ThermoConnectin saa toimimaan tehdasasenteisen vastaanottimen rinnalla, niin että toimii vastaavasti kuin auton omasta kaukosäätimestä käyttäisi. Eli puhalluskin toimii.Löytyikin Vag arenasta vastaus itselle niin ajattelin tänne päivitellä:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ThermoConnectin saa toimimaan tehdasasenteisen vastaanottimen rinnalla, niin että toimii vastaavasti kuin auton omasta kaukosäätimestä käyttäisi. Eli puhalluskin toimii.Löytyikin Vag arenasta vastaus itselle niin ajattelin tänne päivitellä:
Osaako joku sanoa saako tehdasasenteiseen Thermo Top C Webastoon yhteyttä Webasto Thermo Testillä kun laite on irti autosta? Lämmitin temppuili joulukuusta asti ja heitin sisään uuden palopesän ja hehkun. Eipä toiminut, VCDSllä katsoin ja antaa vikakoodia 01414 - Combustion-Air Blower (V6). Puhaltimeen siis viittasi, otin Weban irtin auton alta ja tarjosin puhaltimelle suoraan 12V. Hyvin pyöri eikä ylimääräisiä ääniä kuulunut. Vika alkoi paikantua piirilevylle, soitin pariin paikkaan jotka noita korjaa ja kuulemma tyyppivika Transporterissa. Kaivelin aikani netistä ohjeita korjaukseen ja löysinkin ne, elektroniikka-alalla työskentelevä kaveri oli laittanut kuvien kera. Reilu 10 uudelleen juotettavaa paikkaa, yksi niistä aiheuttaa tuon vian ja samalla syö kakkosakkua tyhjiin. Juotteenestolakat ja vanhat tinat pois, padin hinkkaus tinanpoistolangalla ja puhdistus alkoholilla. Juotteen kanssa uudet tinat ja koko levyn putsaus alkoholilla.
Olen rakentanut testipenkin nestekierrolla ja polttoaineensyötöllä, mutta yhteys ei toimi. 12V omaan liittimeen ja 1 pinniin obd-johdosta värkkäämäni diagnostiikkajohto. Tuossa on 2 pinniä can-väylälle, vaatisiko sieltä tietoa että starttaa?
Esim omassa psa-webastossa diagnostiikka oli muistaakseni pinnissä 2 (vai 3?).
Pinnissä 1 oli vaan yhteys auton sähköihin, mutta se ei tehnyt muuta kuin käynnisti/sammutti webaston kun siihen tarjosi jännitettä. Diagnostiikka ei siinä toiminu.
Olen rakentanut testipenkin nestekierrolla ja polttoaineensyötöllä, mutta yhteys ei toimi. 12V omaan liittimeen ja 1 pinniin obd-johdosta värkkäämäni diagnostiikkajohto. Tuossa on 2 pinniä can-väylälle, vaatisiko sieltä tietoa että starttaa?
Millä tavalla "yhteys ei toimi" ? Tuo on siis VAGgineesta purettu? Koititko jo yhdistää VCDS:n kiinni polttimeen, saako se yhteyttä?
Käsittääkseni Thermo Testillä pitäisi pystyä testiajo tekemään, mutta lukkoa ei voi purkaa ilman VCDSää.
Kyllähän se pumpun takia käynnistyy muttei pysy kuin pienen hetken päällä. Johtuu siitä ettei vesi ei kierrä niin lämmittää lämpösuojaan asti.Omassa autossa Webasto Thermo Top C ja ongelmat alkaa aina pakkasten saapuessa, eli silloin kun tuosta eniten hyötyä olisi. Lähinnä ongelmana on ettei kyseinen laitos toimi kovin luotettavasti, ts. ei voi olla varma millä kertaa setti jää päälle pohottamaan ja milloin taas ei.
Yleensä toimii paremmin lämpimänä, eli jos vaikka ajon jälkeen iskee päälle ei mitään ongelmia. Kylmänä saattaa vaatia toisen tai kolmannen käynnistyksen ennenkuin pysyy päällä, sitten yleensä ajaa koko setin kyllä läpi. Itse veikkaisin hehkutulppaa, jos esim vesipumppu kiukuttelisi niin liekö suostuisi käynnistymään ollenkaan?
Omassa autossa Webasto Thermo Top C ja ongelmat alkaa aina pakkasten saapuessa, eli silloin kun tuosta eniten hyötyä olisi. Lähinnä ongelmana on ettei kyseinen laitos toimi kovin luotettavasti, ts. ei voi olla varma millä kertaa setti jää päälle pohottamaan ja milloin taas ei.
Yleensä toimii paremmin lämpimänä, eli jos vaikka ajon jälkeen iskee päälle ei mitään ongelmia. Kylmänä saattaa vaatia toisen tai kolmannen käynnistyksen ennenkuin pysyy päällä, sitten yleensä ajaa koko setin kyllä läpi. Itse veikkaisin hehkutulppaa, jos esim vesipumppu kiukuttelisi niin liekö suostuisi käynnistymään ollenkaan?
Sinänsä ihan järkee käyvää mutta miksi sitten hetken päästä uudella yrityksellä toimii normaalisti?Kyllähän se pumpun takia käynnistyy muttei pysy kuin pienen hetken päällä. Johtuu siitä ettei vesi ei kierrä niin lämmittää lämpösuojaan asti.
Sinänsä ihan järkee käyvää mutta miksi sitten hetken päästä uudella yrityksellä toimii normaalisti?
Edellisessä autossa oli vesipumppu hajoamassa, välillä kuitenkin jaksoi vielä sen verran pumpata nestettä että webasto lähti käyntiin. Lopputuloksena oli, että vesipumpun lisäksi meni myös palopesä (vai mikäs sen hehkutulpan kilkkeineen oikea nimi olikaan) vaihtoon, kun oli ottanut liiasta lämmöstä itseensä.Sinänsä ihan järkee käyvää mutta miksi sitten hetken päästä uudella yrityksellä toimii normaalisti?
Lopputuloksena oli, että vesipumpun lisäksi meni myös palopesä (vai mikäs sen hehkutulpan kilkkeineen oikea nimi olikaan) vaihtoon, kun oli ottanut liiasta lämmöstä itseensä
Ei se palopesä siitä vesipumpun toimimattomuudesta ole hajonnut, mikäli paloilmapuhallin on toiminut normaalisti. Lämpöanturi pudottaa lämmittimen pois päältä hyvissä ajoin ennen kuin vahinkoa pääsee syntymään.
Todennäköisesti palopesä karstoittunut ja tukkeutunut liian lyhyiden käyttöaikojen takia.
Toisaalta siinä voi olla myös ns. käyttötunnit päässä. Nuo vesipumputkin ovat todella luotettavia pelejä, joten jos se on hajonnut niin lienee lämmitinkin ollut satoja tunteja päällä.asentajan mukaan siellä oli jo jonkinverran muodonmuutoksia tapahtunut ja suositteli uusimaan joten lämpöä oli jossakin vaiheessa ollut enemmän kuin riittävästi.
Tuokaan ongelma ei koske kaikkia A6 4F:iä, vaan jotkut lämpenevät ilman magneettiventtiili-kikkailuita (=maa poikki lämmityksen ajaksi).Jossain autoissa esim Audi A6 sisäkennon vesikiertoa ohjataan älykkäästi ja vesiventtiili on välillä kiinni. Jos eberin kytkee ottamatta tuota huomioon ja olettaa aina olevan vapaan vesikierron se sammuu ylilämpöön kun ei kierräkään. Tuosta näkyy kyllä eberissä vikakoodi.
@a85 - onko akku kunnossa. Mietin vain että jos (väsähtäny) laturi ei anna tarpeeksi virtaa lämppärille ennen kuin auto on ajossa ja kierroksia, ym.
Itsellä oli käynnistymis- ja savutusongelmia Eberissä kun oli loppuunajettu akku autossa. Nyt uudella AGM:llä ei mitään vastaavan kaltaisia ongelmia...
Eipä tuo varmaan muulla selivä kuin purkamalla; jos palotila ehjä niin sihti tarkasteluun ja jos sekin ehjä niin hehkun vähintään varmaan joutuu vaihtamaan. Nekään eivät tainneet olla ihan halvimmasta päästä?Akku on kunnossa ja olen kokeillut myös laturin kanssa ja ei apua. Taisin sitä kokeilla myös paikallaan ja pidin kierroksia ylhäällä niin että oli latausjännitekin maksimissaan.
Puhallin tosiaan käy mielestäni ihan kunnolla kun sitä kuuntelin ja polttoainepumppukin toimii koska normaalit savut tulee ulos. Liekkö sitten palotila, hehku tai hehkun sihti rikki ettei syty, mutta ei se kyllä tuota koko hommaa kuitenkaan suoraan selitä
Jos auto käynnissä saat eberin päälle, niin mitä käy kun sammutat auton? Onko millaiset savut laitteessa?Puhallin tosiaan käy mielestäni ihan kunnolla kun sitä kuuntelin ja polttoainepumppukin toimii koska normaalit savut tulee ulos. Liekkö sitten palotila, hehku tai hehkun sihti rikki ettei syty, mutta ei se kyllä tuota koko hommaa kuitenkaan suoraan selitä
Jos auto käynnissä saat eberin päälle, niin mitä käy kun sammutat auton? Onko millaiset savut laitteessa?
Sihti tukossa voi myös aiheuttaa tuota, ettei lähde kuin ns. lämpimänä päälle, kun ei kerkee alkaa palamaan kun eberi jo katkaisee polttoaineen syötön turvallisuussyistä.
On kokemuksia, asensin tuon Kodiaqiin ja hienosti pelaa. Tämän jo kyllä arvasin ennestäänkin, kun toisessa autossa on jo pitkään ollut Remuc eli tuon WTC:n edeltäjätuote joka myös pelaa kuin junan vessa.Onko kokemuksia Webasto ThermoConnectista?
On kokemuksia, asensin tuon Kodiaqiin ja hienosti pelaa. Tämän jo kyllä arvasin ennestäänkin, kun toisessa autossa on jo pitkään ollut Remuc eli tuon WTC:n edeltäjätuote joka myös pelaa kuin junan vessa.
Pikkasen voisi kai vielä säästää jos tilaa saksasta: Fernbedienung Thermo Connect Tcon2
Kuukausihintoja pitää maksaa, mutta ei se nyt kovin kallista ole. Reilu kolmekymppiä vuodessa muistaakseni?
Thermo Call on tekstiviestein ohjattava värkki. On siihen toki sovellus joka hoitaa sen viestin lähettämisen nappia painamalla, mutta pohjimmiltaan SMS-pohjainen vehje. Jos tuollainen kelpaa, niin halvemmalla taitaa saada Danhagin. Audi A6 (4F) 2004 - 2011 - APP-control for parking heater
Danhag toimii myös SMS-pohjaisesti, mutta siihenkin on sovellus jolla viesti lähtee nappia painamalla.
Thermoconnectin etuina noihin muihin on ainakin se, että siihen saa joustavasti ajastuksia monenkin päivän päähän ja toistumaan vaikka joka arkipäivä. Siinä on myös vakiona GPS-antenni, jonka avulla lämmitykset voi sitoa tiettyyn paikkaan. Vaikka niin, että lämmitys joka iltapäivä klo 15:30 jos auto seisoo työpaikalla.
Gepsin avulla näkee myös reaaliaikaisesti missä auto on ja datasiirtoon perustuvana vehkeenä softa näyttää myös auton lämpötilan ja akkujännitteen.
Kai noista muistakin jotain tietoa saa takaisinpäin, mutta vaatii aina sen erillisen kyselyviestin lähettämisen.
Itellä T91 ja miettinyt ton laittoa. Mitä se käytännössä vaatii, uusia piuhoja vai pelkkä yksikön vaihto?Katos joo, muistin lahjakkaasti väärin tuon vuosimaksun. Onkohan se noussut tässä jossain välissä, kun oli ihan mielessä kolmosella alkava lukema?
Thermoconnectin asennus on ainakin Telestart T91 -vastaanottimeen helppo homma, mutta en tiedä tuosta Audista millainen kaukosäätimen vastaanotin siinä on käytössä.
T91-vastaanottimeen kun antaa jännitettä yhteen pinniin (nro 4) niin weba lähtee päälle ja toisesta pinnistä (nro 3) saa luettua onko weba päällä. Se haluttu kaukokäynnistin kytketään siis näihin. Vanhemmissa vehkeissä taisi olla niin, että T91 pinniin annetaan jatkuva jännite kun lämmityksen halutaan olevan päällä ja se katkaistaan kun lämmitys lopetetaan. Uudemmissa taas annetaan jännitepulssi siihen pinniin, niin weba käynnistyy. Seuraavalla pulssilla se taas sammuu. Myös käyttöjännitteen voi ottaa T91:n liittimen pinneistä 1 ja 6.Mitä se käytännössä vaatii, uusia piuhoja vai pelkkä yksikön vaihto?
Hyvä on. On kai noita vähän halvempia esim. Altox ym., mutta niissä on ongelmana, että käyttävät tekstareita taustalla eivätkä toimi datalla kuten ThermoConnect. Noihin pitää vielä erikseen ostaa SIM kortti, toisin kuin Remuc/ThermoConnect, joissa aktiivinen SIM kortti sisässä.
Tuo ThermoConnect on periaatteessa sama kuin Remuc uudella skinillä (Webasto osti Embeliniltä tuon tuotteen).
ThermoConnectin ja Remucin etu, että jatkuva paikannus ja esim. akun jännite näkyvillä kokoajan.
Jos autossa on kaukosäätimellä käynnistettävä webasto, niin yleensä se kaukosäädinmokkula on webaston oma telestart johon saa kyllä thermoconnectin kiinni.
Jos autossa EI ole kaukosäädintä niin sitten vaatii enemmän selvittelyä.
Taitaa olla Telestart T80. Eiköhän siihenkin thermoconnectin saa kiinni, mun käsityksen mukaan siinäkin on yksi pinni ulkoiselle tulolle jolla lämmitin käynnistyy. Oletettavasti myös takaisinkytkentä lämmittimen päällä olosta. Ei kylläkään tietoa tarkemmista kytkentäpisteistä, mutta kaipa ne tietää jotka noita asentaa. Vai itsekö meinasit kytkeä?
Mulle asensi ei oman auton merkkiliike, eli tuntematon automalli asentajalle. Googlesta oli etukäteen katsonut missä webaston ohjausyksikkö sijaitsee. Itsellä väyläohjattu auto, joten siihen oli myös etukäteen hiukan katsonut ohjeita. Näine valmisteluineen meni asennuksessa kaikkinensa noin tunti. Sovellus tukee myös pelkkää tuuletusominaisuutta, mutta sen kytkentäohjetta väyläohjattuun autoon ei äkkiseltään löytynyt(onnistuuko edes) , eikä se itselle niin tärkeä ole, niin ei ole tällä hetkellä käytössä. Saattaa tosin toimia, jos on etukäteen autosta valinnu pelkän tuuletuksen käyttöön. Täytynee kesällä kokeilla jos muistaa.
Webaston telestarttiin kytkettäessä se on ihan sama mitä väyliä autossa on tai ei ole. Telestartin pinniin jännitettä, lämmitin käynnistyy. Siinä se.Itsellä väyläohjattu auto, joten siihen oli myös etukäteen hiukan katsonut ohjeita.
Webaston telestarttiin kytkettäessä se on ihan sama mitä väyliä autossa on tai ei ole. Telestartin pinniin jännitettä, lämmitin käynnistyy. Siinä se.
Noita tuuletusjuttuja ei toki saa toimimaan noin, mutta aika turhana pidän sitä muutenkin. Tai saa tuuletettua mutta se pitää olla autosta etukäteen valittuna, etänä ei voi vaihtaa moodia.
Omassa tehdasasennetussa tuon lämmitys/tuuletus moodin voi valita auton webasto asetuksista.Asennusohjeen mukaan pinniohjatuissa on mahdollista kytkeä myös tuuletus. Mutta voi olla, että koskee vain ei tehdasasennettuja webastoja.
Ja aiemmalle, tuuletus meinaa, että webasto käyttää puhallinta ilman lämmitystä. Ilmastointikompura pääsääntöisesti ti tarvitsee moottorin käyntiin. Eli tuuletus ei tosiaan ihmeitä tee. Siksi ei itsellenikään ole niin tärkeä.
Takasivuikkuna on hyvä paikka. Ite laitoin Skodaan antennit samaan paikkaan. Kun johtosarjan teki etukäteen valmiiksi, niin asennuksessa menee ehkä puoli tuntia ja työkaluja tarvitaan 0.
Itsehän sain paikallisesta asennusfirmasta myös tarjouksen, laite + asennus 800€. Ihan kohtuulliselle tuntipalkalle siinä pääsisivät...