• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Windows 10 keskustelu

Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
443
Ebay sta näyttäis saavan alle 3e tällä hetkellä, lisenssittömään windowssissa näkyy se vesileima oikeassa alareunassa ja välillä siihen tulee musta laatikko tausta. En itse ainakaan viitsisi katsella. Taskbarin "laajempi" muokkaus ei onnistu, eikä taustakuvan vaihto lisenssittömässä.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Ebay sta näyttäis saavan alle 3e tällä hetkellä, lisenssittömään windowssissa näkyy se vesileima oikeassa alareunassa ja välillä siihen tulee musta laatikko tausta. En itse ainakaan viitsisi katsella. Taskbarin "laajempi" muokkaus ei onnistu, eikä taustakuvan vaihto lisenssittömässä.
Joo toi taskbar oli heti se ensimmäinen deal breaker lisenssittömässä. Mut joo pitänee napata vaan jostain netin syövereistä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 344
Taskbarin "laajempi" muokkaus ei onnistu
Itse asensin 20H2 version virtualboxiin nettikaapeli irrotettuna (virtualboxin asetuksista) ja säädin windowsin asetukset, myös kaikki ulkonäköasetukset kohdilleen ja sitten vasta päästin windowsin ottamaan yhteyttä nettiin, josta seurasi se, että ulkonäköasetukset meni säppiin kun ei ole aktivoitu/lisenssiä mutta asetukset säilyivät. Työpöydällä toki näkyy teksti mutta eipä tuo haittaa kun on aika satunnaista virtuaalikoneen käyttö.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Ebay sta näyttäis saavan alle 3e tällä hetkellä, lisenssittömään windowssissa näkyy se vesileima oikeassa alareunassa ja välillä siihen tulee musta laatikko tausta. En itse ainakaan viitsisi katsella. Taskbarin "laajempi" muokkaus ei onnistu, eikä taustakuvan vaihto lisenssittömässä.
Sen vesileiman ja boksin saa pois yhden numeron muuttamalla rekisteristä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Noi ebay yms keyt on niin halpoja, että voi ostaa uuden jos vanhan kanssa tulee ongelmia. Mulla on vuosia 6€ enterprise keyt olleet eri koneissa ajoissa, ei ongelmia vielä. Tykkään kun tässä on halutessaan kaikki asetukset, ns. "Ultimate" versio.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
333
Ebay lisenssin asentelin just kasattuun masiinaan, niin aktivointi epäonnistuu ja haluaa tosiaan sen mikkisofta-tilin.

Kaivelin jopa sen asennus-cidin, mutta vanha kunnon puhelinaktivointikaan ei onnistu.

Kone tulee kokonaan toisen henkilön käyttöön, niin en kehtaisi omaa tiliä tuohon alkaa syöttämään.

Aktivoituukohan tuo koodi kun uusi omistaja kirjautuu vai onko koodi kabut kun ei mene puhelimellakaan läpi...?

Onko jollain moisesta kokemusta?

//Muoks// Kokeiltu kahdella eri ebay-koodilla, molemmissa sama.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
//Muoks// Kokeiltu kahdella eri ebay-koodilla, molemmissa sama.
Ei siinä mitään MS tilejä tarvitse, jotta Windowsin voi aktivoida, kunhan avain on toimiva. Onhan varmasti oikean version avain (eli ei ole sekaisin Home/Pro jne...), bittisyydellä ei pitäisi olla mitään väliä. Hyväksyykö siis avaimen, vai antaako jo suoraan siitä errorin? Joskus tuossa aktivoinnissa voi mennä tovi, jos MS servereillä jotain sekoilua.

Tai voi olla kauppias, joka myy just jotain volyymi lisenssejä, jotka on käytetty loppuun taikka suljettu, mitä kaikkea noille ny tapahtuukin.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 831
Ebay lisenssin asentelin just kasattuun masiinaan, niin aktivointi epäonnistuu ja haluaa tosiaan sen mikkisofta-tilin.

Kaivelin jopa sen asennus-cidin, mutta vanha kunnon puhelinaktivointikaan ei onnistu.

Kone tulee kokonaan toisen henkilön käyttöön, niin en kehtaisi omaa tiliä tuohon alkaa syöttämään.

Aktivoituukohan tuo koodi kun uusi omistaja kirjautuu vai onko koodi kabut kun ei mene puhelimellakaan läpi...?

Onko jollain moisesta kokemusta?

//Muoks// Kokeiltu kahdella eri ebay-koodilla, molemmissa sama.
Syötitkö avaimen asennusvaiheessa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 344
Syötitkö avaimen asennusvaiheessa?
Itse mietin samaa kun tuli mieleen, että olisin joskus lukenut sellaista, että jatkossa windowsin asennusvaiheessa ei olisi enää mahdollista valita "paikallista tiliä" vaan pakotetaan ms-tiliin.. mutta jos nettiyhteyttä ei ole asennusvaiheessa niin silloin saisi valita paikallisen tilin?
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 831
Itse mietin samaa kun tuli mieleen, että olisin joskus lukenut sellaista, että jatkossa windowsin asennusvaiheessa ei olisi enää mahdollista valita "paikallista tiliä" vaan pakotetaan ms-tiliin.. mutta jos nettiyhteyttä ei ole asennusvaiheessa niin silloin saisi valita paikallisen tilin?
Home-versio ainakin pakottaa MS-tilin, jos on nettiin yhteydessä asennuksen aikana.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
333
Syötitkö avaimen asennusvaiheessa?
Itse mietin samaa kun tuli mieleen, että olisin joskus lukenut sellaista, että jatkossa windowsin asennusvaiheessa ei olisi enää mahdollista valita "paikallista tiliä" vaan pakotetaan ms-tiliin.. mutta jos nettiyhteyttä ei ole asennusvaiheessa niin silloin saisi valita paikallisen tilin?
En syötä asennusvaiheessa. Oon havainnut, että helpoimmalla pääsee kun asentaa ilman nettiyhteyttä ja hyväksyy sen tosiasian, että jää mikkisoftan mukaan paljosta paitsi. Asennus menee siis paikallisella tunnuksella ja sen jälkeen piuha kiinni ja koodi sisään.

Ei siinä mitään MS tilejä tarvitse, jotta Windowsin voi aktivoida, kunhan avain on toimiva. Onhan varmasti oikean version avain (eli ei ole sekaisin Home/Pro jne...), bittisyydellä ei pitäisi olla mitään väliä. Hyväksyykö siis avaimen, vai antaako jo suoraan siitä errorin? Joskus tuossa aktivoinnissa voi mennä tovi, jos MS servereillä jotain sekoilua.

Tai voi olla kauppias, joka myy just jotain volyymi lisenssejä, jotka on käytetty loppuun taikka suljettu, mitä kaikkea noille ny tapahtuukin.
Oikea versio oli. Se ilmoitti siinä aktivoinnin yhteydessä, että ei voida aktivoida (koska on ollut käytössä tms). Aikaseminkin on näin käynyt ja siihen se puhelinaktivointi on yleensä auttanut. Nyt ei siis sekään.

Tilasin uuden avaimen aliexpressistä ja sillä taas asentui ilman mitään dramatiikkaa. Koodin syötön jälkeen raksutti hetken ja sitten ilmoitti kiltisti, että "...on aktivoitu"

Summa summarum.. taisi olla vialliset avaimet kyseessä. Epäilytti hetken, kun se tilikirjaus tuli niin vahvasti siinä vianmäärityksessä esiin, että jotain on muuttunut tässä aktivoinnissa sitten viime näkemän.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
333
Home-versio ainakin pakottaa MS-tilin, jos on nettiin yhteydessä asennuksen aikana.
TAisi se Pro-versiossakin olla aika monen epäloogisen klikkauksen takana se paikallinen tili, jos on piuha kiinni.

Ja voi olla että nyttemmin sekin valinta poistettu käytöstä, en ole tutkinut, kun ilman nettipiuhaa saa hyvin.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 831
En syötä asennusvaiheessa. Oon havainnut, että helpoimmalla pääsee kun asentaa ilman nettiyhteyttä ja hyväksyy sen tosiasian, että jää mikkisoftan mukaan paljosta paitsi. Asennus menee siis paikallisella tunnuksella ja sen jälkeen piuha kiinni ja koodi sisään.


Oikea versio oli. Se ilmoitti siinä aktivoinnin yhteydessä, että ei voida aktivoida (koska on ollut käytössä tms). Aikaseminkin on näin käynyt ja siihen se puhelinaktivointi on yleensä auttanut. Nyt ei siis sekään.

Tilasin uuden avaimen aliexpressistä ja sillä taas asentui ilman mitään dramatiikkaa. Koodin syötön jälkeen raksutti hetken ja sitten ilmoitti kiltisti, että "...on aktivoitu"

Summa summarum.. taisi olla vialliset avaimet kyseessä. Epäilytti hetken, kun se tilikirjaus tuli niin vahvasti siinä vianmäärityksessä esiin, että jotain on muuttunut tässä aktivoinnissa sitten viime näkemän.
Asennusvaiheessa voi syöttää avaimen ilman, että kone on yhteydessä nettiin, ja kannattaakin tehdä niin asennusohjelma osaa valita oikean version, noissa eBay-avaimissa kohtalaisen yleistä on että versio onkin Enterprise, joka ominaisuuksiltaan kuitenkin vastaa Pro:ta. Enterprise ei aktivoidu Pro:n avaimella, ja toisinpäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Tuli vihdoin yritettyä ensimmäiseen koneeseen, ja live-päivitys ei onnistunut. SetupDiagin mukaan syy olisi jossain ajurissa, mutta tarkempaa tietoa ei tietenkään kerrottu.

Näytönohjaimen ajurit saattavat olla jostain vuodelta 2010-2013, joten niitä voisi ehkä yrittää päivittää... Tai sitten pitää vain tehdä 10:n asennus puhtaalta pöydältä.
Tähän tilannepäivitys, näytönohjaimen ja skannerin ajurit vekeen, ja päivitys onnistui. F-Securen tietoturvaohjelma jostain vuodelta 2010 (uusilla tunnisteilla silti) poistettiin automaattisesti, koska ei ollut yhteensopiva.

Aika pitkäikäinen tarjous :woot:



Media creation toolilla 7:n päälle päivittäminen onnistui ilman uusien lisenssien hankintaa edelleen.
 
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
1 254
Ostin kiltisti ihan kaupasta Windows 10 Pro OEM-version, kun en halunnut mitään yllätyksiä lisenssin suhteen. Onko ihan se ja sama käytänkö uuden koneen asennukseen tuota mukana tullutta DVD-levyä tai sellaista USB-tikkua, jonka tekisin itse Microsoftin työkalulla?

Toimivatko DVD-asemat yleensä ongelmitta ennen win-asennusta ja voiko DVD-levyltä asentaa ilman nettiyhteyttä ja Microsoft-tiliä? Mielellään tekisin asennukset ilman yhteyttä ja paikallisella käyttäjällä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 370
Ostin kiltisti ihan kaupasta Windows 10 Pro OEM-version, kun en halunnut mitään yllätyksiä lisenssin suhteen. Onko ihan se ja sama käytänkö uuden koneen asennukseen tuota mukana tullutta DVD-levyä tai sellaista USB-tikkua, jonka tekisin itse Microsoftin työkalulla?

Toimivatko DVD-asemat yleensä ongelmitta ennen win-asennusta ja voiko DVD-levyltä asentaa ilman nettiyhteyttä ja Microsoft-tiliä? Mielellään tekisin asennukset ilman yhteyttä ja paikallisella käyttäjällä.
Käytä tikkua, saat varmasti tuoreimman version. Molemmilta onnistuu verkoton asennus.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Kysyin muistaakseni vuonna 2020 kalenterin kielen muuttamisesta joka vaikuttaa suoraan esim Exceliin. Vaikka itse käyttöjärjestelmä olisi englanniksi niin tuon kalenterin kielen voi muuttaa suomeksi. Se menee vanhan ohjauspaneelin kautta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Jokos se 20H2-pätsi on suht säädyllisesssä kunnossa. Josko harkitsisi vihdoin 1909-asennuksen päivittämistä.
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
101
Jokos se 20H2-pätsi on suht säädyllisesssä kunnossa. Josko harkitsisi vihdoin 1909-asennuksen päivittämistä.
Mulla on ollut 20H2 käytössä julkaisusta asti eikä ole esiintynyt mitään ongelmia. Tosin omalla kohdalla kyseessä oli puhdas asennus suoraan 20H2-versioon eikä päivitys aikaisemmasta versiosta jos sillä on merkitystä.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Jokos se 20H2-pätsi on suht säädyllisesssä kunnossa. Josko harkitsisi vihdoin 1909-asennuksen päivittämistä.
1909 paras W10-versio tähän mennessä oman kokemuksen pohjalta. Sen jälkeen kaikkea pientä ärsyttävää, jotka toimii huonommin. Jos ei työn puolesta pitäisi olla aina uusin versio koneessa, niin 1909:llä menisin niin pitkään kuin mahdollista.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Ei ole ollut mitään ongelmia 20H2 päivityksen kanssa... tais olla 1903 tai 1909 kun asensin tuoreena ja siitä päivitellyt sitämukaa kun päivityksiä tippuu.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
Voi saa*anan saa*ana! Miten win 10:ssä saa pois automaattiset päivitykset niin ettei koko kone mene sekaisin.
Taas oli yön aikana kone käynnistynyt uudestaan ja kaikki ohjelmat ja keskeneräiset työt siinä samassa kadonnet, ei kai nyt käyttis voi olla nuon paska että kadottaa kaikki keskeneräiset työt käyttäjältä lupaa kysymättä!?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Tietääkseni kaikki työt saa tallennettua ja nykypäivänä on vielä hyvin helppoa tallentaa vaikka suoraan pilveen. Näin voi jatkaa vaikka toisella koneella tarvittaessa töitä. Eikä minulla ainakaan ole käynnistynyt kone kertaakaan ilman etteikö se olisi ilmoittanut että nyt tarvitsee bootata. Usein windows ilmoittaa että kohta reboot tulee aktiivisten tuntien ulkopuolella.

Mutta jos välttämättä haluaa itse kaiken tehdä, niin tässä on muutama neuvo: 3 Best Ways to Disable Automatic Update on Windows 10

Itse suosin tapaa tallentaa työt kun lopetan, ja reboottaan koneen. Tuppaa välillä menevän koneen muistit solmuun, niin tällä tavoin helpotan omaa tuskaani seuraavana päivänä. Ja työt jäävät talteen.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Ei ole kyllä minulla koskaan käynnistynyt Win10 itsekseen uudelleen. Viimeksikin tuli vain ilmoitus, että "restart to update" tmv. siihen asti kunnes sitten käynnistin sen koneen uusiksi. Ettei vain olisi Windows updaten asetuksista valittuna ne automaattiset restartit.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 447
Itsellä eilen vai toissapäivänä käynnistyi myös ja sen verran kiinnosti (ei siis paljoakaan),että katsoin tapahtumienhallinnasta mistä oli kyse ja viittasi service packiin. En tuota sen enempää lähtenyt edes tutkimaan, kun ei ollut motivaatiota siihen. Normaalisti ei itselläkään kone käynnistele itseään itsekseen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Tiistaina (kuukauden ensimmäinen tiistai on ns. "patch tuesday" Microsoftilla) tuli tärkeitä security päivityksiä, liekkö tuolla merkitystä sitten, että käynnistää koneen vähän ärhäkämmin, että koneessa tietoturvat kunnossa varmasti. Itse ainakin sammutan koneen aina kokonaan yöksi ja aamusta teen manuaalisesti sitten Windows update tarkistuksen rutiininomaisesti, annan koneen jauhaa tarvittaessa päivitykset kuntoon, käynnistelen uudestaan ja alan vasta sitten hommiin. Toimin noin, vaikka olenkin Group Policysta laittanut, että päivityksiä ei asenneta automaattisesti, vaan käyttäjälle annetaan ilmoitus, mikäli on päivityksiä tarjolla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Eikös se ole kuukauden 2. tiistai se julkaisu, klo 20 Suomen aikaa. IIRC
Eikus juu, siis kuukauden toinen tiistai se siis on, jäänyt jostain historiasta tuo ensimmäinen varmaan (monet muutkin valmistajat käyttää samaa termiä mikä sekoittaa lisää) ja muutenkin tuntuu välillä tulevan ties minä tiistaina noita nykyään.
 
Liittynyt
15.01.2021
Viestejä
31
Ei ole kyllä minulla koskaan käynnistynyt Win10 itsekseen uudelleen. Viimeksikin tuli vain ilmoitus, että "restart to update" tmv. siihen asti kunnes sitten käynnistin sen koneen uusiksi. Ettei vain olisi Windows updaten asetuksista valittuna ne automaattiset restartit.
Kyllä se ainakin vanhemmissa versioissa vaan käynnisti. Tosi perseestä, kun on siihen tottunut, että kone on aina päällä ja voi jättää työt auki taustalle tallentamatta, niin kaikki seuraavan kerran koneelle istuessa onkin hävinnyt. Group policy editorilla tuon taisin kikkailla aikanaan pois eli toi kolmos kohta tuolta BaTTmanin linkkaamasta sivusta (3 Best Ways to Disable Automatic Update on Windows 10). Muut eivät oikein toimineet.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Kyllä se ainakin vanhemmissa versioissa vaan käynnisti. Tosi perseestä, kun on siihen tottunut, että kone on aina päällä ja voi jättää työt auki taustalle tallentamatta, niin kaikki seuraavan kerran koneelle istuessa onkin hävinnyt
Kuka työskentelee ja jättää tallentamatta mitään kun poistuu koneelta? Tuo nyt on kyllä enemmän käyttäjän vika, kannattaisi ehkä muuttaa työtapojaan, ei se ny voi olla niin vaikeaa painaa sitä "Save" namiskaa, ennenkuin poistuu koneen ääreltä. Myöskin tasaisin väliajoin kannattaisi opetella painamaan sitä samaa namiskaa.
Vaikka voikin kiertää tuon Windows updaten, niin mites sitten ku tulee sähkökatkos, laitevika jne... Ikinä ei pitäisi olla noin luottavainen tekniikkaan!
 
Liittynyt
15.01.2021
Viestejä
31
Kuka työskentelee ja jättää tallentamatta mitään kun poistuu koneelta? Tuo nyt on kyllä enemmän käyttäjän vika, kannattaisi ehkä muuttaa työtapojaan, ei se ny voi olla niin vaikeaa painaa sitä "Save" namiskaa, ennenkuin poistuu koneen ääreltä. Myöskin tasaisin väliajoin kannattaisi opetella painamaan sitä samaa namiskaa.
Vaikka voikin kiertää tuon Windows updaten, niin mites sitten ku tulee sähkökatkos, laitevika jne... Ikinä ei pitäisi olla noin luottavainen tekniikkaan!
Kyllä minä tietenkin tärkeimmät jutut aina tallennan. Mutta ei sekään ole mistään kotoisin, että vähän väliä on "sähkökatko" eli ne automaattiset päivitykset (sama vaikutus). Tottunut kuitenkin kaupungissa siihen, että sähkökatkoja ei pahemmin ole ja kone pysyy päällä.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
Kuka työskentelee ja jättää tallentamatta mitään kun poistuu koneelta? Tuo nyt on kyllä enemmän käyttäjän vika, kannattaisi ehkä muuttaa työtapojaan, ei se ny voi olla niin vaikeaa painaa sitä "Save" namiskaa, ennenkuin poistuu koneen ääreltä. Myöskin tasaisin väliajoin kannattaisi opetella painamaan sitä samaa namiskaa.
Vaikka voikin kiertää tuon Windows updaten, niin mites sitten ku tulee sähkökatkos, laitevika jne... Ikinä ei pitäisi olla noin luottavainen tekniikkaan!
windows 7:lla on ollut vuosikaudet tapana jättää työkansiot ja useita dokumentteja auki (tallennettuna) sekä virtuaalipalvelimet. Ei mitään ongelmaa moneen vuoteen kunnes kone alkoi temppuilemaan ja olemaan elinkaarensa päässä.
asuksen emossa on kätevä virransäästötila että ei tarvitse kun näytöt laittaa virransäästötilaan ja netti varmuuden vuoksi pois päältä, ei kuluta juurikaan sähköä.
nyt win 10 kusee hommat oikein kunnolla. Toivottavasti group policy ja servicen disablointi auttoi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
Itse olen käytellyt tuota group policy editor kikkaa windows 10 julkaisusta alkaen, eikä kertaakaan kone ole ilman lupaa ladannut päivityksiä. Tai sitten jos onkin, niin kyseessä on ollut päivitys joka ei ole vaatinut koneen reboottia.

Toki tuosta huolimatta on ollut tapana aina päivityksestä ilmoituksen saadessani asentaa se samana päivänä ja päivän sisällä tehdä se mahdollinen rebootti omaan tahtiin. Tai sitten ihan vaan "asenna päivitykset ja sammuta" vaihtoehdolla sammuttaa kone.

Kertaakaan ei ole kone itsekseen käynnistynyt uudelleen.
Jos tuo windows update pysyy pro käyttäjillä samana jatkossakin, niin ei itsellä ainakaan ole mitään ongelmia sen kanssa.
 
Liittynyt
15.01.2021
Viestejä
31
Jos tuo windows update pysyy pro käyttäjillä samana jatkossakin, niin ei itsellä ainakaan ole mitään ongelmia sen kanssa.
Juu ei mullakaan siis ongelmaa sen suhteen jos tuolla tavalla pysyy jatkossakin eikä se noiden group policyjen muuttamisen jälkeen itsellä ole reboottaillut.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Juu ei mullakaan siis ongelmaa sen suhteen jos tuolla tavalla pysyy jatkossakin eikä se noiden group policyjen muuttamisen jälkeen itsellä ole reboottaillut.
Group policyjä nyt ei ole kuin murto osalla käyttäjistä.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
PIetäänpä mielessä,mutta monelleko tuota kerrotaan.
Etsivä löytää, jos haluaa. Ei niitä piilotella mitenkään, vaan ne dokumentoidaan = ne voi löytää jos osaa etsiä.

Ei. En puolustele Mikkisoftaa mitenkään, mutta en myöskään osaa sietää jostain ongelmasta valittavia käyttäjiä joiden ainoa "kyky" on valittaa siittä netissä jollain palstalla/facebookissa/tjms. sen sijaan että he itse etsisivät vastausta netistä.

Windows on selkeä markkinajohtaja työpöytä käyttiksenä, niin takaan ja vannon, että esim. tällä palstalla selkeästi yli 90-prosenttiin käyttäjien ongelmista löytyy ratkaisu pelkästään googlettamalla. Mutta kun ei, kaikki tuntuu haluavan vain valittaa, eikä hakea ratkaisua ongelmaansa itse ja oppia käyttämään sitä heidän töissä ehdottoman tärkeää konetta+käyttöjärjestelmää.

Esim. yksi käyttäjä muutama viesti ylempänä valitti, että Windows käynnisti itsensä uudestaan ja sitä myöden hän menetti kaikki tärkeät keskeneräiset työt... KUKA on niin typerä, että ei ymmärrä tallentaa TÄRKEITÄ keskeneräisiä töitä sen vuoksi kun Windowssin joku versio ei käynnistänyt itseään uudelleen todella tärkeän päivityksen asennuksen viimeistelemiseksi :facepalm:? Jos noin pääsee käymään, niin ainoa syyllinen löytyy katsomalla peiliin. PISTE.

Maailma on todella erilainen paikka, mitä tulee tietoturvaan/verkkorikollisuuteen/jne. kun vertaa aikaa W7 vs. W10. Sen pitäisi olla jo itsestään selvää!
 
Liittynyt
30.09.2020
Viestejä
230
Minusta on ihan ymmärrettävää, ettei halua koneen sooloilevan käynnistysten kanssa. Itsellä tuo ei ole suurempia menetyksiä aiheuttanut, mutta ärsytystä kyllä. Tottunut sellaiseen "hallittuun kaaokseen", että on monia juttuja auki ja kone yleensä hibernatessa yön yli. Sitten kun kerran unohtaa koneen päälle ja aktiiviset tunnit menee ohi niin -> boot. Aikaisemmin pystyi ihan hyvin miettimättä mitään aktiivisia tunteja toimimaan ja sitten käynnistämään koneen itse valitulla hetkellä kun tuo kaaos oli siihen sopiva :D
 

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
tällä palstalla selkeästi yli 90-prosenttiin käyttäjien ongelmista löytyy ratkaisu pelkästään googlettamalla. Mutta kun ei, kaikki tuntuu haluavan vain valittaa
Olet kyllä osittain oikeassa, iso osa valittajista kyllä löytää hakemansa googlesta, mutta he eivät ymmärrä, osaa tai viitsi perehtyä asiaan.
Eivät kaikki ole sinun, kaltaisia "nörttejä" joilla on aikaa, kiinnostusta tutkia win 10 salasuuksia.
 
Viimeksi muokattu:

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
No minä puhuin kun vastasin =JP=:lle, sitä tosin en tiedä mistä sinä puhuit.
Miten olen ollut siinä käsityksessä että ennen tulee nämä normipäivitykset ja sitten vasta tietoturvat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
860
Windows 10 ei tajua, että näytönohjain on vaihtunut NV:sta AMD:hen. Windows Update haluaisi vieläkin asentaa NV:n ajurit vaikka koneesta ei löydy mitään NV:n rautaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 594
Viestejä
4 185 357
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom