Wreckfest (PC, PS4, Xbox One, PS5)

Ilmeisesti pätsi PC:lle ei ainakaan ole kovinkaan onnistunut, aika paljon negaa tulee Steamissä, ja oletettavasti ihan syystä.

Damage modellia muutettu, realistic ei ole enää realistic damage, jopa normal damage on kuin tankilla ajaisi. Itse en tätä huomannut kun ajelin clean C-serverillä eilen mutta ihmetytti miten niin moni auto pääsikin maaliin.. Ilmeiseti myös auton ajettavuutta ja ääniä menty muuttamaan. En kaikkia autoja kokeillut eilen mutta osa tuntui aika huonoilta ajaa kieltämättä, ihan kun jäällä olisi ajanut.

Ja season pass poistettu ennakkomyynnistä eli jotain ongelmia on. Luultavasti korjauksia tulossa tällä viikolla vielä, Steamistä tulevan paskan määrän perusteella.
 
Se paras osuus tästä pelistä aukeaa siellä moninpelin puolella ja vielä jos koko tai edes osa porukkaa on voicen kautta yhteydessä niin aina parempi.
Voi niitä Muroralli-aikoja.. :cigar2:
Näin vähän itsekin järkeilin,pari frendit osti myös pelin niin vkl sitten kaveri rallit niin voi hävyttömyyksiä huudella kilpaa mikkiin :)
 
Aluksi AI oli amatöörillä mutta en millään pärjännyt niin oli pakko vaihtaa aloittelijaksi... Jos tänään uusi yritys?


Tuntuu ettei sillä paljoa ole väliä millä tasolla vastustajat on. Jos ajat perällä, saat helposti kärjen kiinni, ja jos ajat edessä niin koko ajan joku roikkuu persees. Varsinkin se "kellota nopein kierrosaika tuntuu ihan mahdottomalta itelle. Hel*v*tin ärsyttävä ominaisuus.
Ja online on myös suht tuskasta vielä, kun sielä ei oo mitään luokkarajotuksia ja invitetkään ei toimi. Ainut tapa mennä kaverin kanssa on katsoa server browserista kentän nimi ja joinia.
 
Itsellä ei peli enää ole käynnistynyt päivityksen jälkeen, koitin tiedostojen varmistusta jne mutta aina vaan kaatuu heti.
Nyt uudelleen asennus menossa jos tuosta olisi apua.

Lueskelin noita palautteita steamissa niin monella ongelmia tullut, esim modit ei toimi grafiikat jää lataamatta ja moninpeli ei toimi.
Ai ilmeisesti kanssa paskottu ja ajotuntuma muutettu.
Sääli jos tämä pelin pelaaminen omalta osalta loppuu tähän.
 
Muutaman kisan verran testasin eilettäin yksinpeliä. Sen kuormurikisan, jossa ajettiin reliant robin tyylisellä soppapurkilla 10 tonnin nuppeja pakoon... Hyvä kun kierroksen verran pysyi kärjessä, jonka jälkeen alkoi armoton pudotuskisa osa kerrallaan, jossa lopulta ainoastaan ratti selvisi maaliin ja sekin kuormurin nokkakoristeena. Se riitti kuitenkin voittoon. Päälle parit ovaalit.

Aika raskaalta tuntui meno aikaisempaan nähden varsinkin mutkissa, eikä samat fysiikan lait tuntunu pätevän koneälylle. Piti tuunata sen tasoa monta pykälää alemmaksi ja silti sieltä tuli aina joku kantaan kiinni kalkkiviivoilla. Oliko äänissä kans jotakin kummaa, kun paikoitellen kuulosti kuin olisi palattu takaisin kultaiselle 90-luvulle, jolloin 11khz riitti kenelle tahansa. En tiedä sitten.

Tjaa... ei ainakaan yksinpelinä kovin hauskalta enää vaikuttanu, en tiedä sitten miten on monipelin laita. Ainakin kaikilla on samat lainalaisuudet.

Pelin lataus kestää kans huomattavan pitkän aikaa, vaikka ei juuri mitään levyltä luekaan. Ehkä pykälän paremmin pyörii kuin aikaisemmin, mutta variaatiot ovat melko hurjat 144 ja 60 fps välillä.
 
Sen kuormurin ajettavuus on aika nollissa, jonka saa siitä reliant robin kisasta, ihan kun jäällä yrittäisi ajaa. Suorilla menee kyllä kun tykki mutta mutkaan saa hidastaa todella rajusti jos haluaa edes jollain muotoa radalla pysyä.
 
Toi päivitys kyllä ryssi koko pelin ihan totaalisesti. Että ymmärrän näitä jotka Steamissa ja muualla valittavat asiasta. Ärsyttävin asia on kuminauha "tekoäly". Minkä ihmeen takia niiden piti mennä sitä säätämään? Tai vauriomallinnusta? Tai fysiikoita? Taas korjattiin sellaista joka ei ollut rikki. Kolme vuotta sai odottaa konsoliversiota ja sitten julkaistaan tuollainen pasha. Ja samalla romutetaan se PC versiokin. Hyvä Bugbear.
 
No ei se ainakaan ennen ollut parempi tekoälyn puolesta, kun sitä ajeli 5-10 sek voittoihin aina mikäli ei ruvennut jo alussa vain kolaroimaan sekä näin hidastamaan omaa menoa. Nyt on sentään kovaa vääntöä.

Tekoäly ajaa nyt paljon lujempaa ja hyvällä ajolla, oikeilla autovalinnoilla sekä osilla saa hauskoja kisoja. Voittoja toki tulee edelleen, joskus helpostikin, mutta ei aina. Ja kai se kilpaileminen on kuitenkin hauskuuden lisäksi vähän pääosassa tälläisissä simcade-ajopeleissä.

Kenties nuo kaksi helpompaa tasoa voisi sitten kommenttien perusteella olla vähän paremmin tehtyjä. Niistä ei itselläni oikein ole kokemusta.

Vauriomallinnuksen helpotus on yliampuva Bugbearilta ja siinä mentiin vähän pieleen.
 
Vaikka pelaankin normaalisti vain netissä, testailin hieman muutoksia offlinena ja huomasin heti, että käsijarrua ei voi enää annostella hienovaraisesti, vaan se tuntuu törähtävän ennemmin täysillä päälle ja siinä samassa auto haluaa kovasti heittää linkkuun, joten sen kanssa saa varoa enemmän. Ajotuntumassa on muutenkin jotain erilaista, aivan kuin pitoa olisi radoilla enemmän, mutta nurtseja on kasteltu öljyllä ja saippualla ja hiekkakin luistaa oudon paljon. Erot huomaa ainakin kun on yli 400 tuntia ajellut sekunnin sadasosien perässä. Edellisen version tarkkuutta painottava ajomalli miellytti näin alkutuntuman perusteella enemmän, ja tämäkin olisi lähes yhtä hyvä jos käsijarru palautettaisiin lähemmäs entisenlaista.
 
Ennen tässä oli jotenkin automainen tuntuma. Ei tietysti mikään simulaattori, mutta pidon tunsi selvästi asvaltin ja soran välillä. Tuntumassa oli arkadepeliksi syvyyttä ja autoa oli mukava viedä töyssyjen ja kanttareiden yli. Myös eri autojen massan huomasi selvästi.

Nyt tilalla on pelkkää muhjua ratin välityksellä. Ihan kuin ajofysiikoita olisi yksinkertaistettu isolla kädellä. FFB vääntää edelleen ihan oikein luisuissa, mutta sellainen yleinen tuntuma ja tarkkuus pidosta oli hävitetty kokonaan. Kaikki autot joita kokeilin tuntui nyt suhteellisen samalta.
 
Steam api.PNG


Eipä tarvitse edes koittaa päivityksiä kun ei koko peli suostu käynnistymään vaikka mitä tekisi.
On asennettu uudestaankin ja poistettu tallennukset jne koneelta sekä 32,64 ja 64 ilman modeja tilat ja silti ei vain käynnisty.
 
Väittävät tuolla Wreckfest Discordissa että tämä päivitys muutti semi-simun täysin arcadeksi ja siellä on väsätty jo vetoomuksia Bugbearille että muuttaisivat fysiikat takaisin. :confused:
Ei kai ne ny taas kajonnu siihen ajomallinnukseen joka oli helvetin hyvä vielä ainakin alkuvuodesta kun olen tätä viimeksi pelannu..
 
Steamin keskustelussa oli että niille ei olis tehty mitään,mutta ainakin omaan käpälään ne tuntuu erillaiselta verrattuna parin viikon takaiseen kun muutaman kisan kävin ajelemassa.

Edit: Wreckfestin keskustelussa stiimissä on jannesBB aloittama ketju missä on juttua fysiikoista,kuminauha AI:stä jne.
 
Viimeksi muokattu:
Se paras osuus tästä pelistä aukeaa siellä moninpelin puolella ja vielä jos koko tai edes osa porukkaa on voicen kautta yhteydessä niin aina parempi.
Voi niitä Muroralli-aikoja.. :cigar2:
Näin vähän itsekin järkeilin,pari frendit osti myös pelin niin vkl sitten kaveri rallit niin voi hävyttömyyksiä huudella kilpaa mikkiin :)
Oikein järkeilin, tänään varmaan 30 lähtöä moninpelissä ja ai että oli hauskaa! Moninpelissä ei myöskään ole AI kanssa tutuksi tullutta kuminauha efektiä ja kun aika hyvin löytyi järkeviä kanssa kilpailijoita myös ketkä oikeasti yrittivät kisata eikö vain joka mutkassa tule kylkeen vaikka pilasivat oman kisan tässä täysin kuten AI tekee..
Lisäksi kerran pääsin top3 taistelemaan,muuten jossain 5.-6. sakissa ja ei edes ärsyttänyt kun tässä on muutakin kuin se pelkkä voitto.

Edit: AI agressiivisuus tuntuu viimeisellä kierros kierrokselta nousevan Huomattavasti. Oikeastaan ainoa päämäärä lopussa tuntuu olevan että voi ajaa päin pelaajaa,semi ärsyttävää

Vahinko mallinnus vielä agressiivisemmaksi ja priva servut niin ai että 6/5
 
Viimeksi muokattu:
Ennen tässä oli jotenkin automainen tuntuma. Ei tietysti mikään simulaattori, mutta pidon tunsi selvästi asvaltin ja soran välillä. Tuntumassa oli arkadepeliksi syvyyttä ja autoa oli mukava viedä töyssyjen ja kanttareiden yli. Myös eri autojen massan huomasi selvästi.

Nyt tilalla on pelkkää muhjua ratin välityksellä. Ihan kuin ajofysiikoita olisi yksinkertaistettu isolla kädellä. FFB vääntää edelleen ihan oikein luisuissa, mutta sellainen yleinen tuntuma ja tarkkuus pidosta oli hävitetty kokonaan. Kaikki autot joita kokeilin tuntui nyt suhteellisen samalta.

Kiitos tästä tiedosta! Olen seuraillut pelin kehitystä ja on himotellut jossain vaiheessa peliä pelailla, mutta ikävä kuulla että tämäkin peli on saanut varjopäivityksen, mikä tekee pelistä huonomman mitä aiemmin. Nykyään ei tunnu aivan kaikki päivitykset olevan pelkästään myönteisiä vaan jotkin niistä muuttavat alkuperäistä peliä liikaa. Päivitysten kanssa pitää olla tahdikas! Toivotaan että kehittäjä vastaa ja muuttaa hommat alkuperäisen laiseksi.
 
Kiitos tästä tiedosta! Olen seuraillut pelin kehitystä ja on himotellut jossain vaiheessa peliä pelailla, mutta ikävä kuulla että tämäkin peli on saanut varjopäivityksen, mikä tekee pelistä huonomman mitä aiemmin. Nykyään ei tunnu aivan kaikki päivitykset olevan pelkästään myönteisiä vaan jotkin niistä muuttavat alkuperäistä peliä liikaa. Päivitysten kanssa pitää olla tahdikas! Toivotaan että kehittäjä vastaa ja muuttaa hommat alkuperäisen laiseksi.
Olen kans seuraillut ja odotellut konsolijulkaisia, kun peli PC:tä en enää edes omista. Tosin odotin tämän tulevan paljon aikaisemmin kuin lopulta tuli. Palkintona tässä kuulostaisi olevan sellainen plätty, että jätin ostamatta. En jaksa ymmärtää. Olin jo pettynyt kun fysiikoita/ajomallia yksinkertaistettiin beta vaiheessa, mutta vielä jo valmiista pelistäkin karsittiin ajopelien sydäntä.
 
Tuonne steamin keskusteluosioon on jannesBB laittanut mm. seuraavaa:

First of all, the vehicle handling physics. Except for some fine-tuning and balancing that really shouldn't be all that noticeable unless you really went looking for them, the handling physics are virtually untouched between this version and the previous Steam release. If you do find the handling is different, first do the obvious thing and check that you are using the same driving assists as before and your controller settings are the same as previously. If you have deleted (or have had to delete) your save data, they won't be the same.

That said – if you still feel like something has changed then probably you are right. Since we know for a fact that any changes in the vehicle physics probably isn't the cause (unless you're all extremely detail-oriented!), it's now our job to find out what it is. To do that, we would love to hear more feedback: In what specific situations you can notice the difference? Is that with a specific car? In multiplayer or single player? Do you think it could be the car camera (it was changed)? Any additional details you can give might help us root out the cause.

Vähän laittaa ihmetyttämään kun niin moni huomaa heti eron, vaikka olevinaan mitään merkittävää ei ole tehty. :confused:
 
Nykyään vähän tahtoo pelintekijät ainakin ensin kieltämään kaiken. Ehkä käsky tullut THQ:la ja siinä ei bugilla ole sanan sijaa ja joutuu selittelemään?
 
Toisaalta ihmisillä on myös usein tapana kuvitella kaikkea ylimääräistä. Varsinkin MuroBBS aikana oli paljon liikkeellä sankareita, jotka tykkäsi kritisoida kaikkea.

En sano etteiko siellä voisi olla myös isompia fysiikkamuutoksia arcadempaan suuntaan. Itse vasta ajanut 3h uutta päivitystä, joten hankala vielä sanoa. Vanhaa versiota ajoin viimeksi maanantaina. Kannattaa kuitenkin suhtautua varauksella ihmisten valituksiin.

Se on joka tapauksessa selvää, että niihin hyvin vanhoihin Early Access fysiikoihin verrattuna ollaan menty enemmän arcade suuntaan. Se oli kuitenkin mielestäni hyvä ratkaisu.
 
On eroa selvästi nyt päivityksen jälkeen. Pyörii hieman paremmin niin vaikuttaahan se auton ajettavuuteenkin.
 
Luvattu jo palauttaa vauriomallinnus entiselleen, jossa ottaja ja antaja saa damagea tasapuolisesti. Samoin muuttaa AI vähemmän pelaajan ympärille keskittyväksi. Se on kyllä tavattoman ärsyttävä nykymuodossaan... ensin runttaavat suohon ja sitten hidastavat sen verran, että pääsee helposti ohi, kunnes ovat taas puskurissa. Ei voi käsittää, että miksi se piti muuttaa siitä, että asettaa sen pelaajan haluamalle tasolle.

Noista ajoavuista sen verran, että kun ne otti kokonaan pois (aiemmin half abs & half traction), niin ajotuntuma tuli lähemmäs sitä mitä se oli, mutta ei se silti oikein samalta tuntunut. Jos aikaisemmin kurvit menivät vastaheitolla, niin ei oikein padin tarkkuus enää siihen riittänyt. Sitten koneälyyn nähden kulma on paljon leveempi kurveissa, että kun pitää alkaa vetää jo poikittain, niin toinen vasta jarruttaa...
 
Just olin noin 1493 kertaa kokeillu ura moodissa sitä missä ajetaan sillä kolmipyöräisellä niitä kuorma-autoja vastaan. Ei mitään saumaa tulla kaikki avut helpoimmalla tasolla ekana maaliin. Päivityksen jälkeen samat asetukset päällä yksikään kuorma-auto ei tullu ohi 3 kierroksen aikana ja maaliin tulin noin 15s erolla :)
 
Just olin noin 1493 kertaa kokeillu ura moodissa sitä missä ajetaan sillä kolmipyöräisellä niitä kuorma-autoja vastaan. Ei mitään saumaa tulla kaikki avut helpoimmalla tasolla ekana maaliin. Päivityksen jälkeen samat asetukset päällä yksikään kuorma-auto ei tullu ohi 3 kierroksen aikana ja maaliin tulin noin 15s erolla :)
Pitääpä huomenissa yrittää. Koitin jonku kymmenkunta yritystä ja viimeistään ekan kierroksen puolivälissä joku rekka teki musta burgerin seinän kans samaan aikaa ku ite pyörin katon kautta ympäri. Juurikin näppäimistöllä mihin tuo päivitys ilmeisesti pääasiassa vaikutti
 
Toivottavasti uusimmassa fixissä korjattu myös oman auton ääni bugi! Nyt monta kertaa tullut vastaan että kun kisa alkaa oma auto onkin äänetön kuin sähköauto. Suht ärsyttävä bugi !
 
Tuossa kun yksinäni kävin boksin versiolla rataa ajamassa niin en kyllä mitään eroa huomannut pätsin jälkeen. Tosin en siis kisaa tai mp:tä kokeillut, vain lappasin yksin rataa.
 
Ai siellä on tuollainenkin auto.
Kisa on luonteeltaan erilainen. Bussikisassa ajat ovaalia mutta lähdet viimeisenä, rekkakisassa on kiemurteleva rata ja lähdet ensimmäisenä. Idea on siinä että jos tiput kärjestä et sinne todennäköisesti enää hengissä selviä.
 
Nopeassa aikataulussa hyvinkin mittava päivitys. Hyvältä vaikuttaa :tup:
 
Onko kukaan ehtinyt kokeilla miltä tuo hotfix vaikuttaa ? Aika paljon menty edellisen buildiin takaisinpäin.
 
Just olin noin 1493 kertaa kokeillu ura moodissa sitä missä ajetaan sillä kolmipyöräisellä niitä kuorma-autoja vastaan. Ei mitään saumaa tulla kaikki avut helpoimmalla tasolla ekana maaliin. Päivityksen jälkeen samat asetukset päällä yksikään kuorma-auto ei tullu ohi 3 kierroksen aikana ja maaliin tulin noin 15s erolla :)
Onneks ehdiin ajamaan uran läpi noilla kuminauha vastustajilla. Vaikka se vitutti ja vaati monta toistoa, niin se onnistumisen tunne oli mahtava. :D Toivottavasti ajoit aloittelija tasolla, ettei niitä oo liikaa menty helpottamaan?

Edit. Lukihan siinä että kaikki helpoimmalla, hyvä niin :tup:
 
Imuttelinpa tämän ja imo ei ole ajomallinnus kyllä muuttunu juurikaan sitten viime kevään, ellei nyt ole tullu jotain fixiä tänään tai eilen.

Sen sanon että nuo public no rules-servut on kyllä ihan vitun syöpää. Pitää vissiin harkita taas oman servun vuokraamista että saa edes jotain järkeä tohon kisaamiseen. :dead:
 
Joo tässä taas kattelen mitä servun vuokraaminen maksaa.. :D
Viime keväänä se ei saavuttanu niin suurta suosiota että sitä kannatti ylläpitää, mutta nyt pätsin myötä vois olla kiinnostuneita elvyttämään vanhat kunnon "muroajelut" henkiin. :hungry:



:smoke:
 
Etsi manteln. Com. Siellä on siistiä kisailua ja modeja vahtimassa.
Manteln:lla tulikin pääasiassa ajeltua mutta se oli vähän turhankin moderoitu servu. Varsinkin jos oli jonkinlainen kontakti moderaattoriin niin kickbanniä tuli samantien. Tämä kävi siis monta kertaa ja päättelin että pitäkööt tunkkinsa.
 
Mantelnilla oli ainakin joku päivä tässä salasana että sinne ei edes päässyt. Toinen hyvä puhtaampi serveri DADS Folkracing
 
Mantelnilla oli ainakin joku päivä tässä salasana että sinne ei edes päässyt. Toinen hyvä puhtaampi serveri DADS Folkracing
Juu ne sääti sitä servua tjs. patchin jälkeen kun kävin discordissa kyselee että mikä juttu.
edit. Passu siis poistui siinä saman illan aikana.
 
Mantelnilla oli tosiaan ihan kakaroita ne adminit, vähän hipaiset tai tönäiset vahingossa niin jo tulee kickiä hanuriin. Ei se nyt ihan noinkaan mene, olkoon kuinka clean racing tahansa.
Ja vaikka clean racing tällasessa pelissä on veteen piirretty viiva, niin kyllä adminien pitää osata nähdä se tilanne että onko se kisatilanne vai tahallista.

Muroaikoina ne siistit kisailut toimi kyllä kuin tauti, koskaan ei tullu kitinää keltään ja kisaaminen oli herrasmiesmäisen rehtiä ja tiukkaa.
 
Tulipa otettua tuo Season Pass, jos ei kumiankan niin ainakin kannatuksen takia. :tup:
Bugbear on käyny aika kivikkoisen tien tämän pelin kanssa ja lopulta toimittivat mitä pitikin, joten ansaitsevat kyllä hieman extraa, varsinkin kun itekin olen viihtyny 130 tuntia tämän parissa ja peli on kyllä joka pennin väärti.
 
Olen urassa vähän jumissa, en ehkä tajua miten toi homma toimii. Olen siis vasta siinä ensimmäisessä, 1/4 amatööri luokassa ja sen sisällä suorittanut useampia sarjoja. Nyt vielä 3-4 kilpailua on lukossa, yksi niistä on FWD ja noita FWD autoja kaupassa on saatavilla vain 2, ensimmäinen on tosi kälynen ja toinen on myös lukittu. Ilmeisesti mun on pakko ottaa se yksi romu että saan suoritettua sarjan loppuun? Onko muuten järkeä ajaa careerissa niitä samoja kilpailuja uudelleen ja uudelleen parempien pisteiden toivossa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom