VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Index pärjäsi vertailussa paremmin kuin oletin, S ei sitten pysynyt kelkassa alkuunkaan.
Noita MRTV:n arvioita kannattaa tarkastella hieman kriittisten lasien läpi. Sillä on arvioissa vähän shillailun vaikutteita. Esim tuossa PJ2:ssa kamera ei ole kaikissa kohdissa kunnolla kohdistettu Oculus Rift S:ään. Sen kyllä huomaa, kun on tarkkana. Lisäksi kuvavertailuissa ei käytetä samaa lähdemateriaalia, joka vääristää ainakin Elite Dangerous - vertailuvideota, kun pätkät on kuvattu eri olosuhteissa.

Lisäksi kannattaa huomioida laitteistoasetukset. Nyt kuva taitaa olla ajettuna natiivina. Rift S:ssä ei kuva olisi yhtä kaukana, kun se SS:llä samplattaisiin samoihin resoluutioihon G2:n kanssa. Tällöin ne olisi konekuormaltaan lähempänä toisiaan.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
485
Tuleehan tuosta SS käytöstä pieni apu ruudun koettuun tarkkuuteen mutta G2:ssa on yli 2,5X enemmän pikseleitä per silmä kuin rift-s, tottakai sen kuuluukin näyttää ihan helvetisti tarkemmalta.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Noita MRTV:n arvioita kannattaa tarkastella hieman kriittisten lasien läpi. Sillä on arvioissa vähän shillailun vaikutteita. Esim tuossa PJ2:ssa kamera ei ole kaikissa kohdissa kunnolla kohdistettu Oculus Rift S:ään. Sen kyllä huomaa, kun on tarkkana. Lisäksi kuvavertailuissa ei käytetä samaa lähdemateriaalia, joka vääristää ainakin Elite Dangerous - vertailuvideota, kun pätkät on kuvattu eri olosuhteissa.

Lisäksi kannattaa huomioida laitteistoasetukset. Nyt kuva taitaa olla ajettuna natiivina. Rift S:ssä ei kuva olisi yhtä kaukana, kun se SS:llä samplattaisiin samoihin resoluutioihon G2:n kanssa. Tällöin ne olisi konekuormaltaan lähempänä toisiaan.
Toki nämä on suuntaa antavia vain.
Ja myös Indexillä kuva paranee kun laittaa renderöinti resoa isommalle.
Joten natiivilla pitäneekin vertailla.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Ajattelin hommata vasta hankitulle Questille HL Alyxin. Johdottomuus kiinnostaisi. Kaveri meinasi, että Virtual Desktopilla onnistuisi hyvin pelaaminen, kunhan wifi on kunnossa. Onko kokemuksia/parempia ehdotuksia?

E: Noita pelejä ei yleisemmin saa mistään/mitenkään halvemmalla? Eli ts. ostanko Half Lifen Steamistä vaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Tuleehan tuosta SS käytöstä pieni apu ruudun koettuun tarkkuuteen mutta G2:ssa on yli 2,5X enemmän pikseleitä per silmä kuin rift-s, tottakai sen kuuluukin näyttää ihan helvetisti tarkemmalta.
Toki nämä on suuntaa antavia vain.
Ja myös Indexillä kuva paranee kun laittaa renderöinti resoa isommalle.
Joten natiivilla pitäneekin vertailla.
Ei SS tietenkään natiivia tarkkuudessa voita, mutta jos halutaan optimoida kone samalle rasituskuormalle ja vertailla mitä tietyillä konetehoilla eri silmikoista saa käyttökokemuksena irti, niin silloin optimoidut SS-asetukset ovat lähempänä tosimaailman vertailtavuutta.

Jos taas haluaa tietää mitä Rift S antaa natiivina ulos vähän pienemmällä raudalla ja verrata mitä saisi tehokkaammalla raudalla G2:sta irti, niin silloin natiivireso on hyvä.

Ja simuilijat huomio. M$:n mukaan syksyllä HP Reverb G2 saa ensimmäisenä VR-tuen MSFS2020:een. Muut silmikot saa tuen vasta muutamaa kuukautta myöhemmin. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi kaikki WMR-silmikot eivät saa tukea samaan aikaan.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 923
.

Ja simuilijat huomio. M$:n mukaan syksyllä HP Reverb G2 saa ensimmäisenä VR-tuen MSFS2020:een. Muut silmikot saa tuen vasta muutamaa kuukautta myöhemmin. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi kaikki WMR-silmikot eivät saa tukea samaan aikaan.
Mun käsittääkseni tuen saa kaikki wmr-silmikot samaan aikaan, kyseessä vain väärinymmärrys.

Edit "VR support will be available on all Windows Mixed Realty (WMR) headsets upon VR launch. Support for additional platforms/headsets will follow." july 30. update.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Mun käsittääkseni tuen saa kaikki wmr-silmikot samaan aikaan, kyseessä vain väärinymmärrys.
Tästä on MRTV:n mukaan jossain lähteessä, en muista missä, vahvistettu että tuki koskee alussa nimenomaan vain G2:ta. Tätä oli kysytty suoraan M$:ltä. Muut silmikot saavat tuen myöhemmin. Silti en yllättyisi, jos kaikki WMR-silmikot saisivat tuen samaan aikaan. Muista lähteistä ei ole ollut selvästi tulkittavissa, mitkä silmikot toimivat VR-tuen julkaisun myötä, kun teksti on ollut tulkinnanvaraista.

Tämä sillä oletuksella, ettei tänään ole tullut uutta tietoa asiaan.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 923
Tästä on MRTV:n mukaan jossain lähteessä, en muista missä, vahvistettu että tuki koskee alussa nimenomaan vain G2:ta. Tätä oli kysytty suoraan M$:ltä. Muut silmikot saavat tuen myöhemmin. Silti en yllättyisi, jos kaikki WMR-silmikot saisivat tuen samaan aikaan. Muista lähteistä ei ole ollut selvästi tulkittavissa, mitkä silmikot toimivat VR-tuen julkaisun myötä, kun teksti on ollut tulkinnanvaraista.

Tämä sillä oletuksella, ettei tänään ole tullut uutta tietoa asiaan.
Lisäsin tuohon linkin lähteelle, uutta tietoa.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
76
Mitä mieltä Cinera Edge:stä? Meet Cinera Edge, the Next-gen Personal Cinema

Potkustartti on parhaillaan meneillään.
Vähän vanhahko viesti taas vaihteeksi mihin vastaan, mutta tämä tuli mieleen kun katselin Thrillseekerin videota halpis VR-laseista ja oli hyvin vastaavanlainen headset sillä siinä ja se selvisi olevan head mounted display eikä VR head mounted device eli näyttö silmien edessä VR-lasien sijaan. Nyt kun lueskelin tätä niin ei kyllä mainostetakkaan näiden omassa matskussa VR-laseina mutta sellaiseenkin törmäsin interwebin hurjassa maailmassa (alla olevan kuvan mukanen mainos tuli vastaan naamakirjassa, ja tämähän nyt vähintään on huijaus muutenkin vrt. hinta). Erona siis yksinkertaisimmillaan että ei ole minkäänlaista trackingia tässä laitteessa. Toivottavasti ei ole kovin moni menny ostamaan näitä VR-laseina.

1596307415783.png
1596307527595.png
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Steamin kun käynnistin tuli hardware survey. Siitä sitten linkki tulossivulle.
Hauska nähdä tämä kehitys miten headsetit ovat vaihtuneet. Riftin osuus tippunut paljon jyrkemmin kuin Viven.
1596357021281.png
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
119
Steamin kun käynnistin tuli hardware survey. Siitä sitten linkki tulossivulle.
Hauska nähdä tämä kehitys miten headsetit ovat vaihtuneet. Riftin osuus tippunut paljon jyrkemmin kuin Viven.
Tavallaan myös hieman vääristää tuota viven osuutta, tuolla on kuitenkin kaikki oculukset erikseen ja sit vive on yhtenä könttinä. Lasketaanko tähän yhteen viven könttiin pelkkä og vive vai myös vive pro ja cosmos?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
55
Simulaattoreihin on tullut hurahdettua pitkän ajan jälkeen ihan kunnolla, varsinkin autosimuihin ja VR-lasit alkaneet kiinnostaa. Koneena on Ryzen 3600 & Geforce 2060S ja tarkoitus ei ole konetta ihan hetkeen päivittää.

Onko simukäyttöön jotkin tietyt lasit tällä hetkellä suosiossa? Ilmeisesti Rift S on ainakin aika suosittu ja yleisesti myös Quest näyttää suositulta? Sitten mitä Googlailin niin Odyssey+ on ollut suht suosittu myös simupuolella, mutta näitä ei ilmesesti euroopasta oikein saa(?). Entä miten iso ero on Oculus Rift CV1:n ja Quest / Rift S:n välillä simukäytössä? Nykyään tulee ajeltua 24'' full-HD näytöllä, eli mitään aivan uusinta huippulaatua ei ole näytössäkään tällä hetkellä käytössä.

Entä mistä porukka näitä yleensä ostaa? Ilmeisesti ovat aika hyvin loppu kaikkialta, mutta esim. Oculuksen kaupassa hinnat näytti suht järkeviltä verrattuna kivijalkamyymälöihin. Onko näille käytettynä jotain suosittua kauppapaikkaa?

Edit: Ja toki jos täällä jollain roikkuu tarvikkeita ylimääräisenä jotka ois sopivia käyttötarkoitukseen kohtuullisella budjetilla niin saa tarjota!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Onko Virtual Desktopin käyttäjiä? Itsellä Quest ja Half Lifea nyt pelaillut sen kautta. Lähinnä siis asetukset kiinnostaa eli onko tuossa jotain tärkeitä säätöjä, mitä pitäisi osata laittaa, jotta pelit toimii sulavasti.
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Simulaattoreihin on tullut hurahdettua pitkän ajan jälkeen ihan kunnolla, varsinkin autosimuihin ja VR-lasit alkaneet kiinnostaa. Koneena on Ryzen 3600 & Geforce 2060S ja tarkoitus ei ole konetta ihan hetkeen päivittää.

Onko simukäyttöön jotkin tietyt lasit tällä hetkellä suosiossa? Ilmeisesti Rift S on ainakin aika suosittu ja yleisesti myös Quest näyttää suositulta? Sitten mitä Googlailin niin Odyssey+ on ollut suht suosittu myös simupuolella, mutta näitä ei ilmesesti euroopasta oikein saa(?). Entä miten iso ero on Oculus Rift CV1:n ja Quest / Rift S:n välillä simukäytössä? Nykyään tulee ajeltua 24'' full-HD näytöllä, eli mitään aivan uusinta huippulaatua ei ole näytössäkään tällä hetkellä käytössä.

Entä mistä porukka näitä yleensä ostaa? Ilmeisesti ovat aika hyvin loppu kaikkialta, mutta esim. Oculuksen kaupassa hinnat näytti suht järkeviltä verrattuna kivijalkamyymälöihin. Onko näille käytettynä jotain suosittua kauppapaikkaa?

Edit: Ja toki jos täällä jollain roikkuu tarvikkeita ylimääräisenä jotka ois sopivia käyttötarkoitukseen kohtuullisella budjetilla niin saa tarjota!
Itse olen aloittanut VR käyttämisen 2014 ja uskallan väittää, että Oculus softa toimi parhaiten. Hintalaatu suhteelta on Oculus Rift S täällä hetkellä lyömätön vaihtoehto. Suosittelen tilausta suoraan Oculukselta: Oculus | VR Headsets & Equipment
 
Liittynyt
15.01.2018
Viestejä
119
Simulaattoreihin on tullut hurahdettua pitkän ajan jälkeen ihan kunnolla, varsinkin autosimuihin ja VR-lasit alkaneet kiinnostaa. Koneena on Ryzen 3600 & Geforce 2060S ja tarkoitus ei ole konetta ihan hetkeen päivittää.

Onko simukäyttöön jotkin tietyt lasit tällä hetkellä suosiossa? Ilmeisesti Rift S on ainakin aika suosittu ja yleisesti myös Quest näyttää suositulta? Sitten mitä Googlailin niin Odyssey+ on ollut suht suosittu myös simupuolella, mutta näitä ei ilmesesti euroopasta oikein saa(?). Entä miten iso ero on Oculus Rift CV1:n ja Quest / Rift S:n välillä simukäytössä? Nykyään tulee ajeltua 24'' full-HD näytöllä, eli mitään aivan uusinta huippulaatua ei ole näytössäkään tällä hetkellä käytössä.

Entä mistä porukka näitä yleensä ostaa? Ilmeisesti ovat aika hyvin loppu kaikkialta, mutta esim. Oculuksen kaupassa hinnat näytti suht järkeviltä verrattuna kivijalkamyymälöihin. Onko näille käytettynä jotain suosittua kauppapaikkaa?

Edit: Ja toki jos täällä jollain roikkuu tarvikkeita ylimääräisenä jotka ois sopivia käyttötarkoitukseen kohtuullisella budjetilla niin saa tarjota!
Kannattaa odottaa kun uusi hp reverb ilmestyy, sen jälkeen päättää minkä ostaa arvostelujen perusteella.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
565
Jos 2060s koneessa, eikä haluja päivittää lähiaikoina, niin kyllä tuollainen Oculus lienee fiksuimmasta päästä. Nuo isomman resoluution lasit vaatii jo sitten sitä tehoakin jos simuja haluaa järkevästi (=hyvällä FPS:llä) pelailla.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
uskallan väittää, että Oculus softa toimi parhaiten
Uskallan olla eri mieltä. Mulla oli ennen Rift, mutta kyllä nyt toimii paremmin Index&SteamVR. Ocu softalle ei oikein ole tarvetta, vain muutaman exclun takia.
Hinnan puolesta Ocuilla pääsee VR kelkkaan edullisesti.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
791
Ai vähän. Kellään muulla maailmassa ei ole G2:sta ja yksi youtube video sharettaa ja linkkaa samalla pre-ordereihin. Just just.
Previkoita on harvassa, mutta kyllä G2:ta ovat muutkin kuin MRTV päässeet testaamaan. Esim. Road to VR: Exclusive Hands-on: HP's New Reverb G2 is the King of Clarity , Exclusive Hands-on: Part Two – Everything New About Reverb G2 . Saksalainen VR-Legion on käynyt äskettäin MRTV:n luona kokeilemassa headsettiä: Unser erster Blick auf die HP Reverb G2 - Preview bei MRTV/ (Google Translate: Our first look at the HP Reverb G2 ).
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Previkoita on harvassa, mutta kyllä G2:ta ovat muutkin kuin MRTV päässeet testaamaan. Esim. Road to VR: Exclusive Hands-on: HP's New Reverb G2 is the King of Clarity , Exclusive Hands-on: Part Two – Everything New About Reverb G2 . Saksalainen VR-Legion on käynyt äskettäin MRTV:n luona kokeilemassa headsettiä: Unser erster Blick auf die HP Reverb G2 - Preview bei MRTV/ (Google Translate: Our first look at the HP Reverb G2 ).
Ja lisää: Tyriel Wood saanut G2-silmikon testiin: HP Reverb G2 - This VR Headset is Impressive! Impressions & Unboxing!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
VaaraJO. Sinulla ja sinun kaverilla oli alkuvaiheessa teknisiä ongelmia Rift S kanssa. Oletko saanut asian hoidettu ja miten? Miten kaveri Rift S?
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
76
VaaraJO. Sinulla ja sinun kaverilla oli alkuvaiheessa teknisiä ongelmia Rift S kanssa. Oletko saanut asian hoidettu ja miten? Miten kaveri Rift S?
Kerkesin tähän jo vastaamaan yvnä, mutta:
Mulla Rift S meni takuuseen pitkien troubleshoottausten jälkeen supportin kans. Ja lopulta muutin takuukeikan palautukseksi ja ostin CV1 paikalliselta tyypiltä jolla oli myynti-ilmoitus täällä. Kaverilla vielä kesken projekti, troubleshoottaukset sielläkin käyty supportin kans läpi ja alkoi toimimaan toisessa koneessa testattuaan. Nyt toimii myös alkuperäisessä koneessa. Mutta ainakin minulla on vahva epäilys että tekee saman kuin minulla, omanikin toimi ekojen fixien jälkeen jonkin aikaa mutta sitten alko vaiva uusimaan kokoajan tihenevin väliajoin. Mistä mielenkiinto? Onko samaa vaivaa?
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Kerkesin tähän jo vastaamaan yvnä, mutta:
Mulla Rift S meni takuuseen pitkien troubleshoottausten jälkeen supportin kans. Ja lopulta muutin takuukeikan palautukseksi ja ostin CV1 paikalliselta tyypiltä jolla oli myynti-ilmoitus täällä. Kaverilla vielä kesken projekti, troubleshoottaukset sielläkin käyty supportin kans läpi ja alkoi toimimaan toisessa koneessa testattuaan. Nyt toimii myös alkuperäisessä koneessa. Mutta ainakin minulla on vahva epäilys että tekee saman kuin minulla, omanikin toimi ekojen fixien jälkeen jonkin aikaa mutta sitten alko vaiva uusimaan kokoajan tihenevin väliajoin. Mistä mielenkiinto? Onko samaa vaivaa?
Mielenkiinto, koska minulla oli CV1 ja huomenna tulossa Rift S. Tutkin jo etukäteen, mitkä mahdolliset vastankäymiset ovat luvassa. Toimiko CV1 hyvin? Huomasitko kuvanlaadussa eroja? Minulla ei ollut CV1 kanssa ongelmia, toimi kuin "junanvessa". :)
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
76
Toivotaan että ei ole ongelmia, ja minun käsitys on että vaikka sattuki näin samaan kasaan kaks sensori vikasta niin ei pitäis olla kovin yleistä. Jottei liian helpoksi menis niin tuhosin sen CV1 myös. Tunnin beat saber session lopuksi alko kuulokkeista kuuluun pientä rätinää taustalla ja seuraavana päivänä ei enää käynnistynyt. Iso helpotus että Oculus vaihto tuon kuitenki, ja huomenna pitäis tulla refurbished laite. Eihän tuonne nyt pitäis hien päästä ja veikkaan että aika paljon hikisempiäki VR sessioita jengillä ollu, mutta joku firma ois voinu jättää asiakkaan harteille.

CV1stä oon tykänny hyvinki, ei minusta ihan valtava downgrade Rift S:stä. Godraysit on melko pahat CV1 verrattuna Rift S, jonka kanssa mietin että mitä ne on ne godrayssit joista kaikki puhuu. CV1 kanssa selvis =D Mutta oon ollu tyytyväinen myös CV1, enköhän tuolla pärjää "ekana" settinä seuraavaan geniin. Jos se siis kestää minun, ilmeisesti VR-laitteita tuhoavaa, olemusta. :)
1596700839428.png
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Mikä on ensimmäinen peli/sovellus, mitä aiotte koittaa, kun saatte HP Reverb G2:n käsiinne? Minulla varmaan Google Earth VR ja Youtube VR :geek:
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
474
Tipahti kaverin Oculus rift CV1 lattialle ja oikeesta näytöstä hävisi kuva. Tuli purettua eikä mitään liittimiä ollut irti. Onko täällä kenelläkään tietoa mistä voisi johtua tai mistä saisi varaosia? Voisin ostaa myös joltakin rikkinäisen jossa olisi tuo oikea ruutu ehjä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
Tipahti kaverin Oculus rift CV1 lattialle ja oikeesta näytöstä hävisi kuva. Tuli purettua eikä mitään liittimiä ollut irti. Onko täällä kenelläkään tietoa mistä voisi johtua tai mistä saisi varaosia? Voisin ostaa myös joltakin rikkinäisen jossa olisi tuo oikea ruutu ehjä.
No, ensiksi tulee mieleen, että oikea ruutu meni paskaksi...
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Rift S saapui ja nyt on testattu/kokeiltu sitä useita tunteja. Ihmettelen, että Rift S FOV näyttä pienemmältä kuin Rift CV1? Kiikari ilmiö häiritse Rift S tapauksessa ja pahasti! CV1 käyttänyt neljä vuotta ja päivitys Rift S on aivan turha, jos ei jopa väärä suuntaan...
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Rift S saapui ja nyt on testattu/kokeiltu sitä useita tunteja. Ihmettelen, että Rift S FOV näyttä pienemmältä kuin Rift CV1? Kiikari ilmiö häiritse Rift S tapauksessa ja pahasti! CV1 käyttänyt neljä vuotta ja päivitys Rift S on aivan turha, jos ei jopa väärä suuntaan...
Mielenkiintoista. Sinänsä Rift S:n plussat pitäisi olla aavistuksen parempi reso ja vähäisempi SDE. Muulta osin monelta tapaa onkin downgrade.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
206
Onko jollain Index tehnyt seuraavanlaista: Pelasin alkuviikosta ja homma toimi kuten pitikin. Eilen löin SteamVR:n tulille, niin kypärä lähti käyntiin, mutta majakat ei. Molemmat majakat aivan pimeinä, eikä töpselin irroitus ja takaisinlaitto aiheuttanut mitään reaktiota. Loppujen lopuksi irrotin majakat ja toisen virtajohdoista pois seinältä ja yhdistin vuorotellen majakat koneeseen USB piuhalla, niin että SteamVR tunnisti ne. Tämän jälkeen toinen majakoista alkoi toimimaan heti ja toiseen piti pari kertaa irrottaa töpseli seinästä. Loppujen lopuksi molemmat kyllä lähti käyntiin ja homma toimi.

Mulla on SteamVR asetuksissa ne virransäästöasetukset, niin että majakat sammuu kokonaan kun lopettaa käytön. Olisikohan tuossa syy?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Eikös oculus ihan sanonukki et se on sidegrade erilaisilla ominaisuuksilla eikä Rift "2.0"
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
76
Rift S saapui ja nyt on testattu/kokeiltu sitä useita tunteja. Ihmettelen, että Rift S FOV näyttä pienemmältä kuin Rift CV1? Kiikari ilmiö häiritse Rift S tapauksessa ja pahasti! CV1 käyttänyt neljä vuotta ja päivitys Rift S on aivan turha, jos ei jopa väärä suuntaan...
Itse en ole päässy nuita testaan heti peräkkäin ja en tiedä onko tällä mitään tekemistä tuon FOV kokemuksen osalta, mutta itse ihmettelin saatuani CV1 että miksi se "lightbleed" nenäaukosta ei haittaa yhen yhtään. Rift S:llä haittasi hiukan vaikka siinä paremmin suljettu nenäaukko. Juu enemmänkin refresh kun gen+1 mutta tuntuu että aika yksilöllisiä nuo kokemukset, tuolla eräässä discordissa yksi kaveri juuri "upgradetti" kans CV1 => Rift S ja on todella tyytyväinen. Sitten samaan aikaan kaveri jolta ostin CV1, ei pitäny Valve Indexiä riittävänä upgradena CV1:stä ja palasi takasin CV1 odottamaan seuraavaa geniä. Itse puolestani olin todella positiivisesti yllättyny kun "vaihdoin" Rift S => CV1 kun ainut mikä on selkeästi huonommin on godraysit eikä nekään haittaa muutakun pelien alku splash-screeneissä.


...

Mulla on SteamVR asetuksissa ne virransäästöasetukset, niin että majakat sammuu kokonaan kun lopettaa käytön. Olisikohan tuossa syy?
En tiiä voiko olla apua, mutta itse kävisin tsekkaan laitehallinnasta että onhan näistä täpät pois valotalojen osalta.
1596884249296.png
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Olen vissi sokea, mutta en lyötä Oculus homesta asetusta, mistä pystyisin määrittämään Oculus käynnistyksen. Häiritse, että joka kerta kuin käynnistän Windowsin, käynnisty myös Oculus home.

Nykyisin Rift S käyttäjänä olen tehnyt päätöksen. Seuraava VR laite tule olemaan OLED näytöllä ja minimi 90Hz.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132
Olen vissi sokea, mutta en lyötä Oculus homesta asetusta, mistä pystyisin määrittämään Oculus käynnistyksen. Häiritse, että joka kerta kuin käynnistän Windowsin, käynnisty myös Oculus home.

Nykyisin Rift S käyttäjänä olen tehnyt päätöksen. Seuraava VR laite tule olemaan OLED näytöllä ja minimi 90Hz.
Itselläni ei ainakaan Oculuksen softa käynnisty Windowsin käynnistyksessä, kunhan sen vain on sammuttanut ennen koneen sammutusta. Jos jättää päälle, niin käynnistyy käynnistyksessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
251
Olen vissi sokea, mutta en lyötä Oculus homesta asetusta, mistä pystyisin määrittämään Oculus käynnistyksen. Häiritse, että joka kerta kuin käynnistän Windowsin, käynnisty myös Oculus home.

Nykyisin Rift S käyttäjänä olen tehnyt päätöksen. Seuraava VR laite tule olemaan OLED näytöllä ja minimi 90Hz.
Voihan sen aina käydä disabloimassa task managerin startup-välilehdeltä
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
76
Onkos jollain kokemusta tietämystä miten tämän saisi siivottua? Normaalisti nämä ei ole näkynyt kirjastossa, mutta nyt toissapäivänä alko näyttään kaiken täällä ja mielestäni ilman mitään käyttäjän tekemiä liikkuja.
1597051504988.png
 
Liittynyt
10.08.2020
Viestejä
120
Mikä on ensimmäinen peli/sovellus, mitä aiotte koittaa, kun saatte HP Reverb G2:n käsiinne? Minulla varmaan Google Earth VR ja Youtube VR :geek:
MSFS pitäisi tulla syksyllä nimenomaan Reverb G2:lle ja myöhemmin sitten muille headseteille. Jos ei ehdi G2:n launchiin niin sitten varmaan iRacing
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
424
Itse en ole päässy nuita testaan heti peräkkäin ja en tiedä onko tällä mitään tekemistä tuon FOV kokemuksen osalta, mutta itse ihmettelin saatuani CV1 että miksi se "lightbleed" nenäaukosta ei haittaa yhen yhtään. Rift S:llä haittasi hiukan vaikka siinä paremmin suljettu nenäaukko. Juu enemmänkin refresh kun gen+1 mutta tuntuu että aika yksilöllisiä nuo kokemukset, tuolla eräässä discordissa yksi kaveri juuri "upgradetti" kans CV1 => Rift S ja on todella tyytyväinen. Sitten samaan aikaan kaveri jolta ostin CV1, ei pitäny Valve Indexiä riittävänä upgradena CV1:stä ja palasi takasin CV1 odottamaan seuraavaa geniä. Itse puolestani olin todella positiivisesti yllättyny kun "vaihdoin" Rift S => CV1 kun ainut mikä on selkeästi huonommin on godraysit eikä nekään haittaa muutakun pelien alku splash-screeneissä.



En tiiä voiko olla apua, mutta itse kävisin tsekkaan laitehallinnasta että onhan näistä täpät pois valotalojen osalta.
Itte menen vielä God Rays laseilla ja ei jollain tavalla ole haitannut yhtään. Vai onko noissa CV1 eroa sitten, toi ostettu UK. pari/kolme vuotta sitten. Eikä nuo resuluutio puutteet ole häirinneet kun käyttänyt laseja potassa. Jossain missä mittareita tai palkkeja niin Elite dangerous ja mikä se simu kun ostin Mig 29 niin näkeehän ne.

Ei kurantti vastaus mihinkään mutta kun... ;)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 562
Viestejä
4 166 408
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom