Windows 11 keskustelu

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Kyllä mulla ainakin win10 seka 11 on muistanu skaalaukset ykkösella ultrawidellä 125% ja kakkosella normi fullhd 100%. ykkösnäytön se jopa välillä unohtaa kun pelaan sillä ps4 yms konsooleita niin kaikki hyppää kakkoseen normi FHD näyttöön. :hmm:
Pitääköhän noiden näyttöjen olla samaa aikaa käytössä laajennettu tilassa tmv? Mulla ei ole koskaan samaan aikaan noi näytöt käytössä kun on ihan eripaikoissa
 
Liittynyt
27.08.2020
Viestejä
244
Pitääköhän noiden näyttöjen olla samaa aikaa käytössä laajennettu tilassa tmv? Mulla ei ole koskaan samaan aikaan noi näytöt käytössä kun on ihan eripaikoissa
Taitaa johtua siittä ja jos on vielä samassa portissa kiinni. Mitähän se tuumais jos käyttäis joskus ne samassa tilassa laajennettuna että muistaako se ne silloin, Kunhan tulivaa mieleen ei ole kokemusta.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 057
välillä on kädet täynnä ja hankala käyttää alt + tab. Onkos vielä joku mahdollisuus, että firefoxin saa avaamaan "koko aplikaation kokonäytön tilaan sen sijaan, että näyttäisi vain previewin". Useimmiten tartten edellistä täbiä selaimesta ja kaikesta esikatselun näyttäminen on jokseenkin perseestä.

(Mulla siis vasemmasta klikistä ei tapahdu mitään. Hiiren päälle vieminen näyttää myös esikatselun) Mietin, että liittyykö tämä stardoksiin vai omaan evotteluun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
600
Firefoxin asetuksissa on valinta "Näytä esikatselut välilehdistä Windowsin tehtäväpalkissa", ota se pois päältä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 361
Miten saisi helpoiten kopioitua vanhan läppärin käyttäjätilin jossa on Win10 uuteen läppäriin jossa on Windows 11? Windows 7:ssa oli aikoinaan Easy Transfer ohjelma joka osasi tuon hemmetin hyvin, mutta Windows 10:stä sitä ei enää löydy.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Miten saisi helpoiten kopioitua vanhan läppärin käyttäjätilin jossa on Win10 uuteen läppäriin jossa on Windows 11? Windows 7:ssa oli aikoinaan Easy Transfer ohjelma joka osasi tuon hemmetin hyvin, mutta Windows 10:stä sitä ei enää löydy.
Kuukkelilla tuli tällänen vastaan: Move your user profile to a new Windows 11 PC

Itellä ei oo mitään kokemusta tuosta ohjelmasta...
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 314
Miten saisi helpoiten kopioitua vanhan läppärin käyttäjätilin jossa on Win10 uuteen läppäriin jossa on Windows 11? Windows 7:ssa oli aikoinaan Easy Transfer ohjelma joka osasi tuon hemmetin hyvin, mutta Windows 10:stä sitä ei enää löydy.
Itse olen todennut, että ihan vaan C:\Users\Minä kansion kokonaan kopioimalla pääsee kaikista helpoimmalla. Siinä siirtyy yleensä about kaikki oleellinen, sitten vaan asennat ohjelmat uusiksi ja ne luultavasti löytävät kaikki vanhat asetukset suoraan sieltä AppDatasta.
 
Viimeksi muokattu:

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Miten saisi helpoiten kopioitua vanhan läppärin käyttäjätilin jossa on Win10 uuteen läppäriin jossa on Windows 11? Windows 7:ssa oli aikoinaan Easy Transfer ohjelma joka osasi tuon hemmetin hyvin, mutta Windows 10:stä sitä ei enää löydy.
Kyllähän Easy Transferin vastineita löytyy googlettamalla, esim.

Windows 11/10 Easy Transfer | Migrate Files, Programs and Settings Easily - EaseUS

(ei omaa kokemusta tuottesta.)

Olisin hyvin varovainen ohjelmien siirtämisessä koneesta & käyttöjärjestelmäversiosta toiseen. Voi tulla vaikeasti korjattavaa sotkua. Mieluummin asennat softat uudelleen uuteen koneeseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
892
Olisin hyvin varovainen ohjelmien siirtämisessä koneesta & käyttöjärjestelmäversiosta toiseen. Voi tulla vaikeasti korjattavaa sotkua. Mieluummin asennat softat uudelleen uuteen koneeseen.
Ainakaan Firefox ei ollut moksiskaan kun pari vuotta sitten ostin uuden koneen ja kopioin vanhasta koneesta sen Firefox profiilikansion appdata kansiosta.
Eikä tuo ollut moksiskaan kun joskus 2014 ajoin ssd lahottua hetken Linuxia ja siirsin sen appdata kansiosta löytyneen profiilin ensin Windows 8 puolelta Ubuntuun ja sitten takaisin Windows 8 puolelle.
Kummankin siirron jälkeen homma jatkui tasan siitä mihin se viimeksi jäi.

Toki tuo oli vain yksi sovellus ja ei välttämättä toimi kaikkien kanssa yhtä hyvin, mutta eiköhän se tärkein vaihe ole asentaa ne sovellukset uudessa käyttöjärjestelmässä ja kopioida vain ne appdata tiedot vanhasta.
Tällöin oikein tehty sovellus jatkaa toimintaansa siitä mihin se viimeksi jäi.
 
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
26
En tiedä kuuluko tähän osioon, mutta meinasin että asentaisin win 11 mut kuntotarkistus sanoo että mulla ei ole päällä security boot. Kun käyn bios laittaa sen päälle nii sitten bios ei löydä mun M.2 SSD asemaa. Olen yrittäny tutkia ties mistä mikä homma, mut mistää tunnu olevan apua.

Koneen specsit

R5 3600
Rtx 3070
16Gb 3200Mhz RAM
Msi B550 tomahawk
Kingston A2000 1Tb M.2 SSD

Alkaa loppuu huumori kun mikään ei tunnu auttavan mitä kokeilee. Toisin sanoen kun olen laittanu Security boot päälle nii se ei boottaa windowsiin vaan aina BIOS.
Onko näin että MSI emot on täyttä roskaa vai onko ongelma käyttäjässä? Vai voiko jopa peräti AMD olla syypää tälläseen paskaan?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 929
En tiedä kuuluko tähän osioon, mutta meinasin että asentaisin win 11 mut kuntotarkistus sanoo että mulla ei ole päällä security boot. Kun käyn bios laittaa sen päälle nii sitten bios ei löydä mun M.2 SSD asemaa. Olen yrittäny tutkia ties mistä mikä homma, mut mistää tunnu olevan apua.

Koneen specsit

R5 3600
Rtx 3070
16Gb 3200Mhz RAM
Msi B550 tomahawk
Kingston A2000 1Tb M.2 SSD

Alkaa loppuu huumori kun mikään ei tunnu auttavan mitä kokeilee. Toisin sanoen kun olen laittanu Security boot päälle nii se ei boottaa windowsiin vaan aina BIOS.
Onko näin että MSI emot on täyttä roskaa vai onko ongelma käyttäjässä? Vai voiko jopa peräti AMD olla syypää tälläseen paskaan?
Onhan Windows asennettu UEFI-tilassa? Tuon näkee vaikka näin: WIN + R -> msinfo32 -> OK. Tuolta sitten kohta BIOS Mode.
Jos tämä kunnossa, niin katso että secure bootin laiton jälkeen boottijärjestyksessä on ensimmäisenä Windows Boot Manager.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 027
En tiedä kuuluko tähän osioon, mutta meinasin että asentaisin win 11 mut kuntotarkistus sanoo että mulla ei ole päällä security boot. Kun käyn bios laittaa sen päälle nii sitten bios ei löydä mun M.2 SSD asemaa. Olen yrittäny tutkia ties mistä mikä homma, mut mistää tunnu olevan apua.

Koneen specsit

R5 3600
Rtx 3070
16Gb 3200Mhz RAM
Msi B550 tomahawk
Kingston A2000 1Tb M.2 SSD

Alkaa loppuu huumori kun mikään ei tunnu auttavan mitä kokeilee. Toisin sanoen kun olen laittanu Security boot päälle nii se ei boottaa windowsiin vaan aina BIOS.
Onko näin että MSI emot on täyttä roskaa vai onko ongelma käyttäjässä? Vai voiko jopa peräti AMD olla syypää tälläseen paskaan?
Forum hakuun mbr2gpt niin pitäs päästä eteenpäin. Ittekin tuon selittäny ainakin 2 kertaa joten ei jaksa alkaa samaa taas kertaalleen. Haulla löytyy kyllä.
 
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
26
Onhan Windows asennettu UEFI-tilassa? Tuon näkee vaikka näin: WIN + R -> msinfo32 -> OK. Tuolta sitten kohta BIOS Mode.
Jos tämä kunnossa, niin katso että secure bootin laiton jälkeen boottijärjestyksessä on ensimmäisenä Windows Boot Manager.
Näkyy että ois Lagacy. Pääsen ainostaa winukkaan ku mulla on bios päällä Legacy+UEFI Kaikki muut asetukset bios hävittää boot priority osiosta ssd
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 929
Näkyy että ois Lagacy. Pääsen ainostaa winukkaan ku mulla on bios päällä Legacy+UEFI Kaikki muut asetukset bios hävittää boot priority osiosta ssd
Windows pitää olla UEFI-tilassa, jotta saat tuon secure bootin toimimaan. Myös Windows 11 vaatii tuon UEFI:n secure bootin ja TPM:n lisäksi. MBR -> GPT muutoksen saa tosiaan tehtyä tuolla mbr2gpt työkalulla, jonka JiiPee mainitsikin. Sen jälkeen boottii UEFI-tilassa Windowsin.

Edit:
Kannattaa toki napata ensin ajantasaiset backupit, kun tuossa nyt on aina mahdollisuus että homma menee pieleen.

Tässä vielä tuo JiiPeen aiempi viesti aiheesta:
Ei ole windows asennettu GPT partitiolla?

Admin prompti auki ja:
diskpart
ja diskpartiin sitten
list disk

Jos ei näytä * gpt:n kohdalla ja sillä levyllä jossa windows on, niin sitten disk numero talteen ja
exit
Joska jälkeen
mbr2gpt /convert /disk:<disk numero tähän> /allowfullos

Omalla vastuulla sitten tottakait, konvertoinnilla on aina riskinsä.
Ohjeita löytyy myös helposti Googlella. Esim tässä yksi: Still using BIOS? It's time to switch to UEFI — here's how on Windows 10
 
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
26
Windows pitää olla UEFI-tilassa, jotta saat tuon secure bootin toimimaan. Myös Windows 11 vaatii tuon UEFI:n secure bootin ja TPM:n lisäksi. MBR -> GPT muutoksen saa tosiaan tehtyä tuolla mbr2gpt työkalulla, jonka JiiPee mainitsikin. Sen jälkeen boottii UEFI-tilassa Windowsin.

Edit:
Kannattaa toki napata ensin ajantasaiset backupit, kun tuossa nyt on aina mahdollisuus että homma menee pieleen.

Tässä vielä tuo JiiPeen aiempi viesti aiheesta:


Ohjeita löytyy myös helposti Googlella. Esim tässä yksi: Still using BIOS? It's time to switch to UEFI — here's how on Windows 10
Taidan siis kiltisti pysyä win 10. Täytyy etsiä joku joka osaa ton homman ilman että menee tunteja siihen että selvittää miten asiat tapahtuu. Pienempi riski olla sössimättä asioita :D Eli Joensuulaiset Hox. Jos joku haluaapi tehdä tuon mulle nii viestiä vaa privana tulemaan. :D
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
715
Taidan siis kiltisti pysyä win 10. Täytyy etsiä joku joka osaa ton homman ilman että menee tunteja siihen että selvittää miten asiat tapahtuu. Pienempi riski olla sössimättä asioita :D Eli Joensuulaiset Hox. Jos joku haluaapi tehdä tuon mulle nii viestiä vaa privana tulemaan. :D
Tietokoneen on tuettava suojattua käynnistystä (The PC must support Secure Boot) tarkoittaa tässä tapauksessa, että levyllä on MBR-osiotaulukko. Tätä ongelmaa ei olisi, jos W10 olisi asennettu UEFI/GPT asennuksena.

Ongelman saa korjattua seuraavasti (valitse vaihtoehdoista).
- Asenna W11 puhtaana asennuksena GPT-levylle (ohje tässä viestissä).
- Asenna W11 päivitysasennus vippaskonstilla (ohje tässä viestissä).
- Muunna MBR-levy GPT-levyksi MBR2GPT komennolla ilman tietojen menetystä (ohje tässä viestissä).
 
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
26
Tietokoneen on tuettava suojattua käynnistystä (The PC must support Secure Boot) tarkoittaa tässä tapauksessa, että levyllä on MBR-osiotaulukko. Tätä ongelmaa ei olisi, jos W10 olisi asennettu UEFI/GPT asennuksena.

Ongelman saa korjattua seuraavasti (valitse vaihtoehdoista).
- Asenna W11 puhtaana asennuksena GPT-levylle (ohje tässä viestissä).
- Asenna W11 päivitysasennus vippaskonstilla (ohje tässä viestissä).
- Muunna MBR-levy GPT-levyksi MBR2GPT komennolla ilman tietojen menetystä (ohje tässä viestissä).
Tämä auttoi. Täytyi vaan käydä muuttamassa MBR-levy GPT-levyksi. Onneksi ongelma ratkesi näinkin helposti. Kiitos avusta.
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
Windows 11 pro versio suomenkielinen ei käynnistä Paint ohjelmaa...
On ajettu sfc/ scannow-ei virheitä...
Olisiko ehdotuksia?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 361
Windows 11 pro versio suomenkielinen ei käynnistä Paint ohjelmaa...
On ajettu sfc/ scannow-ei virheitä...
Olisiko ehdotuksia?
Perform a DISM & SFC Scan
Run DISM scan:

  1. Press Windows + S.
  2. Type cmd.
  3. Click Run as administrator.
  4. Type exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth and press Enter.
  5. Type exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth and press Enter.
ja

Clear Microsoft Store Cache
  1. Press Windows + R to open Run.
  2. Type WSReset.exe into the textbox.
  3. Press Enter.
  4. Wait until the command prompt processing is complete.
Kokeile noita?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 219
Windows 11 pro versio suomenkielinen ei käynnistä Paint ohjelmaa...
On ajettu sfc/ scannow-ei virheitä...
Olisiko ehdotuksia?
Tuleeko jotain virheilmoitusta? Entäpä Event Viewer (Tapahtumienvalvonta)? Taikka Reliability Monitor (Luotettavuuden valvonta)?
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
No sain paintin toimimaan mutta windows asentui vanhaan hdd levyyn eli ei nvme ssd:lle perhana...ssd on siis 1 paikassa ja pcie4 emolevy jossa gen3 nvme ssd.
pitää illemmalla koittaa uudelleen , haluaisin windowsin sinne nvme:lle joten jos on ehdotuksia voi laittaa...tuntuikin tahmaiselta käyttää windowsia ja latasin crystaldiskmarkin ja tulokset olivat 125mb/s----piti olla 3400mb/s....
on vähän omituisuuksia tässä win 11 versiossa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 960
No sain paintin toimimaan mutta windows asentui vanhaan hdd levyyn eli ei nvme ssd:lle perhana...ssd on siis 1 paikassa ja pcie4 emolevy jossa gen3 nvme ssd.
pitää illemmalla koittaa uudelleen , haluaisin windowsin sinne nvme:lle joten jos on ehdotuksia voi laittaa...tuntuikin tahmaiselta käyttää windowsia ja latasin crystaldiskmarkin ja tulokset olivat 125mb/s----piti olla 3400mb/s....
Windowsia asentaessa muista levyistä piuhat irti, säästyy paljolta vaivalta ihan yleisestikin.
 

Larske

Maataistelija
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
358
Windows 11 päivityksen jälkeen ei läppärillä toimi rdp-yhteydet, minkä takana esim. kirjanpito-ohjelma. Jää jumiin "Loading virtual machine..." kohtaan heti yrittäessä muodostaa yhteyttä. Pöytäkoneelle jätin win10 tällaisten tapausten varalta. En löytänyt ratkaisuja pikaisella googlettelulla mutta samaa ongelmaa kohtaavia kylläkin.
 
Liittynyt
16.03.2021
Viestejä
56
Windows 11 päivityksen jälkeen ei läppärillä toimi rdp-yhteydet, minkä takana esim. kirjanpito-ohjelma. Jää jumiin "Loading virtual machine..." kohtaan heti yrittäessä muodostaa yhteyttä. Pöytäkoneelle jätin win10 tällaisten tapausten varalta. En löytänyt ratkaisuja pikaisella googlettelulla mutta samaa ongelmaa kohtaavia kylläkin.
Pitää olla Pro tai Enterprise versio, ei toimi Home versiolla. Täällä ohjeet:

How to enable Remote Desktop in Windows 11 - YouTube
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Itse sain koneen nyt sellaiseksi että win11 on mahdollista siihen asentaa. Nyt mietin että pitäisikö se nyt win10 pro vaihtaa uuteen win11. Kone melkeimpä kokonaan pelikäytössä. Tuleeko enemmän ongelmia kuin hyötyä?
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
Itse sain koneen nyt sellaiseksi että win11 on mahdollista siihen asentaa. Nyt mietin että pitäisikö se nyt win10 pro vaihtaa uuteen win11. Kone melkeimpä kokonaan pelikäytössä. Tuleeko enemmän ongelmia kuin hyötyä?
Paha sanoa. Luultavasti tulee enemmän ongelmia kuin hyötyä. Itsellä ollut win11 nyt puolisen vuotta koneessa, eikä mitään ongelmia pelienkään suhteen. Mutta jos ei ole isoa hinkua vielä, niin odottelisin vielä vuoden verran, että winkka 11:sta ehtii tullaa päivityspaketti tai kaksi, koska ei tästä mitään erityistä hyötyäkään ole vielä.
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
No niin projekti windows 11 asennettu ja kaikki ok, mutta Paint ei toimi ...kokeiltu DISM,SFC/scannow....hmmm sormi suussa..
Kaikki päivitykset asentui hyvin...
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 314
Itse sain koneen nyt sellaiseksi että win11 on mahdollista siihen asentaa. Nyt mietin että pitäisikö se nyt win10 pro vaihtaa uuteen win11. Kone melkeimpä kokonaan pelikäytössä. Tuleeko enemmän ongelmia kuin hyötyä?
Riippuu vähän. W11 saa Intelin uusista prossuista ja nvme SSD levyistä hieman enemmän irti, mutta noin muuten mitään kovin ihmeellistä etua päivityksestä ei ainakaan toistaiseksi ole. Samaten W11 HDR-jutut toimii vähän paremmin kuin W10:ssä, jos sellaista tukeva näyttö löytyy.

Toisaalta enpä kyllä ole itse mihinkään varsinaisiin ongelmiinkaan törmännyt ja jos miettii asiaa siltä kantilta, että jossain kohtaa se päivitys on kuitenkin edessä, joten jos nyt olisi hyvä rako, niin sama kai se on heittää nytkin. Loppujen lopuksi ero kymppiin on aika pieni.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Riippuu vähän. W11 saa Intelin uusista prossuista ja nvme SSD levyistä hieman enemmän irti, mutta noin muuten mitään kovin ihmeellistä etua päivityksestä ei ainakaan toistaiseksi ole. Samaten W11 HDR-jutut toimii vähän paremmin kuin W10:ssä, jos sellaista tukeva näyttö löytyy.

Toisaalta enpä kyllä ole itse mihinkään varsinaisiin ongelmiinkaan törmännyt ja jos miettii asiaa siltä kantilta, että jossain kohtaa se päivitys on kuitenkin edessä ja jos nyt olisi hyvä rako niin sama kai se on heittää samantien. Loppujen lopuksi ero kymppiin on aika pieni.
Ryzen näyttää saavan pientä teholisää, mutta ei se vaikuta juurikaan kun 5600x/6800xt combo jaksaa pyörittää kaikkea 144hz/1440p resolla. Pitää ehkä laittaa win 11 illasta asentumaan. Sittenhän sen näkee
 

Larske

Maataistelija
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
358
Pitää olla Pro tai Enterprise versio, ei toimi Home versiolla. Täällä ohjeet:

How to enable Remote Desktop in Windows 11 - YouTube
Tarkoitin siis, että ei onnistu tällä Windows 11 läppärillä muodostaa yhteyttä enää rdp:n kautta toiseen koneeseen, johon onnistui kyllä yhdistämään win 10:llä aiempana päivänä. Ei siis sitä että tämä win11 kone olisi se, mihin muualta yhdistetään.

On siis pikakuvake win11 läppärin työpöydällä jolla avattaisiin rdp yhteys SaaS-palveluun, mutta nyt ei win11 päivityksen jälkeen enää onnistu muodostamaan yhteyttä edes siihen asti että kysyisi salasanaa.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Tarkoitin siis, että ei onnistu tällä Windows 11 läppärillä muodostaa yhteyttä enää rdp:n kautta toiseen koneeseen, johon onnistui kyllä yhdistämään win 10:llä aiempana päivänä. Ei siis sitä että tämä win11 kone olisi se, mihin muualta yhdistetään.

On siis pikakuvake win11 läppärin työpöydällä jolla avattaisiin rdp yhteys SaaS-palveluun, mutta nyt ei win11 päivityksen jälkeen enää onnistu muodostamaan yhteyttä edes siihen asti että kysyisi salasanaa.
Onko sen pikakuvakkeen "target" varmasti

c:\windows\system32\mstsc.exe kohde.koneen.osoite

mstsc.exe on siis windowsin (myös kympin) virallinen sisäänrakennettu rdp-klientti. Näiltä osin mikään ei ole muuttunut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Mikähän tässä Windows 11 mättää kun ei pääse esim. Windowsin suojaukseen ollenkaan, vaan lykkää ikkunan että lataa Windows storesta kun klikkaa?. Niin päivitin kympin päälle jos sillä on jotain merkitystä?. Pitäisikö suorittaa puhdas asennus?.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 219
Mikähän tässä Windows 11 mättää kun ei pääse esim. Windowsin suojaukseen ollenkaan, vaan lykkää ikkunan että lataa Windows storesta kun klikkaa?. Niin päivitin kympin päälle jos sillä on jotain merkitystä?. Pitäisikö suorittaa puhdas asennus?.
Ajaisin ensin nuo komennot, josko siellä on jotain vikaa:
Koodi:
dism.exe /Online /Cleanup-Image /Restorehealth
sfc /scannow
Ja jos ei korjaannu, niin sen verta tärkeistä asioista kyse, että asentaisin puhtaalta pöydältä varmasti toimivan systeemin...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Ajaisin ensin nuo komennot, josko siellä on jotain vikaa:
Koodi:
dism.exe /Online /Cleanup-Image /Restorehealth
sfc /scannow
Ja jos ei korjaannu, niin sen verta tärkeistä asioista kyse, että asentaisin puhtaalta pöydältä varmasti toimivan systeemin...
Ajenlin nuo jo eilen, ei mitään apua. Asensin uudelleen vähän aikaa sitten nyt toimii.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
135
Mikähän tässä Windows 11 mättää kun ei pääse esim. Windowsin suojaukseen ollenkaan, vaan lykkää ikkunan että lataa Windows storesta kun klikkaa?. Niin päivitin kympin päälle jos sillä on jotain merkitystä?. Pitäisikö suorittaa puhdas asennus?.
Jos muille tulee samaa ongelmaa, tällä ohjeella korjasin kun viime kesänä päivitin:
  • Open PowerShell by using Administrator rights
  • Copy and paste Get-AppxPackage Microsoft.SecHealthUI -AllUsers | Reset-AppxPackage to the PowerShell window and press enter
 

Larske

Maataistelija
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
358
Onko sen pikakuvakkeen "target" varmasti

c:\windows\system32\mstsc.exe kohde.koneen.osoite

mstsc.exe on siis windowsin (myös kympin) virallinen sisäänrakennettu rdp-klientti. Näiltä osin mikään ei ole muuttunut.
Ehkä hieman virheellisesti puhuin pikakuvakkeesta, kyseessä on siis tuon palveluntarjoajan toimittama .rdp-päätteinen tiedosto jonka avaamalla aukee "RemoteApp" ja alkaa itsestään muodostamaan yhteyttä kunhan käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttää. En ole itse määrittänyt polkua.

Mulla jumittaa tähän kohtaan (kuvassa). Win10 koneilla toimii ja toimi siis tälläkin koneella tuo ennen kuin päivitin Win11. "Loading virtual machine" pyörii niin kauan kuin jaksaa odotella.
 

Liitteet

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Todellakin. Apua saadaksesi voisit ehkä paljastaa, mitä sovellusta yrität käyttää, eli mikä on se RemoteApp, joka ei nyt saa yhteyttä jonnekin. Sovelluksen käyttämä tietoliikenneprotolla saattaa olla rdp (Remote Desktop Protocol), mutta sitäkin voi käyttää monin tavoin.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 856
Varmistetaan nyt vielä että onhan alla w11 PRO/Ent?!! Muuten tuo ei toimi. ja mikä on sen toisen koneen käyttis?
EI yhteyden ottaminen vaadi PRO/Ent, toimii kyllä Homellakin, ainakin aiemmissa windowseissa näin. Kohde koneena oleminen vaatii sitten
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 235
Parikuukausittainen toisto: joko toolbarin saa vasempaan reunaan?
Tarkoitatko start nappia vai koko palkkia? Start napin ilmeisesti saa vasempaan reunaan, mutta palkkia ei saa alareunasta liikuteltua jos en väärin ole ymmärtänyt, tämän takia en itsekkään ole päivittänyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 330
Viestejä
4 198 264
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom