VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Alkuperäinen Sampan Odyssey kerännyt pölyä suunnilleen siitä saakka kun ostin sen. Liian epätarkka kunnon simulentelyyn (ei mitään saumaa tunnistaa koneita) ja Skyrimia taas ei jaksanut tahkota vielä kertaa vaikkei paha olo niin iskenytkään.

Olisko tuollainen Oculus Quest 2 järkiostos jos kiinnostaisi taas antaa mahdollisuus hommalle vai onko tekniikka edelleen sillä tasolla, että jos ei tuolla Odysseyllä huvita niin ei sitten Questillakaan? RTX 3080 tulossa sitten kun tulee mutta 1080 Ti muistaakseni pyöritti ihan ok. Onko tuon tehovaatimuksen osalta muutoksia?

Lähinnä HL Alyx ja Star Wars Squadrons kiinnostaisi näin alkuun. Myös Elite Dangerous jos siihen jaksaisi taas uppoutua, mikä ei lapsiperheessä ole itsestäänselvää.

Onko siinä kuitenkin sitten joku paksu letku koneen ja visiirin välillä jos PC:llä pelaa? Ei langatonta?
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Onko siinä kuitenkin sitten joku paksu letku koneen ja visiirin välillä jos PC:llä pelaa? Ei langatonta?
On langaton, Virtual Desktop, joskin laitteiden on syytä tukea 5GHz:n Wi-Fiä. Toki oletuksena suosittelevat sitä letkua, mutta moni on testeissä havannut langattoman paremmaksi kokonaisuudeksi.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
On langaton, Virtual Desktop, joskin laitteiden on syytä tukea 5GHz:n Wi-Fiä. Toki oletuksena suosittelevat sitä letkua, mutta moni on testeissä havannut langattoman paremmaksi kokonaisuudeksi.
Kiitos. Osaisko joku, jolla on ollut päässä sekä Odyssey (tai vaikka alkuperäinen Rift/HTC Vive), että Quest 2 mitenkään verrata kokemusta?

Lisäkyssärinä että onko tuossa kaikki tarvittavat mukana? Gigantin kuvassa ei mitään lähettimiä tai välikaapeleita näy eli pitääkö PC päässä olla BT vai kuinka? Ja tuolla latauskaapelilla (USB) siirtyy myös kuva jos tarvetta ilmenee?

Silmälasijuttu vähän hämää. Itsekin olen likinäköinen mutta en tartte VR:ssä mitään laseja. Tosin arki nyt sujuu muutenkin ilman rillejä jos ei tartte katella telkkaria teksityksellä tms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Kiitos. Osaisko joku, jolla on ollut päässä sekä Odyssey (tai vaikka alkuperäinen Rift/HTC Vive), että Quest 2 mitenkään verrata kokemusta?

Lisäkyssärinä että onko tuossa kaikki tarvittavat mukana? Gigantin kuvassa ei mitään lähettimiä tai välikaapeleita näy eli pitääkö PC päässä olla BT vai kuinka? Ja tuolla latauskaapelilla (USB) siirtyy myös kuva jos tarvetta ilmenee?

Silmälasijuttu vähän hämää. Itsekin olen likinäköinen mutta en tartte VR:ssä mitään laseja. Tosin arki nyt sujuu muutenkin ilman rillejä jos ei tartte katella telkkaria teksityksellä tms.
Quest 2 on itsenäinen laite, eikä PCVR ensisijaisesti, eli siinä mielessä out-of-the-box tarviit vähintään Virtual Desktop sovelluksen. Kuva siirtyy silloin pc:ltä wlanin yli joten senkin on syytä olla tikissä. Mukana tuleva latausjohto on liian lyhyt Linkin (langallinen PCVR) käyttöön järkevästi.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Quest 2 on itsenäinen laite, eikä PCVR ensisijaisesti, eli siinä mielessä out-of-the-box tarviit vähintään Virtual Desktop sovelluksen. Kuva siirtyy silloin pc:ltä wlanin yli joten senkin on syytä olla tikissä. Mukana tuleva latausjohto on liian lyhyt Linkin (langallinen PCVR) käyttöön järkevästi.
Onneksi on ihan asiallinen WiFi. Eli rahaa ei tartte käyttä peruspaketin lisäksi muuhun? Kaikki on ilmeisesti saatavissa toimimaan kaiken kanssa vaikka peleillä onkin noita Vive/Rift/WMR -merkkejä kuvaamassa että minkä vekottimen kanssa pelaa?

Vielä jos joku osais sanoa, että onko Odysseysta merkittävästi edistytty että kannattaa investoida (lähinnä se kuvan terävyys keskialueella ja visiirin käytön mukavuus) niin vois rahoistaan erkaantua taas kerran...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Onneksi on ihan asiallinen WiFi. Eli rahaa ei tartte käyttä peruspaketin lisäksi muuhun? Kaikki on ilmeisesti saatavissa toimimaan kaiken kanssa vaikka peleillä onkin noita Vive/Rift/WMR -merkkejä kuvaamassa että minkä vekottimen kanssa pelaa?

Vielä jos joku osais sanoa, että onko Odysseysta merkittävästi edistytty että kannattaa investoida (lähinnä se kuvan terävyys keskialueella ja visiirin käytön mukavuus) niin vois rahoistaan erkaantua taas kerran...
Se peruspaketti on kyllä sisältää kaiken tarvittavan. Virtual Desktop varmaan maksaa kympin pari. Mutta veikkaan että haluat jatkossa ainakin jotain käyttömukavuutta parantavaa pantaa ja lisäakkua jos meinaat langattomana jatkaa pidempään.

Kaikkien pelien pitäisi toimia VD:llä koska sitä kehitetään hyvin aktiivisesti. Eli jos ei toimi heti niin korjaus tulee nopsaan. Tietenkin siellä aina joku poikkeus löytyy mutta noin yleensä. PCVR tuki Questin Virtual Desktopiin vaatii sitten vähän ylimääräistä säätämistä (pitää asentaa SideQuest sovellusalusta) joten ota rauhoittavia jo ennakkoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Ilmeisesti 90Hz tuki on tulossa Kyösti kakkosen Virtual desktop versioon aika vauhdilla, koska etukäteen laitteen saaneet tubettajat ovat jeesanneet kehittäjää testaamisessa. Aijai joutuukohan tässä ite reititinkauppaan.

 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ilmeisesti 90Hz tuki on tulossa Kyösti kakkosen Virtual desktop versioon aika vauhdilla, koska etukäteen laitteen saaneet tubettajat ovat jeesanneet kehittäjää testaamisessa. Aijai joutuukohan tässä ite reititinkauppaan.

Mikä tässä sitten on nykyisin? Olen ymmärtänyt, että alle 100Hz on varma tie pahoinvointiin...

Vai pääseekö tuon yli kaapelia käyttäen?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
Mikä tässä sitten on nykyisin? Olen ymmärtänyt, että alle 100Hz on varma tie pahoinvointiin...

Vai pääseekö tuon yli kaapelia käyttäen?
90 hz:han se "standardi" on ollut ensimmäisestä sukupolvesta lähtien. Sitä korkeampaan ruudunpäivitykseen pystyy lähinnä vain index ja pimaxit.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
90 hz:han se "standardi" on ollut ensimmäisestä sukupolvesta lähtien. Sitä korkeampaan ruudunpäivitykseen pystyy lähinnä vain index ja pimaxit.
Quest 2 kuitenkin lienee hanskannut tuon julkaisusta asti sisäisellä materiaalillaan tai kaapelilla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Mikä tässä sitten on nykyisin? Olen ymmärtänyt, että alle 100Hz on varma tie pahoinvointiin...

Vai pääseekö tuon yli kaapelia käyttäen?
Quest ykkönen yltää vain 72Hz asti. Henk koht sen kanssa ollut mitään pahoinvointeja mutta nopeatempoisissa peleissä sitä 90Hz kyllä kaipaa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
194
Alkuperäinen Sampan Odyssey kerännyt pölyä suunnilleen siitä saakka kun ostin sen. Liian epätarkka kunnon simulentelyyn (ei mitään saumaa tunnistaa koneita) ja Skyrimia taas ei jaksanut tahkota vielä kertaa vaikkei paha olo niin iskenytkään.

Olisko tuollainen Oculus Quest 2 järkiostos jos kiinnostaisi taas antaa mahdollisuus hommalle vai onko tekniikka edelleen sillä tasolla, että jos ei tuolla Odysseyllä huvita niin ei sitten Questillakaan?
Onhan näistä through the lens -videoita (Quest 2, Odyssey+, Reverb G2):








Oma kokemukseni oli todella iso harppaus resoluutiossa Odyssey+:sta Reverbiin. Quest 2 sijoittuu noiden kahden välimaastoon resoluutiossaan. Kyllä IL2ssa alkaa jo koneita tunnistamaan Reverbillä ihan harjaantumatonkin.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
924
Mikä tässä sitten on nykyisin? Olen ymmärtänyt, että alle 100Hz on varma tie pahoinvointiin...

Vai pääseekö tuon yli kaapelia käyttäen?
Täysin yksilöllistä miten helposti tulee VR-pahoinvointia.
Rift S:n 80hz ei ole aiheuttanut itselle pahoinvointia pisimmillään 3 tunnin No Mans Sky sessioissakaan smooth locomotionilla.
Toisilla taas laatta lentää heti vartin käytön jälkeen.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 314
Hetkinen, olen ymmärtänyt että se VR-pahoinvointi tulee siitä että aivot saavat ristiriitaista tietoa tasapainoelimeltä vs silmät eikä siitä mitkä on näyttöjen päivitystaajuus.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Hetkinen, olen ymmärtänyt että se VR-pahoinvointi tulee siitä että aivot saavat ristiriitaista tietoa tasapainoelimeltä vs silmät eikä siitä mitkä on näyttöjen päivitystaajuus.
Luulis, että just sitä siitä tulee jos kuva päivittyy päätä kääntäessä silmin havaittavan nykien tai pahimmassa tapauksessa stoppaa hetkeksi kokonaan.

Mutta en tosiaan ole asiantuntija. Skyrim oli muuten siedettävä tattiliikkumisella mutta kierreportaat hautaholveissa oli aika paha paikka jos niitä paljon joutui ravaamaan.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Hetkinen, olen ymmärtänyt että se VR-pahoinvointi tulee siitä että aivot saavat ristiriitaista tietoa tasapainoelimeltä vs silmät eikä siitä mitkä on näyttöjen päivitystaajuus.
Näinhän se menee mutta tökkivä ruudunpäivitys voi samalla tapaa vinkata aivoille että kaikki ei ole nyt kohdallaan. Erityisesti kuvan äkillinen warppaus tuo kyllä äkkiä heikon olon tunnetta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ääh, hitto, tajusin just että tuota Q2 ei ole julkaistu vielä ja Gigantin hyvä saatavuus ja hinta muuttui peloksi siitä, että onko tääkin joku paskaa käteen launchi tyyliin PS5 ja 3080RTX? :facepalm: Eli jos tuuppaan tilauksen tuonne Giganttiin niin pitäiskö tällainen olla saatavillakin pian, mitäs veikkaatte tai tiedätte?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Ääh, hitto, tajusin just että tuota Q2 ei ole julkaistu vielä ja Gigantin hyvä saatavuus ja hinta muuttui peloksi siitä, että onko tääkin joku paskaa käteen launchi tyyliin PS5 ja 3080RTX? :facepalm: Eli jos tuuppaan tilauksen tuonne Giganttiin niin pitäiskö tällainen olla saatavillakin pian, mitäs veikkaatte tai tiedätte?
Oculus on valmistanut näitä launchiin enemmän kuin quest ykköstä, joka sekin kärsi saatavuusongelmista. Itse laitoin arvan vetämään suoraan Oculuksen omaan kauppaan n. 5min sen jälkeen kun se kauppa julkkarin yhteydessä avautui. Olen toiveikas että saan sen heti, mutta tällä Q2 on maailmalla aika uskomaton kysyntä. Toivottavasti Suomeen valuisi myös kivijalkoihinkin laitteita muutamaa kappaletta enemmän. Eli siis veikkaan että eka aalto on jo myyty.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Oculus on valmistanut näitä launchiin enemmän kuin quest ykköstä, joka sekin kärsi saatavuusongelmista. Itse laitoin arvan vetämään suoraan Oculuksen omaan kauppaan n. 5min sen jälkeen kun se kauppa julkkarin yhteydessä avautui. Olen toiveikas että saan sen heti, mutta tällä Q2 on maailmalla aika uskomaton kysyntä. Toivottavasti Suomeen valuisi myös kivijalkoihinkin laitteita muutamaa kappaletta enemmän. Eli siis veikkaan että eka aalto on jo myyty.
Tätä pelkäsinkin (olen jo jonossa PS5 ja 3080 RTX kun en jaksa väijyä niin tarkkaan).

