VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Index pärjäsi vertailussa paremmin kuin oletin, S ei sitten pysynyt kelkassa alkuunkaan.

Noita MRTV:n arvioita kannattaa tarkastella hieman kriittisten lasien läpi. Sillä on arvioissa vähän shillailun vaikutteita. Esim tuossa PJ2:ssa kamera ei ole kaikissa kohdissa kunnolla kohdistettu Oculus Rift S:ään. Sen kyllä huomaa, kun on tarkkana. Lisäksi kuvavertailuissa ei käytetä samaa lähdemateriaalia, joka vääristää ainakin Elite Dangerous - vertailuvideota, kun pätkät on kuvattu eri olosuhteissa.

Lisäksi kannattaa huomioida laitteistoasetukset. Nyt kuva taitaa olla ajettuna natiivina. Rift S:ssä ei kuva olisi yhtä kaukana, kun se SS:llä samplattaisiin samoihin resoluutioihon G2:n kanssa. Tällöin ne olisi konekuormaltaan lähempänä toisiaan.
 
Tuleehan tuosta SS käytöstä pieni apu ruudun koettuun tarkkuuteen mutta G2:ssa on yli 2,5X enemmän pikseleitä per silmä kuin rift-s, tottakai sen kuuluukin näyttää ihan helvetisti tarkemmalta.
 
Noita MRTV:n arvioita kannattaa tarkastella hieman kriittisten lasien läpi. Sillä on arvioissa vähän shillailun vaikutteita. Esim tuossa PJ2:ssa kamera ei ole kaikissa kohdissa kunnolla kohdistettu Oculus Rift S:ään. Sen kyllä huomaa, kun on tarkkana. Lisäksi kuvavertailuissa ei käytetä samaa lähdemateriaalia, joka vääristää ainakin Elite Dangerous - vertailuvideota, kun pätkät on kuvattu eri olosuhteissa.

Lisäksi kannattaa huomioida laitteistoasetukset. Nyt kuva taitaa olla ajettuna natiivina. Rift S:ssä ei kuva olisi yhtä kaukana, kun se SS:llä samplattaisiin samoihin resoluutioihon G2:n kanssa. Tällöin ne olisi konekuormaltaan lähempänä toisiaan.
Toki nämä on suuntaa antavia vain.
Ja myös Indexillä kuva paranee kun laittaa renderöinti resoa isommalle.
Joten natiivilla pitäneekin vertailla.
 
Ajattelin hommata vasta hankitulle Questille HL Alyxin. Johdottomuus kiinnostaisi. Kaveri meinasi, että Virtual Desktopilla onnistuisi hyvin pelaaminen, kunhan wifi on kunnossa. Onko kokemuksia/parempia ehdotuksia?

E: Noita pelejä ei yleisemmin saa mistään/mitenkään halvemmalla? Eli ts. ostanko Half Lifen Steamistä vaan?
 
Viimeksi muokattu:
Tuleehan tuosta SS käytöstä pieni apu ruudun koettuun tarkkuuteen mutta G2:ssa on yli 2,5X enemmän pikseleitä per silmä kuin rift-s, tottakai sen kuuluukin näyttää ihan helvetisti tarkemmalta.
Toki nämä on suuntaa antavia vain.
Ja myös Indexillä kuva paranee kun laittaa renderöinti resoa isommalle.
Joten natiivilla pitäneekin vertailla.
Ei SS tietenkään natiivia tarkkuudessa voita, mutta jos halutaan optimoida kone samalle rasituskuormalle ja vertailla mitä tietyillä konetehoilla eri silmikoista saa käyttökokemuksena irti, niin silloin optimoidut SS-asetukset ovat lähempänä tosimaailman vertailtavuutta.

Jos taas haluaa tietää mitä Rift S antaa natiivina ulos vähän pienemmällä raudalla ja verrata mitä saisi tehokkaammalla raudalla G2:sta irti, niin silloin natiivireso on hyvä.

Ja simuilijat huomio. M$:n mukaan syksyllä HP Reverb G2 saa ensimmäisenä VR-tuen MSFS2020:een. Muut silmikot saa tuen vasta muutamaa kuukautta myöhemmin. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi kaikki WMR-silmikot eivät saa tukea samaan aikaan.
 
.

Ja simuilijat huomio. M$:n mukaan syksyllä HP Reverb G2 saa ensimmäisenä VR-tuen MSFS2020:een. Muut silmikot saa tuen vasta muutamaa kuukautta myöhemmin. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi kaikki WMR-silmikot eivät saa tukea samaan aikaan.
Mun käsittääkseni tuen saa kaikki wmr-silmikot samaan aikaan, kyseessä vain väärinymmärrys.

Edit "VR support will be available on all Windows Mixed Realty (WMR) headsets upon VR launch. Support for additional platforms/headsets will follow." july 30. update.
 
Viimeksi muokattu:
Mun käsittääkseni tuen saa kaikki wmr-silmikot samaan aikaan, kyseessä vain väärinymmärrys.
Tästä on MRTV:n mukaan jossain lähteessä, en muista missä, vahvistettu että tuki koskee alussa nimenomaan vain G2:ta. Tätä oli kysytty suoraan M$:ltä. Muut silmikot saavat tuen myöhemmin. Silti en yllättyisi, jos kaikki WMR-silmikot saisivat tuen samaan aikaan. Muista lähteistä ei ole ollut selvästi tulkittavissa, mitkä silmikot toimivat VR-tuen julkaisun myötä, kun teksti on ollut tulkinnanvaraista.

Tämä sillä oletuksella, ettei tänään ole tullut uutta tietoa asiaan.
 
Tästä on MRTV:n mukaan jossain lähteessä, en muista missä, vahvistettu että tuki koskee alussa nimenomaan vain G2:ta. Tätä oli kysytty suoraan M$:ltä. Muut silmikot saavat tuen myöhemmin. Silti en yllättyisi, jos kaikki WMR-silmikot saisivat tuen samaan aikaan. Muista lähteistä ei ole ollut selvästi tulkittavissa, mitkä silmikot toimivat VR-tuen julkaisun myötä, kun teksti on ollut tulkinnanvaraista.

Tämä sillä oletuksella, ettei tänään ole tullut uutta tietoa asiaan.
Lisäsin tuohon linkin lähteelle, uutta tietoa.
 
Mitä mieltä Cinera Edge:stä? Meet Cinera Edge, the Next-gen Personal Cinema

Potkustartti on parhaillaan meneillään.

Vähän vanhahko viesti taas vaihteeksi mihin vastaan, mutta tämä tuli mieleen kun katselin Thrillseekerin videota halpis VR-laseista ja oli hyvin vastaavanlainen headset sillä siinä ja se selvisi olevan head mounted display eikä VR head mounted device eli näyttö silmien edessä VR-lasien sijaan. Nyt kun lueskelin tätä niin ei kyllä mainostetakkaan näiden omassa matskussa VR-laseina mutta sellaiseenkin törmäsin interwebin hurjassa maailmassa (alla olevan kuvan mukanen mainos tuli vastaan naamakirjassa, ja tämähän nyt vähintään on huijaus muutenkin vrt. hinta). Erona siis yksinkertaisimmillaan että ei ole minkäänlaista trackingia tässä laitteessa. Toivottavasti ei ole kovin moni menny ostamaan näitä VR-laseina.

1596307415783.png
1596307527595.png
 
Steamin kun käynnistin tuli hardware survey. Siitä sitten linkki tulossivulle.
Hauska nähdä tämä kehitys miten headsetit ovat vaihtuneet. Riftin osuus tippunut paljon jyrkemmin kuin Viven.
1596357021281.png
 
Steamin kun käynnistin tuli hardware survey. Siitä sitten linkki tulossivulle.
Hauska nähdä tämä kehitys miten headsetit ovat vaihtuneet. Riftin osuus tippunut paljon jyrkemmin kuin Viven.
1596357021281.png

Tavallaan myös hieman vääristää tuota viven osuutta, tuolla on kuitenkin kaikki oculukset erikseen ja sit vive on yhtenä könttinä. Lasketaanko tähän yhteen viven könttiin pelkkä og vive vai myös vive pro ja cosmos?
 
Simulaattoreihin on tullut hurahdettua pitkän ajan jälkeen ihan kunnolla, varsinkin autosimuihin ja VR-lasit alkaneet kiinnostaa. Koneena on Ryzen 3600 & Geforce 2060S ja tarkoitus ei ole konetta ihan hetkeen päivittää.

Onko simukäyttöön jotkin tietyt lasit tällä hetkellä suosiossa? Ilmeisesti Rift S on ainakin aika suosittu ja yleisesti myös Quest näyttää suositulta? Sitten mitä Googlailin niin Odyssey+ on ollut suht suosittu myös simupuolella, mutta näitä ei ilmesesti euroopasta oikein saa(?). Entä miten iso ero on Oculus Rift CV1:n ja Quest / Rift S:n välillä simukäytössä? Nykyään tulee ajeltua 24'' full-HD näytöllä, eli mitään aivan uusinta huippulaatua ei ole näytössäkään tällä hetkellä käytössä.

Entä mistä porukka näitä yleensä ostaa? Ilmeisesti ovat aika hyvin loppu kaikkialta, mutta esim. Oculuksen kaupassa hinnat näytti suht järkeviltä verrattuna kivijalkamyymälöihin. Onko näille käytettynä jotain suosittua kauppapaikkaa?

Edit: Ja toki jos täällä jollain roikkuu tarvikkeita ylimääräisenä jotka ois sopivia käyttötarkoitukseen kohtuullisella budjetilla niin saa tarjota!
 
Viimeksi muokattu:
Onko Virtual Desktopin käyttäjiä? Itsellä Quest ja Half Lifea nyt pelaillut sen kautta. Lähinnä siis asetukset kiinnostaa eli onko tuossa jotain tärkeitä säätöjä, mitä pitäisi osata laittaa, jotta pelit toimii sulavasti.
 
Simulaattoreihin on tullut hurahdettua pitkän ajan jälkeen ihan kunnolla, varsinkin autosimuihin ja VR-lasit alkaneet kiinnostaa. Koneena on Ryzen 3600 & Geforce 2060S ja tarkoitus ei ole konetta ihan hetkeen päivittää.

Onko simukäyttöön jotkin tietyt lasit tällä hetkellä suosiossa? Ilmeisesti Rift S on ainakin aika suosittu ja yleisesti myös Quest näyttää suositulta? Sitten mitä Googlailin niin Odyssey+ on ollut suht suosittu myös simupuolella, mutta näitä ei ilmesesti euroopasta oikein saa(?). Entä miten iso ero on Oculus Rift CV1:n ja Quest / Rift S:n välillä simukäytössä? Nykyään tulee ajeltua 24'' full-HD näytöllä, eli mitään aivan uusinta huippulaatua ei ole näytössäkään tällä hetkellä käytössä.

Entä mistä porukka näitä yleensä ostaa? Ilmeisesti ovat aika hyvin loppu kaikkialta, mutta esim. Oculuksen kaupassa hinnat näytti suht järkeviltä verrattuna kivijalkamyymälöihin. Onko näille käytettynä jotain suosittua kauppapaikkaa?

Edit: Ja toki jos täällä jollain roikkuu tarvikkeita ylimääräisenä jotka ois sopivia käyttötarkoitukseen kohtuullisella budjetilla niin saa tarjota!
Itse olen aloittanut VR käyttämisen 2014 ja uskallan väittää, että Oculus softa toimi parhaiten. Hintalaatu suhteelta on Oculus Rift S täällä hetkellä lyömätön vaihtoehto. Suosittelen tilausta suoraan Oculukselta: Oculus | VR Headsets & Equipment
 
Simulaattoreihin on tullut hurahdettua pitkän ajan jälkeen ihan kunnolla, varsinkin autosimuihin ja VR-lasit alkaneet kiinnostaa. Koneena on Ryzen 3600 & Geforce 2060S ja tarkoitus ei ole konetta ihan hetkeen päivittää.

Onko simukäyttöön jotkin tietyt lasit tällä hetkellä suosiossa? Ilmeisesti Rift S on ainakin aika suosittu ja yleisesti myös Quest näyttää suositulta? Sitten mitä Googlailin niin Odyssey+ on ollut suht suosittu myös simupuolella, mutta näitä ei ilmesesti euroopasta oikein saa(?). Entä miten iso ero on Oculus Rift CV1:n ja Quest / Rift S:n välillä simukäytössä? Nykyään tulee ajeltua 24'' full-HD näytöllä, eli mitään aivan uusinta huippulaatua ei ole näytössäkään tällä hetkellä käytössä.

Entä mistä porukka näitä yleensä ostaa? Ilmeisesti ovat aika hyvin loppu kaikkialta, mutta esim. Oculuksen kaupassa hinnat näytti suht järkeviltä verrattuna kivijalkamyymälöihin. Onko näille käytettynä jotain suosittua kauppapaikkaa?

Edit: Ja toki jos täällä jollain roikkuu tarvikkeita ylimääräisenä jotka ois sopivia käyttötarkoitukseen kohtuullisella budjetilla niin saa tarjota!
Kannattaa odottaa kun uusi hp reverb ilmestyy, sen jälkeen päättää minkä ostaa arvostelujen perusteella.
 
Jos 2060s koneessa, eikä haluja päivittää lähiaikoina, niin kyllä tuollainen Oculus lienee fiksuimmasta päästä. Nuo isomman resoluution lasit vaatii jo sitten sitä tehoakin jos simuja haluaa järkevästi (=hyvällä FPS:llä) pelailla.
 
uskallan väittää, että Oculus softa toimi parhaiten
Uskallan olla eri mieltä. Mulla oli ennen Rift, mutta kyllä nyt toimii paremmin Index&SteamVR. Ocu softalle ei oikein ole tarvetta, vain muutaman exclun takia.
Hinnan puolesta Ocuilla pääsee VR kelkkaan edullisesti.
 
Ai vähän. Kellään muulla maailmassa ei ole G2:sta ja yksi youtube video sharettaa ja linkkaa samalla pre-ordereihin. Just just.

Previkoita on harvassa, mutta kyllä G2:ta ovat muutkin kuin MRTV päässeet testaamaan. Esim. Road to VR: Exclusive Hands-on: HP's New Reverb G2 is the King of Clarity , Exclusive Hands-on: Part Two – Everything New About Reverb G2 . Saksalainen VR-Legion on käynyt äskettäin MRTV:n luona kokeilemassa headsettiä: Unser erster Blick auf die HP Reverb G2 - Preview bei MRTV/ (Google Translate: Our first look at the HP Reverb G2 ).
 
Previkoita on harvassa, mutta kyllä G2:ta ovat muutkin kuin MRTV päässeet testaamaan. Esim. Road to VR: Exclusive Hands-on: HP's New Reverb G2 is the King of Clarity , Exclusive Hands-on: Part Two – Everything New About Reverb G2 . Saksalainen VR-Legion on käynyt äskettäin MRTV:n luona kokeilemassa headsettiä: Unser erster Blick auf die HP Reverb G2 - Preview bei MRTV/ (Google Translate: Our first look at the HP Reverb G2 ).
Ja lisää: Tyriel Wood saanut G2-silmikon testiin: HP Reverb G2 - This VR Headset is Impressive! Impressions & Unboxing!
 
Viimeksi muokattu:
MRTV VR-lasien FOV vertailu.

 

Liitteet

  • 5BF1A1BC-A929-40F2-8BD2-E5B5FD8BE190.png
    5BF1A1BC-A929-40F2-8BD2-E5B5FD8BE190.png
    1,1 MB · Luettu: 101
VaaraJO. Sinulla ja sinun kaverilla oli alkuvaiheessa teknisiä ongelmia Rift S kanssa. Oletko saanut asian hoidettu ja miten? Miten kaveri Rift S?
 
VaaraJO. Sinulla ja sinun kaverilla oli alkuvaiheessa teknisiä ongelmia Rift S kanssa. Oletko saanut asian hoidettu ja miten? Miten kaveri Rift S?

Kerkesin tähän jo vastaamaan yvnä, mutta:
Mulla Rift S meni takuuseen pitkien troubleshoottausten jälkeen supportin kans. Ja lopulta muutin takuukeikan palautukseksi ja ostin CV1 paikalliselta tyypiltä jolla oli myynti-ilmoitus täällä. Kaverilla vielä kesken projekti, troubleshoottaukset sielläkin käyty supportin kans läpi ja alkoi toimimaan toisessa koneessa testattuaan. Nyt toimii myös alkuperäisessä koneessa. Mutta ainakin minulla on vahva epäilys että tekee saman kuin minulla, omanikin toimi ekojen fixien jälkeen jonkin aikaa mutta sitten alko vaiva uusimaan kokoajan tihenevin väliajoin. Mistä mielenkiinto? Onko samaa vaivaa?
 
Kerkesin tähän jo vastaamaan yvnä, mutta:
Mulla Rift S meni takuuseen pitkien troubleshoottausten jälkeen supportin kans. Ja lopulta muutin takuukeikan palautukseksi ja ostin CV1 paikalliselta tyypiltä jolla oli myynti-ilmoitus täällä. Kaverilla vielä kesken projekti, troubleshoottaukset sielläkin käyty supportin kans läpi ja alkoi toimimaan toisessa koneessa testattuaan. Nyt toimii myös alkuperäisessä koneessa. Mutta ainakin minulla on vahva epäilys että tekee saman kuin minulla, omanikin toimi ekojen fixien jälkeen jonkin aikaa mutta sitten alko vaiva uusimaan kokoajan tihenevin väliajoin. Mistä mielenkiinto? Onko samaa vaivaa?
Mielenkiinto, koska minulla oli CV1 ja huomenna tulossa Rift S. Tutkin jo etukäteen, mitkä mahdolliset vastankäymiset ovat luvassa. Toimiko CV1 hyvin? Huomasitko kuvanlaadussa eroja? Minulla ei ollut CV1 kanssa ongelmia, toimi kuin "junanvessa". :)
 
Toivotaan että ei ole ongelmia, ja minun käsitys on että vaikka sattuki näin samaan kasaan kaks sensori vikasta niin ei pitäis olla kovin yleistä. Jottei liian helpoksi menis niin tuhosin sen CV1 myös. Tunnin beat saber session lopuksi alko kuulokkeista kuuluun pientä rätinää taustalla ja seuraavana päivänä ei enää käynnistynyt. Iso helpotus että Oculus vaihto tuon kuitenki, ja huomenna pitäis tulla refurbished laite. Eihän tuonne nyt pitäis hien päästä ja veikkaan että aika paljon hikisempiäki VR sessioita jengillä ollu, mutta joku firma ois voinu jättää asiakkaan harteille.

CV1stä oon tykänny hyvinki, ei minusta ihan valtava downgrade Rift S:stä. Godraysit on melko pahat CV1 verrattuna Rift S, jonka kanssa mietin että mitä ne on ne godrayssit joista kaikki puhuu. CV1 kanssa selvis =D Mutta oon ollu tyytyväinen myös CV1, enköhän tuolla pärjää "ekana" settinä seuraavaan geniin. Jos se siis kestää minun, ilmeisesti VR-laitteita tuhoavaa, olemusta. :)
1596700839428.png
 
Mikä on ensimmäinen peli/sovellus, mitä aiotte koittaa, kun saatte HP Reverb G2:n käsiinne? Minulla varmaan Google Earth VR ja Youtube VR :geek:
 
Tipahti kaverin Oculus rift CV1 lattialle ja oikeesta näytöstä hävisi kuva. Tuli purettua eikä mitään liittimiä ollut irti. Onko täällä kenelläkään tietoa mistä voisi johtua tai mistä saisi varaosia? Voisin ostaa myös joltakin rikkinäisen jossa olisi tuo oikea ruutu ehjä.
 
Tipahti kaverin Oculus rift CV1 lattialle ja oikeesta näytöstä hävisi kuva. Tuli purettua eikä mitään liittimiä ollut irti. Onko täällä kenelläkään tietoa mistä voisi johtua tai mistä saisi varaosia? Voisin ostaa myös joltakin rikkinäisen jossa olisi tuo oikea ruutu ehjä.
No, ensiksi tulee mieleen, että oikea ruutu meni paskaksi...
 
Rift S saapui ja nyt on testattu/kokeiltu sitä useita tunteja. Ihmettelen, että Rift S FOV näyttä pienemmältä kuin Rift CV1? Kiikari ilmiö häiritse Rift S tapauksessa ja pahasti! CV1 käyttänyt neljä vuotta ja päivitys Rift S on aivan turha, jos ei jopa väärä suuntaan...
 
Rift S saapui ja nyt on testattu/kokeiltu sitä useita tunteja. Ihmettelen, että Rift S FOV näyttä pienemmältä kuin Rift CV1? Kiikari ilmiö häiritse Rift S tapauksessa ja pahasti! CV1 käyttänyt neljä vuotta ja päivitys Rift S on aivan turha, jos ei jopa väärä suuntaan...
Mielenkiintoista. Sinänsä Rift S:n plussat pitäisi olla aavistuksen parempi reso ja vähäisempi SDE. Muulta osin monelta tapaa onkin downgrade.
 
Onko jollain Index tehnyt seuraavanlaista: Pelasin alkuviikosta ja homma toimi kuten pitikin. Eilen löin SteamVR:n tulille, niin kypärä lähti käyntiin, mutta majakat ei. Molemmat majakat aivan pimeinä, eikä töpselin irroitus ja takaisinlaitto aiheuttanut mitään reaktiota. Loppujen lopuksi irrotin majakat ja toisen virtajohdoista pois seinältä ja yhdistin vuorotellen majakat koneeseen USB piuhalla, niin että SteamVR tunnisti ne. Tämän jälkeen toinen majakoista alkoi toimimaan heti ja toiseen piti pari kertaa irrottaa töpseli seinästä. Loppujen lopuksi molemmat kyllä lähti käyntiin ja homma toimi.

Mulla on SteamVR asetuksissa ne virransäästöasetukset, niin että majakat sammuu kokonaan kun lopettaa käytön. Olisikohan tuossa syy?
 
Eikös oculus ihan sanonukki et se on sidegrade erilaisilla ominaisuuksilla eikä Rift "2.0"
 
Rift S saapui ja nyt on testattu/kokeiltu sitä useita tunteja. Ihmettelen, että Rift S FOV näyttä pienemmältä kuin Rift CV1? Kiikari ilmiö häiritse Rift S tapauksessa ja pahasti! CV1 käyttänyt neljä vuotta ja päivitys Rift S on aivan turha, jos ei jopa väärä suuntaan...
Itse en ole päässy nuita testaan heti peräkkäin ja en tiedä onko tällä mitään tekemistä tuon FOV kokemuksen osalta, mutta itse ihmettelin saatuani CV1 että miksi se "lightbleed" nenäaukosta ei haittaa yhen yhtään. Rift S:llä haittasi hiukan vaikka siinä paremmin suljettu nenäaukko. Juu enemmänkin refresh kun gen+1 mutta tuntuu että aika yksilöllisiä nuo kokemukset, tuolla eräässä discordissa yksi kaveri juuri "upgradetti" kans CV1 => Rift S ja on todella tyytyväinen. Sitten samaan aikaan kaveri jolta ostin CV1, ei pitäny Valve Indexiä riittävänä upgradena CV1:stä ja palasi takasin CV1 odottamaan seuraavaa geniä. Itse puolestani olin todella positiivisesti yllättyny kun "vaihdoin" Rift S => CV1 kun ainut mikä on selkeästi huonommin on godraysit eikä nekään haittaa muutakun pelien alku splash-screeneissä.


...

Mulla on SteamVR asetuksissa ne virransäästöasetukset, niin että majakat sammuu kokonaan kun lopettaa käytön. Olisikohan tuossa syy?
En tiiä voiko olla apua, mutta itse kävisin tsekkaan laitehallinnasta että onhan näistä täpät pois valotalojen osalta.
1596884249296.png
 
Olen vissi sokea, mutta en lyötä Oculus homesta asetusta, mistä pystyisin määrittämään Oculus käynnistyksen. Häiritse, että joka kerta kuin käynnistän Windowsin, käynnisty myös Oculus home.

Nykyisin Rift S käyttäjänä olen tehnyt päätöksen. Seuraava VR laite tule olemaan OLED näytöllä ja minimi 90Hz.
 
Olen vissi sokea, mutta en lyötä Oculus homesta asetusta, mistä pystyisin määrittämään Oculus käynnistyksen. Häiritse, että joka kerta kuin käynnistän Windowsin, käynnisty myös Oculus home.

Nykyisin Rift S käyttäjänä olen tehnyt päätöksen. Seuraava VR laite tule olemaan OLED näytöllä ja minimi 90Hz.

Itselläni ei ainakaan Oculuksen softa käynnisty Windowsin käynnistyksessä, kunhan sen vain on sammuttanut ennen koneen sammutusta. Jos jättää päälle, niin käynnistyy käynnistyksessä.
 
Olen vissi sokea, mutta en lyötä Oculus homesta asetusta, mistä pystyisin määrittämään Oculus käynnistyksen. Häiritse, että joka kerta kuin käynnistän Windowsin, käynnisty myös Oculus home.

Nykyisin Rift S käyttäjänä olen tehnyt päätöksen. Seuraava VR laite tule olemaan OLED näytöllä ja minimi 90Hz.

Voihan sen aina käydä disabloimassa task managerin startup-välilehdeltä
 
Onkos jollain kokemusta tietämystä miten tämän saisi siivottua? Normaalisti nämä ei ole näkynyt kirjastossa, mutta nyt toissapäivänä alko näyttään kaiken täällä ja mielestäni ilman mitään käyttäjän tekemiä liikkuja.
1597051504988.png
 
Mikä on ensimmäinen peli/sovellus, mitä aiotte koittaa, kun saatte HP Reverb G2:n käsiinne? Minulla varmaan Google Earth VR ja Youtube VR :geek:
MSFS pitäisi tulla syksyllä nimenomaan Reverb G2:lle ja myöhemmin sitten muille headseteille. Jos ei ehdi G2:n launchiin niin sitten varmaan iRacing
 
Itse en ole päässy nuita testaan heti peräkkäin ja en tiedä onko tällä mitään tekemistä tuon FOV kokemuksen osalta, mutta itse ihmettelin saatuani CV1 että miksi se "lightbleed" nenäaukosta ei haittaa yhen yhtään. Rift S:llä haittasi hiukan vaikka siinä paremmin suljettu nenäaukko. Juu enemmänkin refresh kun gen+1 mutta tuntuu että aika yksilöllisiä nuo kokemukset, tuolla eräässä discordissa yksi kaveri juuri "upgradetti" kans CV1 => Rift S ja on todella tyytyväinen. Sitten samaan aikaan kaveri jolta ostin CV1, ei pitäny Valve Indexiä riittävänä upgradena CV1:stä ja palasi takasin CV1 odottamaan seuraavaa geniä. Itse puolestani olin todella positiivisesti yllättyny kun "vaihdoin" Rift S => CV1 kun ainut mikä on selkeästi huonommin on godraysit eikä nekään haittaa muutakun pelien alku splash-screeneissä.



En tiiä voiko olla apua, mutta itse kävisin tsekkaan laitehallinnasta että onhan näistä täpät pois valotalojen osalta.
1596884249296.png

Itte menen vielä God Rays laseilla ja ei jollain tavalla ole haitannut yhtään. Vai onko noissa CV1 eroa sitten, toi ostettu UK. pari/kolme vuotta sitten. Eikä nuo resuluutio puutteet ole häirinneet kun käyttänyt laseja potassa. Jossain missä mittareita tai palkkeja niin Elite dangerous ja mikä se simu kun ostin Mig 29 niin näkeehän ne.

Ei kurantti vastaus mihinkään mutta kun... ;)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 450
Viestejä
4 496 416
Jäsenet
74 207
Uusin jäsen
app.tsx

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom