VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Tällä hetkellä kyllä, koska koronan vuoksi ei ole toimistolla tullut vierailtua tai pidempiä reissuja tehtyä, vaan viimeiset 3kk mennyt kotitoimistolla istuen.
Ei ole siis mitenkään kiinteästi kuulokkeet asennettuna Riftiin kiinni, piuha irti kuulokkeiden päästä ja bluetoothilla puhelimeen tai läppäriin, joten tuo johtonippu saa olla pysyvästi Riftissä.

Tuo komento tosiaan ilmeisesti vain disabloi dynaamisen skaalauksen, jolloin SteamVR:n resolution scale pitäisi vaikuttaa.
Tarkkuuden parantamiseen on myös muita työkaluja kuten OTT tai Oculuksen oma debug tool, jos niistä haluaa kaivella lisää (en ole itse pätevä kertomaan mitä niiden kanssa tarkalleen kannattaa kokeilla säätää):
Kiitos tästä. Ei tuu mitään vaikutusta vaikka laittaisin 500% supersamplingin tai 300%. Voi olla että odotukseni olivat liian korkealla :D Katsellaan päivä kerrallaan kun Alyx toimii ja pelittää mukavasti kaikesta huolimatta.

Näihin kuulokkeisiin liittyen.. en nyt tykkää yhtään ajatuksesta että ostaisin riftin takia taas yhdet. Varmaan pakko mennä mukana olleella äänentoistolla tai kokeilla vielä säätää.

Millä pesette/pyyhitte linssit tai yleisesti ottaen pidätte huolen rakkaasta VR-laitteesta? Ei paljoa sano "Puhdista virtuaalilasien linssit kuivalla linssinpuhdistusmikrokuituliinalla" mitään. Olisiko huono idea käyttää ihan uutta mikrokuituliinaa vaikka se ei nyt ole tuo _linssinpuhdistus_.
Oli tänään taas niin lämmin että naamaan jäi ihan jäljet kun joku 3h pelasin Riftillä.
 
Millä pesette/pyyhitte linssit tai yleisesti ottaen pidätte huolen rakkaasta VR-laitteesta? Ei paljoa sano "Puhdista virtuaalilasien linssit kuivalla linssinpuhdistusmikrokuituliinalla" mitään. Olisiko huono idea käyttää ihan uutta mikrokuituliinaa vaikka se ei nyt ole tuo _linssinpuhdistus_.
Oli tänään taas niin lämmin että naamaan jäi ihan jäljet kun joku 3h pelasin Riftillä.
Tuore normaali mikrokuituliina itsellä on dedikoituna Riftin linssien puhdistukseen. Pesty liina kun usein tuppaa jättämään pieniä kuituja ympäriinsä ja ei puhdista yhtä tehokkaasti.
Beat Saberia pelaillessa sitten taas ihan pyyhe mukana, ei siis linsseille vaan käyttäjälle, sillä siinä hommassa tulee oikeasti lämmin, koska lasit ei juuri hengitä. Valomiekkoja kun heiluttelee sen pari tuntia, niin irroitettava kasvosuojus/-pehmuste kaipaa pesun ja kuivatuksen.
Tullut näin kesähelteitä varten viriteltyä tuuletin puhkumaan käyttäjää kohden ja auttaa kyllä huomattavasti, kun ilmavirran asettaa täysille ja hieman alaviistosta, jotta pääsee hieman lasien sisäpuolellekin lasien ja kasvojen välistä.
 
Beat Saberia pelaillessa sitten taas ihan pyyhe mukana, ei siis linsseille vaan käyttäjälle, sillä siinä hommassa tulee oikeasti lämmin, koska lasit ei juuri hengitä. Valomiekkoja kun heiluttelee sen pari tuntia, niin irroitettava kasvosuojus/-pehmuste kaipaa pesun ja kuivatuksen.
Perheen kesken kun vedetty tommosia 45min/henki niin kolmannen kohalla se pehmuste pitäis varmaan puristaa kuivaksi. Talouspaperia pyyhettä ja mikrokuituliinaa aina vaihtojen välillä.
 
Onko linkata tuota kannellista säilytyslaatikkoa?

Itse säilytän laseja edelleen siinä laatikossa missä tulikin, poistin niitä pehmusteita kannesta niin mahtuu helposti kun laittaa vaan sisään. Tein vielä pienen siistin loven ihan nurkkaan niin menee kokonaan kiinni kaapelin kanssa koska en irroittele johtoja koneesta.
 
Itse säilytän laseja edelleen siinä laatikossa missä tulikin, poistin niitä pehmusteita kannesta niin mahtuu helposti kun laittaa vaan sisään. Tein vielä pienen siistin loven ihan nurkkaan niin menee kokonaan kiinni kaapelin kanssa koska en irroittele johtoja koneesta.

Minä tulostin thingiversestä seinälle pidikkeet noita varten. En nyt äkkiseltään löydä mitä ne oli, mutta on ollut ihan toimivat.

IMG_20200207_071345.jpg
 
Jaahas. Nyt on kesäkuun puoliväli. Jokohan jossain näkyy HP Reverb G2 ennakkotilaustietoja? Onko suomihinta eri lähteissä sama tai tuleeko vielä edes ennakkotilattavaksi?
 

Kickstarter kampanja alkaa noin 9 tunnin päästä.
Hinta 699$ + toimitus.

 

Kickstarter kampanja alkaa noin 9 tunnin päästä.
Hinta 699$ + toimitus.


Mitä noista Googlettelin aikaisemmin, niin noi on aiheuttanut aika rankkaa pahoinvointia ainakin joillekin kokeilleille käyttäjille. Edellisen laitteen kengät olivat lisäksi niin liukkaat, että oli parin kommentin perusteella lähes mahdoton seisoa paikoillaan. Ja taisi saada tukipalvelu melkoisia risuja. Tiedä sitten kuinka yleistettävissä parin nimimerkin kommentit ovat.
 

Kickstarter kampanja alkaa noin 9 tunnin päästä.
Hinta 699$ + toimitus.



Tällä näytti olevan kysyntää aika paljon.
Kickstarteri kerkesi olla käynnissä 10min niin kaikki 699$, 799$ ja 899$ paketit oli jo menneet.
En ennättänyt nähdä määriä halvemmista, mutta 899$ paketteja oli tarjolla 200kpl, ja ne tosiaan hupeni tuon 10min aikana kaikki.

999$ meni jo niin kalliiksi että ei raaski alkaa backaamaan.

edit: niin olihan tuolla ne muidenkin jo loppuneiden pakettien määrät. 699$ paketteja oli 50kpl ja 799€ paketteja 100kpl
 
Jännä nähä mimmoset ekat kokemukset itellä on Rift S:stä, onneksi Nickname jarrutteli vähän ennakko odotuksia.

Onkos vanhoilla parroilla jotain hyviä vinkkejä tällä viikolla Rift S:nsä saavalle? Innoissani tuossa jo Masolta grippi kloonit ja vermeet Koss Porta pro asenteluille hommailin.

Ajatuksena olisi pelailla ainakin Elite Dangerousia, Beat Saberia, joko Thrill of the Fightia tai Creediä ja jos jossain vaiheessa vatsa kestää niin jotain räiskintöjä. Onko jotain must experience killer appeja mitä pitäis lisätä listalle?
 
Jännä nähä mimmoset ekat kokemukset itellä on Rift S:stä, onneksi Nickname jarrutteli vähän ennakko odotuksia.

Onkos vanhoilla parroilla jotain hyviä vinkkejä tällä viikolla Rift S:nsä saavalle? Innoissani tuossa jo Masolta grippi kloonit ja vermeet Koss Porta pro asenteluille hommailin.

Ajatuksena olisi pelailla ainakin Elite Dangerousia, Beat Saberia, joko Thrill of the Fightia tai Creediä ja jos jossain vaiheessa vatsa kestää niin jotain räiskintöjä. Onko jotain must experience killer appeja mitä pitäis lisätä listalle?
Ainakin alyx
 
Jännä nähä mimmoset ekat kokemukset itellä on Rift S:stä, onneksi Nickname jarrutteli vähän ennakko odotuksia.

Onkos vanhoilla parroilla jotain hyviä vinkkejä tällä viikolla Rift S:nsä saavalle? Innoissani tuossa jo Masolta grippi kloonit ja vermeet Koss Porta pro asenteluille hommailin.

Ajatuksena olisi pelailla ainakin Elite Dangerousia, Beat Saberia, joko Thrill of the Fightia tai Creediä ja jos jossain vaiheessa vatsa kestää niin jotain räiskintöjä. Onko jotain must experience killer appeja mitä pitäis lisätä listalle?
Half-Life Alyx ja ehkä Superhot. Simut ovat omaa luokkaansa VR:llä IMO, niitä kannattaa kokeilla riippuen mistä tykkäät. DCS:ssa (ilmasota) on ilmainen peruspeli, sitten käsittääkseni jossain rekkasimussa oli kanssa demo jolla voi kokeilla.
 
Half-Life Alyx ja ehkä Superhot. Simut ovat omaa luokkaansa VR:llä IMO, niitä kannattaa kokeilla riippuen mistä tykkäät. DCS:ssa (ilmasota) on ilmainen peruspeli, sitten käsittääkseni jossain rekkasimussa oli kanssa demo jolla voi kokeilla.

Simut kyllä kiinnostaa ja DCS ois jo ladattunaki, mutta ei ole vielä kerenny paneutuun. Mitenköhän lie nuo autoilut, Project Cars 2 ja Dirt Rally 2.0 löytys jo kokoelmista ja niissä vissiin tuki VRlle löytyy. Pitääköhän tuo rattiki sitten jossain vaiheessa alkaa hommaan. WAF alkaa olla jo aika tiukilla ku on hotas jo ja vr tulossa, voi olla ratti jo liikaa =D
 
Simut kyllä kiinnostaa ja DCS ois jo ladattunaki, mutta ei ole vielä kerenny paneutuun. Mitenköhän lie nuo autoilut, Project Cars 2 ja Dirt Rally 2.0 löytys jo kokoelmista ja niissä vissiin tuki VRlle löytyy. Pitääköhän tuo rattiki sitten jossain vaiheessa alkaa hommaan. WAF alkaa olla jo aika tiukilla ku on hotas jo ja vr tulossa, voi olla ratti jo liikaa =D
Onhan noita. Edellä mainitut, Assetto Corsa, iRacing, Euro ja American Truck Simulatorit autopuolelta ainakin. Lentopuolelta DCS, IL2BOS, War Thunder, Condor 2, Elite Dangerous. Ja X-Planes 11 taitaa olla myös. Ja on muitakin, joiden nimet ei pompannut heti mieleen.
 
Simut kyllä kiinnostaa ja DCS ois jo ladattunaki, mutta ei ole vielä kerenny paneutuun. Mitenköhän lie nuo autoilut, Project Cars 2 ja Dirt Rally 2.0 löytys jo kokoelmista ja niissä vissiin tuki VRlle löytyy. Pitääköhän tuo rattiki sitten jossain vaiheessa alkaa hommaan. WAF alkaa olla jo aika tiukilla ku on hotas jo ja vr tulossa, voi olla ratti jo liikaa =D
Autopelit saa immersiota reilusti kun pelaa VR:llä. Makukysymys toki, jotkut pitää ulkonäkymästä enemmän, siihen VR ei sovi mielestäni. Project Cars 2 oli ainakin hyvä, ei vaan jaksanut autosimut kiinnostaa niin möin ratin pois.

Il2 Great Battles ja XPlane 11 ovat upeita VR:llä kanssa. XPlane vaan uhkaa vanhentua kun FS2020 on tulossa. IL2 taas on hyvä ostos, kannattaa tosin odottaa alennusmyyntejä.

DCS:ssä on nyt stand alone summer sale, steamissa alkaa vähän myöhemmin

Edit: war thunder taitaa olla ilmaispeli
 
Näin vinkkinä joillekin, että xbox one ohjain toimii bluetoothin kautta questissa. Varmaan osa android ohjaimistakin toimii, kunhan on bluetooth. Itse hurahdin tetris effect peliin enkä aluksi itsekään tajunnut, että storessakin luki "peliohjain, oculus touch ohjaimet". Tilasin 8bitdo ohjaimen kyseiseen peliin, koska xbox ohjain lähinnä lasten käytössä boksilla. 8bitdo ohjaimet pitäisi redditin käyttäjien mukaan ainakin toimia. Tulee kyllä myös muuhunkin peli käyttöön kyseinen ohjain mm. emulaattorit joita myös questille saa impattua.
 
Hei Oasiksen asukkaat,

Mites muilla Rift S omistajilla, onko menny hommat niinku strömsåssa?

Itse sain headsetin eilen ja ensimmäisen 30 min testailun jälkeen (First contact + 3 biisiä beat saberia) crashas ruudun mustaksi ja särinät kajareista. Tunnin värkkäilyn ja vahvan turhautumisen päätteeksi Oculus support chattiin yhteys ja irroteltiin headsetin päästä johtoa ja vaiheltiin USB rööriä pitkin poikin ja sitten alkoi toimimaan vähän niinkuin vahingossa. Toimi eilisen illan pelit muutaman tunnin ja tänään on tullu tuossa useampi 30 minuutin pätkä pelailtua ja nyt alkoi tekeen semmoista että yhtäkkiä ohjaimet jumii paikoilleen mutta niitä voi edelleen suunnata sinne tänne. Syynä voisi olla se että laitoin nyt kaikki muut USB härpäkkeet (mikki, hotas 2xUSB, näppispäd ja xbox lähetin) kiinni kun ne oli aiemmin karsittu nuita USB röörejä testatessa hiireen ja näppikseen. Mutta tuo teki tuota yhdesti jo päivälläkin, jolloin taisin juuri kokeilla HyperX Cloud 2 kuulokkeita headsetin kanssa, ja mielestäni ongelmat loppu heti kun otin kuulokkeet pois käytöstä. Redditissä ja oculus foorumeilla tuossa on pidetty ongelmana että paristot liikkuu koteloissaan ja ei ota kontaktia. Osalla on auttanu kun on käyttäny headsettiä irti koneesta ja laittanu eka USB ja sitten displayport. Mulla tuo hetkellisesti on korjautunut kun Oculus tray toolista oon restartannu servicen.

En ajatellu että Oculus on edelleen early adopter/enthusiast vaiheessa menossa ja että on näin ongelmallista. Tuntuu niinku ois jonku kickstarter köntsän ostanu (näiden ongelmien puolesta). Oon tosi paljon tykänny laitteesta silloin kun toimii ja ei millään haluttais laittaa laitetta takasin. Tuskastuttaa vaan kun jo nyt on näin vaikeaa tämän kanssa. Ja kun ei oikein selkeästi tiedä mistä johtuu ja mikä ne asiat korjaa. Tuntuu tosi early adopter hommalta. Ennen hankintaa luin ja katselin 10-20 revikkaa laitteesta ja missään en törmänny että jengillä ois ollu tämmöstä ongelmaa. Itseasiassa yksi syy miksi päätin hommata Rift S oli että monessa revikassa/esittelyssä kehuttiin juuri helppoutta ja sitä ettei tarvi värkätä ja säätää asetuksia.

Oiskos vinkkejä/samallaisia kokemuksia? Vertaistukea? Jotaki joohan?

Ystävällisin terveisin,
Uneton Oasiksessa
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä ei ainanknaan ole mitään tuommoista, ainoastaan joskus häviää ohjainten seuranta.
Liian pitkän passiiviisen displeyport- ja usb-jatkojohdon kanssa oli ongelmia.
Kannaattaa kokeilla eri portteihin vaikka ei pitäisi pahemmin olla eroja.
 
Hei Oasiksen asukkaat,

Mites muilla Rift S omistajilla, onko menny hommat niinku strömsåssa?

Itse sain headsetin eilen ja ensimmäisen 30 min testailun jälkeen (First contact + 3 biisiä beat saberia) crashas ruudun mustaksi ja särinät kajareista. Tunnin värkkäilyn ja vahvan turhautumisen päätteeksi Oculus support chattiin yhteys ja irroteltiin headsetin päästä johtoa ja vaiheltiin USB rööriä pitkin poikin ja sitten alkoi toimimaan vähän niinkuin vahingossa. Toimi eilisen illan pelit muutaman tunnin ja tänään on tullu tuossa useampi 30 minuutin pätkä pelailtua ja nyt alkoi tekeen semmoista että yhtäkkiä ohjaimet jumii paikoilleen mutta niitä voi edelleen suunnata sinne tänne. Syynä voisi olla se että laitoin nyt kaikki muut USB härpäkkeet (mikki, hotas 2xUSB, näppispäd ja xbox lähetin) kiinni kun ne oli aiemmin karsittu nuita USB röörejä testatessa hiireen ja näppikseen. Mutta tuo teki tuota yhdesti jo päivälläkin, jolloin taisin juuri kokeilla HyperX Cloud 2 kuulokkeita headsetin kanssa, ja mielestäni ongelmat loppu heti kun otin kuulokkeet pois käytöstä. Redditissä ja oculus foorumeilla tuossa on pidetty ongelmana että paristot liikkuu koteloissaan ja ei ota kontaktia. Osalla on auttanu kun on käyttäny headsettiä irti koneesta ja laittanu eka USB ja sitten displayport. Mulla tuo hetkellisesti on korjautunut kun Oculus tray toolista oon restartannu servicen.

En ajatellu että Oculus on edelleen early adopter/enthusiast vaiheessa menossa ja että on näin ongelmallista. Tuntuu niinku ois jonku kickstarter köntsän ostanu (näiden ongelmien puolesta). Oon tosi paljon tykänny laitteesta silloin kun toimii ja ei millään haluttais laittaa laitetta takasin. Tuskastuttaa vaan kun jo nyt on näin vaikeaa tämän kanssa. Ja kun ei oikein selkeästi tiedä mistä johtuu ja mikä ne asiat korjaa. Tuntuu tosi early adopter hommalta. Ennen hankintaa luin ja katselin 10-20 revikkaa laitteesta ja missään en törmänny että jengillä ois ollu tämmöstä ongelmaa. Itseasiassa yksi syy miksi päätin hommata Rift S oli että monessa revikassa/esittelyssä kehuttiin juuri helppoutta ja sitä ettei tarvi värkätä ja säätää asetuksia.

Oiskos vinkkejä/samallaisia kokemuksia? Vertaistukea? Jotaki joohan?

Ystävällisin terveisin,
Uneton Oasiksessa

Voihan olla että koneen USB-porteista loppuu vaan virranantokyky jos laitteita on tosi paljon kerralla kiinni koneessa. Myös hotas tai Xbox ohjain voi aiheuttaa yllättäviä ongelmia jos on kiinni koneessa samanaikaisesti oculuksen kanssa. Tällöin peleillä on monta ohjainvaihtoehtoa ja arpa voi osua väärään.

Yksi mitä voi kokeilla on siirtää esim. Hotas ja Xbox ohjaimen lähetin erillisellä virtalähteellä varustetun USB-hubin taakse. Keventää tietokoneen USB-porttien kuormaa.

Toinen asia on se mihin USB-kontrolleriin headsetti on liitetty. Onko kiinni piirisarja ohjaamissa portaissa, vai erillisen (asmedia tms.) kontrollerin takana. Yleensä toimii parhaiten piirisarjan ohjaamissa USB-porteissa.
Itsellä ei toimi kunnolla jos liitän Rift S:n asmedian kontrollerin ohjaamiin portteihin.
Myöskään WMR headsettini ei toimi asmedian porteissa.
 
Voihan olla että koneen USB-porteista loppuu vaan virranantokyky jos laitteita on tosi paljon kerralla kiinni koneessa. Myös hotas tai Xbox ohjain voi aiheuttaa yllättäviä ongelmia jos on kiinni koneessa samanaikaisesti oculuksen kanssa. Tällöin peleillä on monta ohjainvaihtoehtoa ja arpa voi osua väärään.

Yksi mitä voi kokeilla on siirtää esim. Hotas ja Xbox ohjaimen lähetin erillisellä virtalähteellä varustetun USB-hubin taakse. Keventää tietokoneen USB-porttien kuormaa.

Toinen asia on se mihin USB-kontrolleriin headsetti on liitetty. Onko kiinni piirisarja ohjaamissa portaissa, vai erillisen (asmedia tms.) kontrollerin takana. Yleensä toimii parhaiten piirisarjan ohjaamissa USB-porteissa.
Itsellä ei toimi kunnolla jos liitän Rift S:n asmedian kontrollerin ohjaamiin portteihin.
Myöskään WMR headsettini ei toimi asmedian porteissa.

Itekkin uskon että USBihin tuo liittyy. Teen tänään vielä testejä vähentämällä tuota USB kuormitusta. Nuo kontrolleri asiat on vähän itelle osaamisalueen ulkopuolella, mutta sen verran osasin että en ees koittanu etupanelin USBihin =D (Toki kummallista kyllä, joystick ei oikein meinaa toimia muissa kun etupanelin USB:issä). Ja oon käsittäny että osalla USB porteista on omat controllerit ja osalla on jaetut mutta en osaa kyllä mitenkään erottaa niitä. Parin USB portin PCI kortin ostin tuossa (on vielä postin kyytissä) kun meinaa USBt loppua mutta tuo tuskin tuo tähän ongelmaan apua. Kävi mielessä myös PSU virran puute, mutta eikös nuo USBt ole aika pieniä kuitenkin siinä skaalassa syömään virtaa? Ja aika vähällä pärjäävä on setuppi muutoin kun Ryzen 1700 ja GTX 1070, ja poweri Corsairin 650W.

Emo on tuollainen jos joku enemmän yhmmärtävä haluaa tsekata
USB kortti mikä on tulossa on tuollainen

1593250970334.png

Tällä hetkellä headset on kiinni nuolella merkityssä portissa, en ole varma kokeilinko nuissa 5lla merkityissä USB porteissa headsettiä. Saatanpa kokeilla sitä myös.

Tuo erillisellä virtalähteellä oleva USBhub vois olla vahva vaihtoehto nuille muille ohjaimille.

Ohjain ristiriitojen en ehkä tässä vaiheessa vielä epäile olevan ongelma, sillä lukuunottamatta tuota yhtä kertaa Beat Saberiä pelatessa kun oli nuo (kohtuu korkea ohmiset) kuulokkeet kiinni headsetissä on nuo ohjaimet lopettanu toimimasta/ollu jo toimimatta Oculus homessa jo. Ja ainaki luulisin että niiden oma ohjelma osais ohjaimet tunnistaa. =D

Joku oli myös redditissä huomannut että samaan aikaan kun nuo ohjaimet heittää toimimasta ei enää headsetin läpikatsomis toiminto toimi, itsellä myös kävi näin.

Edit 1: Otin taas kaikki USBt näppistä ja hiirtä lukuunottamatta pois ja taas toimii. Testasin myös nuita gen.2 USB portteja, niissä ei kone tunnistanut headsetin USBtä ollenkaan. Pitää varmaan testailla laittamalla yksitellen nuita huomenna.

Edit 2:Testailinpas Sega collectionia Oasiksessa.Noh ei jostain syystä Touchit kelvannu siihen niin virittelin Xbone wireless ohjaimen käyttöön ja sillä pelit meniki ihan jees, mutta eipäs enää sen jälkeen toimineetkaan Touchit. Otin taas lähettimen pois koneesta ja Oculus Tray Toolilla restarttasin Oculus servicen ja alkoi taas toimimaan. PS. Moss on muuten aika hieno kokemus.
 
Viimeksi muokattu:
Voihan vitalis. Nyt se tapahtu, mitä oon koko ajan vähän pelänny. Huitasin VR:ssä heiluessani näytön paskaksi... Blade&Sorcery oli liikaa...

:itku:

Saiskohan kotivakuutuksesta mitään. 3v vanha Dellin UW näyttö. Makso uutena joku 700€

Eipä silti. Oon tota näyttöä ollu jo aikeissa päivittää muutenki, mut kyl se silti vähän kyrsii. Uuden näytön kanssa pitää kyllä kehitellä sitte joku suojapleksi siihen tms... :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Voihan vitalis. Nyt se tapahtu, mitä oon koko ajan vähön pelänny. Huitasin VR:ssä heiluessani näytön paskaksi... Blade&Sorcery oli liikaa...

:itku:

Saiskohan kotivakuutuksesta mitään. 3v vanha Dellin UW näyttö. Makso uutena joku 700€

Eipä silti. Oon tita näyttöä ollu jo aikeissa päivittää muutenki, nut kyl se silti vähän kyrsii. Uuden näytln kanssa pitää kyllä kehitellö sitte joku suojapleksi siihen tms... :rofl:
Kyllähän tuo kotivakuutuksen vahinkoturvaan pitäisi mennä. Tosin useimmissa vakuutuksissa lienee lisäehtona, että korvausvaade voidaan hylätä, jos vahinko on sattunut "törkeästä huolimattomuudesta".
Kannattanee olla yhteydessä omaan vakuutusyhtiöön, joka saattaa antaa päätöksen nopeastikin.
 
Saiskohan kotivakuutuksesta mitään. 3v vanha Dellin UW näyttö. Makso uutena joku 700€
Riippuu vakuutuksesta, mutta ikävähennyksiä tulee yleensä, jos vaikka 15% / vuosi, niin pahimmillaan: 700 - 45% = 385 - omavastuu 200 = 185, eli eipä paljoa saa, mutta vähänkin on jotain. Tästä syystä oma vakuutus ei ole halvin vaan esim ikävähennykset alkaa vasta 3 vuodesta elektroniikan osalta.
 
Mikäli Assetto Corsa Competizionea kiinnostaa pelata VR:lla niin täällä olevilla ohjeilla sai huiman parannuksen tarkkuuteen Questilla pelatessa. Perusasetuksilla tuo on aika kökköisen näköinen.
 
Mikäli Assetto Corsa Competizionea kiinnostaa pelata VR:lla niin täällä olevilla ohjeilla sai huiman parannuksen tarkkuuteen Questilla pelatessa. Perusasetuksilla tuo on aika kökköisen näköinen.
Pitäis olla tunnukset että näkis tuon forumin. Ketjun otsikosta päätellen siellä on kai vain engine.ini niin jos sen sisällön saisi tänne spoileri- ja kooditageihin niin kiinnostais katsoa.
 
Tunnukset vaatii ja omaan profiiliin täytyy linkittää steam tunnus niin pääsee noita tiedostoja latailemaan. Tuon engine.inin lisäksi on grafiikka-asetukset .json päätteellä, jotka ladataan pelissä video asetuksista. Oculus tray toolilla saisi ymmärtääkseni vielä jotain lisää irti, sitä en ole kokeillut.
[Core.System]
Paths=../../../Engine/Content
Paths=%GAMEDIR%Content
Paths=../../../AC2/Plugins/FMODStudio/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Steam/SteamVR/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Oculus/OculusVR/Content
Paths=../../../AC2/Plugins/ACShaders/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/2D/Paper2D/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Developer/AnimationSharing/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Editor/CryptoKeys/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Enterprise/DatasmithContent/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Media/MediaCompositing/Content

[ConsoleVariables]
r.Streaming.FullyLoadUsedTextures=1
r.PostProcessAAQuality=4
r.TemporalAACurrentFrameWeight=0.1
r.TemporalAASamples=8
r.TemporalAASharpness=0.8
r.Tonemapper.Sharpen=4
r.VolumetricFog=0
r.RenderTargetPoolMin=350
r.BloomQuality=4
r.AOquality=0
r.LensFlareQuality=0
r.SceneColorFormat=3
r.SceneColorFringeQuality=0
r.EyeAdaptationQuality=0
r.AmbientOcclusionLevels=1
r.AmbientOcclusionRadiusScale=1.7
r.TranslucencyLightingVolumeDim=24
r.ShadowQuality=4
R.DFshadowquality=1
r.Shadow.MaxResolution=512
r.DepthOfFieldQuality=0
r.MipMapLODBias=-0.8
r.HZBOcclusion=0
r.SSR.quality=0
r.SSR.MaxRoughness=0.1
r.RHICmdBypass=0
r.Shadow.CSM.MaxCascades=2
r.LightShaftDownSampleFactor=4
r.TiledDeferredShading.MinimumCount=10
FX.AllowGPUSorting=0
vr.InstancedStereo=1
vr.RoundRobinOcclusion=1

[/script/engine.renderersettings]
a.URO.ForceAnimRate=2
a.URO.ForceInterpolation=1
r.OptimizeForUAVPerformance=1
r.Streaming.Boost=0
r.Streaming.DefragDynamicBounds=1
r.Streaming.FramesForFullUpdate=1
r.Streaming.FullyLoadUsedTextures=1
r.Streaming.HLODStrategy=2
r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1
r.Streaming.PoolSize=0
r.UseShaderCaching=1
r.UseShaderPredraw=1
r.bForceCPUAccessToGPUSkinVerts=True

{
"resolutionQuality": 80,
"viewDistanceQuality": 2,
"antiAliasingQuality": 3,
"shadowQuality": 2,
"postProcessQuality": 2,
"textureQuality": 1,
"effectsQuality": 2,
"foliageQuality": 0,
"mirrorQualityLevel": 2,
"maxCarsVisible": 15,
"isAATemporal": true,
"aACustom": 0,
"pixelDensity": 1.6999999284744263,
"mirrorDistance": 9000,
"advancedSharpenFilter": false,
"materialsQuality": 0,
"temporalUpsampling": true,
"volumetricFog": 0,
"bloomLevel": 0.30000001192092896,
"bloomQuality": 4,
"mirrorsResolution": 1,
"foliageLodQuality": 0.30000001192092896,
"carLODSet": 90,
"hLODEnabled": true,
"shadowDistanceQuality": 2,
"frameLimit": 81,
"isMBlurEnabled": 0,
"colorSaturation": 1.1000000238418579,
"sharpen": 2,
"cameraDirtLevel": 1.5,
"whiteBalance": 9300,
"imageExposureGain": 0.39999997615814209,
"imageContrast": 0.55000001192092896,
"hmdWorldToMeters": 100,
"fpsCapUI": true,
"useLegacyTonemapper": true,
"hDRColorGamut": 2,
"hDRUILevel": 1
}

"
Put engine.ini to C:\Users\xxxxx\AppData\Local\AC2\Saved\Config\WindowsNoEditor
Put bets vr.json to C:\Users\xxxxx\Documents\Assetto Corsa Competizione\Customs\VideoSettings and choose it in game/settings/video/manadge custom settings "
 
Millasia USB-kaapeleita porukalla on käytössä Oculus Questissa ja toimiikohan se jos on aktiivihubi välissä, että saisi pituutta lisää?
 
Millasia USB-kaapeleita porukalla on käytössä Oculus Questissa ja toimiikohan se jos on aktiivihubi välissä, että saisi pituutta lisää?
Nythän link toimii myös perus usb 2.0 johdolla sekä njuuh toimii. Täällä osalla esim. Nisupulla:lla on sellainen jatkosysteemi, löytänee haulla tätä keskusteluu.

Itsellä oli testissä motonetin usb 3.0 johto sekä nyt oculuksen virallinen kaapeli (vakaampi eikä katkeile yhteys).

EDIT: Tuossa linkki motonetin kööpeliin:
 
Viimeksi muokattu:
Motonetin kaapeli toiminut hyvin ja myös questin latauskaapeli. Itse lähinnä langattomasti pelaillut pcvr. Toki nykyään ihan questin natiivi pelejä vaan pelannut ja pcvr jääny.
 
En usko että on hirveesti väliä, mulla on joku 3m usb3 jatkojohto jonka perässä joku random halpis usb hubi ja siitä jonkun kiinalaisen halpalaitteen mukana tullut 2m usb 2.0 kaapeli ja toimii hienosti tälläkin hirvityksellä.
 
Pari sivua selailin vastauksia ja on varmaan tuhanteen kertaan kysytty, mutta:

tuli tilattua Oculus Quest ekaksi VR-setiksi. Mitä tuohon kannattais heti alkuun tilata kaveriksi? Kaverin vehkeellä tuli testattua pistol whip, beat sabre ja jotain muuta. PC:ssäkin varmaan riittäisi potku - pitänee siihenkin puoleen tutustua.

Ajattelin (kaverin suosituksesta) tällaisia, lisättäviä?


 
Pari sivua selailin vastauksia ja on varmaan tuhanteen kertaan kysytty, mutta:

tuli tilattua Oculus Quest ekaksi VR-setiksi. Mitä tuohon kannattais heti alkuun tilata kaveriksi? Kaverin vehkeellä tuli testattua pistol whip, beat sabre ja jotain muuta. PC:ssäkin varmaan riittäisi potku - pitänee siihenkin puoleen tutustua.

Ajattelin (kaverin suosituksesta) tällaisia, lisättäviä?


Ole hyvä. Tuossa meikän setti.


Sitten PCVR kaapelille hyvä lisä:
 
Viimeksi muokattu:
Ole hyvä. Tuossa meikän setti.


Tänks. Onko tuo HTC Vive Deluxe Audio Strap joku must-have?
 
Hmm... Tuo lisä mukavuutta ja poistaa questin ominaisuuden, että painopiste edestä. Mutta ei kai se mikään pakollinen, kuitenkin quest sellaisenaa on toimiva. :hmm:

Kaveri tilasi testiin alla olevan.. Aikoi raportoida ja sen perusteella tilaan itsekin tai jätän tilaamatta.

 
Onko joku ennakkotilannut Reverb G2? Olis aika hyvään hintaan, ilman postikuluja:

Epäilyttävän halpa, kun ohjehinta on 599 $ + verot ja toimitus. Suomihinta kai 749 € eikä ennakkotilaus ole tietääkseni vielä alkanut. Mitä tiedätte tuosta myyjästä?
 
Tässä keskustelua jossa vastailemassa myös tuo bestware firma. Mm. tuosta hinnoittelusta:

Jep. Ja tuolla ne kirjoittaa "Hey u/kenzosoza, the manufacturer's suggested retail price (MSRP) was announced at 599 EUR incl. VAT. Luckily German government has temporarily decreased the VAT from 19 to 16% until the end of the year. This gives us the ability to offer you the Reverb G2 for exactly 583,90 EUR."
 
Jep. Ja tuolla ne kirjoittaa "Hey u/kenzosoza, the manufacturer's suggested retail price (MSRP) was announced at 599 EUR incl. VAT. Luckily German government has temporarily decreased the VAT from 19 to 16% until the end of the year. This gives us the ability to offer you the Reverb G2 for exactly 583,90 EUR."
Eli veroeron jälkeen hinnan pitäisi olla noin 624 euroa. Silti suhtaudun tuohon varauksella, kun 599 € ei pitäisi sisältää veroja, jolloin veroja alentamalla ei pitäisi kaupan hinnan tippua alle verottoman hinnan.
Ja tässä vielä lainausta:

kenzosoza
2d
The Dutch exclusive pre-order partner for HP has a price of 725,00 Euro incl. VAT. on their website. So I sent them an email to inquire why the price is so much higher than other European countries. They replied that they contacted HP and HP confirmed that the Bestware price is incorrect. It should be 583,90 Excluding VAT.

bestware_com
1d
We can confirm that 583,90 EUR including VAT will be our official pre-order price starting next Monday

Uskon siis vakaasti, että hinnoittelussa on tapahtunut virhe. Mutta kiinnostaisi kaupan luotettavuus. Ottavatko virheen omaan piikkinsä ja myyvät tuolla hinnalla niille, jotka ehtivät tilata ennen hintakorjausta? Vai onko kusetus ja rahat menee, mutta tuotetta ei kuulu? Vai peruvatko vain kaupat tjms?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 469
Viestejä
4 497 438
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom