VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Sama tuli Youtubesta vastaan ja jonkin verran houkuttelee, mutta tuohon päälle tarvitsee vielä ne HTC:n kapulat, jotka eivät houkuttele. Parempi vaan odotella Indexiä, haavekuvissa tuohon samaan hintahaarukkaan saisi sekä käyttökelpoisen silmikon, että Knucklesit. Ehkä Pimax yrittää nyt takoa varman päälle, jos pelkää, että Valve syö kohta markkinat.
Ja majakat jos niitä ei ole ennestään. ~150€ kappale :dead:
 
Ja majakat jos niitä ei ole ennestään. ~150€ kappale :dead:
Pimaxin oma majakat+ohjaimet paketti on $300, mutta ilmeisesti tulevat vasta jouluksi. Jos pimax olisi saatavissa täydellisenä pakettina niin sen suosio nousisi. Nyt se on erittäin pätevä upgrade niille joilla on vive.

Edit: Tuo hinta onkin vain varaushinta, lopullinen hinta voi olla suurempi
 
Viimeksi muokattu:
Pimaxin oma majakat+ohjaimet paketti on $300, mutta ilmeisesti tulevat vasta jouluksi. Jos pimax olisi saatavissa täydellisenä pakettina niin sen suosio nousisi. Nyt se on erittäin pätevä upgrade niille joilla on vive.

Jos Index floppaa, niin katse saattaa kääntyä takaisin Pimaxiin. Toisaalta olen Odysseyhin ohjaimia lukuun ottamatta ihan tyytyväinen. Lisäksi johdottomus, resoluutioparannus ja isompi fov olisi aina kivoja. Alkuaikana immersiota rikkoi hieman hajujen ja tuoksujen ym. puute, mutta ne eivät ole prioriteeteissa enää yhtä korkealla.
 
Tullut tuota oculus questia seurailtua, aika kiinnostava tuote kyseessä vaikka liikoja graafisesti turha odottaa. Aikani lukenut kaikennäköistä juttua muutenkin mobile vr:stä, niin tuli tälläinenkin juttu bongattua pelien tekemisestä kyseisille laitteille.

Optimizing for 6DOF mobile VR with Google's Seurat : oculus

Edit. Tässä vielä peli matskua, ilmeisesti pyörii oculus questillakin.

 
Viimeksi muokattu:
Mukava nähdä että uusia laitteita tulee markkinoille:

Acer Reveals ‘ConceptD OJO’ 4K Windows VR Headset

+ 4K resolution
+ a detachable design
+ manual IPD adjustment included.
- WMR tracking

Acer Reveals ‘ConceptD OJO’ 4K Windows VR Headset - VRScout
Miksi WMR trakcing on miinus? Minusta on vain erinomaista saada "ilmaiset" ja välttävästi toimivat ohjaimet. Esim. Pimaxin mukana kun ei kapuloita tule... Voihan WMR:n parittaa halutessaan vaikka Viven ohjaimien kanssa:
 
Mitenkäs fov näissä uusissa, onko saatu yhtään isommaksi? Joku 140° alkuun mitä ilmeisesti valve tarjoaa olisi jo hyvä parannus, jos siedettävästi pyöris. Raudan pitää toki olla varmaan edelleen paremmasta päästä jne.
 
Mitenkäs fov näissä uusissa, onko saatu yhtään isommaksi? Joku 140° alkuun mitä ilmeisesti valve tarjoaa olisi jo hyvä parannus, jos siedettävästi pyöris. Raudan pitää toki olla varmaan edelleen paremmasta päästä jne.
Missäs tämä 140° oikein on varmistettu? Kuulostaa aika paljolta, ellei paneelin resokin sitten olisi jotain omaa luokkaansa. Valven uskoisin kuitenkin haluavan myydä laitetta muullekkin kuin 0.1% käyttäjäkunnasta jolla riittäisi tuollaisen hirviön pyörittämiseen kone.
 
Huhut Indexin suhteen kertovat 135 asteen fovista mutta varmistusta tälle ei taida olla.
 
No niin, pimax julkaisee ohjaimiin liittyen infoa pian:
Sieppaa.PNG


Valven knucles tai nuo. Hinta ratkaisee. :)



Omalla pimaxilla nyt testaillu paljon puhuttuja vääristymiä.

Ainkaan DCS ei niistä kärsi,: laajalla FOV asetuksella (170 astetta vaakassa) ainut efekti on linssien ääri reunoilla oleva "sumea" alue , oisko 2-3mm , ja sen näkeminen vaatii yrittämistä. Su-25 ohjaamon kuomun reunat ovat suoria myös eri kulmista katsottuna eli suorat linjat pysyvät suorina. (BETA ajurit käytössä)

Eli ainakin omalle naamalle sopii kiinapotta.
 
Miksi WMR trakcing on miinus? Minusta on vain erinomaista saada "ilmaiset" ja välttävästi toimivat ohjaimet. Esim. Pimaxin mukana kun ei kapuloita tule... Voihan WMR:n parittaa halutessaan vaikka Viven ohjaimien kanssa:





1.
Koska on todella ärsyttävää kun ohjaus ei aina toimi / toimii sinneppäin.

Pelaan Odysseys Plussalla In Deathia, jossa on permadeath, eli aina kuollessasi joudut aloittamaan nollasta, ja grindaamaan koko tason alusta.
(WMR Ohjaimissa siis on uudet patterit sekä pelitila on hyvin valaistu.)


Koska jatkuva kuoleminen jurppi kuin pientä oravaa, halusin nähdä olenko oikeasti surkea pelaaja.

Testailin HTC Vivellä:

Näyttö valovoimaisempi, vihut näkee paremmin pimeässä. Pelituntuma paljon parempi ja tarkempi Viven ohjaimilla: siitäkin huolimatta että nuo HTC:n vanhat ohjaimet eivät ole järjin ergonomisia ;-)

Ergonomia on O+ WMR ohjaimissa niin paljon parempi:
Joystick on niin paljon parempi kuin HTC:n touchpad, siitä on hyötyä nimenomaan In Deathissa, jossa on tärkeää pystyä liikkumaan sivusuunnassa ja väistellä nuolia.

Eilen lueskelin että mikro$oft sallii WMR laitteissa kyllä resoluution parantamisen, mutta ei salli kenekään parantaa trackingiä.
(En tietenkään enää löydä linkkiä kyseiseen artikkeliin.)


2.
Ohjaimet tulivat noiden headsettien mukana :-D

Toki voit ostaa esim Vive Pro:n tai Pimaxin ilman ohjaimia.

3.
Kyllä, toimivuus "vaihtelee", käyttäjät ilmoittavat kokevansa mm. ajoittaista driftiä.

Pääsen kokeilemaan, kun knuckles ohjaimet saadaan viimein kauppaan.
 
Viimeksi muokattu:
Valven Index ohjaimet testissä:




Kerrankin tuote ei failaa odotuksia:

"parhaat ohjaimet mitä on markkinoilla"


Kiinnostavaa nähdä mihin hintaan irtoaa kahden ohjaimen ja majakan paketti. Varsinkin kun mukaan tulee varmasti softaa, jolla voi demota uusia grip toimintoja.
 
Oisko tietoo onko mahdollista ETS2.een saada tiedostojen käpistelylläkään kameran lukitusta horisonttiin? Eli joissakin kilvanajosimuissa on "lock camera to horizon" mahdollisuus ja parantaa tuntumaa ihan pirusti VR laitteilla.
En ole ETS.ään pahemmin kaipaillut tota asetusta mutta nyt kun ajelin pientä vuoristotietä Kirkkoniemen Nordkalk louhokselle niin rupes kaipaan!
Oli meinaan tosi pöljän tuntusta kun röykkyisellä soratiellä hytti pysyy paikallaan ja vuoret heiluu niin he....isti. Tai siis koko maisema heilu.
Taas yritin etsiä tietoo enkä löytäny kun yhden Steam forumin ketjun vuodelta 2016 samasta jutusta mutta siin vastaajat ei selkeestikkään ymmärtäneet mitä kysytään.
Josko täällä olis tietoo?
 
Viimeksi muokattu:
"parhaat ohjaimet mitä on markkinoilla"
Tämä on kyllä hieno kuulla. Vielä kun Index potta olisi selkeä upgrade.
Kunnon visuaaliset pelit jäänyt käytännössä täysin välistä koska Riftin SDE.

EDIT. Tähän vielä lisättäköön kysymys, jos joku vielä lukee tän:

Onko joku huomannut vaihtaessaan paljon tarkempaan (isompi reso, fov ja parempi sde jne.), että peliaika potan kanssa olisi lisääntynyt?
 
Viimeksi muokattu:
Mukava nähdä että uusia laitteita tulee markkinoille:

Acer Reveals ‘ConceptD OJO’ 4K Windows VR Headset

+ 4K resolution
+ a detachable design
+ manual IPD adjustment included.
- WMR tracking

Acer Reveals ‘ConceptD OJO’ 4K Windows VR Headset - VRScout


Tuo manuaalinen IPD on kyllä jees. Itsellänikin on suht kapea silmienväli tyyliin Hattori Hanzo, lisänä että toinen silmä on 2-3mm sisempänä kuin toinen. Tottunut siihen että asiat ei ole aivan just kohdillaan eikä sitä huomaa session aikana vaan pelkästään aloitellessa. Onkin mielenkiintoista tsekata ottaako nuo ohjelmalliset huomioon tuon eron ja tuleekohan (koskaan) erillissäätöä silmille, nyt kun se on ilmeisesti (?) kaikissa vehkeissä symetrinen.
 
Tämä on kyllä hieno kuulla. Vielä kun Index potta olisi selkeä upgrade.
Kunnon visuaaliset pelit jäänyt käytännössä täysin välistä koska Riftin SDE.

EDIT. Tähän vielä lisättäköön kysymys, jos joku vielä lukee tän:

Onko joku huomannut vaihtaessaan paljon tarkempaan (isompi reso, fov ja parempi sde jne.), että peliaika potan kanssa olisi lisääntynyt?


Voin sanoa vain dcs ja yleensäkin simukäytössä :

Itsellä oli ekaksi rift CV 1 pari vuotta, sen kans turhautui dcs sarjassa siihen että maa maaleista tai pienistä mittareista ei saa selvää ilman kikkailua.

Sitten tuli odyssey, fov ehkä karvan laajempi mutta tarkempi paneeli teki jo pelaamisesta mukavampaa mutta tarkkuutta hukattiin pentile paneeliin. Pahin onglema oli surkeat linssit ocun jälkeen. Tarkan näön alue liian pieni, päätä sai käännellä enempi.

Sitten pimax 5K+ = loistava laite kun ei enää ole olo kuin sokealla. Melko lähellä 1440p monitoria ellei samoissa :) (Edit , korjasin vertauskuvaa koska mittarit näkee paremmin ku fullhd monitorilla )
 
Viimeksi muokattu:
Onko käytännössä niin että Pimax5k+ on silmälasien käyttäjille mahdoton vaihtoehto jos ei pysty piilolinsseihin siirtymään?
 
Sitten pimax 5K+ = loistava laite kun ei enää ole olo kuin sokealla. Melko lähellä 1440p monitoria ellei samoissa :) (Edit , korjasin vertauskuvaa koska mittarit näkee paremmin ku fullhd monitorilla )

No nyt on aika kova väite... :rolleyes: Taitaa todellisuudessa vielä jokainen VR potta olla aika kaukana monitorin PPI:stä. Monitori peittää ehkä muutamia kymmeniä asteita ihmisen näkökentästä, jolla alueella tuo koko 1440p resoluutio on käytettävissä. VR kypärässä vastaava reso venytetään sitten satojen asteiden leveydelle ja PPI on jotain ihan muuta.
 
Voin sanoa vain dcs ja yleensäkin simukäytössä :

Itsellä oli ekaksi rift CV 1 pari vuotta, sen kans turhautui dcs sarjassa siihen että maa maaleista tai pienistä mittareista ei saa selvää ilman kikkailua.

Sitten tuli odyssey, fov ehkä karvan laajempi mutta tarkempi paneeli teki jo pelaamisesta mukavampaa mutta tarkkuutta hukattiin pentile paneeliin. Pahin onglema oli surkeat linssit ocun jälkeen. Tarkan näön alue liian pieni, päätä sai käännellä enempi.

Sitten pimax 5K+ = loistava laite kun ei enää ole olo kuin sokealla. Melko lähellä 1440p monitoria ellei samoissa :) (Edit , korjasin vertauskuvaa koska mittarit näkee paremmin ku fullhd monitorilla )

Aijaijai, kylläpä tekee mieli pistää Pimax tilaukseen DCS varten.... Harmittaa vain kun on 3 sensoria Oculukseen ja sen käsikapulat on hyvät kaikkeen muuhun. Puuttuikos tuosta Pimax:sta myös positional tracking, eli kääntää vain päätä muttei pysty liikkumaan?

Vähän myös huolettaa DCS:n FPS, kun Rift CV1:n pienellä resoluutiollakin Vega64 kyykkää paikoin pahasti. Jos vain se Vulkan toteutus tulisi DCS:ään tänä vuonna niin lähtisi Pimax varmaan heti tilaukseen :)
 
No nyt on aika kova väite... :rolleyes: Taitaa todellisuudessa vielä jokainen VR potta olla aika kaukana monitorin PPI:stä. Monitori peittää ehkä muutamia kymmeniä asteita ihmisen näkökentästä, jolla alueella tuo koko 1440p resoluutio on käytettävissä. VR kypärässä vastaava reso venytetään sitten satojen asteiden leveydelle ja PPI on jotain ihan muuta.

Jaa a, ehkä asiaan vaikuttaa se että laaj FOV simuissa 1:1 skaalan kanssa saa asiat näkymään isompana.

Monitorilla kun katseen zoomaa kauemmas että näkis ohjaamosta laajemmin ulos -> mittaristot tihruja.


Joo ja kyllä toki tosielämän näöstä ollaan kaukana.

MUTTA itselle tämä taso on DCS sarjaan sillä rajalla että reso ei enää harmita ja erottaa kaiken about yhtä hyvin ku entisillä 3x1080p tai viimeisellä 1440p monitori setupilla.

Resoa tasapainottaa syvyysnäkö ja todella hyvin säilyvä asennontaju. Kohteet löytyy helpommin :)
 
Aijaijai, kylläpä tekee mieli pistää Pimax tilaukseen DCS varten.... Harmittaa vain kun on 3 sensoria Oculukseen ja sen käsikapulat on hyvät kaikkeen muuhun. Puuttuikos tuosta Pimax:sta myös positional tracking, eli kääntää vain päätä muttei pysty liikkumaan?

Vähän myös huolettaa DCS:n FPS, kun Rift CV1:n pienellä resoluutiollakin Vega64 kyykkää paikoin pahasti. Jos vain se Vulkan toteutus tulisi DCS:ään tänä vuonna niin lähtisi Pimax varmaan heti tilaukseen :)


Mulla 1070TI ja Dcs pyörii about samalla lailla ku riftillä samoilla asetuksilla. PD tarvii vähämmä ku riftillä mikä tasaa eroa.

Yksi majakka vaikka ebaystä tai jimsilltä niin sulla on 6dof heti.
'
Suosittelen DCS sarjaan, etenkin jos IPD sulla on jotain 67-70 alueelta, pimaxilla tuntuu kapealla IPD olevilla ihmisillä olevan enempi ongelmia saada kuva kohdilleen. Vaikea sanoa ku itsellä ei ongelmia (IPD 68) eikä vaimolla jolla IPD 65mm . Taitaa olla nykyään lastentaudit korjattu.

Ja Pimax ei tykkää oikein raadoista, eli Nvidia ois hyvä olla (DCS tuntuu muutenkin olevan Nvidiaa suosiva simu)


DCS Vulkan tukea tuski tulee vuosiin, lähinnä joku parannus maastonpiirto rutiineihin jolla wags (höpösetä) lupaili 50% parannusta.

Mutta DCS sarjassa varmaa on vain pettymykset :D



-EDIT- Bonus: Pimaxilla jostain syystä jopa 30fps menee vielä kivasti, smart smoothing päällä itsellä. paraller projections OFF (SYÖ tehoa) , tosin ilman PP ei toimi zoom kunnolla mutta en ole sitä tällä kypärällä kaivannu.

72hz tilaa kokeilin mutta en huomannu eroa 90hz tilaan. Normal FOV (150 vaakassa) sopiva (170 menee eli large mutta vaatii detailin tiputusta eikä ero ole iso).

Riftillä ja odyseyllä tahto olla että piti päästä sen 45 yli tai homma ei pelittänyt nätisti.

Ero etenkin RIFTIIN on älytön PImaxilla, molemmat ku on pöydällä ni helppo testailla vuoron perään:

PImax - vaihto riftiin = helvetti mikä WC paperi rulla efekti, kiikarit jossa hyttysverkkoa :D Tässä mun ja vaimon plus mun veljen fiilikset.
 
Sait ylipuhuttua. Meni Pimax 5k XR tilaukseen! Rifti voi mennä vaikka siskonpojalle :)
 
Sait ylipuhuttua. Meni Pimax 5k XR tilaukseen! Rifti voi mennä vaikka siskonpojalle :)

XR voi sit olla vähä siinä ja siinä , se kun on oled paneelilla niin toki musta ja värit parempi MUTTA pentile paneeli. Eli SDE tarkkuus jne voi kärsiä. Ite tähän 5K + ollu tyytyväinen , beta ajurit käytössä.

Valven index on kapeampi fov (135 huhu) ja reso jotain vive pro luokkaa.

Mutta itse ohjaimet käy myös pikselimaksiin.

Itsellä joko pimaxin ohjaimet tai sitten nuo knucklet ostoslistalla. Majakat on jo , kiitos jimms. 149e about kpl sis postit.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa a, ehkä asiaan vaikuttaa se että laaj FOV simuissa 1:1 skaalan kanssa saa asiat näkymään isompana.

Monitorilla kun katseen zoomaa kauemmas että näkis ohjaamosta laajemmin ulos -> mittaristot tihruja.


Joo ja kyllä toki tosielämän näöstä ollaan kaukana.

MUTTA itselle tämä taso on DCS sarjaan sillä rajalla että reso ei enää harmita ja erottaa kaiken about yhtä hyvin ku entisillä 3x1080p tai viimeisellä 1440p monitori setupilla.

Resoa tasapainottaa syvyysnäkö ja todella hyvin säilyvä asennontaju. Kohteet löytyy helpommin :)

Kuinka hyvin erottaa kauempana horisontissa lentävien koneiden mallin ja suunnan? Mittarit on mielestäni jo Odysseyksella luettavissa niissä peleissä mitä pelannut olen, mutta kaukana olevat kohteet on epämääräisempiä suttuja kuin vanhoina alhaisen resoluution aikoina.
 
XR voi sit olla vähä siinä ja siinä , se kun on oled paneelilla niin toki musta ja värit parempi MUTTA pentile paneeli. Eli SDE tarkkuus jne voi kärsiä. Ite tähän 5K + ollu tyytyväinen , beta ajurit käytössä.

Valven index on kapeampi fov (135 huhu) ja reso jotain vive pro luokkaa.

Mutta itse ohjaimet käy myös pikselimaksiin.

Itsellä joko pimaxin ohjaimet tai sitten nuo knucklet ostoslistalla. Majakat on jo , kiitos jimms. 149e about kpl sis postit.

XR on varmaan parempi ainakin pimeämmissä maisemissa kuten Elitessä, mutta päiväajoissa tai lentelyissä saattaa se perus 5K+ viedä karvan mitalla voiton paremmilla välipikseleillään tms.
 
Kuinka hyvin erottaa kauempana horisontissa lentävien koneiden mallin ja suunnan? Mittarit on mielestäni jo Odysseyksella luettavissa niissä peleissä mitä pelannut olen, mutta kaukana olevat kohteet on epämääräisempiä suttuja kuin vanhoina alhaisen resoluution aikoina.
Nimenomaan kauempana olevat asiat on vihdoin selkeitä, eroa jopa tuohon omistamaani perus odysseyhyn on. Luulen että alipikseli rakenne auttaa.

Maisemat on tosi hyvät, sde lähes olematon niin sekin vaikuttaa.

Mutta nyt näkee kyllä missä tankit huristaa ja rekan ja shilkan erottaa jo enne ku on päällä. Ei toki täydellinen vieläkään mutta esim kentillä kiitotiellä näkee jo mitä koneita kauempana rullaa. Jne

PD 1.2 DCS ja pitool 1 , ei msaa. Msaa ja PD 1.0 on vähemmän sahalaitaa mutta ei ihan niin skarppi. PD 1.2 pyörii vielä vähä paremmin niin nyt elän pätsiin asti ilman AA suodatusta.

EDIT: varoituksen sana. Pimax on pioneeri vehe laajan fovin ja kulmassa olevien paneelien takia.

Joten ajurit parantaa koko ajan juoksua mutta yhä pitää hieman pioneeri henkeä olla. Modularine rakenne luo uskoa myös päivityksiin , esim linssit lähtee irti tosi helposti
 
Voiko steamvr nappia mäpätä wmr-vehkeissä johonkin muuhun kuin tatin painallukseen?

Joissakin peleissä tuo ikävästi kaksoismapattu juoksuun. Useimmassa on onneksi autosprintti, mutta sitä tattia tulee painettua muutenkin vahingossa ja se rikkoo pelifiilikset ja immersion.
 
Mitäs helkkaria? Oma PSVR lopetti viikonloppuna youtuben vr180-videoiden näyttämisen stereoskooppisena, näkyy vain flattina tavallisten tapaan. Kaikki pelit, 360-videot ja muut 3d-sovellukset toimii kuitenkin normaalisti. Asensin Youtuben uudellen, töpselit vedetty hetkeksi seinästä jne, ei vain mikään tunnu auttavan. Kellään vastaavaa vikaa ilmaantunut?
 
Mitäs helkkaria? Oma PSVR lopetti viikonloppuna youtuben vr180-videoiden näyttämisen stereoskooppisena, näkyy vain flattina tavallisten tapaan. Kaikki pelit, 360-videot ja muut 3d-sovellukset toimii kuitenkin normaalisti. Asensin Youtuben uudellen, töpselit vedetty hetkeksi seinästä jne, ei vain mikään tunnu auttavan. Kellään vastaavaa vikaa ilmaantunut?
Joo, sama vika on myös PC:n Youtube VR playerissä eli VR180 videot ei toistu 180 videoina vaan tavallisena 2d videona.
 
Joo, sama vika on myös PC:n Youtube VR playerissä eli VR180 videot ei toistu 180 videoina vaan tavallisena 2d videona.

Aha ok, ilmeisesti sitten Youtuben päässä ongelma. Pleikan Youtube-sovellus ei ainakaan ole päivittynyt. Viikolla toimi vielä ok, mutta viikonloppuna ei. En löytänyt googlen supporteista keskustelua aiheesta, toivottavasti ongelma kuitenkin tiedossa. Ei muuten kovasti haittaisi, muuta pöydällä polttelee pakasta revitty Insta360 Evo 3D-kamera
 
Huomenna klo 18 (10 am Pacific) pitäisi olla Facebook F8 tilaisuuden ensimmäisen päivän keynote, missä arvellaan tulevan uusien laitteiden julkistuksia. Kannattaa tehdä popparit valmiiksi ja olla ennakkoon kirjautuneena Oculuksen kauppaan, jos vaikka se Quest putkahtaisi tilattavaksi.
 
Huomenna klo 18 (10 am Pacific) pitäisi olla Facebook F8 tilaisuuden ensimmäisen päivän keynote, missä arvellaan tulevan uusien laitteiden julkistuksia. Kannattaa tehdä popparit valmiiksi ja olla ennakkoon kirjautuneena Oculuksen kauppaan, jos vaikka se Quest putkahtaisi tilattavaksi.
Tekisi mieli ostaa Quest ja Index mutta vähän liikaa söisi lompakosta. Toisaalta jos myisi tämän Riftin niin saisi vähän kompensoitua Questin hinnasta.
 
Indexin julkkarista mitään lisätietoja?
 
Saa nähdä miten nykyisen Riftin jälleenmyyntiarvolle käy, kun massat saa sen S version käsiinsä...

Index jää melkein heti pois mietinnöistä jos maksaa yli 500-600e ja ei sisällä tarpeeksi uutuuksia. Reso, fov tai ne ohjaimet ei ole niitä ainakaan itselle. Tällä hetkellä isojen julkaisijoiden sisältöä puuttuu edelleen liikaa PC-puolella. Ei-simuttajalle Valven pari peliä ei tule mitenkään riittämään, jotta voisi hyväksyä näiden kalliimpien "päivitysten" ostamista täydellä hinnalla. Oculuksen PC-tarjonta uutuuksien osalta alkaa vähenemään ja ne loput voi vielä pelata Riftillä.

Quest tulee kyllä varmuudella hommattua asap, koska nykyistä Oculus Go:ta tulee edelleen käytettyä aika paljon juuri sen pick and use anywhere -periaatteen takia. Uusiutuvan tarjonnankin luulisi olevan taattua ainakin parisen vuotta Facebookin rahoilla ja/tai mahdollisen kehittäjien kiinnostuksen takia, jos laitetteen käyttäjäkunta pomppaa PC:n ohi. Lisäksi tuo vakioympäristö helpottaa kehitystä merkittävästi, koska on melkein suoraan verrattavissa PSVR kehitykseen. Ei ole miljoonaa mm. hw/sw-setuppia, ohjainta, resoluutiota tuettavana. Peli tulee toimimaan kaikilla samalla tavalla.
 
Huomenna klo 18 (10 am Pacific) pitäisi olla Facebook F8 tilaisuuden ensimmäisen päivän keynote, missä arvellaan tulevan uusien laitteiden julkistuksia. Kannattaa tehdä popparit valmiiksi ja olla ennakkoon kirjautuneena Oculuksen kauppaan, jos vaikka se Quest putkahtaisi tilattavaksi.
Pieni fiba kellonaikojen konversiossa, tuo onkin vasta klo 20 illalla tänään. Kerkee hakemaan juhlakaljatkin kaupasta :kippis:
 
Voiko steamvr nappia mäpätä wmr-vehkeissä johonkin muuhun kuin tatin painallukseen?

Joissakin peleissä tuo ikävästi kaksoismapattu juoksuun. Useimmassa on onneksi autosprintti, mutta sitä tattia tulee painettua muutenkin vahingossa ja se rikkoo pelifiilikset ja immersion.
Vastaan itselleni:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\SteamVR\resources\config kansiosta tarvitsee editoida vrcompositor_actions.json tiedostoa niin, että toggleDashboard on arvossa optional mandatoryn sijasta.

Sen jälkeen voi itse editoida steamvr overlayn toiseen näppäin(komboon) tai ladata valmiin mappayksen.

Itse latasin sellaisen jossa tuplaklikkaus menunapilla avaa ja sulkee overlayn.

Kylläpä elämä parani merkittävästi sen seurauksena :D
 
Tuolla jotain ensituntumia Indexistä:



edit: Norman vertaa 7 min 39 s kohdasta eteenpäin kuvaa HP Reverbiin ja Vive Prohon. Indexin kuva ei hänen mielestään ole merkittävä parannus aikaisempaan, ja sanoo Reverbin olevan edelleen se terävintä kuvaa tarjoava headset. Indexin vähäistä SDE:tä hän kuitenkin kehuu.

Pienehköksi pettymykseksi tämän voisi luokitella, ainakin kun hintaa katsoo.

edit2: Ohjaimet vaikuttavat todella hyviltä: ne seuraavat jatkuvasti sormien asentoa (kyseessä ei siis ole pelkästään on/off-tyyppinen kosketuksen tunnistus) ja kalibroivat itsensä automaattisesti uudelleen, kun esim. käyttäjä vaihtuu.

edit3: Äänenlaatua kehuu, liitäntä myös omille kuulokkeille löytyy. Etuosan "modi-slotti" mielenkiintoinen feature.
 
Viimeksi muokattu:
Huomioitavaa, että koko paketissa on kuitenkin kaksi base sationia sitten mukana.
Toki kallista silti.

Juu lähinnä tuo tuli listattua erikseen, kun aika moni simuttaja kuvitteli ennakkoon ostavansa headsetin + yhden stationin. Ei näytä olevan mitään järkeä moisessa ideassa nyt :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 403
Viestejä
4 494 522
Jäsenet
74 205
Uusin jäsen
tuhkaluukku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom