Et nyt edelleenkään ymmärtänyt mistä tässä on kyse. Postaukseni pointti oli tuoda esille tuplastandardi liittyen ei-natiivin reson skaalatun reson ja Checkerboard renderingillä tuotetun reson erot ko. herran kommentoinnissa. Toisen käytössä kun ei ole mitään ongelmaa vaikka tämäkään ei ole optimaalinen tapa toimia kuvanlaatua ajatellen, mutta CR:n käyttö on sitten itse saatanasta?
Itse CR kun ei varsinaisesti kunnolla tehtynä pilaa yhtikäs mitään toimien pseudo-4k resona (tämän on mm. DF todennut), mutta RDR2:n osalta tämän implementointi on harvinaisen heikosti onnistunut.
Ja tässä toinen joka ei ymmärtänyt viestin pointtia.
Sanoohan sen terve järkikin että natiivi 4K on kuvanlaatua ajatellen parempi vaihtoehto, mikäli sen käyttö on ylipäätään mahdollista. Kumma kun et näissä sub 4k peleissä ala valittamaan natiivia alemman reson käytöstä, kun se kuitenkin joudutaan skaalaamaan paneelin natiiviresolle, joka on puhtaasti kuvanlaatua ajatellen huono ratkaisu. Tämähän oli alkuperäisen viestini pointti, mutta ilmeisesti et ignoreltasi vaivautunut vilkaisemaan mistä keskustelu alkoi.
Kyllä näistä ongelmakohdistakin tulee voida keskustella ihan siinä missä hyvistä jutuista, väkisilläänkin noita tulee näin konsolin omistavana huomattua, turha siitä on herneitä nekkuun vetää.