Olisiko rift s sitten kuitenkin enemmän mulle koska pc pelit kiinnostaa, ei pikkupelit? Eikö se ole kuitenkin vähän enemmän vielä "pro" setti? Hintaero ei mahdoton ja sitä sentään saa.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Tätä pelkäsinkin (olen jo jonossa PS5 ja 3080 RTX kun en jaksa väijyä niin tarkkaan).

Olisiko rift s sitten kuitenkin enemmän mulle koska pc pelit kiinnostaa, ei pikkupelit? Eikö se ole kuitenkin vähän enemmän vielä "pro" setti? Hintaero ei mahdoton ja sitä sentään saa.
Sehän tietenkin pitää muistaa, että Quest 2 ei korvaa paitsi Quest 1:stä mutta myös Rift S:n. Ei oo siis tulossa mitään Rift S2:sta tms. vaan nyt mennään pelkästään Oculus Questeillä. Siinä mielessä en kyllä itse just Rift S:ää lähtisi hankkiin, kun on kuitenkin käsittääkseni kuollut tuotelinja.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Itse pelailen PSVR ja ei ole tullut vielä missään pelissä pahaa oloa, sillä saattaa olla jotain tekemistä että pelien ruudunpäivitys on devaajien asettama, joten heittelyä ei pahemmin esiinny.
Nykyisellään suurin osa peleistä on 60hz joka tuplataan kikkailulla koska PS4 tehot ei riitä, kun PS5 tulee niin luulis että pelit pyörii 120fps.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sehän tietenkin pitää muistaa, että Quest 2 ei korvaa paitsi Quest 1:stä mutta myös Rift S:n. Ei oo siis tulossa mitään Rift S2:sta tms. vaan nyt mennään pelkästään Oculus Questeillä. Siinä mielessä en kyllä itse just Rift S:ää lähtisi hankkiin, kun on kuitenkin käsittääkseni kuollut tuotelinja.
Mut eiks jokainen laite ole "kuollut linja" itsessään? Eli jos S on hyvä niin ei siitä haittaa ole, ettei seuraajaa tule (jos siis on hyvä).

Kolmas vaihtoehto on jotain ihan muuta, mitä? Johdottomuus ei ole tärkeä kriteeri itselleni. Terävä kuva on.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Mut eiks jokainen laite ole "kuollut linja" itsessään? Eli jos S on hyvä niin ei siitä haittaa ole, ettei seuraajaa tule (jos siis on hyvä).

Kolmas vaihtoehto on jotain ihan muuta, mitä? Johdottomuus ei ole tärkeä kriteeri itselleni. Terävä kuva on.
No toki mutta Facebook tämän mukaan mieltänee Oculus Quest 2:sen myös Rift S:n seuraajaksi. Kun Quest 2 on vielä halvempikin, niin ainakaan itsellä ei tuu usein tehtyä niin, että haluu ostaa mielummin vanhemman ja kalliimman kuin uudemman ja halvemman. Yleensähän sitä kannattaa uusin versio ostaa. Rift S:ssäkin tais olla LCD-paneelit OLED:n sijaan, niin siitäkään ei ole etua Quest 2:seen nähden. Toki Rift S:ssä nyt joitain etuja voi olla, kun kerran se on varta vasten ajateltu PC:hen liitettäväksi mut harvemmin silti vanhassa on vara parempi jos puhutaan nopeasti kehittyvästä tekniikasta ja toisaalta tuotetuen elinkaaresta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
No toki mutta Facebook tämän mukaan mieltänee Oculus Quest 2:sen myös Rift S:n seuraajaksi. Kun Quest 2 on vielä halvempikin, niin ainakaan itsellä ei tuu usein tehtyä niin, että haluu ostaa mielummin vanhemman ja kalliimman kuin uudemman ja halvemman. Yleensähän sitä kannattaa uusin versio ostaa. Rift S:ssäkin tais olla LCD-paneelit OLED:n sijaan, niin siitäkään ei ole etua Quest 2:seen nähden. Toki Rift S:ssä nyt joitain etuja voi olla, kun kerran se on varta vasten ajateltu PC:hen liitettäväksi mut harvemmin silti vanhassa on vara parempi jos puhutaan nopeasti kehittyvästä tekniikasta ja toisaalta tuotetuen elinkaaresta.
Hyviä pointteja. Q2 siis tosiaan tulee S:n seuraajaksi, ei rinnalle.

Mikä olisi vaihtoehto jos budjettia voi nostaa ja haluaisi sen parhaan kuvan? Se on rajana, että majakoita ei laiteta huoneeseen.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
494
Q2 349e hinnalla on jo niin hyvä diili, indexiä tarkempi näyttö ja vielä langaton Virtual Desktop apilla että sitä suosittelisin kenelle tahansa joka haluaa lähteä kokeilemaan VR hommia, sen voi kuitenkin myydä ja sitten vaihtaa kalliimpaan malliin jolloin ei edes paljon häviä rahallisesti johtuen laitteen halvasta hinnasta ja VR ei kuitenkaan ole ihan kaikille se juttu.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Hyviä pointteja. Q2 siis tosiaan tulee S:n seuraajaksi, ei rinnalle.

Mikä olisi vaihtoehto jos budjettia voi nostaa ja haluaisi sen parhaan kuvan? Se on rajana, että majakoita ei laiteta huoneeseen.
Eikös noista HP Reverb G2:sta tunnu olevan aika mukavasti hypeä liikkeellä ja tais nuo olla noissa ylempänä olevissa Youtube-VR-lasivertailuissa kuvanlaadultaan ihan kärkeä. Musta vähän tuntuu, että päädyt näihin, kun taidat olla pelimies paitsi ajankäytöllisesti niin myös budjetin suhteen, kun sullahan tais aika kova kalusto muutenkin olla tilauksessa. :lol: Itselleni Quest 2:t on ensimmäiset VR-lasit enkä ikinä olis hankinnut niitä, jos pelkät lasit maksaisivat yli 400 euroa (saati vajaan tonnin). Toki lisäsälät tuo sen hinnan yli 400 euroon, mutta sen vielä kärsiikin maksaa. Oon itse sen filosofian pelimies, että paras ei edusta mulle suorituskyvyltään parasta vaan hinta-laatusuhteeltaan parasta, koska sitä kautta on varaa kaikkeen muuhunkin. Quest 2:ssa on kyllä tuo hinta-laatusuhde varmasti tajuttoman kova.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Q2 349e hinnalla on jo niin hyvä diili, indexiä tarkempi näyttö ja vielä langaton Virtual Desktop apilla että sitä suosittelisin kenelle tahansa joka haluaa lähteä kokeilemaan VR hommia, sen voi kuitenkin myydä ja sitten vaihtaa kalliimpaan malliin jolloin ei edes paljon häviä rahallisesti johtuen laitteen halvasta hinnasta ja VR ei kuitenkaan ole ihan kaikille se juttu.
JOS se nyt siis on jotenkin saatavilla kun vasta huomenna tajuaa tilata :D

Itelläni olis tässä pari tonnia melkein rahaa ojentaa elektroniikkakrääsään mutta kun mitään ei jostain syystä saa nykyään ostettua. En ole tottunut tällaiseen. Yleensä rahat menee kun lompsaa alkaa raottamaan.

Eikös noista HP Reverb G2:sta tunnu olevan aika mukavasti hypeä liikkeellä ja tais nuo olla noissa ylempänä olevissa Youtube-VR-lasivertailuissa kuvanlaadultaan ihan kärkeä. Musta vähän tuntuu, että päädyt näihin, kun taidat olla pelimies paitsi ajankäytöllisesti niin myös budjetin suhteen, kun sullahan tais aika kova kalusto muutenkin olla tilauksessa. :lol:
Olispa :D

Aikaa on hyvin rajallisesti pelata kypärä päässä, PS5 (jota tuskin tänä vuonna näkyy) ei näissä hommissa auta ja se 3080:kin on vain "tilattu" ;)

ps. Reverb G2:

Myymäläsaatavuus
Hyllyssä: -Varastossa: alle -25 kpl
Tilattavissa päävarastosta: 0 kpl
Tilattavissa tukkurin varastosta: 0 kpl


Onko tää joku helvetin vitsi?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
494
Koko vuosi ollut tuon tapaista koskien lähes kaikkia VR tuotteita. Esim Index ollut out of stock koko vuoden, itse odotin yli 4kk omaa tilausta.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Koko vuosi ollut tuon tapaista koskien lähes kaikkia VR tuotteita. Esim Index ollut out of stock koko vuoden, itse odotin yli 4kk omaa tilausta.
Uskomatonta että tonnin laseissakin on tuo meininki. Mut joo, VR-lasien suhteen kyllä kannattaa tehdä päätökset ja tilaukset nopeasti. Voisin kuvitella, että lähempänä vuoden loppua Quest 2:senkin kohdalla myydään eioota. Nyt niitä vielä voi saada.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Mikä olisi vaihtoehto jos budjettia voi nostaa ja haluaisi sen parhaan kuvan? Se on rajana, että majakoita ei laiteta huoneeseen.
Tuossa ylempänä kirjoitin samasta ja nähdäkseni tässä on kolme laitetta jotka ovat alle tonnin kategoriassa fiksuja: quest 2, reverb g2 ja valve Index. Ja index vaatii majakat ja hintakin kipuaa jo tonniin kaikilla kilkkeissä.

HTC on vaihtoehto kans, mutta jokseenkin sekava valikoimassaan ja ei taida hinta-laatusuhteessa päästä riittävän lähelle tätä kolmikkoa. Pimax tekee kans laitteita, mutta ymmärtääkseni niidenkin hinta-laatu ei ihan kohtaa tätä kolmikkoa.

Minulle majakattomuus on ihan samalla tapaa rajaava, ja painin tässä Quest 2:sen ja Reverb G2:sen välillä.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 916
Tuossa ylempänä kirjoitin samasta ja nähdäkseni tässä on kolme laitetta jotka ovat alle tonnin kategoriassa fiksuja: quest 2, reverb g2 ja valve Index. Ja index vaatii majakat ja hintakin kipuaa jo tonniin kaikilla kilkkeissä.

HTC on vaihtoehto kans, mutta jokseenkin sekava valikoimassaan ja ei taida hinta-laatusuhteessa päästä riittävän lähelle tätä kolmikkoa. Pimax tekee kans laitteita, mutta ymmärtääkseni niidenkin hinta-laatu ei ihan kohtaa tätä kolmikkoa.

Minulle majakattomuus on ihan samalla tapaa rajaava, ja painin tässä Quest 2:sen ja Reverb G2:sen välillä.
Jos tarkoituksena on käyttää laitetta yhdessä PC:n kanssa, niin kaipa tuo Reverb G2:n ainakin pitäisi viedä Quest 2:ta käytännössä kaikilla mitattavilla osa-alueilla (näkökenttä, resoluutio, ääni). Sitten subjektiivisemmin mitattavat asiat kuten mukavuus on asia erikseen. Se, että Quest 2:lle myydään lisävarusteena erillistä head strapiä ei kuitenkaan lupaa hyvää.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
924
Tuo Quest 2:n vakio remmikiinnitys vaikutaa kyllä niin rimpulalta että hankintahintaa saa melkein poikkeuksetta lisätä sen deluxe-strapin hinnan.
Tarkempaa resoluutiota enemmän alkaa kyllä kaipaamaan enemmän field of viewiä, jotta pääsisi eroon sukellusmaskifiiliksestä. IMO suurempi FOV toisi enemmän immersiota peleihin kuin tarkempi resoluutio.

Toki vähän kyllä kiinnostaisi tuo Q2 laittaa mutta on näitä muutamia kysymysmerkkejä mitkä jarruttaa.
Huono kiinnitys vakiona, mikä nostaa hankintahinnan taas ylemmälle tasolle.
Fabo-tunnuksen käyttämisen vaatimus, mikä sylettää eikä haluttaisi tehdä vaikka Fabo-tunnus löytyy muttei juuri tule käytettyä.
To Oculus-link ei vakuuta myöskään yhtään kun kaapelin kiinnitys headsettiin vaikuttaa todella rimpulalta, ja taas erillisen kaapelin hankinta nostaa hintaa.

Q2+deluxe-strap+link = alkaa olemaan kohta sama hommata se Reverb G2
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
494
Quest 2 etu on langattomuus, en suosittele tuota link kaapelia kun Q1 jo langattomana headsetti toimi hienosti ja Q2 sen pitäisi vielä olla parempi tehokkaamman raudan ja uudempien wifi ominaisuuksien ansiosta. Kaapeli nyt ei mikään valtava ongelma indexillä ole kun siihen on tottunut mutta kyllä Q1 VD langattomalla linkillä oli ihan eri tavalla vapauttava kokemus kun voi pyöriä ja hyöriä ihan miten tahansa miettimättä ollenkaan miten kaapelia pitää väistää vaikka ei kuvaltaan sitten pärjännyt.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
924
Quest 2 etu on langattomuus, en suosittele tuota link kaapelia kun Q1 jo langattomana headsetti toimi hienosti ja Q2 sen pitäisi vielä olla parempi tehokkaamman raudan ja uudempien wifi ominaisuuksien ansiosta. Kaapeli nyt ei mikään valtava ongelma indexillä ole kun siihen on tottunut mutta kyllä Q1 VD langattomalla linkillä oli ihan eri tavalla vapauttava kokemus kun voi pyöriä ja hyöriä ihan miten tahansa miettimättä ollenkaan miten kaapelia pitää väistää vaikka ei kuvaltaan sitten pärjännyt.
Tämä. Tuo langattomuus kyllä kiehtoo, varsinkin kun cybershoesit löytyy ja niillä pelatessa langallisen headsetin kaapeli tuppaa menemään todella nopeasti solmuun.
Harmi että Facebook missasi ison pointin kun eivät tehneet Quest 2:sta tukemaan natiivisti langatonta PCVR:ää, vaan pitää kikkailla edelleen 3rd party sovellusten kanssa.
Olisi kiinnostavaa kokeilla joskus vaikka langaton Q1+Cybershoes combo, mutta joutuu jotain rajaa vetämään aina uuden techin hankinnoissa.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 916
Langattomuus on tietenkin Questin suurin etu, mutta se taitaa edelleen olla selvästi heikommin toteutettu kuin sitten HTC:n laitteilla eli viive monelle yksinkertaisesti liian suuri (EDIT: siis PC:n kanssa käytettäessä - stand alone laitteena Quest 2 varmaankin selvästi paras?).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Jos langatonta PCVR headsettia meinaa Kyösti Kakkosesta niin melkeinpä se akullinen elite strap on must. Lisäakku toimii vastapainona (mukavampi päässä) ja tuplaa käyttöajan. Veikkaisin että 3rd party ratkaisuja tulee just tohon hommaan hyvin nopeasti. Ja vielä kuulokkeiden kera.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Laitoin hetken pähkäiltyäni kuitenkin Q2:sen tilauksee, toimitukseksi luvattiin lokakuun 22. Kyllä tuo Reverb G2 kiinnostaa kans, mutta siinä menettäisi hyvien puolien vastapainona standalone laitteen ja mahd. langattomuuteen.

Lisäksi tuohon pitäisi sopia aiempi kaapeli ja voimakkuuksilla olevat lisälinssit.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Jos langatonta PCVR headsettia meinaa Kyösti Kakkosesta niin melkeinpä se akullinen elite strap on must. Lisäakku toimii vastapainona (mukavampi päässä) ja tuplaa käyttöajan. Veikkaisin että 3rd party ratkaisuja tulee just tohon hommaan hyvin nopeasti. Ja vielä kuulokkeiden kera.
Itse tilasin Elite Strapin ja jos Virtual Desktopia käyttäessä peliaika ei meinaa riittää, niin tilaan varmaan pienen virtapankin Ankerilta ja velcrotan kiinni Elite Strapin taakse. Tuota akullista Elite Strapia ei halunnut ostaa, koska siinä olevan integroidun akun koko on verrattain pieni (hintaan nähden) ja toisaalta voi olla, ettei sen tuoma vastapaino ole tarpeeksi mahdollisissa mukavuusongelmissa... Olisi hassua joutua lisäämään lisäpainoa tuon akullisen Strapin jatkeeksi.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Reverb G2 tilauksessa verkkokauppa.comista. Onko porukalla tietoa tuon toimitusajoista? Verkkokaupassa eivät osanneet vastata muuta kuin pian.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
Eikös ne marraskuun aikana ala ensimmäisille tilaajille valua. Noin niin kuin yleisesti siis, verkkokaupan osalta nyt ei varmaan kukaan ulkopuolinen osaa sanoa millainen tilanne ennakkotilausten kanssa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
194
Täältä moni ennakkotilasi Reverb G2:n:


Näyttäisivät mainostavan toimitukseksi "end of november".
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 238
Kertokaas pystyykö pk-seudulla jossain testaamaan eri vr laitteistoja? Aihe kiinnostaa paljon mutta ei viitsi ostaa mitään ennenkuin tietää pystyykö edes käyttämään ilman pahoinvointia.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 324
Kertokaas pystyykö pk-seudulla jossain testaamaan eri vr laitteistoja? Aihe kiinnostaa paljon mutta ei viitsi ostaa mitään ennenkuin tietää pystyykö edes käyttämään ilman pahoinvointia.
Eikös nuo VR-vehkeet pysty kuitenkin palauttamaan normaalisti sen parin viikon sisään, eivät siis ole niin hygieenia vehkeitä että ei olisi palautusoikeutta? En tiedä tota varmaksi niin kysyn.

Itelle tuli vastaan toi HP Reverb G2 tänään itseasiassa täällä jossain Star Wars keskustelussa, ja en ole aiemmin käyttänyt VR-laitteita niin olisin tuon kyllä tuon ostanut siihen 600€ hintaan jos vielä olisi saanut. Toki mullakaan ei ole kokemusta noista ja suunnitelmissa oli tuo palautusoikeuden käyttö just jos ei olisikaan tuntunut hyvältä noiden kanssa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Kertokaas pystyykö pk-seudulla jossain testaamaan eri vr laitteistoja? Aihe kiinnostaa paljon mutta ei viitsi ostaa mitään ennenkuin tietää pystyykö edes käyttämään ilman pahoinvointia.
Tammiston ja Espoon Giganteissa oli joskus noita kokeiltavina. Kannattaa soittaa ja kysyä. Pikseli:ssä saa maksua vastaan pelata, olisko ollu HTC-Vive:llä.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 238
Ajatus kävi mielessä ja voi olla näin korona aikana ainoa vaihtoehto, tosin en oikein jaksaisi sitä vaivaa mikä ulkomaan palautuksista tulee.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Onko kukaan vielä testannu 144hz indexillä ja uudella näytötönohjaimella?
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Langattomuus on tietenkin Questin suurin etu, mutta se taitaa edelleen olla selvästi heikommin toteutettu kuin sitten HTC:n laitteilla eli viive monelle yksinkertaisesti liian suuri (EDIT: siis PC:n kanssa käytettäessä - stand alone laitteena Quest 2 varmaankin selvästi paras?).
Mielestäni ei voisi sanoa, että Quest on selkeästi heikompi, jos puhutaan enemmistöstä peleistä ja pelataan hyvällä verkkoympäristöllä. Beat Saberin expert juttuihin ei ehkä ole järkevä tai noihin online fps, mutta simut, seikkailupelit, yms. menee ihan hyvin ja pidempään pelaamalla koko jutun unohtaa eikä enää välttämättä huomaa eroa. Quest 2 raudan pitäisi vähentää tuota viivettä entisestään, kun se pystyy purkamaan dataa paljon nopeammin.

HTC:n langaton on viiveettömämpi, mutta se on kokonaisuutena melkoinen viritys ja sama hinta kuin pelkällä Quest 2. Lisäksi se pelialue on edelleen rajoitettu siihen majakoiden keskelle, kun taas Questilla voit pelata missä huoneessa vain, kunhan seinät ei estä 5ghz.
 
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
306
Tuolta Bestware.com:stako sai varmuudella reverb g2 marraskuun loppuun mennessä?

Mikähän on suomen kauppojen tilanne reverb:n suhteen? Näköjään Verkkokaupassa, Multitronicissa ja Proshopissa on tilattavissa. Proshop on minusta aikaisemmin yllättänyt tuotteiden toimittamisella, toki voihan olla että on isompi eli on todennäköisempi saamaan tuotteita varastoonsa.

Toki olishan tuo houkuttelevaan ostaa käytetty Rift S, jos hinnat vaan ymmärtäisi tippua reippaasti alle tuon Quest2:n.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 916
Tuolta Bestware.com:stako sai varmuudella reverb g2 marraskuun loppuun mennessä?

Mikähän on suomen kauppojen tilanne reverb:n suhteen? Näköjään Verkkokaupassa, Multitronicissa ja Proshopissa on tilattavissa. Proshop on minusta aikaisemmin yllättänyt tuotteiden toimittamisella, toki voihan olla että on isompi eli on todennäköisempi saamaan tuotteita varastoonsa.

Toki olishan tuo houkuttelevaan ostaa käytetty Rift S, jos hinnat vaan ymmärtäisi tippua reippaasti alle tuon Quest2:n.
Varmuudesta on hankala sanoa mitään, kun alunperin piti tulla syyskuun lopussa ja sittemmin tiedotettiin, että lokakuun lopussa. Uskon, kun näen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 291
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom