Webasto / Eberspächer

Eikös kaikissa RCP moduleissa ole suoraan mahdollisuus käyttää mitä tahansa olemassa olevaa säädintä + puhelinta, tai näin ainakin mainostavat. Oletan ettei noihin tarvii mitään arduinoberry - virityksiä väkertää.

E: näköjään puhelinkäyttö vaatii kaveriksi vielä Therminal - moduulin. Nyt alkaakin näyttää ainakin Volvon oma softapohjainen kaukokäynnistyspäivitys ihan kilpailukykyiseltä, jos RCPn kaveriksi tarvii vielä toisen kalliin purkin.. :D

Tosin oma on vasta tulollaan venäjänmaalta, joten jää nähtäväksi mihin kaikkeen se loppupeleissä pystyy...

Niin sitä meinasin et jos ostaa tuon setin lisäksi myös eberin/webaston kaukosäätimen, joka maksaa jotain 300e.

Omavalmisteinen tekele arduinolla/raspberryllä olisi toki edullisempi ja saisi muitakin ominaisuuksia viriteltyä....
 
Hiukan ehkä.

Mulla on Eber+Remuc ja akku 2½ jälkeen ihan loppu. 10-15 min käytöllä voltit putoaa reilusti alle 11V, jopa 11.6V joka on Remucilla katkaisurajana (auto käynnistyy ihan hyvin vielä). Juuri laturilla ladattu akku kestää puolet pidempään käyttöä mutta putoaa silti nopeasti 12V pintaan. Akku perinteinen 105Ah, ei AGM.

Vaihdatin akun kun akkuliikkeen testin perusteella vanha oli 64% ja tosiaan Webaston jänniterajahälytys lauennut, jonka onneksi sai nollattua etänä Remucin tuen avulla.

Voikohan Remucin ilmoittamiin voltteihin edes luottaa? Jos ongelmana onkin joku markan osa, jonka tarkkuus on hehtaariluokkaa. Tai voisiko olla liian ohuet piuhat ja mistä Remuc edes mittaa voltit?

Jos akkuvalmistajan mukaan 12V on tyhjä akku. Olen käyttänyt Remucissa rajana 11,8V ja myös uudella akulla tulee välillä jänniterajahälytys puhelimeen ja lämmitys katkeaa. Välillä taas 15 min lämmitys toimii ilman ongelmia. Kuitenkin auto lähtee helposti käyntiin jänniterajahälytyksen jälkeen. Webaston oma jännitehälytysraja on ilmeisesti paljon alhaisempi, mutta sitä ei kai pysty muuttamaan kotikonstein kun Webastolla ei ole mitään näyttöä autossa.

Remucin lämpötila-anturi ainakin näytti 3,5 astetta väärin, mutta sen sai onneksi korjattua netistä Oma Remucin kautta.
 
Jos akkuvalmistajan mukaan 12V on tyhjä akku. Olen käyttänyt Remucissa rajana 11,8V ja myös uudella akulla tulee välillä jänniterajahälytys puhelimeen ja lämmitys katkeaa.
Taitaa mennä nyt sekaisin lepojännite ja jännite kuormitettuna.

Jos akusta ei oteta yhtään virtaa ja sen jännite on tasan 12V, niin kyllä se hyvin lähellä tyhjää on. Mutta ei tällä ole mitään tekemistä sen kanssa, mihin se jännite tipahtaa kun webasto on käynnissä. 11,8V on minusta turhan korkea katkaisuraja, kyllä se remucin näkemän jännite helposti tuohon tippuu uudellakin akulla. Remuc varmaankin ilmoittaa oman käyttöjännitteensä ja jos syöttö on otettu jostain sellaisesta paikasta jonka kautta menee myös auton puhaltimen syöttö, niin sekin osaltaan tiputtaa sitä jännitettä vielä voltin kymmenyksen tai parikin.
 
