VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
29.12.2019
Viestejä
155
Kiitos kommentista. Minä yritän tuota näin alkuun ajella Razer Bladella (i7-8750H & RTX 2060 Max-Q, 6Gt), et saa nähdä miten käy. Half-Life: Alyx olisi tietysti kiva kokeilla, mutta pelaillaan sitten muita pelejä jos se ei toimi.
Kyllä alyxia tuolla setillä helposti pelaa. Mulla Ryzen 5 3600 ja 1660 Super ja täysin pelattava tuollakin ainakin Questillä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 121
Itse olen Alyxia pelannut 3570k (4.2ghz) ja 1660ti. Ulkotiloissa kun on enemmän rytinää niin vähän nykäisee välillä, muuten täysin pelattavissa ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743

Testaan juuri tuota ohjelmaa ja tässä on tulevaisuus. Makoilen nyt sohvalla langattomasti Oculus Questin ja langattoman näppiksen kanssa. Edessä on toisen huoneen 22" monitorit zoomattuna isoiksi kun tässä ilmaisversiossa ei taida olla virtuaalimonitoreita. Taustalla pyörii maapallo ja kaikki toimii. Paitsi tämä langaton näppis & touchpad on ollu niin vähällä käytöllä että vähän väliä pitää kurkkia missä mikäkin nappi on. Questin ohjain toimii myös hiirenä.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743

Testaan juuri tuota ohjelmaa ja tässä on tulevaisuus. Makoilen nyt sohvalla langattomasti Oculus Questin ja langattoman näppiksen kanssa. Edessä on toisen huoneen 22" monitorit zoomattuna isoiksi kun tässä ilmaisversiossa ei taida olla virtuaalimonitoreita. Taustalla pyörii maapallo ja kaikki toimii. Paitsi tämä langaton näppis & touchpad on ollu niin vähällä käytöllä että vähän väliä pitää kurkkia missä mikäkin nappi on. Questin ohjain toimii myös hiirenä.
3 kuvaa:

Video:

Kuvien ja videon resoluutio on huonompi mitä oikeasti, eikä se muutenkaan kuvasuhteeltaan vastaa sitä mitä minä näin, esim. kun zoomasin tuon youtubevideoikkunan aivan lähelle niin en nähnyt videon reunoja. Se varmaan vastasi 100" TV:tä metrin päästä katsottuna. Nyt voi katsoa Netflixit ja Avarat luonnot isolta ruudulta.

Tuli paljon lisätilaa tähän asuntoon Immersed VR:n ansiosta, varsinkin kun eukko on korona aikana etätöissä läppärinsä kanssa tässä koneella ja ottaa toisen monitorin käyttöönsä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
3 kuvaa:

Video:

Kuvien ja videon resoluutio on huonompi mitä oikeasti, eikä se muutenkaan kuvasuhteeltaan vastaa sitä mitä minä näin, esim. kun zoomasin tuon youtubevideoikkunan aivan lähelle niin en nähnyt videon reunoja. Se varmaan vastasi 100" TV:tä metrin päästä katsottuna. Nyt voi katsoa Netflixit ja Avarat luonnot isolta ruudulta.

Tuli paljon lisätilaa tähän asuntoon Immersed VR:n ansiosta, varsinkin kun eukko on korona aikana etätöissä läppärinsä kanssa tässä koneella ja ottaa toisen monitorin käyttöönsä.
Miten sde efekti? Eikö häiritse, tai oletko tottunut siihen?
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Miten sde efekti? Eikö häiritse, tai oletko tottunut siihen?
Olen tainnut tottua, kun lasit ovat olleet päässä joka päivä koko illan... Kun ikkunaa suurenteli niin forumviestien fonteissa näkyi selvästi tuo sde-efekti, jätin ikkunan aina sellaiselle etäisyydelle etteivät ne häirinneet. Videoita katsoessa en niitä huomannut, mutta en ole koittanut katsoa mitään kokoillan elokuvaa.
Questissahan on tuettu käsienseuranta.
En saanu millään käsienseurantaa toimimaan, mutta sen toimintahan on tällä hetkellä yhtä luotettavaa kuin xboxin kineticin. Toimii kalibroinnissa yllättävän hyvin, mutta tositilanteessa harvoin kuten pitäisi. Ois kyllä hienoa kun näppis ja hiiri näkyisivät VR-ympäristössä kuten Questin ohjaimet näkyvät.
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Miten pitkään yleensä Oculus Riftin S tilauksessa kestä, ennen kuin toimitus on perillä. Nimittäin Oculus varastotila näyttä, että tavara on saatavana.
Tilasin 21.07.2020 ja tilausvahvistus tuli sähköpostiin heti, mutta siinä ei ole info toimituspäivästä, eikä rahoja ole mennyt tililtä?
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Miten pitkään yleensä Oculus Riftin S tilauksessa kestä, ennen kuin toimitus on perillä. Nimittäin Oculus varastotila näyttä, että tavara on saatavana.
Tilasin 21.07.2020 ja tilausvahvistus tuli sähköpostiin heti, mutta siinä ei ole info toimituspäivästä, eikä rahoja ole mennyt tililtä?
Ostoskorissa näkyy tänään tilattuna 13.8 olis paketti suomessa. En sit tiedä miksei sulla maksua oo velotettu vieläkään.

2020-07-25 102523.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 403
Miten pitkään yleensä Oculus Riftin S tilauksessa kestä, ennen kuin toimitus on perillä. Nimittäin Oculus varastotila näyttä, että tavara on saatavana.
Tilasin 21.07.2020 ja tilausvahvistus tuli sähköpostiin heti, mutta siinä ei ole info toimituspäivästä, eikä rahoja ole mennyt tililtä?
Oma tilaus aikanaan tehty 1.4., lähetyskuittaus seurantakoodeineen saapui 6.4. ja paketin noudin 9.4. Veloitus taisi tosiaan tapahtua tuossa kohtaa, kun paketti lähtee liikkeelle.


Oma Rift S nyt toisella huoltoreissullaan, ensimmäisellä kerralla pimeni koko laite ja vaihtoivat koko paketin uuteen.
Nyt kuulokeliittimeen tuli kosketushäiriöitä, jolloin vasen kanava pimeni, ellei kaapeli ollut juuri sopivasti paikallaan. Huoltoon lähti pelkkä silmikko ja tilalle näyttäisi tulevan "refurbished (grade b)" laite, joka nyt sitten toivottavasti kestäisi pidempään.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
121
Miten pitkään yleensä Oculus Riftin S tilauksessa kestä, ennen kuin toimitus on perillä. Nimittäin Oculus varastotila näyttä, että tavara on saatavana.
Tilasin 21.07.2020 ja tilausvahvistus tuli sähköpostiin heti, mutta siinä ei ole info toimituspäivästä, eikä rahoja ole mennyt tililtä?
Oculuksen foorumeilta luin et kun sun tilaus on tuossa avattu tilassa on laite sulle kyllä varattu ja odottaa vaan käsittelyä. Tässä vaiheessa porukalla menny 7-12 päivää, jonka jälkeen tuote siirtyy lähetyksen valmisteluun jolloinka tuote myös veloitetaan. Tämä vaihe kestää sen pari päivää ja sit se lähteekin tulee sulle ja saat spostiin vielä seeurantakoodit yms tiedot.

