VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Huoneen rajan asettaminen on about yhtä vaikeaa kuin sormella neliön piirtäminen itsensä ympärille. Mutta, älkää ny helvetti sentää pelatko telkkarin eessä, se boundary ei auta mitään kun pelaajalle iskee joku primitiivireaktio ja sitten on telkkari halki.
Olkkarissa on paras tila room scalelle. Viven kanssa toiminut ihan ok. Tosin pari päivää sitten tyttö kyllä huitasi ekan kerran 65" olediin beat saberia pelatessa :|. Onneksi ei jäänyt jälkiä. Toinen olisi tykkihuone missä vive oli ennen, mutta herkemmin siellä osu katosta roikkuvaan tykkiin... No tällä pääsee sitten vaikka ulos naurattamaan naapureita XD. Toki syksyllä ja talvella ei kovin mukavaa.

Mutta hyvä tietää, että rajat on helppo vedellä ja vaikka uusiksi jos häviää.

e: Headsträppiä kovin mietin, mutta aattelin mennä vakiolla aluksi. Voi olla, että on pakkohankinta. Saako akun kestoa lisättyä millä tahansa akkupaketilla vai pitääkö olla se alkuperäinen akkusträppi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Olkkarissa on paras tila room scalelle. Viven kanssa toiminut ihan ok. Tosin pari päivää sitten tyttö kyllä huitasi ekan kerran 65" olediin beat saberia pelatessa :|. Onneksi ei jäänyt jälkiä. Toinen olisi tykkihuone missä vive oli ennen, mutta herkemmin siellä osu katosta roikkuvaan tykkiin... No tällä pääsee sitten vaikka ulos naurattamaan naapureita XD. Toki syksyllä ja talvella ei kovin mukavaa.

Mutta hyvä tietää, että rajat on helppo vedellä ja vaikka uusiksi jos häviää.

e: Headsträppiä kovin mietin, mutta aattelin mennä vakiolla aluksi. Voi olla, että on pakkohankinta. Saako akun kestoa lisättyä millä tahansa akkupaketilla vai pitääkö olla se alkuperäinen akkusträppi?
Yksi mitä nyt ainakin kannattaa tehdä on, että se pelialue on suunnattu niin, että telkkari on selän takana. Mutta se ei tietenkään auta jos pelissä pyöritään ympäriinsä (beat saberissakin on niitä 360 asteen kenttiä). Toinen on että on joku pieni matto siinä keskikohdassa niin tuntee jaloilla sen kun poistuu siitä optimipaikalta. Ja melkein mikä tahansa akku käy lisäämään peliaikaa, mutta jotkut akut kuormittaa vähemmän laitteen omaa akkua.
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Muuten onko mahdollista ohittaa tämän turvaverkko (jos pelaa tod. isossa tilassa)? Muistan, et CV1 ja Rift s oli mahdollista ohittaa kyseinen turvaverkko. Kaverilla kuin kokeilin Quest 2-ta, niin en huomannut ohittamisen mahdollisuutta!?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Muuten onko mahdollista ohittaa tämän turvaverkko (jos pelaa tod. isossa tilassa)? Muistan, et CV1 ja Rift s oli mahdollista ohittaa kyseinen turvaverkko. Kaverilla kuin kokeilin Quest 2-ta, niin en huomannut ohittamisen mahdollisuutta!?
Ainakin jos olet kehittäjätilassa sen saa kokonaan pois päältä. Ja kehittäjätilassa olet jos haluat mitään SideQuestista latailla.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Miten tämä Squadrons voi olla näin, kun EA forumilla on edelleen 500+ sivuinen ketju, että VR toimii äärimmäisen huonosti, tökkii ja laatta lentää veteraaniltakin?


Itse ostaisin ton heti, jos olisi korjattu ja juuri vielä HOTASin kanssa pelattavaksi :(
Luultavasti valittajat äänessä, toki voi riippua store versiosta ja laseista, ilmeisesti SteamVR ei toimi niin jouhevasti kuin EpicStore suora oculus tuki, mikä mulla on.