Viimeksi muokattu:
Tarttis toiseen autoon kortin Weballe. Törkeen hintaseks vaa noussu ebay yleismallin kortin hinta. Pistää miettimään että ostaako toista korttia vai vaihteleeko korttia sen mukaan kummalla autolla ajelee :D

Täällä kellään kokemuksia Orbbastosta? Mites kun kuvien mukaan noissa ei ole liittimiä vaan pelkkä kortti. Oliskohan mahdoton soveltaa käymään orkkis johtosarjaan?
 
Viimeksi muokattu:
Tarttis toiseen autoon kortin Weballe. Törkeen hintaseks vaa noussu ebay yleismallin kortin hinta. Pistää miettimään että ostaako toista korttia vai vaihteleeko korttia sen mukaan kummalla autolla ajelee :D

Täällä kellään kokemuksia Orbbastosta? Mites kun kuvien mukaan noissa ei ole liittimiä vaan pelkkä kortti. Oliskohan mahdoton soveltaa käymään orkkis johtosarjaan?
Kortti sökö vai puuttuu kokonaan? Suomessahan noita aivojen korjaajia löytyy heti useampi ja pikkurahalla tulee kuntoon.
 
Kerran olen korjauttanut webaston kortin ja se ei mennyt ollenkaan niinkuin piti. Kortti oli ehjä, kun vika oli muualla. Lähetin kortin testaukseen kun paloi hermot tilojen puutteen takia laitteen irtiottoon ym.. lopputulos oli se että kortti ei toiminut koskaan "korjauksen" jälkeen. Muutaman kuukauden sai taistella ja lopulta sain uuden jälkimarkkinakortin. Kyllä se 100€ palaa noissa korjauksissa vähintään. Mitä nuo ebayn kortit nykyään maksaa, joku 4v sitten ostin itse sellaisen ja pelannut moitteetta eikä paljoa yli 100€ maksanut. Mitä vikaa sulla on siinä kortissa?
 
Volkkarin thermotop-webasto lähtee vuodenvaihteen jälkeen huollettavaksi, vaihdetaan uusi palopesä. Ei enää auttanut vikakoodien nollaus vaan meni heti uudelleen lukkoon kun palopesä on liian karstainen(?) eikä tulppa enää jaksa sytyttää. Neljä vuotta / 200tkm tuo kestikin.
 
Volkkarin thermotop-webasto lähtee vuodenvaihteen jälkeen huollettavaksi, vaihdetaan uusi palopesä. Ei enää auttanut vikakoodien nollaus vaan meni heti uudelleen lukkoon kun palopesä on liian karstainen(?) eikä tulppa enää jaksa sytyttää. Neljä vuotta / 200tkm tuo kestikin.
Onko diesel vai bensa? Esson baarin mukaan bensa webastoissa ei karstoitu palopesä, en tiedä pitääkö paikkaansa?
Ainakin bensa golfissa kannattanee kytkeä ajon aikainen lämmitys pois päältä. Kovilla pakkasilla kaupunkiajossa thermotop käy muutaman minuutin jaksoja ilman syytä, autossa on lämmin ajon aikana ilman tuotakin. Tuo varmaan on myrkkyä palopesälle?
 
Onko diesel vai bensa? Esson baarin mukaan bensa webastoissa ei karstoitu palopesä, en tiedä pitääkö paikkaansa?
Ainakin bensa golfissa kannattanee kytkeä ajon aikainen lämmitys pois päältä. Kovilla pakkasilla kaupunkiajossa thermotop käy muutaman minuutin jaksoja ilman syytä, autossa on lämmin ajon aikana ilman tuotakin. Tuo varmaan on myrkkyä palopesälle?
Diesel. Kytkinkin jo tuon automaattisen lisälämmityksen pois päältä ettei turhaan karstoita muutaman minuutin pätkäpoltoilla.
Liike oli tutkinut ongelmaa eikä se ratkennutkaan palopesän vaihdolla, vaan teki samaa uudella osalla. Valo palaa siis muutaman sekunnin ja sen jälkeen sammuu. Epäilivät seuraavaksi että onko vika ohjausyksikössä, yrittävät sitä juuri paikoilleen.
Jos seuraavaksi tulee bensa-auto niin siihen ei webastoa, bensa lämpenee nopeasti eikä tule näitäkään satunnaisia huoltomenoja.
 
Diesel. Kytkinkin jo tuon automaattisen lisälämmityksen pois päältä ettei turhaan karstoita muutaman minuutin pätkäpoltoilla.
Liike oli tutkinut ongelmaa eikä se ratkennutkaan palopesän vaihdolla, vaan teki samaa uudella osalla. Valo palaa siis muutaman sekunnin ja sen jälkeen sammuu. Epäilivät seuraavaksi että onko vika ohjausyksikössä, yrittävät sitä juuri paikoilleen.
Jos seuraavaksi tulee bensa-auto niin siihen ei webastoa, bensa lämpenee nopeasti eikä tule näitäkään satunnaisia huoltomenoja.
Siis mikä liike siellä nyt arpakuutioi sen weban kanssa? Noista kun näkee jo 95% tarkkuudella suoraan vikakoodeista missä vika (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta) ja vika todennetaan purkamalla... Esim. poltinpäästä näkee ihan silmällä + yleismittarilla onko se toimintakelvoton vai ei.
Ja jos kyseessä Thermotop V niin en edes korjaisi, noista menee sisuskaluja kuin leipää ja maksaa hunajaa ja V:n tilalle menee heittämällä Evo mallin koko poltin...

Bensawebastoja en pelkäisi ollenkaan, ne on öljylämmittimiin verrattuna ikuisia, mitä nyt pieni riski spontaaniin itsesyttymiseen...:D
 
Volkkarin merkkihuolto. Vaihtoivat lopulta kaikki sisuskalut eli polttokammion ja ohjain/puhallinyksikön. Loppusummaksi tuli 1100e :shifty:
 
Volkkarin merkkihuolto. Vaihtoivat lopulta kaikki sisuskalut eli polttokammion ja ohjain/puhallinyksikön. Loppusummaksi tuli 1100e :shifty:
Miten ei yllättänyt yhtään...
Koita nyt edes vähän haastaa liikettä, ilmiselvästi autoa ropannut joku, jolla ei mitään käsitystä koko laitteesta.
Esim. Haaparannan puolelta kokonaan uusi Thermotop Evo olis ollu 800€ :rofl:
 
Miten ei yllättänyt yhtään...
Koita nyt edes vähän haastaa liikettä, ilmiselvästi autoa ropannut joku, jolla ei mitään käsitystä koko laitteesta.
Esim. Haaparannan puolelta kokonaan uusi Thermotop Evo olis ollu 800€ :rofl:
Työt päälle, tuskin olisi riittänyt tuo 1100€ mitä nyt maksoi.
 
Joo onhan se kova homma ottaa vanha pois ja laittaa uusi tilalle. Jos vertaa siihen, että ottaa vanhan pois, purkaa atomeiksi, tilata osat, kasaa uusilla osilla ja asentaa takasin. :D
 
Juuri kun pakkaset täällä susirajalla vasta alkoi niin webasto päätti lopettaa yhteistyön.
Eilen kauppaan lähtiessä ihmettelin että webasto ei ole päällä vaikka kaukosäätimestä olevinaan laitoin sen päälle, webasto kuitenkin käynnistyi ajon aikana napista painamalla. Tänään aamulla -28 astetta ja kaukosäätimen painallus aamulla aiheutti vain vihreän valon nopean vilkkumisen kakessa, webasto ei startannut. Kokeilin autossa olevasta katkaisimesta ja valo sammuu noin 2sekunnin jälkeen ja lämmittimen valikkoon ilmestyy error teksti.
Auto starttasi ihan hyvin, ei kuulostanut että virta olisi vähissä ja bensaakin yli puoli tankkia. Mittasin varmuuden vuoksi akun jännitteen työpäivän jälkeen, 7 tuntia ajamatta ja jännite 12,5 volttia, pakkasta "enää" 22 astetta.
Työpaikan naapurissa on "nyrkkipaja" joka sai näkyviin kaksi lisälämmittimen aiheuttamaa vikakoodia, ei kuitenkaan saanut selville mitä ne tarkoittaa eikä saanut nollattua niitä.
Autona vuoden 2013 Golf 1.4tsi bensakoneella ja tehdasasenteisella Webastolla, olikohan tuo Thermo top evo?
Ei huvittaisi merkkihuoltoon viedä, varmasti uusivat kaiken ja maksaa vähintään tonnin, pitänee kysellä webaston sielunelämää ymmärtävästä korjaamosta.
Pikaisella selvittelyllä webastoissa on ilmeisesti joku raja noille vikakoodeille, kolmen jälkeen menee lukkoon? Pystyykö muut kuin merkkihuolto korjaamaan tehdasasenteista lämmitintä, liekkö noissa eroa esim.ohjauselektroniikassa vs. jälkiasennus? Webasto itsessään on kuitenkin samanlainen...
 
Hankkiutuisin lähimmän harrastajan luokse jolla VCDS, selviää sama kuin merkkarillakin mutta paljon edullisemmin. Ja saa avattua lämmittimen lukosta sekä tehtyä komponenttitestausta.
 
Hankkiutuisin lähimmän harrastajan luokse jolla VCDS, selviää sama kuin merkkarillakin mutta paljon edullisemmin. Ja saa avattua lämmittimen lukosta sekä tehtyä komponenttitestausta.
Ok, kiitos tiedosta. Pitää katsella vag foorumilta apuja.
 
Taas kun tuli jumpattua -25c pakkasella latureiden ja webaston resetoinnin kanssa on todettava, että jopa on epävarma laite.
Joillain tuntuu toimivan ja uusissa autoissa toimii, mutta hyvin hyvin usein ongelmia. Menee siihen rahaakin kun muutaman vuoden välein ostelet AGM akkuja , ylläpitolatureita tai korjautat kortti- pumppu- yms vikoja.
Lohkolämmitin on loppupelissä suht vaivaton..
 
Taas kun tuli jumpattua -25c pakkasella latureiden ja webaston resetoinnin kanssa on todettava, että jopa on epävarma laite.
Joillain tuntuu toimivan ja uusissa autoissa toimii, mutta hyvin hyvin usein ongelmia. Menee siihen rahaakin kun muutaman vuoden välein ostelet AGM akkuja , ylläpitolatureita tai korjautat kortti- pumppu- yms vikoja.
Lohkolämmitin on loppupelissä suht vaivaton..
Onhan se vaivattomampi - varsinkin siellä korvessa jossa sitä ei voi edes käyttää.

Itsellä on akku täysin loppu ja välillä lämppäri ei lähde käyntiin kuin toisella tai kolmannella kerralla. Lisäksi savuttaa yleensä alussa reilusti, eli varmaan hehkut kaput ja/tai palopesä kaipaisi putsausta (tai sitten vain ei tykkää käynnistyä kunnolla <12V virroilla :D ).

Mutta siitä täytyy Eberille antaa pisteitä ettei mihinkään vikakoodin nollaamisjumppaan ole joutunut - kunhan vain painaa Remucista uudelleen käynnistä nappia niin homma OK...
 
Juuri kun pakkaset täällä susirajalla vasta alkoi niin webasto päätti lopettaa yhteistyön.
Eilen kauppaan lähtiessä ihmettelin että webasto ei ole päällä vaikka kaukosäätimestä olevinaan laitoin sen päälle, webasto kuitenkin käynnistyi ajon aikana napista painamalla. Tänään aamulla -28 astetta ja kaukosäätimen painallus aamulla aiheutti vain vihreän valon nopean vilkkumisen kakessa, webasto ei startannut. Kokeilin autossa olevasta katkaisimesta ja valo sammuu noin 2sekunnin jälkeen ja lämmittimen valikkoon ilmestyy error teksti.
Auto starttasi ihan hyvin, ei kuulostanut että virta olisi vähissä ja bensaakin yli puoli tankkia. Mittasin varmuuden vuoksi akun jännitteen työpäivän jälkeen, 7 tuntia ajamatta ja jännite 12,5 volttia, pakkasta "enää" 22 astetta.
Työpaikan naapurissa on "nyrkkipaja" joka sai näkyviin kaksi lisälämmittimen aiheuttamaa vikakoodia, ei kuitenkaan saanut selville mitä ne tarkoittaa eikä saanut nollattua niitä.
Autona vuoden 2013 Golf 1.4tsi bensakoneella ja tehdasasenteisella Webastolla, olikohan tuo Thermo top evo?
Ei huvittaisi merkkihuoltoon viedä, varmasti uusivat kaiken ja maksaa vähintään tonnin, pitänee kysellä webaston sielunelämää ymmärtävästä korjaamosta.
Pikaisella selvittelyllä webastoissa on ilmeisesti joku raja noille vikakoodeille, kolmen jälkeen menee lukkoon? Pystyykö muut kuin merkkihuolto korjaamaan tehdasasenteista lämmitintä, liekkö noissa eroa esim.ohjauselektroniikassa vs. jälkiasennus? Webasto itsessään on kuitenkin samanlainen...

Tähän ongelmaan löytyi syy, kiertovesipumppu oikosulussa.
Ad korjaamo Joensuussa lupasi tuon kuntoon hintaan 290€, sisältää osat työt ja nesteet.
Taidan maksaa suosiolla, ei huvita itse jumpata tuon kanssa ilman Volkkarin diagnoosi laitteita. Oli sentään halvempi kuin merkkikorjaamon arvio (900€).
 
Mikähän olisi optimi lämmitin vaihtoehto 6.5L detroit dieselille?

Android äppi olisi toki plussaa.
 
Mulla on Volvo V70:ssä (2.5T -05) jälkiasennettu Webasto, ei tietoa mallista, kaukosäädin on T100. Pystyykö sisätilapuhaltimen nopeutta jotenkin säätämään?

Sisätilat eivät nimittäin lämpene kunnolla, kun puhallin puhaltaa aivan minimillä, eli vain hyvin pieni ilmavirta lämmittää sisätilaa. Pidän ilmastointia aina automaatilla.
 
Mulla on Volvo V70:ssä (2.5T -05) jälkiasennettu Webasto, ei tietoa mallista, kaukosäädin on T100. Pystyykö sisätilapuhaltimen nopeutta jotenkin säätämään?

Sisätilat eivät nimittäin lämpene kunnolla, kun puhallin puhaltaa aivan minimillä, eli vain hyvin pieni ilmavirta lämmittää sisätilaa. Pidän ilmastointia aina automaatilla.

En tiedä miten juuri kyseisessä volvossa on kytkentä toteutettu, mutta jos ohjelmoitavalla ipcu-releellä, niin onnistuu uudelleen ohjelmointi. Vaatii tosin testerin ja releen esiin kaivamisen.

IPCU-rele, ohjelmoitava

tuon näköinen mötikkä, voi olla kojelauden uumenissa tai konehuoneessa.
 
Itsellä V50 -09 ja siinä alkuperäinen polttonestelämmitin. Toiminut aikaisemmin ilman ongelmia, mutta nyt ei välttämättä aloita lämmitystä ollenkaan vaikka ajastin on kytkettynä. Mitään vikakoodeja ei ole, mutta savuttaa niin pirusti että muutamaan kertaan miettinyt liikennevaloissa luuleeko joku auton olevan tulessa.
 
En tiedä miten juuri kyseisessä volvossa on kytkentä toteutettu, mutta jos ohjelmoitavalla ipcu-releellä, niin onnistuu uudelleen ohjelmointi. Vaatii tosin testerin ja releen esiin kaivamisen.

IPCU-rele, ohjelmoitava

tuon näköinen mötikkä, voi olla kojelauden uumenissa tai konehuoneessa.
Konepellin alla on kuskin puolella Webaston härveleitä, pitääpä vilkaista tarkemmin. Sulakkeita ainakin, muistaakseni...

Eipä tämä iso ongelma sinänsä, kun moottori kuitenkin lämpenee hyvin, niin ajossa auto on lämmin melkein heti, mutta tuulilasia saa kyllä skraapata pikkupakkasillakin.
 
Mulla on Volvo V70:ssä (2.5T -05) jälkiasennettu Webasto, ei tietoa mallista, kaukosäädin on T100. Pystyykö sisätilapuhaltimen nopeutta jotenkin säätämään?

Sisätilat eivät nimittäin lämpene kunnolla, kun puhallin puhaltaa aivan minimillä, eli vain hyvin pieni ilmavirta lämmittää sisätilaa. Pidän ilmastointia aina automaatilla.

Et halua sitä kovemmalle tai on akku tyhjänä sen jälkeen. Ei sen ole tarkoituskaan kovaa puhaltaa sisälle.
 
Et halua sitä kovemmalle tai on akku tyhjänä sen jälkeen. Ei sen ole tarkoituskaan kovaa puhaltaa sisälle.
Ei kovaa, mutta vähän enemmän kuin nyt. Nyt siis tulee niin pieni henkäys, että suunnilleen parin asteen pakkasessa tuulilasi pieniä sulia reikiä lukuun ottamatta jäässä. Akkua voin kyllä tarvittaessa ladata, toki mielummin en.
 
Ei kovaa, mutta vähän enemmän kuin nyt. Nyt siis tulee niin pieni henkäys, että suunnilleen parin asteen pakkasessa tuulilasi pieniä sulia reikiä lukuun ottamatta jäässä. Akkua voin kyllä tarvittaessa ladata, toki mielummin en.

Oletko kokeillut vaikuttaako siihen se mikä asetus on jätetty päälle sammuttaessa? Jossain siihen voi vaikuttaa noin
 
Oletko kokeillut vaikuttaako siihen se mikä asetus on jätetty päälle sammuttaessa? Jossain siihen voi vaikuttaa noin
Mulla Seatiin jälkiasennettu ja toimii juuri noin. Eli viimeisin asetus vaikuttaa. Jos tiedän, että kovat pakkaset ja haluan ikkunat varmasti sulaksi, niin pistän ennen auton sammutusta lämmityksen täysille erikseen löytyvästä napista (puhallus tuulilasiin).
 
Itsellä V50 -09 ja siinä alkuperäinen polttonestelämmitin. Toiminut aikaisemmin ilman ongelmia, mutta nyt ei välttämättä aloita lämmitystä ollenkaan vaikka ajastin on kytkettynä. Mitään vikakoodeja ei ole, mutta savuttaa niin pirusti että muutamaan kertaan miettinyt liikennevaloissa luuleeko joku auton olevan tulessa.
Eberissä ollut samoja oireita aikanaan niin siellä oli joku verkko tai sihti palanut puhki. Lämmitin käynnistyi ihan normaalisti mutta savutti ihan helvetisti eikä lämmittimen pakokaasut olleet kuumia. Normaalisti sulattaa lumen kovillakin pakkasilla helposti.
 
Itsellä V50 -09 ja siinä alkuperäinen polttonestelämmitin. Toiminut aikaisemmin ilman ongelmia, mutta nyt ei välttämättä aloita lämmitystä ollenkaan vaikka ajastin on kytkettynä. Mitään vikakoodeja ei ole, mutta savuttaa niin pirusti että muutamaan kertaan miettinyt liikennevaloissa luuleeko joku auton olevan tulessa.
Itellä sama auto ja samat ongelmat. Joskus kun epäonnistuu ne eberin kaksi starttiyritystä se menee johonkin jumitilaan toviksi ja viiksestä ei saa tuota käyntiin. Sulakkeen kun käy nappaamassa hetkeksi pois, resetoituu myös tuo jumitila. Yleensä sitten lähtee käyntiin mutta mahtavan savutuksen kanssa. Palotila on ilmeisesti epäonnistuneista kerroista täynnä dieseliä, jonka takia sitten savuttaa.

Syitä tähän vikaan en tiedä, kun en ole viitsinyt eberiä irroittaa ja avata, mutta tuo @lusmux mainitsema sihtiongelma on yksi mahdollinen. Se joko karstoittuu tai palaa puhki ajanmyötä. Karstoittuminen tapahtuu nopeastikkin jos autolla ajaa pätkäajoa, koska auto itse käyttää tuota eberiä myös ja lyhyellä ajolla eberi ei ehdi käydä tarpeeksi.

Toinen mahdollinen on että ohjainkortti on sökö joka yleensä johtuu taasen siitä että palotilan puhallin alkaa vedellä viimeisiää.

Itselläni jää auton vikakoodeihin ainoastaan tälläinen vika kun tuo eberi menee jumitilaan:
upload_2019-1-23_10-38-31.png
 
En ole kokeillut, pitää testata. Pidän ilmastoinnin automaattiasetusta aina päällä, niin ei ole tullut testattua vahingossakaan.

Saabissa oli paskamainen jälkiasenteisen kanssa.
Saabi sulkee ilmanvaihtoläpät noin 20min auton sammuttamisen jälkeen jonka jälkee toimi vastaavalla tavalla kuin sulla.. hyvin pieni ilmavirta pääsi läpi.
Piti viritellä läppien moottoreita että ei saa sähköä kun auto sammuksissa niin toimi hyvin.

Sitä eberin/webaston relettä pystyy ohjelmoimaan oikeanlaisella laitteella ja siitä säädetään puhaltimen nopeus.
 
Eberissä ollut samoja oireita aikanaan niin siellä oli joku verkko tai sihti palanut puhki. Lämmitin käynnistyi ihan normaalisti mutta savutti ihan helvetisti eikä lämmittimen pakokaasut olleet kuumia. Normaalisti sulattaa lumen kovillakin pakkasilla helposti.
Oliko minkälainen/hintainen urakka vaihtaa sihti?
 
Itsellä V50 -09 ja siinä alkuperäinen polttonestelämmitin. Toiminut aikaisemmin ilman ongelmia, mutta nyt ei välttämättä aloita lämmitystä ollenkaan vaikka ajastin on kytkettynä. Mitään vikakoodeja ei ole, mutta savuttaa niin pirusti että muutamaan kertaan miettinyt liikennevaloissa luuleeko joku auton olevan tulessa.

Millä vikakoodit katsottu? Mulla oli v50 2.0D lämppärin kenno tukossa niin webasto teki samaa kun neste ei kiertänyt tarpeeksi. Autocom ja vida näytti webaston vikakoodit, mikään torque tms aplikaatio niitä ei näe.
 
Itellä sama auto ja samat ongelmat. Joskus kun epäonnistuu ne eberin kaksi starttiyritystä se menee johonkin jumitilaan toviksi ja viiksestä ei saa tuota käyntiin. Sulakkeen kun käy nappaamassa hetkeksi pois, resetoituu myös tuo jumitila. Yleensä sitten lähtee käyntiin mutta mahtavan savutuksen kanssa. Palotila on ilmeisesti epäonnistuneista kerroista täynnä dieseliä, jonka takia sitten savuttaa.

Syitä tähän vikaan en tiedä, kun en ole viitsinyt eberiä irroittaa ja avata, mutta tuo @lusmux mainitsema sihtiongelma on yksi mahdollinen. Se joko karstoittuu tai palaa puhki ajanmyötä. Karstoittuminen tapahtuu nopeastikkin jos autolla ajaa pätkäajoa, koska auto itse käyttää tuota eberiä myös ja lyhyellä ajolla eberi ei ehdi käydä tarpeeksi.

Toinen mahdollinen on että ohjainkortti on sökö joka yleensä johtuu taasen siitä että palotilan puhallin alkaa vedellä viimeisiää.

Itselläni jää auton vikakoodeihin ainoastaan tälläinen vika kun tuo eberi menee jumitilaan:
upload_2019-1-23_10-38-31.png

Mulla kans tekee ford kugan eberi tuota ja noiden parin yrityksen jälkeen tiputtaa dieseliä eberin pakoputkesta. Jos käyntiin saa niin savuttaa kuin passarivaunu. Tuohon vaihdettu paloilmapuhallin sukka ja ohjainboksi jonka jälkeen toimi sen talven moitteetta nyt menty taas pari talvea lähtee ei lähde ja laitoin lohkolämppärin/sisätila puhaltimen kun jaksanut enää leikkiä. Rahaa tuohon saa äkkiä palamaan uuden kamppeen verran jos liikkeessä alkaa noita remointoimaan.
 
Suunnitelmissa olisi ostaa Planar 44D ilmalämmitin Sprintteriin. Mutta nähtävästi siinä ei olekkaan suoraa ohjausta kytkintiedolla, vaan kaikki ohjaimet ovat digitaalisia. Tarkoitus olisi, että sen saisi GSM ohjauksella päälle ja pois. Autossa on jo GSM ohjaus muille laitteille, joten ei kiinnosta ostaa toista GSM purkkia sitä varten. No helpointa taitaa olla ostaa mööbeli ja tutkia mitä väylässä kulkee.

Googlettelun tuloksena tosin selvisi että NA-mallissa olisi kytkin tulo, mutta EU-mallissa ei.
 
Itsellä V50 -09 ja siinä alkuperäinen polttonestelämmitin. Toiminut aikaisemmin ilman ongelmia, mutta nyt ei välttämättä aloita lämmitystä ollenkaan vaikka ajastin on kytkettynä. Mitään vikakoodeja ei ole, mutta savuttaa niin pirusti että muutamaan kertaan miettinyt liikennevaloissa luuleeko joku auton olevan tulessa.

Poltinputki halki, tyyppivika volvon tehdaseberissä.
 
Saabissa oli paskamainen jälkiasenteisen kanssa.
Saabi sulkee ilmanvaihtoläpät noin 20min auton sammuttamisen jälkeen jonka jälkee toimi vastaavalla tavalla kuin sulla.. hyvin pieni ilmavirta pääsi läpi.

Minulla oli samanlainen ongelma jälkiasenteisen kanssa, eri auto tosin. Muutama minuutti sammuttamisen jälkeen se kääntää läpät ohjaamaan ilmavirran kasvoille osoittaviin aukkoihin. Eipä sulanu ikkunat, kun vain IPCU-releellä pyöritettiin puhallinta.

Ratkaisin ongelman niin, että otin koko IPCU:n pois ja laitoin lämmittimen ohjaamaan lämppärin säätöpaneelin aktiiviseksi. Nyt saa sitten säätimistä asettaa, mihin se puhaltaa ja millä voimakkuudella.
 
Tietääkö joku onko volkkarin webaston alkuperäiskukosäädintä mahdollista päivittää T100 versioon jossa tulee siis lisänä vain se näyttö?
 
Tietääkö joku onko volkkarin webaston alkuperäiskukosäädintä mahdollista päivittää T100 versioon jossa tulee siis lisänä vain se näyttö?

Taitaa se vastaanotin olla myös erilainen, kun se sisältää lämpötilanmittauksen eli ei välttämättä toimi tai jos toimii niin ominaisuuksia putoaa pelistä. Onko sulla tällä hetkellä t91 automerkin logolla?
 
Taitaa se vastaanotin olla myös erilainen, kun se sisältää lämpötilanmittauksen eli ei välttämättä toimi tai jos toimii niin ominaisuuksia putoaa pelistä. Onko sulla tällä hetkellä t91 automerkin logolla?
Näin on juu. Onhan tolla kyllä sisälämmöt ja kaikki tiedossa jo kun säätää aikaa parametrien mukaan kun ajastaa. Lisäksi myös osaa sammua ja käynnistyä moottorin/ulkolämpötilan mukaan.
 
Löytyikin Vag arenasta vastaus itselle niin ajattelin tänne päivitellä:
Sen verran huomasin, kun asentelin omaan autoon Webaston T100 HTM kaukosäädintä vastanottimineen, että sitä käyttämällä ei lähde sisäpuhallin päälle, vaikka seisontalämmitin on tehdasasenteinen ja toimi kyllä Climatronicin nappulasta. Laitoin sitten alkuperäisen T91r ja sen vastaanottimen ja niin vaan lähti sisäilmapuhallin kepittämään
smiley.gif


Eli nuo Thermoconnectit ja Telestartit ilmeisesti käyttävät eri komentoa käynnistykseen kuin nuo tehdasasenteiset T91r:rät
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 786
Viestejä
4 557 636
Jäsenet
75 055
Uusin jäsen
1Need2Pee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom