Eilen asentelin pitkästä aikaa Windows 10 Prohon päivityksiä, se kun on nalkuttanut niistä taas jo pari viikkoa. Siinä läjässä näköjään tuli myös tuo mainittu 1809.
Minulla on asetettu näyttö menemään virransäästötilaan koneen idlattua tietyn aikaa. Päivitysten jälkeen tämä lakkasi toimimasta kunnolla. Näytön sammuttua se heräsi saman tien uudestaan.
Kokeilin sitten laittaa koko koneen sleeppiin, sieltä herättyä oli emolevyn verkkokortti kadonnut kokonaan, ja verkkoyhteydet tietty hukassa. Käytin konetta uudelleen sleepissä, jonka jälkeen verkkokortti näkyi taas. Mutta siitä hetken päästä alkoi hiiren liikuttelu ja näppiksen käyttö tökkiä, ja lopulta koko toosa meni niin juntturaan että piti siirtyä suoraan virtanapille. En jaksa tapella tämän kanssa, joten pidetään sitten virrat päällä 24/7
. Jostain syystä kuitenkin näytön virransäästötila alkoi tuon bootin jälkeen jälleen toimimaan, nähtäväksi jää kuinka pitkään tätä "onnea" kestää.
Lähes jokaisen isomman (ja joskus vähän pienemmänkin) päivityksen jälkeen olen joutunut googlettelemaan ratkaisua johonkin ongelmaan. Päällimmäisinä hakutuloksissa on yleensä avuliaiden intialaisten tms. helpdesk-eksperttien copypastavastauksia, ja oikeaa ratkaisua saa sitten tonkia syvemmältä.
Alkaa tämä touhu jo hiukan kyllästyttämään. En tiedä onko Windows 10 oikeasti näin epästabiili, vai onko mulla vaan paskaa rautaa
Ei oikein viitsisi seiskaankaan palata, siitä kun on tuki pian loppumassa. Pitänee jatkaa hiuksien päästä repimistä toistaiseksi ja pohtia kympille vaihtoehtoja niin kauan kuin karvaa riittää.
Tämmöinen bloggaus tällä kertaa, kiitos jos jaksoit lukea