VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Itse kyllä ajattelin ostaa PC Riftin rinnalle. Minusta ne täydentää hyvin toisiaan, eli PC:llä voi pelata niitä tehoa vaativia pelejä ja Questin voi ottaa vaikka saunailtaan tai työreissuun mukaan. Ja onhan se toki kätevää että VR iltamissakin voi pelata Beat Saberia kaksi henkilöä yhtä aikaa.

Siihen liittyen kiinnostaisikin mahtaakohan olla jotain monen pelaajan partypelejä missä niillä vois pelata yhdessä.

Se myös olisi hyvä tietää että jos esim tuon Beat Saberin on jo ostanut Oculus storessa niin voikohan sitä pelata myös Questillä vai täytyykö ostaa uudestaan? Ja jos mennään samalla lisenssillä niin voiko niillä silti pelata yhtä aikaa?
 
Kun mennään tuomitsemaan VR-peli kuvien perusteella, jätetään huomiotta täysin tämän lajin erityspiirteet, jotka eivät siitä kuvasta välity. Tämä on ongelma VR:n markkinoinnissa. Laseja pitää kokeilla ennenkuin se puoli avautuu kunnolla.

Nämä autonomiset Oculukset ovat askel oikeaan suuntaan. Nyt vain lyömään näitä turuilla ja toreilla kansalaisten päihin.
 
Itsehän olen sellainen grafiikka-elitisti, että rumiin peleihin en koske. Ja ihailen jatkuvasti esim. Far Cry 5:ssä puunkantojen, lapion (kaunein lapio peleissä koskaan) ja muiden objektien tekstuureja. Riftissä on niin pieni resoluutio, että grafiikoilla ei ole NIIN suurta merkitystä kuin normipeleissä ja immersio ja hauskuus löytyvät vr:ssä vähemmälläkin ulkonäöllä. Mutta heti kunhan HP:n Reverb on tilattavissa, niin tilaukseen menee ja tulevaisuudessa pelaan Rift S:llä vain Oculuksen yksinoikeudet.
 
Mielenkiintoista keskustelua, nyt vain sormet ristiin että tarpeeksi suuri massa osaa katsoa grafiikan ohi ja sisältö lyö go ja rift s lasit läpi.

Jos sisältöä tuotetaan raudan ominaisuudet huomioiden eikä tyydytä pelkkiin porttauksiin niin mahdollisuuksia on.
 
Nämä autonomiset Oculukset ovat askel oikeaan suuntaan. Nyt vain lyömään näitä turuilla ja toreilla kansalaisten päihin.
Ovat kyllä askel oikeaan suuntaan, mutta ihan päätön ratkaisu tehdä ja julkaista erilliset mobiili- ja PC-versiot samaan aikaan, kun Questiin olisi voinut laittaa USB-C-liittimen PC:tä varten. Nyt käy juuri noin, kun PortaDiFerro tuossa kirjoitti, että pitää ostaa erikseen mobiiliversio PC-version rinnalle.
 
Ovat kyllä askel oikeaan suuntaan, mutta ihan päätön ratkaisu tehdä ja julkaista erilliset mobiili- ja PC-versiot samaan aikaan, kun Questiin olisi voinut laittaa USB-C-liittimen PC:tä varten. Nyt käy juuri noin, kun PortaDiFerro tuossa kirjoitti, että pitää ostaa erikseen mobiiliversio PC-version rinnalle.
Miten se usb-c liitin auttaa mobiiliversioon? Joka tapauksessa, jos haluaisi pelata stand-alone versiota tarvitsisi eri version pelistä, vaikka laseissa olisi pass-thru usb-c:n kautta. Seuraavassa questissa tod näk pass-through löytyy koska piirisarja tulee olemaan uudempi, tuossa Snapdragon 835 ei vaan ole tukea. Ja uudempi piirisarja olisi nostanut hintaa liikaa (Oculuksen/kuluttajien mielestä).
 
Viimeksi muokattu:
Miten se usb-c liitin auttaa mobiiliversioon? Joka tapauksessa, jos haluaisi pelata stand-alone versiota tarvitsisi eri version pelistä, vaikka laseissa olisi pass-thru usb-c:n kautta. Seuraavassa questissa tod näk pass-through löytyy koska piirisarja tulee olemaan uudempi, tuossa Snapdragon 435 ei vaan ole tukea. Ja uudempi piirisarja olisi nostanut hintaa liikaa (Oculuksen/kuluttajien mielestä).
Jotenkin vaikea uskoa, että näyttöliittimen lisääminen piirilevylle olisi erityisen vaikeaa tai kallista. Kaipa se mobiilipiiri siellä sitten sotkee asiaa liikaa.
 
Jo Samppa kutosella ajetulla Gear VR:llä ihastelin välillä millaista jälkeä siitä saadaan puristettua ulos. Ajoittain tulee kokeiltua myös vanhempaa pelikantaa PC:llä kuten Daggerfallia tai Thiefiä eikä nekään palikkagrafiikoden takia susipaskoiksi ole muuttunut. Toki simulaattorit yms. jätän jatkossakin suosiolla Odysseyksellä tms. koettavaksi, kun kaikkeen ei varmasti mobiilirauta sovellu.
 
Jotenkin vaikea uskoa, että näyttöliittimen lisääminen piirilevylle olisi erityisen vaikeaa tai kallista. Kaipa se mobiilipiiri siellä sitten sotkee asiaa liikaa.
Liitinhän tuossa jo olisi, usb-c. Mutta snapdragon 835 ei tue videon sisääntuloa (suht harvinainen ominaisuus kännyköissä), joten se vaatisi oman lisäpiirin siihen ja ties mitä säätöä ajuripuolella. Eli lisää kustannuksia osien, kehityskulujen ja rautasuunnittelun muodossa.
 
Liitinhän tuossa jo olisi, usb-c. Mutta snapdragon 835 ei tue videon sisääntuloa (suht harvinainen ominaisuus kännyköissä), joten se vaatisi oman lisäpiirin siihen ja ties mitä säätöä ajuripuolella. Eli lisää kustannuksia osien, kehityskulujen ja rautasuunnittelun muodossa.
Siis tarkoitan, että ohitettaisiin koko mobiilipiiri ja ajettaisiin näyttöjä samalla tavalla kuin esim. Riftissä. En ole mikään piirien asiantuntija, niin en osaa arvioida kuinka vaikeaa tuo olisi, mutta näin maallikon näkökulmasta en näe miksi se olisi sen vaikeampaa kuin lisäsisääntulon lisääminen esim. näyttöön.
 
Siis tarkoitan, että ohitettaisiin koko mobiilipiiri ja ajettaisiin näyttöjä samalla tavalla kuin esim. Riftissä. En ole mikään piirien asiantuntija, niin en osaa arvioida kuinka vaikeaa tuo olisi, mutta näin maallikon näkökulmasta en näe miksi se olisi sen vaikeampaa kuin lisäsisääntulon lisääminen esim. näyttöön.
Meinaat että näytöissä liittimet on kolvattu suoraan paneeliin kiinni, ilman mitään signaaliprosessointia välissä?

edit. Lisänä vielä että headsetin ja ohjaimien liikkeille vaaditaan paluukanava, että tietokone osaisi päivittää kuvan. Tämän takia esim riftissä lasit on kiinni sekä hdmi että usb.
 
Viimeksi muokattu:


Jotain huomioita:
-Crossplay Questin ja Riftin välillä VAIN jos kehittäjä tätä tukee. Tarkoittaa että ei välttämättä tarvitse ostaa uudestaan Riftin pelejä Questille.
-Rift 2:sta ei tullut koska markkinat ovat liian pienet kalliille 2nd gen laitteistolle.
-Jason uskoo lähestyttävyyden olevan avain uuteen generaatioon.
 
Jotain huomioita:
-Crossplay Questin ja Riftin välillä VAIN jos kehittäjä tätä tukee. Tarkoittaa että ei välttämättä tarvitse ostaa uudestaan Riftin pelejä Questille.
Onko Crossplay tässä multiplayer molempien laitteiden välillä, samalla ostolla peli molemmille alustoille vai molemmat?
 
Grafiikalla ei ole VR:ssä samaa roolia kuin ruudulta pelatessa. Läsnäolon tunne tulee nopeasti ja se voittaa pikselimenetykset mennen tullen.

Justiinsa kattelin Diamond Cityn yli Fallout 4 VR:ssä ja harmittelin että miten kehnolta näyttää. Jossain enemmän toimintaa sisältävissä arcade-tyyppisissä peleissä grafiikat on sitten vähemmän tärkeässä osassa, vaikka tunnelmaa parantavatkin.
 
Justiinsa kattelin Diamond Cityn yli Fallout 4 VR:ssä ja harmittelin että miten kehnolta näyttää. Jossain enemmän toimintaa sisältävissä arcade-tyyppisissä peleissä grafiikat on sitten vähemmän tärkeässä osassa, vaikka tunnelmaa parantavatkin.

Pelaan PSVR+aseohjain kombolla tällä hetkellä Borderlands 2 VR:ää.Tässä grafiikka on puolestaan vahvan tyyliteltyä. Toimii.

Tuossa tulee usein jengi iholle asti, nostaa ihokarvat kirjaimellisesti kananlihalle. Only in VR. :D
 
Nyt menee mielenkiintoiseksi.
Valvelta lasit toukokuussa?
half-life ja portal:ko myös?


Hype olisi niinkuin valmis :)

Alkaa tulla jo hype-ähky, kun uusia headsettejä putkahtaa viikon välein. Aika kovat odotukset on monella tuohon Valven settiin, mutta kiusallisen vähän mitään varmaa speksiä. Joka tapauksessa ennustan HTC:lle kovia aikoja.
 
HP reverb on vahvin ehdokas itselleni, mutta eiköhän kannata odottaa valven silmikosta enemmän tietoa. Toukokuussa viimeistään saa ne, mutta tuleeko index myös myytiin silloin?
 
Onko tuota Lenovon Exploreria missää tarjouksessa tällä hetkellä? Ajosimuiluun varmaan passeli vehje, mikäli olen oikein ymmärtänyt?
 
Löytyykö foorumilta jotain toista ketjua puhtaille nyyppäkysymyksille VR:ään liittyen? Päivitin juuri kokoonpanoa ja nyt olisi 2x GTX 780ti SLI:ssä sekä 6c/12t-prossu, riittääkö tällaisessa jerkku pelaamaan esim. Hellbladea tai Serious Samia VR:ssä, vai riippuuko tuo täysin käytettävistä laseista (ja niiden resoluutiosta??)
 
Löytyykö foorumilta jotain toista ketjua puhtaille nyyppäkysymyksille VR:ään liittyen? Päivitin juuri kokoonpanoa ja nyt olisi 2x GTX 780ti SLI:ssä sekä 6c/12t-prossu, riittääkö tällaisessa jerkku pelaamaan esim. Hellbladea tai Serious Samia VR:ssä, vai riippuuko tuo täysin käytettävistä laseista (ja niiden resoluutiosta??)

Prossun puolesta varmaankin kyllä, vaikkei nyt olekaan tietoa mikä prossu on kyseessä. SLI ei muistaakseni tainnut oikein toimia kunnolla VR:n kanssa, jos nyt muistan oikein mitä isot pojat on puhuneet.
Saattaa joitua kulkemaan näytönohjainkaupan kautta. Riippuu myös siitä mitkä lasit laittaa, uudemmat vaatii kovempaa rautaa koska isompi resoluutio. Perus Oculus Rift taitaa olla kevyin laitteistovaatimuksiltaan.
 
Täällä paikalliset nettifoorumit on täynnä Oculus Rift Development Kittejä (tarkemmin DK2), hintaluokassa 120-150e, onko noissa jotain erikoista noihin retail-versioihin nähden vai uupuuko noista vaan nuo langattomat ohjaimet?

(niin ja se prossu on i7-3930k @ 4.5GHz)
 
Löytyykö foorumilta jotain toista ketjua puhtaille nyyppäkysymyksille VR:ään liittyen? Päivitin juuri kokoonpanoa ja nyt olisi 2x GTX 780ti SLI:ssä sekä 6c/12t-prossu, riittääkö tällaisessa jerkku pelaamaan esim. Hellbladea tai Serious Samia VR:ssä, vai riippuuko tuo täysin käytettävistä laseista (ja niiden resoluutiosta??)
Aja ensin Steam vr performance test. Jos ei tule täysiä pisteitä(11), niin uutta näyttistä alle..
 
Täällä paikalliset nettifoorumit on täynnä Oculus Rift Development Kittejä (tarkemmin DK2), hintaluokassa 120-150e, onko noissa jotain erikoista noihin retail-versioihin nähden vai uupuuko noista vaan nuo langattomat ohjaimet?

(niin ja se prossu on i7-3930k @ 4.5GHz)
DK2 on nimensä mukaisesti development kit 2, ei se ole tarkoitettu kuluttajakäyttöön. Se ei tue käsiohjaimia. Eroja löytyy tarkemmin googlesta, esimerkiksi
https://www.quora.com/Oculus-Rift-what-are-the-differences-between-DK2-and-CV1
 
Ok, eli eroja on myös resossa ja ergonomiassa.

Tuosta Steam VR-benchmarkista tuli tulokseksi 7.6, ja "koneesi on riittävä VR-pelaamiseen" -leima jo pelkällä yhdellä 780Ti:llä. Tosin, ainakin tuo Nvidian oma VR SLI vaatisi vähintään 9-sarjalaisen kortin ja perinteinen SLI lisää ilmeisesti viivettä niin paljon että ilmeisesti ei (vielä) kannata ostaa mitään 400 euron kakkuloita, ainakaan ilman täyttä kokeilu- ja palautusoikeutta.
 
DK2 headsetin träkätty alue on todella pieni. Sopii korkeintaan välttävästi johonkin simulaattoreihin, missä pää ei hirveästi liiku. Niissä taas alhainen resoluutio voi olla ärsyttävä. Plussana toki DK2:en pyörittämiseen riittää yksikin 780ti. Tuki peleissä on sitten toinen juttu, kai se vielä jossain toimii...
 
Löytyykö foorumilta jotain toista ketjua puhtaille nyyppäkysymyksille VR:ään liittyen? Päivitin juuri kokoonpanoa ja nyt olisi 2x GTX 780ti SLI:ssä sekä 6c/12t-prossu, riittääkö tällaisessa jerkku pelaamaan esim. Hellbladea tai Serious Samia VR:ssä, vai riippuuko tuo täysin käytettävistä laseista (ja niiden resoluutiosta??)
Jerkku varmaan riittäisi, mutta aika harva VR peli tukee SLItä. SS mainituista jopa tukee, mutta ei se kaksinen peli ole (imo).
Itellä oli SLI, ja ihan vain muutama vr peli sitä tuki.
 
Ei kannata välttämättä ostaa mitään tällä hetkellä. DK1-2 on jo virallisesti tuen ulkopuolella, vaikka saattaakin toimia vielä. Rift S, Quest, Valven index yms. tarkoittaa, että kiertoon lähtee käytettyjä settejä halvalla ja vanhemmille kaupoissa oleville tulee hinnanpudotuksia.

Tuolla on monessa paikkaa spekulointia, että tuo Valven headsetti tukisi itsessään optionaalisesti jonkinlaista muuta 6dof seurantaa eli mm. simuttajat selviäisivät ilman majakoiden ja ohjaimien ostoa.
 
Aika mielenkiintoinen vuosi on tulossa, vihdoin.

Valven headsetistä ei tiedetä oikein mitään ja spekulointi on mennyt aika hulluksi. Osa odotuksista on melko hurjia. Jos edes osa noista toteutuu, niin mitenköhän kallis tuo Valve Index tulee olemaan?

HTC Vive pro maksaa 1200 euroa ja pelkästään 2 beaconia ja 2 ohjainta on 600 euroa HTC kaupassa. Index käyttää siis majakoita (?) ja headsetin oletetaan olevan esim resoluutioltaan yksi korkeimmista. 2000 euroa koko setistä? Jos HP Reverb tulee vaatimaan GTX 2080 näytönohjaimen (800 euroa) ja Index vaatii saman, niin siitä tulee aika harvojen herkkua?

Oculuksen ratkaisu pudottaa virkistystajuutta, jolloin tehovaatimukset pysyvät samoina ja samojen pelien julkaiseminen Questille ja Rift S ekosysteemiin todennäköisesti laajentaa laitekantaa aika merkittävästi. Ehkä isommat pelitalot kiinnostuvat VR peleistä ja niitä AAA pelejä alkaa tulemaan enemmän tarjolle? Tästähän oculus vähän vihjaili.

Mielenkiintoinen vuosi :)
 
Index käyttää siis majakoita (?) ja headsetin oletetaan olevan esim resoluutioltaan yksi korkeimmista. :)

Tuo oli aavistuksen hämäävä kohta tuossa videossa, jamppa toteaa siinä että Indexissä on "kaksi linssiä ja tätentuskin inside outtia" mutta kun kuvaa katsoo niin siinähän näyttää olevan (ainakin) neljä? Onko tuolle "2 linssisyydelle" mitään muuta vahvistusta?
 
Höpöhöpö, ei Valve nyt niin kujalla voi olla että julkaisisi jonkun 2k€ maksavan headsetin. Ei semmoinen julkaisu tuo nicheä VR sceneä yhtään lähemmäs massoja.
 
Täytyy kyllä sanoa vielä, että olen erittäin pettynyt jos taas julkaistaan yhdet uudet ylihintaiset VR kakkulat. Mielestäni jo Oculus kusi alkuperäisen julkaisunsa Riftin kanssa asettamalla hypeahneuksissaan liian kovan hinnan. Todella moni jätti ne lasit silloin itseni mukaan lukien kauppaan, kun hintaa oli 300€ odotettua enemmän. VR:llä oli siinä uutuuden hypessä täysi mahdollisuus lyödä kerralla läpi, kun olisi vaan myyty sitä Riftiä tuolla 399€ hinnalla. 1-2 vuotta siitä alkoi jo höpinät VR:n kuolemasta, kun ei ne 700€ lasit yllättäen myyneetkään joka jannulle.
 
Kyllä ite mieltäisin nämä valven omat lasit ennemmin alustana peleille kuin että olisi pääasiallinen tulonlähde. Pienellä katteella ja suurella volyymillä kuin että saataisiin viimeiset eurot revittyä pelaajilta.
 
Tuo oli aavistuksen hämäävä kohta tuossa videossa, jamppa toteaa siinä että Indexissä on "kaksi linssiä ja tätentuskin inside outtia" mutta kun kuvaa katsoo niin siinähän näyttää olevan (ainakin) neljä? Onko tuolle "2 linssisyydelle" mitään muuta vahvistusta?
Lighthouse noin niinku teknisesti on inside-out (hmd:n sensorit kuvaa majakoiden lasereita). Se tuossa Indexissä on ja kuusi sensoria näkyy kuvassa. Majakaton inside-out träkkäys tuossa taasen ei ole. Kaksi "oikeaa" kameraa näkyy kuvassa, passthruta/sormiträkkäystä varten.

edit. olihan niitä lighthousen sensoreita enemmänkin kuin tuo kuusi tuossa teaserikuvassa.
 
Viimeksi muokattu:
Aika mielenkiintoinen vuosi on tulossa, vihdoin.

Valven headsetistä ei tiedetä oikein mitään ja spekulointi on mennyt aika hulluksi. Osa odotuksista on melko hurjia. Jos edes osa noista toteutuu, niin mitenköhän kallis tuo Valve Index tulee olemaan?

HTC Vive pro maksaa 1200 euroa ja pelkästään 2 beaconia ja 2 ohjainta on 600 euroa HTC kaupassa. Index käyttää siis majakoita (?) ja headsetin oletetaan olevan esim resoluutioltaan yksi korkeimmista. 2000 euroa koko setistä? Jos HP Reverb tulee vaatimaan GTX 2080 näytönohjaimen (800 euroa) ja Index vaatii saman, niin siitä tulee aika harvojen herkkua?

Oculuksen ratkaisu pudottaa virkistystajuutta, jolloin tehovaatimukset pysyvät samoina ja samojen pelien julkaiseminen Questille ja Rift S ekosysteemiin todennäköisesti laajentaa laitekantaa aika merkittävästi. Ehkä isommat pelitalot kiinnostuvat VR peleistä ja niitä AAA pelejä alkaa tulemaan enemmän tarjolle? Tästähän oculus vähän vihjaili.

Mielenkiintoinen vuosi :)
Hääääääääh?? HTC nyt voi pyytää mitä ikinä pyytääkään. Eiköhän Index tule olemaan joku 500-800e paketti sisältäen, kaksi Lighthouse 2.0 versiota ja knuckle käsiohjaimet. Kypärä luultavammin 130> FOV ja resoluutio parempi kuin Vive Pro:ssa. HTC voisi muutenkin kuolla pois. Ainut syy miksi Valve otti sen kumppaniksi oli, että heillä oli kohtuullisen nopeat resurssit saada kypärä ulos. Nyt HTC:llä ei tee mitään.
 
Lighthouse noin niinku teknisesti on inside-out (hmd:n sensorit kuvaa majakoiden lasereita). Se tuossa Indexissä on ja kuusi sensoria näkyy kuvassa. Majakaton inside-out träkkäys tuossa taasen ei ole. Kaksi "oikeaa" kameraa näkyy kuvassa, passthruta/sormiträkkäystä varten.

Hjau, katsoin väärin tuosta tummemmasta kuvasta että siinä näkyisi neljä linssiä mutta se onkin vaan tuon etulevyn reuna..

D23fINiX0AI4E-4.jpg
 
Täytyy kyllä sanoa vielä, että olen erittäin pettynyt jos taas julkaistaan yhdet uudet ylihintaiset VR kakkulat. Mielestäni jo Oculus kusi alkuperäisen julkaisunsa Riftin kanssa asettamalla hypeahneuksissaan liian kovan hinnan. Todella moni jätti ne lasit silloin itseni mukaan lukien kauppaan, kun hintaa oli 300€ odotettua enemmän. VR:llä oli siinä uutuuden hypessä täysi mahdollisuus lyödä kerralla läpi, kun olisi vaan myyty sitä Riftiä tuolla 399€ hinnalla. 1-2 vuotta siitä alkoi jo höpinät VR:n kuolemasta, kun ei ne 700€ lasit yllättäen myyneetkään joka jannulle.

Eipä siinä ahneudesta ollut kyse vaan kalliista tekniikasta ja Palmerin ylioptimisista arvioista. Mielestäni joku tuosta taisi mainita jotain viimeksi, kun se joku Oculus/Facebook -kirja julkaistiin, että tappiolla myivät niitä ekojakin, kun ei ollut mitään rautamarkkinoiden suhteita tms. Valven SteamVR tekniikan osalta se oli vieläkin kalliimpaa ja on kai vieläkin, kun kaikki kuluttajamarkkinoihin keskittyvät valmistajat ohittivat sen vaikka Valve tarjosi ilmaiseksi.

Tämä tilannehan on hiukan koomista edelleen 2-3v jälkeen, kun osa huutelee jatkuvasti isompien resojen ja muiden perään vaikka nykyisetkin vanhat laitteet ovat edelleen liian tehosyöppöjä suhteessa rautaan massan seassa. Tähän päälle se, ettei OpenXR ole vieläkään valmista, niin isompia pelintekijöitä ei kiinnosta hirveästi tämä sillisalaatti.

Saa nyt nähdä onko tuo Valven setti taas joku tonnin kokonaisuus ja minimivaatimukset nousevat. Pelkät SteamVR 2 majakat veroineen ovat 150-200e, jos eivät halua tappiolla myydä. Vaikea myös uskoa, että ne Knuckles ohjaimet olisi alle 150-200e. Loppuun se headsetti, joka tuskin on alle 300-500e, jos se sisältää uutta, ennennäkemätöntä tekniikkaa ja muuta :P
 
Aprillipäivänä on vaikea ottaa mitään tosissaan, mutta mahdollisesti Valve Index käyttäisi saman resoluution näyttöjä kuin Vive Pro (1440×1600 per silmä):

Report: Valve Index Dev Video Apparently Reveals Render Resolution And Refresh Rate - UploadVR

Tämä olisi sinänsä uskottavaa, koska näytönohjainten tehot ei riitä noihin superpaneleihin. Vähän pettymys kyllä jos tuo on totta. Vive Pro resoluutio, uusi optiikka, knuckles ohjaimet ja kaksi lighthouse beaconia, 800 euroa? 1200 euroa (vive pro)? Hemmetti, eihän tätä jännitystä kestä :D
 
Tosi mielenkiintoista nähdä että highendimpääkin VR-kalustoa on nyt monesta suunnasta tulossa!
 
Miten noiden Oculus exclusive -pelien pelaaminen käytännössä sujuu wmr-headseteillä? Vaatii ilmeisesti Reviven. Onko suorituskyvyn kanssa mitään ongelmia? Voisi jättää tuon Rift S:n kokonaan välistä, mutta Oculuksen yksinoikeudet kiinnostaa.
 
Sanokaas mitkä on "must have" Oculus excluja? @Dargol
Niitä demoja ei tarvi mainita. Itellä on 50€ lahjis vielä käyttämättä sinne storeen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 365
Viestejä
4 493 078
Jäsenet
74 195
Uusin jäsen
J2323

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom