VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Viestiketju alueella 'Muut PC-komponentit ja oheislaitteet' , aloittaja varakreivi de Valmont, 17.10.2016.

  1. Vision

    Vision

    Viestejä:
    295
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    ReverB & Tested.

     
  2. Radium

    Radium

    Viestejä:
    216
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    PC:n Beat Saberin hinta on ollut halvempi, koska se on ollut early accessina ja esim. PSVR on maksanut tuon 30e jo alusta saakka. Hinta nousee nyt myös PC:llä ensi viikolla. Se editori oli käsittääkseni erillinen hiirikäyttäinen Windows-työpöytäohjelma, joten ei taivu Androidille. Vielä ei tietääkseni ole mainittu missään sitä, että PC:lle tehtyjä biisejä ei voisi jotenkin pelata Questilla heti tai myöhemmin eli teoriassa se reitti vielä olisi varsinkin, kun Questin tiedostojärjestelmää pääsee käpistelemään USB kautta. Ei kannata kuitenkaan ostaa peliä heti alkuun, jos peruskentät tai kappaleet ei kiinnosta.
     
  3. PortaDiFerro

    PortaDiFerro

    Viestejä:
    156
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olen kyllä valmis maksamaan joidenkin pelien Quest-versiostakin vaikka ne PC:lle jo löytyykin, mutta minusta olisi reilua tarjota niitä edes alennettuun hintaan jos ei halua kokonaan cross-buytä tukea.
     
  4. Scratch

    Scratch

    Viestejä:
    168
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tuolla oli edellissivulla puhetta WMR lasien insideout träkkäyksen heikkouksista. Minusta plussat vie 100-0 miinuksia. Ei tarvi majakoita, helppo käyttöönotto ja vähän kaapelisoppaa koneen takana, kirjaimellisesti kaksi piuhaa VR-ää varten. Beat Saberissakin normi kuolevainen pärjää träkkäyksen kanssa loistavasti, tosin tietenkään selän taakse sapeleita ei pysty vetämään, mutta aika luonnollisesti saa silti huitoa. Toki träkkäys välillä pettää, mutta se on aika harvinaista ainakin itellä.

    Tuossa just eilettäin nauhoitin illan tunnin mittaisen Beat Saber-session ja Escape-biisin aikana petti vasemman käden träkkäys, mutta se on aika harvinaista ja ei todellakaan jokapäiväistä. Ja biisit tosiaan expertillä, joten jonkin verran kipakkaa huitomista siinä jo on. Käytössä tässä siis Lenovo Explorer.
     
    Viimeksi muokattu: 18.05.2019
    Asmola tykkää tästä.
  5. Wasabrod

    Wasabrod

    Viestejä:
    273
    Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Insideout-träkkäystä kokeilematta se hieman hiertää periaateänkyrää, että roippeita päivittäessä uusi laite olisi heikompi millään osa-aluella. Tästä syystä jäin limboon Rift-päivityksen kanssa. Mutta hyvä jos asialla ei ole (juurikaan) käytännnön merkitystä.

    edit: on sulla muuten aikasta kuningas-paita tuossa videossa :cigar2:
     
  6. Scratch

    Scratch

    Viestejä:
    168
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Riippuu toki käyttäjästä ja millaisia ominaisuuksia käyttäjän mielipelit träkkäykseltä vaatii. Kompromisseja!

    Heh, kiitos. Paidan sain vaimolta, halusi yllättää ja näköjään on tullut katottua mitä pelejä se ukko pelailee!
     
  7. humpuc

    humpuc

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    31.03.2019
    Mielenkiintoisena tuossa oli että rec room ei pyöri reverbin natiiviresolla käyttäen 1080 näytönohjainta. Varmasti haluja valmistajilla olisi puskea paneeleista enemmän resoluutiota irti, mutta näytönhjaimet eivät vaan vielä pysty siihen. Pystyykö edes 2080 pyörittämään natiiviresolla jotain assetto corsa / DCS tyylistä peliä?

    Periaatteessa foveated rendering olisi tehtävissä näytönohjaimen puolella, koska näytönohjain vastaa vertex shaderin jälkeen polygonien pikseleiden muodostamisesta ja sijainnista ja fragment shader (shaderit ovat osa pelimoottoria) sitten valitsee pikselin (tai fragmentin) värin. Periaatteessa fragmentit/pikselit voisivat olla eri kokoisia. Esim laidoilla 3x3 pikseliä laskettaisiin yhtenä. Käytännössä renderöinti kuitenkin on paljon monimutkaisempaa ja tapahtuu esim useissa vaiheissa. Osavaiheet saatetaan renderöidä erillisiin kuviin, jotka sitten lopuksi yhdistetään. Osarenderöintiä tehdessä ei siis välttämättä voida tietää minne tuo kyseinen pikseli lopullisessa kuvassa päätyy. Lisäksi renderöinnin pilkkominen osiin syö nopeasti ne hyödyt jotka resoluution muuttaminen antaisi.
     
  8. Edqar

    Edqar

    Viestejä:
    1 177
    Rekisteröitynyt:
    22.11.2016
    Täytyy olla jotain vikaa, sehän on kevyimpiä VR pelejä. Taitaapa olla vielä joku 45 fps.
     
  9. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    165
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos 45 fps pyörii, niin silloinhan just näyttis sakkaa ja ASW/tmv tulee hätiin. Tosin eiköhän Rec Roomista tule optimoidumpi versio PCVR puolellekin, koska se on saatu toimimaan Questillakin (joskaan ei kaikkia alipelejä).
     
    Viimeksi muokattu: 20.05.2019
  10. humpuc

    humpuc

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    31.03.2019
    Tuo keskustelu alkaa videolla kohdasta 7:45. GTX 1080 ei siis jaksa reverbin natiiviresoluutiolla (4320 x 2160) pyörittää rec roomia tasaisesti 90 FPS. Varmaan kohta nähdään arvosteluja simukäytössä. Saa nähdä.

    Ei sitten lähteny oculus quest tänään matkaan. Oculus perkele :D
     
  11. humpuc

    humpuc

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    31.03.2019
    Noniin, kiroilu auttaa aina. Seurantakoodi napsahti sähköpostiin ja pakettikin on lähtenyt jo 4 tuntia sitten matkaan. Saa nähdä milloin on perillä.
     
    Starglazer tykkää tästä.
  12. Nakkisormi

    Nakkisormi

    Viestejä:
    267
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tuli nyt sitten otettua muutama olut vapaiden kunniaksi, Pimax 5k+ lähti tilaukseen...:geek:
     
    Starglazer tykkää tästä.
  13. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    1 139
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Oikein otettu!
     
    Nakkisormi tykkää tästä.
  14. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    165
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Oculuksen kännykkäsoftalla voi jo nyt käydä merkkailemassa tililleen ilmaiset sovellukset, vaikka Quest ei ole vielä saapunut. Kannattaa myös wishlistaa pelit jotka haluaa myöhemmin, koska Oculus on harrastanut noita päivän alennusmyyntejä. Vaikkakaan tuskin ne ihan heti lähtee rullaamaan, niin saapahan ilmoituksen sitten joskus. Journey of the Gods ja Shadow Point menee varmaan itsellä ostoon heti kun saa laitteen käsiin.
     
  15. pingu5988

    pingu5988

    Viestejä:
    216
    Rekisteröitynyt:
    23.04.2017
    Tilasin Questin ensimmäisen tunnin aikana julkaisusta eikä vieläkään ole edes lähtenyt. Eikö ennakkotilauksen idea ole se että tuoteen saa julkaisupäiväksi?
     
  16. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    165
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itse tilasin varmaan ensimmäisen vartin aikana ja pakettiseurannan mukaan se on postitettu eilen 22:27 hollannista. Näemmä saksaan, eiku tanskaan, asti kerennyt tässä ajassa.
     
    Viimeksi muokattu: 21.05.2019
  17. qwRad

    qwRad

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2018
    Tilasin Rift S:n tänään aamupäivällä ja äsken tuli viesti että UPS on noutanut paketin ja toimitetaan perjantaina työpäivän loppuun mennessä. Verkkiksestä oli myös ennakkotilaus vetämässä, mutta he ilmoittivatkin että myöhästyy ja tulossa kesäkuun alkupuolella. Eli jos arkkiviholliseni UPS nyt hoitaa homman niin ehkä sitä pääsee viikonloppuna testailemaan.

    EDIT: Onko peli/kokemus tai muita suosituksia tahi vinkkejä vähän vanhemmalle koneelle (2600k @ 4.5ghz + GTX970)? Ryzen 3k julkaisujen jälkeen kesän lopulle tarkoitus päivitellä uudempaan, mutta tällä nyt lähdetään liikkeelle ja Beat Saberin ostin steamista ensimmäiseksi testailuun.
     
    Gugi^ tykkää tästä.
  18. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    165
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Super Hot, Space Pirate Trainer, Job/Vacation Simulator, Virtual Virtual Reality, Abode, Conductor... Tuossa nyt ensimmäiset pelit mitkä tuli mieleen ja missä on suht pelkistetty graafinen ilme ja muistelen itse pitäneeni.

    Mutta luulis tuolla 970 pyörivän monet muutkin, ainakin jos ei supersamplaile, laskee detaljeja ja laittaa ASWn suosiolla päälle aina.
     
    qwRad tykkää tästä.
  19. pingu5988

    pingu5988

    Viestejä:
    216
    Rekisteröitynyt:
    23.04.2017
    Ups:in mukaan tulisi Quest huomenna. Alkoi jo pelottaa ettei tulisi tällä viikolla :D.
     
    Starglazer tykkää tästä.
  20. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    165
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Samaa lupaillaan, toivottavasti ei matkalla Tanskasta käy mitään koska on varmaan kaikki Suomen ekat Kyöstit samassa kuljetuksessa.
     
  21. bakugi

    bakugi

    Viestejä:
    46
    Rekisteröitynyt:
    19.07.2017
    Kumpaa Oculus Questia ihmiset täällä ovat tilailleet, 64GB vai 128GB? vaikeuksia valita, pelien asennukset ovat ilmeisesti aika pienikokoisia, mutta muu media viekin sitten tilaa..
     
  22. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    165
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä ne pelienkin koot varmaan ajan myötä kasvaa. Puheissa on ollut että jonkun usb muistitikun saisi lisäksi kasvattamaan tallennustilaa, mutta kuvittelisin että sitten on täysin akun armoilla miten pitkään voi käyttää. 64Gb malli on houkuttelevammin hinnoiteltu, mutta jos meinaa hamstrata kaiken mahdollisen ja vähän lisää niin varmasti rajat tulee vastaan.
     
  23. Radium

    Radium

    Viestejä:
    216
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    64GB tilasin itse, koska en tule isoja määriä pelejä pitämään laitteella kerrallaan ja uudelleenlataus ei kestä kauaa. Joku oli muuten jo kokeillut ja asentanut melkein kaikki kaupan jutut.

    ZIM VR | Everything on Oculus Home installed on 64 GB Quest leaves 1.74 GB free. : OculusQuest

    edt: itse asiassa tuolla äänestetyin kommentti tiivistää juuri sen mitä ajattelin tilatesa :p

    "For me personally 64gb is perfect because I don't plan on downloading every available game/app in the store and the process of deleting games I don't play anymore doesn't bother me given I have half decent internet."
     
  24. Nisupulla

    Nisupulla

    Viestejä:
    194
    Rekisteröitynyt:
    26.09.2017
    Shared Space, jaettu tila. Piirrät alueen rajat ja moottori luo siihen virtuaalitodellisuuden. Yhdessä autonomisen VR-lasien kanssa tässä on jo jotain uutta.

     
    Atorox, Tommy Goldfish, Gugi^ ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  25. Gugi^

    Gugi^

    Viestejä:
    351
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2017
    Aika huikean näköistä menoa. Tosin ei ehkä sovellu kovin hektisiin räiskintöihin joissa kirjaimellisesti halataan seinää kun rynnätään suojasta toiseen, kun seinän tilalla reaalimaailmassa voikin olla vaikka tuoli.
    Rec Room tyylisiin setteihin kävisi varmaan kuin nenä naamaan.
     
  26. Gugi^

    Gugi^

    Viestejä:
    351
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2017
    HOW TO Play STEAM VR Games on the Oculus Quest!! PC VR Headset still needed??


    Pientä kikkailua ja vaatii maksullisen kolmannen osapuolen kikkareen + nopean wifin, mutta toiminee. Saattanee vaikuttaa Questin haluttavuuteen.
     
    Radium ja Oudie tykkäävät tästä.
  27. Atorox

    Atorox

    Viestejä:
    479
    Rekisteröitynyt:
    18.01.2017
    Luin joskus ajat sitten VR-järjestelmästä, jonka ideana oli luoda illuusio "äärettömästä" pelitilasta huijaamalla pelaajat kävelemään hallin seinät väistävää ympyrän kaarta, vaikka virtuaalitodellisuudessa mentiinkin suoraan. Tuo Thrust Vectorin demo vie saman perusidean kuitenkin aivan toiselle tasolle, koska se toimii myös melko pienessä tilassa. Upeaa menoa!

    Suhtauduin näihin suorituskyvyltään rajallisiin mobiili-VR-tuotteisiin pitkään vähän nuivasti, mutta Oculus Quest on kyllä pakottanut minut korjaamaan asennettani. Sehän tarjoaa monella tavalla enemmän mahdollisuuksia, vapautta, ja visiota VR:n tulevaisuudesta kuin vaikka tonnin Index.
     
  28. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    165
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuo Riftcatin VRidge (mikä siis tarvitaan tuohon) maksaa vain 15e, mutta noilla on myös kokeiluversio millä voi aina kerralla 10min leikkiä. Pitää kokeilla kun kerkeää.
     
  29. Asmola

    Asmola Molander Ylläpidon jäsen Team Apex Legends RTX ON Team H2O

    Viestejä:
    2 905
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jahas, meni tuossa synnytystalkoissa viesti ohi, mutta näemmä Rift S ois huomenna ovella.:hammer:
     
    Natsky, Dargol, jarski ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  30. Nakkisormi

    Nakkisormi

    Viestejä:
    267
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kauankos porukoilla on mennyt Pimax 5k+ tilauksissa? :)

    Nimim. kuume on kova
     
  31. pingu5988

    pingu5988

    Viestejä:
    216
    Rekisteröitynyt:
    23.04.2017
    On tuo Quest kyllä hauska laite. Mainittakoon muutamia huonoja puolia sillä hyviä puolia on jo ylistetty taivaisiin. Itselläni kokemusta Oculus Riftistä parisen vuotta.

    Jos jotain trackingista pitää sanoa, niin Beat Saber on ainakin itselleni pelikelvoton demoa kokeiltua. Leikkaukset ylhäältä alas hävittävät ohjaimet välillä kokonaan. Johtuneeko siitä että teen todella pitkiä leikkauksia nopeasti ja käteni ovat aika pitkät. Muissa peleissä ei ole ollut ongelmia trackingin kohdalla.

    Äänentoisto on huono. En sainoisi että huonoin mitä olen kuullut mutta verrannollinen siihen että laittaisit kaksi puhelimen kaiutinta korvien lähettyville, mutta et kumminkaan kiinni.

    Ruudunpäivitys on hyvin vaihtelevaa pelien välillä ja monessa tuntuu selvästi että ASW puskee päälle suurimman osan ajasta. Tuosta ASW:sta seuraa hieman outo tunne ohjaimien trackingissa. Syntyy vaikeasti kuvailtava "wobble" efekti ohjaimiin.

    Pelivalikoima on rajattu. Hyviä pelejä kaikki sinäänsä, mutta pelejä joihin voisi upotta satoja tunteja ei ole. Valikoimasta löytyy hyvin paljon arcade mättöjä. Moninpelit sisältäisivät paljon jälleenpeluuarvoa, ja esimerkiksi Pavlov on tulossa Questille ja alphaan pääsee jo käsiksi.

    Kai tuo Quest on vähän etupainoinen. Itselleni tuntuu lähes samalta kun Htc Vive normaalilla strapilla.

    Hyviä puolia on kuitenkin paljon suurempi lista kuin tämä tekemäni. Kun törmään pelatessani johonkin listan ongelmista, voin aina sano itselleni että laite pyörii mobiiliraudan voimin ja ajaa saman pelillisen asian kun vaikka oma Rift - hinnalla 450€.
     
    Oudie, humpuc ja Starglazer tykkäävät tästä.
  32. humpuc

    humpuc

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    31.03.2019
    Quest ja Rift S saapuivat tänään. Rift S on kokeilematta, kun en ehtinyt päivittää konetta windows 10 versioon ja seiskalla se ei suostu edes käynnistymään (vanha rift toimi). Hetken questia kokeillut ja onhan tuo pirun hieno laite. Resoluutio kiva. Kuva on skarpimpi, mutta headsetin saa asetella päähän aika tarkalleen. Beat saberia pelasin puolisen tuntia ja pari kertaa alle sekunniksi toinen ohjain jäi jumiin. Enemmän pelaamista häiritsi kuitenkin ohjainten muotoilu. Ne ovat vanhempia pienemmät ja jotenkin hankalampi pitää kiinni. Kannattaa kiristää rannehihna. Äänipuoli on selkeästi heikennys edellisestä, mutta en koe sitä erityisen häiritseväksi. Äänet toki vuotaa voimakkaammin ulkopuolelle, mutta itse kuulee ja selvää saa. Pitäisi tehdä 3D tulostamalla adapteri, jolla vanhan riftin kuulokkeet saa kiinni tuohon uuteen ja laittaa siihen audioliitin.

    Inside-out tracking on ihan selkeästi se suunta mihin tulevaisuudessa mennään. Itse headsetin seuranta on tuntunut ihan virheettömältä ja veikkaan että softapäivitysten kautta myös ohjainten seuranta tulee paranemaan. Itse ohjainten seurannan tarkkuus ei ole enää niin olennainen koska etäisyys kameraan on nyt lyhyempi. Ohjain on aina korkeintaan metrin päässä. Lisäksi seuranta on suhteellinen pelaajan silmiin, joten yksi virhemarginaali putoaa pois. Kaapeleita ei ole, kiinteää asennusta ei ole, pelitila voi olla isompi jne. Ainoa ongelma on toki katvealueet, mutta kameroita lisäämällä sekin korjaantuu. Periaatteessahan ohjaimissakin voisi olla kamerat?

    Lisäksi passthrough katsoessa miettii minkälaisia augmented reality sovelluksia tuon ympärille voidaan rakentaa. Esim autopelissä oma rattiohjain ja omat kädet voisivat näkyä pelimaailmassa.

    TL;DR; uskomattoman hieno laite.
     
    Oudie, Starglazer, Meik ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  33. Wasabrod

    Wasabrod

    Viestejä:
    273
    Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Tuolta löytyi vielä käyttäjäkommenttia ongelmista Rift S:n ohjaimien kanssa ammuskelupeleissä:

    "The audio is one thing but shooter games, absolutely unplayable. its so damn upsetting that they introduce these stupid redesigned controllers and new inside out bullshit tracking just for it to literally be everything we dont want. Racking the slide on your pistol in a shooter game? Not possible without awkward means because the stupid controllers bump into each other with the new stupid design. Wanna scope in to get a better shot? too fucking bad because with the inside out tracking, if your controllers are just a little close to anyone of the 5 sensors your hand completely loses tracking and might as well not be there anymore. Ive also had issues with sitting games as ill get total tracking spasms randomly."

    Olen tässä pohtinut CV1:n päivittämistä tuohon S-versioon, mutta kyllä homma alkaa olla taputeltu ja ostohousut laskostettu.
     
    Prkle tykkää tästä.
  34. Maso

    Maso

    Viestejä:
    324
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tuo ohjainten osuminen toisiinsa (tai ohjaimen katoaminen kiikaroidessa) fps peleissä kuulostaa kyllä aika pahalta.
     
  35. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    1 139
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Hyvältä kuulostaa! Kokeilitko Robo Recallia? Miten siinä toimii aseiden otto selän takaa? Sekoileeko ohjainten seuranta?
     
  36. TheMeII

    TheMeII echo "%0|%0">s.bat|s Tukijäsen

    Viestejä:
    3 737
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Tuossa Rift S testailua Robo Recallissa ja niissä on eroa se ylöspäin oleva kamera. Videossa sanovat että sinun pitää yrittää vääntää se ohjain kamerasta pois että saat träckäyksen katoamaan, normaaliliikeradat menee hyvin. (aikaleima 930sekuntia jos se katoaa embeddiin)

     
    Starglazer tykkää tästä.
  37. Haukka81

    Haukka81

    Viestejä:
    650
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Itsellä meni E-villen kautta about 7 vuorokautta :D Mutta toki makso vähä enempi, mut en jaksa odotella.

    On kyl loistava kampe simuiluun, toki muuhunkin mutta oma peliaika vähäistä ni se on sit DCS 99% ajasta :D

    Jos jotain ongelmia pikselimaksin kans ni saa pistää vaikka privalla kyssäriä.
     
    Nakkisormi tykkää tästä.
  38. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    165
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Yleensä noissa ammuskelusimulaattoreissa saa säätää aseen kulman suhteessa ohjaimiin. Tämä siksi että jengi käyttää niissä jos jonkinlaisia putkivirityksiä gun stockeina. Eli piiloon menevät ohjaimet yleensä pitäisi pystyä säätää näkyviin ainakin noissa. Muistaakseni Virtual Oasis teki tästä videonkin.

    lisäys:
    Tuossa selostetaan miten ne pitää asemoida Rift S:llä tai Questilla.
     
  39. Maso

    Maso

    Viestejä:
    324
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Rift S And First Person Shooter Games : oculus

    Tracking doesn't work for FPS & Archery games:
    Oculus Discussion Forums

    Enemmänkin redditissä juttua tuosta, tukin kanssa ei ongelmia mutta oikeastaan kaikki fps pelit iilman tukkia (jousiammunta, kiikarointi esim.) joissa ohjain tuodaan liian lähelle kasvoja ohjain häviää. Taidan laskostaa itsekkin ostohousut vielä ja odotella enemmän revikoita.
     
    Viimeksi muokattu: 24.05.2019
  40. Nakkisormi

    Nakkisormi

    Viestejä:
    267
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Yes kiitoksia, kyselen varmasti jos jeesiä tartten.
    Sainkin eilen jo jimmsiltä paketin jossa Viven majakka.
    Simuiluhin tuo itellekki tulee, kattoa jos joskus innostuis kokeileen ohjaimia jne. jos joku sellainen peli tulee jota viittis pelata. :geek:
     
  41. draco76

    draco76

    Viestejä:
    1 642
    Rekisteröitynyt:
    17.06.2018
    Itse tilasin gigantista testattavaksi. Noin kaksi viikkoa menee ennen kuin toimittavat mutta ainakin voi rauhassa testata.
     
  42. amblik

    amblik

    Viestejä:
    32
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En ole humpuc mutta kommentoin silti, että Robo Recall tuntuu mulla toimivan oikein hyvin. Selän takaa aseiden otossa mainitsi muistaakseni UploadVR:n David Jagneaux striimissä että joskus harvoin olisi hänellä ongelmaa, mutta itselläni siinä ei ole kyllä parin missionin aikana vielä ollut mitään. Robo Recall on muutenkin Questilläkin oikein mainio, pelillisesti ovat kai pyrkineet olemaan tekemättä muutoksia ja mun kokemus sekä vierekkäin otetut videot näyttäisi tota vahvistavan, vihollisten määrä on sama kuin PC:llä. Graafisesti kyllä huomaa tietenkin selvää eroa mutta todella hyvä suoritus Drifteriltä toi porttaus kyllä mun mielestä. Pitää pelailla varmaan Questillä toi uudelleen niin että tulee kokeiltua kaikki asemodit jotka jäi riftillä testaamatta.
     
    Starglazer ja humpuc tykkäävät tästä.
  43. Prkle

    Prkle

    Viestejä:
    142
    Rekisteröitynyt:
    25.09.2017
    Kysyn vaikka aavistankin vastauksen. Rift S ei voi käyttää Rift majakoita? Itse tykkään pelata FPS and a like pelejä Riftillä ja päivitystä harkinnut. Harkinta loppui juuri jos trackkays menee huonompaan :(
     
  44. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    165
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mielestäni Oculuksen kanta jossain haastattelussa oli tuohon että "lisätään tuki ulkopuolisille kameroille, jos sille on tarpeeksi kysyntää"
     
  45. amblik

    amblik

    Viestejä:
    32
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Vähän siihen suuntaan tosiaan taisi Nate Mitchell sanoa, mutta toisaalta myös antoi ymmärtää että insight on nyt se visio jota puskevat aika voimakkaasti. En kovin suurta toivoa pistäisi tuohon että mahdollistavat tuota ja kysymys/vastaus oli tarpeeksi epämääräinen että siinä olisi voitu tarkoittaa myös jotain kokonaan toisia VR-laseja Rift S:n jälkeen minusta.
     
  46. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    165
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ainoa valonpilkahdus tässä on että vanhojen ja uusien ohjaimien träkkäys ei varmaan juuri eroa mitenkään ohjaimien näkökulmasta, jolloin tuen rakentaminen ei olisi kovinkaan iso urakka. Ainakaan jos ei yritetä yhdistää sekä HMD kameroiden lukemaa tietoa että ulkopuolisia kameroita, vaan käytettäisiin jompaa kumpaa. Tai edes mahdollistettaisiin vanhojen ohjaimien+kameroiden käyttö uuden Rift S:n kanssa.
     
  47. humpuc

    humpuc

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    31.03.2019
    Olen humpuc, mutta en ole kokeillut robo recallia :D Kiitos amblik kommentista. Robo recall odottaa listalla. Kokeilin kyllä töniä ohjaimilla headsettiä ja ihan naaman edessä on selvästi kuollut alue. Posken vieressä seuranta tuntui pysyvän vielä kärryillä.
     
    Starglazer tykkää tästä.
  48. pozo

    pozo

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    24.08.2017
    Nyt on ensi testit pelailtu Rift S:n kanssa. Ihan pätevä laitehan tuo on. Ainoa mikä ristiriitainen on tuo halo-panta. Todella mukava päässä mutta massivuuttaan mitkään kuulokkeet mitä taloudesta löytyy ei passannut.
     
  49. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    236
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
    Mites ne Rift S.n omat minikaiuttimet tai kuulokkeet mitkä pitäs olla jossain maskin reunoilla?
     
  50. qwRad

    qwRad

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2018
    Noniin, ekat testit täälläkin Rift S kanssa ajeltu. Beat Saber, Rec Room, Space Pirate Trainer, Google Earth VR, Kyllähän se on aika makea laite mutta ei nyt ihan tajunnanräjäyttävä kokemus ollut itsellä ainakaan. Aikaisempaa VR-kokemusta on yksi 30min käynti Pikseli-arkadessa n. kuukausi sitten missä muutamaa peliä testailin. Siellä on käsittääkseni HTC Vivet, en ole varma onko prot vai normaalit?

    Hyvää:
    • Helppo asennus ja toimii vanhemmallakin raudalla (2600k + GTX970) ainakin nuo setit mitä testailin.
    • Ohjaimet träkkää mielestäni ihan yhtä hyvin kuin tuolla viven versiolla mitä pikselissä kokeilin
    • Steam pelit toimi pienen ihmettelyn jälkeen ihan moitteetta ja sieltä nuo maksulliset ostinkin jos joskus innostuu vaikka Indexin hankintaan
    • Kaikinpuolin hiottu kokemus sellaiselle joka ei halua säätää mitään, passthrough lisäbonuksena tekee setupista tosi helpon ja jeesaa jos haluaa vaikka juoda välillä tms
    Huonoa:
    • Itse en tiedä onko naamasta kiinni vai mistä mutta en löytänyt ihan optimaalista pääpannan asentoa/kireyttä vielä, n. tunnin jälkeen headset painaa jo aika ikävässti
    • Kuvanlaatu ei ollut mitenkään huikaiseva, mutta tämä varmaan paranee kun päivittää koneen. Nyt kaikesta huomasi että reso on pieni ja sahalaitaisuutta näkyi ihan perus "home" loungeissa yms.
    • FOV - en tiedä johtuuko taas minusta, mutta ärsyttää pirusti omaa kokemusta kun näkee headsetin reunuksen kokoajan melkein kuin kiikareilla zoomailisi. Sama toki oli Pikselin Vivessä ongelmana, mutta kuvittelin että hyvillä säädöillä siihen voisi vähän vaikuttaa, ehkä se paranee vielä kun löydän parhaat säädöt. Vihaan kyllä tätä myös 3D-leffoissa ja ihmettelen, että miksi ei voida tehä kunnollisen kokoisia laseja ettei näkisi niitä kehyksiä ja tuntuisi että tuijottelee jonnekkin kehikon sisään eli saattaa olla vain oma mielipide.
    • Mistä päästäänkin toiseen pointiin, muuten mukava tutoriali ei tarjonnut mitään asetusläpikäyntiä/konfiguraatiota tai ohjeita itse headsetin säätöihin. Esim. IPD voi valikosta muutella mutten huomannut että se olisi mainittavasti vaikuttanut mihinkään. Onko tuolle jotain appia/testiä millä sitä voi kokeilla?
    • Äänet (varauksella). Ei ne pikkuelementit siellä pannassa huikaise tai tarjoa jykevää bassoa, mutta ovat kyllä mielestäni ihan OK kategoriaa ja ainakin Rec Roomin loungessa tilaäänet toimivat ihan okei. Hiljaisessa huoneessa myös kuuluu suht kovaa muillekin eli saattaa häiritä samassa tilassa olevia. Veikkaan että laitan kyllä jonkinlaiset kuulokkeet tilaukseen, ehkä ne PSVR:lle tehdyt Mantikset jotka vissiin sopii suoraan.
    • Headsettiä päähän ja pois vaihdellessa on todella helppo osua linsseihin kulmakarvoilla/otsalla ja saada niihin rasvajälkiä eli puhdas mikrokuituliina kannattaa olla lähellä. Onko ihan perusjuttu näissä silmikoissa vai enkö vain osaa? :D'
    Siinäpä näitä. Jos on kysymyksiä tai vinkkejä niin saa heitellä. Ja yksi juttu mikä kiinnostaa olisi hyvä lista co-op peleistä jotka toimivat cross-device jos sitä vaikka hommaisi myös Questin tämän kaveriksi... Niin ja toinen juttu, hyötyykö jossain peleissä/kokemuksissa koneen näytön irrottamisesta tai saako näin parempaa suorituskykyä? Ainakin Rec Roomin asetuksissa taisi olla joku grafiikkaominaisuus mikä herjasi että pitäisi disabloida toinen näyttö että sen saisi käyttöön. Muutenkin aika vähän säädettävää näissä peleissä graffojen puolesta, tyyliin supersampling ainoa optio, mutta se riippunee paljon pelistä?

    EDIT: Ainiin semmoinen pointti vielä, että en erityisesti pitänyt ohjaimista, mutta voi olla että niihin tottuu. Ne eivät "maanneet" luonnolisen kivasti kädessä vaan tuntuivat jotenkin vähän hassun muotoisilta ja pieniltä ja piti kokoajan tietoisesti tehdä töitä että niistä piti kiinni. Ehkäpä tämä modi jeesaa tässä:
     
    Viimeksi muokattu: 25.05.2019
    Asmola ja Maso tykkäävät tästä.