Xbox One & One X keskustelu

Ymmärsit väärin, kun totesin aiemmin samaisesta asiasta näin (ks. ao quote):




Ihmetystä asiassa herättääkin se seikka, että miksi Checkerboard renderingin todetaan heikentävän kuvanlaatua kun vastaavaa ei todeta ei-natiiviresoa käytettäessä, joka myöskään ei ole optimitilanne kuvanlaatua arvioitaessa? :think:

Minä siis puhuin checkerboardingista verratuna juuri natiiviin 4k resoluutioon enkä dynaamisella renderöintiresoluutiolla tuotettuun kuvaan. Tuo sinun lainaus tuntuu olevan samaa mieltä kanssani siitä.

Eihän sitä omista suosikkilaitteista voi mitään huonoa löytyä :lol:
Jos tällä minuun viittaat niin sen lisäksi että oli jo lähtökohtaisesti aika turha kommenti niin meni vielä huutelut väärään osoitteeseen. Taloudesta löytyy kaikkien valmistajien konsolit viimeiseltä kolmelta sukupolvelta ja suosikkilaitteen virkaa toimitta tietokone tottakai.
 
Minä siis puhuin checkerboardingista verratuna juuri natiiviin 4k resoluutioon enkä dynaamisella renderöintiresoluutiolla tuotettuun kuvaan. Tuo sinun lainaus tuntuu olevan samaa mieltä kanssani siitä.


Jos tällä minuun viittaat niin sen lisäksi että oli jo lähtökohtaisesti aika turha kommenti niin meni vielä huutelut väärään osoitteeseen. Taloudesta löytyy kaikkien valmistajien konsolit viimeiseltä kolmelta sukupolvelta ja suosikkilaitteen virkaa toimitta tietokone tottakai.
En viitannut sinuun. Ethän sinä heittänyt mitään väitettä jonain totuutena. Minultakin löytyy monen valmistajan konsoleita sekä pelipc. Ei tosin kaikkia konsoleita ole tullut hankittua monestakin syystä.
 
Miten tuon X mukana tulleen game passin saa lunastettua?
Ilmoittaa vain, että tämä on uusille asiakkaille vaikka minulla ei ole xboxia ollut sitten 360 aikojen :confused:
 
Miten tuon X mukana tulleen game passin saa lunastettua?
Ilmoittaa vain, että tämä on uusille asiakkaille vaikka minulla ei ole xboxia ollut sitten 360 aikojen :confused:

Onko joskus sinulla ollut game passi ?
Minulla on myös yksi ostettu game pass koodi jota aktivoidessa valitti samaa. Tilillä ei ollut aiemmin käytetty game passia joten uusi asiakas olin silloin. Onkohan noissa jotain käyttöaikoja?
 
Onko joskus sinulla ollut game passi ?

Minulla on myös yksi ostettu game pass koodi jota aktivoidessa valitti samaa. Tilillä ei ollut aiemmin käytetty game passia joten uusi asiakas olin silloin. Onkohan noissa jotain käyttöaikoja?

Oli mulla toi kun Sea of Thievesia kokeilin.
Mutta toi 3kk toimii, että yhden kk menetin, mistä toki tuossa mainoksessa ei ollutkaan mainintaa.
 
Voi olla että olen ymmärtänyt väärin mutta eikö checkerboarding tarkoita että renderöidään joka toinen pikseli/pikselirypäs, verrataan viereiseen frameen ja arvataan loput? Jos näin on niin eikös sen ole pakko olla jossain määrin huonompi kuin natiivi 4k? Voi olla että eroa ei näe kuin digital foundryn pikselinlaskijat mutta kuitenkin. Tämä siis sitä parjaamaasi mutuilua.

Aikalailla juurikin noin.

CB "4K" on aina -50% todellisista pikseleistä ja on todellakin huonompi kuin saman natiivi resoluution tai jopa alle oleva. Itse checkerboard "tekniikkaa" ei ole suoranaisesti Xboxissa edes vaan se on lähinnä kilpailijan oma ominaisuus päästä "4K" resoon..

NXGamerin analyysi ja ottaa myös tuon puheeksi tuossa:




Esimerkiksi Xbox Onella Quantum Break oli tälläinen missä 720p temporal recontructionilla tuotettiin 1080p kuvana.

RDR2 tapauksessa taas oli 1920 x 2160 toisessa ja Xbox One X taas 3840 x 2160.

Pikselilaskenta on suoraan kertotaulu eli 1920 x 2160 = 4 147 200 eli 4 miljoonaa pikseliä kun taas (Natiivi 4K) 3840 x 2160 = 8 294 400 eli 8 miljoonaa pikseliä.

Tuosta voidaan miettiä miksi puhdas natiivi 4K on parempi kuin 4 miljoonalla pikselillä arvottu kuva 4K UHD paneeliin. Tosin NXGamer mainitsee, että tuo CB tekniikka valuu myös 1080p näyttöön ja ainoa ratkaisu on käyttää sitä toisessa konsolissa 1080p modessa manuaalisesti, jotta sen saa pois.

Mutta se siitä offitopicista ja toisesta konsolista. Xbox One X:llä ei tarvi tälläisestä miettiä, pelaa sitten 4K näytöllä tai sitten 1080p näytöllä (tai 1440p) RDR2:sta. Paras alusta se on tällähetkellä tuollekkin pelille.
 
Viimeksi muokattu:


Majornelsonin mukaan tulossa lisää tilaa tallennuksille sekä vaihtoehdoksi backupata videoklippejä Googlen Driveen, Onedriveen tai omalle ulkoiselle kovolle.

https://support.xbox.com/en-US/xbox-one/console/back-up-game-clips


Ensivuoden alussa (Helmikuu 15.) julkaistavassa Dead Or Alive 6:ssa näyttäisi Microsoft olevan mukana tukemassa devaamisessa:

"From a development perspective, how do you find the Xbox One X to be? With so much GPU power, we are sure you must be doing some amazing things.

Among game consoles it has very high specs, but our current development status is that we haven’t yet maxed out its capabilities. We are putting a lot of energy into developing DOA6 for the Xbox One X, so we are working together with Microsoft engineers to bring up its performance on this system."


Pelintekijät toivovat myös saavansa crossplayn muiden alustojen kanssa.

Traileri kesältä:



 
Aikalailla juurikin noin.

CB "4K" on aina -50% todellisista pikseleistä ja on todellakin huonompi kuin saman natiivi resoluution tai jopa alle oleva. Itse checkerboard "tekniikkaa" ei ole suoranaisesti Xboxissa edes vaan se on lähinnä kilpailijan oma ominaisuus päästä "4K" resoon..

NXGamerin analyysi ja ottaa myös tuon puheeksi tuossa:




Esimerkiksi Xbox Onella Quantum Break oli tälläinen missä 720p temporal recontructionilla tuotettiin 1080p kuvana.

RDR2 tapauksessa taas oli 1920 x 2160 toisessa ja Xbox One X taas 3840 x 2160.

Pikselilaskenta on suoraan kertotaulu eli 1920 x 2160 = 4 147 200 eli 4 miljoonaa pikseliä kun taas (Natiivi 4K) 3840 x 2160 = 8 294 400 eli 8 miljoonaa pikseliä.

Tuosta voidaan miettiä miksi puhdas natiivi 4K on parempi kuin 4 miljoonalla pikselillä arvottu kuva 4K UHD paneeliin. Tosin NXGamer mainitsee, että tuo CB tekniikka valuu myös 1080p näyttöön ja ainoa ratkaisu on käyttää sitä toisessa konsolissa 1080p modessa manuaalisesti, jotta sen saa pois.

Mutta se siitä offitopicista ja toisesta konsolista. Xbox One X:llä ei tarvi tälläisestä miettiä, pelaa sitten 4K näytöllä tai sitten 1080p näytöllä (tai 1440p) RDR2:sta. Paras alusta se on tällähetkellä tuollekkin pelille.

Checkerboard ei tietääkseni automaattisesti puolita pikseli lukua vaan toimii upscaling tekniikkana. Tuollainen tekniikka on vaatimus aina kun siirrytään isompaan resoluution kun käytetään vaikka dynaamista resoluutiota. Siihen taustaan liittyy aina laskentaa eikä se vaan ilmesty 4K kuvaksi. Kukin lafka sitten kutsuu tuota tekniikkaa millä nimellä lystää
 
Minä siis puhuin checkerboardingista verratuna juuri natiiviin 4k resoluutioon enkä dynaamisella renderöintiresoluutiolla tuotettuun kuvaan. Tuo sinun lainaus tuntuu olevan samaa mieltä kanssani siitä.

Et nyt edelleenkään ymmärtänyt mistä tässä on kyse. Postaukseni pointti oli tuoda esille tuplastandardi liittyen ei-natiivin reson skaalatun reson ja Checkerboard renderingillä tuotetun reson erot ko. herran kommentoinnissa. Toisen käytössä kun ei ole mitään ongelmaa vaikka tämäkään ei ole optimaalinen tapa toimia kuvanlaatua ajatellen, mutta CR:n käyttö on sitten itse saatanasta?

Itse CR kun ei varsinaisesti kunnolla tehtynä pilaa yhtikäs mitään toimien pseudo-4k resona (tämän on mm. DF todennut), mutta RDR2:n osalta tämän implementointi on harvinaisen heikosti onnistunut.

Aikalailla juurikin noin.

CB "4K" on aina -50% todellisista pikseleistä ja on todellakin huonompi kuin saman natiivi resoluution tai jopa alle oleva. Itse checkerboard "tekniikkaa" ei ole suoranaisesti Xboxissa edes vaan se on lähinnä kilpailijan oma ominaisuus päästä "4K" resoon..

NXGamerin analyysi ja ottaa myös tuon puheeksi tuossa:




Esimerkiksi Xbox Onella Quantum Break oli tälläinen missä 720p temporal recontructionilla tuotettiin 1080p kuvana.

RDR2 tapauksessa taas oli 1920 x 2160 toisessa ja Xbox One X taas 3840 x 2160.

Pikselilaskenta on suoraan kertotaulu eli 1920 x 2160 = 4 147 200 eli 4 miljoonaa pikseliä kun taas (Natiivi 4K) 3840 x 2160 = 8 294 400 eli 8 miljoonaa pikseliä.

Tuosta voidaan miettiä miksi puhdas natiivi 4K on parempi kuin 4 miljoonalla pikselillä arvottu kuva 4K UHD paneeliin. Tosin NXGamer mainitsee, että tuo CB tekniikka valuu myös 1080p näyttöön ja ainoa ratkaisu on käyttää sitä toisessa konsolissa 1080p modessa manuaalisesti, jotta sen saa pois.

Mutta se siitä offitopicista ja toisesta konsolista. Xbox One X:llä ei tarvi tälläisestä miettiä, pelaa sitten 4K näytöllä tai sitten 1080p näytöllä (tai 1440p) RDR2:sta. Paras alusta se on tällähetkellä tuollekkin pelille.


Ja tässä toinen joka ei ymmärtänyt viestin pointtia. :facepalm: Sanoohan sen terve järkikin että natiivi 4K on kuvanlaatua ajatellen parempi vaihtoehto, mikäli sen käyttö on ylipäätään mahdollista. Kumma kun et näissä sub 4k peleissä ala valittamaan natiivia alemman reson käytöstä, kun se kuitenkin joudutaan skaalaamaan paneelin natiiviresolle, joka on puhtaasti kuvanlaatua ajatellen huono ratkaisu. Tämähän oli alkuperäisen viestini pointti, mutta ilmeisesti et ignoreltasi vaivautunut vilkaisemaan mistä keskustelu alkoi. :D

Eli sekös on näiden ketjuten tarkoitus että luetella vain vikoja teidän iloksi ?

Kyllä näistä ongelmakohdistakin tulee voida keskustella ihan siinä missä hyvistä jutuista, väkisilläänkin noita tulee näin konsolin omistavana huomattua, turha siitä on herneitä nekkuun vetää.
 
Checkerboard ei tietääkseni automaattisesti puolita pikseli lukua vaan toimii upscaling tekniikka. Tuollainen tekniikka on vaatimus aina kun siirrytään isompaan resoluution kun käytetään vaikka dynaamista resoluutiota. Siihen taustaan liittyy aina laskentaa eikä se vaan ilmesty 4K kuvaksi. Kukin lafka sitten kutsuu tuota tekniikkaa millä nimellä lystää

Kyllä se puolittaa ihan slaidien mukaan

RDR2 threadissa avasin tämän jo aiemmin:

https://bbs.io-tech.fi/posts/3437860/

Mutta nämä väittelyt ja toisen merkin keskustelut voisi olla siellä omassa threadissa vaikka kovin siihen halutaan tässä treadissa jostain syystä provosoivan jatkuvasti.
 
Et nyt edelleenkään ymmärtänyt mistä tässä on kyse. Postaukseni pointti oli tuoda esille tuplastandardi liittyen ei-natiivin reson skaalatun reson ja Checkerboard renderingillä tuotetun reson erot ko. herran kommentoinnissa. Toisen käytössä kun ei ole mitään ongelmaa vaikka tämäkään ei ole optimaalinen tapa toimia kuvanlaatua ajatellen, mutta CR:n käyttö on sitten itse saatanasta?

Itse CR kun ei varsinaisesti kunnolla tehtynä pilaa yhtikäs mitään toimien pseudo-4k resona (tämän on mm. DF todennut), mutta RDR2:n osalta tämän implementointi on harvinaisen heikosti onnistunut.



Ja tässä toinen joka ei ymmärtänyt viestin pointtia. :facepalm: Sanoohan sen terve järkikin että natiivi 4K on kuvanlaatua ajatellen parempi vaihtoehto, mikäli sen käyttö on ylipäätään mahdollista. Kumma kun et näissä sub 4k peleissä ala valittamaan natiivia alemman reson käytöstä, kun se kuitenkin joudutaan skaalaamaan paneelin natiiviresolle, joka on puhtaasti kuvanlaatua ajatellen huono ratkaisu. Tämähän oli alkuperäisen viestini pointti, mutta ilmeisesti et ignoreltasi vaivautunut vilkaisemaan mistä keskustelu alkoi. :D



Kyllä näistä ongelmakohdistakin tulee voida keskustella ihan siinä missä hyvistä jutuista, väkisilläänkin noita tulee näin konsolin omistavana huomattua, turha siitä on herneitä nekkuun vetää.
Täysin samaa mieltä näistä teknisistä asioista.
 
Kyllä se puolittaa ihan slaidien mukaan

RDR2 threadissa avasin tämän jo aiemmin:

https://bbs.io-tech.fi/posts/3437860/

Mutta nämä väittelys voisi olla siellä omassa threadissa vaikka kovin siihen halutaan tässä treadissa jostain syystä provosoivan jatkuvasti.
Puhuin nyt ihan tuosta tekniikasta yleisesti enkä mistään tietystä pelistä. Ilmeisesti et vain halua ymmärtää miten upscaling toimii niin turhaan sitä sulle kukaan ratakiskosta vääntää :)
 
Puhuin nyt ihan tuosta tekniikasta yleisesti enkä mistään tietystä pelistä. Ilmeisesti et vain halua ymmärtää miten upscaling toimii niin turhaan sitä sulle kukaan ratakiskosta vääntää :)

TR ja CB on aika lähellä toisiaan, en suoraan osaa niistä kertoa eroa, mutta ylöskaalaus on ihan toinen asia eikä se tapahdu renderöintitasolla. Dynaamisella resoluutiolla harvemmin käytetään TR:ää (kuten esim. Fallout 76 beta aiemmin) vaan se pyörii natiiveissa resoluutioissa - ainakin Xbox One X:llä.

P.S. katso se sidgraphicin slaidi jos kilpailijan tekniikka kiinnostaa
 
Kyllä se puolittaa ihan slaidien mukaan

RDR2 threadissa avasin tämän jo aiemmin:

https://bbs.io-tech.fi/posts/3437860/

Mutta nämä väittelyt ja toisen merkin keskustelut voisi olla siellä omassa threadissa vaikka kovin siihen halutaan tässä treadissa jostain syystä provosoivan jatkuvasti.
Sinun väitteestähän tämä alunperin alkoi ja nimenomaan tässä ketjussa. CB on tyritty RDR2 pelin kohdalla mutta kaikissa muissa peleissä se on erittäin laadukkaasti toteutettu ja vaikeasti erotettava natiivista 4K tasosta. Ja kuten Maniac on sanonut useaan kertaan niin kaikki sub 4K pelit ovat heikompaa laadullisesti kuin natiivi. Miksi CB tekniikka on tikunnokassa?
 
TR ja CB on aika lähellä toisiaan, en suoraan osaa niistä kertoa eroa, mutta ylöskaalaus on ihan toinen asia eikä se tapahdu renderöintitasolla. Dynaamisella resoluutiolla harvemmin käytetään TR:ää (kuten esim. Fallout 76 beta aiemmin) vaan se pyörii natiiveissa resoluutioissa - ainakin Xbox One X:llä.

P.S. katso se sidgraphicin slaidi jos kilpailijan tekniikka kiinnostaa

Öö... Pitäisiköhän sinun nyt kerrata ihan perusasiat ylöspäin skaalauksesta, kun sehän on juuri se prosessi, jolla non-nativea alempi resoluutio (kuten juuri renderöintireso) skaalataan paneelin ulos suoltamaan resoon?
 
Öö... Pitäisiköhän sinun nyt kerrata ihan perusasiat ylöspäin skaalauksesta, kun sehän on juuri se prosessi, jolla non-nativea alempi resoluutio (kuten juuri renderöintireso) skaalataan paneelin ulos suoltamaan resoon?
Jep. Eikä se vaikuta mitenkään missä vaiheessa prosessia tuo tekniikka tekee työtä kun se on olemassa.
 
Sinun väitteestähän tämä alunperin alkoi ja nimenomaan tässä ketjussa. CB on tyritty RDR2 pelin kohdalla mutta kaikissa muissa peleissä se on erittäin laadukkaasti toteutettu ja vaikeasti erotettava natiivista 4K tasosta. Ja kuten Maniac on sanonut useaan kertaan niin sub 4K pelit ovat myös heikompaa laadullisesti kuin natiivi. Näitä sub pelejähän konsoleilla riittää.

Heh, ei voisi vähempää kiinnostaa muiden nämä "mielipiteet".

Kyllä sen TR/CB pelin erottaa Natiivista pelistä ja ihan viimeistään liikkeessä. Mutta kuten todettua CB ei ole Xbox:in ominaisuus niin se kuuluu vähän heikosti tähän threadiin.

Ehkä näistä huonoista CB asioista kannattaa mennä kirjoittelemaan sinne laitteen omaan threadiin?
 
Heh, ei voisi vähempää kiinnostaa muiden nämä "mielipiteet".

Kyllä sen TR/CB pelin erottaa Natiivista pelistä ja ihan viimeistään liikkeessä. Mutta kuten todettua CB ei ole Xbox:in ominaisuus niin se kuuluu vähän heikosti tähän threadiin.

Ehkä näistä huonoista CB asioista kannattaa mennä kirjoittelemaan sinne laitteen omaan threadiin?
Melko ylimielinen asenne.

Huomaat CB tekniikan olemassaolon Xboxin AC Origins pelissä varmasti hyvin? Pystyykö sitä edes pelaamaan? Miksi aloitat itse mutuilua CB tekniikoista kun kuitenkin haluat ne toiseen ketjuun?
 
Heh, ei voisi vähempää kiinnostaa muiden nämä "mielipiteet".

Kyllä sen TR/CB pelin erottaa Natiivista pelistä ja ihan viimeistään liikkeessä. Mutta kuten todettua CB ei ole Xbox:in ominaisuus niin se kuuluu vähän heikosti tähän threadiin.

Ehkä näistä huonoista CB asioista kannattaa mennä kirjoittelemaan sinne laitteen omaan threadiin?
Mikä ihmeen Xbox:in ominaisuus? :eek:

Microsofthan on nimenomaan suositellut checkerboard renderingiä Xbox:ille:
The race for 4K: how Project Scorpio targets ultra HD gaming
Eurogamer sanoi:
In effect, Microsoft is saying that half-res effects run at 1080p in a 4K framebuffer will look better than a native 900p, which is difficult to argue with. The second major technique it advocates is 'sparse rendering' - which is better known in the post-PS4 Pro era as checkerboarding. Not only does Microsoft advocate the same technique for Scorpio, it also cites the same impressive work by Ubisoft seen in Rainbow Six Siege - to the point where the exact same presentation shown to me by Mark Cerny a few months back is referenced in the whitepaper. Of course, the technique has evolved further since then, with the same core technology also used in the PC and PS4 Pro versions of Watch Dogs 2, with exceptional results.

Lisäksi:
Checkerboard rendering - Wikipedia
Wikipedia sanoi:
Checkerboard rendering or sparse rendering[1], also known as checkerboarding for short
 
Heh, ei voisi vähempää kiinnostaa muiden nämä "mielipiteet".

Kyllä sen TR/CB pelin erottaa Natiivista pelistä ja ihan viimeistään liikkeessä. Mutta kuten todettua CB ei ole Xbox:in ominaisuus niin se kuuluu vähän heikosti tähän threadiin.

Ehkä näistä huonoista CB asioista kannattaa mennä kirjoittelemaan sinne laitteen omaan threadiin?

Hmm, eli nyt DF:n mielipide ei painakaan mitään, kun ei tue satuiluasi Checkerboard renderingistä? Melko ylimielistä settiä.

Jospa nyt kannattaisi antaa jo asian olla kun jo useampaan kertaan olet jo tästäkin aiheesta ollut väärässä?
 
Melko ylimielinen asenne.

Huomaat CB tekniikan olemassaolon Xboxin AC Origins pelissä varmasti hyvin? Pystyykö sitä edes pelaamaan? Miksi aloitat itse mutuilua CB tekniikoista kun kuitenkin haluat ne toiseen ketjuun?

AC Origins ei käytä Checkerboardingia/TR/SR:ää Xbox One X:llä.
 
Mikä ihmeen Xbox:in ominaisuus? :eek:

Microsofthan on nimenomaan suositellut checkerboard renderingiä Xbox:ille:
The race for 4K: how Project Scorpio targets ultra HD gaming

Lisäksi:
Checkerboard rendering - Wikipedia

Niin, se ei ole edelleenkään CB niminen Xboxilla. En nyt oikein ymmärrä vieläkään kun tätä ei ymmärretä.

Kuten todettua en itse TR/CB tai mainitsemaasi SR:ää teknisesti ulkoa eroita. Jokatapauksessa kaikissa noissa alkuperäinen lähderesoluutio eli ole 4K:n tapauksessa Natiivia 3840 x 2160 resoluutio vaan jotain muuta ja yleensä nimenomaan 50% siitä kuten todettua.
 
Huomautus - nämä "mikä on niin vaikeaa ymmärtää" -lisäykset eivät edistä asiallista keskustelua millään tavalla.
Niin, se ei ole edelleenkään CB niminen Xboxilla. En nyt oikein ymmärrä vieläkään kun tätä ei ymmärretä.
Kyllä kyseessä on ihan se sama Checkerboard Rendering Xboxillakin, vaikka Microsoft nimittäisikin Checkerboard Renderingiä Sparse Renderingiksi.
Sama asia, kaksi eri nimitystä. Mikä tuossa nyt on taas niin vaikeaa ymmärtää? :confused:

Checkerboard rendering - Wikipedia
Wikipedia sanoi:
Checkerboard rendering or sparse rendering[1], also known as checkerboarding for short
 
Alla olevassa linkissä ainakin niin mainitaan. Voihan se olla ettei tuossa pelissä sitä käytetty. Natiivista 4K pelistä ei kuitenkaan puhuta eli jotain siellä on käytetty.

Assassins Creed 5 News - Xbox One X Uses Checkerboard Rendering to hit 4K in Games Such as Assassin's Creed Origins

Niin siellä on dynaaminen resoluutio käytössä kuten DF:än artikkelistakin se selviää. Ei kuitenkaan CB/TR/SR, joten ihan turhaa väkisin vänkäämistä taas.

"In general gameplay, we didn't get to see the Microsoft console deliver full-fat 2160p, but we did measure 3584x2016 at the upper bounds"

ja 1700-1800p rasituksessa.

Assassin's Creed Origins: Xbox One X is improved, but to what extent?
 
Tehokkaasti osaa muutama käyttäjä paskoa hyvän ketjun, ne keitä tuo joutava OT kiinnostaa on väittelyketjussa.

Ehkä kannattaisi osoittaa tämä kritiikki @no_way4000 suuntaan? Koko keskusteluhan lähti liikkeelle kyseisen herran asiavirheestä, josta huomauttaminen on näemmä paha paikka useammalle ketjua seuraavalle. Minua nyt kiinnostaa asiassa faktat, satuilua kun on netti pullollaan jo valmiiksi.
 
PUBG:iin tulossa ensikuussa performance ja graphics modet Xbox One X:lle.

Nykyään tuon viimeisimmän päivityksen jälkeen peli tuntuisi olevan jollakin tavalla sulavampi. Valitettavasti tuosta ei ole mitään frame-rate testejä vhään aikaan ollut mutta varmaan tuo tuleva päivitys varmaan kiinnostaa niitäkin tehdä.

PlayerUnknown’s Battlegrounds Will Get New Graphics and Performance Modes on Xbox One X Next Month

Mm. Sniper Elite 4 tulossa Game Passiin. Sniper Elite on ihan hauska kahdestaan vaikeammalla tasolla vaikka pelillisesti se onkin aika huono.

Lisäksi XO18 tapahtumassa Mexicossa on näemmä luvassa lisää. X018 tapahtumasta on luvassa striimiä ja tuo on 10.11.2018 ja 11.11 välillä. Striimiä on tulossa ainakin Mixerin kautta klo 23-01 välillä.

Xbox X018




Forza 7 tarjouksessa cdkeysissä 22e hintaan:

Forza Motorsport 7 Standard Edition Xbox One/PC CD Key, Key - cdkeys.com
 
Ehkä kannattaisi osoittaa tämä kritiikki @no_way4000 suuntaan? Koko keskusteluhan lähti liikkeelle kyseisen herran asiavirheestä, josta huomauttaminen on näemmä paha paikka useammalle ketjua seuraavalle. Minua nyt kiinnostaa asiassa faktat, satuilua kun on netti pullollaan jo valmiiksi.
Tuo ei ollut erityisesti sinulle kohdistettu, vänkäämiseen kun tarvitaan aina useampi.
 
En viitsi kaikkea 76 sivua kahlata läpi. Olen harkinnut PS3:n päästämistä eläkkeelle blu-ray/Netflix toistimena ja Xbox One on alkanut kiinnostamaan enemmän ja enemmän. Black Fridaysta on aikeissa ainakin keikauttaa uusi 75" 4K-ruutu. Onko nyt (=Black Friday) hyvä hetki ostaa myös Xbox pääasiassa 4K-bluray ja Netflix toistoon? Atmoshan ja HDR10/Dolby Vision toimii kummassakin? Todennäköisesti One X:stä voisi olla ihan hyviä tarjouksia parin viikon päästä. Toki Netflix-toistossa toimii todennäköisesti myös television oma appi, mutta jollain tapaa turvallista että Netflix-kyvykkyys ei ole sidottu vain television appiin jos valmistaja/Netflix päättää lopettaa ko tuen.

Vai onko seuraava Xboxin inkarnaatio jo ovella ja kannattaako ennemmin odotella sitä? Pelikäyttöön Xbox ei lähtökohtaisesti tulisi, vaikka RDR2 kiinnostaa, mutta koska tattiohjaimet niin en osaa.

Onko tästä kaukosäätimestä kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:
En viitsi kaikkea 76 sivua kahlata läpi. Olen harkinnut PS3:n päästämistä eläkkeelle blu-ray/Netflix toistimena ja Xbox One on alkanut kiinnostamaan enemmän ja enemmän. Black Fridaysta on aikeissa ainakin keikauttaa uusi 75" 4K-ruutu. Onko nyt (=Black Friday) hyvä hetki ostaa myös Xbox pääasiassa 4K-bluray ja Netflix toistoon? Atmoshan ja HDR10/Dolby Vision toimii kummassakin? Todennäköisesti One X:stä voisi olla ihan hyviä tarjouksia parin viikon päästä. Toki Netflix-toistossa toimii todennäköisesti myös television oma appi, mutta jollain tapaa turvallista että Netflix-kyvykkyys ei ole sidottu vain television appiin jos valmistaja/Netflix päättää lopettaa ko tuen.

Vai onko seuraava Xboxin inkarnaatio jo ovella ja kannattaako ennemmin odotella sitä? Pelikäyttöön Xbox ei lähtökohtaisesti tulisi, vaikka RDR2 kiinnostaa, mutta koska tattiohjaimet niin en osaa.

Onko tästä kaukosäätimestä kokemuksia?

Kannattaa ainakin miettiä, olisiko pelikäyttösi niin rajallista, että X:n tuplahinta S:ään verrattuna menisi hukkaan (~430 € vs. ~220 €). S:n ominaisuudet mediatoistimena ovat identtiset X:n kanssa (UHD Blu-ray ja 4K-tuki HDR:ineen), ja toki myös kaikki pelit toimivat S:llä, tosin selvästi rujomman näköisinä.

Ostohetken optimoinnista en osaa sanoa, mutta 200 – 220 euron pinnassa tuo S aika paljon pyörii, joskus harvoin piipahtaa vähän 200:n alapuolellakin.

Tuo kaukosäädin on moitteeton, joten sitä voi kyllä suositella. (Volume-nappien toimiminen vaatii tietääkseni kikkailua IR-blasterin kanssa; niiden tarkoitus on ohjata TV:n tai viritinvahvistimen volumea, mutta kakeen itseensä ei voi ohjelmoida laitteiden ohjauskoodeja)
 
Viimeksi muokattu:
S:n ominaisuudet mediatoistimena ovat identtiset X:n kanssa (UHD Blu-ray ja 4K-tuki HDR:ineen), ja toki myös kaikki pelit toimivat S:llä, tosin selvästi rujomman näköisinä.
Kiitti kommentista! Xbox One X:n ajattelin ihan vain siksi ettei raudanhimo pääsisi myöhemmin iskemään :D Jos nyt joskus sillä siis sattuisi jotain Forzaa tms pelaamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Kiitti kommentista! Xbox One X:n ajattelin ihan vain siksi ettei raudanhimo pääsisi myöhemmin iskemään :D Jos nyt joskus sillä siis sattuisi jotain Forzaa tms pelaamaan.
Kyllä tuo X on hintansa arvoinen, varsinkin game passin kanssa.
 
Kyllä tuo X on hintansa arvoinen, varsinkin game passin kanssa.
Tapauksessani todennäköisesti ottaisin kuitenkin RDR2-/NHL-/Forza-bundlella, niin ei pääsisi time-slotattu pelipassi menemään vanhaksi.

Hitto että näyttää olevan tuo Microsoftin oma kaukosäädin kivenalla. Pitääkö sitä nyt lähteä hädissään etukäteen hakemaan jostain ettei jää ilman.
 
Tapauksessani todennäköisesti ottaisin kuitenkin RDR2-/NHL-/Forza-bundlella, niin ei pääsisi time-slotattu pelipassi menemään vanhaksi.

Hitto että näyttää olevan tuo Microsoftin oma kaukosäädin kivenalla. Pitääkö sitä nyt lähteä hädissään etukäteen hakemaan jostain ettei jää ilman.
Logitech Harmonya vaan hankintaan. Niin pääsee kaikista muistakin kaukosäätimistä eroon. :)
 
Tapauksessani todennäköisesti ottaisin kuitenkin RDR2-/NHL-/Forza-bundlella, niin ei pääsisi time-slotattu pelipassi menemään vanhaksi.

Hitto että näyttää olevan tuo Microsoftin oma kaukosäädin kivenalla. Pitääkö sitä nyt lähteä hädissään etukäteen hakemaan jostain ettei jää ilman.
One taitaa silloin olla Passeli valinta:)
 
Aiheuttaakohan Forza Horizon 4 ääniongelmia one x:ään? Pikakäynnistys käytössä ja välillä kun käynnistän boxin niin kaikki äänet puuttuvat. Vain tekemällä kokonaan uudelleen käynnistyksen saa äänet takaisin. Boxin on HDMI:llä kiinni telkussa ja sieltä optisella AV-vahvariin. Ennen FH4:ää näitä ongelmia ei ollut.
 
Tähän viimeisimpään @no_way4000 @Persojet @Maniac @Quantum yms. kumppanit väliseen väittelyyn liittyen ymmärrän, että joidenkin kannalta nämä intensiiviset keskustelut saattavat haitata ketjun muun sisällön lukemista ja seuraamista, mutta toisaalta asiallinen väittely ketjuun liittyvästä aiheesta ei ole millään muotoa kiellettyä. Tässä viimeisimmässä tapauksessa puhuttiin kuitenkin ymmärtääkseni Xboxin renderöintitekniikoista, joka osuu täysin tämän ketjun aiheeseen.

Lähinnä pohdin tässä sellaista, että kun näitä intensiivisiä ja välillä offtopiciksikin luisuvia vääntöjä on tässä ketjussa varsin usein, niin voisiko tätä Xbox-aihepiiriä jakaa jollain tavoin vaikkapa kahteen eri ketjuun, jolloin ongelma lievenisi? Mielipiteitä tämän ketjun lukijoilta asiaan?

Toki myös keskustelijoilla itsellään on vastuu kirjoittamastaan, eli täytyy osata huomioida milloin se oma kirjoittelu menee offtopicin puolelle ja milloin on hyvä aika lopettaa tai siirtyä toiseen ketjuun.
 
Atmoshan ja HDR10/Dolby Vision toimii kummassakin? Todennäköisesti One X:stä voisi olla ihan hyviä tarjouksia parin viikon päästä. Toki Netflix-toistossa toimii todennäköisesti myös television oma appi, mutta jollain tapaa turvallista että Netflix-kyvykkyys ei ole sidottu vain television appiin jos valmistaja/Netflix päättää lopettaa ko tuen.

Netflixin Atmos ei toimi kaikilla TV-merkeillä/malleilla. Xboxin kautta toimii. Tuettujen laitteiden lista löytyy täältä.
 
Lähinnä pohdin tässä sellaista, että kun näitä intensiivisiä ja välillä offtopiciksikin luisuvia vääntöjä on tässä ketjussa varsin usein, niin voisiko tätä Xbox-aihepiiriä jakaa jollain tavoin vaikkapa kahteen eri ketjuun, jolloin ongelma lievenisi? Mielipiteitä tämän ketjun lukijoilta asiaan?

Provosoinnin uhalla: En nyt tiedä onko sekään kauhean avartavaa keskustelua, että tämä topic on ollut pitkälti @no_way4000 ylistyslaulua ja mainontaa kaikkeen mahdolliseen Xboxin paremmuuteen. Kaikki mahdolliset viittaukset toisen valmistajien tuotteisiin sensuroidaan pois kuin Harry Potterissa Voldemortin nimi. Useampikin käyttäjä on siitä kerännyt varoituksia kun mennyt tuumaamaan, että tuntuisi käyttäjänimen takana olevan antautuneempi Microsoftin PR-henkilö (varsinkin kun katsoo viestihistoriaa ja kyseinen henkilö postaa 99% viesteistään tähän topiciin). Tällaisen henkilön kanssa kun kerran erehtyy vääntämään, niin sivupoluille ja henkilökohtaisuuksiin luisuminen on vain ajan kysymys.

Vaikka liittyvät toki aiheeseen, niin samalla tavalla lähinnä paisuttavat ketjua lisäämällä virallisempia teitä saatavaa informaatiota ilman mitään varsinaista sisältöä. Samalla niillekin sitten perustaa jo oman mainosketjunsa...
 
Viimeksi muokattu:
Provosoinnin uhalla: En nyt tiedä onko sekään kauhean avartavaa keskustelua, että tämä topi on ollut pitkälti @no_way4000 ylistyslaulua ja mainontaa kaikkeen mahdolliseen Xboxin paremmuuteen. Kaikki mahdolliset viittaukset toisen valmistajien tuotteisiin sensuroidaan pois kuin Harry Potterissa Voldemortin nimi. Useampikin käyttäjä on siitä kerännyt varoituksia kun mennyt tuumaamaan, että tuntuisi käyttäjänimen takana olevan antautuneempi Microsoftin PR-henkilö (varsinkin kun katoo viestihistoriaa ja kyseinen henkilö postaa 99% viesteistään tähän topiciin). Tällaisen henkilön kanssa kun kerran erehtyy vääntämään, niin sivupoluille ja henkilökohtaisuuksiin luisuminen on vain ajan kysymys.

Vaikka liittyvät toki aiheeseen, niin samalla tavalla lähinnä paisuttavat ketjua lisäämällä virallisempia teitä saatavaa informaatiota ilman mitään varsinaista sisältöä. Samalla niillekin sitten perustaa jo oman mainosketjunsa...
Omien mielipiteiden kertominenhan ei ole tällä foorumilla kiellettyä, vaikka ne olisivatkin "vääriä" tai "puolueellisia" (useimmilla on, vähemmän tai enemmän). Viittaukset kilpaileviin tuotteisiin eivät ole suositeltuja tässä ketjussa lähinnä sen vuoksi, koska ne ovat toistuvasti aiheuttaneet ongelmia ja ketjun päätymistä pois raiteiltaan. Itse toivoisin toki että moista rajoitusta ei tarvitsisi olla, mutta siihen ei selvästikään täällä pystytä. Toisaalta konsolien välistä vertailua voi harrastaa omassa ketjussaan, joten en näe rajoitusta kovin suurena ongelmana. Ja järkevä keskustelija osaa jättää omaan arvoonsa sellaiset viestit, joita ei pidä sisällöltään merkityksellisinä.
 
Tähän viimeisimpään @no_way4000 @Persojet @Maniac @Quantum yms. kumppanit väliseen väittelyyn liittyen ymmärrän, että joidenkin kannalta nämä intensiiviset keskustelut saattavat haitata ketjun muun sisällön lukemista ja seuraamista, mutta toisaalta asiallinen väittely ketjuun liittyvästä aiheesta ei ole millään muotoa kiellettyä. Tässä viimeisimmässä tapauksessa puhuttiin kuitenkin ymmärtääkseni Xboxin renderöintitekniikoista, joka osuu täysin tämän ketjun aiheeseen.

Lähinnä pohdin tässä sellaista, että kun näitä intensiivisiä ja välillä offtopiciksikin luisuvia vääntöjä on tässä ketjussa varsin usein, niin voisiko tätä Xbox-aihepiiriä jakaa jollain tavoin vaikkapa kahteen eri ketjuun, jolloin ongelma lievenisi? Mielipiteitä tämän ketjun lukijoilta asiaan?

Toki myös keskustelijoilla itsellään on vastuu kirjoittamastaan, eli täytyy osata huomioida milloin se oma kirjoittelu menee offtopicin puolelle ja milloin on hyvä aika lopettaa tai siirtyä toiseen ketjuun.
Teknisistä eroista ja monesta muusta asiasta voidaan ihan hyvin keskustella väittelyketjussa mutta ongelmana on se, että tänne tai johonkin muuhun ketjuun nakataan paikkaansa pitämätön väite kuten tuo Checkerboard ja sen "huonous" ja siitä ei sitten saisi väitellä ilman raivoisaa vastarintaa. Kokeilin joskus siirtää toista keskustelua väittelyketjuun viemällä lainatun viestin täältä sinne mutta eipä sinne sitten vastauksia tullut vaikka moneen otteeseen täällä on kerrottu ketjun sopivuudesta. Ei selvästi ole ollut tarkoituskaan kuin aiheuttaa riitaa. Näihin toivoisin moderoinnin puuttuvan hanakasti koska riitelyyn tarvitaan aina kaksi osapuolta.
Provosoinnin uhalla: En nyt tiedä onko sekään kauhean avartavaa keskustelua, että tämä topic on ollut pitkälti @no_way4000 ylistyslaulua ja mainontaa kaikkeen mahdolliseen Xboxin paremmuuteen. Kaikki mahdolliset viittaukset toisen valmistajien tuotteisiin sensuroidaan pois kuin Harry Potterissa Voldemortin nimi. Useampikin käyttäjä on siitä kerännyt varoituksia kun mennyt tuumaamaan, että tuntuisi käyttäjänimen takana olevan antautuneempi Microsoftin PR-henkilö (varsinkin kun katsoo viestihistoriaa ja kyseinen henkilö postaa 99% viesteistään tähän topiciin). Tällaisen henkilön kanssa kun kerran erehtyy vääntämään, niin sivupoluille ja henkilökohtaisuuksiin luisuminen on vain ajan kysymys.

Vaikka liittyvät toki aiheeseen, niin samalla tavalla lähinnä paisuttavat ketjua lisäämällä virallisempia teitä saatavaa informaatiota ilman mitään varsinaista sisältöä. Samalla niillekin sitten perustaa jo oman mainosketjunsa...
Olet huomannut saman kuin moni muu. Omasta mieliaiheesta saa tietysti puhua mutta väärät perustelemattomat provosoivat väitteet ja muiden näkemysten hyväksymättömyys ei ole mistään kotoisin.
Omien mielipiteiden kertominenhan ei ole tällä foorumilla kiellettyä, vaikka ne olisivatkin "vääriä" tai "puolueellisia" (useimmilla on, vähemmän tai enemmän). Viittaukset kilpaileviin tuotteisiin eivät ole suositeltuja tässä ketjussa lähinnä sen vuoksi, koska ne ovat toistuvasti aiheuttaneet ongelmia ja ketjun päätymistä pois raiteiltaan. Itse toivoisin toki että moista rajoitusta ei tarvitsisi olla, mutta siihen ei selvästikään täällä pystytä. Toisaalta konsolien välistä vertailua voi harrastaa omassa ketjussaan, joten en näe rajoitusta kovin suurena ongelmana. Ja järkevä keskustelija osaa jättää omaan arvoonsa sellaiset viestit, joita ei pidä sisällöltään merkityksellisinä.
Hyvä kun moderointi on tässä selkeällä linjalla. Asiasta puhuminen tulee olla hyväksyttyä oli se mielide mikä tahansa. Tervettä kritiikkiä on hyvä olla oli aihe mikä tahansa.
 
@Juha Kokkonen Mielestäni tämä ketju on ihan hyvä näin. Täällä voidaan keskustella kaikkesta Xboxiin liittyvästä. Jos näin ei tapahtuisi, olisi tämä vain no_wayn yksin uutisointia, itse pidän näistä uutisista, mutta mielestäni ketjussa voi olla muutakin. Jos haluaa taas pelkästään noita uutisia niin ehkä no_way voi perustaa niille oman ketjun, muutahan täällä ei juuri ole näiden satunnaisten teknisten keskusteluiden lisäksi.
 
Teknisistä eroista ja monesta muusta asiasta voidaan ihan hyvin keskustella väittelyketjussa mutta ongelmana on se, että tänne tai johonkin muuhun ketjuun nakataan paikkaansa pitämätön väite kuten tuo Checkerboard ja sen "huonous" ja siitä ei sitten saisi väitellä ilman raivoisaa vastarintaa. Kokeilin joskus siirtää toista keskustelua väittelyketjuun viemällä lainatun viestin täältä sinne mutta eipä sinne sitten vastauksia tullut vaikka moneen otteeseen täällä on kerrottu ketjun sopivuudesta. Ei selvästi ole ollut tarkoituskaan kuin aiheuttaa riitaa. Näihin toivoisin moderoinnin puuttuvan hanakasti koska riitelyyn tarvitaan aina kaksi osapuolta.

Olet huomannut saman kuin moni muu. Omasta mieliaiheesta saa tietysti puhua mutta väärät perustelemattomat provosoivat väitteet ja muiden näkemysten hyväksymättömyys ei ole mistään kotoisin.

Hyvä kun moderointi on tässä selkeällä linjalla. Asiasta puhuminen tulee olla hyväksyttyä oli se mielide mikä tahansa. Tervettä kritiikkiä on hyvä olla oli aihe mikä tahansa.
Ehkä ainakin näiden omasta mielestä selkeiden virheellisten väittämien kanssa olisi hyvä pyrkiä siirtymään (lainaa viestin ja liittää sen suoraan väittelyketjun viestikenttään) suoraan sinne väittelyketjun puolelle jatkamaan, kun on kuitenkin arvattavissa, että tiettyjen käyttäjien välillä keskustelu tulee venymään pitkäksi.

Yksittäiset virheelliset väitteet on toki ensisijaisesti keskustelijoiden välinen asia pureskella auki (tämähän kuuluu myös osaltaan keskusteluun), mutta toki jos epäilee virheellisten väittämien olevan tarkoituksellisia ja toistuvia (keskustelua häiritseviä), kannattaa niistä raportoida mahdollisimman seikkaperäisesti ylläpidolle, jotta moderaattorit osaavat ottaa asian huomioon. Jonkun tietyn spesifin keskustelun (foorumillahan on käynnissä tuhansia keskustelusäikeitä) väitteiden faktapohjaisuuteen voi moderaattorilla olla äkkiseltään ilman ketjun aktiivista seuraamista olla aika hankala ottaa syvemmin kantaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 294
Viestejä
4 503 783
Jäsenet
74 379
Uusin jäsen
Antonsilt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom