No niin, tyhmä kysymys kun ei ole aikaisemmin kokemusta Freesync/Gsync ominaisuuksista:
Mulla on Acer b270u -näyttö, joka toimii max 75hz ja sen tuettu FreeSync-tuki on hyvin rajatulle 48-75hz välille. Näytönohjaimen osalta siirryn vihreästä leiristä punaiseen, AMDn maailmaan. Olen suhteellisen allerginen turhalle GPUn rasitukselle ja erittäin allerginen repeilevälle kuvalle. Todennäköisesti tuleva koneeni pyörittää käytännössä kaikkia pelaamiani pelejä yli reilusti yli 75fps eli menee reilusti yli näytön virkistystaajuuden. En erityisesti pelaa kilpailullisia shoottereita tai pelejä, kuten ehkä myös näytöstä huomaa ettei virkistystaajuuteen ole panostettu enempää.
Mikä näistä on oikea tapa toimia:
- FreeSync päälle, V-Sync / Framelimit säätö pelien asetuksista
- FreeSync päälle, Frame rate target control globaalisti 75fps tai vähän alle (73-74fps)
- FreeSync pois, V-sync / framelimit säätö pelien asetuksista, ja tarpeen vaatiessa sitten FreeSync päälle jos pelaa jotain oikeasti vaativaa joka pyörii tuetulla välillä
- Adrenalinista "Wait for Vertical sync" globaalisti päälle?
?
...ja ilmeisesti jos sitten jotain PUBGia / CSää tms. pelaan, niin vsync pois päältä ja Enhanced Sync käyttöön ajuriasetuksista, ja tarpeen mukaan sitten joku framelimitteri pelistä tai muuten. Saatan kyllä muutenkin olla päivittämässä edes johonkin 120hz näyttöön, mutta sama kysymys minulla on silloinkin.