Linkkaamassasi kohdassa ei ole mitään todisteita väitteillesi. Nvidian henkilö puhuu VRR perusperiaatteesta jonka tietää sokea kanakin. Ja 2. Pelkkä linkkien / upotusten heitto on tällä palstalla käsittääkseni kielletty, joten skarppaa kiitos.
VRR päätehtävä on synkata virkistystaajuus ruudunpäivitykseen ja näin ollen näyttää framet oikeaan aikaan ilman judderia. Samalla se vähentää repeilyä, mutta ei poista sitä täysin. Siksi se on suunniteltu Vsyncin kanssa käytettäväksi.
Mun näkemys on erilainen, eli päätehtävä synkronoinnilla on estää repeily joka on visuaalisesti karmean näköistä, ja tosiaan tuosta judderin poistosta yms. sulavoittamisesta mielellään haluaisin lähteitä, kun olen paljon VRR lukenut enkä yhtään todistetta tuosta nähnyt. Divvy:n heittämä frametimejen ''tasoitus'' on ihan järkeenkäypä, mutta vailla todisteita toistaiseksi.
120hz näytöllä dropit ei tunnu niin pahalta kuin 60hz, eikä hiirellä tunnu niin selvästi kuin pädillä. Fakta on se että jokainen droppi V-syncin kanssa tuottaa epätasaista frametimeä ja tuottaa näkyvää nykimistä kuvaan.
Kyllä, mitä ylempänä ne dropit tapahtuu niin sitä siedettävämpiä ne on. Mutta väitätkö tosiaan että jokainen, kirjaimellisesti kaikki dropit esim. 120 -> 100 näkyy nykivänä kuvana? Menee jo aika hiusten halkomiseksi noin pienet erot frametimessä, joten en kyllä pieniä frametimejen vaihteluja usko kovimpienkaan kultasilmien näkevän. Joku 120 --> 70 ehkä menisi vielä erona käytännössä?
Ihan kiva jos ei sitä nykimistä huomaa, aika moni vain niin tekee. VRR on mielestäni must have ominaisuus varsinkin pc-pelaamisessa.
Joo ihmiset on erilaisia ja sama se jos joku huomaa ja toinen ei, mun mielestä VRR ei ole must have, mutta hyödyllinen, tosin myös yliarvostettu. Esim. arvostelijoiden näkee kirjoittavan VRR:stä ''Butter smooth gaming experience'' joka on aivan hevonpaskaa. Enough FPS --> Sulava pelikokemus. Ei VRR tee uusia ruutuja, jota tarvitaan riittävä määrä sulavaan pelikokemukseen.
VRR ei ikävä kyllä korjaa kaikkea stutteria ja hitauden tuntua, jos FPS esim. droppaa 60 ja seuraavassa syklissä FPS on edelleen alhainen, eli droppailee muutenkin kuin 1% frameina, niin sitä ei VRR korjaa mitenkään, pelasin Warzonea satoja tunteja ja kyllähän se stutteroi myös VRR ON. Repeilyä ei ole ollut ikinä VRR ON ilman V-synciä, koska LFC.
Ja osa tökkimisen tuntumisesta tulee input lagista joka vaihtelee lennosta kun FPS tipahtelee, VRR ei pysty tekemään inputlagille muuta kuin hieman nostaa, ja tosiaan en usko hetkeäkään että 120 fps -> 60 fps droppi hoituu VRR:llä ilman mitään kompromisseja. Lähteitä kehiin ja uskon välittömästi