Sen kun tietäisi.Mitä infoa siitä on enää muka edes kertomatta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sen kun tietäisi.Mitä infoa siitä on enää muka edes kertomatta?
Viittaat varmaankin tähän huhuun: Huhun mukaan Xboxilla suunnitteilla pääsiäismaanantaille jotain suurtaTänään ilmeisesti pitäisi tulla jotain infoa uudesta Xboxista. Onkos kuulunut vielä mitään?
Viittaat varmaankin tähän huhuun: Huhun mukaan Xboxilla suunnitteilla pääsiäismaanantaille jotain suurta
Varmaan aikaisintaan illasta joskus tulee jotain ulos, kun P-Amerikka alkaa heräillä.
Ilmeisesti mitään sen suurempaa infopläjäystä ei ole kuitenkaan vielä tulossa:
Se uutinen taisi olla tämä:
Minä ainakin pelaan. Judgement oli ainoa mikä ei niin kolahtanut vaikka pelasi senkin mielellään. 1-5 kaikki osat tullu yksin sekä kimpassa pelattua läpi ja aika paljon moninpeliäkin tullut tahkottua jokaisessa.Lame. En oo ollu gearsien ystävä mut pelaako näitä joku? Välillä tuntuu että kyseisen sarjan aika meni jo hetki sitten.
Minustakin Gearssi olisi saanut jäädä siihen ekaan peliin.Lame. En oo ollu gearsien ystävä mut pelaako näitä joku? Välillä tuntuu että kyseisen sarjan aika meni jo hetki sitten.
Itse en jaksa enää yksinpeliä kun kolme kertaa tullut jo tuo pelattua läpi mutta voin kysyä kaverilta joka pelannut vain jonkun matkaa yksinpeliä mutta halunnut ootella jos joku pelaisi co-op:na sen. Pistä YV:llä ajoista millon sopisi. Sillä ei ole mikkiä kylläkään sitten.Hommasin Gears 5:n Steamista, kiinnostaisko jotakuta cooppailla tuo läpi? Mitä vaikeammalla sen mukavampi
Xbossin GPU 30 % nopeampi kuin PS5:n.
Offtopiciksi menee mutta kerrotko mitä tarkoittaa "tuplasti hitaampi". Negatiivisia lukunopeuksia?Ja SSD reilusti hitaampi kuin PS5, oliko joku tuplat hitaampi tai vastaavaa. Tällä tulee ainakin pelikehittäjien mukaan olemaan todella iso vaikutus peleissä. (Ja tarkennuksena, kyse ei missään nimessä ole pelien lataus ajoista) Vaikka PS5 on tehoissa jäljessä, niin SSD:n todella iso nopeusero antaisi PS5:lle todella ison edun. Tämä tullaan sit näkemään tulevaisuudessa, mutta eroa ei kuluttajat tule huomaamaan konsolien välillä grafiikoissa, ne erot tulee ihan muissa asioissa mitkä pelaajia kiinnostaa. Molemmat konsolit tulee kumminkin hommattua.
Ja SSD reilusti hitaampi kuin PS5, oliko joku tuplat hitaampi tai vastaavaa.
Olisiko lähdettä tälle olemassa? Ymmärtääkseni se ero oli olemassa, muttei mitään 50% sentäs.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että keskiverto kuluttajat ei tule huomaamaan eroa grafiikoissa, kun eroa ei huomattu One:n ja Ps4:n tai One X:n ja PS4 Pro:n välilläkään.
Eikö näillä pitänyt tulla ”vakioksi” 60fps?Juu, mutta suorituskyvyssä voi esiintyä ihan merkittäviäkin eroja. Todennäköisesti sama resoluutio > ruudunpäivitysnopeus meininki jatkuu edelleen, mutta ylimääräinen teho auttaa pysymään siinä 30 fps:n pinnassa myös niissä kaikkein vaativimmissa kohdissa, missä näytönohjain on maksimiin asti rasitettuna.
Sitä kiinnostaako tai huomaako "keskiverto kuluttaja" tuota, no en tiedä, ei vissiin, GTA V rullasi Xbox 360:llä paikoin jossain 15 fps:n tuntumassa ja silti se oli galaksin myydyin peli.
Konsolipelaajat eivät ole kovin kiinnostuneita ja tarkkoja peliensä pyörimisestä. Aika kamalia esimerkkejä on ollut viimeaikoina esim. Call of Duty Warzonessa.Juu, mutta suorituskyvyssä voi esiintyä ihan merkittäviäkin eroja. Todennäköisesti sama resoluutio > ruudunpäivitysnopeus meininki jatkuu edelleen, mutta ylimääräinen teho auttaa pysymään siinä 30 fps:n pinnassa myös niissä kaikkein vaativimmissa kohdissa, missä näytönohjain on maksimiin asti rasitettuna.
Sitä kiinnostaako tai huomaako "keskiverto kuluttaja" tuota, no en tiedä, ei vissiin, GTA V rullasi Xbox 360:llä paikoin jossain 15 fps:n tuntumassa ja silti se oli galaksin myydyin peli.
Eikö näillä pitänyt tulla ”vakioksi” 60fps?
Ihan mielenkiinnosta ja ilman sen kummemmin riitaa haastamatta haluaisin tiedustella, että miten tämä mainitsemasi "todella iso vaikutus" tulee näkymään peleissä käytännössä?Ja SSD reilusti hitaampi kuin PS5, oliko joku tuplat hitaampi tai vastaavaa. Tällä tulee ainakin pelikehittäjien mukaan olemaan todella iso vaikutus peleissä. (Ja tarkennuksena, kyse ei missään nimessä ole pelien lataus ajoista) Vaikka PS5 on tehoissa jäljessä, niin SSD:n todella iso nopeusero antaisi PS5:lle todella ison edun. Tämä tullaan sit näkemään tulevaisuudessa, mutta eroa ei kuluttajat tule huomaamaan konsolien välillä grafiikoissa, ne erot tulee ihan muissa asioissa mitkä pelaajia kiinnostaa. Molemmat konsolit tulee kumminkin hommattua.
Raakadata noin 56% nopeampi ja pakattuna sitten 40% - 46,6% nopeampi. En tiedä, miten BCPack ja Kraken tulevat muuttamaan tilannetta.
Termistöt ja laskut ehkä vähän ontuu. 56% nopeampi tarkoittaisi vain 2,4GB/s * (1 + 1 * 0,56) = 3,7GB/s.
Oikeat prosenttilukemat ovat siis:
Eli Xboxin 4,8GB/s saavutetaan BCPack optimoituna ja PS5:n 9GB/s saavutetaan Kraken optimoituna. Näin siis kummallakin optimitilanteessa. Jos data ei pakkaannu niin sitten mennään 2GB ja 5GB nopeuksilla.
- RAW: 129% nopeampi
- Pakattu: 87% nopeampi
Ei nopeampi SSD kyllä vaikuta edes latausaikoihin ainakaan PC:llä mitä testejä katsonut. Niin marginaalinen ero. HDD ja SSD välillä toki ero on todella merkittävä latausajoissa.Mmh, odotan kyllä mielenkiinnolla, että mikä tuo vaikutus on, kun jos tuota vähän suhteuttaa, niin käsittääkseni ero siirryttäessä HDD:stä SSD:hen, on moninkertainen noiden laitteiden eroon verrattuna. Eli mennäänkö tuossa sitten vielä jonkin maagisen rajan yli, jää nähtäväksi.
Onko tuolle throughputille muuten jotain järkevää määritelmää miten vaikuttaa pelien kontekstissa, jonka perusteella näkisi, että sisältääkö tuo ramdom seek timet minkälaiselle setille mukana (oletan, että ei), ja vaikuttaako ne käytännössä eroa kaventavasti vai kasvattavasti?
Edit. En taida kuulua jokaiseen, tai mahdollisesti olen liian laiska löytääkseni kunnollisia lähteitä.
Ei nopeampi SSD kyllä vaikuta edes latausaikoihin ainakaan PC:llä mitä testejä katsonut. Niin marginaalinen ero. HDD ja SSD välillä toki ero on todella merkittävä latausajoissa.
Kuten missä? SSD on kuitenkin edelleen hitaampi kuin esimerkiksi RAM johon se data sieltä SSD:ltä ladataan. Itse en usko että nuo nopeuserot Xbox vs PS5 tulee paljoa vaikuttamaan koska pelit pitää kuitenkin tehdä toimimaan joka alustalla.Ei juolahtanut mieleen että pullonkaula saattaa olla PC-ympäristössä muualla kuin SSD:n nopeudessa ennen tätä kommenttia?
Kuten missä? SSD on kuitenkin edelleen hitaampi kuin esimerkiksi RAM johon se data sieltä SSD:ltä ladataan. Itse en usko että nuo nopeuserot Xbox vs PS5 tulee paljoa vaikuttamaan koska pelit pitää kuitenkin tehdä toimimaan joka alustalla.
Yksi suurimmista taitaa olla siinä että I/O levyltä RAMiin hoidetaan yleisimmin yhdellä threadilla joten pullonkaula on valmis.Kuten missä?
Realistisesti niinhän se on. Tuollaiset 0% - 100% teho erot komponenteissa ei käytännössä näy pelaajalle mitenkään päivittäisessä pelaamisessa kun puhutaan multiplattareista. Toisessa näkyy läheltä katsottuna polygonin reunassa rosoa ja toisessa ei. Toinen lataa levelin sekunnissa, toinen kahdessa. Lyömäaseina kuitenkin edelleen käypiä.SSD on kuitenkin edelleen hitaampi kuin esimerkiksi RAM johon se data sieltä SSD:ltä ladataan. Itse en usko että nuo nopeuserot Xbox vs PS5 tulee paljoa vaikuttamaan koska pelit pitää kuitenkin tehdä toimimaan joka alustalla.
Joo siis kyllähän niitä graafisia eroja on Onen ja ps4:n sekä OneX:n vs ps4 pro:n välillä, mutta kuten itse totesitkin GTA V -esimerkillä, että ei se ne erot kiinnosta kuin pientä prosenttia kuluttajista. Ei vaikka peli muuttuisi välillä diashow'ksi. Väittäisin, että monet ei huomaisi Onen ja One X:nkään välillä eroa, ellei kerrottaisi, mistä niitä eroja etsiä. Tämän takia se on se pelitarjonta, hinta ja kaikki muu on se, mikä niihin myynteihin lopulta vaikuttaa.Juu, mutta suorituskyvyssä voi esiintyä ihan merkittäviäkin eroja. Todennäköisesti sama resoluutio > ruudunpäivitysnopeus meininki jatkuu edelleen, mutta ylimääräinen teho auttaa pysymään siinä 30 fps:n pinnassa myös niissä kaikkein vaativimmissa kohdissa, missä näytönohjain on maksimiin asti rasitettuna.
Sitä kiinnostaako tai huomaako "keskiverto kuluttaja" tuota, no en tiedä, ei vissiin, GTA V rullasi Xbox 360:llä paikoin jossain 15 fps:n tuntumassa ja silti se oli galaksin myydyin peli.
Hah, no nyt oli kyllä katastrofaalinen moka minulta Mut joo eli nimenomaan noin ja hyvä että joku huomas tämän. Laskeskelin näköjään Xboxin nopeutta PS5:n nopeudesta, mutta silloinkin ne olis ollut sit sitten 44 % ja 53.4 % - 60 %Termistöt ja laskut ehkä vähän ontuu. 56% nopeampi tarkoittaisi vain 2,4GB/s * (1 + 1 * 0,56) = 3,7GB/s.
Oikeat prosenttilukemat ovat siis:
Eli Xboxin 4,8GB/s saavutetaan BCPack optimoituna ja PS5:n 9GB/s saavutetaan Kraken optimoituna. Näin siis kummallakin optimitilanteessa. Jos data ei pakkaannu niin sitten mennään 2GB ja 5GB nopeuksilla.
- RAW: 129% nopeampi
- Pakattu: 87% nopeampi
Eli se ero muuttui todella isoksi, kun prosentit muuttui 56 prosentista 129 prosenttiin? Ne todelliset arvot näkyi kyllä tuossa alkuperäisessä postauksessa, joten ei sitä eroa täällä ole kukaan kieltänyt tai kyseenalaistanut. Eikai täällä kukaan mitään stressiä asiasta ota, mutta olisi vain kiinnostavaa kuulla niitä eron tuomia hyötyjä. En ole vielä törmännyt muuhun konkreettiseen etuun, kuin nopeampi latausaika, niin kyllä kiinnostais ihan aidosti tietää muita, edes hypoteettisia, etuja on, jos niitä jossain on tuotu esille.Juurikin näin, eli ero on todella iso. Eikä tästä asiasta kannata ottaa mitään taistelua eikä stressiä, koska näin se nyt vaan on.
Sinun sanomisellasi ei nyt valitettavasti ole mitään merkitystä tai pohjaa, jos et suostu jakamaan mitään lähdettä tai yritä edes selittää auki mihin nämä mahdolliset edut liittyvät, jotta muut voisivat googlata lisää aiheesta.Nähtäväksi sitten jää miten vaikuttaa oikeesti peleissä. Kuten sanoin, niin useat pelinkehittäjä on tuon nopeuden kertonut olevan todella iso etu ja edelleenkään kyse ei ole pelkästään latausajoista vaan paljon muustakin. Jos joku haluaa tarkempaa tietoa, niin saa itse hakea, koska jokainen sen osaa tehdä ilman apuja.
Toivottavasti nyt tulis vaan konsolit nopeesti myyntiin, että sais uutta settiä alle, kun Syyskuussa saapuu uusi 85" 8K töllö seuraavan sukupolven seuraksi
Ilmeisesti microsoftilla parannettavaa tuolla saralla jos developerit eivät tuosta tiedä. Tuosta kannattaisi microsoftin ottaa puuhapalloa että saadaa tieto liikkeelle.
QHD:ta tukee jo Xbox One S:kin.Mitäs olette mieltä onko MS tehnyt virheen laittaessaan konsoliinsa taas kahdenlaista RAM:ia, kuten joskus kuulee väitettävän?
Onkohan uudella Xboxilla tarjolla mahdollisuus QHD-resoluutuin käyttämiseen?
Tiedän, siksi kysynkin. Mietin, että jos konsolilla pystyisi käyttämään uudehkoa pelinäyttöäni (QHD), niin välttyisi ehkä telkkarin ostamiselta.QHD:ta tukee jo Xbox One S:kin.
Tiedän, siksi kysynkin. Mietin, että jos konsolilla pystyisi käyttämään uudehkoa pelinäyttöäni (QHD), niin välttyisi ehkä telkkarin ostamiselta.
Toki pystyy. Tämähän on PC-tyylistä nykyään. Tehokkaammat sisuskalut muuten sinänsä samaan laitteeseen.Tiedän, siksi kysynkin. Mietin, että jos konsolilla pystyisi käyttämään uudehkoa pelinäyttöäni (QHD), niin välttyisi ehkä telkkarin ostamiselta.
Jos käyttää QHD-resoluutiota, niin saakohan lisää FPS:ää?Toki pystyy. Tämähän on PC-tyylistä nykyään. Tehokkaammat sisuskalut muuten sinänsä samaan laitteeseen.
Ei ainakaan Xbox Onen puolella. Peli renderöidään 4K:na ja downsamplataan QHD:lle. Toimii reunanpehmennyksenä käytännössä siis.Jos käyttää QHD-resoluutiota, niin saakohan lisää FPS:ää?
Hah, no nyt oli kyllä katastrofaalinen moka minulta Mut joo eli nimenomaan noin ja hyvä että joku huomas tämän. Laskeskelin näköjään Xboxin nopeutta PS5:n nopeudesta, mutta silloinkin ne olis ollut sit sitten 44 % ja 53.4 % - 60 %
Eli se ero muuttui todella isoksi, kun prosentit muuttui 56 prosentista 129 prosenttiin? Ne todelliset arvot näkyi kyllä tuossa alkuperäisessä postauksessa, joten ei sitä eroa täällä ole kukaan kieltänyt tai kyseenalaistanut. Eikai täällä kukaan mitään stressiä asiasta ota, mutta olisi vain kiinnostavaa kuulla niitä eron tuomia hyötyjä. En ole vielä törmännyt muuhun konkreettiseen etuun, kuin nopeampi latausaika, niin kyllä kiinnostais ihan aidosti tietää muita, edes hypoteettisia, etuja on, jos niitä jossain on tuotu esille.
Sinun sanomisellasi ei nyt valitettavasti ole mitään merkitystä tai pohjaa, jos et suostu jakamaan mitään lähdettä tai yritä edes selittää auki mihin nämä mahdolliset edut liittyvät, jotta muut voisivat googlata lisää aiheesta.
Itse ajattelin ihan perinteisesti Gigantista tilata kunhan se joskus tulee tilattavaksi.Sitten taas asiaan. Onko jotain hyvää paikkaa mistä kannattaa tilata ennakkoon ja mistä sen vois parhaiten saada julkkariksi?
Itse elättelen toivoa että tästäkin on joku Day One spessuversio jonka sitten tilaan. Xbox One X:stä on Project Scorpio edition. Eihän tuolla mitään vaikutusta mihkään mutta "nice to have".Noutamalla jostain on turvallisin tapa saada konsoli. Postilla voi saada tai sitten ei, ainakin Verkkokauppa.com kusi yhden ennakkotilauksen itellä.
Yleensä, vaikka konsoleista olisi julkaisupäivänä pulaa niin sen voi silti noutaa suoraan hyllystä jostain paikallisesta Prismasta tai Shittarista.
Vieläkään en ole löytänyt mitään käytännön esimerkkiä mitä huikeaa, merkittävää hyötyä tuo noiden kahden SSD:n välinen nopeusero tuo? Pelit latautuu nopeasti molemmilla, check. Voisitko edes vihjaista oikeaan suuntaan, koska en ole googlellakaan löytänyt vielä mitään.No se nyt on ihan sama onko merkitystä vai ei mun sanomisilla, mutta voi nyt herranjumala sentään, et voi olla oikeesti tosissasi. Tästä asiasta puhutaan niin monessa paikassa ja ihan 110 varmasti olet jo lukenut tästä asiasta muualta. Taitaa tässäkin vaan olla kyse siitä, että osaat ottaa vaan tiettyä informaatiota vastaan ja kaikki muut on valetta ilman asian itse selvittämistä. Jos et osaa tai halua itse selvittää, niin älä selvitä ei se ole keneltäkään pois
Tottakai se ero on tosi iso 56 ja 129 prosentin välillä, kuinka tätä joku ei edes ymmärrä. Jopa noin 30% tehoero konsoleissa on tosi iso, mutta ilmeisesti sinun mielestäsi se on mitätön ero eks niin?
Kuten sanoin aikaisemmin se todellisuus nähdään sitten aikanaan, että onko tuolla nopeudella merkitystä vai ei. Ota asiat kuten ne on, äläkä sivuuta asioita joita ammattilaiset kertoo, vaikka se ei sopisikaan sinun ymmärrykseen ja agendaan, niin se ei välttämättä ole valetta, koska totuuksia on muitakin kuin se sinun hyväksymäsi. Avarra hiukan sitä maailmaasi koska kukaan ei ole konsolia sanonut huonoksi tai hitaaksi tai muutakaan vastaavaa.
Sitten taas asiaan. Onko jotain hyvää paikkaa mistä kannattaa tilata ennakkoon ja mistä sen vois parhaiten saada julkkariksi?
Yritin googletella ja vastaan tuli tällainen "ammattilaiset kertoo"-juttu, pitääkö minun nyt uskoa tähän vai ei?
Ex-Sony Dev: PS5 Will Struggle With Big Third Party Open Worlds; Can’t do Real Time Ray Tracing - ThisGenGaming
Whilst the official specs are out in the wild, it’s still unclear just how big the power difference is between the Xbox Series X and PS5. Since the reveal of the PS5 specs, we’ve seen multiple Sony developers come out and say that the PS5 performs better than the specs suggest and the power...thisgengaming.com
P.s Laitoin viestin tarkoituksella Xbox-ketjuun, koska jutussa sivutaan paljon myös Series X:ää sekä Lockhartia.
Xbox rumor roundup: 'Xbox Series S' Lockhart, new Xbox headset, May event, and more
There are a lot of rumors swirling about upcoming Xbox reveals. Here's what we know at our end.www.windowscentral.com
Xbox Series S-konsolista eli koodinimi Lockhartista lisää huhuilua. Rautapuolella kuulostaisi olevan joka osa-alueella tehokkaampi kuin nykyinen tehomalli Xbox One X. Etenkin CPU ja SSD yksinään tekevät merkittävän eron vanhaan. Lockhartilla pelit pyörisivät 1080 @30-60fps tai 1440 @30-60fps ja sitten tehomalli Series X:llä 4K @60fps.
Skaalautuvuus mallien välillä vaikuttaisi olevan hyvin suunniteltu, jolloin pelit kehitetään tehorauta edellä kuten tähänkin asti, ja sen jälkeen skaalataan niin paljon alaspäin, että peli pyörähtää heikommallakin raudalla. Eipä esim. Red Dead Redemption 2 tai Doom Eternal näytä yhtään kärsineen siitä, että ne toimivat myös perus Xbox Onella tai PS4 slimillä, tai PC-puolella 2080:lla ja 1060:lla, mutta ovat tietysti parhaimmillaan tehokkaammilla malleilla. Samalla ideallahan pelejä on kehitetty jo vuosia PC-puolella, missä kokoonpanojen tehohaitari on valtava verrattuna konsolipuolelle.
Fiksulla hinnoittelulla, eli luokkaa 299€ tms. tuo Lockhart voi olla yllättävänkin suosittu vaihtoehto kun taloustilanne on monella hankala eikä uuteen konsoliin ole varaa laittaa 500 euroa, mutta silti polttelee päästä käsiksi next-gen peleihin. Hieno juttu että kuluttajalla annetaan mahdollisuus valita.
"Lockhart won't undermine next-gen games":
Milläs logiikalla nyt 4 TF on sitten vahvempaa suorituskykyä kuin 6 TF? No toki arkkitehtuurien väliset erothan tämän selittää, mutta yritäppä sitten selittää tätä perusjanarille, jolle 6 TF > 4 TF.
Mitä Doom Eternalin pyörimiseen tulee, niin onhan tuo perus One taas peränpitäjänä selkeällä sub 60 fps ruudunpäivityksellään, näemmä tasaiseen edes 60 fps ruudunpäivitykseen tarvitaankin sitten PC. En nyt tiedä miksi tästäkin piti antaa virheellista tietoa eteenpäin, vai onko sub 60 fps kyseisen pelin osalta jollakin tapaa hyväksyttävä suoritus nykyisellään?