Webasto / Eberspächer

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Javaq, 20.10.2016.

  1. ilkkes

    ilkkes

    Viestejä:
    34
    Rekisteröitynyt:
    15.01.2017
    Mulla Seatiin jälkiasennettu ja toimii juuri noin. Eli viimeisin asetus vaikuttaa. Jos tiedän, että kovat pakkaset ja haluan ikkunat varmasti sulaksi, niin pistän ennen auton sammutusta lämmityksen täysille erikseen löytyvästä napista (puhallus tuulilasiin).
     
  2. lusmux

    lusmux

    Viestejä:
    157
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Eberissä ollut samoja oireita aikanaan niin siellä oli joku verkko tai sihti palanut puhki. Lämmitin käynnistyi ihan normaalisti mutta savutti ihan helvetisti eikä lämmittimen pakokaasut olleet kuumia. Normaalisti sulattaa lumen kovillakin pakkasilla helposti.
     
    Mixx tykkää tästä.
  3. renee

    renee

    Viestejä:
    67
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2017
    En ole kokeillut, pitää testata. Pidän ilmastoinnin automaattiasetusta aina päällä, niin ei ole tullut testattua vahingossakaan.
     
  4. a85

    a85

    Viestejä:
    577
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Itellä sama auto ja samat ongelmat. Joskus kun epäonnistuu ne eberin kaksi starttiyritystä se menee johonkin jumitilaan toviksi ja viiksestä ei saa tuota käyntiin. Sulakkeen kun käy nappaamassa hetkeksi pois, resetoituu myös tuo jumitila. Yleensä sitten lähtee käyntiin mutta mahtavan savutuksen kanssa. Palotila on ilmeisesti epäonnistuneista kerroista täynnä dieseliä, jonka takia sitten savuttaa.

    Syitä tähän vikaan en tiedä, kun en ole viitsinyt eberiä irroittaa ja avata, mutta tuo @lusmux mainitsema sihtiongelma on yksi mahdollinen. Se joko karstoittuu tai palaa puhki ajanmyötä. Karstoittuminen tapahtuu nopeastikkin jos autolla ajaa pätkäajoa, koska auto itse käyttää tuota eberiä myös ja lyhyellä ajolla eberi ei ehdi käydä tarpeeksi.

    Toinen mahdollinen on että ohjainkortti on sökö joka yleensä johtuu taasen siitä että palotilan puhallin alkaa vedellä viimeisiää.

    Itselläni jää auton vikakoodeihin ainoastaan tälläinen vika kun tuo eberi menee jumitilaan:
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
  5. Stail

    Stail

    Viestejä:
    253
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Saabissa oli paskamainen jälkiasenteisen kanssa.
    Saabi sulkee ilmanvaihtoläpät noin 20min auton sammuttamisen jälkeen jonka jälkee toimi vastaavalla tavalla kuin sulla.. hyvin pieni ilmavirta pääsi läpi.
    Piti viritellä läppien moottoreita että ei saa sähköä kun auto sammuksissa niin toimi hyvin.

    Sitä eberin/webaston relettä pystyy ohjelmoimaan oikeanlaisella laitteella ja siitä säädetään puhaltimen nopeus.
     
  6. lehtju

    lehtju

    Viestejä:
    23
    Rekisteröitynyt:
    26.01.2018
    Oliko minkälainen/hintainen urakka vaihtaa sihti?
     
  7. lusmux

    lusmux

    Viestejä:
    157
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Hinnasta en tiiä, kun oli huolenpitosopimus mutta aikaa korjaamolla meni vajaa pari tuntia.
     
  8. nuusk1s

    nuusk1s

    Viestejä:
    146
    Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    Millä vikakoodit katsottu? Mulla oli v50 2.0D lämppärin kenno tukossa niin webasto teki samaa kun neste ei kiertänyt tarpeeksi. Autocom ja vida näytti webaston vikakoodit, mikään torque tms aplikaatio niitä ei näe.
     
  9. JuSiZ

    JuSiZ

    Viestejä:
    1 821
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Mulla kans tekee ford kugan eberi tuota ja noiden parin yrityksen jälkeen tiputtaa dieseliä eberin pakoputkesta. Jos käyntiin saa niin savuttaa kuin passarivaunu. Tuohon vaihdettu paloilmapuhallin sukka ja ohjainboksi jonka jälkeen toimi sen talven moitteetta nyt menty taas pari talvea lähtee ei lähde ja laitoin lohkolämppärin/sisätila puhaltimen kun jaksanut enää leikkiä. Rahaa tuohon saa äkkiä palamaan uuden kamppeen verran jos liikkeessä alkaa noita remointoimaan.
     
  10. Rensu

    Rensu

    Viestejä:
    219
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Suunnitelmissa olisi ostaa Planar 44D ilmalämmitin Sprintteriin. Mutta nähtävästi siinä ei olekkaan suoraa ohjausta kytkintiedolla, vaan kaikki ohjaimet ovat digitaalisia. Tarkoitus olisi, että sen saisi GSM ohjauksella päälle ja pois. Autossa on jo GSM ohjaus muille laitteille, joten ei kiinnosta ostaa toista GSM purkkia sitä varten. No helpointa taitaa olla ostaa mööbeli ja tutkia mitä väylässä kulkee.

    Googlettelun tuloksena tosin selvisi että NA-mallissa olisi kytkin tulo, mutta EU-mallissa ei.
     
  11. JiiVee92

    JiiVee92

    Viestejä:
    36
    Rekisteröitynyt:
    20.07.2017
    Poltinputki halki, tyyppivika volvon tehdaseberissä.
     
  12. naula

    naula

    Viestejä:
    7
    Rekisteröitynyt:
    18.05.2017
    Minulla oli samanlainen ongelma jälkiasenteisen kanssa, eri auto tosin. Muutama minuutti sammuttamisen jälkeen se kääntää läpät ohjaamaan ilmavirran kasvoille osoittaviin aukkoihin. Eipä sulanu ikkunat, kun vain IPCU-releellä pyöritettiin puhallinta.

    Ratkaisin ongelman niin, että otin koko IPCU:n pois ja laitoin lämmittimen ohjaamaan lämppärin säätöpaneelin aktiiviseksi. Nyt saa sitten säätimistä asettaa, mihin se puhaltaa ja millä voimakkuudella.
     
  13. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    1 632
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tietääkö joku onko volkkarin webaston alkuperäiskukosäädintä mahdollista päivittää T100 versioon jossa tulee siis lisänä vain se näyttö?
     
  14. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    561
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Taitaa se vastaanotin olla myös erilainen, kun se sisältää lämpötilanmittauksen eli ei välttämättä toimi tai jos toimii niin ominaisuuksia putoaa pelistä. Onko sulla tällä hetkellä t91 automerkin logolla?
     
  15. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    1 632
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Näin on juu. Onhan tolla kyllä sisälämmöt ja kaikki tiedossa jo kun säätää aikaa parametrien mukaan kun ajastaa. Lisäksi myös osaa sammua ja käynnistyä moottorin/ulkolämpötilan mukaan.
     
  16. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    1 632
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Löytyikin Vag arenasta vastaus itselle niin ajattelin tänne päivitellä:
     
  17. Sete

    Sete

    Viestejä:
    12
    Rekisteröitynyt:
    07.01.2017
    ThermoConnectin saa toimimaan tehdasasenteisen vastaanottimen rinnalla, niin että toimii vastaavasti kuin auton omasta kaukosäätimestä käyttäisi. Eli puhalluskin toimii.
     
    Persojet tykkää tästä.