VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

En löytänyt listaa, mitkä pelit tuota tukevat. Flyinside, mutta onko muita?


En minäkään. Ainakin tuo kikkare dcs:ään tuli vastaan. Ja tietty juuri flyinsideplugari fsx, prepar3d ja ilmeisesti xplanelle.

Leapmotionille löytyy myös vive wand ja valve index emulaattori steamvr alustalle.
 

En minäkään. Ainakin tuo kikkare dcs:ään tuli vastaan. Ja tietty juuri flyinsideplugari fsx, prepar3d ja ilmeisesti xplanelle.

Leapmotionille löytyy myös vive wand ja valve index emulaattori steamvr alustalle.

Aika lailla noi kaikki Leap Motion pluginit tms. mitä netistä löytää vaatii natiivin SteamVR-tuen eli käytännössä HTC Vive tai Index. WMR-käyttäjä jää nyt nuolemaan näppejään.
 
Aika lailla noi kaikki Leap Motion pluginit tms. mitä netistä löytää vaatii natiivin SteamVR-tuen eli käytännössä HTC Vive tai Index. WMR-käyttäjä jää nyt nuolemaan näppejään.
Flyinside fsx demoa kokeilin wmr:llä ja aivan normaalisti se toimi.
Mulla on toi leappi ja odyssey niin voin testata puolestasi kun oon taas seuraavan kerran kotosalla.
 
Flyinside fsx demoa kokeilin wmr:llä ja aivan normaalisti se toimi.
Mulla on toi leappi ja odyssey niin voin testata puolestasi kun oon taas seuraavan kerran kotosalla.

Lentelen tällä hetkellä lähinnä IL-2 Sturmovik BOS ja Condor 2 Soaring Simulatoria. Tätä katselin:
IL-2 hand controls Pelkkä Flyinside ei vielä riittäne uuden teknologian hommaamiseen, jos muut pelit eivät toimi. Mutta mielenkiintoista kumminkin ja mielenkiinnolla kuulisin eri pelikokemuksia, kun vielä sama kypärä löytyy.

Edit.
Tiedä sitten voisiko jonkun Euro Truck Simulatorin säätää tottelemaan kojelaudalta komentoja :geek:
 
Ei ehkä mikään hienoin ratkaisu mutta itsellä toimii Rift S:n kanssa Superluxin 681 kuulokkeet. Superluxin pääpanta menee juuri sopivasti tuon Riftin pääpannan kanssa ristiin että pysyy paikalaan kun ottaa koko setin päästä pois ja aika helppo laittaa takaisin päähän. Pitänee vielä sopivampi johto tuohon laittaa.
 
Flyinside ei vielä riittäne uuden teknologian hommaamiseen, jos muut pelit eivät toimi. Mutta mielenkiintoista kumminkin ja mielenkiinnolla kuulisin eri pelikokemuksia, kun vielä sama kypärä löytyy.

Edit.
Tiedä sitten voisiko jonkun Euro Truck Simulatorin säätää tottelemaan kojelaudalta komentoja :geek:
Eipä tuo pulikka paljoa maksa.
Omani ostin käytettynä 30e hintaan.
Luulisi sille tulevan lisää tukea, kun leapmotionin teknologiaa käytetään mm. Varjon xr-1ssä, eli tuskin ihan heti tuo on kuolemassa pois.
 
Pääsinpäs Beat Saberissa Fitbeatin läpi expertillä. Armoton hiki ku joutuu heilumaan sinne tänne ja vaati varmaan 20 yritystä. Pelottaa vähän mitä se expert+ vielä tuohon lisää.
 
Aikoinaan kun CV1 sai ja pelaili pitempiä settejä, niin tuntui kuin syvyysnäkö olisi ollut jonkun aikaa voimakkaampi pelaamisen jälkeen. Voi johtua siitä ettei pelissä silmä pysty erikseen tarkentamaan eri etäisyyksille ja tätä aivot kompensoi jotenkin.
Itselläni on syvyysnäköongelmaa IRL, ja 3D-lasien käytön jälkeen näen jonkin aikaa oikeasti 3D:nä, sama tapahtuu 3d-leffoja katsellessa. Aivan kuin aivot jotenkin tajuais mitä on 3D kun käyttää noita laseja.
 
Tuossa luin jonkun artikkelin jokunen viikko sitten, niin joku isompi jenkki lehti oli lytännyt vr pelaamisen oculus gon pohjalta. Vaikka quest oli niille kuulemma tulossa, mutta eivät sitä olleet saaneet ajoissa. Mun mielestä vähän väärin, kun go lähinnä leffojen ym vastaaviin juttuihin. No, oculus quest store kumminkin voi hyvin ja sen näkee jo pelien arvostelu määristäkin vrt. Rift storeen esim.

Tetris effects muuten oli lipsahtanut quest storeen, mutta oli lähtenyt pois. Ilmeisesti tulossa on. Maybe.
 
No, oculus quest store kumminkin voi hyvin ja sen näkee jo pelien arvostelu määristäkin vrt. Rift storeen esim.
Joo, siltä näyttää, että Quest on heidän lypsylehmänsä ja muut jäävät huomiotta.
Ilmeisesti SteamVR:ssä ei toimi mikään Oculus laite (tai ainakaan Riftit).
Kahella kaverilla kaikki pelit sanoo, että HMD ei ole tuettu. Molemmilla Rift CV1 ja tähän asti kaikki toiminut hienosti. Indexillä ongelmaa ei ole.
 
Joo, siltä näyttää, että Quest on heidän lypsylehmänsä ja muut jäävät huomiotta.
Ilmeisesti SteamVR:ssä ei toimi mikään Oculus laite (tai ainakaan Riftit).
Kahella kaverilla kaikki pelit sanoo, että HMD ei ole tuettu. Molemmilla Rift CV1 ja tähän asti kaikki toiminut hienosti. Indexillä ongelmaa ei ole.
Jotenkin luulisi että jos mikään tuoreemmista Oculuksen laitteista lakkaisi toimimasta Steamissa siitä nousisi aikamoinen haloo. Itse veikkaisin että pitää vaan päivittää kaikki mahdollinen, tai ottaa käyttöö beta versio steamVr tai oculuksen softasta, tai päinvastoin. Tyypillistä PCVR säätämistä...
 
Ilmeisesti SteamVR:ssä ei toimi mikään Oculus laite (tai ainakaan Riftit).
Kahella kaverilla kaikki pelit sanoo, että HMD ei ole tuettu. Molemmilla Rift CV1 ja tähän asti kaikki toiminut hienosti. Indexillä ongelmaa ei ole.

Kyllä ne toimivat. Vika on ajureissa tai muussa softassa PC:n päässä.
 
Joo kyllä itselläkin steamvr pelit toimii questilla. Eikä ole mitään säätöjä tarvinnut tehdä ollenkaan. Tosin en johdon kaa ole pelannut ollenkaan.
 
Jotenkin luulisi että jos mikään tuoreemmista Oculuksen laitteista lakkaisi toimimasta Steamissa siitä nousisi aikamoinen haloo. Itse veikkaisin että pitää vaan päivittää kaikki mahdollinen, tai ottaa käyttöö beta versio steamVr tai oculuksen softasta, tai päinvastoin. Tyypillistä PCVR säätämistä...
Kyllä ne toimivat. Vika on ajureissa tai muussa softassa PC:n päässä.
Joo kyllä itselläkin steamvr pelit toimii questilla. Eikä ole mitään säätöjä tarvinnut tehdä ollenkaan. Tosin en johdon kaa ole pelannut ollenkaan.
Heillä lakkasi Rift CV1 toimimasta samana päivänä (28.4.) kuin kirkkaalta taivaalta. Ei auta päivittelyt steamvr/ocu softa/ajurit tai kummankaan beta. Toisella vieläpä tuore puhdas win-asennus, toisella ei. Heidän rautapuolikin on eri geniä kaikki (top-endiä).
Pahahan tuota selvittää, että kummassa vika. Valvelta näköjään jo yhteen postaukseen vastailtu.

Pari topiccia tuli äkkiseltään vastaan aiheesta:
 
Viimeksi muokattu:
Itse kokeilin tammikuussa rift cv1, silloin toimi. Itse en kantaa ota siihen enempää, kun en enää sitä omista. Questin ostin julkaisupäivänä eli sitäkään en pc käyttöön alkujaan / pääsääntöisesti ostanut (ei edes tukenut pcvr silloin) Nykyäänkin enemmän pelailen ihan natiivi questin pelejä.
 
Itse nyt olen vr pelit lähinnä ostanut oculus kaupasta ja normi pc pelit Steamistä, mutta on muutamia pelejä steam kaupasta htc vive ajoilta (2016-2017). Ja pari muuta tuoreempaa.
 
Pahahan tuota selvittää, että kummassa vika. Valvelta näköjään jo yhteen postaukseen vastailtu.

Eiköhän tuo korjata aika pian, luultavammin vika Steamin päivitetyssä VR softassa, mutta katsotaan kumpi lopulta osoittautuu sylttytehtaaksi. Itse käytän Questia Linkillä ja Virtual Desktopilla, enkä ole ongelmia huomannut.

Ei Oculus tule Steam tukea lopettamaan, ainakaan Riftillä tai Rift S:llä, ja tuskin tulevilla PC malleillakaan. Virallisestihan Questin Link on edelleen beta vaiheessa, mutta sekin on toiminut hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei Oculus tule Steam tukea lopettamaan, ainakaan Riftillä tai Rift S:llä, ja tuskin tulevilla PC malleillakaan. Virallisestihan Questin Link on edelleen beta vaiheessa, mutta sekin on toiminut hyvin.
Käsittääkseni tuki on steamin päässä.
Jossain valven haastiksessa sanottiin, että oculus ei laita juuri rikkaa ristiin steamvr:n eteen vaan valve pitää huolta yhteensopivuudesta.

Ehkä heille nyt riitti, kun omatkin lasit myy
 
Käsittääkseni tuki on steamin päässä.
Jossain valven haastiksessa sanottiin, että oculus ei laita juuri rikkaa ristiin steamvr:n eteen vaan valve pitää huolta yhteensopivuudesta.

Ehkä heille nyt riitti, kun omatkin lasit myy
Näin juuri. Ocun puolelta ei ole virallista tukea Steamiin päin, Valve sitä hoitaa. Tosin en usko, että Valve tarkoituksella on sitä poistanut ellei Ocu ole alkanut kikkailemaan omiaan liikaa (vaikeuttaa tukemista).
 
Aikasemmin se teki kiivaasti yhteistyötä htc:n kanssa. Miten se tilanne nyt muuttuis kun index tuli kuvioihin?
Juttu oli Oculuksesta (Facebook). Valve tekee nyt HP:n kanssakin yhteistyötä. HTCn kanssa hommelit taisi loppua.
 
Valve sitä tukea pitää yllä, ja pitää jatkossakin ettei ne sitä oculusta bannaa Steamistä. Roadtovr sivulla oli joku artikkeli tuosta. Oli maaliskuussa tehty juttu.

Tässä huhtikuulta kuva.
 

Liitteet

  • SteamHardwareSurveyv2-Mar2020-New2.png
    SteamHardwareSurveyv2-Mar2020-New2.png
    50,5 KB · Luettu: 174
Täällä on kyllä toiminut CV1 koko ajan Steamin kanssa ja viimeksi viikonloppuna ollut käytössä uusimmilla versioilla. Ei Valve ole tiputtamassa tukea mihinkään varsinkaan jos eivät halua ajaa devaajia pois Steamista. Jos edes kuviteltaisiin se tilanne, etteivät jaksa itse ylläpitää, niin oman openvr ajurin/muun virityksen voi tehdä SteamVRlle kuka vain, eivätkä he voi rikkoa sitä systeemiä yhteensopivuuden takia.
 
Täällä on kyllä toiminut CV1 koko ajan Steamin kanssa ja viimeksi viikonloppuna ollut käytössä uusimmilla versioilla
Ilmeisesti peleissä on vaihtelua mitkä toimii. Ainakaan Dirt Rally 2, Project Cars 2 tai Onward ei toiminut, mutta taas kolmas kaveri sanoi, että Arizona Sunshine toimii normaalisti.
Ei toiminut = herjaa ettei hmd ole tuettu, mutta käynnistyy paskalla perffillä.
 
Ilmeisesti peleissä on vaihtelua mitkä toimii. Ainakaan Dirt Rally 2, Project Cars 2 tai Onward ei toiminut, mutta taas kolmas kaveri sanoi, että Arizona Sunshine toimii normaalisti.
Ei toiminut = herjaa ettei hmd ole tuettu, mutta käynnistyy paskalla perffillä.

Ah, onko tuo ilmoitus siis pelin antama eikä SteamVR? Jossain taisi olla viikkoja sitten mainintaa, että Valve muutti viime kuussa joitain rajapintoja erottelemaan Oculus mallit toisistaan paremmin, josta voisi teoriassa seurata, että pelissä kovakoodattu nimitarkistus ehkä hajoaisi, riippuen mitä se käyttää siihen.
 
Tuli vähän kaksijakoiset fiilikset tuosta Kiwin jojo-kaapelisysteemistä kun kerkesin vetäsemään nopeat testit. Tietysti parempaa on että ei johto pyöri jaloissa mutta taas "vastusti" liikettä (oli vedon tunne silmikosta) sillein että joutui korjailemaan silmikon asentoa.
Eikä mitkään 3m USB-johdot toimineet Riftin kanssa (1 täysin uusi usb3 johto), nyt tuolla seinällä roikkuu 4-porttinen usb3 hub (1,8m johdon päässä), pitääkin siis varmaan hommata 2m jatkojohto.
 
Ah, onko tuo ilmoitus siis pelin antama eikä SteamVR? Jossain taisi olla viikkoja sitten mainintaa, että Valve muutti viime kuussa joitain rajapintoja erottelemaan Oculus mallit toisistaan paremmin, josta voisi teoriassa seurata, että pelissä kovakoodattu nimitarkistus ehkä hajoaisi, riippuen mitä se käyttää siihen.
Siis SteamVR ilmo, alla. Ahaa, kuulostaa siltä, että tuossa voisi olla kyllä perää :hmm: ongelma alkoi käsittääkseni 28.4.
Jaksaisitko kaivaa missä moinen maininta mahtoi olla?
En tähän ite ole jaksanut syvemmin perehtyä kun itellä toimii buenosti.

received_241634903851671.png
 
Siis SteamVR ilmo, alla. Ahaa, kuulostaa siltä, että tuossa voisi olla kyllä perää :hmm: ongelma alkoi käsittääkseni 28.4.
Jaksaisitko kaivaa missä moinen maininta mahtoi olla?
En tähän ite ole jaksanut syvemmin perehtyä kun itellä toimii buenosti.

received_241634903851671.png

Joo tuo on selkeästi Steamin ilmoitus. Koitin etsiä, mutten webistä löydä hardware stats sivun lajittelumuutosta lähempää tietoa. Olen itse saattanut nähdä tuon mainittavan devaajien discordissa tai slackissa.

Tuolla hw-sivulla on nyt kaikki mallit tarkkaan eroteltu Steam Hardware & Software Survey
 

Questista olisi tulossa uusi versio, koronan takia voi tosin mennä ensi vuoden puolelle.
 

Questista olisi tulossa uusi versio, koronan takia voi tosin mennä ensi vuoden puolelle.


jep, kevyempi ja 90hz ruudulla + uudet ohjaimet. Eli ilmeisesti kevyt päivitys. Voi olla myös halvempikin tai sitten tiputetaan nykyisen questin hintaan. Jännä nähdä.
 
jep, kevyempi ja 90hz ruudulla + uudet ohjaimet. Eli ilmeisesti kevyt päivitys. Voi olla myös halvempikin tai sitten tiputetaan nykyisen questin hintaan. Jännä nähdä.

Ainakin pitäisi olla nopeampi valmistaa, kun luopuvat kangaspäällystyksestä ja on enää muovia. Siltä osin myös halvempi.
 
Tuli vähän kaksijakoiset fiilikset tuosta Kiwin jojo-kaapelisysteemistä kun kerkesin vetäsemään nopeat testit. Tietysti parempaa on että ei johto pyöri jaloissa mutta taas "vastusti" liikettä (oli vedon tunne silmikosta) sillein että joutui korjailemaan silmikon asentoa.

Vinkkejä tuohon.
- Älä käytä kaikkia kuutta jojoa jos ei ole pakko. 3 Luulisi riittävän ellei etäisyys ole tosi pitkä
- Kypärää lähin jojo kannattaa kiinnittää puolentoistametrin-parin metrin päähän siitä missä johto lähtee kypärästä, niin että jojo roikkuu takanasi, eli jos pelisuuntasi on telkkarista pois päin, olisi viimeinen koukku sinun ja telkkarin välissä.
- Jätä ainakin vähän löysää viimeisen jojon ja kypärän väliin. Ei niin että se kamalasti roikkuu pääsi takana mutta kuitenkin niin että se ei ala vetämään jos seisot pelialueen keskellä paikallasi - vetää vasta kun olet kumartunut reilusti.
- Jätä reilusti löysää jojojen välille siten että kaapelia on jojojen välillä puolitoistakertaisesti sen verran kuin mitä tarvisi jos kaapeli on kireällä. -Nyt toinen ja kolmas jojo ei ala vetää heti ensimmäisen jälkeen vaan tarvii liikkua reilummin ennenkuin vetäviä jojoja on useampia. Optimaalisesti kolmas jojo alkaisi vetämään vain pelialueen yhdellä reunalla (koneesta kauimpana)

edit: koukkujen väli katossa voi olla vaikka vähän vajaan metrin. Mulla on 2x2m pelialue vaan niin silloinpa kolme koukkua riittää oikein mainiosti. Toki jos pelialue on paljon isompi niin varmaan tarviikin useemman koukun, mutta silloin ehkä jojojen narun pituus voi olla jo liian lyhkänen.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki 6 käytössä mutta sillä "kolmio"konfiguraatiolla mihin menee jo 4 jojoa, katossa välit noin 80cm. Tosiaan ensimmäinen on kiinni aika lähellä silmikkoa. Pitänee kokeilla laittaa kauemmaksi. Uusia reikiä en kyllä ala roppailemaan kattoon joten noilla paikoilla nyt mennään.
Pikku neiti ei ainankaan valitellut alun jälkeen kun pelaili beat saberia vaikka silmikko on hänelle normaalisti löysä (pitää laittaa lapanen niskaan fyllingiksi).
 
Itse en edes laittanut reikiä vaan käytin niitä kattoon tarttuvia koukkuja, siinä tuli semmoset teippikoukut mukaan. Hyvin tuntuu pysyvän. Varmasti tosin mukava hinkkailla niitä tarraliimoja sitte katosta pois joskus kun 20 vuoden päästä tekee remonttia :D
 
Ruiskurapatussa katossa aika haasteellista käyttää mitään tarroja. Reijät kyllä saa "piiloon" akryylillä sitten joskus.
 
Itsellä myös kiwin jojot käytössä. Tosiaan kaksi pitää johdon pois käsien tieltä ja kolmas sitten riittää kiskomaan johtoa pois pään läheisyydestä. Sen verran kovaa kiskoo tuo yksi jo vastaan kyykistyessä ettei kävisi mielessäkään laittaa kolmea.
 

Nyt näyttäisi olevan myös mustana tarjolla Mamu halo. Eikö täällä joku tilanut punaiset kappaleet, onko laatu mistään kotoisin?


Tuo näyttäis olevan vielä järeempi, mutta saakin maksaa aika paljon... Postikulut ja tullit, hyrr...
 
Mistähän saisi viven base stationiin uuden virtajohdon?

Täältä löytyy:


Boxille:


Jos haluat heti, niin laita viestiä :)
 
Onnistuinpa sitten Beat Saber sessiossa lyömään ohjaimet yhteen ja vahingoittamaan vasemman puoleista knuckle controlleria silleen, että tattiohjaimesta lähti koko hattu irti ja tikku vain jäi.
Saapa nähdä, mitä steam support tähän sanoo. Luultavasti ei kuulu takuun piiriin. :(
 
Pieniä muutoksia jojo-systeemin kanssa, enemmän löysää jojojen väliin ja eka lenkki kiinni noin 50cm päähän silmikosta (jo aikaisemmin laitettu johto tarrahihnan välistä). Isompi väli silmikon ja ekan lenkin niin johto tuli välillä tielle.
Samalla tuli vedetty ensimmäinen pitempi sessio, reilu 3 tuntia lähes putkeen Fallout 4:sta.
Nyt "ongelmana" oli että johto kiertyy ja pari kertaa joutui pyörittelemään auki.
 

Nyt näyttäisi olevan myös mustana tarjolla Mamu halo. Eikö täällä joku tilanut punaiset kappaleet, onko laatu mistään kotoisin?


Tuo näyttäis olevan vielä järeempi, mutta saakin maksaa aika paljon... Postikulut ja tullit, hyrr...
Tuli tosiaan nuo punaiset halot silloin grippien kanssa tilattua.
Laatu on "ok", hieman rosoisia nuo sensoreille jätettyjen reikien reunat, mutta hoitaa asiansa suojaamassa ohjaimia (gripin rannelenkin kolo on oikeassa ohjaimessa hieman väljä, niin tippunut pari kertaa ohjain ja Beat Saberissa tulee välillä noita kalauteltua toisiinsa).
Pysyy kyllä hyvin paikallaan, kun grippien tarralenkin laittaa sen ympäri.

20200427_153619279_iOS.jpg
 
Tuli tosiaan nuo punaiset halot silloin grippien kanssa tilattua.
Laatu on "ok", hieman rosoisia nuo sensoreille jätettyjen reikien reunat, mutta hoitaa asiansa suojaamassa ohjaimia (gripin rannelenkin kolo on oikeassa ohjaimessa hieman väljä, niin tippunut pari kertaa ohjain ja Beat Saberissa tulee välillä noita kalauteltua toisiinsa).
Pysyy kyllä hyvin paikallaan, kun grippien tarralenkin laittaa sen ympäri.

20200427_153619279_iOS.jpg
Jesh kiitos. Pistin jo eilen 21e:lla tulee nuo mustat renkaat, jos noilla selviää eikä tarvii etsy Kanadan hyypältä tilata >30e suojat.:hammer:
 
Onnistuinpa sitten Beat Saber sessiossa lyömään ohjaimet yhteen ja vahingoittamaan vasemman puoleista knuckle controlleria silleen, että tattiohjaimesta lähti koko hattu irti ja tikku vain jäi.
Saapa nähdä, mitä steam support tähän sanoo. Luultavasti ei kuulu takuun piiriin. :(
Onnistuuko takasin liimaaminen?
 
Oculus Quest Link toimimaan nyt myös Usb 2.0 kaapelilla:

 
Hitto kun kutkuttelisi jo ostaa quest kun vähän väliä kuulee näistä parannuksista, mutta kun lupailtiin sitä quest2 jo niin odotan vielä siihen. :nb:
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 546
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom