VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Harmittaa vietävästi että tuosta Questista ei ole Beat Saber koneeksi itselleni. Tracking ei vain pysy perässä ja ohjaimet katoilevat koko ajan. Ihan sama missä ympäristössä pelaa, lopputulos on kuitenkin sama.

Noin viikon on ollut tuo Quest ja noin 3 päivää aktiivisessa käytössä. Tuon kolmen päivän jälkeen laite lennähti hyllyyn ja tuskin on sieltä palaamassa muuhun kun demoamiseen. Sisältöä on liian vähän kun on pelannut peleistä kaikki mehut irti jo Riftillä. Kone puolen vr:lle on tulossa mm. No Mans sky, Stormland, Lone Echo 2, Valven uusi vr peli, Asgards Wrath, Respawnin uusi peli ja luultavasti lukuisien pelinkehittäjien porttauksia. Mitä Questillä on tarjottavana? Lisää minipelejä?

Olen selkeästi väärää yleisöä Questille. Se on hyvä laite ensimmäiseksi vr koneeksi ja hyvää ajanvietettä kavereiden kanssa missä vaan. Aloin kuitenkin nyt havahtua siihen että enhän minä tuota tule käyttämään juuri yhtään itseäni varten. John Carmack on nyt varmaan jokaisessa vr puheessan sanonut että sisältö on se ratkaisevin tekijä. Pelaanko kuukauden päästä vielä Super Hot:ia ja Robo Recallia? Tuskin. Tämän vuoksi palautin Questin.

Eihän se pelivalikoima tähän julkaisussa tulleeseen lopu, mutta PCVR:n omistajalle kieltämättä ei avaudu ihan samanlaisia mahdollisuuksia Questin myötä kuin ensimmäiset lasinsa ostavalle. Oma Quest pysyy kyllä käytössä PC:n rinnalla kun sillä pääsee pelailemaan muutamassa sekunnissa, sen saa mukaansa mihin vain ja on langaton. Mulla ei ole noita beat saber ongelmiakaan ollut. Toiset tuntuu olevan täysin tyytyväisiä ja joillain puolestaan ilmenee puutteita, tiedä sitten onko kyse eroista käyttäjissä vai olisiko Questeissä ongelmayksilöitä.
 
Eihän se pelivalikoima tähän julkaisussa tulleeseen lopu, mutta PCVR:n omistajalle kieltämättä ei avaudu ihan samanlaisia mahdollisuuksia Questin myötä kuin ensimmäiset lasinsa ostavalle. Oma Quest pysyy kyllä käytössä PC:n rinnalla kun sillä pääsee pelailemaan muutamassa sekunnissa, sen saa mukaansa mihin vain ja on langaton. Mulla ei ole noita beat saber ongelmiakaan ollut. Toiset tuntuu olevan täysin tyytyväisiä ja joillain puolestaan ilmenee puutteita, tiedä sitten onko kyse eroista käyttäjissä vai olisiko Questeissä ongelmayksilöitä.
Jos Questilla loppuu pelattava ja on peli-pc niin tuo aiemmin mainittu ilmainen Obduction on just sellane peli mitä on hyvä pelata ALVR:n avulla streamaten PC:lta Questille. Ainakin itselle tuota pelattavaa on Questillakin riittänyt Shadow Pointissa ja Journey of the Godsissa. Sinänsä mielenkiintoista että jollakin on pelattava loppunut kolmessa päivässä...
 
Kokeilin tuossa juuri julkaistua ALVR alpha 5 versiota. Siinä on jo aika paljon korjattu ohjaimien liikehdintää parempaan suuntaan. Ohjaimien asento oli vielä ehkä vähän outo, mutta kyllä tuolla jo pelaamaan pystyy. Vaihdoin 60Mbps bitrateksi ja grafiikka vaikutti hieman vähemmän suttuiselta. Ohjelman antaman diagnostiikan mukaan viive huiteli 60-70ms välimaastossa. Olisi kiinnostavaa kuulla millaisia kokemuksia muilla on.
 
Kyllähän siinä träkkäyksessä vielä on merkityksellisiä eroja kun headsetillä on kuitenkin tuo sokea kulma taaksepäin, toistaiseksi ainakin hyvin lähelle kameroita tuominen ei onnistu (Carmack tosin sanoi, että pyrkivät työstämään tähän parannuksia) ja sitten vielä toinen ohjain voi peittää toisen jos ovat suoraan linjassa. Lähinnä nämä ovat ongelmia jos ohjain päätyy pidemmäksi aikaa sinne, jokusen sekunnin voidaan luottaa IMUjen lukemiin ilmankin kameroita joten esim miekat kyllä saa selän takaa vedettyä. Ei nyt mitenkään liian usein eteen tulevia puutteita, itsekin varsin tyytyväinen ollut Questiin joka on hitusen heikompi tossa suhteessa kuin Rift S, mutta kyllä siinä silti eroa saadaan vielä lighthouseilla. Sitten on tietysti jonkinlaisena etuna toistaiseksi varsin vähällä käytöllä ollut kokovartalotrackayksen mahdollisuus.

Revivellä pitäisi onnistua Oculus-pelienkin pelaaminen, tosin jos kyse ei ole varsinaisista Oculuksen yksinoikeuspeleistä niin saattaa olla että tukea ei täysin kattavasti löydy kun kiinnostus tuon Reviven kehittämisessä on keskittynyt enemmän noihin peleihin joita ei suoraan esim. Steamista ollenkaan löydy.
Ok, pitääpäs sitten seurailla tuon indexin tilannetta ja arvioita.
 
HP Reverbistä uusi arvio:


Kuulostaa varsin hyvältä kun murakaan ei tämän videon mukaan ollut mitenkään ongelma. Simukäyttöön tai enimmäkseen istuen pelaavalle tää saattaa olla se paras vaihtoehto jos kaipaa resoluutiota ennen kaikkea.
 
nyt kun on vr kakkulat (dellin jotkut) niin vähän hankala keksiä pelejä sille. zero caliber oli ihan hauskaa, dirtissä meinas lentää laatta ja puijjuutti pitkään sen jälkeen vielä.
Olikos mitään vinkkejä mihin tuota olis hyvä käyttää ?
 
nyt kun on vr kakkulat (dellin jotkut) niin vähän hankala keksiä pelejä sille. zero caliber oli ihan hauskaa, dirtissä meinas lentää laatta ja puijjuutti pitkään sen jälkeen vielä.
Olikos mitään vinkkejä mihin tuota olis hyvä käyttää ?
Pikkuhiljaa ja vähän kerrallaan simuja siedätyshoidolla niin ne pahoinvoinnit loppuu ja voi ajella tahi lennellä niin paljon ku jaksaa.
 
Pikkuhiljaa ja vähän kerrallaan simuja siedätyshoidolla niin ne pahoinvoinnit loppuu ja voi ajella tahi lennellä niin paljon ku jaksaa.

Dirt Rally on ehkä aika lailla intensiivisin mahdollinen noista vieläpä, parempi ehkä aloittaa jollain vähän tasaisempaa kyytiä tarjoavalla.
 
nyt kun on vr kakkulat (dellin jotkut) niin vähän hankala keksiä pelejä sille. zero caliber oli ihan hauskaa, dirtissä meinas lentää laatta ja puijjuutti pitkään sen jälkeen vielä.
Olikos mitään vinkkejä mihin tuota olis hyvä käyttää ?

Stiimin ilmaistarjontaa kahlaamaan niin löytyy ainakin kivoja pikkupelejä joilla pääsee alkuun harjoittelemaan ja totuttelemaan.

Taphouse VR
The Lab
Waltz of the Wizard

Tuossa nyt muutama joilla pääsee totuttelemaan ja nuo on aika helppoja jos haluaa demota kavereille VR:ää.

Sitten tietty maksulliselta puolelta nuo suositut Beat Saber, Skyrim VR, Elite Dangerous, yms. on aika perussettiä joita kannattaa harkita jos vaan genre kiinnostaa.

Sitten jos haluaa kokeilla pahoinvointirajoja niin NoLimits 2 Roller Coaster Simulation Demo
 
Tässä on todennäköisesti paras tänä vuonna myyntiin tulevista consumer-luokan headseteistä:



Kyseessä siis Pimax 8K X. Pikaista tiivistelmää spekseistä:

- kaksi natiivilla (eli ei upscalea) 4K-tarkkuudella toimivaa low persistence LCD-paneelia, siis yhteensä 7680x2160 pikseliä
- 170 asteen horisontaalinen FOV
- full RGB pikselimatriisi, "straight RGB pattern"
- "improved panel utilization"
- toimii yhdellä dp 1.4 -kaapelilla
- 75 Hz, mutta Pimaxin tavoitteena/testauksessa on 80 Hz
- yhteensopiva kaikkien nykyisten ja tulevien Pimax-lisävarusteiden kanssa
- hinta ei tiedossa
 
Tässä on todennäköisesti paras tänä vuonna myyntiin tulevista consumer-luokan headseteistä:



Kyseessä siis Pimax 8K X. Pikaista tiivistelmää spekseistä:

- kaksi natiivilla (eli ei upscalea) 4K-tarkkuudella toimivaa low persistence LCD-paneelia, siis yhteensä 7680x2160 pikseliä
- 170 asteen horisontaalinen FOV
- full RGB pikselimatriisi, "straight RGB pattern"
- "improved panel utilization"
- toimii yhdellä dp 1.4 -kaapelilla
- 75 Hz, mutta Pimaxin tavoitteena/testauksessa on 80 Hz
- yhteensopiva kaikkien nykyisten ja tulevien Pimax-lisävarusteiden kanssa
- hinta ei tiedossa


En nyt lähtisi kiinaihmettä ylistämään "todennäköisesti tämän vuoden parhaaksi" puhtaasti speksien ja SweViverin hypetysten perusteella. VR:ssä on paljon muutakin kuin puhtaat speksit ja etenkin näytön resoluutio.
 
En nyt lähtisi kiinaihmettä ylistämään "todennäköisesti tämän vuoden parhaaksi" puhtaasti speksien ja SweViverin hypetysten perusteella. VR:ssä on paljon muutakin kuin puhtaat speksit ja etenkin näytön resoluutio.

Pimaxin aikaisemmat headsetit ovat saaneet kehuja kuvanlaadun suhteen myös tässä ketjussa, joten ei tarvitse pelkästään SweViveriin uskoa. SweViverin video nyt vain sattui olemaan ensimmäinen kerta, kun kuulin Pimax 8K X:stä, joten linkkasin sen tänne. Jos tämä olisi valmistajan ensimmäinen tuote niin tilanne olisi toisenlainen, mutta kun Pimaxin lähtötaso on jo ennestään markkinoiden parhaasta päästä ja parannusta tulee vielä noin paljon siihen päälle, niin vaikea tässä on kovin skeptinen olla. Tietty onhan tässä vielä vuotta jäljellä, ehkä joku toinen valmistaja vielä ehtii yllättämään (epäilen kyllä kovasti).
 
Tekis mieli alotella jotain simulaattoreita tai cockpit pelejä. Löytyy ihan perus Logitech Driving force gt ja Hotas X. Project Cars 2 tuli jonkun humble bundlen mukana, niin pitänee sitä kokeilla. Enemmän kiinnostaisi jokin lentosimu jossa voisi kasuaalisti lennellä ympäriinsä. Elite Dangerous taitaa olla ainut peli jota olen kokeillut tuolla hotas:illa.
 
Tekis mieli alotella jotain simulaattoreita tai cockpit pelejä. Löytyy ihan perus Logitech Driving force gt ja Hotas X. Project Cars 2 tuli jonkun humble bundlen mukana, niin pitänee sitä kokeilla. Enemmän kiinnostaisi jokin lentosimu jossa voisi kasuaalisti lennellä ympäriinsä. Elite Dangerous taitaa olla ainut peli jota olen kokeillut tuolla hotas:illa.
X-Plane 11 on hyvä siviililentosimulaattori VR:nä. Erilaisia maisemia saa jos haluaa tarkemman VFR-kokemuksen.
 
Tekis mieli alotella jotain simulaattoreita tai cockpit pelejä. Löytyy ihan perus Logitech Driving force gt ja Hotas X. Project Cars 2 tuli jonkun humble bundlen mukana, niin pitänee sitä kokeilla. Enemmän kiinnostaisi jokin lentosimu jossa voisi kasuaalisti lennellä ympäriinsä. Elite Dangerous taitaa olla ainut peli jota olen kokeillut tuolla hotas:illa.
Ilmaisista peleistä War Thunder toimii myös VR:llä, tuli jokunen matsi lenneltyä Lenovo Explorerilla ja oli ihan kiva kokemus.
Ilotikun puutteen takia jäi vain parin matsin testailuksi, pitäisiköhän sitä pistää joku tikku tilaukseen ja laittaa lentosimuja kunnon testaukseen.
 
Pimaxin aikaisemmat headsetit ovat saaneet kehuja kuvanlaadun suhteen myös tässä ketjussa, joten ei tarvitse pelkästään SweViveriin uskoa. SweViverin video nyt vain sattui olemaan ensimmäinen kerta, kun kuulin Pimax 8K X:stä, joten linkkasin sen tänne. Jos tämä olisi valmistajan ensimmäinen tuote niin tilanne olisi toisenlainen, mutta kun Pimaxin lähtötaso on jo ennestään markkinoiden parhaasta päästä ja parannusta tulee vielä noin paljon siihen päälle, niin vaikea tässä on kovin skeptinen olla. Tietty onhan tässä vielä vuotta jäljellä, ehkä joku toinen valmistaja vielä ehtii yllättämään (epäilen kyllä kovasti).

Kyllä Pimax on mun vaikutelman mukaan pikemminkin aika voimakkaasti mielipiteitä jakava, osa porukasta toki vannoo sen nimeen mutta tullut useita tapauksia vastaan sellaisiakin jossa laseista on hankkiuduttu eroon kun ei ole vakuuttanut. Useimmat jotka tuosta pitävätkin eivät myöskään tunnu pitävän tuota sen maksimi-FoV:ta käyttämisen arvoisena, toki kapeammillakin asetuksilla FoV ylittää vielä muut markkinoilla olevat kuluttajille hinnoitellut vaihtoehdot.
 
Pimaxin aikaisemmat headsetit ovat saaneet kehuja kuvanlaadun suhteen myös tässä ketjussa, joten ei tarvitse pelkästään SweViveriin uskoa. SweViverin video nyt vain sattui olemaan ensimmäinen kerta, kun kuulin Pimax 8K X:stä, joten linkkasin sen tänne. Jos tämä olisi valmistajan ensimmäinen tuote niin tilanne olisi toisenlainen, mutta kun Pimaxin lähtötaso on jo ennestään markkinoiden parhaasta päästä ja parannusta tulee vielä noin paljon siihen päälle, niin vaikea tässä on kovin skeptinen olla. Tietty onhan tässä vielä vuotta jäljellä, ehkä joku toinen valmistaja vielä ehtii yllättämään (epäilen kyllä kovasti).

Noh eipä ne aiemmatkaan Pimaxit mitenkään kummoisesti ole lyöneet läpi. Harva kunnollinen review sivusto niitä on edes benchmarkannut ja harvat testanneet ovat antaneet kovin kaksijakoisia arvosteluita. Valtaosa hypestä on just foorumitestaajia tai pieniä random youtubereita. FOV ja resoluutio ovat toki periaatteessa kivoja mutta käytännön toteutuksissa on ollut aika paljon haasteita. Aikataulut ovat venyneet jo vuodella tai kahdella ja vaikka Pimax tekisikin kaiken täydellisesti (jota se tuskin tekee) jää edelleen kysymys onko rautaa joka tota oikeasti jaksaa pyörittää. Softapuoli on ollut vähän härväämistä samoin kuin kapuloiden tilanne. Harva arvostelija noita on ykkösvalinnakseen nostanut vaikka onkin teknisellä paperilla "kärjessä".

Hands-on: Pimax's Ultrawide "8K" & "5K Plus" See Big Improvements on the Path to Launch
Pimax 5K Plus Review: A Fresh Look at Ultrawide VR
Pimax to Launch Ruggedized "8K" VR Headsets for Business This Year

 
Noissa jättireson/fovin vr-laseissa pitää muistaa (niiden vaatiman äärimmäisen tehokkaan pelikoneen lisäksi) se, että suuri osa tuosta resoluutiosta menee hukkaan; ihmissilmä näkee tarkasti vain pienen alueen. Ja jos sweet spot on onneton (kuten ilmeisesti Reverbissä), niin päätä joutuu kääntelemään ahkerasti. Ennen kuin foveated rendering ja silmänseuranta on noissa jättireson laseissa mukana, niin itse pysyn niistä kaukana. Ja 75/80 Hz kuulostaa aika vähältä, mikä ei ainakaan paranna VR-kokemusta.
 
Ilmaisista peleistä War Thunder toimii myös VR:llä, tuli jokunen matsi lenneltyä Lenovo Explorerilla ja oli ihan kiva kokemus.
Ilotikun puutteen takia jäi vain parin matsin testailuksi, pitäisiköhän sitä pistää joku tikku tilaukseen ja laittaa lentosimuja kunnon testaukseen.

WMR-laseilla WarThunderin ohjaamossa on kuin jonkun pienoismallin sisällä. Mittasuhteet ovat pielessä. Käsittääkseni monessa muussa simussa on sama homma. Silmien etäisyys tms. on simuissa väärin WMR:ää varten. Joihinkin peleihin on ympätty mukaan manuaalinen säätö, jolla nuo mittasuhteet saa oikeaksi. Yksi tällainen peli on Condor 2. Perusasetukseen pitää viilata muistaakseni pikkuisen miinusta, niin sitten on mittasuhteet ohjaamossa kunnossa.
 
Shadow Point tuli pelattua läpi Questilla viikonloppuna ja menee kyllä itsellä kärkisijoille ihan VR puzzle pelinä muutenkin. Kenttiä tietenkin voisi olla enemmän, mutta ihan hyvä kokonaisuus kuitenkin. Paljon erilaisia puzzle mekanismejä saatu ahdettua, joten toivon kyllä jatko-osaa tai DLC missä tulisi lisää kenttiä. Mekanismit ovat ehkä hieman paremmin VRään sopivia kuin esim. Talos Principlessä, mutta Talos Principlessä on aivan järkyttävä määrä pelattavaa. Tarinankerronta paljon parempaa kuin Xing:ssä, joka myös on todella hyvä VR puzzle.

Muoks. Ehkä voisi mainita vielä etten jäänyt Shadow Pointissa kertaakaan jumiin ja pelasin kaikki vapaaehtoiset (vaikeammat) puzzlet läpi, joten mikään maailman vaikein puzzlepeli ei ole kyseessä. Talos Principlen vaikeat puzzlet on paljon vaikeampia, enkä ole niitä kaikkia saanut edes ratkottua.
 
Viimeksi muokattu:
Pimax 5k + mulla.

Dcs :

Ei kyl mene fov hukkaan, 150 astetta vaakassa about normal fov asetuksella. Älytön helpottaa ku kohti laukaisun it ohjuksen hoksaa jo sivusilmällä. 170 astetta eli large ois viel parempi mutta 1070TI niin tuo normal pyörii viel paremmin eikä tarvi karsia grafiikkaa.

Laaja tarkan näön alue linsseissä ja tää laaja fov = ihan kuningas kampe simuihin.


Niin ja 90hz ja 74 hz välillä en pimaxissa koe eroa, tässä kun voi taajuuden valita 60 74 (vai oliko se ny 72) ja 90hz. Verrokkina myös CV1 rifti yhä, ei tuo 90hz ole mikään pakko. Uskoisin että 80hz on varsin ok, rift S myös sen valkkasi.
 
Viimeksi muokattu:
Pimax 5k + mulla.

Dcs :

Ei kyl mene fov hukkaan, 150 astetta vaakassa about normal fov asetuksella. Älytön helpottaa ku kohti laukaisun it ohjuksen hoksaa jo sivusilmällä. 170 astetta eli large ois viel parempi mutta 1070TI niin tuo normal pyörii viel paremmin eikä tarvi karsia grafiikkaa.

Laaja tarkan näön alue linsseissä ja tää laaja fov = ihan kuningas kampe simuihin.
Mites muuten yleisesti pelit pyörii tuolla 150 fovilla? Itsellä olis Gtx 1080 ja pelottelee huhut huonosta suorituskyvystä.
 
Mites muuten yleisesti pelit pyörii tuolla 150 fovilla? Itsellä olis Gtx 1080 ja pelottelee huhut huonosta suorituskyvystä.

DCS ny on paskimmasta päästä VR optimoinnin suhteen, melkeen mikä vaan on parempi.

Elite ainakin rullaa hyvin, kui myös IL2. Myös gorn toimii mainiosti.

En usko että 1080 on onglema, oma 1070Ti kellotettu palttiarallaa vakio 1080 tasolle, joten kyllä sillä minua paremmin alkuun pääset.
 
WMR-laseilla WarThunderin ohjaamossa on kuin jonkun pienoismallin sisällä. Mittasuhteet ovat pielessä. Käsittääkseni monessa muussa simussa on sama homma. Silmien etäisyys tms. on simuissa väärin WMR:ää varten. Joihinkin peleihin on ympätty mukaan manuaalinen säätö, jolla nuo mittasuhteet saa oikeaksi. Yksi tällainen peli on Condor 2. Perusasetukseen pitää viilata muistaakseni pikkuisen miinusta, niin sitten on mittasuhteet ohjaamossa kunnossa.

Myös DCS sisältää sama säädön. DCS nimenny IPD:si viisaudessaa sen, oikeasti world scale ois parempi. (Säätö liikuttaa virtuaalisia silmiä)
 
Tänään oli aamuyöstä tullut spostiin ilmoitus, että Pimaxit ovat lähteneet briteistä toimitukseen. 21.5 laitoin tilaukseen, yllättävän nopsaa toimintaa mielestäni, lueskellut monelta foorumilta että useampia kuukausiakin joutuneet odottelemaan.

Kotona jo DAS sekä 1kpl Viven majakka. Mielenkiinnolla odottelen että pääsee säätämään...
 
Tänään oli aamuyöstä tullut spostiin ilmoitus, että Pimaxit ovat lähteneet briteistä toimitukseen. 21.5 laitoin tilaukseen, yllättävän nopsaa toimintaa mielestäni, lueskellut monelta foorumilta että useampia kuukausiakin joutuneet odottelemaan.

Kotona jo DAS sekä 1kpl Viven majakka. Mielenkiinnolla odottelen että pääsee säätämään...

Foorumeilla tod.näköisesti huutelee ne toopet jotka ei osaa osoitetta kirjoita selkeesti. Veikkaan et aika vähemistö on nää huutelijat.

Yksi majakka skulaa hyvin, laitat vaan 2.5 metriä about korkeelle ja mielellään parin metrin päähän pelipaikasta. Johonki Etusektoriin pimaxiin nähden. (sensorit on maskin etunurkissa) , ei tarvi olla suoraan edessä.
 
Foorumeilla tod.näköisesti huutelee ne toopet jotka ei osaa osoitetta kirjoita selkeesti. Veikkaan et aika vähemistö on nää huutelijat.

Yksi majakka skulaa hyvin, laitat vaan 2.5 metriä about korkeelle ja mielellään parin metrin päähän pelipaikasta. Johonki Etusektoriin pimaxiin nähden. (sensorit on maskin etunurkissa) , ei tarvi olla suoraan edessä.

Kiitti vinkeistä :tup: Tullooki pelkästään simukäyttöön paikallaan istuen, tosin käytössä motion rig. iRacingia, DCS:ää ja Il-2 Sturmovikia. Jännä kattoa miten toimii tuon liikkeen kanssa, lukenu vähän vaihtelevaa kommenttia toimivuudesta. Kohtapa tuon näkee.
Kuukauden sisällä pääsen rakentelemaan omaa pelihuonetta/mancavea, pittää kattoa jos sitten laittais ohjaimia ja toista majakkaa tilaukseen.
 
Kiitti vinkeistä :tup: Tullooki pelkästään simukäyttöön paikallaan istuen, tosin käytössä motion rig. iRacingia, DCS:ää ja Il-2 Sturmovikia. Jännä kattoa miten toimii tuon liikkeen kanssa, lukenu vähän vaihtelevaa kommenttia toimivuudesta. Kohtapa tuon näkee.
Kuukauden sisällä pääsen rakentelemaan omaa pelihuonetta/mancavea, pittää kattoa jos sitten laittais ohjaimia ja toista majakkaa tilaukseen.

Veikkaa että liike pitää jotenkin saada veke tms , kiinnostaa kyllä. Joku 2 tai 3 dof liikealusta ois pop. Pitäs vaan suht halpa olla.
 
Veikkaa että liike pitää jotenkin saada veke tms , kiinnostaa kyllä. Joku 2 tai 3 dof liikealusta ois pop. Pitäs vaan suht halpa olla.

Täysin ongelmitta on Oculus Rift ja Samsung Odyssey toimineet tuon ProSimun t1000 3dofin kanssa. Vois äkkiseltään kuvitella että hyvin pelittää Pimaxeillaki. Ei se penkin liike loppupeleissä hirveän iso ole, edessä kaksi 100mm aktuaattoria + sivuttaisliikkeelle yksi.
 
Viimeksi muokattu:
Shadow Point tuli pelattua läpi Questilla viikonloppuna ja menee kyllä itsellä kärkisijoille ihan VR puzzle pelinä muutenkin. Kenttiä tietenkin voisi olla enemmän, mutta ihan hyvä kokonaisuus kuitenkin. Paljon erilaisia puzzle mekanismejä saatu ahdettua, joten toivon kyllä jatko-osaa tai DLC missä tulisi lisää kenttiä. Mekanismit ovat ehkä hieman paremmin VRään sopivia kuin esim. Talos Principlessä, mutta Talos Principlessä on aivan järkyttävä määrä pelattavaa. Tarinankerronta paljon parempaa kuin Xing:ssä, joka myös on todella hyvä VR puzzle.

Muoks. Ehkä voisi mainita vielä etten jäänyt Shadow Pointissa kertaakaan jumiin ja pelasin kaikki vapaaehtoiset (vaikeammat) puzzlet läpi, joten mikään maailman vaikein puzzlepeli ei ole kyseessä. Talos Principlen vaikeat puzzlet on paljon vaikeampia, enkä ole niitä kaikkia saanut edes ratkottua.

Varmaan Journey of The Godsin jälkeen hommaan myös Shadow Pointin kun siitä on sen verran hyvää tullut kuultua. Transpose on muuten minusta myös vähälle huomiolle jäänyt mutta hyvinkin pelailemisen arvoinen puzzlepeli PC:llä. Hyödyntää hyvin VR:n mahdollisuuksia.
 
Varmaan Journey of The Godsin jälkeen hommaan myös Shadow Pointin kun siitä on sen verran hyvää tullut kuultua. Transpose on muuten minusta myös vähälle huomiolle jäänyt mutta hyvinkin pelailemisen arvoinen puzzlepeli PC:llä. Hyödyntää hyvin VR:n mahdollisuuksia.
Transposea olen kokeillut mutta se tuntui ainakin alkuun aika kömpelöltä, jopa verrattuna Talos Principleen.
 
Sweviverin videoiden perusteella ite pimaxin tilasin ja oon täysin samaa mieltä kaverin kanssa. Sweviver kyllä sanoo rehellisesti jos jostain ei pidä, eikä pelkkää sokeeta hypeä ole. Softa puoli on menny ihan törkeesti eteenpäin ja iracing esim pyörii todella hyvin i5 2500k@4.3ghz / 1080ti spekseillä, muistia 8gb.

Tää fov ja resoluutio tulee pitää pimaxin pinnalla kyllä aika pitkään

Suosittelen koittaa laitetta ennenkuin lähtee huutelee jotain vuoden vanhoja arvosteluja
 
Transposea olen kokeillut mutta se tuntui ainakin alkuun aika kömpelöltä, jopa verrattuna Talos Principleen.

Millä tavalla kömpelöltä? Muistaakseni siinä tuodaan vähitellen uusia elementtejä peliin eli voi tosiaan olla että tuntuu alkuun ainakin yksinkertaiselta. Itse pidin siinä mm. perspektiivillä leikittelystä ja siitä että heittäminen oli keskeisessä osassa ongelmanratkaisussa. Lisäksi vielä omien tallennettujen tekemisten katselu sivusta, kaikki nuo on VR:ssä kiinnostavampia kuin tavallisen näytön peleissä olisivat.
 
Mietin tässä sellaista, että vaikka joku HP Reverb vaatiikin kovempaa rautaa pyörittääkseen pelejä natiiviresoluutiolla, niin eikö sen kuva ole silti osaltaan parempi kuin alemman resoluution vehkeiden, vaikka resoluution skaalaisi samalle tasolle heikompien laitteiden kanssa? Jos Reverbin tms. ruutua ajaa matalemmalla resoluutiolla, niin eikös se SDE ole siitä huolimatta yhtä vähäinen kuin natiivina? Pikselit kasvaa, mutta SDE ei.
 
Millä tavalla kömpelöltä? Muistaakseni siinä tuodaan vähitellen uusia elementtejä peliin eli voi tosiaan olla että tuntuu alkuun ainakin yksinkertaiselta. Itse pidin siinä mm. perspektiivillä leikittelystä ja siitä että heittäminen oli keskeisessä osassa ongelmanratkaisussa. Lisäksi vielä omien tallennettujen tekemisten katselu sivusta, kaikki nuo on VR:ssä kiinnostavampia kuin tavallisen näytön peleissä olisivat.
En muistaakseni ole pelannut ensimmäistä tasoa pidemmälle, eli ehkä jonkun puolen tusinaa puzzlea tms. Muistelen että liikkuminen ja muu interaktio (esim just heittelyt) olivat jotenkin kankeita. Alkupään puzzle olivat ehkä aikaavieviä verrattuna varsinaiseen haasteeseen, aikaa kului odotteluun. Voi toki olla että olin vastikään pelannut vähän hiotumpia kokonaisuuksia, niin nuo sitten korostuivat. Pitänee vielä koittaa pidemmälle pelata josko alkaisi paremmin pääsemään sisälle ja peli vauhtiin.
 
Mietin tässä sellaista, että vaikka joku HP Reverb vaatiikin kovempaa rautaa pyörittääkseen pelejä natiiviresoluutiolla, niin eikö sen kuva ole silti osaltaan parempi kuin alemman resoluution vehkeiden, vaikka resoluution skaalaisi samalle tasolle heikompien laitteiden kanssa? Jos Reverbin tms. ruutua ajaa matalemmalla resoluutiolla, niin eikös se SDE ole siitä huolimatta yhtä vähäinen kuin natiivina? Pikselit kasvaa, mutta SDE ei.

Näinhän se menee.

Muistelen jossain nähneeni laskelman, että HP Reverb 1.0 pixel densityllä kustantaa hieman alle Odyssey 1.5 PD:n määrän pikseleitä. Eli jos kone jaksaa Odysseyn 1.5x supersamplingin, pitäisi Reverb pyöriä samalla lailla natiiviresolla.
 
HTC is Now Giving Away 2 Free Months of Viveport Infinity to Rift Owners

Viveport Infinity ilmaiseksi Riftin käyttäjille kahdeksi kuukaudeksi.

Edit. Ja koska sivuja on niin hirveä selata niin laitan tähän pari tärppiä jotka ainakin itse aion pelata:
Moss, Audica, La Noire, Proze, Virtual Virtual Reality ja Pixel Ripped.

Edit2. Ei sitten ollut helpoimmasta päästä. Pitää aloittaa tuo kahden viikon kokeilu ja koodin pitäisi ilmestyä sinä aikana tuonne "redeem" kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
HTC is Now Giving Away 2 Free Months of Viveport Infinity to Rift Owners

Viveport Infinity ilmaiseksi Riftin käyttäjille kahdeksi kuukaudeksi.

Edit. Ja koska sivuja on niin hirveä selata niin laitan tähän pari tärppiä jotka ainakin itse aion pelata:
Moss, Audica, La Noire, Proze, Virtual Virtual Reality ja Pixel Ripped.

Edit2. Ei sitten ollut helpoimmasta päästä. Pitää aloittaa tuo kahden viikon kokeilu ja koodin pitäisi ilmestyä sinä aikana tuonne "redeem" kohtaan.

Noista luettelemistasi ainoastaan Proze ja Pixel Ripped kuuluvat Viveport Infinity -tilaukseen. Infinitystä löytyy silti kyllä minusta ihan hyvin muita pelaamisen arvoisia pelejä kuten esimerkiksi tuossa aiemmin mainittu Transpose, The Gallery Ep 1 & 2, Blind, A-Tech Cybernetic, I Expect You To Die, Apex Construct ja Final Assault.
 
Noista luettelemistasi ainoastaan Proze ja Pixel Ripped kuuluvat Viveport Infinity -tilaukseen. Infinitystä löytyy silti kyllä minusta ihan hyvin muita pelaamisen arvoisia pelejä kuten esimerkiksi tuossa aiemmin mainittu Transpose, The Gallery Ep 1 & 2, Blind, A-Tech Cybernetic, I Expect You To Die, Apex Construct ja Final Assault.
Huomasin vasta nyt. Ymmärsin aina että Infinityllä saisi koko kirjaston haltuunsa. Ilmeisesti jotkut pelit myyvät sen verran hyvin ettei tarvitse sitoutua tuohon Infinityyn.
 
HTC is Now Giving Away 2 Free Months of Viveport Infinity to Rift Owners

Viveport Infinity ilmaiseksi Riftin käyttäjille kahdeksi kuukaudeksi.

Edit. Ja koska sivuja on niin hirveä selata niin laitan tähän pari tärppiä jotka ainakin itse aion pelata:
Moss, Audica, La Noire, Proze, Virtual Virtual Reality ja Pixel Ripped.

Edit2. Ei sitten ollut helpoimmasta päästä. Pitää aloittaa tuo kahden viikon kokeilu ja koodin pitäisi ilmestyä sinä aikana tuonne "redeem" kohtaan.
Olenko myöhässä vai miksei koodia ilmesty?
 
Onko kenelläkään Rift S omistajalla ollut ongelmaa että kone ei tunnista Riftiä firmware päivityksen jälkeen?
 
Onko muilla ongelmaa Rift S:n kanssa (Dirt Rally, Steam) ettei rallipeleissä sijainnin reset toimi? Olisi kiva ajella, mutta ei niin että pää on jalkatilassa.:darra:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 466
Viestejä
4 497 361
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom