Webasto / Eberspächer

Emännän autossa oli webasto ja ajoi lyhyttä ajoa. Ikinä se ei lähtenyt päälle kovemmalla pakkasella kun sitä olisi tarvinut. Pari vuotta vanha iso exide akku, enkä viitsinyt investoida siihen ylläpitolaturia saatika roikottaa johdossa, menee koko webaston idea. Voi sitä pelleilyä kun virta lopussa -20c pakkasessa ja akku takakontissa verhoilun alla. Temppuilu loppui siihen kun vaihtu auto jossa on lohkolämppäri ja sisätilanlämmitin.
 
Emännän autossa oli webasto ja ajoi lyhyttä ajoa. Ikinä se ei lähtenyt päälle kovemmalla pakkasella kun sitä olisi tarvinut. Pari vuotta vanha iso exide akku, enkä viitsinyt investoida siihen ylläpitolaturia saatika roikottaa johdossa, menee koko webaston idea. Voi sitä pelleilyä kun virta lopussa -20c pakkasessa ja akku takakontissa verhoilun alla. Temppuilu loppui siihen kun vaihtu auto jossa on lohkolämppäri ja sisätilanlämmitin.
Eikö noissa autoissa, missä akku on takakontissa, ole monesti apuvirtakengät konehuoneessa?
 
Itselläni on kummassakin nykyisessä autossa, Audi A3 (8P) ja BMW 5 (E61) apuvirtapisteet konehuoneessa. "Plusnapa" suojaluukun alla ja maadoitus iskaritolpassa. Eipä ole tullut ikinä vastaan sellaista, jossa ei näin olisi.

Webasto tosin meilläkin joskus temppuillut. Webaston lisänä tavallinen lohkolämppäri ja sen yhteydessä mielellään vielä ylläpitolaturi on hyvä lisä.
 
Emännän autossa oli webasto ja ajoi lyhyttä ajoa. Ikinä se ei lähtenyt päälle kovemmalla pakkasella kun sitä olisi tarvinut. Pari vuotta vanha iso exide akku, enkä viitsinyt investoida siihen ylläpitolaturia saatika roikottaa johdossa, menee koko webaston idea. Voi sitä pelleilyä kun virta lopussa -20c pakkasessa ja akku takakontissa verhoilun alla. Temppuilu loppui siihen kun vaihtu auto jossa on lohkolämppäri ja sisätilanlämmitin.
Jos on tavallinen ei-AGM akku, niin parissa vuodessa sen saakin ihan piloille lyhyellä ajolla ja lämppärin käytöllä. Ai mistäkö tiedän? :D

Tosi ei tuo Exiden 110Ah AGM akkukaan autuaaksi tee jos ajo on lyhyttä, pakkaset on kovat ja akku koko ajan jäässä takaluukussa ilman lämmitintä...
 
Etenkin jos akku on takakontissa kylmässä niin akun lämmitin on todella hyödyllinen otus.

Tälleen sain äidin autosta akun kestämään pääasiassa 4km työmatkan ajamista ja kauppareissuja. Ja toki eberi palaa aina talvella.
 
W211 e Mersu. Minulta puuttui vaikka toisella koneella olevassa w211ssä oli. Samasta paikkaa etsin
 
Pikanttina yksityiskohtana, farmareissa on, sedanissa ei. Jääny muistiin vuostuhannen alkupuolelta... Näin pre-facelift -02.
 
Emännän autossa oli webasto ja ajoi lyhyttä ajoa. Ikinä se ei lähtenyt päälle kovemmalla pakkasella kun sitä olisi tarvinut. Pari vuotta vanha iso exide akku, enkä viitsinyt investoida siihen ylläpitolaturia saatika roikottaa johdossa, menee koko webaston idea. Voi sitä pelleilyä kun virta lopussa -20c pakkasessa ja akku takakontissa verhoilun alla. Temppuilu loppui siihen kun vaihtu auto jossa on lohkolämppäri ja sisätilanlämmitin.
Ylläpitolaturi on melkein ehdoton jos ajetaan vain lyhyttä matkaa, laittaa "kiinteät" johdot akulle pikaliitiimellä niin helppo ladata vaikka akku olisi hankalassa paikassa.
Omassa autossa 64Ah Vartan akulle tulee jo viides talvi täyteen vaikka ajo profiilissa on paljon pätkäajoa.
 
Saako tulpan irti ilman koko hökötyksen räjäyttämista? Oliko tuo sukka tulpan alla sitten? :btooth:
Koko paska pitää purkaa. Uudet tiivisteet pitää vaihtaa aina kun lämmitin avataan. Kannattaa samalla puhdistaa palopesä esim. polttoöljyllä tai tinnerillä.
 
Sihti vaihdettu d5ws viikonloppuna. Savutus ehkä vähän väheni.
Vieläkin tekee tuplastarttia. Käynnistyy ja palaa sen 20sek - sammuu - käynnistyy ja jää päälle :sori:

Pakoputki falskaa myös kun löpö pääsee tuossa välisammutuksessa putken ulkopuolelle :btooth:

Ei osaa sanoa mikä vikana. Tuskin putki häiritsee kun käynnistyy heti perään. Keraaminen tulppakin mielestäni.

Edit: vetäiskö toi löpölinjaan ilmaa jostakin?
 
Viimeksi muokattu:
Sihti vaihdettu d5ws viikonloppuna. Savutus ehkä vähän väheni.
Vieläkin tekee tuplastarttia. Käynnistyy ja palaa sen 20sek - sammuu - käynnistyy ja jää päälle :sori:

Pakoputki falskaa myös kun löpö pääsee tuossa välisammutuksessa putken ulkopuolelle :btooth:

Ei osaa sanoa mikä vikana. Tuskin putki häiritsee kun käynnistyy heti perään. Keraaminen tulppakin mielestäni.

Edit: vetäiskö toi löpölinjaan ilmaa jostakin?


oisko hehku tai käyttöjännite...
 
Sihti vaihdettu d5ws viikonloppuna. Savutus ehkä vähän väheni.
Vieläkin tekee tuplastarttia. Käynnistyy ja palaa sen 20sek - sammuu - käynnistyy ja jää päälle :sori:

Pakoputki falskaa myös kun löpö pääsee tuossa välisammutuksessa putken ulkopuolelle :btooth:

Ei osaa sanoa mikä vikana. Tuskin putki häiritsee kun käynnistyy heti perään. Keraaminen tulppakin mielestäni.

Edit: vetäiskö toi löpölinjaan ilmaa jostakin?

Kaksi viikko sitten korjasin oman vastaavan laitteen Volvo V50:ssä. Sihti tukossa ja palopesä halki ja yksi onkaloista ihan tukossa. Vikakoodeja antoi liian monista epäonnistuneista starteista (viittaa löytyneisiin vaurioihin). Vaihdoin myös hehkun ja kaikki tiivisteet, kun laite oli kerran levällään.

Yleinen vika näissä on myös ohjainlaitteen vika, joka antaa yleensä myös vikakoodin puhaltimesta, kun ohjainlaitteen vika liittyy ilmeisesti yleensä puhaltimen maadoitukseen piirikortilla. Eeperi Oy:n mukaan ohjainlaitetta ei oikein voida testata. Uusi maksanee 4-500 euroa (Volvolla myös koodauksen). Korjauksia tekee ainakin autoalarm ja sercap noin 150-160 euron hintaan. Omaan 2012 autoon tuo ohjainlaite oli laitteessa olevien leimojen mukaan vaihdettu noin 2016-2017 akselilla.

Tuosta kannattaisi ottaa varmaan vikakoodit ulos ensin, jos ei vielä ole otettu.
 
V50 nimenomaan kyseessä.

Suht puhdas oli kun osat vaihtoi.

Tänään vihdoinkin vikakoodi ja ei ollut auto lämmin :)
Liekki sammunut vehkeen ollessa päällä. Testeri ehdotti ilmaa järjestelmässä..

Akku vaihdettu 2vk sitten mutta epäilyttää vähän senkin toiminta kun voltit tipahtaa niin alas jos hetkenkin ovi auki ja valot päällä ilman moottoria. Voisin käydä mittauttaa sen jos sillä saisi sen pois suljettua.
 
Ja akkutesti näytti että ehtoon puolella 2vk vanha akku.
Takuuseen viety ja uus akku aivan tyhjä. latauksessa nyt.
 
Emännän autossa oli webasto ja ajoi lyhyttä ajoa. Ikinä se ei lähtenyt päälle kovemmalla pakkasella kun sitä olisi tarvinut. Pari vuotta vanha iso exide akku, enkä viitsinyt investoida siihen ylläpitolaturia saatika roikottaa johdossa, menee koko webaston idea. Voi sitä pelleilyä kun virta lopussa -20c pakkasessa ja akku takakontissa verhoilun alla. Temppuilu loppui siihen kun vaihtu auto jossa on lohkolämppäri ja sisätilanlämmitin.

Minulla tuli tammikuulla muutaman tonnin romun mukana ikään kuin yllätyksenä webasto. Eli sellaisen hankkiminen ei ollut minkäänlainen kriteeri, en ole ikinä aiemmin omistanut ajoneuvoa jossa olisi eeberi / webasto.

Olen onnellisesti ajellut +20 vuotta autoilla joissa on pelkkä lohkolämppäri (onneton säteilypaska tai "vanhan kunnon ajan lohkolämppäri" jollaiset sulatti lumetkin konepelliltä) ja sisätilan haaroitus. Nyt yhden (täällä E-Suomen tasalla poikkeuksellisen) pakkastalven kokemuksella webasto vie lohkolämppärin kanssa töhöilyä 6-0. Ainoa asia jossa lohkolämppäri on omien kokemuksieni mukaan ollut selkeästi parempi on sisätilan lämmitin. 2h tolpassa kovemmillakin pakkasilla (-20 C) on taannut sen ettei autossa ole tarvinnut käyttää pipoa, hanskoja eikä aina edes takkia. Sen sijaan webastoa pitäisi huudattaa varmaan toista tuntia että pääsisi samaan sisätilan lämpötilaan, osittaisen ongelman ollessa perinteisen kylmät nahkapenkit. En ole viitsinyt kokeilla tuntien huudatusta, koska itsekin ajan verraten pätkäajoa (työmatka 20-22min ja kauppamatka 5min).

Webaston ylivoimainen arkipäivien etu on omassa käytössä ollut se, että auton (moottorin) saa käyntilämpöiseksi todella pienellä varotusajalla sekä missä tahansa, esimerkiksi joka päivä töistä lähtiessä. Samalla saa lasit jos ei täysin auki niin nopeasti skraapattaviksi. Minua vituttaa yli kaiken lähteä edes nollakeleillä kylmällä autolla liikenteeseen, siksi olen pitänyt kaikkia autojani lämpötolpissa ihan +5 asteesta lähtien. Miellyttävä sisälämpötila, hallintalaitteet, ikkunat auki ym. Tämä on myös saanut aikaan vuosien jatkuvan ravaamisen taloyhtiön parkkipaikalla säätämässä lämmitystolpan kelloa, tyyliin moneltakohan huomenna aamusta lähden ruokakaupoille, entä iltapäivästä harrastuksiin ja / tai illalla kaveri kutsuu saunomaan. Toki näitä ongelmia ei ole, jos ei käytä lohkolämppäriä kuin vasta kunnon pakkasilla ja mielummin skrapailee autoaan jokainen aamu haistellen sen tyhjäkäynnin pakokaasuja. Webastolla vartti-30min "töhöttämistä" ja auto on joko lämmin tai todella lämmin, vähän fiiliksistä ja kiireestä riippuen. Työpaikalta, harrastuksista, asioilta tai vaikkapa frendin luota -10/15/20 asteen pakkasellakin lähtiessä.

Haittapuolena on sitten mainittu akun kestävyyden kanssa tasapainottelu. Itsekään en halua hyytyä jonnekin, koska "webasto söi akun" tai palella 20 asteen pakkasessa koska webasto ei käynnistynyt, koska akun jännite. Nykyisellä työpaikallani saa seinästä virtaa 24/7 ja olenkin lataillut auton akkua Ctekilla aina työpäivät vaikka mitään todellista tarvetta sille tuskin on. Olempa vain uskaltanut pitää webastoa aamuisin sekä iltapäivisin päällä, pakkasesta riippuen 30-40min vaikka työmatka on 20min. Minkäänlaisia ongelmia ei toistaiseksi ole ollut 10 vuotta vanhan webaston ja ties kuinka vanhan akun kanssa. Eli erinäiset webaston käyttöön / akkujen jaksamiseen liittyvät arjen ongelmat lienevät ainakin osin käyttäjä / viitseliäisyyskohtaisia?

Tämän yhden ainoan "webastotalven" kokemuksella en tahtoisi palata lohkolämmittimen, varsinkaan uudempien autojen höpönlöpön säteilylämmittimen käyttäjäksi juuri mistään syystä.
 
Viimeksi muokattu:
V50 nimenomaan kyseessä.

Suht puhdas oli kun osat vaihtoi.

Tänään vihdoinkin vikakoodi ja ei ollut auto lämmin :)
Liekki sammunut vehkeen ollessa päällä. Testeri ehdotti ilmaa järjestelmässä..

Akku vaihdettu 2vk sitten mutta epäilyttää vähän senkin toiminta kun voltit tipahtaa niin alas jos hetkenkin ovi auki ja valot päällä ilman moottoria. Voisin käydä mittauttaa sen jos sillä saisi sen pois suljettua.
Näissä tullut vastaan tankkilaitteessa olevan lämmittimen polttoaineoton ilmavuotoja, ei vuoda polttoainetta ulospäin, mutta ilmaa pääsee polttoaineen sekaan, lopputuloksena juurikin, että toimii, ei toimi, toimii, ei toimi.
 
Näissä tullut vastaan tankkilaitteessa olevan lämmittimen polttoaineoton ilmavuotoja, ei vuoda polttoainetta ulospäin, mutta ilmaa pääsee polttoaineen sekaan, lopputuloksena juurikin, että toimii, ei toimi, toimii, ei toimi.

Ok.

Nyt lähti ykkösellä päälle kun auto käynnissä. Yleensä vaan laitan valmiiksi lämpenemään ja silloin huomaa kun alkaa savuttamaan. Nyt ei savuttanut kun ekalla käyntiin.

Voi olla että kaikki viat johtui tuosta valmiiksi huonosta 2vk vanhasta akusta :facepalm: jotenkin olettamus että uusi akku toimii..

Seurailen tilannetta.
 
Ehkä tää alkaa ratkeamaan ja taitaa olla jiivee92 oikeassa.

Aamulla vikakoodi, Liekki sammunut vauhdissa.
Päivällä lähti tokalla kun oli 3h seissyt.
Iltapäivästä 5h seisonnan jälkeen pistin testerillä 15sek ajaksi pumpun päälle ja sitten starttasin. Ykkösellä päälle.

Vahvasti vaikuttaa ilmalta järjestelmässä.
Pumppuhan on kätevästi tankin päällä ja ei mitenkään pääse käsiksi :sori:
 
Pumppuhan on kätevästi tankin päällä ja ei mitenkään pääse käsiksi
Aika härski. En oo koskaan nähnyt tommosta vaikka kymmeniä lämmittimiä on tullut ropattua.

Yleensä aina se pumppu on siellä polttoaineputken välissä jossain tankin ja lämmittimen välillä.
 
Aika härski. En oo koskaan nähnyt tommosta vaikka kymmeniä lämmittimiä on tullut ropattua.

Yleensä aina se pumppu on siellä polttoaineputken välissä jossain tankin ja lämmittimen välillä.

Räjäytyskuvaa katsoin niin pitää vielä tarkistaa uusiksi toinen pääty tankista että näkyisikö sitä. Takaakselin puoli. Katsoin vain tuon mistä menee tankille letkut mutta ei hirveitä odotuksia.
 

Liitteet

  • 20210307_171832.jpg
    20210307_171832.jpg
    1,5 MB · Luettu: 144
Räjäytyskuvaa katsoin niin pitää vielä tarkistaa uusiksi toinen pääty tankista että näkyisikö sitä. Takaakselin puoli. Katsoin vain tuon mistä menee tankille letkut mutta ei hirveitä odotuksia.
Juu ei se pumppu siellä tankin päällä ole, vaan tankin takana alustassa ihan näkyvällä paikalla. Sinänsä ihan sama kun vika tuskin on pumpussa, vaan siinä tankkilaitteen pillissä jonka tiiviste 99% varmuudella väärin paikoillaan(vinossa). Eikös V50:ssä ole suoraan huoltoluukku josta pääsee tankkivarusteeseen käsiksi takapenkin alta. Varusteesta se pieni pikaliitinletku auki, pilli käteen ja uusi tilalle.

Itse olen monesti päätynyt vetämään vanhan pillin ja liittimen kakskomponentilla kiinni, ettei varmasti enää oireile...(nämä V70:jä joista joutuu aina tiputtamaan tankin). Se on sitten seuraavan murhe...
 
Juu ei se pumppu siellä tankin päällä ole, vaan tankin takana alustassa ihan näkyvällä paikalla. Sinänsä ihan sama kun vika tuskin on pumpussa, vaan siinä tankkilaitteen pillissä jonka tiiviste 99% varmuudella väärin paikoillaan(vinossa). Eikös V50:ssä ole suoraan huoltoluukku josta pääsee tankkivarusteeseen käsiksi takapenkin alta. Varusteesta se pieni pikaliitinletku auki, pilli käteen ja uusi tilalle.

Itse olen monesti päätynyt vetämään vanhan pillin ja liittimen kakskomponentilla kiinni, ettei varmasti enää oireile...(nämä V70:jä joista joutuu aina tiputtamaan tankin). Se on sitten seuraavan murhe...

Jees kiitos. Luin jostain muualtakin että tuo pilli voisi olla ongelma.
Huoltoluukkua ei ole ja siksi tämä on vähän hankala :/
Meinaatko että vaihtaisi tämännäköisen osan? Suge slange til Oliefyr Ny 30742055
En oikein muualta kuvaa löytänyt mutta tuon osanumeron sain kaivettua.
Pikaliitin irti tuosta, nykäsee pois, uusi tilalle ja pikaliitin kiinni?
Mikä tuossa hörppäsee ilmaa jos pilli on löpön seassa?
 
Jees kiitos. Luin jostain muualtakin että tuo pilli voisi olla ongelma.
Huoltoluukkua ei ole ja siksi tämä on vähän hankala :/
Meinaatko että vaihtaisi tämännäköisen osan? Suge slange til Oliefyr Ny 30742055
En oikein muualta kuvaa löytänyt mutta tuon osanumeron sain kaivettua.
Pikaliitin irti tuosta, nykäsee pois, uusi tilalle ja pikaliitin kiinni?
Mikä tuossa hörppäsee ilmaa jos pilli on löpön seassa?
Oletko katsonut myös lattiaverhoilun alta takapenkkien alta, muistaakseni V50:ssä nimenomaan on huoltoluukku.

Näyttää äkkiseltään oikealta osalta, ainakin D5 koneisessa V50:ssä juurikin tuo osa.
V70:ssä pilli on sininen ja suora + tulee nippaan tankkivarusteessa, jonka ympärille tulee varsinainen liitin letkuineen.
Ainakin jokainen mitä itsellä tullut vastaan on pillin tyvessä oleva kartiotiiviste istunut huonosti tankkivarusteeseen ja repii ilmaa/polttoainehuuruja tankin katosta, eikä polttoainetta pillin läpi tankin pohjalta kuten suunniteltu. Käsittääkseni tässä V50 imupillissä kaksi O-rengasta, eikä välttämättä yhtä suurella todennäköisyydellä vuoda tuosta. Kuitenkin halpa fiksi uusia.

Joko pillin vaihdon jälkeen tai ennen helpoin tarkastaa lämmittimen polttoaineen saanti, mikäli ei testereitä käytössä. Jos polttoaineen saannissa ongelmaa lämmittimen päässä, joka ei pillin vaihdolla korjaannu, niin pumppu vaihtoon.
 
Viimeksi muokattu:
Oletko katsonut myös lattiaverhoilun alta takapenkkien alta, muistaakseni V50:ssä nimenomaan on huoltoluukku.

Näyttää äkkiseltään oikealta osalta, V70:ssä pilli on sininen ja suora + tulee nippaan tankkivarusteessa, jonka ympärille tulee varsinainen liitin letkuineen.
Ainakin jokainen mitä itsellä tullut vastaan on pillin tyvessä oleva kartiotiiviste istunut huonosti tankkivarusteeseen ja repii ilmaa/polttoainehuuruja tankin katosta, eikä polttoainetta pillin läpi tankin pohjalta kuten suunniteltu.

Joo nostin verhoilua myös. Yksi johtojen läpivienti vain. Ei mitään luukkua :( Voi olla että vanhemmissa oli sitten.
Tässä 1.6D taitaa tuo tankin sisältö olla erilainen kuin isommissa dieseleissä. Ei esim ilmaannu löpösuodatin jos virtoja käyttää päälle-pois mikä taas pitäisi onnistua tuossa toisessa autossa (V70 5 sylinterinen). Tässä pitää imeä paluupuolelta letkut ja suodatin takaisin täyteen.
Tankin pudotukseksi tämä nähtävästi menee. Ei ole kun rampit itselläni niin voi olla että pitää turvautua johonkin..

edit: Polttoainepumppu Sähkö, Volvo V50 -2009 Tollanen ehkä siellä tankissa joten taitaa vaan olla tankin pohjalla tuo letku?
 
Onkos kenelläkään kokemuksia Binarin GMS-ohjausmoduulin (GSM-Modeemi – Teplostar.fi) nollauksesta. Ohjaus puhelimen välityksellä toimi yhden talven ajan moitteetta, mutta toisena talvena jostakin syystä lakkasi vastaamasta puheluun. Liittymänä käytössä prepaid. Käytäntö oli soittamalla laittaa laitos käyntiin ja sammuttaa autoon mennessä, ellei ollut jo ehtinyt sammua aiemmin. Binar 5D ja ko. laite nyt lähdössä kolmanteen talveen ja toimiva etäohjaus olisi mukava.

Edit. Saldoa löytyy ja liittymä toimii kyllä puhelimella käytettäessä.
 
Onkos kenelläkään kokemuksia Binarin GMS-ohjausmoduulin (GSM-Modeemi – Teplostar.fi) nollauksesta. Ohjaus puhelimen välityksellä toimi yhden talven ajan moitteetta, mutta toisena talvena jostakin syystä lakkasi vastaamasta puheluun. Liittymänä käytössä prepaid. Käytäntö oli soittamalla laittaa laitos käyntiin ja sammuttaa autoon mennessä, ellei ollut jo ehtinyt sammua aiemmin. Binar 5D ja ko. laite nyt lähdössä kolmanteen talveen ja toimiva etäohjaus olisi mukava.

Edit. Saldoa löytyy ja liittymä toimii kyllä puhelimella käytettäessä.

en tiedä vastausta ongelmaan mutta tällainen toimii hyvin, itellä näitä useammassa autossa: EBERSPACHER WEBASTO GSM CONTROLLER | eBay

sama systeemi siis, puhelulla käyntiin / pois. tai viestilläkin onnistuu. ja saa asetettua aikarajan minkä verran päällä maksimissaan soiton jälkeen.
 
Alkuperäinen 2008 asennettu bensalla käyvä Webasto Thermo top c ei tahdo käynnistyä. Tekee paljon savua käynnistysvaiheessa ja lähtee käymään vasta 2. tai 3. yrityksellä. Olisiko oikea lääke tilata seuraava setti ja irroittaa lämmitin autosta?

 
Alkuperäinen 2008 asennettu bensalla käyvä Webasto Thermo top c ei tahdo käynnistyä. Tekee paljon savua käynnistysvaiheessa ja lähtee käymään vasta 2. tai 3. yrityksellä. Olisiko oikea lääke tilata seuraava setti ja irroittaa lämmitin autosta?


Kyllä. Tai kannattaa tarkistaa että sähköliitoksissa ei ole häikkää. Eli käynnistettäessä tulee kunnollinen akkujännite sinne virtaliittimeen. Jos se on ok niin sen jälkeen tuo palopesäkokonaisuuden vaihto luultavasti auttaa.
 
Ehkä tää alkaa ratkeamaan ja taitaa olla jiivee92 oikeassa.

Aamulla vikakoodi, Liekki sammunut vauhdissa.
Päivällä lähti tokalla kun oli 3h seissyt.
Iltapäivästä 5h seisonnan jälkeen pistin testerillä 15sek ajaksi pumpun päälle ja sitten starttasin. Ykkösellä päälle.

Vahvasti vaikuttaa ilmalta järjestelmässä.
Pumppuhan on kätevästi tankin päällä ja ei mitenkään pääse käsiksi :sori:
Mä tiputtaisin sinuna tankin alas ja käyttäisin tankin auki. Monesti esim. vaggilaisissa tankin kannen putket voi olla hapettuneet puhki minkä takia esim MK4 Golffeissa kierti ilmaa kuplina aika rajusti moottorin linjoissa.
 
Onko kukaan asennuttanut Binar/Planar lämmitintä autoon, oliko suurin piirtein minkä hintainen työ ja paljonko meni tunteja? Riippuu toki varmaan paljon autosta.
 
Onko kukaan asennuttanut Binar/Planar lämmitintä autoon, oliko suurin piirtein minkä hintainen työ ja paljonko meni tunteja? Riippuu toki varmaan paljon autosta.
Sama aika Binarin asennuksessa menee kun Webaston/eberin, laitoin kaverin vw jettaan 2007 1.4tsi bensa ilman nosturia Binar 5s. Aikaa meni n 7 tuntia, ja makso noin 670€ tarvikkeineen.
 
Osaako joku neuvoa eberin kanssa joka ei käynnisty tai ilmeisesti liekki ei syty. Ohjainlaite kyllä lähtee päälle, sulekkeen otin irti. Laite tekee init testin ja sen jälkeen lähtee lämmittämään ihan normaalisti paitsi ilman lämpöä. pieni surina auton alta kuuluu mutta ei palopuhaltimen pöhinää..Vivaro A mallissa laite, vuodelta 2013.
 
Osaako joku neuvoa eberin kanssa joka ei käynnisty tai ilmeisesti liekki ei syty. Ohjainlaite kyllä lähtee päälle, sulekkeen otin irti. Laite tekee init testin ja sen jälkeen lähtee lämmittämään ihan normaalisti paitsi ilman lämpöä. pieni surina auton alta kuuluu mutta ei palopuhaltimen pöhinää..Vivaro A mallissa laite, vuodelta 2013.
Voihan siitä varmaan kattoa koodit mitä se meinaa. Ottaisin irti ja huolto/putsaus, tsekkaa palopesän, uusi hehku jne.
En tiedä eberistä pitääkö siinä pumppu sellaista ihan selvää naksuntaa.
 
Osaako joku neuvoa eberin kanssa joka ei käynnisty tai ilmeisesti liekki ei syty. Ohjainlaite kyllä lähtee päälle, sulekkeen otin irti. Laite tekee init testin ja sen jälkeen lähtee lämmittämään ihan normaalisti paitsi ilman lämpöä. pieni surina auton alta kuuluu mutta ei palopuhaltimen pöhinää..Vivaro A mallissa laite, vuodelta 2013.
Kun on eberi kyseessä, niin 99,95% varmuudella automatiikkavika, vikakoodi melko varmasti paloilmapuhaltimesta, mutta oikea vika on siellä automatiikassa, oikein huonolla säkällä molemmat, sekä puhallin että automatiikka ovat rikki. Kun automatiikka on irti, niin puhallin on helppo testata antamalla virtaa sille.
 
Osaako joku neuvoa eberin kanssa joka ei käynnisty tai ilmeisesti liekki ei syty. Ohjainlaite kyllä lähtee päälle, sulekkeen otin irti. Laite tekee init testin ja sen jälkeen lähtee lämmittämään ihan normaalisti paitsi ilman lämpöä. pieni surina auton alta kuuluu mutta ei palopuhaltimen pöhinää..Vivaro A mallissa laite, vuodelta 2013.
99,99% varmuudella sihti tukossa ja/tai palopesä sulanut. Laite pöydälle ja auki ja toteaa silmällä kunnon.

Jos nuo joutuu vaihtamaan niin 50/50 toimiiko vai onko myös ohjainlaite viallinen ja uusittava/korjattava.
 
Kyllä. Tai kannattaa tarkistaa että sähköliitoksissa ei ole häikkää. Eli käynnistettäessä tulee kunnollinen akkujännite sinne virtaliittimeen. Jos se on ok niin sen jälkeen tuo palopesäkokonaisuuden vaihto luultavasti auttaa.
Kuntoon tuli, mutta melkein koko päivä siihen meni. Kun toosa oli pöydällä, ei itse palopesän vaihtaminen ollut kummoinen homma. Todennäköisesti KIAsta on ollut etupuskuri irti, kun toosa on asennettu. Jos nyt olisi ottanut puskurin irti, olisi molempien reunojen peltiset puskurin kiinnikkeet pitänyt vaihtaa uusiin. Olivat niin happamat, että olisivat hajonneet. Itse Webasto oli selvästi laadukkaamman oloinen laite, kuin odotin. Materiaalit ja ratkaisut olivat ruuveja lukuunotamatta laadukkaita. Kierteen muovaavia ruuveja pidän VAG-konsernin tuotteille tyypillisen tasoisena ratkaisuna.
 
Onko ThermoConnectin toiminta muuttunut?
Onko muuttunut niin että jatkaa käyntiä "loputtomiin" jos auton käynnistää ennen kuin aika on kulunut loppuun?
Tällainen ominaisuus ilmaantui kun siirsin ThermoConnectin autosta toiseen, edellisessä en huomannut tätä, tosin käyttöpainike oli siinä paikassa josta en sitä nähnyt, joten pieni mahdollisuus on että en ole vain huomannut aimmin. Aina se ei kuitenkaan ole noin käyttäytynyt.
Jos auto ei ole käynnisä ja aika loppuu niin lämmitin kyllä sammuu.
Ja lämmitintä nimenomaan pitää ThermoConnect päällä koska napissa palaa valo ja appikin näyttää että on päällä.
Lämmittimenä jälkiasennus eberi ja muita ohjauslaitteita siihen ei ole kuin tuo Connect.
 
99,99% varmuudella sihti tukossa ja/tai palopesä sulanut. Laite pöydälle ja auki ja toteaa silmällä kunnon.

Jos nuo joutuu vaihtamaan niin 50/50 toimiiko vai onko myös ohjainlaite viallinen ja uusittava/korjattava.
Ei taida kannattaa otta työn alle, sen verran epäkiitollista homma yrittää korjata itse, kun en pysty tota pöydällä testaamaan vaan jotuisi purkamaan>vaihtamaan osan. Asentamaan takaisin autoon ja testaamaan ja taas purkamaan pois autosta jos vika ei kerralla korjaannu. Uuden merkkohtaisen lämmitysyksikön sais 800€ joka on luultavasti paljon halvempi kuin käyttää vanhaa laitetta korjaamossa korjattavana.
 
lämmitintä nimenomaan pitää ThermoConnect päällä koska napissa palaa valo ja appikin näyttää että on päällä.
Miten tästä voi päätellä mikä sen pitää päällä?

Ainakin mun Skodan Thermoconnect näyttää aina lämmittimen tilatiedon apissa ja omassa painikkeessaan. Jos painan weban käyntiin auton omasta painikkeesta tai auton omalla kaukosäätimellä, niin yhtä lailla thermoconnect näyttää lämmittimen olevan käynnissä.

Ainoa ero on se, että jotain muuta kautta käynnistetylle weballe se thermoconnect ei tietenkään osaa apissa näyttää jäljellä olevaa käyntiaikaa, koska se ei sitä tiedä.
 
Miten tästä voi päätellä mikä sen pitää päällä?

Ainakin mun Skodan Thermoconnect näyttää aina lämmittimen tilatiedon apissa ja omassa painikkeessaan. Jos painan weban käyntiin auton omasta painikkeesta tai auton omalla kaukosäätimellä, niin yhtä lailla thermoconnect näyttää lämmittimen olevan käynnissä.

Eipä ole mulla koskaan ennen näyttänyt että olisi päällä jos on kytketty jollain muulla päälle. Ehkä se silloin näyttääkin jos käytössä WBUS, mutta mulla se ei ole koskaan ollut, eikä ole nytkään.
Ja nyt kun on jälkiasennus vehje niin ei siihen taida muita päällä pitäjiä olla.
Kytketty sillälailla että kellonliitin menee suoraa ThermoConnectiin ja harmaa tulojohto liitetty puhaltimen ohjaukseen, joka herättää auton oman ilmastoinnin.
 
Ei tarvi olla WBUS käytössä, käyntitiedon saa Thermoconnectille ilman sitäkin.

Mutta jos ei kerran mitään muita käynnistäjiä lämmittimelle ole, ei kellokytkintä eikä kaukosäädintä, niin kaipa se päällä pysyminen sitten Thermoconnectiin jotenkin liittyy.

Eipä ole mulla koskaan ennen näyttänyt että olisi päällä jos on kytketty jollain muulla päälle.
Tässä kuitenkin viittaat siihen, että sen lämmittimen saisi kytkettyä päälle jollain muullakin kuin Thermoconnectilla? Kumminko se nyt sitten on, onko sille muita käyttölaitteita vai ei? :)

Vai onko tuo viittaus siihen aiempaan autoon jossa sama laite oli asennettuna?
 
Ei tarvi olla WBUS käytössä, käyntitiedon saa Thermoconnectille ilman sitäkin.
Mutta ainakin aimmin jos on kytkenyt harmaan tulojohdon johonkin niin ei se ole näyttänyt että lämppäri on päällä, vaan apissa on palanut se tulo 1 -indikaattori.
Vai miten muuten sen käyntitiedon saa?

Kysymyshän oli että onko ThermoConnectin logiikkaa muutettu että pysyy päällä kun aika loppu jos auto on käynnissä/liikkeessä? Oletko sinä huomannut tällaista?

Vai onko tuo viittaus siihen aiempaan autoon jossa sama laite oli asennettuna?
Viittaus tosiaan aiempiin autoihin, joissa ollut tehdasasenteiset lämppärit. On nyt neljännessä autossa.
 
Sen Thermoconnectin saa konfiguroitua niin, että se harmaa johto on lämmittimen käyntitieto. Mulla se on asennettu näin ja näyttää aivan oikein lämmittimen olevan käynnissä aina kun se on käynnissä, riippumatta siitä mistä ja miten se on käynnistetty.

Tuollaista muutosta toiminnassa en ole huomannut, käynnistän lämppärin aina Thermoconnectilla ja aina se myös sammuu kun asettamani aika on kulunut loppuun, vaikka lähdenkin ajamaan autolla.
 
Se taitaakin olla sidoksissa lämmittimen ohjaustapaan. Mulla on Lähtö 1 moodissa "Pulssiohjaus" ja silloin Tulo 1 on varattu käyntitiedolle. Jos yritän mennä muuttamaan tuota kuvasi mukaista Tulo 1 konfiguraatiota, niin sovellus ilmoittaa, että "Pulssiohjaus käyttää tulo 1:tä. Kytke pulssiohjaus pois päältä konfiguroidaksesi tulo 1:n asetuksia."Screenshot_20220103-124034.jpg
 
Näköjään joo. Pulssiohjausta vissiin pitää käyttää Telestartin kautta kytkettäessä.

Räppäsin tuota nyt lisää.
Jos auton sammuttaa, kun lämmitin on jäänyt päälle ajan loputtua, niin lämmitin ei sammu.
Sitten sen huomasin että web-käyttöliittymässä lukee, kun aika on apissa loppunut, että aikaa jäljellä alle minuutti ja se lukee siinä niin kauan että lämmittimen sammuttaa.
Ja jos auto on käynnissä ja laittaa lämmittimen päälle niin se sammuukin ajan loputtua.

Kytkin myös harmaan johdon irti kokeeksi, ei muuttanut toimintaa.

Pitää vielä kokeilla joskus, että ottaa sen lähdön johdon irti ja sitten laittaa päälle ja laittaa auton käyntiin, jääkö se sittenkin päälle.
Boksinhan saa myös uudelleen käynnistettyä ja resetoitua jotenkin sillä napilla, täytyy nämäkin kokeilla.
 
Itsellä on Eberin kauko-ohjaus mennyt jotenkin sököksi. Kauko-ohjain toimii, mutta ei yhdistä laitteeseen. Huolto-arvio oli tuhat euroa kun ei tiedetä vikaa niin menee selvityksessä. Huolto sanoi kuitenkin, että tuohon voisi asentaa jonkun toisenlaisen kauko-ohjauksen itse, sim-kortilla toimiva? Onko tuollaisesta kokemuksia?
 
Itsellä on Eberin kauko-ohjaus mennyt jotenkin sököksi. Kauko-ohjain toimii, mutta ei yhdistä laitteeseen. Huolto-arvio oli tuhat euroa kun ei tiedetä vikaa niin menee selvityksessä. Huolto sanoi kuitenkin, että tuohon voisi asentaa jonkun toisenlaisen kauko-ohjauksen itse, sim-kortilla toimiva? Onko tuollaisesta kokemuksia?

Kyllä, itellä tämmösiä parissa autossa EBERSPACHER WEBASTO GSM CONTROLLER | eBay
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 708
Viestejä
4 555 003
Jäsenet
75 047
Uusin jäsen
kakssataakolmesataa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom