Paljonko näihin VR peleihin tarvitsee liikkumatilaa? Taitaa vaihdella pelin mukaan mutta jos jonkilaista arviota saisin. Voisko joitain pelejä pelata penkillä istuen? Miten esim. Alyxissä, siinä kai pitää väistellä sivuille vähintään ylävartalolla?
Kyllähän iso tila helpottaa pelaamista, mutta minä olen mukavasti kaikki pelit pelannut noin 2.2x2m tilassa. En liiku lähes yhtään fyysisesti poislukien pienet yläkropan liikkeet ja kyykistyminen. Alyxin pelasin ensin seisaaltaan, ja toisen kerran sohvalla istuen läpi. Onnistui ihan hyvin, mutta sohvalla istuessa oli kankeampi pelata, hankalauuksia oli loottailla joitain alakaappeja mutta onnistui kuitenkin. Alyxissä on asetuksissa "istumis" asetus joka laittaa oikean ohjaimen tatin painallukseen kyykky / seisomistogglen jota pitää käyttää. Monissa peleissä ei ole erikseen minkäänlaista pituuden säätöä, niin olet kääpiö jos istus sohvalla. Tämän voi korjata ilmaisella ovr advanced settings- tai muutaman euron fpsvr softalla. Molemmissa noissa on pituuden säätö, ja turvaverkon pois päältä kytkeminen jos se penkki ei ole pelialueella. Oma ääni fpsvr:lle, voi twiikkailla samalla helposti suorituskyvyn kuntoon.
Mulla tulee istualtaan pelattua about yhtä paljon kuin seisaaltaan. Jos siis lasketaan vain nuo "roomscale" pelit. simulaattoreita tulee ylivoimaisesti eniten pelattua ja nehän on puhtaasti istumapelejä.