Radium
Tukijäsen
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 514
Sellainen tarkennus, että OpenXR keskittyy lähinnä vain matalan tason juttuihin, kuten rautaan. SteamVR SDK ja Oculus SDK ei katoa mihinkään, koska niissä on paljon muita ylemmän tason juttuja, joita ainakin kaikki virallisiin kauppoihin julkaisevat "joutuvat" käyttämään. Oculuksen kohdalla satunnaisina esimerkkeinä vaikka avatarit, 3d audio, dash api, user profile, leaderboards, achievements, party/group system, matchmaking, drm, cloud savet, friend system. Moni näistä sidottu Oculus Homen toimintaan, joten se pitää olla asennettuna ja kunnossa. Koskee myös Steamissa olevia Oculus tuella olevia pelejä, joita on useita ja vähintään kaikki ne, jotka löytyvät jo molemmista kaupoista.Kaikki nykyiset VR headsettien valmistajat ovat siirtymässä/siirtyneet OpenXR apiin jonka jälkeen nämä valmistajien omat SteamVR, OculusSDK ja WMR apit jäävät pois käytöstä. Ei siis mitään huolta siitä etteiko kaikki tulevat pelit toimisi kaikilla headsetillä vaikka Facebook ei tekisi enää yhtään uutta PCVR headsettiä.
Ei se Oculuksen PC-tuki kyllä katoa mihinkään ja suuri osa kehittäjistä jatkaa myös pelien tekoa myynnin takia. Oculuksen kauppa on ollut tuottoisampi monille kehittäjille näkyvyyden ja suuren käyttäjäkunnan takia. Facebook Connectin dev sessioissa edelleen kehoitettiin tekemään molemmille ja juuri tuo PC/Link-pelien integroituminen suoraan Questin dashboardiin taidettiin mainita yhtenä tekijänä. Ehkä Oculus SDK käyttävien PC-pelien kutsut, haasteet yms. näkyvät joskus Questissakin.