Webasto / Eberspächer

Osaako joku sanoa saako tehdasasenteiseen Thermo Top C Webastoon yhteyttä Webasto Thermo Testillä kun laite on irti autosta? Lämmitin temppuili joulukuusta asti ja heitin sisään uuden palopesän ja hehkun. Eipä toiminut, VCDSllä katsoin ja antaa vikakoodia 01414 - Combustion-Air Blower (V6). Puhaltimeen siis viittasi, otin Weban irtin auton alta ja tarjosin puhaltimelle suoraan 12V. Hyvin pyöri eikä ylimääräisiä ääniä kuulunut. Vika alkoi paikantua piirilevylle, soitin pariin paikkaan jotka noita korjaa ja kuulemma tyyppivika Transporterissa. Kaivelin aikani netistä ohjeita korjaukseen ja löysinkin ne, elektroniikka-alalla työskentelevä kaveri oli laittanut kuvien kera. Reilu 10 uudelleen juotettavaa paikkaa, yksi niistä aiheuttaa tuon vian ja samalla syö kakkosakkua tyhjiin. Juotteenestolakat ja vanhat tinat pois, padin hinkkaus tinanpoistolangalla ja puhdistus alkoholilla. Juotteen kanssa uudet tinat ja koko levyn putsaus alkoholilla.

Olen rakentanut testipenkin nestekierrolla ja polttoaineensyötöllä, mutta yhteys ei toimi. 12V omaan liittimeen ja 1 pinniin obd-johdosta värkkäämäni diagnostiikkajohto. Tuossa on 2 pinniä can-väylälle, vaatisiko sieltä tietoa että starttaa?
 
Osaako joku sanoa saako tehdasasenteiseen Thermo Top C Webastoon yhteyttä Webasto Thermo Testillä kun laite on irti autosta? Lämmitin temppuili joulukuusta asti ja heitin sisään uuden palopesän ja hehkun. Eipä toiminut, VCDSllä katsoin ja antaa vikakoodia 01414 - Combustion-Air Blower (V6). Puhaltimeen siis viittasi, otin Weban irtin auton alta ja tarjosin puhaltimelle suoraan 12V. Hyvin pyöri eikä ylimääräisiä ääniä kuulunut. Vika alkoi paikantua piirilevylle, soitin pariin paikkaan jotka noita korjaa ja kuulemma tyyppivika Transporterissa. Kaivelin aikani netistä ohjeita korjaukseen ja löysinkin ne, elektroniikka-alalla työskentelevä kaveri oli laittanut kuvien kera. Reilu 10 uudelleen juotettavaa paikkaa, yksi niistä aiheuttaa tuon vian ja samalla syö kakkosakkua tyhjiin. Juotteenestolakat ja vanhat tinat pois, padin hinkkaus tinanpoistolangalla ja puhdistus alkoholilla. Juotteen kanssa uudet tinat ja koko levyn putsaus alkoholilla.

Olen rakentanut testipenkin nestekierrolla ja polttoaineensyötöllä, mutta yhteys ei toimi. 12V omaan liittimeen ja 1 pinniin obd-johdosta värkkäämäni diagnostiikkajohto. Tuossa on 2 pinniä can-väylälle, vaatisiko sieltä tietoa että starttaa?

Esim omassa psa-webastossa diagnostiikka oli muistaakseni pinnissä 2 (vai 3?).

Pinnissä 1 oli vaan yhteys auton sähköihin, mutta se ei tehnyt muuta kuin käynnisti/sammutti webaston kun siihen tarjosi jännitettä. Diagnostiikka ei siinä toiminu.
 
Esim omassa psa-webastossa diagnostiikka oli muistaakseni pinnissä 2 (vai 3?).

Pinnissä 1 oli vaan yhteys auton sähköihin, mutta se ei tehnyt muuta kuin käynnisti/sammutti webaston kun siihen tarjosi jännitettä. Diagnostiikka ei siinä toiminu.

Se kai vaihtelee, vanhoissa oli pin 2 se diagnostiikka. Tässä tämän auton runkonumerolla haettu pinnikaavio:

webapin.jpg

Kytkennät on minulla seuraavat, + ja - B-liitäntään ja OBD-kaapelin 7 pinnistä (K-Line) tuohon A-liittimen 1 pinniin. Lisäksi OBD-kaapelin pinnille 16 + ja 4 -.
 
Olen rakentanut testipenkin nestekierrolla ja polttoaineensyötöllä, mutta yhteys ei toimi. 12V omaan liittimeen ja 1 pinniin obd-johdosta värkkäämäni diagnostiikkajohto. Tuossa on 2 pinniä can-väylälle, vaatisiko sieltä tietoa että starttaa?

Millä tavalla "yhteys ei toimi" ? Tuo on siis VAGgineesta purettu? Koititko jo yhdistää VCDS:n kiinni polttimeen, saako se yhteyttä?
 
Millä tavalla "yhteys ei toimi" ? Tuo on siis VAGgineesta purettu? Koititko jo yhdistää VCDS:n kiinni polttimeen, saako se yhteyttä?

Webaston oma Thermo Test ohjelma ei saa yhteyttä, poltin on tallin lattialla. VCDSllä sain yhteyden kun se oli vielä autossa kiinni, sieltä ongittu vikakoodi 01414. Thermo Testillä pitäisi saada yhteys kun se on irrallaan autosta, eipä vaan toimi. Taidan ruuvata huomenna takaisin autoon kiinni, poltin on T5.1 Caravellessä suoraan kuljettajan penkin alla pohjassa. Reilu puolen tunnin homma asentaa paikalleen kun auto on nosturilla.
 
Käsittääkseni Thermo Testillä pitäisi pystyä testiajo tekemään, mutta lukkoa ei voi purkaa ilman VCDSää.
 
Käsittääkseni Thermo Testillä pitäisi pystyä testiajo tekemään, mutta lukkoa ei voi purkaa ilman VCDSää.

Näin pitäisi olla, katson mitä sanoo VCDSllä kun on autossa paikallaan tänään.
 
Aika vahva muistikuva itsellä on että lukituksen olen saanut pois ihan perinteisellä sulakkeen poistolla noista volkkarin tehdas webastoista. Vikakoodejakin olen lukenut noista thermotestillä. Taitaa vaihdella aika paljon eri mallin autojen kanssa. Yhteen en päässyt vcdsllä sisään mutta thermotestillä pääsin.
 
Omassa autossa Webasto Thermo Top C ja ongelmat alkaa aina pakkasten saapuessa, eli silloin kun tuosta eniten hyötyä olisi. Lähinnä ongelmana on ettei kyseinen laitos toimi kovin luotettavasti, ts. ei voi olla varma millä kertaa setti jää päälle pohottamaan ja milloin taas ei.
Yleensä toimii paremmin lämpimänä, eli jos vaikka ajon jälkeen iskee päälle ei mitään ongelmia. Kylmänä saattaa vaatia toisen tai kolmannen käynnistyksen ennenkuin pysyy päällä, sitten yleensä ajaa koko setin kyllä läpi. Itse veikkaisin hehkutulppaa, jos esim vesipumppu kiukuttelisi niin liekö suostuisi käynnistymään ollenkaan?
 
Omassa autossa Webasto Thermo Top C ja ongelmat alkaa aina pakkasten saapuessa, eli silloin kun tuosta eniten hyötyä olisi. Lähinnä ongelmana on ettei kyseinen laitos toimi kovin luotettavasti, ts. ei voi olla varma millä kertaa setti jää päälle pohottamaan ja milloin taas ei.
Yleensä toimii paremmin lämpimänä, eli jos vaikka ajon jälkeen iskee päälle ei mitään ongelmia. Kylmänä saattaa vaatia toisen tai kolmannen käynnistyksen ennenkuin pysyy päällä, sitten yleensä ajaa koko setin kyllä läpi. Itse veikkaisin hehkutulppaa, jos esim vesipumppu kiukuttelisi niin liekö suostuisi käynnistymään ollenkaan?
Kyllähän se pumpun takia käynnistyy muttei pysy kuin pienen hetken päällä. Johtuu siitä ettei vesi ei kierrä niin lämmittää lämpösuojaan asti.
 
Omassa autossa Webasto Thermo Top C ja ongelmat alkaa aina pakkasten saapuessa, eli silloin kun tuosta eniten hyötyä olisi. Lähinnä ongelmana on ettei kyseinen laitos toimi kovin luotettavasti, ts. ei voi olla varma millä kertaa setti jää päälle pohottamaan ja milloin taas ei.
Yleensä toimii paremmin lämpimänä, eli jos vaikka ajon jälkeen iskee päälle ei mitään ongelmia. Kylmänä saattaa vaatia toisen tai kolmannen käynnistyksen ennenkuin pysyy päällä, sitten yleensä ajaa koko setin kyllä läpi. Itse veikkaisin hehkutulppaa, jos esim vesipumppu kiukuttelisi niin liekö suostuisi käynnistymään ollenkaan?

Samaa oli edellisessä VW T5ssa, lämpimänä toimi melkein aina. Vaihdoin hehkun ja palopesän, ei auttanut. Kuuntele naksuttaako polttoainepumppu ja pyöriikö tuuletin. Jos ne pelaa niin vika todennäköisesti piirilevyllä, siellä on komponentteihin tullut jatkuvan lämmityksen ja jäähtymisen seurauksena kylmäjuotoksia. Korjausta tarjoavia firmoja löytyy netistä, minä korjasin itse. Olikohan 5 melko varmaa ja 4 muuta joissa oli jotain korjattavaa. Tuon jälkeen toimi loistavasti siihen asti kun auto meni myyntiin. Webastolla oli ikää 9 vuotta.
 
Kyllähän se pumpun takia käynnistyy muttei pysy kuin pienen hetken päällä. Johtuu siitä ettei vesi ei kierrä niin lämmittää lämpösuojaan asti.
Sinänsä ihan järkee käyvää mutta miksi sitten hetken päästä uudella yrityksellä toimii normaalisti?
 
Sinänsä ihan järkee käyvää mutta miksi sitten hetken päästä uudella yrityksellä toimii normaalisti?

Kokeile laittaa webasto päälle ja kädellä pitäis tuntea pientä värinää pumpusta jos lähtee päälle. Jos pumppu toimii mutta sammuu silti niin vika jossain muualla. Tällä tyylillä itse samoilla oireilla paikallistin vian.
 
Sinänsä ihan järkee käyvää mutta miksi sitten hetken päästä uudella yrityksellä toimii normaalisti?
Edellisessä autossa oli vesipumppu hajoamassa, välillä kuitenkin jaksoi vielä sen verran pumpata nestettä että webasto lähti käyntiin. Lopputuloksena oli, että vesipumpun lisäksi meni myös palopesä (vai mikäs sen hehkutulpan kilkkeineen oikea nimi olikaan) vaihtoon, kun oli ottanut liiasta lämmöstä itseensä.
 
Lopputuloksena oli, että vesipumpun lisäksi meni myös palopesä (vai mikäs sen hehkutulpan kilkkeineen oikea nimi olikaan) vaihtoon, kun oli ottanut liiasta lämmöstä itseensä

Ei se palopesä siitä vesipumpun toimimattomuudesta ole hajonnut, mikäli paloilmapuhallin on toiminut normaalisti. Lämpöanturi pudottaa lämmittimen pois päältä hyvissä ajoin ennen kuin vahinkoa pääsee syntymään.

Todennäköisesti palopesä karstoittunut ja tukkeutunut liian lyhyiden käyttöaikojen takia.
 
Ei se palopesä siitä vesipumpun toimimattomuudesta ole hajonnut, mikäli paloilmapuhallin on toiminut normaalisti. Lämpöanturi pudottaa lämmittimen pois päältä hyvissä ajoin ennen kuin vahinkoa pääsee syntymään.

Todennäköisesti palopesä karstoittunut ja tukkeutunut liian lyhyiden käyttöaikojen takia.

Tästä on jo useampi vuosi joten muistikuvan voivat olla jo hataria, mutta asentajan mukaan siellä oli jo jonkinverran muodonmuutoksia tapahtunut ja suositteli uusimaan joten lämpöä oli jossakin vaiheessa ollut enemmän kuin riittävästi. Toki saattaa olla, että muistan väärin tai asentaja on kertonut jotakin muuta mitä totuus oli.
 
Minulla V50 D3 tehdaseberi savutteli ja toimi aika satunnaisesti. Korjaus kustanti n. tonnin, nyt toimii kuten pitää ja äänikin on ihan erilainen. Lämmittimeen vaihdettiin melkein kaikki osat, sinisellä olisivat pistäneet kokonaan uuden 1900 eurolla. Se jokin ohjauspiiri oli pääsyyllinen, mutta palopesäkin oli hiusmurtumilla ja olisi haljennut sitten seuraavaksi.

Lämmitin on 7 vuotta vanha ja kovalla käytöllä, koska auto käyttää sitä myös ajossa automaattisesti ja kysymättä.
 
asentajan mukaan siellä oli jo jonkinverran muodonmuutoksia tapahtunut ja suositteli uusimaan joten lämpöä oli jossakin vaiheessa ollut enemmän kuin riittävästi.
Toisaalta siinä voi olla myös ns. käyttötunnit päässä. Nuo vesipumputkin ovat todella luotettavia pelejä, joten jos se on hajonnut niin lienee lämmitinkin ollut satoja tunteja päällä.

Yleensä siis noissa on ongelmana karsta -> huono palaminen. Syttyminen kestää ja menee "safety time" yli. Muutama ylitys ja lämmitin on lukossa. Lämmittimen aukaisulla taas mennään hetki kunnes vikakoodeja on tarpeeksi peräkkäin ja lämmitin lukkiutuu uudelleen.

Lisäksi sitten nuo "mystiset" piirikorttiviat. Toki niitä ei tarvitse sen kummemmin ihmetellä, kun lämpötilaero kortilla pakkasilta lämpimäksi on melkein 100'c
 
Mullakin tuo Eberi käyttäytyy omituisesti, kun auto sammuksissa tai tyhjäkäynnillä paikallaan ei syty mutta jos lähtee ajamaan niin sitten syttyy. Puhallin kyllä toimii ja ei ollut ilmaputki tukossa. Pitäis nyppästä pöydälle ja katsoa mitä syönyt mutta pitäisi konetta irrotella että mahtuu pois... :nb:
 
Jossain autoissa esim Audi A6 sisäkennon vesikiertoa ohjataan älykkäästi ja vesiventtiili on välillä kiinni. Jos eberin kytkee ottamatta tuota huomioon ja olettaa aina olevan vapaan vesikierron se sammuu ylilämpöön kun ei kierräkään. Tuosta näkyy kyllä eberissä vikakoodi.
 
Jossain autoissa esim Audi A6 sisäkennon vesikiertoa ohjataan älykkäästi ja vesiventtiili on välillä kiinni. Jos eberin kytkee ottamatta tuota huomioon ja olettaa aina olevan vapaan vesikierron se sammuu ylilämpöön kun ei kierräkään. Tuosta näkyy kyllä eberissä vikakoodi.
Tuokaan ongelma ei koske kaikkia A6 4F:iä, vaan jotkut lämpenevät ilman magneettiventtiili-kikkailuita (=maa poikki lämmityksen ajaksi).

Lisäksi ilmeisesti lämpöjen säätö tappiin kummallekin puolelle saa systeemin avaamaan tuon venttiilin - siis jos autossa on kaksialue -ilmastointi. Yksialueinen (manuaalinen) on käsittääkseni aina venttiili auki. Venttiili säätää ilmeisesti "on/off" tyyliin tuota kennon lämpöä, eli on joko auki tai kiinni - ei koskaan osittain auki.


Mutta... Alkuperäisellä kysyjällä ei lähtenyt webasto ollenkaan käyntiin - mikä taas ei pitäisi olla ongelma vaikka vesiventtiili on kiinni autossa. Kyllä sen pitäisi lämmittää silti hetki ennen kuin vesi on liian lämmintä.

@a85 - onko akku kunnossa. Mietin vain että jos (väsähtäny) laturi ei anna tarpeeksi virtaa lämppärille ennen kuin auto on ajossa ja kierroksia, ym.

Itsellä oli käynnistymis- ja savutusongelmia Eberissä kun oli loppuunajettu akku autossa. Nyt uudella AGM:llä ei mitään vastaavan kaltaisia ongelmia...
 
@a85 - onko akku kunnossa. Mietin vain että jos (väsähtäny) laturi ei anna tarpeeksi virtaa lämppärille ennen kuin auto on ajossa ja kierroksia, ym.

Itsellä oli käynnistymis- ja savutusongelmia Eberissä kun oli loppuunajettu akku autossa. Nyt uudella AGM:llä ei mitään vastaavan kaltaisia ongelmia...

Akku on kunnossa ja olen kokeillut myös laturin kanssa ja ei apua. Taisin sitä kokeilla myös paikallaan ja pidin kierroksia ylhäällä niin että oli latausjännitekin maksimissaan.
Puhallin tosiaan käy mielestäni ihan kunnolla kun sitä kuuntelin ja polttoainepumppukin toimii koska normaalit savut tulee ulos. Liekkö sitten palotila, hehku tai hehkun sihti rikki ettei syty, mutta ei se kyllä tuota koko hommaa kuitenkaan suoraan selitä :confused:
 
Akku on kunnossa ja olen kokeillut myös laturin kanssa ja ei apua. Taisin sitä kokeilla myös paikallaan ja pidin kierroksia ylhäällä niin että oli latausjännitekin maksimissaan.
Puhallin tosiaan käy mielestäni ihan kunnolla kun sitä kuuntelin ja polttoainepumppukin toimii koska normaalit savut tulee ulos. Liekkö sitten palotila, hehku tai hehkun sihti rikki ettei syty, mutta ei se kyllä tuota koko hommaa kuitenkaan suoraan selitä :confused:
Eipä tuo varmaan muulla selivä kuin purkamalla; jos palotila ehjä niin sihti tarkasteluun ja jos sekin ehjä niin hehkun vähintään varmaan joutuu vaihtamaan. Nekään eivät tainneet olla ihan halvimmasta päästä? ;)
 
Kyllähän näillä hinnoilla tulee väkisinkin mieleen että laittaa ihan vaan perus roikka lämmityksen, on ainakin toiminta varmempi :D
 
Puhallin tosiaan käy mielestäni ihan kunnolla kun sitä kuuntelin ja polttoainepumppukin toimii koska normaalit savut tulee ulos. Liekkö sitten palotila, hehku tai hehkun sihti rikki ettei syty, mutta ei se kyllä tuota koko hommaa kuitenkaan suoraan selitä
Jos auto käynnissä saat eberin päälle, niin mitä käy kun sammutat auton? Onko millaiset savut laitteessa?

Sihti tukossa voi myös aiheuttaa tuota, ettei lähde kuin ns. lämpimänä päälle, kun ei kerkee alkaa palamaan kun eberi jo katkaisee polttoaineen syötön turvallisuussyistä.
 
Jos auto käynnissä saat eberin päälle, niin mitä käy kun sammutat auton? Onko millaiset savut laitteessa?

Sihti tukossa voi myös aiheuttaa tuota, ettei lähde kuin ns. lämpimänä päälle, kun ei kerkee alkaa palamaan kun eberi jo katkaisee polttoaineen syötön turvallisuussyistä.

Ihan normaalisti käy vaikka auton sammuttaa. Oon puoleksi tunniksikin jättänyt pöhisemään ja ihan normaalisti on käynyt.
 
Ei varsinaisesti liity VAG-autojen ongelmiin, mutta kysytäänpä täällä, kun kyseessä kuitenkin Audi A6.

Onko kokemuksia Webasto ThermoConnectista? Löytyykö tuohon halvempaa, sovelluksella ohjattavaa vaihtoehtoa? Autona Audi A6 -06 3.0TDi (4F5/CS6).
 
On kokemuksia, asensin tuon Kodiaqiin ja hienosti pelaa. Tämän jo kyllä arvasin ennestäänkin, kun toisessa autossa on jo pitkään ollut Remuc eli tuon WTC:n edeltäjätuote joka myös pelaa kuin junan vessa.

Pikkasen voisi kai vielä säästää jos tilaa saksasta: Fernbedienung Thermo Connect Tcon2

Noihin ei ilmeisesti saa omaa sim-korttia asennettua eli pitää kuukausihintoja maksaa tuon kanssa?

Entäs Webasto Thermo Call TC4? Tuohon saisi kortin vaihdettu ja irtoaisi 279 eurolla Saksan Amazonista. Mitenhän tuo eroaa? Remuxista (Webasto ThermoConnect)? Appilla ohjattava näemmä tuokin.
 
Viimeksi muokattu:
Kuukausihintoja pitää maksaa, mutta ei se nyt kovin kallista ole. Reilu kolmekymppiä vuodessa muistaakseni?

Thermo Call on tekstiviestein ohjattava värkki. On siihen toki sovellus joka hoitaa sen viestin lähettämisen nappia painamalla, mutta pohjimmiltaan SMS-pohjainen vehje. Jos tuollainen kelpaa, niin halvemmalla taitaa saada Danhagin. Audi A6 (4F) 2004 - 2011 - APP-control for parking heater

Danhag toimii myös SMS-pohjaisesti, mutta siihenkin on sovellus jolla viesti lähtee nappia painamalla.

Thermoconnectin etuina noihin muihin on ainakin se, että siihen saa joustavasti ajastuksia monenkin päivän päähän ja toistumaan vaikka joka arkipäivä. Siinä on myös vakiona GPS-antenni, jonka avulla lämmitykset voi sitoa tiettyyn paikkaan. Vaikka niin, että lämmitys joka iltapäivä klo 15:30 jos auto seisoo työpaikalla.

Gepsin avulla näkee myös reaaliaikaisesti missä auto on ja datasiirtoon perustuvana vehkeenä softa näyttää myös auton lämpötilan ja akkujännitteen.

Kai noista muistakin jotain tietoa saa takaisinpäin, mutta vaatii aina sen erillisen kyselyviestin lähettämisen.
 
Kuukausihintoja pitää maksaa, mutta ei se nyt kovin kallista ole. Reilu kolmekymppiä vuodessa muistaakseni?

Thermo Call on tekstiviestein ohjattava värkki. On siihen toki sovellus joka hoitaa sen viestin lähettämisen nappia painamalla, mutta pohjimmiltaan SMS-pohjainen vehje. Jos tuollainen kelpaa, niin halvemmalla taitaa saada Danhagin. Audi A6 (4F) 2004 - 2011 - APP-control for parking heater

Danhag toimii myös SMS-pohjaisesti, mutta siihenkin on sovellus jolla viesti lähtee nappia painamalla.

Thermoconnectin etuina noihin muihin on ainakin se, että siihen saa joustavasti ajastuksia monenkin päivän päähän ja toistumaan vaikka joka arkipäivä. Siinä on myös vakiona GPS-antenni, jonka avulla lämmitykset voi sitoa tiettyyn paikkaan. Vaikka niin, että lämmitys joka iltapäivä klo 15:30 jos auto seisoo työpaikalla.

Gepsin avulla näkee myös reaaliaikaisesti missä auto on ja datasiirtoon perustuvana vehkeenä softa näyttää myös auton lämpötilan ja akkujännitteen.

Kai noista muistakin jotain tietoa saa takaisinpäin, mutta vaatii aina sen erillisen kyselyviestin lähettämisen.

Ok, no eipä tuo muutaman euron päälle ole, joten pitänee tuollainen ThermoConnect laittaa. En yhtäkkiä löytänyt tubesta asennusohjeita - onnistuukohan laittaminen itse (rajallisilla remppaustaidoilla)?

...ja reilut 47 €/vuosi on ThermoConnectin maksu.
 
Katos joo, muistin lahjakkaasti väärin tuon vuosimaksun. Onkohan se noussut tässä jossain välissä, kun oli ihan mielessä kolmosella alkava lukema?

Thermoconnectin asennus on ainakin Telestart T91 -vastaanottimeen helppo homma, mutta en tiedä tuosta Audista millainen kaukosäätimen vastaanotin siinä on käytössä.
 
Katos joo, muistin lahjakkaasti väärin tuon vuosimaksun. Onkohan se noussut tässä jossain välissä, kun oli ihan mielessä kolmosella alkava lukema?

Thermoconnectin asennus on ainakin Telestart T91 -vastaanottimeen helppo homma, mutta en tiedä tuosta Audista millainen kaukosäätimen vastaanotin siinä on käytössä.
Itellä T91 ja miettinyt ton laittoa. Mitä se käytännössä vaatii, uusia piuhoja vai pelkkä yksikön vaihto?
 
Mitä se käytännössä vaatii, uusia piuhoja vai pelkkä yksikön vaihto?
T91-vastaanottimeen kun antaa jännitettä yhteen pinniin (nro 4) niin weba lähtee päälle ja toisesta pinnistä (nro 3) saa luettua onko weba päällä. Se haluttu kaukokäynnistin kytketään siis näihin. Vanhemmissa vehkeissä taisi olla niin, että T91 pinniin annetaan jatkuva jännite kun lämmityksen halutaan olevan päällä ja se katkaistaan kun lämmitys lopetetaan. Uudemmissa taas annetaan jännitepulssi siihen pinniin, niin weba käynnistyy. Seuraavalla pulssilla se taas sammuu. Myös käyttöjännitteen voi ottaa T91:n liittimen pinneistä 1 ja 6.

En osaa sanoa missä vaiheessa tuo käytös muuttui, kokeilemalla se viimeistään selviää eli antaa pulssin ja katsoo lähteekö lämmitys jo sillä käyntiin vai ei.

T91-vastaanottimen liittimeen sopivia johtoja löytyy merkkarin tiskiltä pikkurahalla. Siinä liittimessä ei siis vakiona ole kuin tyhjä paikka noissa kohdissa. Valmiin Y-haaroitusjohdonkin voi ostaa jolla homma muuttuu vielä piirun verran helpommaksi. Ite ainakin jouduin kuitenkin vielä sellaistakin vähän virittelemään, koska siitä puuttui takaisinkytkentä sille onko lämmitin päällä vai ei. Käytännössä siis lisäämään yhden johdon siihen Y-haaroitusjohdon liittimeen.

Ei ole paha homma jos yhtään ymmärtää miten sähkö toimii ja osaa pari johtoa kytkeä.
 
Hyvä on. On kai noita vähän halvempia esim. Altox ym., mutta niissä on ongelmana, että käyttävät tekstareita taustalla eivätkä toimi datalla kuten ThermoConnect. Noihin pitää vielä erikseen ostaa SIM kortti, toisin kuin Remuc/ThermoConnect, joissa aktiivinen SIM kortti sisässä.

Tuo ThermoConnect on periaatteessa sama kuin Remuc uudella skinillä (Webasto osti Embeliniltä tuon tuotteen).

ThermoConnectin ja Remucin etu, että jatkuva paikannus ja esim. akun jännite näkyvillä kokoajan.
 
Hyvä on. On kai noita vähän halvempia esim. Altox ym., mutta niissä on ongelmana, että käyttävät tekstareita taustalla eivätkä toimi datalla kuten ThermoConnect. Noihin pitää vielä erikseen ostaa SIM kortti, toisin kuin Remuc/ThermoConnect, joissa aktiivinen SIM kortti sisässä.

Tuo ThermoConnect on periaatteessa sama kuin Remuc uudella skinillä (Webasto osti Embeliniltä tuon tuotteen).

ThermoConnectin ja Remucin etu, että jatkuva paikannus ja esim. akun jännite näkyvillä kokoajan.

Eli ThermoConnect it is. Onko tuo yhteensopiva kaikkien Webastojen kanssa? Autoon laitettiin uutena Webasto vuonna 2006. En ole varma tuliko se tehtaalta vai merkkiliikkeen toimesta.
 
Jos autossa on kaukosäätimellä käynnistettävä webasto, niin yleensä se kaukosäädinmokkula on webaston oma telestart johon saa kyllä thermoconnectin kiinni.

Jos autossa EI ole kaukosäädintä niin sitten vaatii enemmän selvittelyä.
 
Jos autossa on kaukosäätimellä käynnistettävä webasto, niin yleensä se kaukosäädinmokkula on webaston oma telestart johon saa kyllä thermoconnectin kiinni.

Jos autossa EI ole kaukosäädintä niin sitten vaatii enemmän selvittelyä.

Tällaisella kauko-ohjailmella oma:

368789_1_orig.jpg
 
Taitaa olla Telestart T80. Eiköhän siihenkin thermoconnectin saa kiinni, mun käsityksen mukaan siinäkin on yksi pinni ulkoiselle tulolle jolla lämmitin käynnistyy. Oletettavasti myös takaisinkytkentä lämmittimen päällä olosta. Ei kylläkään tietoa tarkemmista kytkentäpisteistä, mutta kaipa ne tietää jotka noita asentaa. Vai itsekö meinasit kytkeä?
 
Taitaa olla Telestart T80. Eiköhän siihenkin thermoconnectin saa kiinni, mun käsityksen mukaan siinäkin on yksi pinni ulkoiselle tulolle jolla lämmitin käynnistyy. Oletettavasti myös takaisinkytkentä lämmittimen päällä olosta. Ei kylläkään tietoa tarkemmista kytkentäpisteistä, mutta kaipa ne tietää jotka noita asentaa. Vai itsekö meinasit kytkeä?

Itse, jos simppeli homma (tyyliin youtube-videon ohjeilla), mutta liikkeessä, jos yhtään monimutkaisempi. Tuskin on liikkeessä monen tunnin homma?
 
Mulle asensi ei oman auton merkkiliike, eli tuntematon automalli asentajalle. Googlesta oli etukäteen katsonut missä webaston ohjausyksikkö sijaitsee. Itsellä väyläohjattu auto, joten siihen oli myös etukäteen hiukan katsonut ohjeita. Näine valmisteluineen meni asennuksessa kaikkinensa noin tunti. Sovellus tukee myös pelkkää tuuletusominaisuutta, mutta sen kytkentäohjetta väyläohjattuun autoon ei äkkiseltään löytynyt(onnistuuko edes) , eikä se itselle niin tärkeä ole, niin ei ole tällä hetkellä käytössä. Saattaa tosin toimia, jos on etukäteen autosta valinnu pelkän tuuletuksen käyttöön. Täytynee kesällä kokeilla jos muistaa.
 
Mulle asensi ei oman auton merkkiliike, eli tuntematon automalli asentajalle. Googlesta oli etukäteen katsonut missä webaston ohjausyksikkö sijaitsee. Itsellä väyläohjattu auto, joten siihen oli myös etukäteen hiukan katsonut ohjeita. Näine valmisteluineen meni asennuksessa kaikkinensa noin tunti. Sovellus tukee myös pelkkää tuuletusominaisuutta, mutta sen kytkentäohjetta väyläohjattuun autoon ei äkkiseltään löytynyt(onnistuuko edes) , eikä se itselle niin tärkeä ole, niin ei ole tällä hetkellä käytössä. Saattaa tosin toimia, jos on etukäteen autosta valinnu pelkän tuuletuksen käyttöön. Täytynee kesällä kokeilla jos muistaa.

Tarkoittaako tuuletus, että saa esim. kesällä auton viileäksi appilla?
 
Itsellä väyläohjattu auto, joten siihen oli myös etukäteen hiukan katsonut ohjeita.
Webaston telestarttiin kytkettäessä se on ihan sama mitä väyliä autossa on tai ei ole. Telestartin pinniin jännitettä, lämmitin käynnistyy. Siinä se.

Noita tuuletusjuttuja ei toki saa toimimaan noin, mutta aika turhana pidän sitä muutenkin. Tai saa tuuletettua mutta se pitää olla autosta etukäteen valittuna, etänä ei voi vaihtaa moodia.
 
Webaston telestarttiin kytkettäessä se on ihan sama mitä väyliä autossa on tai ei ole. Telestartin pinniin jännitettä, lämmitin käynnistyy. Siinä se.

Noita tuuletusjuttuja ei toki saa toimimaan noin, mutta aika turhana pidän sitä muutenkin. Tai saa tuuletettua mutta se pitää olla autosta etukäteen valittuna, etänä ei voi vaihtaa moodia.

Asennusohjeen mukaan pinniohjatuissa on mahdollista kytkeä myös tuuletus. Mutta voi olla, että koskee vain ei tehdasasennettuja webastoja.

Ja aiemmalle, tuuletus meinaa, että webasto käyttää puhallinta ilman lämmitystä. Ilmastointikompura pääsääntöisesti ti tarvitsee moottorin käyntiin. Eli tuuletus ei tosiaan ihmeitä tee. Siksi ei itsellenikään ole niin tärkeä.
 
Asennusohjeen mukaan pinniohjatuissa on mahdollista kytkeä myös tuuletus. Mutta voi olla, että koskee vain ei tehdasasennettuja webastoja.

Ja aiemmalle, tuuletus meinaa, että webasto käyttää puhallinta ilman lämmitystä. Ilmastointikompura pääsääntöisesti ti tarvitsee moottorin käyntiin. Eli tuuletus ei tosiaan ihmeitä tee. Siksi ei itsellenikään ole niin tärkeä.
Omassa tehdasasennetussa tuon lämmitys/tuuletus moodin voi valita auton webasto asetuksista.
 
Merkkiliikkeen mukaan oma lämmittimeni on tehtaalla laitettu. Selvittelevät mallia. Ohjainyksikkö on kuulemma takakontissa oikealla puolella. Jos se on tuolla, niin antennin voinee kytkeä esim. taka(sivu)ikkunaan tai lähettyville? Pitää tänään kurkistaa, mitä siellä on.

Merkkiliike tarjosi asennusta "voidaan kokeilla" -hengellä 450 euron hintaan. :rofl:
 
Takasivuikkuna on hyvä paikka. Ite laitoin Skodaan antennit samaan paikkaan. Kun johtosarjan teki etukäteen valmiiksi, niin asennuksessa menee ehkä puoli tuntia ja työkaluja tarvitaan 0.

Itsehän sain paikallisesta asennusfirmasta myös tarjouksen, laite + asennus 800€. Ihan kohtuulliselle tuntipalkalle siinä pääsisivät...
 
Takasivuikkuna on hyvä paikka. Ite laitoin Skodaan antennit samaan paikkaan. Kun johtosarjan teki etukäteen valmiiksi, niin asennuksessa menee ehkä puoli tuntia ja työkaluja tarvitaan 0.

Itsehän sain paikallisesta asennusfirmasta myös tarjouksen, laite + asennus 800€. Ihan kohtuulliselle tuntipalkalle siinä pääsisivät...

Eikö tuossa ThermoConnectin mukana tule kaikki tarvittavat piuhat?

Paketin sisältöhän näyttää ilmeisesti tältä:

1581072734431.png





E: Kyselin standheizungs-shop.destä varmistusta yhteensopivuudella ja vastaus oli: "Many thanks for your inquiry. Unfortunately, the ThermoConnect is not compatible with your factory installed heater. We ask for your understanding." Kyselin tarkemmin, miksi ja tuli: "A special adapter cable is required to install the ThermoConnect receiver module in your vehicle. However, such a cable is not available for your vehicle model.".

Mistähän kaapelista on kyse?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 669
Viestejä
4 495 554
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom