Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse en ole näköjään asetuksien kautta ainakaan kirjautuneena windowsiin(kannattaako olla?) mutta windows kaupassa olen kirjautuneena. Salasanakaan ei ole kyllä muuttunut.
En tiedä miksi tarvitsisi, olen nyt kuitenkin. Niin tulee päivitykset ilmankin.Miksi Windows Kaupassakaan pitäisi olla kirjautuneena. Päivitykset tulevat ilmankin.
En tiedä miksi tarvitsisi, olen nyt kuitenkin. Niin tulee päivitykset ilmankin.
Niin siis tulee siksi kun en ole kirjautunut windowsiin asetuksista?Ehkä noita muistutuksia tulee juuri siksi, vai sinäkö se olit kelle niitä tuli.
Niin siis tulee siksi kun en ole kirjautunut windowsiin asetuksista?
e: Toisella oli ongelmana tuo ilmoitus, mutta hän on ilmeisesti kirjautuneena windowsiin.
Mulla joskus tullut tuo ilmoitus. Pari kolme kertaa suunnilleen sen nähnyt.
Okei. No eipä tuota tiedä oikein mistä johtuu. Itsellä myös win7->win10 eikä ole sileeksi ikinä vedetty. Enkä kyllä aijokaan vetää sileeksi kun toimii kuitenkin ilmoituksesta huolimatta.Jos minuun viittaat niin en ole kirjautuneena Windowsiin.
Voisihan tuon Windowsin sileäksi vetää, varmaan 7 -> 10 päivityksestä asti ollut tämä asennus.
Mitenkä extented displayn taustakuvan saa pysymään? Saan sen vaihdettua mutta kun vaihtaa takaisin single monitor->>extented niin "puff" ja käyttää taas samaa taustakuvaa kuin ykkös monitori.
Tuleekohan ongelmia OEM-lisenssin kanssa, jos vaihtaa emolevyn, prossun ja muistit? Onko se siis rautaan sidottu? Ostin sen aikanaan, kun piti saada kone nopeasti kasaan ja kivijalkaliikkeellä ei ollut tarjota muunlaista lisenssiä.
Luultavasti Intel microcode päivityksiä? Niitä on tullut samalla kb-numerolla ainakin omiin koneisiini.Minkähän takia Win10 haluaa asennella samaa quality updatea useamman kerran ja samalla KB numerolla?
Luultavasti Intel microcode päivityksiä? Niitä on tullut samalla kb-numerolla ainakin omiin koneisiini.
LTT:n foorumilta 2kk sitten:Tuskin AMD prosessorille mutta voihan nuo olla mikrokoodipäivityksiä silti.
Windows 10 is pushing to install a intel microcode update (KB4100347) on my Ryzen system, the update page is telling me to be careful with compability and the support hasn't instilled any confidence in that it will just not install if it won't work, I am quite tired but would rather not sleep and wake up with a bricked or degraded system, am I reading the support page and/or the support agent wrong or should try support again later?
Any experience from Ryzen users that have installed the update would of course be invaluable!
Though anyone with thoughts on the matter is welcome to reply and aid me!
If anyone can help I would be very thankful! And thank you for reading!
Voisko siinä olla, että MacAfee ei saa vaan enään uusia päivityksiä, eli suojaa on vain umpeutumispäivään asti ilmenneitä uhkia vastaan mistä on kyllä hyvin vähän hyötyä kun normaalisti tietokantapäivityksiä tulee lähes päivittäin. Jossakin sivustolla verrattiin tilannetta taloon missä on ovi, mutta ei lukkoa eli se pelkkä ovi ei juurikaan estä pääsemästä sisälle.Uuden Lenovon mukana tullut MacAfee virustorjunta lisenssi on umpeutunut. Kun ruksaa "hyväksyn riskin" eikä uusi lisenssiä ja sitten menee katsomaan Windowsin Asetuksista virustorjunnan se sanoo "Toimia ei tarvita" MAcAfee asennettu tms. Ihan akateemisessa mielessä kiinnostaa onko minkäänlaista suojaa päällä juuri nyt?
Aion kyllä heivata tuon pois koneelta ja mennä toistaiseksi Defenderillä, varmaan käyttiskin vaihtuu kohta.
Tuo disk cleanup on vanhentunut.KB4023057 uusin versio näyttää kaatavan disk cleanupin kun kyseistä ohjelmaa ajaa admin- oikeuksin. Virheloki näyttää viallisen moduulin "C:\Program Files\rempl\strgsnsaddons.dll"
kuuluvan Windowsin Remediation- ohjelmalle, josta uusin versio ilmestyi n. viikko sitten. Ohjelman poisto korjaa disk cleanupin kaatumiset.
Tuo disk cleanup on vanhentunut.
Disk Cleanup Deprecation
The Disk Cleanup experience (“cleanmgr.exe”) is being deprecated. We’re retaining the Disk Cleanup tool for compatibility reasons. There’s no need to worry since Storage Sense’s functionality is a superset of what the legacy Disk Cleanup provides!
Windows 10 and Storage Sense
Näin.1803 en ainakaan löytänyt settings- ohjelmasta yhtä paljon ominaisuuksia kuin vanhasta ohjelmasta.

Vaikka WS-kuvake komeilee nyt näkyvissä, niin toiminnassa kanssa mättää jotain. Käynnistys aiheuttaa vain:
Onkohan tuo nyt HyperV ympäriustön hieno suomennos?Kun Windows Sandbox ilmestyy saataville, on em. Windowsin ominaisuuksissa Virtuaalikoneympäristö valitsematta edelleen. Mikähän se tämä em. on?
Tuskin, siellä (Windowsin ominaisuudet, OptionalFeatures.exe) on ihan selvästi HyperV-kohta ja sen alla vielä lisää.Onkohan tuo nyt HyperV ympäriustön hieno suomennos?
Kokeilen tätä yhtä ainoaa previkkaa, tarkoitus ei ole olla jatkossa missään ringissä. Tämä taisi olla viimeinen kerta. Ei siksi että olisi ollut ongelmia, mutta eihän minulla yleensä ole mikään hoppu näitä kokeilla. Mutta kerta se on kokeiltava, tätäkin.a) älä edes yritä fast ringiä muulla kuin englannilla. et ikinä saa selkoa virhetilanteista kun et osaa kääntää täydellisesti päässä googlea varten
Joo, en valinnut Ohita -vaihtoehtoa. Kannattaisiko tuo vaihtaa nyt Hitaaksi? Tai peräti Esiversioksi? Meinaan, jos tällä menisi siihen asti kunnes lopullinen julkaistaan?b) ringeistä pääsee pois aina kun julkastaan uus syys/kevät paketti taviksille kunhan et ole ottanut skip-ahead valintaa. en muista onko toi skip ahead vakiona päällä fastissa.

Itse pitäytyisin joko tässä versiossa tai päivittäisin 18358.1 buildiin. Ruvetaan olemaan sen verran lähellä tulevaa RTM buildia jo. Näissä parissa viimeisessä ei ole vesileimaa tai päättymispäivämäärä enää ollut.Tuskin, siellä (Windowsin ominaisuudet, OptionalFeatures.exe) on ihan selvästi HyperV-kohta ja sen alla vielä lisää.
Kokeilen tätä yhtä ainoaa previkkaa, tarkoitus ei ole olla jatkossa missään ringissä. Tämä taisi olla viimeinen kerta. Ei siksi että olisi ollut ongelmia, mutta eihän minulla yleensä ole mikään hoppu näitä kokeilla. Mutta kerta se on kokeiltava, tätäkin.
Ja mitä tulee noihin mitä mikin on englanniksi, Microsoftilla on jo vuosia ollut mainio palvelu Language portal, josta löytyy kaikki (paitsi näiden esiversioiden, heh) käännökset. Eli jos ei oma käännös tuota haulla tuloksia, erittäin harvinaista koska Googlen äly, niin tuolta löytyy sitten varmasti oikeat viralliset MS käännökset.
Joo, en valinnut Ohita -vaihtoehtoa. Kannattaisiko tuo vaihtaa nyt Hitaaksi? Tai peräti Esiversioksi? Meinaan, jos tällä menisi siihen asti kunnes lopullinen julkaistaan?
Edit. Tuolla asetuksissa olikin mukavalta vaihtoehdolta vaikuttava Lopeta esiversioiden saanti valinta.
![]()
Edit2. Windows Sandbox on suomenkielisessä Windows-eristys, näkyy aikaisemman viestin ikkunan otsikossakin. ;D
Nythän tuo näyttää sitä lataavan kun katselin. Kiitos vinkistä.Itse pitäytyisin joko tässä versiossa tai päivittäisin 18358.1 buildiin. Ruvetaan olemaan sen verran lähellä tulevaa RTM buildia jo. Näissä parissa viimeisessä ei ole vesileimaa tai päättymispäivämäärä enää ollut.
Toinen juttu, minulla on olemassaoleva microsoft-tili Hyödynkö minä tuosta "online-tilistä" mitenkään?
Nonniin, pitäisi asennella ekaa kertaa tähän pöytäkoneeseen win10 kunhan uutta rautaa tulee alle.
Miksi asentaa jätekäyttis kun Windows 7 toimii vieläkin täydellisesti? Saa sen noille uusillekin prossuille toimimaan ihan normaalisti.
Miksi asentaa jätekäyttis kun Windows 7 toimii vieläkin täydellisesti? Saa sen noille uusillekin prossuille toimimaan ihan normaalisti.
tuolla microsoft-tilillä ei siis lie ihan mahdottomasti ole omalla kohdalla tarvetta.
Jos Windowsin rekisteröinti sidotaan digitaaliseen lisenssiin ja MS-tiliin, voi päivitellä rautaa huoletta kun lisenssi on käyttäjätiliin kytketty![]()
Hyödyistä mieleen tulee:Toinen juttu, minulla on olemassaoleva microsoft-tili, jonka tein aikanaan Lumia-luuriin, mutta joka ei ole enää käytössä. Tämä varmaan kelpaisi windows 10:lle siinä kirjautuessa? Hyödynkö minä tuosta "online-tilistä" mitenkään? Tosiaan, nykyään luurissakin siirrytty androidiin, joten kone-puhelin linkki lienee on hyödytön.
Ja asetusten synkkaus on mukava lisä, jos käytössä useampia win10 koneita. Voi asennella vaikka joka päivä uuden windowsin, kirjautua sisään, ja (kaikki) pelaa kuten aikaisemminkin.
Ei, vaan ainoastaan (pieni) osa Windowsin omista asetuksista synkkautuu.Siis ohjelmia myöten? Asetukset jne.
Mä kysyn nyt kaverin puolesta. Että miten saisi vanhan windows 8.1 päivitettyä 10:iin? Se ei silloin päivittänyt sitä kun se oli mahdollista ja nyt se haluis sen päivittää. Onnistuuko se vielä jotenkin laillisesti?
Jos on asettanut salasanan(varmaan kaikki on) niin poistuuko se kun tekee puhtaan asennuksen vai kysyykö windows edelleen sen salasanan asennuksen jälkeen minkä on määrittänyt tuohon lukitusruutuun?
Juu en puhu. Ei ole kirjauduttu windows tilillä koneeseen. On vaan tuo lukitusruudun salasana käytössä.Jos et puhu Windows-tilin salasanasta niin ei tietenkään ole salasanaa ennen kuin sen käyt laittamassa.
Millä ohjeella porukka on siirtänyt Windows 10 HDD —> SSD? Netistä löytyy paljon eri ohjeita ja niistä helpoin ja toimivin kiinnostaisi![]()
Tänään erään toisen asian yhteydessä päätin katsoa DNS-asiakas -palvelun riippuvuuksia, ja kas, sieltä löytyi sopivan kuuloisia, mitä oli tullut vastaan ratkaisua etsiessä, en tajunnut tarkistaa tuolloin mitään palveluista. Mutta samalla huomasin, ettei perhanan DNS-asiakas palvelu ollut edes päällä! No, DNS-asiakas palvelu päälle (Windows 10:ssä tehtävä rekisterieditorilla). Uudelleen käynnistys, ja yeah, johan alkoi toimimaan.Mutta ei toimi ei.Vaikka WS-kuvake komeilee nyt näkyvissä, niin toiminnassa kanssa mättää jotain. Käynnistys aiheuttaa vain:
Windows-eristys ei käynnistynyt.
Error 0x80070426. Palvelua ei ole käynnistetty.
![]()

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.