Itse olen uusi VR-kuvioissa ja yksi asia mikä on pitäny minut pois VR:n parista on ollut ajatus siitä, että tarvii ihan top tier koneen että pystyy pelaamaan VR-pelejä. Ja kun hommasin RIft S (joka ei tietenkään ole vaativin headset) huomasin että oma jokseenki budjetti pcni (Ryzen 1700, GTX 1070, 16GB) pysyy täysin headsetin kyydissä. Ainut peli kymmenistä mikä on valittanut huonoa performancea on Zero Caliber, joka sekin mielestäni pyörii sen 80fps vaikka valittikin alussa että ei riitä tehot (pitäisi vielä debug toolin kans tsekkailla fpsiä tuosta). Toki tuo G2 varmuudella vaatii enemmän tehoja kun RIft S, mutta tällä kokemuksella vaikea uskoa että täytyis olla markkinoiden tehokkaimmat vermeet että saa 90fps pyörimään pelit. Toki taas saahan sitä sijottaa jos on varaa ja käyttöä.
Tämä nyt ehkä enemmänki tiedotukseksi jollekkin joka täällä pyörii ja miettii että hommaisko itselle ensimmäisen VR-headsetin. Ja vastaus jos miettii että hommaisko, eikä oo ikinä testannu on aina kyllä.
Ja jos budjetti on tiukka niin käsittääkseni vanhemmilla/edullisemmilla Lenovo Explorereilla ja Samsung Odyssey+ jne saa myös hyviä kokemuksia ja käytännössä kaikki kokemukset/pelit toimivat myös vanhemmilla headseteillä. Toinen syy mikä minut piti poissa VR:n parista oli että luulin että pitää ostaa 1000 euron headset, ja että kaikki muut on karmeaa sontaa. Ja tottakai edullisemmat laitteet on suurempia kompromisseja, mutta jos vaihtoehtona on no-VR ja budget-VR (ja VR kiinnostaa) niin aina budget-VR. Tämä minun mielipiteeni uutena VRläisenä, ja vaihtoehtoja kovasti tutkineena ennenkun ostin Rift S (joka vaihtunut jo Rift CV1seen mutta se onki sitten pitempi tarina) =D