VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
163
Mikä on hieman? Viivehän voi olla erittäin olennaisessa osassa pilaamassa VR-kokemusta noin yleensä...
Hieman tarkoittaa tuossa joitain 3-5 ms. En ole kokeillut mikä on nykyinen tilanne, mutta silloin kun link tuli viime marraskuussa betaan niin Oculus Debug Toolin ilmoittama "App tracking to mid-photon" latency oli Beat Saberissa Questin 72 Hz:llä noin 42 ms, kun natiivina Rift S:llä (80 Hz) se on noin 32 ms. (CV1 90 Hz:llä oli muistaakseni noin 25 ms.) Tuon eron kyllä huomaa expert+:lla niin etten tuota peliä halua pelata linkillä, mutta esimerkiksi Half Life Alyx ja Boneworks toimii ihan pelattavasti jopa Virtual Desktopin kautta langattomasti vaikka se ilmoittaa viiveeksi 47 ms. VD:n ja Debug Toolin ilmoittamat luvut eivät kuitenkaan vätlttämättä ole vertailukelpoisia kun VD viive tuntuu jonkin verran (veikkaus 5-15 ms) isommalta linkiin verrattuna.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
1 371
Quest linkin siirtonopeus on 150 Mbps joka on suurin bitrate jonka questin rauta kykenee purkamaan. USB 2 kaapeli siis toimii, ja USB 3:lla data vain siirtyy nopeammin jonka ansiosta viivettä on hieman vähemmän.
Onko tuossa menny bitit ja tavut sekaisin? Eihän se Oculuksen ohjelma lähde edes päälle USB 2 kaapelilla.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
565
Hieman tarkoittaa tuossa joitain 3-5 ms. En ole kokeillut mikä on nykyinen tilanne, mutta silloin kun link tuli viime marraskuussa betaan niin Oculus Debug Toolin ilmoittama "App tracking to mid-photon" latency oli Beat Saberissa Questin 72 Hz:llä noin 42 ms, kun natiivina Rift S:llä (80 Hz) se on noin 32 ms. (CV1 90 Hz:llä oli muistaakseni noin 25 ms.) Tuon eron kyllä huomaa expert+:lla niin etten tuota peliä halua pelata linkillä, mutta esimerkiksi Half Life Alyx ja Boneworks toimii ihan pelattavasti jopa Virtual Desktopin kautta langattomasti vaikka se ilmoittaa viiveeksi 47 ms. VD:n ja Debug Toolin ilmoittamat luvut eivät kuitenkaan vätlttämättä ole vertailukelpoisia kun VD viive tuntuu jonkin verran (veikkaus 5-15 ms) isommalta linkiin verrattuna.
Nuo lukemat kuulostavat kohtuuttoman suurilta, kun ottaa huomioon sen, että latenssin tulisi olla mielellään jopa alle 10ms... Virtual reality headset - Wikipedia

Kaikkeen varmaan tottuu, eikä erilaisissa virtuaaliajeluissa/-videoissa (autopeleissä toisaalta todennäköisesti vaikuttaa) tuolla (selvästi liian pitkällä latenssilla) liene merkitystä, mutta kyllä tuo varmasti selvästi kokemusta ohjausta ja nopeaa reagointia vaativissa peleissä ja kokemuksissa heikentää.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
36
Minulla on HTC Vive. Pidin jonkin aikaa taukoa VR pelaamisessa ja nyt kiinnostaisi päivittää visiiri. Mikä olisi paras visiiri joka tukee Viven ohjaimia ja majakoita? Valve Index vai Pimax 5K XR? Näyttökortiksi tulee RTX3080.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
565
Minulla on HTC Vive. Pidin jonkin aikaa taukoa VR pelaamisessa ja nyt kiinnostaisi päivittää visiiri. Mikä olisi paras visiiri joka tukee Viven ohjaimia ja majakoita? Valve Index vai Pimax 5K XR? Näyttökortiksi tulee RTX3080.
Jos ja kun roomscalea pelaat, niin eiköhän tuo Index vie voiton.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
56
Minulla on HTC Vive. Pidin jonkin aikaa taukoa VR pelaamisessa ja nyt kiinnostaisi päivittää visiiri. Mikä olisi paras visiiri joka tukee Viven ohjaimia ja majakoita? Valve Index vai Pimax 5K XR? Näyttökortiksi tulee RTX3080.
Itse väittäisin et eniten hyötyisit kuitenkin ohjaimien vaihdosta, Indexin ohjaimet kuitenkin toimii vanhoillakin majakoilla. Orkkis Viven sauvat kun eivät mitenkään kauhean loistavat ole varsinkaan peleissä mitkä tukevat tateilla liikkumista
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
565

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Tukijäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
5 273
Enpä näe kumpaakaan noista ominaisuuksista (eye tai face tracking) ainakaan nykyiseen suunniteltuun käyttöön kovin merkittävänä.
eye tracking tulee joskus helpottamaan graafisessa kuormassa kun voi alkaa käyttään foveated renderingiä. Tuossakin on menossa muna/kana ongelma, ei oo ohjelmia ku ei oo laitteita ja päinvastoin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
487
eye tracking tulee joskus helpottamaan graafisessa kuormassa kun voi alkaa käyttään foveated renderingiä. Tuossakin on menossa muna/kana ongelma, ei oo ohjelmia ku ei oo laitteita ja päinvastoin.
Tarve foveated renderengille vähenee vaudilla, kun pusketaan ulos jotain RTX3080-3090 tehosta näyttistä. Eye trackingin todellinen sovellusarvo siirtyy ympäristövuorovaikutukseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
376
Tarve foveated renderengille vähenee vaudilla, kun pusketaan ulos jotain RTX3080-3090 tehosta näyttistä. Eye trackingin todellinen sovellusarvo siirtyy ympäristövuorovaikutukseen.
Noh en tiedä. Graafisesti VR-pelit on edelleenkin jonkun 10v jäljessä non-VR pelejä ja resoluutiossakin Varjot menee valovuoden edellä (ei toki varmaan ihan sille tasolle tarvi päästä). Mielummin näkisin kuitenkin foveatedin siellä kuin ympäristövuorovaikutuksessa, jolle en kyllä äkkiseltään edes keksi mitään erityisiä wau-käyttötarkoituksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
483
Yleisesti ottaen jengi tulee pelaamaan vielä PC:llä pitkään sen verran rajoittuneella raudalla että foveated renderingistä on hyötyä. Ja standalone headseteissä se on about pakollista jos halutaan grafiikkaa parantaa. Ja kun se tulee standalone puolelle, niin se tulee kyllä valtavirtaan pc:lläkin.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
308
Käsittääkseni simulaattoreissa olisi tällä hetkellä kaikki saatavilla oleva teho haluttua, siihen käyttöön tuo FR olisi erittäin hyvä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
487
Noh en tiedä. Graafisesti VR-pelit on edelleenkin jonkun 10v jäljessä non-VR pelejä ja resoluutiossakin Varjot menee valovuoden edellä (ei toki varmaan ihan sille tasolle tarvi päästä). Mielummin näkisin kuitenkin foveatedin siellä kuin ympäristövuorovaikutuksessa, jolle en kyllä äkkiseltään edes keksi mitään erityisiä wau-käyttötarkoituksia.
Minä keksin. Vaikka hiiren korvike lentosimuissa kytkinten ja nappien napsutteluun. Jos ei käsiseuranta ennen sitä hoida. Ja onko Half Life: Alyx 10 vuotta vanhan näköinen? Itse en kokenut niin. Eikä ollut edes erityisen raskas VR-peliksi.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
471
Voihan tuota silmänseurantaa käyttää peleissä myös esim. NPC interaktioon. Katseen vaeltaessa NPC voisi heittää vaikka "hey, my eyes are up here"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
376
Minä keksin. Vaikka hiiren korvike lentosimuissa kytkinten ja nappien napsutteluun. Jos ei käsiseuranta ennen sitä hoida. Ja onko Half Life: Alyx 10 vuotta vanhan näköinen? Itse en kokenut niin. Eikä ollut edes erityisen raskas VR-peliksi.
Noh kieltämättä Alyx on näyttävä muttei se musta silti ole lähelläkään parhaita desktop pelejä. Lentosimuissakin musta luonnollisempi ratkaisu olisi käsien tracking. Lisäksi silmien trackingin etu suhteessa ihan vaan koko headsetillä tähtäämiseen on imho melko marginaalinen. Samoin mietin noita NPC caseja mutta aika monessa niistäkin riittää ihan headsetin asennon träkkääminen.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
487
Lisäksi silmien trackingin etu suhteessa ihan vaan koko headsetillä tähtäämiseen on imho melko marginaalinen.
Aika lailla eri mieltä tästä. Ergonomiassa huomattava ero, kun saa pää levätä paikoillaan tai jos onnistuu vaan pienellä pään liikkeellä vaikka matkustuskoneessa, jossa on nappeja joka puolella. Ja millä aktivoit napin ilman silmien seurantaa näppärästi? Ei toimi mikään kohdan tuijottaminen 3 sekuntia. Kätevintä olisi myös ettei erillisiä painikkeita tarvitsisi ohjaimella käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
376
Aika lailla eri mieltä tästä. Ergonomiassa huomattava ero, kun saa pää levätä paikoillaan tai jos onnistuu vaan pienellä pään liikkeellä vaikka matkustuskoneessa, jossa on nappeja joka puolella. Ja millä aktivoit napin ilman silmien seurantaa näppärästi? Ei toimi mikään kohdan tuijottaminen 3 sekuntia. Kätevintä olisi myös ettei erillisiä painikkeita tarvitsisi ohjaimella käyttää.
Onhan siinä eroa muttei mielestäni riittävästi ja usein joudut joka tapauksessa kääntämään päätäsi. Jälkimmäiseen en nyt tiedä miten foveated tekee ton sitten näppärämmin? Jollain silmien räpsytyksellä vai? Tuntuu lähinnä tuskalliselta elämykseltä :D
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
487
Onhan siinä eroa muttei mielestäni riittävästi ja usein joudut joka tapauksessa kääntämään päätäsi. Jälkimmäiseen en nyt tiedä miten foveated tekee ton sitten näppärämmin? Jollain silmien räpsytyksellä vai? Tuntuu lähinnä tuskalliselta elämykseltä :D
Se on toki harmillista, jos niin arkinen asia kuin silmien räpäyttäminen tuottaa sinulle tuskan tunteita. Silmätipat saattaisi auttaa ;)

Edit.
Saman voisi arkisessa yhteydessä sanoa toki päänkin kääntämisestä :rofl2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
376
Se on toki harmillista, jos niin arkinen asia kuin silmien räpäyttäminen tuottaa sinulle tuskan tunteita. Silmätipat saattaisi auttaa ;)
No ei mut koita vaikka tuplaräpyttää silmiäsi... ja sen jälkeen mieti tekeväsi sitä tuntikaupalla osana pelikokemusta. Voitko sanoa että toi nyt olisi jotenkin miellyttävä ja käytännöllinen proseduuri? :D Autonominen reaktio on miellyttävyydeltään vähän eri asia.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
609
Tarve foveated renderengille vähenee vaudilla, kun pusketaan ulos jotain RTX3080-3090 tehosta näyttistä. Eye trackingin todellinen sovellusarvo siirtyy ympäristövuorovaikutukseen.
En olisi ihan samaa mieltä. "Virheettömään" VR-kuvaan vaaditaan luokkaa 16K-paneeli per silmä (eli 15360 × 8640 x 2 pikseliä). Jotta tuommoiset resoluutiot saadaan pyörimään 90-120 fps, säteenseurannat ym. herkut päällä, niin kaikki mahdolliset kikat, ml. foveated rendering on otettava käyttöön.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
565
Ainakin itse ajattelen, että tuo silmienseuranta saattaa tulla hyödylliseksi AR-laseissa, jolloin voidaan kaikenlaista aiemmin lähinnä superkykynä pidettyä tuoda lasien käyttäjän ulottuville esim. voisit saada tietoa katselemastasi kohteesta, avata oven, ostaa matkalipun, napata valokuvan tai miksei vaikkapa zoomata tai tarkkailla kohteen lämpötilaa jne. Tekniikan kehittyessä ja älylasien pienentyessä ja kehittyessä kaikenlaista kivaa ja vähemmän kivaa tullee mahdolliseksi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 173
Silmienseuranta antaa myös lasien valmistajalle paljon arvokasta dataa. Neuroverkolle opetetaan minne ihmisten katse ohjautuu, niin neuroverkkokin saa idean siitä mikä visuaalisesta infosta on olennaista. Tätä voi hyödyntää isosti.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
487
En olisi ihan samaa mieltä. "Virheettömään" VR-kuvaan vaaditaan luokkaa 16K-paneeli per silmä (eli 15360 × 8640 x 2 pikseliä). Jotta tuommoiset resoluutiot saadaan pyörimään 90-120 fps, säteenseurannat ym. herkut päällä, niin kaikki mahdolliset kikat, ml. foveated rendering on otettava käyttöön.
Virheettömällä ja nautittavalla on iso ero. On sitä aikanaan ruudulta 320x200 resollakin iloisena pelattu. Veikkaan, että HP Reverb G2 alkaa olla jo melkoisen nautittava. Tietysti lentosotasimuissa voisi tuo 16K käydä jo hyödylliseksi, kun piirretään ruudulle hyttysenjaskan kokoisia koneita useiden kilometrien päässä ja yrittää tunnistaa minkä hyttysen jaskaa ruudulla liikkuu ja mihin suuntaan. Mutta on ollut hauska tihrustaa jo Samppa Odysseyllakin. Ja 90 % peleistä en usko, että on ratkaisevaa eroa, onko se 2K, 4K vai 16K. Ruutukin on yhä 1080p 60 herziä enkä usko, että maailma mullistuu 4K 144 hz:llä. Makkarin tv:stä sentään 4K jo löytyy. Ihan yhtä hauskaa oli jo 1024x768 resolla tai super vga:lla. Toki kehitys saa kehittyä ja kehittyykin omaa vauhtiansa ja kyllä minäkin sen foveated renderingin haluan, jos se toimivaksi kuluttajalle saadaan, mutta mikään ykkösprioriteetti se ei enää uuden RTX 30-sarjan ja G2 tasoisen reson jälkeen enää ole.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
2 804
Tilasin heinäkuun alussa halo-mallisen pannan omaan Questiini. Saapui maanantaina, ja nyt olen muutaman tunnin kerinnyt pelata. Omaan päähän tuo on todella huomattava parannus vakioon, silmikko ei paina enää poskipäitä ja muutenkin Questin paino jakaantuu paremmin päähän. Mukaan tuli myös kuulokkeet, jotka kiinnittyvät pantaan ruuveilla. Kuulokkeet ovat kelpo parannus Questin kaiuttimiin verrattuna, ollen ehkä hitusen kehnommat kuin Rift CV1:ssä. Jää nähtäväksi kuinka hyvin nämä kestävät, vaikuttavat kyllä olevan varsin jämäkkää tekoa.

GoQuestVR Halo strap Pro V3 on tarkka mallinimihirviö.
Itse tilasin vastaavan ilman kuulokkeita Aliexpressistä ja komppaan: todella iso parannus alkuperäiseen!
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
291
Beswin vr tekee myös noita ja kuuleman mukaan vielä jämäkämpää tekoa kuin tuo goquest halo. Syynä tais olla, et goquestissa on käytetty 3d printtausta ja beswiniin ei.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.12.2019
Viestejä
51
Yritin DNA valokuitumotukasta saaha toimivaa VD pelailuun questilla. Tuli kaikkea säädettyä mutta ei, oli kyllä toivoton tehtävä. Pakasta vedetty archer C7 toimii niin paljon smoothimmin jos joku miettii ostaako uutta purkkia vai ei.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
487
Quest2 isommalla resolla tulossa. Snapdragon XR2 ja 6gb rammia. Toivottavasti hinta pysyy samoissa nykyisen kanssa.

Kunpa tämä pitäisi paikkansa (UploadVR) :

How Much Will It Cost?
In mid August, screenshots claiming to be from Target’s stock management system leaked to a YouTuber, listing ‘Oculus Vr Headset’ models: 64GB for $299 and 256GB for $399.

In late August, users across social media websites like reddit spotted two new Walmart listings with the same storage and pricing: ‘Oculus Point Reyes 64GB’ for $299 and ‘Oculus Point Reyes 256GB’ for $399.

The current Quest has 64GB and 128GB models for $399 and $499 respectively.

Paljon kyllä saisi yksityisyyden myymisestä mainostajille.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 179
Alkoi kyllä kutkuttamaan mutta en taida kyllä tukea facea enempää (kuuluisat viimiset sanat). Milloinkohan alkaa muilta tulla vastaavia?
 
Liittynyt
29.12.2019
Viestejä
51
Mukava nähdä miten uudet näyttikset noita jaksaa pyörittää. Mutta hankintaan tuo quest2 kyllä menee. Niin ja wifi6 router.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
383
Alkoi kyllä kutkuttamaan mutta en taida kyllä tukea facea enempää (kuuluisat viimiset sanat). Milloinkohan alkaa muilta tulla vastaavia?
Ei taida ketään muuta kiinnosta pätkääkään. Valve keskittyy vain Steam/Index -rahasäkkien päällä istumiseen, Google ja HTC about poistui jo kuluttajamarkkinoilta. Loput taitaa olla sekalaista sillisalaattia tukeutuen SteamVR. Jos nuo Questin hinnat tulee olemaan nuo tuolla raudalla, niin kellään muulla ei ole edes mitään mahiksia kilpailla hinnoissa järkevästi ainakaan standalone vehkeillä. Raudan lisäksi Oculuksen ecosystem on jo merkittävästi edellä ominaisuuksien ja sisällön osalta. Vaikea myydä uutta VR-laitetta jo pelkästään sen takia, kun siihen ei saa kaikkien tuntemaa Beat Saberia.

Taitaa Apple olla muutaman vuoden päästä lähin kilpailija, mutta hinnat on sitten premiumia ja guidelinessit varmaan kieltää smooth locomitonit ja muut jutut :hmm:
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
4 188
Kuinkahan Quest2 vertautuu PC käytössä reverb 2:een. Stand alone käyttö olisi plussaa, mutta ratkaisevinta itselläni tulee olemaan lentosimut. Kai tuohon tulee parempi kaapeli kuin originaali Questissa? MSFS tukee alussa vain WMR-laitteita, mutta vanha reverb kelpaa vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
471
Jos Fabo julkaisee virallisen langattoman pc-striimauksen Quest 2:lle niin pitää harkita jo vakavasti henkilötietojen hintaa.
 
Liittynyt
29.12.2019
Viestejä
51
Jos Fabo julkaisee virallisen langattoman pc-striimauksen Quest 2:lle niin pitää harkita jo vakavasti henkilötietojen hintaa.
VD kehittäjä ainakin redditissä lupaili parempaa laatua. Kuulemma helppo homma skaalautuu hyvin sovellus.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
4 188
Mun Quest muuttui antiikiksi aika nopeesti :itku:

On kyllä todella kova julkaisu jos hinta pitää.
Teknologia on sen verran uutta että tuo on odotettua kaikilla silmikoilla. Oma reverb G1 on vanhentumassa kanssa ja hyvä vain, en ole siihen täysin tyytyväinen. Nämä tulevatkin tulevat vanhentumaan kun tekniikka edistyy. Quest2 vaikuttaa mielenkiintoiselta, tulen seuraamaan sitä. Tulevissa malleissa toivottavasti parannetaan FOVia.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 994
Teknologia on sen verran uutta että tuo on odotettua kaikilla silmikoilla. Oma reverb G1 on vanhentumassa kanssa ja hyvä vain, en ole siihen täysin tyytyväinen. Nämä tulevatkin tulevat vanhentumaan kun tekniikka edistyy. Quest2 vaikuttaa mielenkiintoiselta, tulen seuraamaan sitä. Tulevissa malleissa toivottavasti parannetaan FOVia.
Juuri näin, täällä mennään alkuperäisellä Riftillä ja tyytyväinen olen siihen edelleen. Eihän se että tulee uusi versio huononna edellistä versiota :) Sitä paitsi ykköskyösti on todella pätevä laite edelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
483
Mun Quest muuttui antiikiksi aika nopeesti :itku:

On kyllä todella kova julkaisu jos hinta pitää.
Jos PCVRään käyttää niin sitten ehkä. Kyöstin pelit tulee olemaan ihan samat molemmilla laitteilla, koska lisäpaukut kuluu isompaan resoon ja fps. Tietty joku Eleven table tennis esim hyötyy paremmasta fps, mutta noin yleisesti varmaan aika sama.

Itse toki hommaan tuon uuden heti kun pystyy
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 733
Mukava nähdä miten uudet näyttikset noita jaksaa pyörittää. Mutta hankintaan tuo quest2 kyllä menee. Niin ja wifi6 router.
Tästä tulikin mieleen, että Quest kuitenkin on tarkoitettu käytettäväksi pääosin ilman tietokonetta, jolloin näyttiksellä ei ole mitään merkitystä, mutta tuleeko tuossa uudemmassakaan mukana sitä 5m USB-C-piuhaa tietokoneeseen liittämistä varten?

Langattomuus on toki kiva asia, mutta jotenkin minulla on vaikeuksia ymmärtää, että mikä näiden Questien todellinen käyttötarkoitus ja markkinarako oikein on? Olkoonkin että ne ovat olleet todella suosittuja.

Ja sitten tosiaan vielä se helvetin Facebook-pakotus. Aaaarrgh!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
483
Tästä tulikin mieleen, että Quest kuitenkin on tarkoitettu käytettäväksi pääosin ilman tietokonetta, jolloin näyttiksellä ei ole mitään merkitystä, mutta tuleeko tuossa uudemmassakaan mukana sitä 5m USB-C-piuhaa tietokoneeseen liittämistä varten?

Langattomuus on toki kiva asia, mutta jotenkin minulla on vaikeuksia ymmärtää, että mikä näiden Questien todellinen käyttötarkoitus ja markkinarako oikein on? Olkoonkin että ne ovat olleet todella suosittuja.

Ja sitten tosiaan vielä se helvetin Facebook-pakotus. Aaaarrgh!
Niin siis markkinarako on varmaan se että nuo kyöstit on edullisia, helppoja ja monipuolisia. Pystyy kaikkeen, kuten esim se langallinen pcvr (latauspiuha käy nykyään), tai langaton (uudessa parempi wifi ja enemmä jerkkua dekoodaukseen). Helppo valinta sellaiselle jonka elämäntyö ei ole pelkän elite dangerouksen hakkaaminen.

Mutta ensisijainen käyttö on tosiaan stand-alone. Ja siinä se on ihan lyömätön.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
4 188
Tästä tulikin mieleen, että Quest kuitenkin on tarkoitettu käytettäväksi pääosin ilman tietokonetta, jolloin näyttiksellä ei ole mitään merkitystä, mutta tuleeko tuossa uudemmassakaan mukana sitä 5m USB-C-piuhaa tietokoneeseen liittämistä varten?

Langattomuus on toki kiva asia, mutta jotenkin minulla on vaikeuksia ymmärtää, että mikä näiden Questien todellinen käyttötarkoitus ja markkinarako oikein on? Olkoonkin että ne ovat olleet todella suosittuja.

Ja sitten tosiaan vielä se helvetin Facebook-pakotus. Aaaarrgh!
En tiedä tuleeko piuha mukaan mutta ainakin sitä voi yhä käyttää. Onkohan se riittävä tulevalle resolle? Minulle langaton toimivuus on lähinnä erinomainen plussa, vaikka lisääkin painoa. On vain yhä paljon kysymyksiä, kuten pystyykö kilpailemaan Reverb G2:n kanssa kuvanlaadussa kun on kytketty kaapelilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
383
VD kehittäjä ainakin redditissä lupaili parempaa laatua. Kuulemma helppo homma skaalautuu hyvin sovellus.
Vielähän ei ole ihan satavarmaa mitä Quest 2 käyttikseen on otettu mukaan eli vaikka XR2 rauta tukee uudempaa wifiä tai 60ghz langattomuutta, niin tuki saattaa puuttua kernelistä ja siihen ei VD tekijä pysty vaikuttamaan. Ekan Questin kernelistä puuttui alussa paljon ja puuttuu vieläkin sekalaisia juttuja.

Tästä tulikin mieleen, että Quest kuitenkin on tarkoitettu käytettäväksi pääosin ilman tietokonetta, jolloin näyttiksellä ei ole mitään merkitystä, mutta tuleeko tuossa uudemmassakaan mukana sitä 5m USB-C-piuhaa tietokoneeseen liittämistä varten?
Ei se optinen kaapeli mikään ilmainen ole, joten ei mitään järkeä laittaa sellaista mukaan nostamaan hintaa 50e laitteella, jonka päätavoite on juuri langattomuus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
320
Langattomuus on toki kiva asia, mutta jotenkin minulla on vaikeuksia ymmärtää, että mikä näiden Questien todellinen käyttötarkoitus ja markkinarako oikein on? Olkoonkin että ne ovat olleet todella suosittuja.

Ja sitten tosiaan vielä se helvetin Facebook-pakotus. Aaaarrgh!
Mä sanoisin että Quest on vihdoin se vuosia odotettu tuote, joka tuo VR:n nörttien niche -gategoriasta oikeasti ison yleisön tuotteeksi. Jotain sellaista mitä VR:n olisi alkujaankin pitänyt olla - ei tarvetta 2000e tietokoneelle, ei hankalia majakka-asenteluita, ei tiellä olevia johtoja, ei jatkuvaa säätöä. Lasit voi napata kylään lähtiessä mukaan ja järjestää paikanpäällä hetkessä Beat Saber sessiot systerin lapsille.

Ammattikäyttöön nämä olisivat moneen käyttöön helppoudessa myös ihan ylivertaiset, mutta harmittavasti tuo puoli on estetty FB-kytköksellä. Sen verran olen viimevuosien aikana viritellyt ViVejä ja alkupään oculuksia kaiken maailman asiakastilaisuuksiin, että joku käry löytyy kuinka h...tin prototyyppitason rautaa nuo on ollu käyttäjäkokemuksen suhteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
383
Ammattikäyttöön nämä olisivat moneen käyttöön helppoudessa myös ihan ylivertaiset, mutta harmittavasti tuo puoli on estetty FB-kytköksellä. Sen verran olen viimevuosien aikana viritellyt ViVejä ja alkupään oculuksia kaiken maailman asiakastilaisuuksiin, että joku käry löytyy kuinka h...tin prototyyppitason rautaa nuo on ollu käyttäjäkokemuksen suhteen.
Ammattikäytössä ei tarvitse Facebookkia ainakaan nimettömään käyttöön. Demolaitteille voi tehdä sieltä hallintapaneelista testitunnuksia, joilla mm. ostot estetty, omat softat toimii, voi lisätä toiset testitunnukset kavereiksi
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 733
Mä sanoisin että Quest on vihdoin se vuosia odotettu tuote, joka tuo VR:n nörttien niche -gategoriasta oikeasti ison yleisön tuotteeksi. Jotain sellaista mitä VR:n olisi alkujaankin pitänyt olla - ei tarvetta 2000e tietokoneelle, ei hankalia majakka-asenteluita, ei tiellä olevia johtoja, ei jatkuvaa säätöä. Lasit voi napata kylään lähtiessä mukaan ja järjestää paikanpäällä hetkessä Beat Saber sessiot systerin lapsille.
Se on totta ja tämä on toki tavallaan ihan ok.

Toisaalta taas vastineeksi tulee rajoitettu teho ja jatkuva säätäminen sen kanssa, että saa halutut pelit mahtumaan laitteen rajalliseen tallennustilaan. Ja jos samalla laitteella pelaavat lapset ja muut tutut, niin tosi kiva kun kaikki omat pelit ja asetukset näkyvät kaikille ja ovat kaikkien muokattavissa. Samaan aikaan Facebook-mainostaa kavereille että käyttäjä nanonano pelaa nyt kolmatta kertaa tänään SexLikeReal-appia. :D

Suo siellä, vetelä täällä.
 
Liittynyt
29.12.2019
Viestejä
51
Se on totta ja tämä on toki tavallaan ihan ok.

Toisaalta taas vastineeksi tulee rajoitettu teho ja jatkuva säätäminen sen kanssa, että saa halutut pelit mahtumaan laitteen rajalliseen tallennustilaan. Ja jos samalla laitteella pelaavat lapset ja muut tutut, niin tosi kiva kun kaikki omat pelit ja asetukset näkyvät kaikille ja ovat kaikkien muokattavissa. Samaan aikaan Facebook-mainostaa kavereille että käyttäjä nanonano pelaa nyt kolmatta kertaa tänään SexLikeReal-appia. :D

Suo siellä, vetelä täällä.
Ei se mainosta mitään jos niin haluat. Jotenkin jännää tää FB keskustelu kun ei sielun myymiseltä voi nykyään välttyä. Ajat sitten se on myyty jo Applelle tai Googlelle.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 733
Ei se mainosta mitään jos niin haluat.
Kunnes se tekee niin. Mistä lähtien Facebook on tehnyt mitään edes etäisesti tietosuojaa tai käyttäjien toiveita kunnioittavia päätöksiä tai muutoksia?

Jotenkin jännää tää FB keskustelu kun ei sielun myymiseltä voi nykyään välttyä. Ajat sitten se on myyty jo Applelle tai Googlelle.
Minun mielestäni tuollainen ajattelu on paljon jännempää. Tai pelottavampaa. Applen tuotteita en käytä ja Google ei häiritse edes promillea niin paljon kuin Facebook.
 
Liittynyt
29.12.2019
Viestejä
51
Kunnes se tekee niin. Mistä lähtien Facebook on tehnyt mitään edes etäisesti tietosuojaa tai käyttäjien toiveita kunnioittavia päätöksiä tai muutoksia?


Minun mielestäni tuollainen ajattelu on paljon jännempää. Tai pelottavampaa. Applen tuotteita en käytä ja Google ei häiritse edes promillea niin paljon kuin Facebook.
Sä voit ajatella mitä haluut mut fakta on se et Googlekin tietojasi jakaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
99 781
Viestejä
1 999 731
Jäsenet
41 578
Uusin jäsen
JR97

Hinta.fi

Ylös Bottom