Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä se sammuu lopulta, mutta ruudulla lukee käynnistyy uudelleen, jota se yrittääkin aluksi tehdä. Ei auttanut nopean käynnistyksen täpän poistaminen, sama sekoilu jatkuu.Sammuuko tuo kuitenkin vai käynnistyykö uudelleen? Voisit joka tapauksessa kokeilla onko vaikutusta jos otat Fast Startupin pois päältä.
Aika tekele vaikuttaa win 11 olevan. Asentui hitaasti. Päivitykset tulivat todella hitaasti.
Kesken muun latauksen meni sammuttamaan käyttöjärjestelmän kun ei ollut tekemistä.
Suuria oli ajatukset kun vuonna 2000 autojen piti lentää
Millaisille koneille oikein asentelette, jos noin pitkään menee?Minulla asentui tuntiin ja oli vielä samat ohjelmatkin käynnissä kun win10 sammuttaessa.
Porukoille ratkaisin ongelman kirjanmerkillä webbi-sivulle mistä löytyy kyseiset pelit. En muista osoitetta tarkkaan, mut googlella ihan löytyi.Saako klassisia Windowsin korttipelejä enää ilman mainoksia koneelle. Miinaharavaakin voisi joskus koittaa pelata.
Ihan hirveämainoshirvitys tämä eikä sisällä kuin muutaman klassisen pelin.![]()
Saako klassisia Windowsin korttipelejä enää ilman mainoksia koneelle. Miinaharavaakin voisi joskus koittaa pelata.
Ihan hirveämainoshirvitys tämä eikä sisällä kuin muutaman klassisen pelin.![]()
Porukoille ratkaisin ongelman kirjanmerkillä webbi-sivulle mistä löytyy kyseiset pelit. En muista osoitetta tarkkaan, mut googlella ihan löytyi.
Eiköhän näitä ole useammassakin eri muodossa mutta itse käytän yleensä laskinta tuolta Windows 7 Games for Windows 11, Windows 10, Windows 8.1, and Windows 8. Tuon uudempi laskin on vaan liian iso mielestäni. Tuolla siis noita pelejä, vanha laskin, vanha muistio, vanha paint jne.
Ei häiritse kun on tapana poistaa OneDrive heti ensimmäisenä puhtaan asennuksen jälkeen.Saako Defenderistä jotenkin pysyvästi pois päältä sen, ettei se koko ajan herjaa "määritä OneDrive"?
Painan hylkää, mutta aina se palaa kuitenkin. Paikallinen tili käytössä niin en tarvitse mitään OneDrive synkronointeja.
En ymmärrä miksi jengi haluaa tota 24H2:sta ajaa, kun tiedossa ei ole muuta kuin ongelmia?
Mistä tietää mikä versio isosta itsellä on?
dism /Get-WimInfo /WimFile:D:\sources\install.wim /index:1
-tai-
dism /Get-WimInfo /WimFile:D:\sources\install.esd /index:1
dism /Get-WimInfo /WimFile:D:\sources\install.wim /index:1
Version : 10.0.26100
ServicePack Build : 1742
dism /Get-WimInfo /WimFile:D:\sources\install.esd /index:1
Version : 10.0.26100
ServicePack Build : 2033
24H2 joka asennettu jo aikapäiviä sitten. Mitään päivityksiäkään ei ollut tullu siinä samoihin aikoihin kun sekoilu alkoi.Mikä versio on käytössä ?
Itsellä piti Järjestelmän lisäasetuksista, Käynnistys ja palautuminen osiosta täpätä "käynnistä tietokone automaattisesti uudelleen" pois että kerkesi lukemaan BSOD vikakoodin vaikkei siitä apua ollutkaan.
Ei toimi vieläkään GoG tai Logitech Gaming Center, mutta samalla lailla päivitetty toinen (AM5 kannan) kone toimii.. ..joten täytyi siihen siirtää sitten G500s hiiri käyttöön ja laittaa tämä uudempi Logitech G502 Spectrum sitten AM4 koneelle.. myös GoG Galaxy 2.0 toimii oikein hyvin.
Täytyy toivoa että tuossa ei tule samoja ongelmia eteen.
Nykyinen AM4 kone:
![]()
AM5 kone:
![]()
Eli kiitos nyt tästäkin M$...
...ja hävisihän se. Asensi nyt myös kaiken 100% ensin, sitten vasta reboottasi. Eikä vanhaan "30% - reboot - sitten vasta loput" tavalla.Ehkä valitus häviää, kun 24H2:n tulee seuraava päivitys
.Et sitten tarkentanut mihin osaan... Ois ihan jees, että lukis se viestin kokonaisuudessaan ennenkuin vastaaEi kyllä voi mitenkään samaistua tuohon ylläolevaan. En edes muista milloin olisi Windowsin päivitykset epäonnistuneet joko omassa, työkoneessa, vaimon työkoneessa tai kummankaan vanhempien koneissa. Väittäisin että jos tuo on jatkuvaa, niin on tehty jotain omia virityksiä jotka aiheuttavat ongelmia.
Ja olen edelleen 100-prosenttisesti tuon takana!Ja oon vielä 100-prosenttisen varma, että jokaisella Linux-käyttäjällä on enemmän kokemusta Windowssista kuin jokaisella Windows-käyttäjillä on kokemusta Linuxista.
Ei ole vängätty, vaan on keskusteltu Windowssin ominaisuuksista. Noi oli ihan moden omia sanoja. [edit] Tosin Windows muutettuna Linuxiksi.Tämä ei ole mikään käyttöjärjestelmien vänkäysketju.
Mikä niissä boottien määrässä on se taikuus? Linux-parrat yleensä prameilee keskustelussa päivityksistä ilman uudelleenkäynnistystä mutta ainakin oma Fedora usein haluaa uudelleenkäynnistyksen jälkeen vasta ajaa päivitykset ja aikaisemmin käyttämäni xxbuntut myös usein päivityksen kohdalla kertoivat että uudelleenkäynnistys tarvitaan.
Eli brassailu tässäkin asiassa on vain linux-elitistien tarpeetonta pätemistä sillä tämä yleensä tulee vastaan juurikin työpöytäkäyttöä sivuavissa keskusteluissa.
Mistä päättelit että minulla ei ole linux kokemusta? Linuxia tulee kyllä käytettyä päivittäin töissä ja kotona. Ja ylipäänsä miten tuo sun räntti liittyy yhtään mitään yhtään mihinkään.En usko, että kellään, joka on eri mieltä tuosta, on yhtämittaista kokemusta Linuxista vähintään vuoden verran!
W-käyttäjät tykkää vaan valittaa, eikä opetella mitään uutta! LINUX EI OLE WINDOWS, EIKÄ TULE OLEMAANKAAN! Edellä mainittu on jotenkin hankala ymmärtää kun tulee puolilukitusta käyttiksestä vs. käyttikseen, jossa ei ole mitää apupyöriä (toki niitäkin löytyy asennuksen yhteydessä, mutta sen jälkeen...).
Missä kohtaa kohdistin viestini sulle pelkästään? En missään kohtaa.Mistä päättelit että minulla ei ole linux kokemusta? Linuxia tulee kyllä käytettyä päivittäin töissä ja kotona. Ja ylipäänsä miten tuo sun räntti liittyy yhtään mitään yhtään mihinkään.
Minä kommentoin noita sinun väitteitä että windowssin päivitykset ovat auttamatta rikki eivätkä toimi kenelläkään. En kirjoittanut sanallakaan linux-käyttäjien windows kokemuksesta, joka muuten riippuu täysin henkilöstä minkä verran sitä heillä on.
Siinä kun vastasit viestiini. Mutta ensinnäkin tämä on ihan väärä ketju linuxista puhumiseen ja toisekseen sinun ulosantisi on niin sekavaa muutenkin ettei siitä saa mitään selvää mitä edes yrität sanoa. Eiköhän tämä ollut tässä minun osalta.Missä kohtaa kohdistin viestini sulle pelkästään? En missään kohtaa.
Mun "räntti" pätee, kun vain katoisisit viestisisi yläpuolella olevat vastaukseni. Lisään sen viestini alle ihan vain varmuuden vuoksi:
Windows 11 keskustelu
Tulikin ilmeisesti "X" (vaikka mielestäni kyllä klikkasin sitä...) sijaan klikattuakin "lataa ja asenna 24H2". Noh, tehty mikä tehty. Itse en kyllä huomaa mitään sinällistä eroa 23H2:n, tässä Acerin läppärissä. Aikaan siis vielä.bbs.io-tech.fi
Anteeksi... Se oli lainaus...Siinä kun vastasit viestiini. Mutta ensinnäkin tämä on ihan väärä ketju linuxista puhumiseen ja toisekseen sinun ulosantisi on niin sekavaa muutenkin ettei siitä saa mitään selvää mitä edes yrität sanoa. Eiköhän tämä ollut tässä minun osalta.
Itellä saattaa aiheuttaa ongelmaa se, että Linux (Fedora/Ubuntu) on pääasiallinen käyttis ja W11:sen starttaan vain kun haluan pelata. Jos se pelaamis halu siirtyy 2x päivitys tiistai, niin oon yrittäny varata hermoja, mutta aina ei muista, tai aina ne ei riitä.Johan on eroja sitten W11 päivityksissä, omalla kohalla oo huomannu kun kerta buutteja yleensä. Ainakaan ihan heti tuu mieleen että olis kahta kertaa halunnu buuttailla.![]()
Tosta se varmaan voi johtua, oma masiina kun on päällä päivittäin, niin ei kerry niitä päivityksiä jonoon asti.Itellä saattaa aiheuttaa ongelmaa se, että Linux (Fedora/Ubuntu) on pääasiallinen käyttis ja W11:sen starttaan vain kun haluan pelata. Jos se pelaamis halu siirtyy 2x päivitys tiistai, niin oon yrittäny varata hermoja, mutta aina ei muista, tai aina ne ei riitä.
Ei niitä montaa ollu. Nyt kun eilen latasin, niin olikohan 4, joista 1 oli se pakollinen vir.torjuntapäivitys. Ja sitä edellisenä kertana (päivitys tiistai) oli 1 + 1(vir. torj. päivitys) ja silloinki oli taas lataus lukossa x-prosentin kohdalla, joka silloin tais korjaantua ihan yhdellä reboottauksella.Tosta se varmaan voi johtua, oma masiina kun on päällä päivittäin, niin ei kerry niitä päivityksiä jonoon asti.
Joo menee hermot kun haluan vain pelata, en asennella päivityksiä 10 - 30min verran. Ja kuten sanoit, että menee hermot kerran kuussa tapahtuviin päivityksiin, niin olet oikeassa: Eikö sua vituta, jos 10-20 -prosenttia vapaa-ajasta menee siihen kun odottelet Windowsin:n päivityksien lataumista+asentumista? Mua kyllä vituttaa tuollainen!Jos kotikäyttäjällä hermot menee kerran kuussa tapahtuviin päivityksiin, niin lienee aika tehdä jotain ihan muuta, kuin istua tietokoneella..yritysympäristössähän nuo ovat aikataulutettu ja automatisoitu niin, että sen huomaa korkeintaan palvelimesta vastaava henkilö sähköpostiin kilahtavasta raportista.
Omalla työkonella (W11) sekä kotikoneella (W10) ei ole miesmuistiin ollut ongelmia päivitysten kanssa, pl. laajalti ilmennyt W10 ja palautusosion liian pieni koko -ongelma, johon löytyi onneksi hyvät ohjeet nopeaan korjaukseen. Myös aivan kädettömien vanhempieni tietokoneet (W11) päivittyneet ilman mitään ongelmia. Yhteinen tekijä näissä, ettei ole säädetty puukottamalla mitään foliohattuvirityksiä.
Jos nyt oikein haluan räntätä, niin kotilabran Hyper-V-hostin virkaa toimittavaan ~7 vuotta vanhaan räkkiserveriin (Windows Server 2022) ei tykännyt helmikuun kumulatiivinen päivitys upota, ei Windows updaten eikä catalogista ladatun kb-paketin avulla. Pitänee tutkia joskus ajan kanssa (jos ei itsestään oikene), mutta rähjään sitten suu vaahdossa muuhun ketjuun![]()
Anteeksi... Se oli lainaus...
Ja kiitoksia kun et kyennyt vastaamaan toisen windows-käyttäjän kommentteihin LINUX-KETJUSSA. Tuplastandardit?!! Mitä ne on?!!
Mut joo W11 + päivitykset = Reboot... Reboot... Reboot... Lataus valmis 0%... 10min Lataus valmis 5%... Reboot... Tarkistetaan tiedostoa... Lataus valmis 0%...
Modet huom. Ite sallitte vastaavanlaisen keskutelun Linux-ketjussa.