Ite tilasin 17.7 ja vieläkin tuossa avattu tilassa, tilatessa näytti et toimitus ois 5.8 jotenka ens viikolla pitäs rueta oman paketin liikahtelemaan.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
76
Tältä kesältä oma ja kaverin kokemus siten että molemmilla tuli 2 päivää ennen alkuperäistä luvattua päivää. Itse myös ihmettelin tuota Avatussa tilassa oloa ja että ei ollut velotettu, ja olin melko varma että tulee myöhässä, mutta niinpä tulikin etuajassa. Melko nopeaa tuli kun pääsi liikkeelle.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 116
Onko kellään indexiä tulossa ja jostain syystä ei haluaisikaan sitä enää? Näyttäs torissa olevan muutama avaamaton myynnissä. Tekis mieli ite hommata mutta se 8vk+ odottelu :hmm:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Onko kellään indexiä tulossa ja jostain syystä ei haluaisikaan sitä enää? Näyttäs torissa olevan muutama avaamaton myynnissä. Tekis mieli ite hommata mutta se 8vk+ odottelu :hmm:
Toi toimitus aika vissiin lähtee paranee, mutta mun steamista tilattu index saapumista sain odottaa melkein 16 viikkoa.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
76
Onko tänä kesänä Rift S:ä ostaneita jotka on jo omansa saanu, onko ollu ongelmia? Mulle ja kaverille sattui molemmille sensorivikaset siten että kädet ja headset jumahtaa maailmassa paikalleen ja passthrough näyttää lumisadetta. 06/2020 tehtyjä ilmeisesti molemmat, oiskohan huono erä? Nuita sensorivikasia löytyy jonkin verran youtubesta mutta kaikki tuntuu saaneen lopulta toimimaan (ovat lähinnä "how to fix" videoita). Mulla vaan ongelma paheni ja paheni, lähti RMA ja lopulta palautus, kaverilla vielä odotetaan että miten käy rupeaako toimiin.

Täysin vastaava ongelma oli itsellä kun tällä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 403
Onko tänä kesänä Rift S:ä ostaneita jotka on jo omansa saanu, onko ollu ongelmia? Mulle ja kaverille sattui molemmille sensorivikaset siten että kädet ja headset jumahtaa maailmassa paikalleen ja passthrough näyttää lumisadetta. 06/2020 tehtyjä ilmeisesti molemmat, oiskohan huono erä? Nuita sensorivikasia löytyy jonkin verran youtubesta mutta kaikki tuntuu saaneen lopulta toimimaan (ovat lähinnä "how to fix" videoita). Mulla vaan ongelma paheni ja paheni, lähti RMA ja lopulta palautus, kaverilla vielä odotetaan että miten käy rupeaako toimiin.

Täysin vastaava ongelma oli itsellä kun tällä
Pelatessa ei ole kertaakaan jumiutunut kuva, mutta siinä valkoisessa aloitushuoneessa pari kertaa. Korjaukseksi kelvannut tähän asti USB:n uudelleenkytkeminen.
Pari muuta ongelmaa tosin ollut, joista mainitsin tuossa pari viestiä edempänä. Kokonaan pimennyt setti taisi olla valmistettu 03/2020 ja tilalle tullut kuulokeliitinvian saanut 05/2020.
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Minulla pimeni Rift CV1. Mutta siihen oli syyllinen kissa, kuka meni tiputtamaan Riftin hyllyltä lattialle. Rift pimeni kokonaan. Onneksi Oculus tuli vastaan ja lähetti uuden tilalle. Olin yksi ensimmäisistä tilaajista DK2 ja Rift CV1.
 
Liittynyt
04.12.2018
Viestejä
5
Noniin, HP:n Reverb G2 ennakkotilattu.
Onhan tässä reilu kaksi vuotta menty Acerin ensimmäisillä laseilla. Ihan hyvin on meidän perhe noilla pärjännyt, tosin on nyt ehken sellainen pieni wow-efektiodotusfiilis. :D
 

