Windows 10 keskustelu

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Asennat vaan saman version (Home tai Pro) kun nyt on asennettuna, aktivoituu automaattisesti kun pääsee nettiin.
 
Liittynyt
01.07.2017
Viestejä
32
Pitäisi uusi Windows 10 hankkia.

Mistä on paras ostaa varmasti aito? Verkkokaupassa, proshopissa ja gigantissa esim. on noita oem-versiota, mutta onko jossain suunnilleen vastaavan hintaista normaaliversiota. Home-versio varmaankin riittää minulle.

Jos ostaa oem-version, se on yhteen koneeseen eikös? Paljonkos komponentteja saa päivitellä ennenkuin tarvitsee ostaa uusi? Jonkunlainen muistikuva oli että oem- oli yhdelle emolevylle?

Ja saakos siihen Windows 11 päivitettyä sitten tarvittaessa? Vai kannattaako suoraan ostaa normaali versio?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Pitäisi uusi Windows 10 hankkia.

Mistä on paras ostaa varmasti aito? Verkkokaupassa, proshopissa ja gigantissa esim. on noita oem-versiota, mutta onko jossain suunnilleen vastaavan hintaista normaaliversiota. Home-versio varmaankin riittää minulle.

Jos ostaa oem-version, se on yhteen koneeseen eikös? Paljonkos komponentteja saa päivitellä ennenkuin tarvitsee ostaa uusi?

Ja saakos Windows 11 päivitettyä sitten tarvittaessa? Oletan että se toimisi omalla koneella vai tarviiko se jotain ihmeitä?
Jos ihan pakko on ostaa kaupasta kunnon Retail versio, niin sitten hinnat alkaa reilusta satasesta, riippuen versiosta (Home, Pro jne...) ja kielestä. Eipä taida noilla kauheasti olla eroa kauppojen välillä, koska MS on aikas tiukasti hinnoitellu nuo tuotteet.

Jos kuitenkin on valmis hankkimaan "harmaan markkinoiden" avaimen, niin sitten selviää sillä noin 10 euron kustannuksella, riippuen vähän mistä hankkii. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana, että tosiaan on OEM avain, eikä jokin volyymi taikka MAK, joita tahallaan markkinoidaan väärin.
Asennetun Windowsin lisenssi tyypin voi tarkistaa komennolla:
Koodi:
slmgr /dlv
OEM lisenssin pitäisi pystyä siirtämään myöskin uuteen koneeseen käyttämällä MS tiliä, mutta tästä on vähän ristiriitaisia kokemuksia lueskellut. Tähänkin vaikuttaa moni asia, onko kenties ollutkin volyymi lisenssi eikä OEM ja sen takia ei ole onnistunut, koska käyttäjä luulee omistavansa OEM lisenssin. Ja lakiteknisest asiat, EUssa esimerkiksi sallitaan OEM koodien myynti suoraan, mikä saattaa vaikuttaa siihen, että myöskin lisenssin siirtäminen onnistuu EUn sisällä. Itse en ole vielä löytänyt virallista MS kommenttia asian suhteen, koska asia on yksinkertaisesti melkoinen sekasotku johtuen monesta asiasta.

Windows 11 päivitys myös toimii ainakin niin pitkään kuin MS sen sallii (oletettavasti ikuisesti, kuten Windows 7 päivitys onnistuu edelleen). Järjestelmävaatimukset ja ohjelman jolla voi testata oman koneen yhteensopivuuden löytyy ihan MS sivuilta:

Ja jos lisää kysyttävää tulee lisensseistä, niin tuonne kannattaa silloin siirtää keskustelu:
 
Liittynyt
01.07.2017
Viestejä
32
Kiitoksia vastauksesta. Tuo kattoikin aika hyvin eri vaihtoehdot.

Proshopilla oli edullisin, 69€. Proshop onkin ihan kunnon ja luotettava kauppa eikö ole?
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Mulla on kone menossa myyntiin ja siinä validi win10. Voinko nollata sen jollain tehdasasetusten palautuksella, ettei sinne jäisi mitään henk koht juttuja talteen? Että menisi sit myyntikuntoon? Vai onko ainut vaihtoehto re-install usb median avulla?
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Mulla on kone menossa myyntiin ja siinä validi win10. Voinko nollata sen jollain tehdasasetusten palautuksella, ettei sinne jäisi mitään henk koht juttuja talteen? Että menisi sit myyntikuntoon? Vai onko ainut vaihtoehto re-install usb median avulla?
Ilmeisesti läppäri yhdellä kovolla? Helpointahan se on pistää uusi windows sisään ja sillä samalla työkalulla asemien sweeppaus.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 948
Mulla on kone menossa myyntiin ja siinä validi win10. Voinko nollata sen jollain tehdasasetusten palautuksella, ettei sinne jäisi mitään henk koht juttuja talteen? Että menisi sit myyntikuntoon? Vai onko ainut vaihtoehto re-install usb median avulla?
SSD levylle Secure Erase, jonka jälkeen puhdas asennus USB:lta. HDD:lle Darik's Boot and Nukella ajaa levyn täyteen random dataa, tätä ei sitten passaa ajaa SSD levylle. Pelkkä uudelleenasennus saattaa jättää dataa levylle, joka sieltä voidaan sopivalla ohjelmalla pelastaa.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Ilmeisesti läppäri yhdellä kovolla? Helpointahan se on pistää uusi windows sisään ja sillä samalla työkalulla asemien sweeppaus.
Ihan pelikone, josta otan erilliset SSD:t ulos ja jätän m.2 levyn myyntiä ja käyttistä varten. Näköjään onkin sitten vähän isompi homma.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Ihan pelikone, josta otan erilliset SSD:t ulos ja jätän m.2 levyn myyntiä ja käyttistä varten. Näköjään onkin sitten vähän isompi homma.
Eikait tuolle m.2-levylle mitään eraseja tarvitse tehdä. USB sisään ja osioiden poisto ja asennus.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Eikait tuolle m.2-levylle mitään eraseja tarvitse tehdä. USB sisään ja osioiden poisto ja asennus.
OK, on mulla win10 usb tikku olemassa ja käytän sitä samaa product keytä millä se on nyttenkin. Mut onko vaaraa, että se ei anna asentaa win10:stä sillä keylla, jos se vielä aktiivisena tossa mun vanhassa?
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Mulla on kone menossa myyntiin ja siinä validi win10. Voinko nollata sen jollain tehdasasetusten palautuksella, ettei sinne jäisi mitään henk koht juttuja talteen? Että menisi sit myyntikuntoon? Vai onko ainut vaihtoehto re-install usb median avulla?
Settings - Update & Security - Recovery - Reset this PC:n alta Get Started - Remove everything.

Tuolla tavalla kone palautuu tilaan Windowssin asennuksen jälkeen ja se myös ylikirjoittaa tyhjäksi jäävän tilan, eli mitään sun tietoja ei pitäisi olla palautettavissa koneelta tuon suorittamisen jälkeen. Toi resetin suoritus kestää varsin pitkään tuon ylikirjoituksen vuoksi.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
OK, on mulla win10 usb tikku olemassa ja käytän sitä samaa product keytä millä se on nyttenkin. Mut onko vaaraa, että se ei anna asentaa win10:stä sillä keylla, jos se vielä aktiivisena tossa mun vanhassa?
Pystyyhän siinä asennusvaiheessa laittamaan että ohita product keyn laitto.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
OK, on mulla win10 usb tikku olemassa ja käytän sitä samaa product keytä millä se on nyttenkin. Mut onko vaaraa, että se ei anna asentaa win10:stä sillä keylla, jos se vielä aktiivisena tossa mun vanhassa?
Tsekkaa emolevyn BIOS josko sieltä löytyisi Secure Erase -toiminto, sillä voit tyhjentää tuon M.2-levyn ennen uudelleenasennusta tikulta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
OK, on mulla win10 usb tikku olemassa ja käytän sitä samaa product keytä millä se on nyttenkin. Mut onko vaaraa, että se ei anna asentaa win10:stä sillä keylla, jos se vielä aktiivisena tossa mun vanhassa?
Onhan se lisenssi varmasti Retail versio? OEM joutuu kikkailemaan MS tilin kautta...
Voit tarkistaa komennolla:
Koodi:
slmgr /dli
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Settings - Update & Security - Recovery - Reset this PC:n alta Get Started - Remove everything.

Tuolla tavalla kone palautuu tilaan Windowssin asennuksen jälkeen ja se myös ylikirjoittaa tyhjäksi jäävän tilan, eli mitään sun tietoja ei pitäisi olla palautettavissa koneelta tuon suorittamisen jälkeen. Toi resetin suoritus kestää varsin pitkään tuon ylikirjoituksen vuoksi.
No tätä mä itseasiassa hain. Tämähän olisi helpoin vaihtoehto?
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Ei se toiminut, pyyti asennusmediaa. No, laitoin secure erasen bios:sta ja sitten vaan usb medialta winukka sisään. Päivitysrumbaan menee vaan sit taas tosi, eikä pääse tän uuden koneen kanssa ihan hetkeen vielä leikkimään...
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Ei se toiminut, pyyti asennusmediaa. No, laitoin secure erasen bios:sta ja sitten vaan usb medialta winukka sisään. Päivitysrumbaan menee vaan sit taas tosi, eikä pääse tän uuden koneen kanssa ihan hetkeen vielä leikkimään...
Ööh, miksi sun mitään pitäisi päivittää toisellehan tuo menee MITÄ
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Ei se toiminut, pyyti asennusmediaa. No, laitoin secure erasen bios:sta ja sitten vaan usb medialta winukka sisään. Päivitysrumbaan menee vaan sit taas tosi, eikä pääse tän uuden koneen kanssa ihan hetkeen vielä leikkimään...
Varmistitko ensin, mikä Windows lisenssi koneessa oli, jotta onko siirto mahdollista pelkällä avaimella?
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Varmistitko ensin, mikä Windows lisenssi koneessa oli, jotta onko siirto mahdollista pelkällä avaimella?
Sain asennettua win10 siihen samalla product keyllä, laittelen tänään myyntiin tänne.
Ööh, miksi sun mitään pitäisi päivittää toisellehan tuo menee MITÄ
Puhuin tästä mun uudesta koneesta, että vanhan pyyhkimiseen ja myyntikuntoon menemiseen menee tovi. Nyt jo uuden koneen kellottelut käynnissä.
 

Requiem

For You
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 480
Laitanpa tarinan tänne jos jollakin olisi tietoa ongelman syystä ja ratkaisuehdotus.

Eli kaveri osti kannettavan jota olin suositellut ja kävin sen asentamassa. Windows 10 home versio ja laitettiin microsoft-tili kun sellainen löytyi. Kun avasin netplwiz tarkoituksena laittaa käynnistymään suoraan windowsiin salasanalla, ongelmat alkoivat. Ei löytynyt checkboxia "users must enter passw....
Kun menin sen jälkeen luomaan uutta paikallista tiliä, niin huomasin ettei tämä microsoft-tili ollutkaan admin oikeuksilla. Mutta koska koneessa ei ollut muuta tiliä niin normaalin admin salasanan kyselyn sijaan antoi ikkunan jossa oli vaihtoehtona "Ei", ei muuta.

Tämä ratkesi vaikeimman kautta rekisteriä puukottamalla jotta sain sisäänrakennetun admin-tilin käyttöön, windows asennustikulta käsin. Mutta kysymys kuuluu: Olisiko ollut helpompi tapa, ja mistä johtui? Ja miksi netplwiz ei anna edelleenkään vaihtoehtoa käynnistää ilman salasanaa, home versiostako kiinni?

Olisi pitänyt tietysti katkaista netti ja asentaa paikallisella tilillä, olisi varmaan mennyt ainut tili admin oikeuksille. Voiko olla niin että alkuperäinen microsoft-tili oli user-oikeuksin ja siksi asensi nyt samanlaisin oikeuksin?
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
MS-tili-tunnuksien salasanakyselyä ei tosiaan voi netplwiz:stä ohittaa, paikallisen tilin kyllä.
 

Requiem

For You
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 480
MS-tili-tunnuksien salasanakyselyä ei tosiaan voi netplwiz:stä ohittaa, paikallisen tilin kyllä.
Kyllä voin ohittaa ja olen ohittanut win 10 prossa ms-tilin salasana kyselyn. Mutta tuossa kannettavassa se ei onnistunut paikallisellakaan tilillä, tosin home versio. Mistähän nämä erot johtuu?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 820
Kyllä voin ohittaa ja olen ohittanut win 10 prossa ms-tilin salasana kyselyn. Mutta tuossa kannettavassa se ei onnistunut paikallisellakaan tilillä, tosin home versio. Mistähän nämä erot johtuu?
Koko ohjelmasta en ole ennen kuullutkaan mutta kun laittaa netplwiz google hakuun niin ensimmäisenä ehdottaa jo netplwiz doesn't show checkbox. Eli ei varmaan mikään harvinainen vika ko. ohjelmassa. Tuossa nyt eka linkki mitä tarjosi Users must enter a user name and password checkbox missing from netplwiz in Windows 10 Fix. Vähän rekisteri puukostusta. Toisessa paikassa sanottiin että jos windows hello sign in on päällä aiheuttaa sekin samaa
 

Requiem

For You
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 480
Koko ohjelmasta en ole ennen kuullutkaan mutta kun laittaa netplwiz google hakuun niin ensimmäisenä ehdottaa jo netplwiz doesn't show checkbox. Eli ei varmaan mikään harvinainen vika ko. ohjelmassa. Tuossa nyt eka linkki mitä tarjosi Users must enter a user name and password checkbox missing from netplwiz in Windows 10 Fix. Vähän rekisteri puukostusta. Toisessa paikassa sanottiin että jos windows hello sign in on päällä aiheuttaa sekin samaa
Ajattelin itsekin että voi olla tuo hello sign in, tosin se on käytössä vain yhdellä tilillä mutta voihan se silti estää kaikilta. Loppui sitten aika kesken. Kiitokset.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Tuo "passwordless"-viritys (tunnetaan myös nimellä autoadminlogon) on tarpeen "kioski"-koneissa, joiden pitää virtanapista käynnistettynä kirjautua automaattisesti tietyllä tunnuksella & salasanalla. Henkilökohtaisessa koneessa on mielestäni parempi määritellä

Settings > Accounts > Sign-in Options: Require sign-in => Never

minkä vaikutuksesta torkku- tai horrostilasta palattaessa ei kirjautumista vaadita. Eli jos kone on omassa hallussa, sitä ei varsinaisesti sammuteta, jolloin uudelleenkirjautumista ei tarvita, mutta jos esim. läppärin päästää käsistään, niin sen voi kunnolla sammuttaa, jolloin sisään pääsee vain kirjautumalla.
 
Viimeksi muokattu:

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Tällä ei kysele salasanoja:
Tuo on vain vaihtoehtoinen tapa tehdä sama asia kuin netplwiz (eli "control userpasswords2"). Kumpikaan ei jätä defaultpasswordia selväkielisenä rekisteriin ja ymmärtääkseni ne toimivat näiltä osin aivan samoin.

Netti on täynnä vanhaa ja vanhentunutta tietoa tästä asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Tämähän meinaa että pystyn asentamaan Windows10 uuteen koneeseen?. En ole perillä muuta kuin että OEM versio on sidottu vain yhteen koneeseen, muista versioista ei hajua.

Sieppaa.PNG
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
169
Internet on rikki .. luulin että on modeemista kiinni mutta sama juttu mökkiläppärillä puhelimen wifillä, Chrome ei välillä yhdistä vaikka netti näkyy ja olemassaolevat streamit pyörii. Onkohan ongelma Chromessa vai jossain Windows-roskan järjestelmän syövereissä?

"This site can’t be reached

xxx took too long to respond"
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Internet on rikki .. luulin että on modeemista kiinni mutta sama juttu mökkiläppärillä puhelimen wifillä, Chrome ei välillä yhdistä vaikka netti näkyy ja olemassaolevat streamit pyörii. Onkohan ongelma Chromessa vai jossain Windows-roskan järjestelmän syövereissä?

"This site can’t be reached

xxx took too long to respond"
Onko asetettu manuaalisesti DNS? Kokeile vaihtaa esim Googlen DNS palvelimiin väliaikaisesti, että onko eroa toimivuudessa (8.8.8.8 ja 8.8.4.4). Etsi sitten itselle sopiva DNS tarjoaja, niitä kun piisaa myöskin...
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
169
Onko asetettu manuaalisesti DNS? Kokeile vaihtaa esim Googlen DNS palvelimiin väliaikaisesti, että onko eroa toimivuudessa (8.8.8.8 ja 8.8.4.4). Etsi sitten itselle sopiva DNS tarjoaja, niitä kun piisaa myöskin...
Kai se DNS tulee melko automaagisesti puhelimesta. Terminaalin nslookup ja ping löysi kyllä heti osoitteet mihin Chrome ei mennyt
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Kai se DNS tulee melko automaagisesti puhelimesta. Terminaalin nslookup ja ping löysi kyllä heti osoitteet mihin Chrome ei mennyt
Onko sitten Chromessa lisäosia taikka muutettu käsin asetuksia, jotka voi haitata. Toimiiko muut selaimet, esim. Edge ongelmitta? Toimiiko muut Internet yhteyttä käyttävät sovellukset?
Eli se on yritettävä rajoittaa ongelmaa, josko löytyisi ratkaisu lopulta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Tyhmä kysymys. Mulla on kolme lisenssiä (2 kpl w7 pro ja yksi w8 pro) ja 2 niistä on 10 koneissa käytössä. Nyt pitäis asentaa kolmanteen koneeseen 10. Mulla ei ole pienintäkään hajua mitkä kaksi kolmesta on käytössä. Tuolla ylemmällä slmgr /dli kokeillen palauttaa avaimen pätkän, joka ei täsmää yhteenkään lisenssiin. Kertooko kone asennusvaiheessa, että tää lisenssi on käytössä, jos yrittää väärää? Vai riittääkö, että on vaan validi koodi?

e: Olis kyllä ihan hyvä asennuksen lisäksi saada jotain kautta selville mikä lisenssi on missäkin koneessa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
967
Tyhmä kysymys. Mulla on kolme lisenssiä (2 kpl w7 pro ja yksi w8 pro) ja 2 niistä on 10 koneissa käytössä. Nyt pitäis asentaa kolmanteen koneeseen 10. Mulla ei ole pienintäkään hajua mitkä kaksi kolmesta on käytössä. Tuolla ylemmällä slmgr /dli kokeillen palauttaa avaimen pätkän, joka ei täsmää yhteenkään lisenssiin. Kertooko kone asennusvaiheessa, että tää lisenssi on käytössä, jos yrittää väärää? Vai riittääkö, että on vaan validi koodi?

e: Olis kyllä ihan hyvä asennuksen lisäksi saada jotain kautta selville mikä lisenssi on missäkin koneessa :D
Speccyllä olen itse katsonut tuoteavaimet, mutta toimiikohan Windows 10:n lisenssimaailmassa? Seiskassa siis on toiminut, ja sillä katsonut mitkäs lisensseistä olikaan jo käytössä…

Kone tuskin kertoo asennusvaiheessa, että tämä avain on jo käytössä, vaan mikäli avain aktivoidaan tälle uudelle asennukselle, alkaa pian vanhalla asennuksella valitus siitä, että tämä Windows-kopio ei ole aito. Eli kannattaa tosiaan metsästää nyt noista kolmesta avaimesta se, joka ei ole missään käytössä.

Eli kokeile Speccyä, ovatko sen ilmoittamat Product-keyt lainkaan samat kuin mitä olet itsellesi kirjoittanut ylös?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 948
Speccyllä olen itse katsonut tuoteavaimet, mutta toimiikohan Windows 10:n lisenssimaailmassa? Seiskassa siis on toiminut, ja sillä katsonut mitkäs lisensseistä olikaan jo käytössä…

Kone tuskin kertoo asennusvaiheessa, että tämä avain on jo käytössä, vaan mikäli avain aktivoidaan tälle uudelle asennukselle, alkaa pian vanhalla asennuksella valitus siitä, että tämä Windows-kopio ei ole aito. Eli kannattaa tosiaan metsästää nyt noista kolmesta avaimesta se, joka ei ole missään käytössä.

Eli kokeile Speccyä, ovatko sen ilmoittamat Product-keyt lainkaan samat kuin mitä olet itsellesi kirjoittanut ylös?
Jos on päivitetty kymppiin aiemmasta vesiosta ilmaisella päivityksellä, niin siinä näkyy vaan geneerinen tuoteavain, joka on sama kaikissa päivitetyissä koneissa. Voihan sen asennuksen toki tehdä jollakin niistä Win7/8 avaimista, siinähän se selviää että mikä oli missäkin, jos aktivointi häviää koneesta.

@Kvarkki
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Näytti menevän ongelmitta toisella w7 pro koodilla. Joko ei tarkistele mitään tai sitten arvasin sattumalta oikein :)
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Näytti menevän ongelmitta toisella w7 pro koodilla. Joko ei tarkistele mitään tai sitten arvasin sattumalta oikein :)
Jos muutamaan päivään ei toiset koneet ala herjailemaan aktivointia niin sitten taisi käydä mäihä :D
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Ostin Livekortista Windows 10 -lisenssin, jonka kanssa on ongelmia. Tiedän, että nuo koodit ovat vähän harmaata aluetta, mutta arvelin Livekortin luotettavaksi paikaksi.

Heti alussa koodi ei suostunut aktivoitumaan, vaan valitti, että se on jo käytössä jonkun toisen laitteessa. Aktivoin puhelimen kautta ja toimi jonkun aikaa. Sitten taas aktivointi poistui ja aktivoin uudelleen ja toimi hetken. Nyt taas äsken hävisi aktivointi ja Windows herjaa, että sama koodi on käytössä jonkun toisen laitteessa. Kertooko tuo siitä, että jollakin toisella oli jo tismalleen sama lisenssi käytössä ja nyt me kaksi kilpaillaan siitä? Vai voiko olla bugi? Tasan yhdelle omalle koneelle käytetty koodi, eikä komponentteja ole vaihdettu.

Livekortin asiakaspalvelu väittää, että on mahdotonta, että joku toinen olisi nähnyt koodin. Pitivät myös mahdottomana, että se olisi ollut oston jälkeen jo jonkun toisen käytössä, vaikka oma Windows sitä herjasi.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Ostin Livekortista Windows 10 -lisenssin, jonka kanssa on ongelmia. Tiedän, että nuo koodit ovat vähän harmaata aluetta, mutta arvelin Livekortin luotettavaksi paikaksi.

Heti alussa koodi ei suostunut aktivoitumaan, vaan valitti, että se on jo käytössä jonkun toisen laitteessa. Aktivoin puhelimen kautta ja toimi jonkun aikaa. Sitten taas aktivointi poistui ja aktivoin uudelleen ja toimi hetken. Nyt taas äsken hävisi aktivointi ja Windows herjaa, että sama koodi on käytössä jonkun toisen laitteessa. Kertooko tuo siitä, että jollakin toisella oli jo tismalleen sama lisenssi käytössä ja nyt me kaksi kilpaillaan siitä? Vai voiko olla bugi? Tasan yhdelle omalle koneelle käytetty koodi, eikä komponentteja ole vaihdettu.

Livekortin asiakaspalvelu väittää, että on mahdotonta, että joku toinen olisi nähnyt koodin. Pitivät myös mahdottomana, että se olisi ollut oston jälkeen jo jonkun toisen käytössä, vaikka oma Windows sitä herjasi.
Jos se ei toimi, niin Livekortilta vaan uusi avain. Se on heidän ongelma, ei sinun.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Jos se ei toimi, niin Livekortilta vaan uusi avain. Se on heidän ongelma, ei sinun.
Tuosta taistelinkin Livekortin chatin kanssa ties kuinka pitkään. Toistivat vain, kuinka on mahdotonta, että koodi olisi voinut olla jollain toisella käytössä ennen minua. Eivät voineet myöntää, että vika on heillä. En tiedä, viitsiikö halvan lisenssin takia käyttää enempää aikaa. Boikottiin menee kyllä myyjä :D
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Sama avain toisella käytössä. Itse suosin gamers outlettia, avaimet maksaa sen 3-5€ ja toimivat. Aspa myös huippuluokkaa (se ainut avain joka ei toiminut korvattiin kahdessa minuutissa toimivalla).
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
:hmm: Voi olla tyhmä kysymys mutta ostatteko noita harmaan alueen avaimia sen takia kun aidot maksaa aivan helvetisti liikaa (w11 pro retail 250€......) vai mikä siinä sitten on?
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
:hmm: Voi olla tyhmä kysymys mutta ostatteko noita harmaan alueen avaimia sen takia kun aidot maksaa aivan helvetisti liikaa (w11 pro retail 250€......) vai mikä siinä sitten on?
Noh, muotoillaan vastaus näin, jos pidän molemmissa käsissä samanlaista omenaa ja myyn toista 3 eurolla ja toista 119 eurolla (Jimm'sin hinta), niin kumman ostat? :D
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
;) Toi kysymys on windowskäyttäjälle aika paha.... Mutta tottakai sen halvemman :rofl::rofl: (Applekäyttäjät maksais sen kalliimman koska.....Omena)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 820
;) Toi kysymys on windowskäyttäjälle aika paha.... Mutta tottakai sen halvemman :rofl::rofl: (Applekäyttäjät maksais sen kalliimman koska.....Omena)
Jos sais valita jonku applen tuotteen hintaan 5€ tai 100€ niin valinta olisi 100euron?
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Jos omenakäyttäjältä kysyy niin joo, niitten mielestä kalliimpi tuntuu aina olevan se parempi ja vaan koska Omenalogo :cautious:.

Ainakin saanu tälläisen kuvan mitä noita Omppukansan foorumeita seurannu, poikkeuksiakin takuulla on. Mutta nyt mennään aiheesta jo ohitte, tarkoituksena oli vaan heittää kevyttä vitsiä Alensialle joka tarjoaa windowskäyttäjälle Omenaa...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 395
Viestejä
4 159 749
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom