Aikalailla juurikin noin.
CB "4K" on aina -50% todellisista pikseleistä ja on todellakin huonompi kuin saman natiivi resoluution tai jopa alle oleva. Itse checkerboard "tekniikkaa" ei ole suoranaisesti Xboxissa edes vaan se on lähinnä kilpailijan oma ominaisuus päästä "4K" resoon..
NXGamerin analyysi ja ottaa myös tuon puheeksi tuossa:
Esimerkiksi Xbox Onella Quantum Break oli tälläinen missä 720p temporal recontructionilla tuotettiin 1080p kuvana.
RDR2 tapauksessa taas oli 1920 x 2160 toisessa ja Xbox One X taas 3840 x 2160.
Pikselilaskenta on suoraan kertotaulu eli 1920 x 2160 = 4 147 200 eli 4 miljoonaa pikseliä kun taas (Natiivi 4K) 3840 x 2160 = 8 294 400 eli 8 miljoonaa pikseliä.
Tuosta voidaan miettiä miksi puhdas natiivi 4K on parempi kuin 4 miljoonalla pikselillä arvottu kuva 4K UHD paneeliin. Tosin NXGamer mainitsee, että tuo CB tekniikka valuu myös 1080p näyttöön ja ainoa ratkaisu on käyttää sitä toisessa konsolissa 1080p modessa manuaalisesti, jotta sen saa pois.
Mutta se siitä offitopicista ja toisesta konsolista. Xbox One X:llä ei tarvi tälläisestä miettiä, pelaa sitten 4K näytöllä tai sitten 1080p näytöllä (tai 1440p) RDR2:sta. Paras alusta se on tällähetkellä tuollekkin pelille.