Windows 10 keskustelu

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Win10 asennettuna, miten tuon saa asetettua siten että valokuvia selatessa voi siirtyä seuraavaan kuvaan käyttämällä hiiren seuraava/edellinen painikkeita? nyt menee ihmeelliseksi zoomaamiseksi vain.
Rulalla zoomaaminenkin on kaikki tai ei mitään, hyi helv.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Rulalla zoomaaminenkin on kaikki tai ei mitään, hyi helv.
Mikähän sovellus on kyseessä? Photos ei ainakana toimi noin.

Nyt on jotain outoa alkanu tapahtumaan käyttisessä. Välillä ihan randomisti alkaa tahmaamaan koko käyttis käyttökelvottomaksi, Aero-jutut ei toimi, ikkunoista latautuu vaan raamit ja kansioiden/tiedostojen linkit, mutta taustaa ja itse sisältöä ei näy. Onko muilla vastaavia kokemuksia ? Epäilen näitä kolmea syyksi:

1. Firefox
2. Pöpöjä
3. Virhettä järjestelmän tiedostoissa
Joskus joo explorer tahmasti mutta sen tappamalla ja käynnistämällä uudestaan tosta pääsi. Joku päivitys ton kai korjasi kun meni ohi. Ajamalla sfc /scannow adminina Windows tekee omia tarkastuksiaan.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 016
Kokeilin, ei auttanu. Toi homma aina randomilla ilmestyy ja boottauksen jälkeen katoaa. Kerran pelatessa sekos tolleen, ni peli meni aivan sekaisin, näppis reagoi randomilla, jne, jne.
Muistivirheeltä kohta alkaa kuulostaan.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
https://support.microsoft.com/en-us/help/4022716
June 27, 2017—KB4022716 (OS Build 15063.447)
  • Addressed issue with NVIDIA drivers that stop working (Error 0x9f) when the system goes to sleep. This also causes a shutdown of Microsoft Surface Hubs.
  • Addressed issue where the Disk Cleanup and the Storage Settings tool remove files from system32 when file paths exceed the MAX_PATH size; as a result, the machine cannot be booted.
:rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 549
Jahas, näköjään Creator's Update meni sisään päivityksenä vaikka olen koko ajan painellut "remind me later"..
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Jahas, näköjään Creator's Update meni sisään päivityksenä vaikka olen koko ajan painellut "remind me later"..
Onhan toi ollut tiedossa että ms pakottaa ne jossain vaiheessa?.Sun olisi pitäny säätää windowsia aikaisemmin jos et tota halunnut.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 477
Mulle ei edelleenkään ole asentunut Creator's Update, Win10 ei ole sitä tyrkytänyt eikä edes ehdottanut - ja en kuitenkaan muista kieltäneeni päivityksiä mitenkään erityisesti. Samassa taloudessa tyttöystävän läppärille se asentui joku viikko takaperin.

Puskeekohan ne Edu-lisensseihin noi vasta jotenkin myöhässä?
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Tjaa.. Noh kahtellaan tässä miten tämä toimii. Sormet ristiin =)
Toi on kaatunut itsellä parisen kertaa mutta olenkin poistanut tuolta ms shop juttuja yms ja muutenkin säätänyt pikkasen tätä asennusta.Toisessa koneessa suhtellisen "puhdas" creators update on toiminut ihan ok.Sieltä on tullut jotain tärkeitä tietoturva fixejä yms(joku smb juttu) eli kannattaa asentaa toi ja ne uusimmat päivitykset.Siellä on myös fixi sille että jos scannaa jotain tiedostoa defenderillä niin sen sai ajamaan koodia tms.:rofl::kahvi:

Microsoft Security Bulletin MS17-010 - Critical
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Mulle ei edelleenkään ole asentunut Creator's Update, Win10 ei ole sitä tyrkytänyt eikä edes ehdottanut - ja en kuitenkaan muista kieltäneeni päivityksiä mitenkään erityisesti. Samassa taloudessa tyttöystävän läppärille se asentui joku viikko takaperin.

Puskeekohan ne Edu-lisensseihin noi vasta jotenkin myöhässä?
Vaikea sanoa :smoke:. Ainakin kun olen asennellut asiakkaiden koneita, niin vaikka laitat latautumaan kaikki mahdolliset päivitykset, mitkä ovat tulleet ennen Creators Updatea, ei siltikään Winukka tyrkytä/ehdota sitä. Itse olen joutunut asentamaan Creators Updaten Windows Upgrade Assistantin kanssa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
133
Ei ole vielä CU tullut itsellekään. "Good news! The Windows 10 Creators Update is on its way. ..."
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Vaikea sanoa :smoke:. Ainakin kun olen asennellut asiakkaiden koneita, niin vaikka laitat latautumaan kaikki mahdolliset päivitykset, mitkä ovat tulleet ennen Creators Updatea, ei siltikään Winukka tyrkytä/ehdota sitä. Itse olen joutunut asentamaan Creators Updaten Windows Upgrade Assistantin kanssa.
Microsoft on myöntänyt itsekkin, että ominaisuuspäivityksien jakelussa uutta ja yhteensopivaa rautaa sisältävät tietokoneet ovat ykkösprioriteetti. Itsellä yksityisyys-asetukset- päivitys aka. CU:n lataussovellus tuli noin päivä tai pari CU:n julkaisun jälkeen, mutta piilotin sen. Viikon jälkeen se päivitys oli hävinnyt wushowhidediag.cabista ja sitä ei ole tarjottu uudelleen sen jälkeen. Taitaa jäädä kokonaan väliin tämä upgrade, joka ei ole ollut mikään ongelmaton (milloin ne olisivat?). Fall-Creatorsia harkitsen uudelleen, jos päivitys siihen tarjotaan windows updaten kautta. 1607 saa tietoturvapäivityksiä vielä vuosia.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
40
Kokeilin, ei auttanu. Toi homma aina randomilla ilmestyy ja boottauksen jälkeen katoaa. Kerran pelatessa sekos tolleen, ni peli meni aivan sekaisin, näppis reagoi randomilla, jne, jne.
Explorerin jumimista voi aiheuttaa myös joku huonosti käyttäytyvä sovelluskin. Työkoneella Ciscon pikaviestin tekee tuota ehkä kerran viikkoon: tuntuu että kone ei reagoi mihinkään, sovellusten välillä alt+tabaaminen ei toimi, taskbar menee jumiin jne.

Kaikki on taas muutaman päivän hyvin kun tuon sovelluksen käy tappamassa ja käynnistää uusiksi. Eikä tuo näytä edes vuotavan muistia, eikä päällepäin näy mitään muutakaan syytä että miksi noin käy. Itse veikkaan että huonoa koodia ja kun tuolla kamppeella on vielä pluginit mm. MS Officeen.

Eli sinuna ehkä kokeilisin tappaa sovelluksia task managerilla yksitellen ja katsoa josko jonkun kuolema tuon korjaisi. Aloittaen eniten muistia käyttävästä. Hakuammuntaahan tuo on, mutta jos ei muutakaan vikaa löydy, niin eipä tossa mitään häviä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 405
CU Asentui ihan parissa minuutissa, nyt ongelmaksi nousi jokin Windows Defender jonka pukkasi päälle Bitdefenderin rinnalle, saako tuota poistettua normi keinoin kun ei löytynyt ohjelmavalikoista?? Vai mistä sen saa disable tilaan kun asetukset on ihan perseestä.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 016
CU Asentui ihan parissa minuutissa, nyt ongelmaksi nousi jokin Windows Defender jonka pukkasi päälle Bitdefenderin rinnalle, saako tuota poistettua normi keinoin kun ei löytynyt ohjelmavalikoista?? Vai mistä sen saa disable tilaan kun asetukset on ihan perseestä.
Se on suunniteltu toimimaan myös muiden rinnalla, mutta löytyisikö tuolta ratkaisua sen sammuttamiseen. What you need to know about the new Windows Defender Security Center in the Creators Update Kuvista päätellen näyttäisi olevan ihan samanlainen kuin minkä tahansa muun security solutionin asetussekamelska.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
326
Osaisiko joku sanoa, miksi välillä näkyy kummallisia laitteita resurssihallinnan "network" näkymässä? Okei, tämä wifi adapter for philips ilmestynyt vasta nyt näkyviin, mutta mikä tämä on?
Capture.PNG
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Osaisiko joku sanoa, miksi välillä näkyy kummallisia laitteita resurssihallinnan "network" näkymässä? Okei, tämä wifi adapter for philips ilmestynyt vasta nyt näkyviin, mutta mikä tämä on?
Itsellä oli sama yhdessä vaiheessa. Olin ihan varma et nyt joku on haxannut Wi-Fin kun outo tietsikka näkyi, mut kännykän Fing ja modeemin hallinta kumpikaan ei näyttänyt samaa konetta, joten unohdin lopulta koko jutun.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Osaisiko joku sanoa, miksi välillä näkyy kummallisia laitteita resurssihallinnan "network" näkymässä? Okei, tämä wifi adapter for philips ilmestynyt vasta nyt näkyviin, mutta mikä tämä on?
Itsellä oli sama yhdessä vaiheessa. Olin ihan varma et nyt joku on haxannut Wi-Fin kun outo tietsikka näkyi, mut kännykän Fing ja modeemin hallinta kumpikaan ei näyttänyt samaa konetta, joten unohdin lopulta koko jutun.
Itsellä on näkynyt wifi-vastaanotin langattomien verkkojen listalla, printterikseni se paljastui. Kytkin printterin wifin pois päältä sen jälkeen. Kuinka tämä on mahdollista jos laite ei toimi lähettäjänä, en tajua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
720
Toimiiko muilla SCCM:n capture 1703:n kanssa? Joku menee solmuun wim:in luonnissa, task sequencessa ei asennu kaikki ohjelmat uutta konetta asentaessa tuota kaapattua imagea käytettäessä. 1607:n kanssa toimii kaikki ok, kuten myös jos ottaa 1703:n asennusmediasta wim:in suoraan. Ainoastaan kaapatulla imagella homma ei toimi ihan kokonaan, ja virhekoodia ei löydy googlesta lainkaan.

SCCM yms on päivitetty uusimpaan mahdolliseen. DISM-ongelmiahan 1703:n kanssa on, mutta koitin nekin korjata ennen imagen kaappaamista.
Et kai Win10 capturoi? :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
122
Alkaa loppua keinot kesken aivan käsittämättömän ongelman kanssa. Elikkäs työpöydällä on muutama tommone sticky note ja yhtenä päivänä ei jostain syystä antanutkaan raahata mitään niistä ikkunoista, kun koetin kurkata niiden alla olevia työpöydän kuvakkeita. Minimize, ikkunan koon muuttaminen yms toimii, mutta ei vain anna raahata millään. Samaten saman vian bongasin tuosta Windowsin omasta laskimesta eli jokin yhteys näillä selvästi on. Kuitenkin kaikissa muissa normaalilla käytöllä olevissa sovelluksissa kaikki toimii kuin junan vessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
601
Alkaa loppua keinot kesken aivan käsittämättömän ongelman kanssa. Elikkäs työpöydällä on muutama tommone sticky note ja yhtenä päivänä ei jostain syystä antanutkaan raahata mitään niistä ikkunoista, kun koetin kurkata niiden alla olevia työpöydän kuvakkeita. Minimize, ikkunan koon muuttaminen yms toimii, mutta ei vain anna raahata millään. Samaten saman vian bongasin tuosta Windowsin omasta laskimesta eli jokin yhteys näillä selvästi on. Kuitenkin kaikissa muissa normaalilla käytöllä olevissa sovelluksissa kaikki toimii kuin junan vessa.
Resetoi nuo: Asetukset -> Sovellukset -> klikkaa sovellusta listalla -> lisäasetukset -> palauta. Tallennetut muistilaput taitavat kuitenkin lähteä bittiavaruuteen samassa yhteydessä. Testaa ensin laskimella, auttaako.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Morjenta! Nyt tuli eteen sellainen ATMOS ongelma, että kaipaisin apua! Käytän Netflixiä Windows 10:n kautta ja vahvistimeni on Atmos vahvistin(toimii moitteetta blueray leffoilla), Mutta kun haluaisin katsoa Netflixistä Atmos leffoja, niin eipä tulekkaan Atmos läpi. Windowsin äänenhallinnassa olen asettanut Atmoksen ja sieltä Atmon kyllä tulee hyvin läpi. Mutta MIKSI NETFLIX EI ANNA WINDOWSIN KAUTTA ATMOS ÄÄNIÄ DENONIIN ????
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 248
Morjenta! Nyt tuli eteen sellainen ATMOS ongelma, että kaipaisin apua! Käytän Netflixiä Windows 10:n kautta ja vahvistimeni on Atmos vahvistin(toimii moitteetta blueray leffoilla), Mutta kun haluaisin katsoa Netflixistä Atmos leffoja, niin eipä tulekkaan Atmos läpi. Windowsin äänenhallinnassa olen asettanut Atmoksen ja sieltä Atmon kyllä tulee hyvin läpi. Mutta MIKSI NETFLIX EI ANNA WINDOWSIN KAUTTA ATMOS ÄÄNIÄ DENONIIN ????
Oisko syynä kenties, ettei Netflix vielä tue tuota PC puolella:
Netflix Adds Dolby Atmos Support, Starting With Okja

it will only be available on the Xbox One and the Xbox One S

Ja lisäksi pitää olla se kallein subscription käytössä.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Oisko syynä kenties, ettei Netflix vielä tue tuota PC puolella:
Netflix Adds Dolby Atmos Support, Starting With Okja

it will only be available on the Xbox One and the Xbox One S

Ja lisäksi pitää olla se kallein subscription käytössä.
Joo, kallein on käytössä. Soitin juuri Netflixille ja kerroin huoleni. Sieltä sanottiin tuo sama lause. Vituttaa vaan, kun Atmos on ollut jo vuosia ja sit Windows yllättäen taas ei synkkaa neflixin kaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
122
Resetoi nuo: Asetukset -> Sovellukset -> klikkaa sovellusta listalla -> lisäasetukset -> palauta. Tallennetut muistilaput taitavat kuitenkin lähteä bittiavaruuteen samassa yhteydessä. Testaa ensin laskimella, auttaako.
Eipä tuolla tuntunut olevan mitään vaikutusta ainakaan laskimen toimintaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Nyt sitä Creators Updatea taas saisi windows updaten kautta, KB4013214 tuli taas tarjolle. Kaksi isoa päivitystä vuodessa on liikaa etenkin
kun niissä piilee aina rikkoutumisen riski, ja voi elää ilman uusia ominaisuuksia.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Tietokoneissa piilee rikkoutumisen riski aina. Tästä syystä kaikki tiedot pitää olla aina tallessa.
Tietysti, mutta ei se järjestelmän korruptio mikään mukava tilanne ole vaikka tekisi päivittäin automaattisen levykuvan kaikista mahdollisista ja mahdottomista
levyistä, kyllä siinä päivä menee pilalle siitä huolimatta :shifty:

Creators Update on itselle täysin turha riski, ainoa läheltä liippaava uusi ominaisuus on game mode joka sekin on ominaisuutena melko turha. Tämän voi helposti jättää väliin etenkin, kun syyskuussa tulee vielä isompi päivitys taas updateen myös niille ketkä ovat jättäneet Creators Updaten väliin, tai niin olettaisin. Aina on tietysti muitakin tapoja päivittää uusimpaan buildiin jos windows update ei sitä jostain syystä tarjoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 431
Lupasin asentaa kaverin läppäriin Windows 10 uusiksi. Läppärissä oli alunperin Win7 joka päivittyi kympiksi. Onkohan tuo nyt mahdollisesti home vai pro versio? Noille varmaan täytyy olla eri asennusmedia ja mietin toimiiko tuo oma usb-tikkuni jolla juuri asensin itselleni pro:n? Menisi helposti jos olisi oikea tikku mukana kun menee kyläilemään mutta sitten taas jos lisenssi ei olekkaan prolle niin eihän se tietenkään aktivoidu.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Jos läppärissä oli Pro tai kovempi, Win 10 on Pro. Muuten Home.

Sama Windows 10 asennusmedia käy Homelle ja Pro:lle. Ainakin viimeksi tekemäni kävi, Windows 10 media creation tooleista on sata eri versiota.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Jep. Ja jos ei halua käyttää media creation toolia, niin Microsoftin sivuilta pystyy kanssa tekemään asennusmedian versioilla Home tai Pro + 32-bit vai 64-bit... :vihellys:

Download Windows 10 Disc Image (ISO File) <--- Tuosta linkkiä Windows 10 asennusmedian lataukseen. Pystyy myös halutessaan tekemään myös 8.1 ja 7 medioita, ainoastaan 7 mediat vaatii tuoteavaimen suoraan kättelyssä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 431
Googletin koneen tyypin niin olikin Windows 8 uutena mutta ei sitten löytynyt oliko home vai pro versio. No, pitää tarkistaa siellä käydessä ja ottaa seuraavaksi kerraksi oikea media mukaan. Tuolla media creation toolilla olen itse tikkuni tehnyt mutta nyt ei tule mieleen missä välissä asennusta kone muka kysyy, että asennetaanko home vai pro?

Vielä tälläinen kysymys, että itse tein tuon asennustikun noin kuukausi sitten. Kannattaako se suosiolla tehdä muutenkin uusiksi niin saa heti uudet päivitykset eikä niitä tarvitse alkaa sitten windows updatesta lataamaan?

EDIT: Tuli puhelimessa kysyttyä niin home siinä on. Olisi tietysti pitänyt jo arvata kun Acerin i3 läppäri kyseessä :cigar2:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Vielä tälläinen kysymys, että itse tein tuon asennustikun noin kuukausi sitten. Kannattaako se suosiolla tehdä muutenkin uusiksi niin saa heti uudet päivitykset eikä niitä tarvitse alkaa sitten windows updatesta lataamaan?
Riippuu, että mikä Windows 10 versio asentuu nykyisestä mediasta (1511, 1604 vai 1703) ja minkä version kaverisi haluaa. Muuten en osaa sanoa, että kuinka paljon joutuu Windows Updatesta hakemaan jos asentaisit version 1604 sijasta 1703..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 431
No eiköhän nyt oletuksena lähdetä, että uusinta alle tietysti. Läppäri nyt on vain ihan nettikäytössä ja ATK-taidot muutenkin sitä luokkaa, että piti puhelimessa opastaa, että sai selville oliko home vai pro.

Eiköhän tämä tällä selvä. Asennan tuolla creation toolilla tikulle Win10 homen ja sitten vain kovaa käyttöä. Ihan mielenkiinnosta miksi kysyit, että minkä version haluaa?
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
No eiköhän nyt oletuksena lähdetä, että uusinta alle tietysti. Läppäri nyt on vain ihan nettikäytössä ja ATK-taidot muutenkin sitä luokkaa, että piti puhelimessa opastaa, että sai selville oliko home vai pro.

Eiköhän tämä tällä selvä. Asennan tuolla creation toolilla tikulle Win10 homen ja sitten vain kovaa käyttöä. Ihan mielenkiinnosta miksi kysyit, että minkä version haluaa?
Koska 1703 a.k.a Creators Update on tuottanut joillekin käyttäjille päänsärkyä "bugisuuden" vuoksi. Ainakin, jos on päivittänyt Windows 10 versio 1607 -> 1703 Microsoft Upgrade Assistantin avulla. Clean Installationista en sitten osaa sanoa, mutta jos kerran kaveri on peruskäyttäjä niin kyllä sitten voi asentaa melki tuon version 1703. Itse työssäni olen kanssa joutunut setvimään ongelmia liittyen versio 1703 päivitykseen. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 431
Itselläni näytti tuo 1703 olevan enkä ole mitään bugisuutta ole huomannut vaikka käyttö astetta raskaampaa onkin :tup:
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 997
Googletin koneen tyypin niin olikin Windows 8 uutena mutta ei sitten löytynyt oliko home vai pro versio. No, pitää tarkistaa siellä käydessä ja ottaa seuraavaksi kerraksi oikea media mukaan. Tuolla media creation toolilla olen itse tikkuni tehnyt mutta nyt ei tule mieleen missä välissä asennusta kone muka kysyy, että asennetaanko home vai pro?

Vielä tälläinen kysymys, että itse tein tuon asennustikun noin kuukausi sitten. Kannattaako se suosiolla tehdä muutenkin uusiksi niin saa heti uudet päivitykset eikä niitä tarvitse alkaa sitten windows updatesta lataamaan?

EDIT: Tuli puhelimessa kysyttyä niin home siinä on. Olisi tietysti pitänyt jo arvata kun Acerin i3 läppäri kyseessä :cigar2:
Jos se on alunperin yritysläppäri malli todennäköisesti Pro ja jos se on alunperin market/kuluttaja läppärimallli todennäköisesti Home.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 895
itellä jääny looppiin kumulatiivinen päivitys KB4025342 lataa sen jokakerta boottaat koneen tulee ilmoitus ettei päivitystä voinu viimeistellä, ja sit päivitys vaa lähtee uudestaan sitä lataa ja sama homma jatkuu
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 332
Joku Windows 10 päivitys sotkea koko läppärin. Päivityksen jälkeen tuli useampaa kertaan, että tietokoneen käynnistäminen ei onnistunut ja se pitää käynnistää uudelleen. Lopulta käynnistyi, mutta eipä toiminut enää wlan. Windows ei enää näyttänyt wlania -> vilkaisu laitehallintaan, siellä keltainen kolmio laitetta ei voida käyttää tms. Yritin asentaa intelin ajurit -> ei onnistu. Yritin läppärin valmistajan ajurit asentaa ei onnistu mui-herjaa.. Pikainen googletus kertoi, että ilmeisesti jotain rekisteristä korruptoitunut. Huoh. Noh nyt on puhdas win10 asennus ja kaikki päivitykset sisässä, vielä ainakin toimii. Nyt sitten joutuu taas kaikki softat sinne asentamaan uudelleen.. Ehkä olisi pitänyt vaan pysyä win7, se kun ei sekoillut tuossa läppärissä. Nyt on jo kolmas kerta kun win10 joutuu asentamaan uudelleen sen jälkeen kun windows päivitykset on sen sotkeneet n. vuoden sisällä.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 895
kaise on itekki suosiolla vejettävä puhas asennus joskus
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 431
Media creation toolissa on vaihtoehdot:
Windows 10
Windows 10 Home single language
Windows 10 N

Mitähän nuo mahtavat tarkoittaa? Itse omaan koneeseen jossa Pro lisenssi olen valinnut tuon Windows 10. Tarkoittaako tuo pelkkä windows 10 prota, ja tuo Win 10 Home on Home ja Windows 10 N on jotain :p
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Windows 10 = Windows 10 Home, Pro jne

Windows 10 single language = Windows versio, jonka voi asentaa vain valitulla kielellä (ei voi vaihtaa asennuksen jälkeen toiseen kieleen esim. suomesta englantiin? Jos oikein muistan)

Windows 10 N = Windows 10 ilman ns. omia ohjelmistoja kuten esim. Windows Media Player jne.

http://winsupersite.com/windows-10/what-are-windows-10-n-and-kn-editions <--- Tuolta lisää tieto N tai KN Windowseista.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Kaikissa about 2012 tms jälkeen valmistetuissa pakettikoneissa ja läppäreissä Windows tunnistaa lisenssikoodin automaattisesti, ja asentaa Windows 10 perusimagella oikean version. UEFIssa taitaa olla tämä koodi jossakin.

Vasta asensin tavallisella perusimagella 2012 vuosimallin yritysläppäriin Windows 10:n, ja siitäkin tuli jotenkin automaattisesti aktivoitu. Koneessa oli siis Windows 7 tarra kyljessä.

On kyllä tehty aivan luvattoman helpoksi tämä homma verrattuna pre-2012 aikoihin joilloin oli kaikki omituiset lisenssihommat ja 'nyt-vaihtui-rauta-liikaa-soita-tukeen'-jutut.
Yksinkertaista, jos kone on uudempi kuin 2012 ja mukana tuli Windows = kone aktivoituu automaattisesti myös Win 10:n.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
751
Vieläkin pitää aina windowsiin kääntäessä käyttää kone lepotilassa ennen kuin toimii kunnolla. Liitty johonkin 100 vuotta sitten tulleeseen päivitysongelmaan jossa jos koneen toiselle ssd:lle oli asennettu ohjelmia niin ruopesi tahmaamaan. Ja tekee sitä vieläkin.
Vihdoin tuntuu että ne korjas ton.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 997
Media creation toolissa on vaihtoehdot:
Windows 10
Windows 10 Home single language
Windows 10 N

Mitähän nuo mahtavat tarkoittaa? Itse omaan koneeseen jossa Pro lisenssi olen valinnut tuon Windows 10. Tarkoittaako tuo pelkkä windows 10 prota, ja tuo Win 10 Home on Home ja Windows 10 N on jotain :p
Siitä toolista aukeaa lisävalintoja kun tuon ensimmäisen valinnan vahvistaa.

Mutta niin kuin nuo aikaisemmat sanoi oleelliset valinat on se että valitsee oikean bittimäärään (aukeaa tuon ensinnäisen valinnan jälkeen se valinta) ja että ei valitse N versiota, koska muut valinnat menee asentaessa käytännössä automaagisesti sen mukaan mikä Windows koneessa aikasemmin oli riippumatta siitä mikä asennusmedia on.

Nuo bittimäärät on tärkeitä koska Windowsista asentuu aina sen bittimäärän mukainen versio ts vaikka koneessa olisi yli 4Gt muistia jos sinulla on 32 bittinen Windowsin asennusmedia asentuu 32 bittinen Windows ja et voi käyttää yli sen 4Gt olevaa muistia eli koneen muistista osa jää käyttämättä.

Ja sitten niille neropateille (kuten minä) jotka saa sen älynväläyksen että teempä sellaisen Windows 10 asennusmedian jolla on sekä 32 että 64 bittiset versiot niin puihin menee kun sellainen media ei mahdu DVD levyllle eikä 4Gt USB tikulle.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 972
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom