Wreckfest (PC, PS4, Xbox One, PS5)

Olen urassa vähän jumissa, en ehkä tajua miten toi homma toimii. Olen siis vasta siinä ensimmäisessä, 1/4 amatööri luokassa ja sen sisällä suorittanut useampia sarjoja. Nyt vielä 3-4 kilpailua on lukossa, yksi niistä on FWD ja noita FWD autoja kaupassa on saatavilla vain 2, ensimmäinen on tosi kälynen ja toinen on myös lukittu. Ilmeisesti mun on pakko ottaa se yksi romu että saan suoritettua sarjan loppuun? Onko muuten järkeä ajaa careerissa niitä samoja kilpailuja uudelleen ja uudelleen parempien pisteiden toivossa?
Sun täytyy ostaa se joka on saatavilla. Niitä kilpailuja aukee sitä mukaa paljon pisteitä kasassa, eli voit joutua ajamaan jotain kisoja uusiks parempien pisteiden takia.

Edit: Niitä etuvetoautoja ei pelissä ole kuin kaksi ja se 96 saab on muuten yllättävän hyvä auto ajaa, melkeimpä parempi kun se honda civic.
 
Mantelnille taas salasana. Ja syy niinkin yksinkertainen kuin tämä uusi quickplay, se paiskoo pelaajia vajaille servuille ja sen tietää että jos/kun quickplayn kautta tulee peliin niin ei paljoa clean racingit kiinnosta.

Passu on tt jos sinne kiinnostaa mennä.
 
Pätsin jälkeen jokainen kisa päättyy siihen, että olen ainut maaliin päässyt. AI ei oikein hallitse tuota tehostettua damagea, joka itsessään olisi ainakin mun makuun. Vähän kun taottaisiin AI:lle järkeä myös.
 
Sun täytyy ostaa se joka on saatavilla. Niitä kilpailuja aukee sitä mukaa paljon pisteitä kasassa, eli voit joutua ajamaan jotain kisoja uusiks parempien pisteiden takia.

Edit: Niitä etuvetoautoja ei pelissä ole kuin kaksi ja se 96 saab on muuten yllättävän hyvä auto ajaa, melkeimpä parempi kun se honda civic.
Mut teoriassa siis, saattaisin myös selvitä ilman sitä fwd kilpailua, jos muissa olisi riittävästi pisteitä?
 
Mistäs noihin rekkakisoihin saa auton? Esim Big Rig Racing pitäis olla rekan nuppi mutta mistä voi ostaa?
 
Mistäs noihin rekkakisoihin saa auton? Esim Big Rig Racing pitäis olla rekan nuppi mutta mistä voi ostaa?
Sen saa avattua siinä kisassa missä ajetaan super van:illa Big rigejä vastaan. Olikohan se siinä 3 sarjassa viimeisiä kisoja.
 
Mut teoriassa siis, saattaisin myös selvitä ilman sitä fwd kilpailua, jos muissa olisi riittävästi pisteitä?
Kyllä, itekin olin ajanu jo kaikki sarjat läpi ennenkuin ostin edes fwd autoa. Vaatii aina tietyn määrän pisteitä, että seuraava sarja aukeaa. Saavutetut pisteet näkyy siinä oikealla ylhäällä(?). Joka sarjas voi skipata pari kisaa jos muista pisteitä riittävästi.
 
Onko iso virhe, että mä pelaan tätä näppiksellä kun ei jaksa G27:aa kaivata esille? Millä kääntökulmasäteellä te ajelette tätä? Ajaako kukaan pakollinen kytkin + H-shifteri?
 
Pelaan mäkin näppäimistöllä noin 80% ajasta kun tätä pelaan vaikka löytyy kunnon rigi vaihdekepillä ja käsijarrulla.
 
En ole täysin varma mikä on muuttunut, mutta päivitysten jälkeen on tullut kaikkiin kierrosaikoihin 0.5-1.2 sekuntia lisää, mikä on ihan hemmetin paljon. Siinä missä ennen ajoi vaikka koko kisan joka kierroksen aikaan 40.9, nyt samoja ajolinjoja pitkin samoilla asetuksilla puhdas kierros on 41.9. Käännöksissä on tosiaan olevinaan eroja, sillä auto tuntuu pienessä sivuluisussa hidastuvan enemmän ja takavetoinenkin haluaa puskea paikoissa, joissa vuoteen en vastaavaa ole havainnut. Liukastetut nurmikotkaan tuskin noin paljoa vaikuttavat, jos siellä pari rengasta käy sisäkurvissa.

Uudet radat ovat mukavan haastavia, mutta kyllä on melkoista höykytystä. Killerbee-kuskit varmaan pomppivat ympäriinsä.
 
Noniin nyt ehtisin vasta ekaa kertaa kokeilemaan Pleikkarilla tuon uusimman päivityksen jälkeen ja fiilikset loistavat! Kuminauha efekti poissa ja nyt vastustajat ajavat kilpaa eikö vain yritä tappaa pelaajaa.

Realistinen vaurio on nyt todella paljon realistisempi ja esim rengas lähtee suht helposti irti.

Samalla sai heitettyä AI tason Aloittelijasta Ammattilaiseksi koska en pitänyt siitä että nyt aina joku 20s johto ykköspaikalla

AI:lle pitäisi kyllä antaa lisää älyä,monesti kuskit romuttavat itsensä nopeasti ulos ...
 
AI:lle pitäisi kyllä antaa lisää älyä,monesti kuskit romuttavat itsensä nopeasti ulos ...

Ei monesti vaan aina. Ajoin siinä World Series tms sarjassa sen jonkun kahdeksan osakilpailun sarjan. Joka kisa 12 kierrosta.
Yhdessäkään kisassa ei päässyt mun lisäksi maaliin kukaan muu, enkä minä näissä kisoissa romuttanut kuin 2-3 vastustajaa.
Köröttelin letkan hännillä ja pidin auton ehjänä, odotin muiden keskeytykset ja sen jälkeen tuhosin autoni, ettei tarvinnut ajaa kisaa loppuun. Yleensä kisa loppuikin minun voittoon kierroksilla 4-8.
 
Xboxilla näyttää kyllä kuminauhaa olla ihan samalla lailla, vaikka venyttänyt pitkän kaulan niin vaan tulee ai kuin raketti takaisin perseeseen. Eli valitettavasti eivät ole joka alustalla korjanneet.
 
Xboxilla näyttää kyllä kuminauhaa olla ihan samalla lailla, vaikka venyttänyt pitkän kaulan niin vaan tulee ai kuin raketti takaisin perseeseen. Eli valitettavasti eivät ole joka alustalla korjanneet.

Taisivat itsekin ilmoittaa viime viikolla, että nimenomaan pleikalle tuli pätsi.

dc9ee33e01994702b579ead631ca6d12.jpg
 
Kannattaa huomata, että se kuminauha poistettiin kokonaan vaikeimmalta ja helpoimmilta tasoilta sitä ainoastaan vähennettiin. Pitäisikin kokeilla, jos se keskimmäinen taso antaisi enemmän haastetta kuin vaikein taso.

Nyt on tullut ajettua vähän lisää noita modi ratoja, on siellä kyllä hauskoja joukossa. Osa on toki vähän tasaisia ja sitä kautta liian yksinkertaisia, osa sitten jopa parempia kuin Bugbearin radat.
 
Onko joku saanut uratilassa auki tohon muddiggeriin noita renkaita? Ne piti saada auki tosta redneck rage kisasta ja kisan voiton jälkeen ruudulla lukikin tyyliin tyyppi 5 tai jotain vanteet avattu. Noi pyörät on tyyppi 5 ja lukossa on edelleen etu ja takarenkaat. Ajoin varmuuden vuoks vielä kahteen kertaan ton kisan mut toisella kerralla se ei avannut mitään palkintoja. Ei muuten oo väliä mut haluaisin käyttää kyseisiä pyöriä tossa maasturissa. Nuo lukitut pyörät on siis kuvassa etupyörinä.

wreck.jpg
 
Ootteko samaa mieltä, itse kaipaisin Career kisoihin paljon enemmän kierroksia? Menee tosi nopeasti kisat ohi kuin vain 3 kiekkaa.
 
Aaa, mä viimeistelin vasta 1/4 luokasta, just sain avattua toisen "kauden".
 
Mites muten pitääkö 8 kisan skaba ajaa yheltä istumalta läpi vai voiko sen jättää kesken?
 
No voihan perkele, päivitin pelin tähän viimeisimpään versioon niin ihan jäässä koko paska. Musiikki tökkii, valikot jäätyy, ladannut ekaa sessiota jo puol tuntia. WTF :D
 
Tulipa otettua tuo Season Pass, jos ei kumiankan niin ainakin kannatuksen takia. :tup:
Bugbear on käyny aika kivikkoisen tien tämän pelin kanssa ja lopulta toimittivat mitä pitikin, joten ansaitsevat kyllä hieman extraa, varsinkin kun itekin olen viihtyny 130 tuntia tämän parissa ja peli on kyllä joka pennin väärti.

Peli oli ehkä rahansa arvoista viihdettä ennen tätä uusinta konsolipäivitystä, mutta sen jälkeen onhan tuo realistic damage model nyt sössitty aivan täysin. Ennen päivitystä, sillä onnistui hajottamaan autonsa kisoissa varsin helposti ja sai olla varovainen, mutta nyt voi törmäillä miten sattuu ja tulla silti varsin helposti maaliin. Juuri ajelin tässä 3-4 kertaa sellaisen silmukkakisan läpi, jossa törmäilyjä tulee joka ikinen kerta ja silti nolla kertaa keskeytin auton hajoamiseen ennen maaliviivaa. :(

Taitaa tuo nimi Wreckfest enää koskea siis lähinnä AI:tä, joka tosiaan niin kuin täällä joku jo aiemmin kirjoittelikin, saa kyllä omat autonsa yhä ihan kiitettävään malliin hajalle. Jos olisin tämän pelin juuri ennen konsoliversion ilmestymistä ostanut niin pistäisin kyllä refund pyynnön menemään.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä itellä on jääny lukuisat kisat matkan varrelle auton hajoamisen takia. Ehkä johtuu sitten ajotyylistä. :D
 
Kyllä itellä on jääny lukuisat kisat matkan varrelle auton hajoamisen takia. Ehkä johtuu sitten ajotyylistä. :D

Voi olla ja voi olla että itselläni joku myös sitten bugaa, mutta selvä ero tuossa on kyllä havaittavissa omalta osaltani siihen mitä realistic damage model oli ennen kuin konsoliversiot julkaistiin ja mitä se nyt on kun se on päällä. Nyt auto nimittäin tuntuu lähinnä tankilta joka ottaa todella vähän damagea osumasta kuin osumasta, kun aiemmin muutama kunnon mälli ja kisa oli aikalailla siinä. Enkä siis todellakaan ole mikään hyvä ajaja ja pääasiassa konsoliohjaimella/näppäimistöllä ajelen joten varsinkin aiemmin puskissa vierailu tuli kyllä tutuksi.
 
Voi olla ja voi olla että itselläni joku myös sitten bugaa, mutta selvä ero tuossa on kyllä havaittavissa omalta osaltani siihen mitä realistic damage model oli ennen kuin konsoliversiot julkaistiin ja mitä se nyt on kun se on päällä. Nyt auto nimittäin tuntuu lähinnä tankilta joka ottaa todella vähän damagea osumasta kuin osumasta, kun aiemmin muutama kunnon mälli ja kisa oli aikalailla siinä. Enkä siis todellakaan ole mikään hyvä ajaja ja pääasiassa konsoliohjaimella/näppäimistöllä ajelen joten varsinkin aiemmin puskissa vierailu tuli kyllä tutuksi.

Ainakin konsoleilla tuo päivitettiin jo heti alkuunsa ja todella moni kisa jää ekaan mutkaan, koska nyt rengas esim lähtee heti irti. Aikaisemmin oli sellainen kuin kuvittelin normaali damagen olevan.
 
Ainakin konsoleilla tuo päivitettiin jo heti alkuunsa ja todella moni kisa jää ekaan mutkaan, koska nyt rengas esim lähtee heti irti. Aikaisemmin oli sellainen kuin kuvittelin normaali damagen olevan.

Itsellänikin aiemmin PC:llä monet kisat tosiaan päättyivät jo ensimmäisen kierroksen kolarointeihin, mutta nyt tulee lähinnä jotain -1, -11 tai max -20 damagea vaikka tulisikin joku auto täysillä kylkeen. Steamin myös pitäisi kyllä peli pitää päivitettynä uusimpaan versioonsa.

EDIT: Tiedä sitten että onko noita auton kestävyyttä parantavia osia parannettu entisestä, sillä custom eventissä onnistuin normi auton kohtuu helposti saamaan hajalle siinä missä tuollainen vahvistettu auto ottaa todella paljon damagea ennen hajoamista.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellänikin aiemmin PC:llä monet kisat tosiaan päättyivät jo ensimmäisen kierroksen kolarointeihin, mutta nyt tulee lähinnä jotain -1, -11 tai max -20 damagea vaikka tulisikin joku auto täysillä kylkeen. Steamin myös pitäisi kyllä peli pitää päivitettynä uusimpaan versioonsa.

EDIT: Tiedä sitten että onko noita auton kestävyyttä parantavia osia parannettu entisestä, sillä custom eventissä onnistuin normi auton kohtuu helposti saamaan hajalle siinä missä tuollainen vahvistettu auto ottaa todella paljon damagea ennen hajoamista.
Kyllä tuo alkuperäinen realistinen damage palautettiin alkuperäiseksi hotfixeissä, joten tarkista nyt kuitenkin että peli on päivitetty viimeisimpään versioon. Josko sulla on automaattiset päivitykset pois päältä
 
Itsellä ainakin realistisilla vaurioilla PS4llä 12 kierroksen kahdeksikko kisat sellaiset että maaliin pääsee Max 2 autoa. Aille pitäisi vähän järkeä lisätä.

Mutta hyvin tippuu päivityksiä ja nopeasti niin uskon että tämäkin kohta korjataan!
 
Itseäni häiritsee että kentällä lojuvat rojut ei vaikuta ajettavuuteen mitenkään, mitään ei tarvii varoa....
 
Kyllä tuo alkuperäinen realistinen damage palautettiin alkuperäiseksi hotfixeissä, joten tarkista nyt kuitenkin että peli on päivitetty viimeisimpään versioon. Josko sulla on automaattiset päivitykset pois päältä

Onko tästä jotain varmistusta jossain että se tosiaan palautettiin PC:lle eikä uutta vaan vähän viilattu? Automaattiset päivitykset ovat itselläni kyllä päällä, mutta tästä itse pelistä ei taida nähdä mistään että mikä versio on todella asennettuna. Joka tapauksessa ymmärrän kyllä nyt täysin miksi se on saanut osakseen niin paljon valitusta viime aikoina. Ajaminen ei vaan enää tunnu samalle mitä se oli ennen konsoliversioiden julkaisua, jolloin kyseessä oli hyvä peli. Nyt tuntuma on lähinnä kuin mistä tahansa keskinkertaisesta autopelistä joita on Steam pullollaan. :(

"Disabled attacker's advantage for the realistic damage mode, effectively restoring Summer 2018 mode."

Tuollainen tuolla fixien listassa oli, mutta silti vaikea uskoa että se ihan sama olisi mitä ennen. Uskomatonta mokimista kuitenkin Bugikarhulta sössiä oma valmis pelinsä, niin ajotuntuman kuin damage modellinkin osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Ajatteko manuaalilla vai automaatilla? Itse en pysty keskittymään muuhun, jos ajan manuskalla. Vain rallipelejä osaan ajaa manuaalilla. Oikeassa elämässä taas tykkään ajaa manuaalilla.
 
Aina manuaaleilla oli peli mikä tahansa, ratti tai padi. En enää osaa edes automaatilla. Jopa padin kanssa manuaalivaihteet helpottaa ajamista, kun oma kontrollointi autoon lisääntyy. Itsellä tulee ihan luonnostaan vaihtaminen ajopeleissä, joten siihen ei tarvitse oikein yhtään keskittyä.

Muistaakseni vasta Forza Motorsport 2:ssa opettelin manuaalivaihteet, joten joku reilu 10 vuotta sitten. Sen jälkeen on toki oma ajaminen sekä pelaaminen kehittynyt.

Joskus pikkuveitikkana kokeilin Colin McRae Rally 1:ssä manuaalivaihteita padilla ja siihen ei saanut mitään tolkkua. Ihmettelin vaan, että miten sitä voi tietää koska pitää vaihtaa vaihdetta alaspäin (ylöspäin vaihtaminen sujui edes jotenkin). Silloin ajattelin, se manuaalivaihtaminen on tarkoitettu vain oikeille rallikuskeille :D
 
Tuo realistinen damage päivitys selvästi on liikaa PS4 tehoille. Ura puolella vielä jotenkin pärjää, vaikka nykimistä sieläkin on paljon, mutta multissa ei oo enää mitään mielenkiintoa ajaa, kun kolareissa fps tippuu 10 nurkille.

Myös ajettavuus huononi paljon aiemmasta. Se oli parhaillaan ps4 ennen day1 patchia ja sen jälkeen koko ajan mennyt huonompaan.
 
Todella vähiin on jäänyt tämän pelaaminen vaikka alunperin ostin tämän jo vuonna 2014. Ehkä osa syytä on myös tuossa, että early access limbo venyi aikamoiseksi. Oon mä tän valmiin pelin kanssa käynyt kuitenkin ottamassa aina testit silloin tällöin. Ja oon kyl tykännyt ajettavuudesta, fysiikasta yms. Tää on hauska ajaa sekä ratilla että ohjaimella.

Tuli tässä viikolla käytyä testaamassa myös moninpeliä. Ei onnistunut suorita oman serverin luonti, niin mentiin jollekin random servulle, joka oli tyhjänä. Aika nopsaan se siinä pelatessa rupes kyllä täyttymään. Asiaa saattoi helpottaa myös se, että kaverilla oli striimi päällä tubessa ja siellä hyvä määrä katsojia. Tuli sinne sitten toki muuta porukkaa kans. Pakko sanoa, että puhdas ajo oli kaukana ja aika paljon kolisi kisojen aikana. Hauskaa kuitenkin oli kun ei ottanut hommaa liian vakavasti. Tein myös videolle koosteen illan tapahtumista, niin linkkaan sen tähän samaan syssyyn. Ei kannata katsoa, jos haluaa nähdä puhdasta ja rehtiä ajoa.

 
Noista ajoavuista sen verran, että kun ne otti kokonaan pois (aiemmin half abs & half traction), niin ajotuntuma tuli lähemmäs sitä mitä se oli, mutta ei se silti oikein samalta tuntunut. Jos aikaisemmin kurvit menivät vastaheitolla, niin ei oikein padin tarkkuus enää siihen riittänyt. Sitten koneälyyn nähden kulma on paljon leveempi kurveissa, että kun pitää alkaa vetää jo poikittain, niin toinen vasta jarruttaa...

Itsekin sääsin noita ja tuntuma ajamiseen tosiaan parani, joten tiedä sitten onko noissa tapahtunut tuon päivityksen myötä jotain muutoksia/palanneet defaultti asetukselle. Enpä tosin enää muista että mitkä asetukset mulla oli noissa ennen tätä koko konsolipäivitystä, sillä sääsin ne kuntoon kun aloitin alunperin pelin pelaamisen enkä sen jälkeen niihin koskenut.
 
Asentelin eilen ensimmäisen kerran julkaisuversion. Auton viritys oli aika pettymys. Pelkkiä tehoon (ja kestoon) vaikuttavia osia? Missä jarrut, alusta, renkaat? Onkohan noita tulossa lisää?
Itse ajaminen tuntui hyvältä. Ensivaikutelma ei tosin vaikuttanut, kun ihan ensimmäinen kisa oli ruohonleikkureilla ajelu :rolleyes: Nättihän tämä on! Ja ilmeisesti aika aktiivisen kehittämisen kohteena edelleen mikä on tosi iso plussa. Musiikit aika olivat aika mitäänsanomatonta räminää tähän asti.
Ehkä tästä ajan kanssa tulee Flatoutin veroinen. Kakkos FlatOut oli todella paljon huonompi kuin ykkönen, en edes jaksanut läpi pelata kun ykkönen tuli pariinkin kertaan läpi tahkottua. Kakkosesta puuttui massa kaikesta, ihan sama mihin ajoit pahki. Ykkösessä piti ajaa huomattavasti varovaisemmin, ja käsittääkseni Wreckfest pyrkii olemaan lähempänä ykköstä kuin kakkosta.
 
Asentelin eilen ensimmäisen kerran julkaisuversion.
...
Ensivaikutelma ei tosin vaikuttanut, kun ihan ensimmäinen kisa oli ruohonleikkureilla ajelu :rolleyes:
Jooh, ensimmäisellä käynnistyskerralla mulla jäi kesken heti siihen ruohonleikkurilla ajeluun. :sori::facepalm:

Ihan hävettää myöntää että noin pieni asia katkaisi kamelin selän, mutta early accessin paskimmat versiot olivat liian tuoreessa muistissa ja olisin vain halunnut ajamaan oikeasti. "Vitsiksihän tämä on tarkoitettu, mutta ei jaksa tätä pakotettua paskaa." Muutenkin ne rehelliset romurallikisat olivat minulle pelin tylsintä antia. Viime viikolla sentään pääsin jo ajamaan oikeasti. ;)
 
Ykkösessä piti ajaa huomattavasti varovaisemmin, ja käsittääkseni Wreckfest pyrkii olemaan lähempänä ykköstä kuin kakkosta.
Hmm, varsinkin ykkösessä riittävästi vauhtia ja kuoppainen tie hajotti sun auton. Tässä en ole saanu vauriota vain ajamisesta. Looppiradalla vähän rikkonainen auto sai moottorivaurio yms ominaisuusdamaa ku ajo loopissa mutta prosentteja ei tullu. En ole pelannu realistisella vahingolla tosin.

Pro series oli ihan vitsi. Maaliin tulee 1-5 muuta sun lisäksi kun ne paskoo toisensa ja ittensä. AI ei opi. Esim se ei muista että neulansilmässä on ajolinjalla hajonnu auto ja ajaa siihen joka kerta. viimeisellä kierroksella siinä samassa mutkassa on joku 16 romua kun niitä ei voi nähä ja kaikki tulee suoraan siihen kasaan.
 
Hmm, varsinkin ykkösessä riittävästi vauhtia ja kuoppainen tie hajotti sun auton. Tässä en ole saanu vauriota vain ajamisesta. Looppiradalla vähän rikkonainen auto sai moottorivaurio yms ominaisuusdamaa ku ajo loopissa mutta prosentteja ei tullu. En ole pelannu realistisella vahingolla tosin.
Realistisella damagella kyllä tulee herkästi osumaa töyssyistä ja rajuista alastuloista. Väliin liiankin herkästi, mutta silti huomattavasti viihtyisämpää ajaa kuin normaali damagella.
 
Tuli nyt hommattua Wreckfest tuolta steamin alesta.

Pitkään olin jo peliä katsellut, mutta early accessia en viitsinyt ostaa. Kyllähän tämä maistuu varsinkin kun tullut Destruction Derbyä sekä FlatOuttia silloin joskus pelattua ja jokkis radoilla käynyt pentuna hiekkaa syömässä. Peli osuu siis hyvin tuohon letkeään päristely lokeroon mikä aivoista löytyy. Normaaleista radoista huokuu kivasti suomalaisen miljöön tunnelma sekä mukava nähdä vauhti-sämpylöitä, kuplia ja minejä nojailemassa toisiinsa radalla. Ajaminen on hauskaa, peli on nättiä ja tuohoutumiset komeaa katseltavaa. Radat on mainoita sen vähän mitä ole niitä edes vielä nähnytkään. Peli toimii minun kokoopanolla ja 1440p moitteettomasti.

Hirveän haastavaksi ei peliä voi kyllä sanoa kun vaikeimmalla tasolla ilman ajoapuja, manuaalilootalla ja pädillä ajettuna ura-modessa napsui voittoja melkein ensimmäisestä kisasta lähtien. Tosin jos olisi liian haastava niin pelin hauskuus vähenisi ja en minä autopelejä ekaa kertaa pelaa niin varmaan ihan balansissa tuo haastavuus pelin osalta. Pitänee laittaa vielä tuo realistinen damage päälle kun se taitaa olla nyt normaalilla. Itse ajan puhtaalla tyylillä ilman suurempia tuuppimisia vaikka peli kyllä kannustaa kolarointiin kilpailujen sisäisissä tavoitteissa. Toki joskus liian innokasta tekoälyä pitää vähän tuppaista, että oppii olemaan ja saa jotkut tavoitteista täytettyä.

Moninpeliäkin tuli pari tuntia ajettua ja heti ensimmäisessä kisassa olin pitkään kolmantena kunnes... kunnes ihminen pilasi kisan. Kaksi kertaa olin toinen, muutama kutosen sakkiin, pari top - kymppiä ja pari vähän huonompaa sijoitusta, koska ihmiset. Yllättävän hyvin meni vaikka en ratoja edes vielä tunnekkaan. Ymmärrän kyllä mutkissa nojailun, ruuhkassa törmäilyn sekä mutenkin agressiivisen ajon, mutta mitä kiksejä siitä saadaan jos vedetään mutkassa täysiä kylkeen taikka tehdään suoralla huvikseen perästä tuuppaus? Jos autossa olisi peilit niin voisi uunoja jallitella, mutta nyt kun pelaa kuvakulma auton sisältä niin ei tarpeeksi aikaisin nää jos joku yrittää pukkausta tehdä. Koitin pari kisaa pelata auton takaa ja näin saikin huijattua tuuppijat ojaan kun kerkesi ennakoimaan tilanteen, mutta en halua enkä osaa ajaa kamera auton takana. Kameran vaihtelu ja taikka taaksepäin katseleminen ei taas ole oikein tehokasta. Noh, ei ole ensimmäinen kerta kun "ihmiset" pilaa pelin ja en tiedä tuleeko enää multia pelattua.

Summa summarum, 15 euroon kyllä hemmetin kova paketti jos päristely kiinnostaa :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän kyllä mutkissa nojailun, ruuhkassa törmäilyn sekä mutenkin agressiivisen ajon, mutta mitä kiksejä siitä saadaan jos vedetään mutkassa täysiä kylkeen taikka tehdään suoralla huvikseen perästä tuuppaus?

Normaalia menoa publaservuilla. Kannattaa katsella "clean racing" servuja, niiltä saa perseilijät ja tahalliset törmäilijät heti kenkää.
Tuon muiden kisojen pilaamisen takia aikoinaan Muroralleissa tehtiin "herrasmiessääntö" joka kielsi tahallisen törmäilyn ja muun perseilyn ja kisathan oli sitten sitä myötä aivan helmeä. :cigar2:
Harmi että tuo aktiiviporukka mikä 5 vuotta sitten Muroralleissa kiersi on kadonnut jonnekin eikä tällä hetkellä tuntuisi olevan jengillä kovinkaan suurta intoa enää aktiivisiin porukka-ajeluihin. :(
 
@Paztak on olemassa muutama aktiivinen ihan puhtaan ajon servu ja myös jokunen sellainen missä pienet koiruuden on sallittu, mutta joissa ei saa täysiä pommittaa mutkaan toista jarruna käyttäen. Löytyy melko helposti kun vähän aikaa server browserissa selailee
 
ok, pitää tutustua servereihin tarkemmin. Clean racing tuossakin servussa luki, mutta siihen se sitten servulla jäikin.
 
Ei itsellä ainakaan ole mantelnilla ollut ongelmia, ja on välillä kyllä pelti rutissut vahingossa, eikä seiltä ole mitään kuittia tullut. Ainakin omasta kokemuksesta Mantelnilla toimii ihan hyvin clean, hard ja fair kisailu.

Kuitenkin 6kk vanha tuo reddit threadi ja olen tuon jälkeen ajanut mantelnilla ehkä parisenkymentä sessiota eikä ole ollut ongelmia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 283
Viestejä
4 487 530
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom