Windows 11 keskustelu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 337
Heitän tänne, kun ei asiaa enempää tarvinne ruotia(?) Kiristelin työpöytäni ruuveja koneen ollessa käynnissä. Keskusyksikköä tuli siirreltyä tämän aikana välillä tieltä pois. No viimeinen liikautus oli vähän terävämpi osuen kevyesti pöydän jalkaan ja kone boottasi itsensä ja kaikki toimii normaalisti. Katsoin tapahtumalokista, joka minulle täysin vieras maailma, että miten os näki asian.

Ymmärrän, että tämä johtui täysin typeryydestäni ja sen, että virrat aina pois tälläisissäkin tilanteissa, joten moralisointia en tarvitse. Kysyisin, että onko tämä tapahtuma täysin normaali tälläisessä tilanteessa vai voiko/onko tämä olla oire jostain? Sellainen täky vielä, että viikko sitten käytin prossun jäähyä irti ja vaihdoin tahnat. Tuli heti mieleen, että tuliko nyt ryssittyä jotain. En ole näiden kanssa niin kärryillä. Prossu on 5800x3d ja x570 tuffissa kiinni.

Kaikki tosiaan toimii ihan niinkuin ennenkin, mutta pitäisikö nyt ymmärtää jotain? (itsemoralisoinnin lisäksi)
Onko kone ylikelloilla? Monasti whea-erroreita alkaa pukkaamaan, jos on vähän liian tiukat kellot.
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
139
Onko kone ylikelloilla? Monasti whea-erroreita alkaa pukkaamaan, jos on vähän liian tiukat kellot.
Tämä on tosiaan ainoa whea minulle ikinä. Prossulle olen tehnyt sen perus alivoltituksen -30 jutun kaikille ytimille. Testit ajellut ja toiminut hienosti julkaisusta lähtien. Koneella pyöri selaimen kautta twitch, kun tämä tapahtui.

Edit. Niin ja muistit(xmp), GPU vakioina.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 786
Nuo tiedot eivät oikein kerro mitään, mutta jos koneessa on kiintolevy, niin se on käytännössä ainut osa, joka voi vahingoittua liikuttamisesta. Läppäreitä ja tabletteja kannetaan huolettomasti mukana.
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
139
Nuo tiedot eivät oikein kerro mitään, mutta jos koneessa on kiintolevy, niin se on käytännössä ainut osa, joka voi vahingoittua liikuttamisesta. Läppäreitä ja tabletteja kannetaan huolettomasti mukana.
Koneessa on kaksi muistia m2 paikoissa ja yksi ssd sata liitännällä, eli ei liikkuvia osia. Näkeekö jostain tarkempaa lokia, mitä on tapahtunut? En itsekkään usko vahingoittumiseen, sen verran kevyt osuma. Vainaroin vaan, että kertooko tämä jostain muusta, mikä olisi hyvä ymmärtää.
Valitettavasti oma toiminta ollut tälläistä ennenkin, mutta tämä on ensimmäinen kerta, kun siitä seuraa mitään.
 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 194
Onko muut huomanneet että tuo Windows 11 oma 7z pakkausten purku on todella hidas? Latasin johonkin peliin modeja ja 1Gt paketin purkamiseen olisi mennyt noin ~1 päivä kun taas 7-Zip hoiti purkamisen alle kymmenessä sekunnissa? Kaikki uusimmat päivitykset käytössä ja koneessa kuitenkin WD Black SN850 NVMe SSD muistia (2TB).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 337
Onko muut huomanneet että tuo Windows 11 oma 7z pakkausten purku on todella hidas? Latasin johonkin peliin modeja ja 1Gt paketin purkamiseen olisi mennyt noin ~1 päivä kun taas 7-Zip hoiti purkamisen alle kymmenessä sekunnissa? Kaikki uusimmat päivitykset käytössä ja koneessa kuitenkin WD Black SN850 NVMe SSD muistia (2TB).
On. Tavallisten zippien purkaminenkin tuntuu olevan todella hidasta (esim. 3dmarkin asennuspaketti). Bandizip huomattavasti nopeampi.
 
Viimeksi muokattu:

OscarK

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 583
Jos on jo kaikki normaalit 22H2 päivitykset asennettu niin täälläkin aiemmin vinkattu 23H2 Enablement Package toimii myös ei tuetulla laitteistolla. Tai no ainakin testasin sen virtuaalikoneessa mihin ei normaali päivitys ilman puukotusta toimi :D

Eli alla olevalta sivulta lataa tuon pienen paketin ja asentaa sen. Koneen uudelleenkäynnistys ja 23H2 on ns. aktivoitu. Todella nopea juttu kaikkinensa.

Saako tätä pakettia muuten mistään virallista kautta Microsoftilta? Kun itse en ole tuota asennuspakettia löytänyt mistään muualta kuin tuolta Elevenforumilta. Eli mistä tuo asennuspaketti alunperin on peräisin? Kai tuo Elevenforum kuitenkin on ihan turvallinen paikka tuo ladata?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 314
Saako tätä pakettia muuten mistään virallista kautta Microsoftilta? Kun itse en ole tuota asennuspakettia löytänyt mistään muualta kuin tuolta Elevenforumilta. Eli mistä tuo asennuspaketti alunperin on peräisin? Kai tuo Elevenforum kuitenkin on ihan turvallinen paikka tuo ladata?
Siellähän on linkki MS viralliselle sivulle, jossa mainitaan, ettei sitä saa muuten kuin Updaten kautta taikka WSUS, josta lienee joku tuon napannut. Vastuu on itsellä, haluaako asennella kolmannen osapuolen linkistä jotain...

1702215193975.png
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 089

Tuolta löytyy linkki josta ihan mäsän palvelimelta saa tuon ladattua.

1702242579529.png

Siinä vielä SHA256 elevenforumin tiedostosta ja mäsältä suoraan ladatusta. Eli ihan sama kummasta sen lataa, ne on identtiset.
 
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
50
Hei, en osaa aloittaa uutta keskustelua ongelmastani, joten laitan viestini tähän.

Sain syksyllä uuden tietokoneen Dell merkkisen. Minulla on ollut tähän asti maadoittamaton pistorasia, mutta ei ongelmia windows 11 koneen sammuttamisessa. NYT eilen vaihdatin maadoitetut pistorasiat työhuoneeseeni turvallisuuden takia. Uusi ongema, jota en ymmärrä. Suojaus ja ylläpito valittaa, että windowsia ei suljettu oikein. Teen samalla tavalla kuin ennenkin. Mikä on muuttunut? Miten sammutan windows 11 (Dell) oikein? Voisiko joku neuvoa? Ikävuosia minulla lähellä 80, joten selkokielellä odotan neuvoa. Kiitos.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 998
Hei, en osaa aloittaa uutta keskustelua ongelmastani, joten laitan viestini tähän.

Sain syksyllä uuden tietokoneen Dell merkkisen. Minulla on ollut tähän asti maadoittamaton pistorasia, mutta ei ongelmia windows 11 koneen sammuttamisessa. NYT eilen vaihdatin maadoitetut pistorasiat työhuoneeseeni turvallisuuden takia. Uusi ongema, jota en ymmärrä. Suojaus ja ylläpito valittaa, että windowsia ei suljettu oikein. Teen samalla tavalla kuin ennenkin. Mikä on muuttunut? Miten sammutan windows 11 (Dell) oikein? Voisiko joku neuvoa? Ikävuosia minulla lähellä 80, joten selkokielellä odotan neuvoa. Kiitos.
Kertoisitko miten nyt sammutat tietokoneesi, niin pystymme auttamaan paremmin?
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 864
Kokeile poistaa Nopea käynnistys käytöstä. Avaa käynnistä-valikko, ala kirjoittaa virranhallinta, pitäisi tarjota virranhallinta-asetuksia, "Valitse virtapainikkeen toiminto" alta löytyy tuo asetus. Käännökset ulkomuistista, itsellä Lontoonkielinen Windows.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 998
Tehtäväpalkin Aloituskuvake - Virtanapin kuvake ja sitten Sammuta.
Voit kokeilla ensin nyt yhden kerran tehdä samaa reittiä, mutta valitsemalla Käynnistä uudelleen. Sen jälkeen sitten jatkossa tavallisesti Sammuta. Uskoisin että tämä korjaa ongelman.

-Tekninen selitys miksi noin tapahtui-
Epäilen että syynä on yhden kerran windowsin sammunut väärin ja siitä tullutta virheilmoitusta ei saa pois Sammuta komennolla. Sammuta painike kun ei "oikesti" sammuta konetta jos käytössä on pikakäynnistys, mutta ei siitä sen enempää tässä kohtaa. Ylhäällä mainittu korjannee kuitenkin nyt tuon ongelman

Kokeile poistaa Nopea käynnistys käytöstä. Avaa käynnistä-valikko, ala kirjoittaa virranhallinta, pitäisi tarjota virranhallinta-asetuksia, "Valitse virtapainikkeen toiminto" alta löytyy tuo asetus. Käännökset ulkomuistista, itsellä Lontoonkielinen Windows.
Tämä on kyllä toimiva keino, mutta ehkä käyttäjän tietotaito huomioiden tarpeettoman vaikea ja muutenkin peruskäytössä tarpeeton. Toki edistyneemmän käyttäjän kannattaa tämä mielestäni aina tehdä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2023
Viestejä
216
Mietin tässä huvikseen kun pelit ei oikein hyödy prossun 8 ytimestä, niin onko Xboxin kaltainen ratkaisu mahdoton vai miten Windows käyttää ytimiä? Eli siis: "Ytimistä yksi on varattu käyttöjärjestelmän tarpeisiin ja seitsemän on pelien käytössä."

Ja mikä estää 2 lisäytimen tuoman hyödyn? Pelin ohjelmointi vai onko tässä muuta taustalla. Tulevaisuudessa kyllä hyötyisi? Koitan kai perustella valintaa AMD 7700 ja 7600 välillä =D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
406
Mitäs ihmettä windowsin päivitys teki, kun symlinkien sijainnin muuttaminen hävisi linkin ominaisuuksista. Oli suht helppoa siirtää kansio toiseen sijaintiin, ja symlinkin ominaisuuksista laittaa uusi hakemistopolku, mutta nyt sitä kohtaa mistä sitä sijaintia muutetaan ei ole siinä enää ollenkaan?!?
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 745
Mitäs ihmettä windowsin päivitys teki, kun symlinkien sijainnin muuttaminen hävisi linkin ominaisuuksista. Oli suht helppoa siirtää kansio toiseen sijaintiin, ja symlinkin ominaisuuksista laittaa uusi hakemistopolku, mutta nyt sitä kohtaa mistä sitä sijaintia muutetaan ei ole siinä enää ollenkaan?!?
Emt, buuttaa pari kertaa ja asenna loput päivitykset, oli tässä itselläkin vähän outouksia välissä..
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 184
Pitäis toivottavasti lähiaikoina uuteen koneeseen asentaa win11. Katoin jonkun uutuubi videon missä opastettiin win 11 asennus silleen että ei asenna microsoft tiliä.

Onko siitä jotain niin pahaa haittaa että sitä ei kandeis asentaa?
 
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
50
Voit kokeilla ensin nyt yhden kerran tehdä samaa reittiä, mutta valitsemalla Käynnistä uudelleen. Sen jälkeen sitten jatkossa tavallisesti Sammuta. Uskoisin että tämä korjaa ongelman.

-Tekninen selitys miksi noin tapahtui-
Epäilen että syynä on yhden kerran windowsin sammunut väärin ja siitä tullutta virheilmoitusta ei saa pois Sammuta komennolla. Sammuta painike kun ei "oikesti" sammuta konetta jos käytössä on pikakäynnistys, mutta ei siitä sen enempää tässä kohtaa. Ylhäällä mainittu korjannee kuitenkin nyt tuon ongelman


Tämä on kyllä toimiva keino, mutta ehkä käyttäjän tietotaito huomioiden tarpeettoman vaikea ja muutenkin peruskäytössä tarpeeton. Toki edistyneemmän käyttäjän kannattaa tämä mielestäni aina tehdä
Ei toiminut. Ei kuulema sammutettu oikein. :(
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
722
Onko siitä jotain niin pahaa haittaa että sitä ei kandeis asentaa?
Joidenkin mielestä MS-tili on pyllystä, mutta useimmat haluavat käyttää MS-tiliä, koska silloin saa kaikki käyttiksen ominaisuudet käyttöön.

Voit asentaa paikallisella tilillä ja sitten myöhemmin ottaa käyttöön MS-tilin (tai toisin päin).

Katoin jonkun uutuubi videon missä opastettiin win 11 asennus silleen että ei asenna microsoft tiliä.
En katsonut videota, mutta tässä toimiva ohje lyhyesti:

- Jos koneessa on nettiyhteys: anna sähköpostiosoite no@thank.you
- Jos koneessa ei ole nettiyhteyttä: Shift+F10 -> oobe\bypassnro

...ja ohje kuvien kanssa (linkki).
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 864
En kyllä itse näe haittoja tuon MS-tilin käytössä, joten suosittelen kokeilemaan ensin ihan "normaalisti" sen kautta, ilman kikkailuja.. :) Toki perusteltujakin syitä löytyy, tuntuu vaan että yleisin syy, ainakin täällä, on "koska MS pakottaa, en käytä"
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 934
En kyllä itse näe haittoja tuon MS-tilin käytössä, joten suosittelen kokeilemaan ensin ihan "normaalisti" sen kautta, ilman kikkailuja.. :) Toki perusteltujakin syitä löytyy, tuntuu vaan että yleisin syy, ainakin täällä, on "koska MS pakottaa, en käytä"
Ja kumma kun se puhelimissa ei haittaa tuo tilin pakotus
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 184
En kyllä itse näe haittoja tuon MS-tilin käytössä, joten suosittelen kokeilemaan ensin ihan "normaalisti" sen kautta, ilman kikkailuja.. :) Toki perusteltujakin syitä löytyy, tuntuu vaan että yleisin syy, ainakin täällä, on "koska MS pakottaa, en käytä"
No ei se mulle mikään mörkö ole joten asennetaan. ihmetytti vain kun törmäsin tuollaisiin videoihin.

No mut yritin jostain kysyä miten siirrän tän mun nyky koneen avaimen uuteen pakettiin kun tulee kokonaan uus kone.. onko vinkkiä
Tää vanhan on win 10 ja regeditistä löysin yhen serialin ja showkeyplussalla toisen ja se sanoo että avain on vissiin OEM? olen tän win avainkoodin joskus täältä foorumilta ostanut. Uuteen tietty win 11
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
905
Yhtään puhelinta en ole vielä omistanut joka mäsä tilin pakottaisi.
Taisi kyseessä olla kuitenkin tuota vastaavat käytännöt Google tilillä Android puolella ja Apple tilillä iOS puolella.
Android puhelimen käyttö toki onnistuu esimerkiksi de-googled rommilla ja muilla vastaavilla kikoilla. Mutta näin niinku tavallisen pulliaisen näkökulmasta katottuna, ei Microsoftin touhu Windows 11 kanssa eroa noista kännykkäjättien touhuista juurikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
81
Jokohan tämän uskaltaisi laittaa win 10 tilalle? Lueskellut ominaisuuksista ja ssd-ongelmista (tämä lienee jo korjattu?) Ja käyttöliittymä ei miellytä omaa silmää yhtään. Onko langassa hetki sitten päivittäneitä, miten vaikutti peli ym käytössä? Alla 5800x3d/32Gb/nvme 2tt/3090 systeemi näin nopeasti kirjailtuna.

Lähinnä ärsyttää, kun joka käynnistyksellä pitää klikkailla monta ikkunaa pois "kiitos en halua asentaa".
 
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
50
Tein eilen uuden asian sammuttaessa koneen.

Aloitusvalikko. Paina virta -kuvaketta. Paina Shift-näppäin pohjaan ja paina hiirellä sammuta.

Ainakaan nyt ei tullut valitusta, että windows sammutettu väärin.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 129
Onko langassa hetki sitten päivittäneitä, miten vaikutti peli ym käytössä?

Lähinnä ärsyttää, kun joka käynnistyksellä pitää klikkailla monta ikkunaa pois "kiitos en halua asentaa".

Sieltä tuoretta faktaa puhtaiden asennuksien vertailuun pelitehoon ja muuhun liittyen.

Minulla on ollut Win 11 alla jo beta-vaiheesta alkaen enkä ole joutunut moisia klikkailemaan. Riippuu varmaan softista, joita olet itse asennellut koneeseen.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 934
Ei iPhonen käyttö vaadi millekään tilille kirjautumista, ei edes Applen tilille. Androidilla en ole testannut toimiiko ilman kirjautumista.
Niin voihan sillä iPhonella soittaa ja käyttää selainta ilman ID:tä, ohjelmia ei voi asentaa, toimiiko päivityksetkään?
Androidista ei niin tietoa ole mutta ei taida playkauppa toimia ilman.
Mutta joo voi käyttää mutta hyvin rajoitetusti
 

OscarK

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 583
Niin voihan sillä iPhonella soittaa ja käyttää selainta ilman ID:tä, ohjelmia ei voi asentaa, toimiiko päivityksetkään?
Androidista ei niin tietoa ole mutta ei taida playkauppa toimia ilman.
Mutta joo voi käyttää mutta hyvin rajoitetusti
Toimii päivityksetkin. Sovelluksia ei voi asentaa. Mutta pointti oli siinä, että käyttö kyllä onnistuu ilman tilejä, jos ei sellaisia halua käyttää.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 934
Toimii päivityksetkin. Sovelluksia ei voi asentaa. Mutta pointti oli siinä, että käyttö kyllä onnistuu ilman tilejä, jos ei sellaisia halua käyttää.
Puhelimia voi käyttää ilman tilejä jos niillä ei oikein tee mitään. Win11 voi käyttää ilman tiliä jos jaksaa kikkailla ja kaikki toimii sen jälkeen. Pointti oli kuitenkin että puhelimien tileistä ei koskaan itketä mutta jostain syystä ms tilistä jaksetaan itkeä joka välissä
 
Liittynyt
05.12.2021
Viestejä
176
Androidille sentään voi asentaa mitä tahansa ilman tilejä. Pankkisovellukset sitten iPhonella.

Pixel, Graphene OS, avoimen lähdekoodin softat ja Obtainium :thumbsup:
 

OscarK

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 583
Pointti oli kuitenkin että puhelimien tileistä ei koskaan itketä mutta jostain syystä ms tilistä jaksetaan itkeä joka välissä
Se on se muutos. Kun Windows on iät ja ajat toiminut ilman mitään online-tilejä, niin käyttäjät ymmärtävät että online-tilille ei ole oikeasti mitään tarvetta Windows-käytössä. Ja se luonnollisesti vituttaa jos yhtäkkiä pakotetaan käyttämään jotain mitä ei tarvitse.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 934
Se on se muutos. Kun Windows on iät ja ajat toiminut ilman mitään online-tilejä, niin käyttäjät ymmärtävät että online-tilille ei ole oikeasti mitään tarvetta Windows-käytössä. Ja se luonnollisesti vituttaa jos yhtäkkiä pakotetaan käyttämään jotain mitä ei tarvitse.
No niinhän se on, jotku itkee itkemisen ilosta
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
25
No niinhän se on, jotku itkee itkemisen ilosta
Miks se sua niin kiukuttaa jos joku haluaa käyttää windowsia ilman microsoft tiliä? Ihme itkemistä. Mun tietokoneen pääasialliset käyttötarkoitukset on äänityöskentely, musiikin kuuntelu, kevyt pelailu, netissä surffailu sekä leffojen katsominen. Microsoft tili ei tarjoa yhtikäs minkäänlaista hyötyä koskien omia tietokoneen käyttötarkoituksia, joten miksi käyttäisin microsoft tiliä? Kaikelle microsoftin tarjoamalle softalle löytyy kolmannen osapuolen korvike, joista suuri osa on omien kokemusten perusteella ollut parempia tai monipuolisempia. Tottakai on ihan ymmärrettävää, että microsoft haluaa tarjota/tuputtaa käyttäjille omaa ekosysteemiään, ei siinä. Mutta jos käyttäjä ei koe hyötyvänsä microsoft tilistä millään tasolla, niin kai käyttäjällä saa olla valinnanvapaus? PC käsittääkseni tarkottaa edelleen Personal Computer.
Vaikka en ole adaptoitunut microsoftin tuputtamaan tapaan käyttää tietokonetta, windows 11:sta olen silti pitänyt paljon enemmän kun edeltäjästään jota käytin julkasusta lähtien kuluvan vuoden kevääseen saakka.
Puhelinten osalta aivan yhdentekevää mulle, koska puhelimet ei vois vähempää kiinnostaa teknologiana. Mulle riittää että puhelut, tekstiviestit, kamera sekä verkkopankki toimii. Aivan sama puhelinta varten pelkästään luotu google-tili, jota en käytä yhtään mihinkään muuhun.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 934
Miks se sua niin kiukuttaa jos joku haluaa käyttää windowsia ilman microsoft tiliä? Ihme itkemistä. Mun tietokoneen pääasialliset käyttötarkoitukset on äänityöskentely, musiikin kuuntelu, kevyt pelailu, netissä surffailu sekä leffojen katsominen. Microsoft tili ei tarjoa yhtikäs minkäänlaista hyötyä koskien omia tietokoneen käyttötarkoituksia, joten miksi käyttäisin microsoft tiliä? Kaikelle microsoftin tarjoamalle softalle löytyy kolmannen osapuolen korvike, joista suuri osa on omien kokemusten perusteella ollut parempia tai monipuolisempia. Tottakai on ihan ymmärrettävää, että microsoft haluaa tarjota/tuputtaa käyttäjille omaa ekosysteemiään, ei siinä. Mutta jos käyttäjä ei koe hyötyvänsä microsoft tilistä millään tasolla, niin kai käyttäjällä saa olla valinnanvapaus? PC käsittääkseni tarkottaa edelleen Personal Computer.
Vaikka en ole adaptoitunut microsoftin tuputtamaan tapaan käyttää tietokonetta, windows 11:sta olen silti pitänyt paljon enemmän kun edeltäjästään jota käytin julkasusta lähtien kuluvan vuoden kevääseen saakka.
Puhelinten osalta aivan yhdentekevää mulle, koska puhelimet ei vois vähempää kiinnostaa teknologiana. Mulle riittää että puhelut, tekstiviestit, kamera sekä verkkopankki toimii. Aivan sama puhelinta varten pelkästään luotu google-tili, jota en käytä yhtään mihinkään muuhun.
Microsoft tili itkettää mutta puhelimeen luotu google tili, jota et tarvi, ei vaivaa ollenkaan? Juuri tätä ihmettelen. Ei mua mikään kiukuta, tämä ihmeellinen itkeminen ms tilistä ja muiden joutavien tilien hyväksyminen ihmetyttää
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
888
Mitä jos sen tilin vain linkittää. Luo uuden paikallisen admin-tilin ja poistaa linkitetyn windows-tilin.

Onko se sama?
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
En nyt todellakaan olis vertaamassa älypuhelimen käyttöön tarvittavaa tiliä mikkitiliin tietokoneessa...
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
25
Microsoft tili itkettää mutta puhelimeen luotu google tili, jota et tarvi, ei vaivaa ollenkaan? Juuri tätä ihmettelen. Ei mua mikään kiukuta, tämä ihmeellinen itkeminen ms tilistä ja muiden joutavien tilien hyväksyminen ihmetyttää
Jäikö nyt jotakin ymmärtämättä? Ei mua se microsoft tili itketä pätkääkään tai sen olemassaolo häiritse millään tasolla. Ne käyttäkööt sitä, joille se tarjoaa jotakin hyötyä. Mulle siitä ei henkilökohtasesti ole mitään hyötyä. Jos sua yhtään lohduttaa, niin kokeiltu on joskus aikoinaan.
Kuten sanottua puhelimen osalta, ihan vitun yhdentekevää. En keksi mitään niin tylsää tekemistä, kun puhelimen räplääminen. Olen joutunut luomaan google tilin sen vuoksi, että saan päivitettyä verkkopankkisovelluksen eli siitä google tilistä on sillon ollut sentään edes jotakin hyötyä. Olen osannut elää ajattelematta sitä google tiliä sen luomisen jälkeen. Sinä ilmeisesti et osaa.
Microsoftin tapauksessa toistaiseksi kaikki tarvittavat asiat koneellani toimii ja päivittyy ilman sitä tiliäkin.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 184
Saisiko vaihdettua kinastelua mun uuden koneen aktivointiin.

Tää vanha kone win 10 sanoo aktivoinnissa että aktivointi on linkitetty ms tiliin digitaalisella käyttöoikeudella

mut ehkä tää versio on win 10 rtm pro oem.. oon tän joskus ostanut täältä foorumilta ku halavalla sai.

Siis saanko siirrettyä koodin uuteen koneeseen? mitä pitää tehdä?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 934
Jäikö nyt jotakin ymmärtämättä? Ei mua se microsoft tili itketä pätkääkään tai sen olemassaolo häiritse millään tasolla. Ne käyttäkööt sitä, joille se tarjoaa jotakin hyötyä. Mulle siitä ei henkilökohtasesti ole mitään hyötyä. Jos sua yhtään lohduttaa, niin kokeiltu on joskus aikoinaan.
Kuten sanottua puhelimen osalta, ihan vitun yhdentekevää. En keksi mitään niin tylsää tekemistä, kun puhelimen räplääminen. Olen joutunut luomaan google tilin sen vuoksi, että saan päivitettyä verkkopankkisovelluksen eli siitä google tilistä on sillon ollut sentään edes jotakin hyötyä. Olen osannut elää ajattelematta sitä google tiliä sen luomisen jälkeen. Sinä ilmeisesti et osaa.
Microsoftin tapauksessa toistaiseksi kaikki tarvittavat asiat koneellani toimii ja päivittyy ilman sitä tiliäkin.
Miten sitä ms tiliä joutuu ajattelemaan luonnin jälkeen? Miten nyt minä oon se jolla on ongelma näistä tileistä? Ei mua vaivaa sen enempää ms, google, apple kuin mikään muukaan tili. Sua tuntuu ahdistavan

E:mikään pakko ei ole käyttää ms tiliä eikä sen enempää oo pakko valittaa kun win11 sitä vaatii. Kai MS saa omalle käyttikselleen laittaa mitä vaatimuksia itse haluaa
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
25
Miten sitä ms tiliä joutuu ajattelemaan luonnin jälkeen? Miten nyt minä oon se jolla on ongelma näistä tileistä? Ei mua vaivaa sen enempää ms, google, apple kuin mikään muukaan tili. Sua tuntuu ahdistavan
Miks sulla on noin negatiivinen asenne? Sullahan se nimenomaan tuntuu olevan ongelma tilien osalta. Miksi ihmiset ei sais käyttää laitteitaan haluamallaan tavalla, eli vaikka ilman sitä microsoft tiliä?
Voisitko yrittää edes sisäistää lukemasi. Selitän tän niinkun 5-vuotiaalle - Windows toimii ilman microsoft tiliä (ellet välttämättä tarvitse jotakin microsoft tilin tarjoamia ominaisuuksia), play store ei toimi ilman google tiliä.
Tai ehkä jälkimmäiseen on olemassa joku vaihtoehtoinen tapa, mutta ei kiinnosta niin paljoa että näkisin vaivaa sen vuoksi.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 934
Miks sulla on noin negatiivinen asenne? Sullahan se nimenomaan tuntuu olevan ongelma tilien osalta. Miksi ihmiset ei sais käyttää laitteitaan haluamallaan tavalla, eli vaikka ilman sitä microsoft tiliä?
Voisitko yrittää edes sisäistää lukemasi. Selitän tän niinkun 5-vuotiaalle - Windows toimii ilman microsoft tiliä (ellet välttämättä tarvitse jotakin microsoft tilin tarjoamia ominaisuuksia), play store ei toimi ilman google tiliä.
Tai ehkä jälkimmäiseen on olemassa joku vaihtoehtoinen tapa, mutta ei kiinnosta niin paljoa että näkisin vaivaa sen vuoksi.
Alunperin kysyin miksi ms tili itkettää mutta puhelimissa tilit ei? Tähän vastaus on että play kaupa toiminta on estetty ilman google tiliä, ilmeisesti. Mulla ei oo mitään ongelmaa tilien kanssa, softan tekijät laittaa omat vaatimukset, tämä tuntuu olevan käyttäjien vaikea ymmärtää. Ei sitä windowsia oo pakko käyttää jos ei kelpaa. Laitteita voi käyttää niinkuin haluaa ja ms on ihan täysi oikeus laittaa omaan käyttikseen semmoiset vaatimukset kuin haluaa. Mikä tässä on vaikeaa? Ei se windowsin käyttö mikään kansalaisoikeus ole
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
25
Huomautus - keskity asialliseen rakentavaan keskusteluun ja jätä nimittely pois
Ei kyllä tommosen trollin kanssa jaksa väitellä tämän enempää, kun tuntuu luetun ymmärtäminen olevan hakusessa. Jatka sä itkemistä, mä jatkan windowsin käyttämistä ihan hymyssäsuin. Ilman microsoft tiliä koska microsoft tarjoaa mahdollisuuden tehdä myös niin (ainakin toistaiseksi vielä), mitä et tunnu ymmärtävän. :)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 934
Huomautus - keskity asialliseen rakentavaan keskusteluun ja jätä provosointi ja henkilökohtaisuudet pois
Ei kyllä tommosen trollin kanssa jaksa väitellä tämän enempää, kun tuntuu luetun ymmärtäminen olevan hakusessa. Jatka sä itkemistä, mä jatkan windowsin käyttämistä ihan hymyssäsuin. Ilman microsoft tiliä koska microsoft tarjoaa mahdollisuuden tehdä myös niin (ainakin toistaiseksi vielä), mitä et tunnu ymmärtävän. :)
Mahtava lopetus, loppu kommentit kesken niin toinen on trolli. Voi tietysti miettiä kummalla se luetun ymmärtäminen on hakusessa, tai sitte vain huomas olevansa häviöllä ja alko selittely. Ymmärrän hyvin että voi käyttää, sulla asiat jäi ymmärtämättä
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
25
Mahtava lopetus, loppu kommentit kesken niin toinen on trolli. Voi tietysti miettiä kummalla se luetun ymmärtäminen on hakusessa, tai sitte vain huomas olevansa häviöllä ja alko selittely. Ymmärrän hyvin että voi käyttää, sulla asiat jäi ymmärtämättä
Nimenomaan ei noin. Voit ihan vapaasti vetää omat johtopäätökset ja kuvitella olevasi joku voittaja, ei kiinnosta sun kilpailuhalus pätkän vertaa. Mä osaan kyllä ottaa windowsin käyttöön paikallisella tilillä, koska microsoft tarjoaa tosiaankin myös sen vaihtoehdon vielä toistaiseksi. Sulle on myös selitetty syyt, mutta kieltäydyt ymmärtämästä. :)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 934
Nimenomaan ei noin. Voit ihan vapaasti vetää omat johtopäätökset ja kuvitella olevasi joku voittaja, ei kiinnosta sun kilpailuhalus pätkän vertaa. Mä osaan kyllä ottaa windowsin käyttöön paikallisella tilillä, koska microsoft tarjoaa tosiaankin myös sen vaihtoehdon vielä toistaiseksi. Sulle on myös selitetty syyt, mutta kieltäydyt ymmärtämästä. :)
Varmasti kaikki, jotka googlea osaa käyttää, osaa ottaa käyttöön paikallisella tilillä. Oonko muuta väittänyt?

E:edelleen, mikä siinä ms tilissä ahdistaa niin paljon enemmän kuin googlen tai applen tilissä että pitää joka välissä itkeä? ( voi käyttää ilman muuta ei oo väitetty)Tätä kysyin ja vastausta ei näy
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 699
Viestejä
4 276 779
Jäsenet
71 520
Uusin jäsen
JörgenJürgen

Hinta.fi

Ylös Bottom