Hyvin tämä minulla pelittää, ja HOTAS deadzone patchin jälkeen mulla ei ole isompaa valittamista. 2070 superi pyörii high asetuksilla. Muutamia kertoja on tullut tökkiviä pelejä, mutta voi johtua netistäkin. Yleisesti ottaen on pelittänyt todella hyvin Quest2 Linkillä vaikka Link ei vielä 90hz tue.

Alussa tunsin lievää huonoa oloa, mutta nyt kieputan alusta miten vain ilman että se tuntuisi ollenkaan. Ja kyllä minulle tulee huono olo jos VR toteutus tökkii.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Olen seurannut toimitusaikoja viime aikoina hartaasti. Tämän hetken hyvin epämääräinen tieto on, että aikaiset ennakkotilaajat alkaisivat saamaan yksikköjä marraskuun alussa. Tästä ei ole kuitenkaan tullut mitään varmistusta tai lisätietoa.

Myöhemmät ennakkotilaajat (viimeisen kk sisällä) saisivat yksikköjä joulukuussa. Verkkokauppa on sitten kysymysmerkki siinä suhteessa mikä heidän suhde on HP:n kanssa. Voi hyvin olla, että Verkkokauppa saa ensimmäiset yksiköt vasta ensi vuoden puolella...

Itsellä on heinäkuun lopulla ennakkotilattu ja maksettu G2 Saksan Bestwaresta.
Luulisi kuitenkin, että Verkkokauppa.com suomen markkinoilla suurena toimijana olisi laittanut ennakkotilauksen x määrästä laseja kun ovat ne listanneet myyntiinkin. Tosin eivät ainakaan aspassa osanneet sanoa yhtään mitään asiaan.
 
Liittynyt
13.06.2017
Viestejä
40
Kellään tota Oculuksen omaa Link kaapelia, jaksaako ladata akkua pelatessa? Itsellä tommonen amazonista ostettu 6 metrin "halpis" jolla pystyy kyllä pelata, oculus softan testi näyttää 2.2 Gbit/s nopeudeksi USB 3.1 Gen2 portissa ja akku hiipuu pelatessa. Heikko kaapeli vai vastassa portin maksimi virrananto?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Kellään tota Oculuksen omaa Link kaapelia, jaksaako ladata akkua pelatessa? Itsellä tommonen amazonista ostettu 6 metrin "halpis" jolla pystyy kyllä pelata ja oculus softan testi näyttää 2.2 Gbit/s nopeudeksi mutta akku tyhjenee hiljalleen silti pelatessa. Kiinni emolevyn USB 3.1 Gen2 portissa.
Taitaa se mulla ihan sillä virallisellakin kaapelilla pikku hiljaa hiipua ekalla Questila. Tosin mulla on sellane magneettiliitin siinä välissä turvaamassa emolevyn ainoaa thunderbolt liitintä, niin sekin voi vähän heikentää sitä välittyvää virtaa. Tiedonsiirtonopeus ja sen usb liittimen antama virta ei kyllä varmaan ole toisistaan riippuvaisia.

Kakkosella en ole vielä kerenny kokeilemaan.
 
Liittynyt
13.06.2017
Viestejä
40
Taitaa se mulla ihan sillä virallisellakin kaapelilla pikku hiljaa hiipua ekalla Questila. Tosin mulla on sellane magneettiliitin siinä välissä turvaamassa emolevyn ainoaa thunderbolt liitintä, niin sekin voi vähän heikentää sitä välittyvää virtaa. Tiedonsiirtonopeus ja sen usb liittimen antama virta ei kyllä varmaan ole toisistaan riippuvaisia.

Kakkosella en ole vielä kerenny kokeilemaan.
Ei sillä että olisivat toisistaan riippuvaisia, olisin voinut muotoilla paremmin. Piti samalla tarkistaa onko kyseinen tiedonsiirtonopeus normaali vs virallinen kaapeli.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
e: Headsträppiä kovin mietin, mutta aattelin mennä vakiolla aluksi. Voi olla, että on pakkohankinta. Saako akun kestoa lisättyä millä tahansa akkupaketilla vai pitääkö olla se alkuperäinen akkusträppi?
Pitäisi saada, kunhan se min. 5V/2.4A:n (olennaista siis, että on esim. 3A tai 2.4A muttei ei vaikka 2.1A) speksi täyttyy (kannattaa tarkistaa, jos käyttää vanhoja virtapankkeja). Muistan tosin aika vasta lukeneeni jostain ketjusta (en musita oliko reddit vai Facen Oculus-ryhmä), että muutamalla tyypillä ei lähtenyt virtapankki pelittämään Quest 2:n kanssa USB-C to USB-C -kaapelilla mutta perinteisemmällä USB-C to USB-A kaapelilla lähti. Itsehän aikoisin juuri pelkällä USB-C:llä mennä ja käsittääkseni esim. se virallinen virtapankkiratkaisu, VR Power, käyttää juuri USB-C to USB-C -kaapelia. Löytyi ko. ketjussa kyllä sitten niitäkin, joilla ko. kaapeli pelitti, joten ehkä noiden muutaman tapauksessa kyse oli speksien vastaisesta USB-C to USB-C -kaapelista.

Elite Strap on minusta todella suositeltava hankinta, varsinkin jos aikoo noita virtapankkeja käyttää. Siinähän virtapankin saa kiinni kovaan muoviin, joka ei kosketa millään tavalla takaraivoa, ja väitän, että tämä on huomattavasti mukavampi ratkaisu kuin sitten virtapankkien kiinnittäminen noihin pehmeisiin sträppeihin, jotka vielä kaiken lisäksi koskevat takaraivoa. Tosin suuri osa taitaa Elite Sträppiinkin kiinnittää sen virtapankin just niihin pehmeisiin osiin, jotka on päässä kiinni.
 
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
83
Mistä löytyy tuo tieto virtapankin vaatimuksista (5V/2.4A)?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Mistä löytyy tuo tieto virtapankin vaatimuksista (5C/2.4A)?
Toistan tässä itse vaan mitä oon lukenut muiden kommenteista ja mitä muut käyttää. Quest 2:n laturipäässä lukee 5.0V/2.0A 10.0W, joskin oletus kai on, että laturi ei ole tehty yhtäaikaista latausta ja käyttöä varten. Oculus Linkissä taas annetaan Oculuksen sivulla virran määräksi 3A, kuten myös VR Power -virtapankissa (molemmat kuitenkin yhdistyvät USB-C -kaapelilla). Elite Battery Strapin speksejä en löytänyt. Kun googlettaa suositelluimmat virtapankint Questille, niin yleensä tulokseksi tulee noita Ankerin 10000-13000mAh:n virtapankkeja, joissa ei ole USB-C -outputtia. Ankerin sivuilla noille speksit on juuri 5V/2.4A.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Iha vielä vinkkinä että mitä lyhyempi johto sen parempi ois sen lisäakun virransyötön kannalta. Aika lyhyeksihän sen saa jos käyttää vastapainona.

Kakkos Kyöstillä tuo voi hyvinkin olla enemmän kuin 2.4A...
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Iha vielä vinkkinä että mitä lyhyempi johto sen parempi ois sen lisäakun virransyötön kannalta. Aika lyhyeksihän sen saa jos käyttää vastapainona.

Kakkos Kyöstillä tuo voi hyvinkin olla enemmän kuin 2.4A...
Tilasin itse tämän Ugreenin kaapelin 0.5 metrin pituudessa. Harmittavasti molempiin päihin ei saanut 90-asteen liitintä ellei olisi ottanut yhden metrin pituudessa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Voin näemmä jättää Kyösti 2:n kaupan hyllyyn: ulkokäyttökokemus.

No, marraskuussa pitäisi HP Reverb G2 tulla kotiovelle ja todennäköisesti pärjää vallan mainiosti sisäkäytössä Q2 vastaan. Vaikka langattomuus olisikin varsin kiva juttu.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
240
Miten tämä Squadrons voi olla näin, kun EA forumilla on edelleen 500+ sivuinen ketju, että VR toimii äärimmäisen huonosti, tökkii ja laatta lentää veteraaniltakin?


Itse ostaisin ton heti, jos olisi korjattu ja juuri vielä HOTASin kanssa pelattavaksi :(

Hyvin ja ongelmitta toimii Origin-versio steam vr:n kautta. Alkuun oli outoa lagimista toisen tai kolmannen mission jälkeen, mutta uudelleenkäynnistys auttoi. Viime päivinä ei sitäkään ongelmaa.

Suosittelen, huikea peli jos vähänkään Tie Fighter tms. sytyttivät lapsuudessa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 243
Tähän infoksi Quest 2 käyttäjille. Itse kyselin aiemmin tälläisen ohjelman perään ja joku osas kännykkään löytyvälle apille heittää vinkkiä, muttei PC:lle.

Sellainen on kuitenkin saatavilla Microsoft storesta: AirReceiver

Se maksaa muutaman egen mutta sillä pystyy castaan suoraan Questin omalla cast toiminnolla PC:hen, niin että myös ääni kuuluu. Itselläni ei ole Chromecastia ja olkkarin telkka on niin vanha, ettei siinä ole kyseistä ominaisuutta, mutta mulla on siinä PC hoitamassa telkkarin smart ominaisuudet.

Sidequestilla castaus onnistuu ilmaiseksi, mutta sen kautta ei saa ääntä kuulumaan. Toi AirReceiver toimii hyvin porukalla pelattaessa, että muut kuulee ja näkee mitä pelaaja touhuaa. Ohjelmasta löytyy 6pv trial versio, joten voi kokeilla ennen ostoa.
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Auttakaahan nyt tyhmää. Olen kysynyt jo aiemminkin, mutta en saanut neuvoja.

Mitä teen väärin kun en saa pelejä toimimaan VD kautta?
Olen kokeillut AC ja Dirt Rally 2.0 ja VD kautta pääsen työpöydälle ja käynniistän pelit sitten mistä tahansa, niin ne aukeavat vain ja ainoastaan 2D-tilassa.
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Oculus Developer Hubilla voi myös nappia painamalla castata ja äänet toimii. Lisäksi löytyy nuo muut perusjutut.

1603221716625.png
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Eli VD näkyy 5GHz ja 866Mbps.
PC connected.

Games valikossa näkyy AC ja Dirt2, mutta ei ne käynnisty.

Mikä siis on pielessä?
 
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
411
Käynnistyykö se peli PC:llä? Antaako steamvr jotain virhettä PC:llä? Asensitko sidequestilla sen VD patchin?
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Käynnistyykö se peli PC:llä? Antaako steamvr jotain virhettä PC:llä? Asensitko sidequestilla sen VD patchin?
Käynnistyy PC:llä ja Link-kaapelilla normaalisti.

Olen taistellut tämän kanssa jo useamman illan. En vaan saa toiminaan vaikka kaikki mahdolliset olen mielestäni asentanut.
Pitäisikö ne kaikki poistaa ja asentaa vain uudelleen. Onko sillä asennusjärjestyksellä jotain merkitystä?
 
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
411
Käynnistyy PC:llä ja Link-kaapelilla normaalisti.

Olen taistellut tämän kanssa jo useamman illan. En vaan saa toiminaan vaikka kaikki mahdolliset olen mielestäni asentanut.
Pitäisikö ne kaikki poistaa ja asentaa vain uudelleen. Onko sillä asennusjärjestyksellä jotain merkitystä?
Tarkoitan, että kun käynnistät VD:n valikosta, mitä tapahtuu PC:llä? Heittääkö steamvr erroria? Käynnistyykö peli? Ei tapahdu mitään? Onko steamvr ylipäätään päällä? VD:ssä on launch steamvr nappi
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Tarkoitan, että kun käynnistät VD:n valikosta, mitä tapahtuu PC:llä? Heittääkö steamvr erroria? Käynnistyykö peli? Ei tapahdu mitään? Onko steamvr ylipäätään päällä? VD:ssä on launch steamvr nappi
Välillä se mustapohjainen (VD?) jää näkyviin, mutta useimmiten se vaan vilahtaa ja heittää laseille PC:n työpöytänäkymän.
Steam VR antoi myös jotain virheilmoitusta.

Ei sieltä VD:stä käynnisty mikään peli siis oli sitten Steam VR tai ei n
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
1. Quest 2 painan Virtual Desktop
2. mustapohjainen VD vilahtaa ja heittää laseille työpöytänäkymän
3. Tämän jälkeen näytön resoluutiokin näyttää vaihtelevan vähän väliä
4. Mielestäni VD patch asensin SideQuestin kautta. Miten sen voi asentaa uudelleen?

Kohta luovutan ja totean ettei tällä vain onnistu PCVR langattomasti...

Mitä kaikkea pitää poistaa koneelta, jos yrittää alusta alkaen asentaa nuo uudelleen?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
449
Nyt tuli kokeiltua Quest 2 Motonetin Cloudberry 3m kaapelilla. Minulla on siinä välissä vielä Iskey:n Magnetic UCB adapteri suojaamassa liitintä. Näytönohjaimena on GTX 1060 6gb. Homma rokkaa hyvin. Parin tunnin väkertämisen jälkeen akkua oli 71% ja kun katsoin screenillä tilaa niin sanoi "Charging" joten olettaisin että tuo lataa samalla.

Elite Dangerous toimi nätisti ja näyttää hienolta. Asetuksia en muokannut mielestäni mitenkään verrattuna ruutulentelyyn.
Samoin nätisti toimi War Thunder jota pelasin High asetuksilla.
DCS ei enää High:lla toiminut vaan kuva hypähteli liikaa. Low:lle vaihto auttoi.

En äkkiseltään huomannut eroa langattomaan lentelyyn. Toki akun kulumattomuus tulee vastaan jossain välissä.

Kyllä lentelyyn tuli reilusti enemmän tunnelmaa. Nyt vaan tekisi mieleni ostaa 3080 tuohon kaveriksi jotta saisi kaiken jerkun käyttöön :)
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
ODH:lla castatessa kyllä PC:stä kuului ääni, mutta ei itse Questista:hmm:
Outo juttu. Mulla on toiminut molemmissa ja käyttänyt tuota siitä asti, kun se julkaistiin Facebook Connectissa.

1. Quest 2 painan Virtual Desktop
2. mustapohjainen VD vilahtaa ja heittää laseille työpöytänäkymän
3. Tämän jälkeen näytön resoluutiokin näyttää vaihtelevan vähän väliä
4. Mielestäni VD patch asensin SideQuestin kautta. Miten sen voi asentaa uudelleen?

Kohta luovutan ja totean ettei tällä vain onnistu PCVR langattomasti...

Mitä kaikkea pitää poistaa koneelta, jos yrittää alusta alkaen asentaa nuo uudelleen?
Täällä ketjussa on annettu jo muutaman kerran ohjeet ja ne pitää edelleen paikkaansa. Mitään juttuja ei tarvitse poistella uudelleenaloittaessa nollasta. Jos ohjeiden jälkeen ei joku perus SteamVR peli toimi, esim. The Lab, niin tarkista ohjeet vaihe vaiheelta vielä uudestaan. Älä kokeile pelkästään Dirttiä tai AC, koska niissä on huonomaineiset VR-toteutukset ja VD läpi pelatessa se Quest ei ole oikea "Oculus" laite.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Miten tuo VirtualDesktop toimii hyötykäytössä? Voiko virtuaalimonitoreita tehdä napin painalluksella ja heitellä minnepäin näkökenttää tahansa, vai peilaako se vain päällä olevan monitorin VR-laseihin?

Mulla loppui juuri ennen Quest2:n saapumista Immersed ilmaiskokeilu jossa virtuaalimonitorien teko ja asettelu onnistui napin painalluksella, ja mietin että mitä tässä tekisi. Tällä hetkellä tuntuu että paras kuvasuhde hyötykäyttöön VR:nä on 1:1, mutta Immersedin virtuaalimonitorit ovat perusresoja. 2 kpl 16:9 kuvasuhteen pystysuuntaista monitoria olisi toimiva systeemi, mutta siihen ei ilmaisversio taivu enkä varmasti ala maksamaan 15€ kuukausimaksua.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
433
Tulipas tilattua testiin GOMRVR halo strap Q2- laseille aliexpressistä, kun hintaa jäi vaan 25€. Katsotaanhan minkälainen kapistus sieltä tulee.
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Vielä yhden illan kokeilen saanko tuota toimimaan. Kohta on kokeiltu jo kaikkea ja olen vakuuttunut että olen asentanut ja tehnyt kaiken oikein. Niin monta kertaa olen lukenut ja käynyt prosessin jo läpi.
Ainoa ongelma on ollut vrdesktop.net stremer asennuksessa, jossa Windows herjaa Microsoft Visual C++ jotain (kuva).

Poistan vielä ihan kaiken Oculusta myöten ja tuon herjaa aiheuttavan uudemman Microsoft Visual C++ ja vielä uusi yritys. Jos ei toimi, niin tämä Quest 2 jatkaa matkaansa toiselle käyttäjälle ja unohdan langattomuudet ja tilaan Reverb G2. Sen jälkeen en enää koske pitkällä tikullakaan Oculuksen tuotteisiin, sillä mitä teen ja miksi maksan laitteesta jota ei vaan saa toimimaan langattomasti.
 

Liitteet

Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
492
Miten tuo VirtualDesktop toimii hyötykäytössä? Voiko virtuaalimonitoreita tehdä napin painalluksella ja heitellä minnepäin näkökenttää tahansa, vai peilaako se vain päällä olevan monitorin VR-laseihin?

Mulla loppui juuri ennen Quest2:n saapumista Immersed ilmaiskokeilu jossa virtuaalimonitorien teko ja asettelu onnistui napin painalluksella, ja mietin että mitä tässä tekisi. Tällä hetkellä tuntuu että paras kuvasuhde hyötykäyttöön VR:nä on 1:1, mutta Immersedin virtuaalimonitorit ovat perusresoja. 2 kpl 16:9 kuvasuhteen pystysuuntaista monitoria olisi toimiva systeemi, mutta siihen ei ilmaisversio taivu enkä varmasti ala maksamaan 15€ kuukausimaksua.
VD se peilaa vain oikeasti käytössä olevat monitorit laseihin, voi muuttaa kokoa mutta ei kuvasuhdetta tai luoda uusia virtuaalisia näyttöjä. Ajoittain käyttänyt sellaista ohjelmaa kuin OVR toolkit jossa pystyy vähän vapaammin sijoittelemaan noita näyttöjä ja laittaa esim ranteeseen kiinni työpöydän niin voi pelatessa sieltä vilkaista mitä esim whatsapissa tapahtuu.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
449
Ainoa ongelma on ollut vrdesktop.net stremer asennuksessa, jossa Windows herjaa Microsoft Visual C++ jotain (kuva).
Kun lataat tuon c++ paketin dowloads hakemistoon niin kokeile ajaa siinä hakemistossa se "vc_redistrib.x64.exe /uninstall" jossa tuo .exe file on se ladattu tiedosto. Tuon pitäisi poistaa virheellinen asennus. Poiston jälkeen asennuksen tulisi onnistua.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Vielä yhden illan kokeilen saanko tuota toimimaan. Kohta on kokeiltu jo kaikkea ja olen vakuuttunut että olen asentanut ja tehnyt kaiken oikein. Niin monta kertaa olen lukenut ja käynyt prosessin jo läpi.
Ainoa ongelma on ollut vrdesktop.net stremer asennuksessa, jossa Windows herjaa Microsoft Visual C++ jotain (kuva).

Poistan vielä ihan kaiken Oculusta myöten ja tuon herjaa aiheuttavan uudemman Microsoft Visual C++ ja vielä uusi yritys. Jos ei toimi, niin tämä Quest 2 jatkaa matkaansa toiselle käyttäjälle ja unohdan langattomuudet ja tilaan Reverb G2. Sen jälkeen en enää koske pitkällä tikullakaan Oculuksen tuotteisiin, sillä mitä teen ja miksi maksan laitteesta jota ei vaan saa toimimaan langattomasti.

Itsellä ollut joskus jonkun normi pelin kaa vastaava visual c++ ongelma. Siihen auttoi tuon poisto/asennus.

Näin ihan yleisesti, että VD langattoman pcvr pelaamisen softa/päivitys ei ole virallinen oculus tuote, jos se olisi niin sen saisi oculus kaupasta ja käyttäisi oculuksen omaa runtimea. Sen takia se on SideQuestissa erikseen. Jos tulee ongelmia sen käytön suhteen, niin tuon VD ohjelman discord on oiva apuväline, jos täällä ei osata auttaa.
 
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
411
Vielä yhden illan kokeilen saanko tuota toimimaan. Kohta on kokeiltu jo kaikkea ja olen vakuuttunut että olen asentanut ja tehnyt kaiken oikein. Niin monta kertaa olen lukenut ja käynyt prosessin jo läpi.
Ainoa ongelma on ollut vrdesktop.net stremer asennuksessa, jossa Windows herjaa Microsoft Visual C++ jotain (kuva).

Poistan vielä ihan kaiken Oculusta myöten ja tuon herjaa aiheuttavan uudemman Microsoft Visual C++ ja vielä uusi yritys. Jos ei toimi, niin tämä Quest 2 jatkaa matkaansa toiselle käyttäjälle ja unohdan langattomuudet ja tilaan Reverb G2. Sen jälkeen en enää koske pitkällä tikullakaan Oculuksen tuotteisiin, sillä mitä teen ja miksi maksan laitteesta jota ei vaan saa toimimaan langattomasti.
Ei langattomuuden kanssa ole ongelmaa jos pääset työpöydälle. SteamVR:n kanssa on. Varmista vain että patch asennettu (johdolla kiinni sidequestiin jne) ja että steam ja steamvr on päivitetty sitten reboot kaikelle.

1. VD:n käyttöliittymästä yhdistät PC:een
2. Yhdistyy ja heittää työpöydälle -> vasemman ohjaimen menu napista menu auki
3. VD:n menusta vasemmalta alhaalta "Launch SteamVR"
4. Tulee uusi avaruusnäkymä jossa sellaisia viivoja lattiassa. Ei siis se VD:n default avaruusnäkymä jossa leijailet avaruudessa ilman lattiaa.
5. Tässä uudessa avaruudessa painat taas vasemman ohjaimen menu nappia ja aukeaa steamvr library.
6. Valitse peli tästä library näkymästä
7. Jos ei näytä käynnistyvän, long press sitä menu nappia niin pääset taas VD:n menuun (single press menee steamvr menuun). Siitä menet työpöydälle ja katsot että peli on käynnissä. Tee tarvittavat asetukset pelissä että VR toimii. Esim. Squadronsissa pitää painaa pelin settingseistä toggle VR tms. Nyt peli seuraa questin liikkeitä mutta näkyy 2D:nä
8. Kun peli on käynnissä ja asetukset tehty, avaa VD:n menu taas ja paina switch to VR. Nyt peli näkyy oikena VR:nä

Jos steamVR avaruusnäkymä ei käynnisty, steamvr on varmaan heittänyt jotain erroria.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
347
Käyttääkö porukka täällä tuota maksullista vd:tä vai onko joku kokeillut tuolla ALVR softalla?
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 359
Itse olen vain yhden tuotteen ostanut Oculus (quest) storesta ja se on tuo VD. Ja todennäköisesti jääkin myös ainoaksi ostokseksi. Joka pennin arvoinen. Joka ilta pelaillut Half Life Alyxia ja graffat, sweetspotti, tracking yms kaikki on täydellistä. Tää on sitä oikeaa Gen2 headsettiä eikä löydy mitään negatiivista sanottavaa, paitsi tuo FB linkkaus. Mutta 350€ laitteeksi oikea gen2 pelikokemus, tuntuu kyll uskomattomalta ajatella. Tässä tracking tuntuu jopa paremmalta kuin CV1 ja Beatsaberin expert+ kentät menee vaivattomasti läpi.

Eli siis tän upean kokemuksen saa niinkin halvalla kuin 350€ Q2 + 40€ TP-link archer C6 reititin + 20€ VirtualDesktop oculus storesta ja tietokone jossa vähintään 4ydin prossu + minimissään nVidian 1060. Tuon paketin saa helposti Indexin hinnalla kasattua ja varmasti paljon parempi kokemus kuin indexillä, kiitos paremmpien visuaalien, linssien, ohjainten sekä langattomuuden. Indexissä lähinnä paremmat äänet ja isompi FOV. Toki Quest2 miinuksena sotapeleissä tuo tähtääminen jos ohjain kiinni headsetissä, joka ei ole ongelma CV1/vive eikä Indexissä. Pitää vain opetella tähtäämään niin että tähtäin on hieman kauempana silmästä. Onwardissa tätä ongelmaa ei meinaa huomata mutta Pavlovissa häiritsee mutta enköhän opi jonkun uuden asennon tähtäykseen joka toimisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Ei langattomuuden kanssa ole ongelmaa jos pääset työpöydälle. SteamVR:n kanssa on. Varmista vain että patch asennettu (johdolla kiinni sidequestiin jne) ja että steam ja steamvr on päivitetty sitten reboot kaikelle.

1. VD:n käyttöliittymästä yhdistät PC:een
2. Yhdistyy ja heittää työpöydälle -> vasemman ohjaimen menu napista menu auki
3. VD:n menusta vasemmalta alhaalta "Launch SteamVR"
4. Tulee uusi avaruusnäkymä jossa sellaisia viivoja lattiassa. Ei siis se VD:n default avaruusnäkymä jossa leijailet avaruudessa ilman lattiaa.
5. Tässä uudessa avaruudessa painat taas vasemman ohjaimen menu nappia ja aukeaa steamvr library.
6. Valitse peli tästä library näkymästä
7. Jos ei näytä käynnistyvän, long press sitä menu nappia niin pääset taas VD:n menuun (single press menee steamvr menuun). Siitä menet työpöydälle ja katsot että peli on käynnissä. Tee tarvittavat asetukset pelissä että VR toimii. Esim. Squadronsissa pitää painaa pelin settingseistä toggle VR tms. Nyt peli seuraa questin liikkeitä mutta näkyy 2D:nä
8. Kun peli on käynnissä ja asetukset tehty, avaa VD:n menu taas ja paina switch to VR. Nyt peli näkyy oikena VR:nä

Jos steamVR avaruusnäkymä ei käynnisty, steamvr on varmaan heittänyt jotain erroria.
Kiitos näistä vinkeistä. Kokeilen tänään illalla vielä.
Se voi olla, että ongelma tosiaankin on tuo Microsoft Visual C++ joka herjailee jotain.
Kyllä mä olen hakannut päätäni seinään tuon kanssa jo monet illat ja alkaa ns. turhauttamaan koko homma. Ei se pitäisi olla vaikeata, kun menee ohjeen mukaan, mutta silti se ei vaan ole suostunut toimimaan.
Välillä miettinyt että mikä mulla menee ohi ja käynnistänkö jotain väärin tjms.

Eli nimenomaan se VD käynnistetään siis Quest 2-laseista (se josta maksoin Oculus Store) ja kun SideQuest VD Patch ajettu, niin aukeaa juurikin se VD, jossa mulla näkyy mm. Games ja Launch SteamVR, Settings jne.
Nyt vain se ikkuna välähtää useimmiten ja heittää työpöydän näkyviin PC:ltä ja mun mielestä se VD ei ole tullut takasin vaikka painelisin mitä nappulaa kapuloista.
Ja kun se VD suostuu aukeamaan ja näkymään, niin games valikosta ei käynnisty mikään peli ja jos vahingossa onnistuu kerran, niin se aukeaa vain ja ainostaan 2D-näkymässä.
Kovasti olen ihmetellyt kun kaikki sanoo homman olevan helppoa, mutta sitä se ei ainakaan meikäläisen kohdalla ole ollut.
Joku bitti on jossain poikittain, kunhan vain ymmärtäisi mikä...ehkä se on just Microsoft Visual C++...
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 477
Viestejä
4 192 388
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom