Rift S:n kohdalla on hyvä muistaa että...
- Se on pelkkä iteratiivinen korvaaja Riftille, ei uusi generaatio. Nykyiset Riftien omistajat eivät kuulu kohdeyleisöön, vaan ihmiset joilla ei ole mitään laseja. En tiedä onko täysin osuva analogia mutta periaatteessa PlayStation 3 --> PlayStation 3 Slim on tämän päivityksen punainen lanka.
- Hz määrät tiputettiin 10:llä koska minimispeksit haluttiin pitää samana. Tämä on tosiaan korvaaja, mikään ei muutu speksivaatimusten suhteen. 90 -> 80 eroa ei silmin varmastikaan näe (revikat vahvistaa tämän).
- Vaikka laite vaikuttaa monin tavoin WMR-vastineelta, kannattaa huomioida että S:n tracking on mitä ilmeisimmin merkittävästi kaikkia WMR-laitteita edellä. HP:n vastineessa on 2 kameraa, S:ssä on 5. Se näkyy takuulla pelatessa. Lisäksi Oculus Platform on huomattavasti kypsempi ja Touchit ovat eri luokkaa WMR-kapuloiden kanssa. Myös hinta on selkeästi HP:ta pienempi.
Eli ei enää USB-ongelmia, ei enää glare-ongelmia, ei enää vuodessa hajoavia ääniratkaisuja, ei enää yhtä selkeää SDE:tä. Suht. arvattava ja toivottu päivitys oli. Henkilökohtaisesti olen iloinen että Oculus pyörsi sanansa ja teki meille tällaisen väli-askeleen, kun kyllä tuota on paljon helpompi suositella ei-niin-kokeneille-ATK-ihmisille kuin Riftejä.
Nate Mitchell sanoi että hinta saattaa tippua joskus tulevaisuudessa.
TLDR; tämä ei ole Rift 2 eikä myöskään korvaaja sille.