Siis Home-version?No ei tarvitse. Ihan itse tuon olen testannut ja toimivaksi todennut. Riittää kun laittaa Wifin pois päältä, niin asennusohjelma antaa sinun asentaa Windows 11:n lokaalilla tunnuksella.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis Home-version?No ei tarvitse. Ihan itse tuon olen testannut ja toimivaksi todennut. Riittää kun laittaa Wifin pois päältä, niin asennusohjelma antaa sinun asentaa Windows 11:n lokaalilla tunnuksella.
Miksi tuo pitäisi tehdä noin hankalasti task managerin kautta? Riittää kun klikkaa oikealta alhaalta sitä accessibility-ikonia (tikku-ukon kuvat) ja sieltä menee System -> Network ja klikkaa Wifin pois päältä.
EDIT: No niin, tein joutessani asennusrumban uusiksi, kun jäi kaivelemaan. Eli siinä vaiheessa kun pitäisi MS accountti tehdä, niin Shift+10:llä piti avata command prompt näytölle, niin sen jälkeen tikku-ukosta aukeaa Settings-valikko, josta pääsee ottamaan Networkin alta Wifin pois.Kuinka tikku-ukon kautta pääsee verkkoyhteydet asetuksiin? Minulla oli tikku-ukossa vain helppokäyttötoiminnon asetuksia.
Nimenomaan Home.Siis Home-version?
Kyllähän wifin saa pois useimmissa läppäreissä jopa nappia painamalla. Mutta kun pitää lisäksi kieltää asennusrutiinia yrittämästä nettiin.
Ei se voikaan. Mutta Home-version asennusrutiini jää verkon puuttuessa vaatimaan, että kytkepä nyt verkkoon, jotta päästään kirjautumaan MS-tilille. Tämän estämiseksi pitää tappaa oobenetworkconnnectionflow.exe.Miten se windows voi yhdistää nettiin jos kaikki asetukset on nollattu eikä verkkopiuhaakaan ole.
Miltä osin tämä nyt muistelemasi on yksinkertaisempi kuin aiemmin esitetyt menettelyt? Sitäpaitsi luulen, että et vieläkään muistanut ihan kaikkea.EDIT: No niin, tein joutessani asennusrumban uusiksi, kun jäi kaivelemaan. Eli siinä vaiheessa kun pitäisi MS accountti tehdä, niin Shift+10:llä piti avata command prompt näytölle, niin sen jälkeen tikku-ukosta aukeaa Settings-valikko, josta pääsee ottamaan Networkin alta Wifin pois.
Sen jälkeen accountin luonti -ruudusta ylävasemmalta nuolta vasemmalle, niin asennusohjelma kysyykin local accountin.
En muistanut, että olin viimeksi avannut tuon command promptin tuohon.
Miltä osin tämä nyt muistelemasi on yksinkertaisempi kuin aiemmin esitetyt menettelyt? Sitäpaitsi luulen, että et vieläkään muistanut ihan kaikkea.
Tämä ei ollut mikään muistelemani, vaan kuten kirjoitin, asensin juuri Windows 11 homen ihan uusiksi jotta pystyin varmistamaan nuo vaiheet ja että kertomani pitää paikkaansa.
Ja onhan tuo nyt helvetisti yksinkertaisempaa kuin alkaa availemaan erikseen taskmanagereita ja kaivamaan sieltä tapettavia prosesseja.
Ja tässä tosiaan Wifi-verkkoon kirjaudutaan ihan normaalisti siinä vaiheessa kun asennusohjelma sitä ehdottaa. Wifin laittaminen pois päältä vasta siinä vaiheessa kun asennusohjelma alkaa vaatimaan MS-accountia.
Minäkin asensin virtuaalikoneeseen, ja kyllä sinä asiallisesti oikeassa olet. Näköjään todella on niin, että kun siinä vaiheessa kun MS-tiliä kysellään, avataan administraattorin komentoikkuna komennolla shift-F10, niin se ukonkuva-ikoni avaakin settings-ohjelman eikä enää pelkkiä helppokäyttöasetuksia. Mielenkiintoinen havainto. Settings-ohjelmalla voi sitten disabloida verkkoadapterit, jatko niinkuin kuvasit.Tämä ei ollut mikään muistelemani, vaan kuten kirjoitin, asensin juuri Windows 11 homen ihan uusiksi jotta pystyin varmistamaan nuo vaiheet ja että kertomani pitää paikkaansa.
On vai? Taskmanager? Settings-ohjelman sijasta verkkoadapterit voi disabloida myös control panelin appletilla, komento siis joko "ncpa.cpl" tai "control netconnections", shift-F10-komennolla avatussa ikkunassa. Jatko kuten yllä.Ja onhan tuo nyt helvetisti yksinkertaisempaa kuin alkaa availemaan erikseen taskmanagereita ja kaivamaan sieltä tapettavia prosesseja.
On vai? Taskmanager? Settings-ohjelman sijasta verkkoadapterit voi disabloida myös control panelin appletilla, komento siis joko "ncpa.cpl" tai "control netconnections", shift-F10-komennolla avatussa ikkunassa. Jatko kuten yllä.
Jos taas olemme tehneet asennuksen ilman verkkoyhteyttä, siis kaapeli irti tai wifi lentotilassa, niin siinä vaiheessa kun ruvetaan verkkoa kyselemään, avataan taas komentoikkuna ja komennetaan
taskkill /f /im oobenetworkconnectionflow.exe
Kuten on jo kuvattu win11-ketjussa.
Mekö nyt oikeasti väitellään siitä, että onko yksinkertaisempaa
a) tehdä nuo yllä mainitut vai
b) painaa Shift+F10 ja klikata 5 kertaa hiiren napilla?
Sinähän se yrität väittää, että b) on jotenkin helvetisti helpompi kuin a). Oikeasti vähiten kliksuttelua vaativa reittti kai olisi jiipeen ehdottama taskmanagerin kautta kulkeva, joka tosin toimii vain jos asennus tehdään ilman verkkoyhteyttä. Mutta siitä olet oikeassa, että aivan turha väittely. Mitäs aloitit.Mekö nyt oikeasti väitellään siitä, että onko yksinkertaisempaa
a) tehdä nuo yllä mainitut vai
b) painaa Shift+F10 ja klikata 5 kertaa hiiren napilla?
Mutta siitä olet oikeassa, että aivan turha väittely. Mitäs aloitit.
Eipä mitään, jatketaan Onko ollut yhtäkään päivitystä viime aikoina, missä ei olisi ollut käyttäjillä ongelmia...
![]()
Tärkeässä Windows-päivityksessä taas useita ongelmia
Windows 10:n helmikuun päivityspaketti korjaa ja saattaa rikkoa.www.tivi.fi
Siis tämä laatupäivityksen esiversio, siis tietoturvatiistain paketti tulee ladattavaksi nyt 3 viikkoa ennen varsinaista julkaisua. Ehtiikö tuo muuttua varsinaiseen julkistukseen mennessä paljonkin?
![]()
Eikö tätä kymppiä enää päivitetä erillisellä paketilla vai sisältääkö tuo senkin. Kasissa tuli pitkään tietoturvatiistait, mutta myös kuukausittain isompi korjauspaketti.
Siis tämä laatupäivityksen esiversio, siis tietoturvatiistain paketti tulee ladattavaksi nyt 3 viikkoa ennen varsinaista julkaisua. Ehtiikö tuo muuttua varsinaiseen julkistukseen mennessä paljonkin?
![]()
Eikö tätä kymppiä enää päivitetä erillisellä paketilla vai sisältääkö tuo senkin. Kasissa tuli pitkään tietoturvatiistait, mutta myös kuukausittain isompi korjauspaketti.
Itse en mene asentelemaan yhtäkään noista esikatselu/preview päivityksistä. Antaa muiden testailla niitä ennen sen "virallisen" päivityksen julkaisua...
Tuo ei tosiaan asennu jos ei erikseen paina tuota Lataa ja asenna. Tuo Preview on tosiaan ennakko ensi kuun päivityspaketista, mutta ei ymmärtääkseni sisällä tulevia tietoturvakorjauksia vaan bugikorjauksia ja muita parannuksia.
Se esiversio kyllä lähti latautumaan päivitä-nappia painamalla mutta se oli Newframeworksille. Ota näistäkin nyt selvää mikä esiversio lähtee ja milloin.
Miksi tuo ylipäätään ei ole tietoturva-päivityksen nimellä. Ja ominaisuuspäivitykset sitten erikseen.
Koska se ei sisällä mitään tietoturvapäivityksiä. Ja tuo on esikatselu tulevan kuun Laatupäivitykselle (Quality Update).
Tässä juttua: Monthly quality updates (Windows 10/11) - Windows Deployment
Tämä on nyt siis tuo C release.
Mutta eihän se tietoturvatiistain pakettikaan ole tietoturvapäivitys vaan just tuo sama laatupäivitys.
Ei ole nyt mahdollista testata tätä.
If you want to mirror your screen onto a projector or multiple monitors so that both or all displays would show the same contents, this short tutorial will show you a few methods on how to quickly duplicate screen on Windows 10.
Selvennettäköön vielä, että pitäisi siis olla ERI ohjelma aktiivisena.
Sitten käytät tuota Extend tilaa.
Mahtaakohan tuo olla käytössä vuoden vanhassa 20H2-versiossa. Siis tuota extend-tilaa käyttämällä ohjelma A on aktiivisena näyttössä 1 ja ohjelma B näytössä 2 ja täten molemmat ohjattavissa yhtä aikaa?
Kyllä Extend tila tuosta löytyy. Et toki pysty ohjaamaan kumpaakin ohjelmaa samaan aikaan ellei tuo itse ohjelma jotenkin moista tue.
Mitkä ohjelmat tässä on kyseessä?
VLC ja Word. Wordia näppiksellä ja VLC:tä ulkoisella ohjaimella (USB).
Vain yksi ohjelma voi olla ohjainlaitteiden osalta aktiivisena kerrallaan, kuten normaalistikin. Se että toinen sovellus on toisella ruudulla ei muuta mitään.VLC ja Word. Wordia näppiksellä ja VLC:tä ulkoisella ohjaimella (USB).
Tai näin ainakin saanet määriteltyä nuo globaaleiksi VLC:ssä:
VLC Global Hotkeys are shortcuts you can use even if VLC does not have the focus. Here is how to configure Global Hotkeys:
Vaatinee myös ohjelman uudelleenkäynnistyksen lopuksi.
- Tools » Preferences » HotKeys
- Under the Global column, double-click the value corresponding to the function you want a global key assigned to.
- Press the key or key combination you want
- Click Apply
- Click Save
Tarve ilmeisesti oli käyttää jotain ulkoista USB-liitäntäistä ohjainta. Minulla ei ole VLC:tä (tai MusicBeetä) asennettuna, mutta näinköhän sinne on mahdollista lisätä muita pikapainikkeita kuin näppäimistökomentoja? Muistelen että samaa on pohdittu joskus aiemminkin ja silloin se ei ollut ainakaan VLC:n kohdalla mahdollista.Laita yksinkertainen tila päälle, niin näet nuo vähän helpommin. Eli sieltä Pikanäppäimet ja tuplaklikkaa Globaali kenttää halutun toiminnon kohdalla ja sen jälkeen napsautut painiketta, jolle haluat sen asettaa.
Toki jos kuuntelet pelkkää audiota VLC:n kanssa, niin kannattanee myös harkita MusicBeen käyttöönottoa. Tuossa ainakin mediapainikkeet toimii suoraan out of the box globaalisti. Jos et jostain syystä VLC:llä hommaa saa toimimaan.
Tarve ilmeisesti oli käyttää jotain ulkoista USB-liitäntäistä ohjainta. Minulla ei ole VLC:tä (tai MusicBeetä) asennettuna, mutta näinköhän sinne on mahdollista lisätä muita pikapainikkeita kuin näppäimistökomentoja? Muistelen että samaa on pohdittu joskus aiemminkin ja silloin se ei ollut ainakaan VLC:n kohdalla mahdollista.
Ööh, en nyt ehkä ihan ymmärtänyt kysymystä, mutta siis laitat sinne halutun toiminnon kohdalle globaali-sarakkeeseen sen painikkeen mitä haluat ko. toiminnossa käyttää. Toimii jos toimii (olettaen että ei mene ristiiin jonkin muun kanssa).Tässä on nyt se ongelma että sain sen jo kerran toimimaankin. Mutta nyt en saa edes kelausta toimimaan nuolinäppäilemellä takaperin. Siis kuinka tuo nyt pitää käyttää.
![]()
Oon nyt laittanut molempiin kenttiin nuolen vasemmalle, mutta mitä tuohon pitää laittaa.
Ööh, en nyt ehkä ihan ymmärtänyt kysymystä, mutta siis laitat sinne halutun toiminnon kohdalle globaali-sarakkeeseen sen painikkeen mitä haluat ko. toiminnossa käyttää. Toimii jos toimii (olettaen että ei mene ristiiin jonkin muun kanssa).
Onko kyseessä tyyliin 2 tunnin/ yhden viikon välein toistuva kaatuminen?Kone aina välillä kaatuu nukkuessa. Huomasin tapahtumienvalvonnasta että kun kone menee nukkumaan, lokissa heti perään on herätys "Järjestelmä on palautettu lepotilasta" vaikka kone näyttää nukkuvan. Onko tuo normaalia tai mitä se tarkoittaa? Lokissa myös näkyy herätys öisin joihinkin operaatioihin vaikka olen laittanut asetuksista pois nämä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.