JosseTheRedman

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
244
Oma Index saapunee tänään. Onko jotain hyviä vinkkejä pelialueen kasaamiseen? Johto katon kautta jonkinlaisella jojo-systeemillä? Entäs majakat kun ennestään ei löydy mitään hyllyjä sopivista paikoista. Hirveästi en viitsisi seinään tai kattoon asentaa kovin kiinteitä ratkaisuja, kun oletettavasti syksyllä vaihtuu asunto. Mahtaakohan joku kunnollinen tarranauha ja Ikean hyllytaso kestää :hmm:
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Oma Index saapunee tänään. Onko jotain hyviä vinkkejä pelialueen kasaamiseen? Johto katon kautta jonkinlaisella jojo-systeemillä? Entäs majakat kun ennestään ei löydy mitään hyllyjä sopivista paikoista. Hirveästi en viitsisi seinään tai kattoon asentaa kovin kiinteitä ratkaisuja, kun oletettavasti syksyllä vaihtuu asunto. Mahtaakohan joku kunnollinen tarranauha ja Ikean hyllytaso kestää :hmm:
Sinulla on hieno ja arvokas laite. En suosittele tarranauha kiinnitystä, jos tippuu niin jälkiviisaus ei auta enää. Muutaman reiän saa hyvin piilon muuton yht. Tarranuhakiinnitys jättää usein aika ruman jäljen seinään, irrotusvaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Kannattaako vr lasit hommata vain esim. google street view: iä varten? jotkin halppislasit kenties?
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
76
Kannattaako vr lasit hommata vain esim. google street view: iä varten? jotkin halppislasit kenties?
Riippuu kovasti onko pikku rahan puute. Jos varaa on niin miksi ei ja Google Earth VR on ihan jees kokemus, mutta ei mitään niin uskomatonta että sen takia itse hommaisin VR lasit. Toki jos tulee lasit hommattua niin pääseepähän muitakin upeita VR kokemuksia kokeileen. Aivan halvimman pään laseista (jos ei Google cardboardia laske) ei ole kokemusta.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Kannattaako vr lasit hommata vain esim. google street view: iä varten? jotkin halppislasit kenties?
Oculus Gouta saa halvalla nyt kun Oculus on lopettanut sen valmistuksen. Ja Gouhun saa Wander nimisen softan joka näyttää Google streetview kuvat 360 asteella. Toki Goulla voi katsella muutkin 3D ja 360 kameroiden kuvat.

itse laittaisin siltikkin Questin vaikka kameratuki ei olekkaan niin hyvä. Tai jonkun muun pc pohjaisen headsetin, kyllä Google Earth on niin paljon hienompi.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
67
Mystinen ongelma tullut Oculuksen softan kanssa. Kun asennan Oculuksen softan koneelle, niin alkaa seuraavia ongelmia:

1. Äänet alkaa pätkimään tietokoneen kajareista (Creative T40), eli ääniin tulee muutaman sekunnin välein taukoja. Tietokoneen asetuksista ei myöskään löydy tällöin kajareita. Ja sama ongelma kuullokkeilla eli pätkii ääniä ja ei pysty poriseen netissä kavereiden kanssa.
Edit: Varmistin poitsulta, niin koneen kajareista ei kuulu mitään, pelkästään kuulokkeista tulee äänet pätkien. Ja asetuksissa näkyy Oculuslasien kajarit vaikka lasit ei olisi kiinni koneessa.

2.Toisena ongelmana kone alkaa jäätymään ja menee todella hitaaksi käyttää. Pelit, netti surffailu ym. Vaatii vähän väliä virtoja kiinni.

3.Kolmantena, joka kerta kun laittaa Oculuksen softan päälle, tulee VR vermeiden "uudelleen asennus" eli peli alueet ym ja ikinä ei mene kerrasta läpi. Herjaa USB, herjaa DP porttia... Ja koko ohjelma lähtee päälle todella hitaasti.

Nämä ongelmat alkoi kun VR oli käyttämättä jonkin aikaa. Ja testimielessä asensin softan kahdesti ja välissä poistin, niin samat vaivat tulee koneeseen, eli jokin siinä sekoittaa koko myllyn.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
3
Oma Index saapunee tänään. Onko jotain hyviä vinkkejä pelialueen kasaamiseen? Johto katon kautta jonkinlaisella jojo-systeemillä? Entäs majakat kun ennestään ei löydy mitään hyllyjä sopivista paikoista. Hirveästi en viitsisi seinään tai kattoon asentaa kovin kiinteitä ratkaisuja, kun oletettavasti syksyllä vaihtuu asunto. Mahtaakohan joku kunnollinen tarranauha ja Ikean hyllytaso kestää :hmm:
Index ollut kohta puolisen vuotta, mutta en ole johdolle vielä kehitellyt mitään virityksiä. On toiminut ihan hyvin pelaamissani peleissä, kun johto on ollut vain lattialla. Jojo-systeemi olisi toki parannus, mutta ei ole vielä siis ollut tarvetta.


Itsellä myös sama tilanne ettei majakoille löytynyt suoraan sopivia paikkoja, joten hankin pari studiojalustaa. Esimerkiksi Linkstar LS-806 -jalusta sekä Manda Ultra-Micro Ball Head on erittäin toimiva kombo. Ilman tuota ballheadia majakka olisi siis vaakatasossa, tuon avulla saa kallistettua pelialueen keskustaa kohti.


Edit. typo
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 403
Tänään saapui huollosta Rift S, joka siis oli tällä kertaa "refurbished - grade b", eikä uusi laite.
Etumuovissa on pieni kolhu/hankauma, johdon haaroitus-osa on jonkin verran hankautunut ja toisessa linssissä on hieman mikronaarmua (edellinen omistaja puhdistanut jollain likaisella liinalla?), mutta muutoin on kuin pakasta vedetty, sillä kaikki pehmusteet ja muovisat vaikuttavat olevan uusia.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
796
G2:sta vähän through the lens videota.

Tämä Reverb G2 on ensimmäinen headsetti pitkään aikaan, joka todella kovasti houkuttaisi pistää (ennakko)tilaukseen, varsinkin kun uusi Microsoft Flight Simulator tukee alkuvaiheessa vain sitä. Päivitysbudjetti vaan räjähtäisi (taas kerran) ihan älyttömäksi, kun G2:n kaveriksi pitäisi oikeastaan hankkia myös tehokkaampi näyttis (RTX 3000-sarjalainen). :grumpy:
 

Ronttosaurus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
626
Tämä Reverb G2 on ensimmäinen headsetti pitkään aikaan, joka todella kovasti houkuttaisi pistää (ennakko)tilaukseen, varsinkin kun uusi Microsoft Flight Simulator tukee alkuvaiheessa vain sitä. Päivitysbudjetti vaan räjähtäisi (taas kerran) ihan älyttömäksi, kun G2:n kaveriksi pitäisi oikeastaan hankkia myös tehokkaampi näyttis (RTX 3000-sarjalainen). :grumpy:
Kerran se vaan kirpaisee! G2 tosiaan ennakkotilattu, lompsa venynee vielä 3080/3080Ti akselille, tällä hetkellä 5700XT. Jääköhän kuinka pullonkaulaksi kun pohjana perus Ryzen 3600, 16gb DDR4? Luulisi riittävän?
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
VR on erittäin kiva/hauska, mutta yliampuminen liian arvokaan "raudan" ostamisella on minusta virhe, tai ainakin turhaa. Sanonta: "Kerran tämä vaan kirpaise", ei kyllä pitää paikkaansa pc raudan hankintaan kohdalla. Kaikki mikä tänä maksaa ja paljon, on huomenna lähes arvotonta romua. Viimeinen virhe on mennä ottamaan kulutusluottoja sitä varteen! Keskitaso "rauta" ja siinä pysyminen, on minun mielestä järkevä vaihtoehto. VR kehitty todella nopeasti! Noin kahden vuoden välin joutuu VR "laseja" vaihtamaan (jos ei halua olla VR "perävaunussa"), näin ollen pidän tuhlaukseksi maksaa niistä enempää kuin 500,- (joka toinen vuosi). Tämä on ainoastaan minun mielipide. ;)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 098
VR on erittäin kiva/hauska, mutta yliampuminen liian arvokaan "raudan" ostamisella on minusta virhe, tai ainakin turhaa. Sanonta: "Kerran tämä vaan kirpaise", ei kyllä pitää paikkaansa pc raudan hankitaan kohdalla. Kaikki mikä tänä maksaa ja paljon, on huomenna lähes arvotonta romua. Viimeinen virhe on mennä ottamaan kulutusluottoja sitä varteen! Keskitaso "rauta" ja siinä pysyminen, on minun mielestä järkevä vaihtoehto. VR kehitty todella nopeasti! Noin kahden vuoden välin joutuu VR "laseja" vaihtamaan (jos ei halua olla VR "perävaunussa"), näin ollen pidän tuhlaukseksi maksaa niistä enempää kuin 500,- (joka toinen vuosi). Tämä on ainoastaan minun mielipide. ;)
Jaan mielipiteen, mutta jos sen esittää rautafoorumilla, missä ihmiset keskustelee uusista laseistaan, pääsee vain väittelemään turhaan mielipiteistä.

Itse odotan Quest2 julkaisua ja toivon että hinta on sen 399€.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Jaan mielipiteen, mutta jos sen esittää rautafoorumilla, missä ihmiset keskustelee uusista laseistaan, pääsee vain väittelemään turhaan mielipiteistä.

Itse odotan Quest2 julkaisua ja toivon että hinta on sen 399€.
Niin paljon olen Odysseyta käyttänyt parin vuoden aikana, että olen täysin valmis sen jo uuteen syksyllä päivittämään. Huomasin vaan sen, että HP Reverb G2 ennakkotilauksen jälkeen en ole kertaakaan mitään pelannut. Kaipa sitä odottaa niin paljon sitä todennäköisesti parempaa korvaavaa silmikkoa, ettei halua heikommalla kokemuksella tällä väliajalla oikein pelailla. On sitä elämässä onneksi muutakin tekemistä odotellessa.
 

Ronttosaurus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
626
VR on erittäin kiva/hauska, mutta yliampuminen liian arvokaan "raudan" ostamisella on minusta virhe, tai ainakin turhaa. Sanonta: "Kerran tämä vaan kirpaise", ei kyllä pitää paikkaansa pc raudan hankintaan kohdalla. Kaikki mikä tänä maksaa ja paljon, on huomenna lähes arvotonta romua. Viimeinen virhe on mennä ottamaan kulutusluottoja sitä varteen! Keskitaso "rauta" ja siinä pysyminen, on minun mielestä järkevä vaihtoehto. VR kehitty todella nopeasti! Noin kahden vuoden välin joutuu VR "laseja" vaihtamaan (jos ei halua olla VR "perävaunussa"), näin ollen pidän tuhlaukseksi maksaa niistä enempää kuin 500,- (joka toinen vuosi). Tämä on ainoastaan minun mielipide. ;)
Ei tässä kukaan ole kulutusluottoja ottamassa. G2 myöskin nyt vaan vaatii sen 3080 veroisen näyttiksen jotta laite ei olisi aivan rampautettu. Halvempi harrastus tämä on kuin jonkun amerikanraudan kunnostus ja korjailu. Huomattavasti. Yhteen hyvään kitaraankin vahvistimineen menee helposti enemmän kuin G2 + 3080 (yhteishinnaltaan ~1500€)
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 011
jos sulla on kolmentonnin pc ja tonnin visiiri niin ei nyt mahottomia oo rahaa kii ku joka osaa ei vuosittain vaiheta. Joku hifiharrastus vie hitosti enemmän rahaa mutta toisaalta niiden laitteiden "kuluminen" on hitaampaa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Ei tässä kukaan ole kulutusluottoja ottamassa. G2 myöskin nyt vaan vaatii sen 3080 veroisen näyttiksen jotta laite ei olisi aivan rampautettu. Halvempi harrastus tämä on kuin jonkun amerikanraudan kunnostus ja korjailu. Huomattavasti. Yhteen hyvään kitaraankin vahvistimineen menee helposti enemmän kuin G2 + 3080 (yhteishinnaltaan ~1500€)
Laadukkaan kitaran voinee myydä 10 vuoden päästä ilman merkittävää arvonalenemaa. Koitappa myydä HMD ;)
 

Ronttosaurus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
626
Laadukkaan kitaran voinee myydä 10 vuoden päästä ilman merkittävää arvonalenemaa. Koitappa myydä HMD ;)
Niin no niitä taas täytyy huoltaa ja korjailla enemmän kuin HMD:tä. Arvonalenemaakin löytyy pedaaleista, vahvareista enemmän kuin kitarasta. Mut joo menee vähän ot:ksi. Tiivistyksenä: harrastukset maksaa
 
Viimeksi muokattu:

Ronttosaurus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
626
Jotta mentäisiin taas asiaan niin tyhmä kysymys: saako tuota G2 trackingia parannettua jotenkin? Se kun taitaa olla ainut mikä ei ole tuossa ihan priimaa. Lighthouset ei taida toimia tämän kanssa?
 
Viimeksi muokattu:

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 105
Jotta mentäisiin taas asiaan niin tyhmä kysymys: saako tuota G2 trackingia parannettua jotenkin? Se kun taitaa olla ainut mikä ei ole tuossa ihan priimaa. Lighthouset ei taida toimia tämän kanssa?
Ei tietenkään toimi alkuperäisten ohjaimien kanssa, mutta Valven Knucklesien kanssa saa toimimaan lighthouseilla:
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
76
Ei tässä kukaan ole kulutusluottoja ottamassa. G2 myöskin nyt vaan vaatii sen 3080 veroisen näyttiksen jotta laite ei olisi aivan rampautettu. Halvempi harrastus tämä on kuin jonkun amerikanraudan kunnostus ja korjailu. Huomattavasti. Yhteen hyvään kitaraankin vahvistimineen menee helposti enemmän kuin G2 + 3080 (yhteishinnaltaan ~1500€)
Eihän siinä mitään jos on varaa, ja kaikki harrastaminen tosin maksaa.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
796
Kerran se vaan kirpaisee! G2 tosiaan ennakkotilattu, lompsa venynee vielä 3080/3080Ti akselille, tällä hetkellä 5700XT. Jääköhän kuinka pullonkaulaksi kun pohjana perus Ryzen 3600, 16gb DDR4? Luulisi riittävän?
No niin, tilasin G2:n Bestwaresta. Vanha Odyssey+ tulee lähiaikoina myyntiin, jos jotakuta kiinnostaa.

Eiköhän tuo prossu 90 Hz:n headsetille riitä ihan ok.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
435
Seurasin Reverb G1 kun se oli tulossa, mutta hinta ja ongelmat eivät saaneet tilaamaan. G2 seurannut ja nyt sattumalta muistui mieleen ja viimeinen päivä ennakkotilata, joten lähti myös tulemaan Bestwaresta. Ensimmäinen oma VR headset joten innolla odottamaan ja toivottavasti ei pettymään.

Myöhemmin päivittyy kone Ryzen 4000 sarja ja 3080/3080Ti, mutta mennään tällä 6700K + 1080 siihen asti.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
76
Itse olen uusi VR-kuvioissa ja yksi asia mikä on pitäny minut pois VR:n parista on ollut ajatus siitä, että tarvii ihan top tier koneen että pystyy pelaamaan VR-pelejä. Ja kun hommasin RIft S (joka ei tietenkään ole vaativin headset) huomasin että oma jokseenki budjetti pcni (Ryzen 1700, GTX 1070, 16GB) pysyy täysin headsetin kyydissä. Ainut peli kymmenistä mikä on valittanut huonoa performancea on Zero Caliber, joka sekin mielestäni pyörii sen 80fps vaikka valittikin alussa että ei riitä tehot (pitäisi vielä debug toolin kans tsekkailla fpsiä tuosta). Toki tuo G2 varmuudella vaatii enemmän tehoja kun RIft S, mutta tällä kokemuksella vaikea uskoa että täytyis olla markkinoiden tehokkaimmat vermeet että saa 90fps pyörimään pelit. Toki taas saahan sitä sijottaa jos on varaa ja käyttöä. :)

Tämä nyt ehkä enemmänki tiedotukseksi jollekkin joka täällä pyörii ja miettii että hommaisko itselle ensimmäisen VR-headsetin. Ja vastaus jos miettii että hommaisko, eikä oo ikinä testannu on aina kyllä. :) Ja jos budjetti on tiukka niin käsittääkseni vanhemmilla/edullisemmilla Lenovo Explorereilla ja Samsung Odyssey+ jne saa myös hyviä kokemuksia ja käytännössä kaikki kokemukset/pelit toimivat myös vanhemmilla headseteillä. Toinen syy mikä minut piti poissa VR:n parista oli että luulin että pitää ostaa 1000 euron headset, ja että kaikki muut on karmeaa sontaa. Ja tottakai edullisemmat laitteet on suurempia kompromisseja, mutta jos vaihtoehtona on no-VR ja budget-VR (ja VR kiinnostaa) niin aina budget-VR. Tämä minun mielipiteeni uutena VRläisenä, ja vaihtoehtoja kovasti tutkineena ennenkun ostin Rift S (joka vaihtunut jo Rift CV1seen mutta se onki sitten pitempi tarina) =D
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 105
Itse olen uusi VR-kuvioissa ja yksi asia mikä on pitäny minut pois VR:n parista on ollut ajatus siitä, että tarvii ihan top tier koneen että pystyy pelaamaan VR-pelejä. Ja kun hommasin RIft S (joka ei tietenkään ole vaativin headset) huomasin että oma jokseenki budjetti pcni (Ryzen 1700, GTX 1070, 16GB) pysyy täysin headsetin kyydissä. Ainut peli kymmenistä mikä on valittanut huonoa performancea on Zero Caliber, joka sekin mielestäni pyörii sen 80fps vaikka valittikin alussa että ei riitä tehot (pitäisi vielä debug toolin kans tsekkailla fpsiä tuosta). Toki tuo G2 varmuudella vaatii enemmän tehoja kun RIft S, mutta tällä kokemuksella vaikea uskoa että täytyis olla markkinoiden tehokkaimmat vermeet että saa 90fps pyörimään pelit. Toki taas saahan sitä sijottaa jos on varaa ja käyttöä. :)

Tämä nyt ehkä enemmänki tiedotukseksi jollekkin joka täällä pyörii ja miettii että hommaisko itselle ensimmäisen VR-headsetin. Ja vastaus jos miettii että hommaisko, eikä oo ikinä testannu on aina kyllä. :) Ja jos budjetti on tiukka niin käsittääkseni vanhemmilla/edullisemmilla Lenovo Explorereilla ja Samsung Odyssey+ jne saa myös hyviä kokemuksia ja käytännössä kaikki kokemukset/pelit toimivat myös vanhemmilla headseteillä. Toinen syy mikä minut piti poissa VR:n parista oli että luulin että pitää ostaa 1000 euron headset, ja että kaikki muut on karmeaa sontaa. Ja tottakai edullisemmat laitteet on suurempia kompromisseja, mutta jos vaihtoehtona on no-VR ja budget-VR (ja VR kiinnostaa) niin aina budget-VR. Tämä minun mielipiteeni uutena VRläisenä, ja vaihtoehtoja kovasti tutkineena ennenkun ostin Rift S (joka vaihtunut jo Rift CV1seen mutta se onki sitten pitempi tarina) =D
Se on juurikin näin! Itse pelasin pitkään Rift CV1:llä, i5-7600k sekä GTX 1070 kombolla kaikkia mahdollisia pelejä. Suorituskyky riitti yllättävän hvyin. Kaikista raskaimpia pelejä en pelannut, mutta esimerkiksi Fallout nelosen pelaisin todennäköisesti mieluummin ruudulta. Jotkin VR pelit nyt ei pyöri oikein millään, esimerkiksi Subnautica ja No Man's Sky.
Nykyään saa CV1:iä käytettynä jo parilla sadalla joten kynnys ei pitäisi korkea. Kyllä tälläkin saa minusta VR:stä todella paljon irti. Matala reso ei juuri haittaa vaikkapa Beat Saberissa. Joka taas on loistava esimerkki pelistä mitä ei yksinkertaisesti voi tehdä tavallisella ruudulla pelattavaksi.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
G2:sta vähän through the lens videota.

Index pärjäsi vertailussa paremmin kuin oletin, S ei sitten pysynyt kelkassa alkuunkaan.

Ainut peli kymmenistä mikä on valittanut huonoa performancea on Zero Caliber
Täällä valitti myös perffistä ja meinasi, että 9900k&2080&Index pystyy vain low asetuksiin :D
Pyörihän se sen 90fps paremmilla, mutta tuppasi coopatessa kaatuilla, joten meni odottelemaan päivityksiä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 629
Viestejä
4 206 928
Jäsenet
70 927
Uusin jäsen
enigtastic

Hinta.fi

Ylös Bottom