Miks se sua niin kiukuttaa jos joku haluaa käyttää windowsia ilman microsoft tiliä? Ihme itkemistä. Mun tietokoneen pääasialliset käyttötarkoitukset on äänityöskentely, musiikin kuuntelu, kevyt pelailu, netissä surffailu sekä leffojen katsominen. Microsoft tili ei tarjoa yhtikäs minkäänlaista hyötyä koskien omia tietokoneen käyttötarkoituksia, joten miksi käyttäisin microsoft tiliä? Kaikelle microsoftin tarjoamalle softalle löytyy kolmannen osapuolen korvike, joista suuri osa on omien kokemusten perusteella ollut parempia tai monipuolisempia. Tottakai on ihan ymmärrettävää, että microsoft haluaa tarjota/tuputtaa käyttäjille omaa ekosysteemiään, ei siinä. Mutta jos käyttäjä ei koe hyötyvänsä microsoft tilistä millään tasolla, niin kai käyttäjällä saa olla valinnanvapaus? PC käsittääkseni tarkottaa edelleen Personal Computer.
Vaikka en ole adaptoitunut microsoftin tuputtamaan tapaan käyttää tietokonetta, windows 11:sta olen silti pitänyt paljon enemmän kun edeltäjästään jota käytin julkasusta lähtien kuluvan vuoden kevääseen saakka.
Puhelinten osalta aivan yhdentekevää mulle, koska puhelimet ei vois vähempää kiinnostaa teknologiana. Mulle riittää että puhelut, tekstiviestit, kamera sekä verkkopankki toimii. Aivan sama puhelinta varten pelkästään luotu google-tili, jota en käytä yhtään mihinkään muuhun.