Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Googlasin tuon TPM asian ja löysin videon mistä näytettiin bios asetus. Sitä vaihtamalla kone on yhteensopiva.Ei. Sinulla oleva rauta on 100% W11-yhteensopiva. Kyse on joko siitä, että firmware-TPM ei ole kytkettynä päälle emolevysi BIOSissa tai olet asentanut Windowsin "legacy-moodissa" UEFI-buuttaavan käyttiksen sijaan. Ihan ensimmäisenä päivittäisin BIOSin uusimpaan verisoon X570 AORUS ELITE (rev. 1.0) Support | Motherboard - GIGABYTE Finland, se voi ratkaista ongelman.
Jos BIOS-päivityksen jälkeen kone herjaa edelleen W11-yhteensopivuutta, tarkista tällä GitHub - rcmaehl/WhyNotWin11: Detection Script to help identify why your PC is not Windows 11 Release Ready. Now Supporting Update Checks!, mikä siellä hiertää.
Millon se tuki nyt virallisesti Windows 10 loppuu, niin ettei esim. i5-6600K saa enää päivityksiä?
Ja koska se ei ole yhteensopiva mutta siihen saa asennettua Win11, joudut jokaisen isomman päivityksen samalla tavalla manuaalisesti päivittämään.Sen sijaan oma olohuoneen kone mediakäytössä ei 3570k prossulla kyllä mitenkään näytä kelpaavan. Löysin tosin ohjeen, millä käyttiksen rekisteriä editoimalla tuo vaatimus voidaan ohittaa ja uudempi winukka asentaa.
Osaiskos joku auttaa windows 11 päivityksessä. Sain omalla peli pc:llä infon, ettei päivitys toimisi koneessa. Käytössä on 3700x ryzen ja gigabyten x570 aorus elite. Näyttiksenä on 3080 rtx. Jotkut ddr4 muistit. Onko tosiaan näin, ettei tollaselle raudalle pysty windows 11 päivittämään?
Yritin asentaa 10v vanhalle Lenovo pöytäkoneelleni Windows 11 käyttistä, ja tuli tuollainen herja.
- Create a file with the extension .reg (make sure no .txt suffix is added).
- Place the following text in that file.
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\LabConfig]
"BypassTPMCheck"=dword:00000001
"BypassSecureBootCheck"=dword:00000001
"BypassRAMCheck"=dword:00000001
- Drop this registry file onto your install media. After starting setup, when you reach the first static screen where information is requested by setup, press Shift+F10 to open a command prompt. Navigate to the drive letter where the .reg file is located and then run it.
Hei en keksi, miten aloitan uuden ketjun.
Laitan asiani tähän.
Olen etsinyt Paint.Net sivustoa, josta saisin ladattua koneelleni sopivan version. Minulla oli sellainen windows 10:ssa, mutta nyt en tiedä miten ladata, kun kaikenlaisia mainoksia ym. hyppii, eteen etten ehdi paneutua, mikä koneelleni sopii. Sen tulisi olla suomenkielinen niin kuin minulla oli. Miten ihmeessä saan kyseisen kuvankäsittely ohjelman itselleni?
vuoden päästä syksyllä, olettaen että sulla on normaali Windows 10 joka on tarkoitettu kotikäyttäjille jne.Millon se tuki nyt virallisesti Windows 10 loppuu, niin ettei esim. i5-6600K saa enää päivityksiä?
eikös toi ole windows storessa, koititko sitä kautta lainkaan?Hei en keksi, miten aloitan uuden ketjun.
Laitan asiani tähän.
Olen etsinyt Paint.Net sivustoa, josta saisin ladattua koneelleni sopivan version. Minulla oli sellainen windows 10:ssa, mutta nyt en tiedä miten ladata, kun kaikenlaisia mainoksia ym. hyppii, eteen etten ehdi paneutua, mikä koneelleni sopii. Sen tulisi olla suomenkielinen niin kuin minulla oli. Miten ihmeessä saan kyseisen kuvankäsittely ohjelman itselleni?
en tiedä onko sitä nykyään edes tarkoitus hakea jonkun www sivun kautta
Paint.net'in virallinen verkkosivusto = getpaint.netHei en keksi, miten aloitan uuden ketjun.
Laitan asiani tähän.
onkohan se sitten nykyään täynnä mainosbannereita? paljon mahdollista, sivun ylläpitäjä saisi siitä kai mainostulojaPaint.net'in virallinen verkkosivusto = getpaint.net
Tjaah, enpä tiedä, ei tuo nyt pahalta näytäonkohan se sitten nykyään täynnä mainosbannereita? paljon mahdollista, sivun ylläpitäjä saisi siitä kai mainostuloja
itse olen käytellyt tuota WingetUI työkalua hallinnoimaan paketteja vaihtelevalla menestyksellä.Ärsyttävää, että ilmaisista softista Storeen lyödään maksullisena. Olisi näppärä hallita Storen kautta mahdollisimman paljon sovelluksia, lisäksi jakelu esim. Intunessa helppoa kuin heinänteko, jos appi löytyy Storesta. Ei sillä, että se paketointi nyt vaikeaa olisi, mutta laiskuus on hyve.
Tjaah, enpä tiedä, ei tuo nyt pahalta näytä
Tuo on kyllä ihan ehdoton, kun kone täynnä pikkuohjelmia, joista suuri osa ei osaa päivittää itseään käynnistyksen yhteydessä.itse olen käytellyt tuota WingetUI työkalua hallinnoimaan paketteja vaihtelevalla menestyksellä.
suurimmaksi osaksi tuo on toiminut hyvin, mutta pari kertaa tuo on itkenyt ettei jonkin paketin päivitys onnistu.
Ei siellä kylläkään näyttäisi mitään mainoksia vilisevän.onkohan se sitten nykyään täynnä mainosbannereita? paljon mahdollista, sivun ylläpitäjä saisi siitä kai mainostuloja
Onko totta ettei Windows 11 uusimmalla asennusmedialla voi edes kiertoteillä jatkaa asennusta paikallisella tilillä?
Microsoft poisti monien etsimän ohjeen sivustoltaan
Microsoft ei halua kenenkään muuttavan Windows 11 -tiliään paikalliseksi tiliksi, sillä silloin se ei voi automaattisesti kerätä yhtä paljon tietoa käyttäjästä.www.tivi.fi
"Aiemmin käyttäjät saattoivat ohittaa Microsoft-tilin luomisen asennuksen yhteydessä, mutta uusimman Windows 11 -asentajan myötä kiertotie on poistettu."
Eikös Rufuksella pitäis kans onnistua?Jos Win11-asennus-ison laittaa Ventoy-tikulle, niin lokaalitilin luonti onnistuu ilman OOBE/BYPASSNRO-kikkaakin. Asennusvaiheessa ei ainakaan tänään tullut mitään valitusta verkkoyhteyden puuttumisesta.
kyllä onnistuu eli olettaen että median saa yleensä aikaseksi tietylle USB tikulle Rufuksella niin sen saa joko ilman modausta tai sen kanssaEikös Rufuksella pitäis kans onnistua?
Inasen huonot lähtötiedot, mutta jos on muut käyttäjät poistettu niin tuskin mitenkään?Mikä lie pielessä, kun ei pääse kirjautumaan sisään koneeseen?
Poika vaihtanu lisännyt oma tilinsä, niin ei kirjaudu sisään ja muita vaihtoehtoja/käyttäjiä ei ole.
Toisella koneella toimii sen tili (vanhempi win)
Niin kuka ei pääse sisään? Poika vaisinä itse? ja oliko nyt lisännyt tilin vai vaihtanut tiliä?Mikä lie pielessä, kun ei pääse kirjautumaan sisään koneeseen?
Poika vaihtanu lisännyt oma tilinsä, niin ei kirjaudu sisään ja muita vaihtoehtoja/käyttäjiä ei ole.
Toisella koneella toimii sen tili (vanhempi win)
Niin kuka ei pääse sisään? Poika vaisinä itse? ja oliko nyt lisännyt tilin vai vaihtanut tiliä?
Inasen huonot lähtötiedot, mutta jos on muut käyttäjät poistettu niin tuskin mitenkään?
Kätevästi sieltä puuttuu pari versiota sekoittamasta tätä hienoa "joka toinen paska"Tulin vain toteamaan sen itsestäänselvyyden, että joka toinen Windows uusversio on kasa höyryävää paskaa.
Windows 95 VS Windows 98
Windows XP VS Windows Vista
Windows 7 VS Windows 8 (Metro)
Windows 10 VS Windows 11
Mitäs ongelmia useamman monitorin kanssa on? Omassa työpaikassa ja omienkin kokemusten mukaan tuo on yksiä niitä harvoja asoita jotka on toimineet jopa paremmin 11 kuin kympissä.Töissä otettiin varaslähtö tähän paskakasaan jo toista vuotta sitten. Seurauksena ohjelmien yhteensopivuus on paskaa, lisälaitteiden yhteensopivuus on paskaa ja joka helvetin välissä tuupataan pakkopäivityksiä, joita ei voi viivästyttää, ja asennukset kestää jopa tunteja. Osa ongelmista johtuu toki firman ICT osaston linjauksista ja määrittelyistä, mutta on se nyt uskomatonta ettei pakollisia etätyöpöytäsovelluksia ja ammattiohjelmia ole saatu vieläkään toimimaan ensinnäkään stabiilisti ja toisekseen suorituskykyisesti, ja lisäksi useamman monitorin käyttö on edelleen helvetillistä säätämistä ja boottailua
eikö se ollut joku Win10 Internet of things edition, tms.? Jonka tuki jatkuu joku 5v vieläRyö koneessa on onneksi win 10 enterprise, sen tuki jatkuu vuosia.
Uskoisin että tää jatkuu, näistä on vaan vaikea saada infoa
no 5+ vuotta vanha rauta ei oikeen toimi siinäitse en ole huomannu vielä mitää miks pitäis vihata win 11 . Etäyhteydellä tulee hoidettua duunia ja välillä yhisteltyä porukkaa steams etäpalvereihi. Useamman näytönkin tyrkkääminen kiinni hoitunu ilman mitää ylimääräisiä säätämisiä.
Uskoisin että tää jatkuu, näistä on vaan vaikea saada infoa
Microsoftin Extended Security Update- eli ESU-ohjelma on aiemmin yrityskäyttöön tarkoitettu optio, jossa maksamalla päivityksistä myös tuen ulkopuolelle jääneet käyttöjärjestelmät voivat saada tietoturvapäivityksiä tuen päättymisen jälkeen. Windows 10:n eliniän päättymisen myötä sama mahdollisuus tuodaan myös tavallisille käyttäjille, jotka ovat syystä tai toisesta haluttomia päivittämään käyttöjärjestelmään ajantasalle.
Windows 10:n ESU-ohjelma tulee kattamaan kriittiset ja muutoin tärkeiksi katsotut tietoturvapäivitykset. Windows 365 -tilauspalvelun käyttäjille ESU-ohjelma on ilmainen, kunhan Windows 10 -laitteilla otetaan yhteys pilvessä pyörivään Windows 11 -kokoonpanoon. Myös Azure Virtual Desktop -käyttäjille ESU-päivitykset tulevat ilmaiseksi. Tavallisille käyttäjille ESU tulee kuitenkin olemaan maksullinen, mutta hinnastoa ei ole vielä lyöty lukkoon.
Lähteet: Windows Central, Microsoft
Linkki alkuperäiseen juttuun
eikö se ollut joku Win10 Internet of things edition, tms.? Jonka tuki jatkuu joku 5v vielä
ja win 10 home, business, enterprise jne tuki päättyy vuoden päästä?
Voi perse kun tämmöseen naurettavuuteen menee taas aikaa.
Näköjään W11 asennuksessa ei pysty hyppäämään MS-tiliin kirjautumista enää ainakaan syöttämällä sähköpostiksi esim. no@thanks.com. Onko jotain muuta keinoa? Kiitos ASAP-vastauksista.
Siis tämä kohta, kuten tässä ohjeistetaan:
Kymmenisen minaa yritin kikkailla tuosta eteenpäin kirjautumatta, onnistumatta.
edit: En tiedä, mutta aina ennen päässyt tosta kohdasta yli. Olisivatko nyt sulkeneet tuon kiertämisen kokonaan?
Oletko tätä kokeillut? Tarkista vain, että verkkpiuha on irti, jos on sellainen. Eilen asensin win 11 tuolla toimella onnistuneesti.
oobe\bypassnro
Oisit tehny jonku ms accon viidessä minuutissa jolla saa asennuksen loppuun. Sen jälkeen luonu paikallisen accon jolla käyttää?( toimiiiko vielä noin? )Kiitos kiitos kiitos kiitos kiitos kiitos(!). *huokaus* Pari kolme tuntia meni aikaa tähänkin täysin turhaan paskaan. Vihaan taas Microsoftia entistä enemmän.