketjussa?
 
Niin miksi tehdä vuonna 2020 uusia 1080p lootia?
Miksi vaikka joku Samsung julkaisee edullisia 200€ puhelinmalleja uusimmalla android-käyttöjärjestelmällä? Mikseivät myy vain 700-800€ huippumallia kaikille?
Onhan se erikoista kun jo vuosia sitten X:n julkaisun alla kehuttiin kuinka 4K ajat ovat tätä päivää ja sitten 2020 tuotaisiin taas 1080p mylly. Voi olla todella vaikea perustella ostajalle miksi hankkia sellainen jos vanha X lykkää kuitenkin korkeampaa resoa ulos ja pelit tulevat vuosikausia molemmille.
Vanha X ei nimenomaan tule lykkäämään korkeampaa resoa kuin Lockhart. Huhutun Lockhartin ja One X:n välillä on selkeä tehoero Lockhartin hyväksi. Joka ainoa komponentti Lockhartissa on parempi kuin One X:ssä. Merkittävimpinä CPU ja SSD.
Ongelma? 6TF vanhenee ja tilalle tulee 4TF. Ja kaupan hyllyllä nätisti molemmat vierekkäin :)
Meinasitko siis että niissä myyntipaketeissa jossain lukee isolla että "6TF" ja "4TF"? Eihän tuollaisessa markkinoinnissa ole yhtään mitään järkeä. Xbox One X:n myyntipakkauksessa ei ainakaan lue missään kohtaa monta teraflopsia konsolissa on.
 
Onko ohjaimesta keskusteltu vielä syvemmin? Minua kiinnostaa lähinnä onko olkanäppäimet edelleen kliksahtavat ja miten ne on sisäisesti rakennettu, että ovatko yhtä heikot vai kestävämmät kuin ennen? Onko tietoa ja kaikki muukin yksityiskohtaisempi tieto kiinnostaa. Tässä yleistietoa lähinnä mainosmielessä.


Oma mielipide on että Dualshock 4:n olkanappien toteutus on niin miellyttävämpi kuin kestävämpikin mitä (kummassakin) Xbox One -ohjaimessa. Kummassakin ohjaimessa on silti pienin eroin vahvuutensa.
 
Eiköhän kyse ole siitä, että uudemmalla raudalla saadaan aikaan parempaa grafiikkaa vähemmällä laskentateholla @1080p kuin mitä 6TF antaa nyt.

Lisäksi kaikilla ei vielä varmaan näiden konsoleiden julkaisun aikaan ole 4k telkkaria ja ehkä hieman yritetään tarjota jotain vaihtoehtoa myös vähävaraisemmille markkinoille missä pääpaino ei ehkä ole siellä tehopuolella. Mutta jotain MS tuolla haluaa tarjota ja tarjotkoon vapaasti.

Pelit varmasti tulevat skaalautumaan ihan hyvin mihin suuntaan tahansa. Onhan vaihtoehtoja tarjoamisella tietenkin etunsa ja haittansa mutta ne näkee sitten kun konsolit on ulkona.
 
Onko ohjaimesta keskusteltu vielä syvemmin? Minua kiinnostaa lähinnä onko olkanäppäimet edelleen kliksahtavat ja miten ne on sisäisesti rakennettu, että ovatko yhtä heikot vai kestävämmät kuin ennen? Onko tietoa ja kaikki muukin yksityiskohtaisempi tieto kiinnostaa. Tässä yleistietoa lähinnä mainosmielessä.


Oma mielipide on että Dualshock 4:n olkanappien toteutus on niin miellyttävämpi kuin kestävämpikin mitä (kummassakin) Xbox One -ohjaimessa. Kummassakin ohjaimessa on silti pienin eroin vahvuutensa.
Itsellä ei ole vielä yksikään Xboxin ohjain hajonnut joten paha tuosta sanoa että mikä on kestävämpi.
 
Itsellä ei ole vielä yksikään Xboxin ohjain hajonnut joten paha tuosta sanoa että mikä on kestävämpi.

Minä tein tänne ihan ketjun noista olkanapeista mitä ilmeisesti rutistan ja puserran Raketti Liigaa pelatessani jotenkin "väärin". Ne menevät oikeasti helposti rikki, meni itse asiassa ehjästä ohjaimestakin pari kertaa jumiin Sekiron aikana missä hyökkäys on RB:stä. Minulle on siis nappien kestävyys ja kestävyys yleensä muodostunut tärkeimmäksi seikaksi hiljattaisen huoltopalautusrumpan takia, joten samanlainen sisäinen toteutus olkanappien kohdalla on ehdoton ei ohjaimelle ja näin ollen olisi myös koko konsolille jos sellaista hankkisin. Merkkiin en siis katso, vaan puhtaasti toteutukseen, kun muutenhan vaikuttaa tosi pätevältä myös Xbox-ohjain uusine pinnoitteineen ja mukavuustekijöineen. Tatit sijoiteltu ja tuunattu aika viimeisen päälle myös ja olisi hauska kokeilla miltä tuntuu tuo Elitestä tuttu neliohjain.
 
Miksi vaikka joku Samsung julkaisee edullisia 200€ puhelinmalleja uusimmalla android-käyttöjärjestelmällä? Mikseivät myy vain 700-800€ huippumallia kaikille?

Vanha X ei nimenomaan tule lykkäämään korkeampaa resoa kuin Lockhart. Huhutun Lockhartin ja One X:n välillä on selkeä tehoero Lockhartin hyväksi. Joka ainoa komponentti Lockhartissa on parempi kuin One X:ssä. Merkittävimpinä CPU ja SSD.

Onhan se nyt koomista tarjota 1080p malleja kun myytävät telkkaritkin ovat järjestään 4K mallia. Jenkkilässäkin 4K TV adoption rate on luokkaa 50 pinnaa tällä hetkellä ja jatkuvasti kasvussa:


Myös kuvanlaatu ottaa tarpeetonta hittiä ylimääräisestä skaalaustarpeesta, vaikka räkspoksilla kohtuullisen laadukas skaalain löytyy jo itse konsolista.

En nyt ihan välttämättä laittaisi päätäni pantiksi siitä, että vanhalta X:ltä ei nähtäisi pelikohtaisesti korkeampaa resoa (etenkin niissä peleissä missä on kevyt CPU-kuorma) sillä tuo RDNA:n gainit vs. GCN on puhtaasti pelikohtaista, kuten DF toteaa artikkelissaan asiasta:


Voihan toki MS vetää esiin dick moven, jolla X:n resoa tiputetaan keinotekoisesti, jotta Lockhart saadaan vaikuttamaan paremmalta. Tähän skenaarioon en kyllä usko, mutta tämäkin on teoriassa mahdollista.
 
Onhan se nyt koomista tarjota 1080p malleja kun myytävät telkkaritkin ovat järjestään 4K mallia. Jenkkilässäkin 4K TV adoption rate on luokkaa 50 pinnaa tällä hetkellä ja jatkuvasti kasvussa:


Myös kuvanlaatu ottaa tarpeetonta hittiä ylimääräisestä skaalaustarpeesta, vaikka räkspoksilla kohtuullisen laadukas skaalain löytyy jo itse konsolista.

En nyt ihan välttämättä laittaisi päätäni pantiksi siitä, että vanhalta X:ltä ei nähtäisi pelikohtaisesti korkeampaa resoa (etenkin niissä peleissä missä on kevyt CPU-kuorma) sillä tuo RDNA:n gainit vs. GCN on puhtaasti pelikohtaista, kuten DF toteaa artikkelissaan asiasta:


Voihan toki MS vetää esiin dick moven, jolla X:n resoa tiputetaan keinotekoisesti, jotta Lockhart saadaan vaikuttamaan paremmalta. Tähän skenaarioon en kyllä usko, mutta tämäkin on teoriassa mahdollista.
Tuohon ei ole paljoa lisättävää.
 
Onhan se nyt koomista tarjota 1080p malleja kun myytävät telkkaritkin ovat järjestään 4K mallia. Jenkkilässäkin 4K TV adoption rate on luokkaa 50 pinnaa tällä hetkellä ja jatkuvasti kasvussa:

Entä jos joku haluaisi pelata uusia pelejä, mutta uusi 4k-konsoli maksaa rahan x, mutta tämä joku kokeekin, että raha y (<x) olisi paremmin budjettiin sopiva hinta konsolista? Ja telkkarikin vähän kaukana.

Itsehän väitän näkeväni paremmin kuin väittelyketjuihin spämmätyt kuvat normaalin näkökyvyn alarajan perusteella tehdyt kaaviot yksittäisten pikseleiden erottelukyvystä resoluutioiden ja katseluetäisyyksien funktiona, mutta noiden kaavioiden perusteella Lockhart varmaan riittäisi useimmille käyttäjille...
 
Entä jos joku haluaisi pelata uusia pelejä, mutta uusi 4k-konsoli maksaa rahan x, mutta tämä joku kokeekin, että raha y (<x) olisi paremmin budjettiin sopiva hinta konsolista? Ja telkkarikin vähän kaukana.
Eikö XboxOnelle tule pelit vielä ?useamman? vuoden? Jos grafiikoilla ei ole väliä mutta haluaa halvalla pelata niin 119e tarjouksesta One tuskin on voittanutta. Tai jopa käytettynä 70e.
 
Onhan se nyt koomista tarjota 1080p malleja kun myytävät telkkaritkin ovat järjestään 4K mallia. Jenkkilässäkin 4K TV adoption rate on luokkaa 50 pinnaa tällä hetkellä ja jatkuvasti kasvussa:


Myös kuvanlaatu ottaa tarpeetonta hittiä ylimääräisestä skaalaustarpeesta, vaikka räkspoksilla kohtuullisen laadukas skaalain löytyy jo itse konsolista.

En nyt ihan välttämättä laittaisi päätäni pantiksi siitä, että vanhalta X:ltä ei nähtäisi pelikohtaisesti korkeampaa resoa (etenkin niissä peleissä missä on kevyt CPU-kuorma) sillä tuo RDNA:n gainit vs. GCN on puhtaasti pelikohtaista, kuten DF toteaa artikkelissaan asiasta:


Voihan toki MS vetää esiin dick moven, jolla X:n resoa tiputetaan keinotekoisesti, jotta Lockhart saadaan vaikuttamaan paremmalta. Tähän skenaarioon en kyllä usko, mutta tämäkin on teoriassa mahdollista.
Täytyy tähän nyt sivusta "konsoliharrastamisen" ulkopuolelta todeta sen verran, aika paljon löytyy myös niitä käyttäjiä, jotka haluavat konsolin satunnaiseen pelaamiseen ja se itse pelaamiskokemus on se tärkein, ei niinkään joku viimeisen päälle grafiikan ihailu. Lähtökohtia ja tarpeita on siis tässäkin asiassa monia erilaisia.

Itse kuulun tuohon porukkaan - mulla on 4K telkkari ja Xbox One S ja se tulee käynnistettyä ehkä kerran kuussa RDR2:n, NHL:n tai jonkun rallipelin satunnaiseen pelailuun. Hoitaa hommansa tuossa tarpeessa mainiosti eikä niin haittaa, vaikka grafiikka tai ruudunpäivitys olisikaan jatkuvasti sitä sulavinta mahdollista. Esim. RDR2-pelailu pimeässä olkkarissa isolta ruudulta bisse kädessä on mukava kokemus, vaikka grafiikka ei olekaan yhtä hienoa kuin tietokoneella. Juuri tuota paria sataa enempää en olisi ollut valmis tästä satunnaiskonsolipelaamisen ilosta maksamaan ja kaveriporukastani löytyy useampi vastaavalla näkemyksellä varustettu keski-ikäinen henkilö.
 
Täytyy tähän nyt sivusta "konsoliharrastamisen" ulkopuolelta todeta sen verran, aika paljon löytyy myös niitä käyttäjiä, jotka haluavat konsolin satunnaiseen pelaamiseen ja se itse pelaamiskokemus on se tärkein, ei niinkään joku viimeisen päälle grafiikan ihailu. Lähtökohtia ja tarpeita on siis tässäkin asiassa monia erilaisia.

Itse kuulun tuohon porukkaan - mulla on 4K telkkari ja Xbox One S ja se tulee käynnistettyä ehkä kerran kuussa RDR2:n, NHL:n tai jonkun rallipelin satunnaiseen pelailuun. Hoitaa hommansa tuossa tarpeessa mainiosti eikä niin haittaa, vaikka grafiikka tai ruudunpäivitys olisikaan jatkuvasti sitä sulavinta mahdollista. Esim. RDR2-pelailu pimeässä olkkarissa isolta ruudulta bisse kädessä on mukava kokemus, vaikka grafiikka ei olekaan yhtä hienoa kuin tietokoneella. Juuri tuota paria sataa enempää en olisi ollut valmis tästä satunnaiskonsolipelaamisen ilosta maksamaan ja kaveriporukastani löytyy useampi vastaavalla näkemyksellä varustettu keski-ikäinen henkilö.

Kyllähän myös hinnat alkaen mallille on varmasti kysyntää juuri mainitsemiesi use casejen myötä, kritiikkinihän oli osoitettu Lockhartin toteutustavalle eikä itse tuotteen sijoittelulle Xboxin tuoteportfoliossa. Puhelimiin vertaaminen vaan ontuu pahasti, sillä uusia puhelinmalleja julkaistaan huomattavasti useammin kuin uusia konsoleita. Tällöin on selkeämmin ymmärrettävissä että parannukset vanhoihin malleihin nähden ovat selvästi pienempiä kuin konsolimaailmassa.
 
Eikö XboxOnelle tule pelit vielä ?useamman? vuoden? Jos grafiikoilla ei ole väliä mutta haluaa halvalla pelata niin 119e tarjouksesta One tuskin on voittanutta. Tai jopa käytettynä 70e.
MS on kertonut että heidän omat pelinsä olisivat pelattavissa myös Xbox Onella 1-2 vuoden mittaisen siirtymäajan verran. Mitään takeita ei kuitenkaan ole, että 3rd partyt toimisivat näin, joten jos haluat päästä pelaamaan next-gen-pelejä, niin vaihtoehtoina olisi Xbox Series X tai huhuttu Lockhart.
 
MS on kertonut että heidän omat pelinsä olisivat pelattavissa myös Xbox Onella 1-2 vuoden mittaisen siirtymäajan verran. Mitään takeita ei kuitenkaan ole, että 3rd partyt toimisivat näin, joten jos haluat päästä pelaamaan next-gen-pelejä, niin vaihtoehtoina olisi Xbox Series X tai huhuttu Lockhart.

Meinaat että ensi gen olisi siinä mielessä poikkeuksellinen että 3rd party cross-gen vaihe jäisi kokonaan pois? Johan itse Phil Spencer totesi että pelien kehittäjät haluavat tavoittaa peleillään mahdollisimman suuren yleisön.

"Obviously we built our strategy with Series X, we started with that in mind – we wanted to go build a gaming console that was going to be the absolute best that we could deliver on a television, and deliver unique capability to creators that they could use to go create the best games. But you don’t want to do that to the exclusion of everybody else and you also want to do that hand-in-hand with developers because developers want to find the widest audience possible. And yes, there are always trade offs. "


3rd partyjen osalta takeet tulevat jo ihan siitä, että ne pelien kehityskustannukset pitää saada hanskattua genin alussa kunnes laitekantaa saadaan riittävästi uudelle sukupolvelle.
 
Ja SSD reilusti hitaampi kuin PS5, oliko joku tuplat hitaampi tai vastaavaa. Tällä tulee ainakin pelikehittäjien mukaan olemaan todella iso vaikutus peleissä. (Ja tarkennuksena, kyse ei missään nimessä ole pelien lataus ajoista) Vaikka PS5 on tehoissa jäljessä, niin SSD:n todella iso nopeusero antaisi PS5:lle todella ison edun. Tämä tullaan sit näkemään tulevaisuudessa, mutta eroa ei kuluttajat tule huomaamaan konsolien välillä grafiikoissa, ne erot tulee ihan muissa asioissa mitkä pelaajia kiinnostaa. Molemmat konsolit tulee kumminkin hommattua.

Ja tuo etu meni tässä:


We know the Velocity Architecture gives instant access to 100 GB of game assets. The idea is not to access all 100 GB at once, but rather accessing anything within that 100 GB instantly and using it in game without copying it into system memory. So SSD can instantly provide the necessary data (via the Sampler Feedback Streaming) to the GPU without having to go through system RAM.

Eli Sony menee ns brute force tyylillä, mutta Microsoft kehittänyt uudenlaista i/o tekniikkaa, minkä avulla saavutetaan sama lopputulema ja todennäköisesti tarvittavien assettien lukunopeudet ovat vielä selvästi kovemmat kun Sonyn laitteessa.

Mielenkiintoinen seikka on se, että Microsoft on tuomassa tuon Velocity tekniikan myös PC-puolelle.
 
Ja tuo etu meni tässä:


We know the Velocity Architecture gives instant access to 100 GB of game assets. The idea is not to access all 100 GB at once, but rather accessing anything within that 100 GB instantly and using it in game without copying it into system memory. So SSD can instantly provide the necessary data (via the Sampler Feedback Streaming) to the GPU without having to go through system RAM.

Eli Sony menee ns brute force tyylillä, mutta Microsoft kehittänyt uudenlaista i/o tekniikkaa, minkä avulla saavutetaan sama lopputulema ja todennäköisesti tarvittavien assettien lukunopeudet ovat vielä selvästi kovemmat kun Sonyn laitteessa.

Mielenkiintoinen seikka on se, että Microsoft on tuomassa tuon Velocity tekniikan myös PC-puolelle.

Jokseenkin surkuhupaisalla tasolla täällä ihmisten teknisen ymmärryksen taso, kai nyt maalaisjärkikin sanoo jos sinulla on optimitapauksessa tiedonsiirtokyky pakatulla datalla on 4,8 Gt/s, niin silloin 100 GB siirto ei voi olla "instant" kuten yrität esittää. Tuo 100 GB on enemminkin sellainen pooli, josta dataa voidaan ammentaa nopeasti häiritsemättä CPU:ta, etuna tällä toimintatavalla on pienempi tiedonsiirtoviive.

Jokseenkin ärsyttää tehdä näitä vertailuja konsolien omiin ketjuihin, mutta laitetaan nyt tähän kun kerran porukalla on näemmä aivan hällä väliä -meno ohjeistuksen noudattamisen osalta.

Toinen asia missä menit vikaan, oli väittäessäsi että kilpailijalla mentäisiin brute force -metodilla, vaikka siellä on tehty vaikka mitä kustomointia I/O:n osalta, eli olisiko liikaa vaadittu olla esittämättä väitteitä jos asiasta ei ole mitään tietoa? Samalla myös kun pakatun datan siirtokyky on kilpailijalla on käytännössä lähes tuplat, niin tämä ei voi olla näkymättä käytännön suorituskyvyssä mikäli muut pullonkaulat tiedonsiirron osalta on asiallisesti huomioitu. Näin ollen toivoisin näistä kirjoittavilta henkilöiltä edes alkeellista perehtymistä asiaan ennen hätäisien johtopäätöksien vetämistä asiasta ja foorumin täyttämistä 0-informaatioarvon postauksilla.

Modet siirtänee tämän väittelyketjuun, jos joku onnistuu tästä mielensä pahoittamaan?
 
Olihan tuossa monia hyviä juttuja mainittu. Toki eihän se muuta faktoja suuntaan tai toiseen että yksi konsoli pääsee dataan käsiksi 4,8GB/s optimitilanteessa kun kaikki platformin next-gen taikasysteemit IO osalta on käytössä. Toinen konsoli omilla destruction magic taioilla tekee optimitilanteessa samat kikat mutta 9GB/s. Hyvä että molemmat panostaneet yhteen suurimmista pelimaailman pullonkauloista. Toinen meni siinä vaan pidemmälle ja uhrasi GPU tehoa siinä missä toinen panosti GPU tehoon ja jätti IO-toteutuksen vähän hitaammaksi, vaikkakin edelliseen geniin nähden hyvälle tasolle.

Ilman kummempia fanittamatta tämä. Näin.
 
En tiedä onko tästä seuraavaan boxiin tulevasta DLI (Dynamic Latency Input) -tekniikasta ollut jo täällä juttua.

Eli tuolla saadaan ohjaimen input lagia laskettua.

Sama ominaisuus tulee myös nykyisiin Xbox One-ohjaimiin firmware-päivityksenä. :tup:
 
Pahin input lag on silti televisiossa. Huomattava ero kun toinen Xbox kiinni pelinäytössä ja toinen telkkarissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 402
Viestejä
4 489 882
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom