VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Tuo HMD:n audiopuoli on vähän makuasia. Itse tykkään siitä että voi käyttää haluamiaan kuulokkeita eikä ole pakotettu käyttämään kiinteästi HMD:hen pultattuja lerppuja, joita ei voi vaihtaa helposti jos hajoavat. Koss Porta Pro:t on toimineet hyvin yhteen PSVR:n sekä Dell WMR:n kanssa. Mahtuvat molemmissa hyvin pääpannan alle. Eli ensin kuulokkeet päähän ja sitten HMD, jolloin kuulokkeita ei tarvitse poistaa päästä jos tulee tarve kuikkia reaalimaailmaan.

Noh, ainakin Riftissä nuo lerput on ruuvilla kiinni ja lähtee kyllä helposti pois eli näihin ei varsinaisesti pakoteta. Mielellään noita kuitenkin käyttää koska äänenlaatu on yllättävän hyvä.
 
Kyllä noita HMD:n kiinteitä kuulokkeita oppii arvostamaan, kun pelaa 4-5 hengen voimin Beat Saberia muutaman tunnin. Kahdennnenkymmenenviiden kerran jälkeen saattaisi joku pelaaja jo hermostua ylimääräiseen asetteluun. Ainakin Odyssey+:ssa tuo HMD:n vaihto toiselle kestää n. 10-15 sekuntia. Tietysti paras ratkaisu olisi modulaarinen rakenne.
 
Tota mega packia juuri ajattelinkin noiden pelien takia ja ilmeisesti ainakin jotkut pelit voi pelata ainakin alkuun ihan perus ohjaimella?
Eli tarkoitus olisi vaan päästä alkuun ja ajaa tämä homma sisään toivottavasti myös hallitukselle
Pc rauta ei ole ongelma kai kun omasta koneesta löytyy 8700k@4.8+1080ti
Mutta hallitukselta olen saanut omaan käyttöön vaan tälläisen Vaatehuoneen nurkan mihin nippa Nappa olen saanut rojut mahtumaan.
Sen takia noi pc VR lasit ei taida tulla kyseeseen?
Ehdottomasti kapulat ja Beat Saber tulille. About jokainen nainen jonka tiedän kokeilleen tuota peliä on hullaantunut siitä. Ties vaikka pääsisit komerosta olohuoneen puolelle
 
Se on suora kopio Sonyn virityksestä koska ilmeisesti Lenovo on lisensoinut oikeudet siihen Sonyltä.
Ihan fiksua. Omien kokemusten perusteella PSVR on paras VR-headset istuvuudeltaan ja käytettävyydeltään. On tuossa tosin joitakin muutoksia, jotka vähän ihmetyttävät, mutta katsellaan tilannetta tarkemmin sitten kun noita on oikeasti saatavilla.
 
Isoin ongelma tässä ja monessa muussakin asiassa on se hallitus joka sanoo että pc ei olohuoneeseen tule☹
Siksi olenkin tätä PSVR juttua miettinyt josko sillä saisi hallituksenkin mukaan tähän touhuun
Sittenhän on vaan taivas rajana

Ainakin itsellä on PC olohuoneessa, asennettu mATX-koteloon. Mahtuu TV-tasoon. Vaimo katsoo iltaisin televisiota ja minä saatan pyöriä virtuaalimaailmoissa. Hyvin toimii. En minäkään tänne tornikoteloa haluaisi.
 
Rift S:n kohdalla on hyvä muistaa että...
  • Se on pelkkä iteratiivinen korvaaja Riftille, ei uusi generaatio. Nykyiset Riftien omistajat eivät kuulu kohdeyleisöön, vaan ihmiset joilla ei ole mitään laseja. En tiedä onko täysin osuva analogia mutta periaatteessa PlayStation 3 --> PlayStation 3 Slim on tämän päivityksen punainen lanka.
  • Hz määrät tiputettiin 10:llä koska minimispeksit haluttiin pitää samana. Tämä on tosiaan korvaaja, mikään ei muutu speksivaatimusten suhteen. 90 -> 80 eroa ei silmin varmastikaan näe (revikat vahvistaa tämän).
  • Vaikka laite vaikuttaa monin tavoin WMR-vastineelta, kannattaa huomioida että S:n tracking on mitä ilmeisimmin merkittävästi kaikkia WMR-laitteita edellä. HP:n vastineessa on 2 kameraa, S:ssä on 5. Se näkyy takuulla pelatessa. Lisäksi Oculus Platform on huomattavasti kypsempi ja Touchit ovat eri luokkaa WMR-kapuloiden kanssa. Myös hinta on selkeästi HP:ta pienempi.
Eli ei enää USB-ongelmia, ei enää glare-ongelmia, ei enää vuodessa hajoavia ääniratkaisuja, ei enää yhtä selkeää SDE:tä. Suht. arvattava ja toivottu päivitys oli. Henkilökohtaisesti olen iloinen että Oculus pyörsi sanansa ja teki meille tällaisen väli-askeleen, kun kyllä tuota on paljon helpompi suositella ei-niin-kokeneille-ATK-ihmisille kuin Riftejä.

Nate Mitchell sanoi että hinta saattaa tippua joskus tulevaisuudessa.

TLDR; tämä ei ole Rift 2 eikä myöskään korvaaja sille.
 
Rift S:n kohdalla on hyvä muistaa että...
  • Se on pelkkä iteratiivinen korvaaja Riftille, ei uusi generaatio. Nykyiset Riftien omistajat eivät kuulu kohdeyleisöön, vaan ihmiset joilla ei ole mitään laseja. En tiedä onko täysin osuva analogia mutta periaatteessa PlayStation 3 --> PlayStation 3 Slim on tämän päivityksen punainen lanka.
  • Hz määrät tiputettiin 10:llä koska minimispeksit haluttiin pitää samana. Tämä on tosiaan korvaaja, mikään ei muutu speksivaatimusten suhteen. 90 -> 80 eroa ei silmin varmastikaan näe (revikat vahvistaa tämän).
  • Vaikka laite vaikuttaa monin tavoin WMR-vastineelta, kannattaa huomioida että S:n tracking on mitä ilmeisimmin merkittävästi kaikkia WMR-laitteita edellä. HP:n vastineessa on 2 kameraa, S:ssä on 5. Se näkyy takuulla pelatessa. Lisäksi Oculus Platform on huomattavasti kypsempi ja Touchit ovat eri luokkaa WMR-kapuloiden kanssa. Myös hinta on selkeästi HP:ta pienempi.
Eli ei enää USB-ongelmia, ei enää glare-ongelmia, ei enää vuodessa hajoavia ääniratkaisuja, ei enää yhtä selkeää SDE:tä. Suht. arvattava ja toivottu päivitys oli. Henkilökohtaisesti olen iloinen että Oculus pyörsi sanansa ja teki meille tällaisen väli-askeleen, kun kyllä tuota on paljon helpompi suositella ei-niin-kokeneille-ATK-ihmisille kuin Riftejä.

Nate Mitchell sanoi että hinta saattaa tippua joskus tulevaisuudessa.

TLDR; tämä ei ole Rift 2 eikä myöskään korvaaja sille.
On tuossa S:ssä niin paljon positiivisia muutoksia, että melkein tekisi mieli päivittää Rift siihen. Pelkästään inside-out -seuranta on omalla kohdalla todella merkittävä plussa.

Suurempi ongelma on, että oikeasti laadukasta sisältöä on edelleen niin rajoitetusti, että ei tule hirveästi käytettyä näitä nykyisiäkään laseja.
 
Rift S:n kohdalla on hyvä muistaa että...
  • Se on pelkkä iteratiivinen korvaaja Riftille, ei uusi generaatio. Nykyiset Riftien omistajat eivät kuulu kohdeyleisöön, vaan ihmiset joilla ei ole mitään laseja. En tiedä onko täysin osuva analogia mutta periaatteessa PlayStation 3 --> PlayStation 3 Slim on tämän päivityksen punainen lanka.
  • Hz määrät tiputettiin 10:llä koska minimispeksit haluttiin pitää samana. Tämä on tosiaan korvaaja, mikään ei muutu speksivaatimusten suhteen. 90 -> 80 eroa ei silmin varmastikaan näe (revikat vahvistaa tämän).
  • Vaikka laite vaikuttaa monin tavoin WMR-vastineelta, kannattaa huomioida että S:n tracking on mitä ilmeisimmin merkittävästi kaikkia WMR-laitteita edellä. HP:n vastineessa on 2 kameraa, S:ssä on 5. Se näkyy takuulla pelatessa. Lisäksi Oculus Platform on huomattavasti kypsempi ja Touchit ovat eri luokkaa WMR-kapuloiden kanssa. Myös hinta on selkeästi HP:ta pienempi.
Eli ei enää USB-ongelmia, ei enää glare-ongelmia, ei enää vuodessa hajoavia ääniratkaisuja, ei enää yhtä selkeää SDE:tä. Suht. arvattava ja toivottu päivitys oli. Henkilökohtaisesti olen iloinen että Oculus pyörsi sanansa ja teki meille tällaisen väli-askeleen, kun kyllä tuota on paljon helpompi suositella ei-niin-kokeneille-ATK-ihmisille kuin Riftejä.

Nate Mitchell sanoi että hinta saattaa tippua joskus tulevaisuudessa.

TLDR; tämä ei ole Rift 2 eikä myöskään korvaaja sille.
Youtubessa kirjailinkin jo englanniksi yhdelle joka haukku tämän "Riftin päivitysversion". Tämän laitteen idea on saada siirrettyä WMR-käyttäjiä oculus storeen. Varsinkin usbijohtojen poistolla tätä on helpotettu paljon.

Itselläni on Lenovon WMR ja vakavissani olen tätä katsellut päivitykseksi. Suurin ongelma on tosiaan kahdella kameralla träkkäyksessä. Esim beatsaberin nopeat kentät missä on pommeja aiheuttaa hermostumista kun varmasti riittävän ylhäältä mutta juuri träkkialueen ulkopuolelta lyöty isku osuukin pommiin gyroträkin epämääräisyyden vuoksi.

Oculus ei tässä vaiheessa halua tehdä headsettia jonka kokonaiskustannus pelaajalle tulisi olemaan 4k€++ (1.5k headset+ 2.5k pc), sillä alueella on jo testailijoita Pimaxilta yms. On helpompi päivitellä softaratkaisuja ja odottaa että mainstream näyttikset alkaa pääseen tuonne 4k@60 tasolle.

90->80Hz ero on varmasti tunne ei näkymä. Herkimmillä ihmisillä voinee aiheuttaa helpommin vr-pahoinvointia tms.
 
90->80Hz ero on varmasti tunne ei näkymä. Herkimmillä ihmisillä voinee aiheuttaa helpommin vr-pahoinvointia tms.
Niinpä. Tähän saakka 90Hz on ollut defacto-alaraja pahoinvoinnin välttämiselle. Aika jännä, että nyt se ei sitten enää olisikaan mikään ongelma. Tosin pitää muistaa, että FPS ei ole sama kuin lasien virkistystaajuus, mutta silti.
 
90hz oli raja lähinnä silloin kun low persistence tekniikkaa ei oltu vielä löydetty. Oculus Go:ssahan lasit pyörivät joko 60 tai 72 moodissa. Quest on aina 72. En oikeasti usko että 80hz aiheuttaa mitään ongelmia.

LCD sen sijaan on hieman harmillinen siinä mielessä että pimeät skenet eivät ole yhtä immersiivisiä kuin OLED-näytöillä. Joskin, LCD:n ns. fill-factor on luontaisesti parempi, eli sitä pikseliverkkoa on vähemmän.

Riftiin verraten veikkaisin että myös väritoisto on S:ssä merkittävästi parempi, kun Riftissä on tunnetusti melko laimeat värit/kirkkaus (kompensoimaan OLED-ongelmia).
 
Riftiin verraten veikkaisin että myös väritoisto on S:ssä merkittävästi parempi, kun Riftissä on tunnetusti melko laimeat värit/kirkkaus (kompensoimaan OLED-ongelmia).

Ei se ainakaan huonompi voi olla. Esim. Skyrim VR:ssä kaikki on todella laimeaa väreiltään ja yötkin kuin katsoisi jonkin harmaaharson läpi.
 
Riftiin verraten veikkaisin että myös väritoisto on S:ssä merkittävästi parempi, kun Riftissä on tunnetusti melko laimeat värit/kirkkaus (kompensoimaan OLED-ongelmia).

Rift S kuvanlaadusta saa aika hyvän käsityksen kun käyttää Go:ta. Sama optiikka, sama paneeli. Tietty pc:llä saadaan vielä hieman paremmaksi supersämpläyksellä. Sinällään mielestäni Go:ssa on varsin mainio kuvanlaatu perus Riftiin verrattuna.
 
Voiskohan tällä Rift S:llä saada jo paremmin esim. lentosimujen mittareista selvää? Pitäs faijjalle hankkia jotkut lasit simukäyttöön.

Meinasi kai ostaa suht tehokkaan PC:n, mut on käteen kaiken vähänkin monimutkaisemman kanssa. :cigar2:
 
Itse mietin Rift S:n ja HP Reverbin välillä. Reverb tarkempi mutta vaatii myös koneelta enemmän. Ässässä ilmeisesti parempi seuranta ja ohjaimet. Parempi odotella arvosteluja.

Onko muuten tietoa tuleeko Reverb myyntiin Suomessa tai edes Euroopassa?
 
Viimeksi muokattu:
Itse mietin Rift S:n ja HP Reverbin välillä. Reverb tarkempi mutta vaatii myös koneelta enemmän. Ässässä ilmeisesti parempi seuranta ja ohjaimet. Parempi odotella arvosteluja.

Tätä mietin itsekin. Riftin hertsin vähennys tai oled-->LCD ei oikeastaan ole enää niin iso ongelma mitä alkuun ajattelin mutta IPD-säädön puute mietityttää vielä. Mutta HP:sta ei taida sitä myöskään löytyä noin taidan Riftiin päätyä. Harmi sinänsä koska mielelläni en Facebookkia tukisi.
 
Voiskohan tällä Rift S:llä saada jo paremmin esim. lentosimujen mittareista selvää? Pitäs faijjalle hankkia jotkut lasit simukäyttöön.

Meinasi kai ostaa suht tehokkaan PC:n, mut on käteen kaiken vähänkin monimutkaisemman kanssa. :cigar2:

Karkeasti numeroiden valossa Rift S pikselitiheys on n. 19% parempi kuin perus riftillä (olettaen että FoV on näillä laitteilla sama). Eli PPD (pixels per degree) on Riftillä n. 11,5 ja Rift S n. 13,6. Toki sitten sweetspotin koko yms vaikuttaa siihen miltä se oikeasti vaikuttaa siinä kohdalla mistä mittaria pitäisi lukea. PPD on aika hyvä ominaisuus vertailtaessa kuinka tarkalta näyttö vaikuttaa, koska se ottaa huomioon pikseleiden jakautumisen näkökentän leveydelle.

pieni disclaimeri lukuihin, noissa on siis vain paneelien yhden silmän vaakareso jaettu FoV:lla (riftillä 94 astetta)
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa hiipua toive Valven silmikon julkaisusta, vaikka kaipa sitä jänniä julkistuksia voisi vielä tulla.

Edit.
Valve representative Doug Lombardi confirmed to me there would be no VR updates at GDC from Valve but that it remains an area of interest and investment for the company.

Höh.
 
Viimeksi muokattu:
Hands-on: The $399 Oculus Rift S kicks off the next gen of PC-based VR by appealing to the masses

"The screen door effect did seem less noticeable using the Oculus Rift S, but it’s still more present than the Vive Pro’s gorgeous 2800x1600 screen."

"If you put your hands behind your back, the system loses track of the controllers. It can be frustrating at times."
Eli ilmeisesti ohjainten seuranta ei ole yhtä hyvä mutta kuitenkin riittävä. Tarkkuudessa pieni parannus, ei kovin iso screen doorissa. God raytä tuossa ei mainita mutta luulen että sen suhteen parannus on merkitsevä.

Oculus itse on sanonut että fov on hieman isompi ässässä kuin perusriftissä, mutta tuskin merkittävästi.
 
Mielenkiinnolla odottelen kyllä varsinaisia arvosteluja. Nyt luetun perusteella Reverb kiinnostaa eniten, omassa simukäytössä tracking on melko lailla se ja sama, resoluutio ja fov on ne tärkeät. Toukokuussa olisi jenkkireissu, toivottavasti on siinä kohtaa kaupoissa.

En tiedä sitten mitä lapset sanoo, ehkä täytyy silti pitää Riftit toisena ettei Oculus storeen hankit pelit jää pelaamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkäpä tuo uus oculus tulee hommattua simukäyttöön. Onhan tuo pieni parannus vanhaan nähden. Ainoa mikä itseä häiritsee on noitten kätevien ja suht hyvälaatuisten riftin omien kuullokkeiden puute. No sillä on tietysti saanut karsittua valmistuskustannuksia myös alas.

E: Tuo Reverb on mennyt itseltä vähän ohi. Kiinnostaa. Onko noi windows vr lasien ohjelmistot jo saatu oikeasti hyviksi, koska niiden kanssa ainakin jokin aika sitten oli aika säätöä, jos vertaa Oculuksen helppokäyttöisyyteen.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkäpä tuo uus oculus tulee hommattua simukäyttöön. Onhan tuo pieni parannus vanhaan nähden. Ainoa mikä itseä häiritsee on noitten kätevien ja suht hyvälaatuisten riftin omien kuullokkeiden puute. No sillä on tietysti saanut karsittua valmistuskustannuksia myös alas.

E: Tuo Reverb on mennyt itseltä vähän ohi. Kiinnostaa. Onko noi windows vr lasien ohjelmistot jo saatu oikeasti hyviksi, koska niiden kanssa ainakin jokin aika sitten oli aika säätöä, jos vertaa Oculuksen helppokäyttöisyyteen.
Normi tilanne: hattu päähän ->mr portal käynnistyy->rävellä räpylät päälle-> sohi steamvr päälle-> ala pelaan
jos portaali ei tunnista hatun liikkeitä se käynnistyy kun hanskoja käynnistelee.
 
Kyllä tuo WMR setti on ollu itsellä ainakin ihan alusta saakka niin helppokäyttöinen ja säätövapaa kuin vaan voi olla.

HMD päähän, ohjaimet käyntiin, samantien olet skyloftissa josta pääsee hiplaamaan työpöydän Steamia josta voi polkaista pelin käyntiin jolloin hypätään automaattisesti peliin SteamVR puolelle, kun sammuttaa pelin niin palataan automaattisesti skyloftiin ja voi polkaista seuraavan pelin käyntiin.

Ainoat häröt on tulleet jos on koettanut käyttää liian pimeässä huoneessa, jolloin kamerat ei näe kunnolla ja tracking ei toimi oikein.
 
Reverb olikin AR/VR, nyt alkoi jo kiinnostaa. Eli pääseekö tällä testailemaan niitä aikoinaan hololens esittelyissä pyörineitä AR hommeleita? Minecraftia olohuoneen pöydällä?
 
Reverb olikin AR/VR, nyt alkoi jo kiinnostaa. Eli pääseekö tällä testailemaan niitä aikoinaan hololens esittelyissä pyörineitä AR hommeleita? Minecraftia olohuoneen pöydällä?
eikös reverbinkin ar ollu mustavalko?
Noi hololens demot tosiaan on ihan oikealla näkymällä ja se visiiri tekee vain ne ar osat
 
Hmm, tuli myytyä odyssey.

Nyt sitten tukku rahaa taskussa mietin simukäytöön (dcs) seuraavaa visiiriä.

Pixmax ois jees mutta reso huonompi ku odyseyllä, vähemmän pystyresoa ja laaja fov syö vaakareson = matala ppd > mittarit ei näy niin hyvin.

Melkeen ainut vaihtoehto taitaa olla ostaa tuo HP:n uusi potta. Mutta koska IPD itsellä 68-69 tienoilla ni pitää odotella kokemuksia. Softa IPD ei auttanu ainakaan esim lenevon explorerin kans.
 
Tuo HP Reverb vähän kyllä kiinnostais, mutta oliskohan riittävä parannus nykyiseen Dell WMR:ään. Kuitenkin pitäisi satasia lyödä tiskiin myös vanhan myynnin jälkeen.
GTX 1080 saattaisi myös alkaa ahdistamaan tuon pikselimäärän kanssa, tai sitten sen saisi kompensoitua SS:ää pienentämällä.
Harkintaa harkintaa....
Ollut kyllä täysin tyytyväinen tuohon Dell:n settiin.
 
Itse saatan päivittää Reverbiin ja ehkä nykyinen 1070 kannattaisi muuttaa 2080 versioon jos ei asetusten karsiminen auta. Sitten jos prossu menee vaihtoon niin tulee lentosimulle hintaa.
 
Itse saatan päivittää Reverbiin ja ehkä nykyinen 1070 kannattaisi muuttaa 2080 versioon jos ei asetusten karsiminen auta. Sitten jos prossu menee vaihtoon niin tulee lentosimulle hintaa.

Oma 1070TI kellottettuna riitti Riftin kans dcs saamaan about tasaisen 45fps suht hyvillä karkeilla.

Odysseyn kans loppu sit tehot , PD ei kestäny nostaa.

Eli muihin simuihin riittänee ehkä mutta dcs > 2080 sarja alle.

Itse tuon HP kannalla, pixelimaxin suhteen lievä kiinnostus yhä mutta HP:n reso <3
 
Onko HP:n överiresosta mitään hyötyä Odyssey+ verrattuna koska ilmeisesti O+ssakaan ei enää erota pikseleitä juurikaan ja sen saa halvemmalla kalleine posteineenkin?
 
Onko HP:n överiresosta mitään hyötyä Odyssey+ verrattuna koska ilmeisesti O+ssakaan ei enää erota pikseleitä juurikaan ja sen saa halvemmalla kalleine posteineenkin?

Se, että yksittäisiä pikseleitä/pikseleiden välejä ei erota, ei tarkoita sitä etteikö paremmasta resoluutiosta olisi hyötyä. Reverbin pikselimäärä on n. kaksinkertainen Odyssey+:aan verrattuna, ja se aivan taatusti parantaa esim. tekstin luettavuutta. Odyssey+ on itse asiassa hyvin kaukana täydellisestä; Reverbinkin resoluutio täytyy vielä moninkertaistaa, ennen kuin päästään ihmissilmän (tarkan näön alueen) tasolle.

HP käsittääkseni myös myy headsettejä Euroopan alueella, jolloin mahdollisen takuuvaihdon hoitaminen on helpompaa.
 
Se, että yksittäisiä pikseleitä/pikseleiden välejä ei erota, ei tarkoita sitä etteikö paremmasta resoluutiosta olisi hyötyä. Reverbin pikselimäärä on n. kaksinkertainen Odyssey+:aan verrattuna, ja se aivan taatusti parantaa esim. tekstin luettavuutta. Odyssey+ on itse asiassa hyvin kaukana täydellisestä; Reverbinkin resoluutio täytyy vielä moninkertaistaa, ennen kuin päästään ihmissilmän (tarkan näön alueen) tasolle.

HP käsittääkseni myös myy headsettejä Euroopan alueella, jolloin mahdollisen takuuvaihdon hoitaminen on helpompaa.

Juu toki. Ajattelin vaan kun O+:ssa on se anti- screen door tekniikka jolloin näyttö näyttää isompi resoluutioiselta (2-kertainen vaikutelma?) mitä se oikeasti on ja reverbissä ei sitä ole? Mutta jos anti-sde ei vaikuta esim tekstien luettavuuden tarkkuuteen (?) niin sitten toki aika selkeä etu 2x resoluutiosta.
 
Juu toki. Ajattelin vaan kun O+:ssa on se anti- screen door tekniikka jolloin näyttö näyttää isompi resoluutioiselta (2-kertainen vaikutelma?) mitä se oikeasti on ja reverbissä ei sitä ole? Mutta jos anti-sde ei vaikuta esim tekstien luettavuuden tarkkuuteen (?) niin sitten toki aika selkeä etu 2x resoluutiosta.

Anti-SDE -pinnoite ei korvaa oikeita pikseleitä, vaikka se parantaakin kuvanlaatua. Tosin tuokin on vähän makuasia. Kaikki eivät tykkää tavasta, jolla anti-SDE hieman pehmentää kuvaa.
 
Kylläpä kiinnostelee tuo HP:n silmikko. Iskee vaan jarrua päälle, kun miettii että kylkiäisenä varmaan ostettava hyvin kellottuva 2080 Ti. Ei taida tonnilla selvitä vaikka myy entisen näyttiksen ja silmikon.
 
Tuo HP reverb on varmaan hyvä valinta, jos tarkoitus on pelata sitä VR lab -demoa, joka alunperin suunniteltu pyörimään GTX970 kortilla :rolleyes:
Meinaan kun tuolla resolla laittaa vaikka DCS tai Project cars 2 -pyörimään, niin saa keitellä kahvit seuraavaa framea odotellessa :D Toivottavasti olen kuitenkin väärässä, olisihan se hienoa saada vähän tarkempaa kuvaa.
 
Tuo HP reverb on varmaan hyvä valinta, jos tarkoitus on pelata sitä VR lab -demoa, joka alunperin suunniteltu pyörimään GTX970 kortilla :rolleyes:
Meinaan kun tuolla resolla laittaa vaikka DCS tai Project cars 2 -pyörimään, niin saa keitellä kahvit seuraavaa framea odotellessa :D Toivottavasti olen kuitenkin väärässä, olisihan se hienoa saada vähän tarkempaa kuvaa.

Varmasti tuosta paneelista hyötyy vaikka ajelis pienemmälläkin resolla.
 
Jollei muita viritelmii tuon reverb in rinnalle tule kesään mennessä, niin viven tilalle varmaan tuon otan seuraavaksi. Pelkkää simracingia niin ei tuo trakkauskaan jollei niin hyvä oo kuin riftinsä niin ei pitäisi haitata.
 
Reverbin resohan on pikkasen päälle 4K, joten kyllä siihen olisi hyvä olla viimeisintä rautaa. Senhän voi ajatella näin: jos jokin peli pyörii 4K-näytöllä yli 90 fps, niin ei pitäisi olla ongelmia Reverbillä.
 
Tuossa Reverbissä on selvästi panostettu rauhalliseen istumatyöhön eikä beat saber/pavlov vr riehumiseen. 3.5m piuha + vain WMR:n perus 2 kamera track on miinuksia
 
Jollei muita viritelmii tuon reverb in rinnalle tule kesään mennessä, niin viven tilalle varmaan tuon otan seuraavaksi. Pelkkää simracingia niin ei tuo trakkauskaan jollei niin hyvä oo kuin riftinsä niin ei pitäisi haitata.
Ainahan voit käyttää viven kapuloita, jos et myy niitä pois.
 
Vähän kuumottelisi ajatus lähteä kokeilemaan VR touhuja, tekeekö tolla PSVR:llä mitään?

Tekee ja vielä kun löytyy valmiiksi PS4 Pro niin ei muuta kuin kauppaan.

Oma suosikki on kahdella Move-ohjaimella Beat Saber, sekä taktinen verkkoräiskintä aseohjaimella Firewall Zero Hour.

PlayStation Store, PSVR: PlayStation VR

Sisältöä löytyy, mm. viime vuoden kaikki ehdokkaat parhaimmaksi VR-peliksi.

Best VR/AR Game
  • Winner: Astro Bot Rescue Mission (SIE Japan Studio / SIE)
  • Beat Saber (Beat Games)
  • Firewall Zero Hour (First Contact Entertainment / SIE)
  • Moss (Polyarc Games)
  • Tetris Effect (Resonair / Enhance, Inc)
Lähde: The Game Awards 2018: Here are all of the winners


 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 348
Viestejä
4 492 360
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom