VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
15.04.2017
Viestejä
127
Onko Odyssey + omistavat päässeet jo testailemaan laitteita kunnolla? Onko kuinka huikea ero esim. Riftiin mitä muutamat youtube video hehkutukset on antanu ymmärtää?
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 361
Onko Odyssey + omistavat päässeet jo testailemaan laitteita kunnolla? Onko kuinka huikea ero esim. Riftiin mitä muutamat youtube video hehkutukset on antanu ymmärtää?
Täällä ei muuta ole ollutkaan kun Odyssey+ keskustelua viimeiset ~5 sivua.
Minun päätelmäni (en omista niitä):
- Huomattava ero kuvan tarkkuudessa
- Muu Riftin eduksi
 
Liittynyt
15.04.2017
Viestejä
127
Täällä ei muuta ole ollutkaan kun Odyssey+ keskustelua viimeiset ~5 sivua.
Minun päätelmäni (en omista niitä):
- Huomattava ero kuvan tarkkuudessa
- Muu Riftin eduksi
Kiitos viestistäsi mutta tarkoitus oli kysyä sellaiselta jotka ne oikeasti omistaa.
 

Ronttosaurus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
626
Mikäs olisi paras VR autopeli Lenovo Explorerille? Nyt kun olisi Steam winter sale menossa. Project Cars 2 hintaan 19,79€?
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
524
Pcars2 saa humble monthlyn setistä vielä $12:llä pari viikkoa. Itse olen sitä Riftillä välillä ajellut ja ihan hauskaa on ollut.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
324
Mikä näistä olisi hyvä kertokaa hyviä ja huonoja puolia simuajeluun lähinnä

Lenovo explorerit

samsung odysseys +

pimax 4k

Oculus rift

Lenovo Explorer
+ajoittain todella halpa hinta (parhaimmillaan 99)
+erittäin kevyet päässä
+melko kirkas ja hyvä kuva
-ei ipd säätöä
-tarkkuus

Samsung Odyssey +
+hinta
+tarkkuus
+ei screen door ongelmaa
+paras kuva hintaluokassaan
+voi käyttää lasien kanssa
+ainoa wmr jossa ipd säätö
- kaapelin lyhyys, tällä tosin ei merkitystä istuessa
(jatkoin 2m passiivikaapeleilla + erillinen USB 3 kortti)

Pimax 4k
-ei vielä kovin hiottu tuote, ks troubleshooting palstat
-saatavuus
-hinta

Oculus rift
itsellä ei kokemuksia, tuttu ajaa simuja ja on tyytyväinen.
+kypsä tuote
+hinta laatu suhde melko hyvä
+ei resurssisyöppö

Huomioitavaa että noiden sopivuus on hyvin henkilökohtainen juttu, päänmuoto vaihtelee ja porukka onkin palautellut noita kun headset ei yksinkertaisesti ole mukava päässä.

Käy esim Tammiston gigantissa kokeilemassa, siellä on hyvin esillä VR rautaa.

Itselläni parhaat kokemukset Viven kanssa.
(Huvittavaa että HTC Vive + VIVE™ | Vive Deluxe Audio Strap
on paljon mukavampi kuin huomattavasti kalliimpi Pro malli.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
325
Testaillut Odyssey+ ja on simuiluun aika ehdoton laite. Aiemmin kokemusta vain Oculus DK2 ja nyt on kuvanlaatu sellaisella tasolla että kehtaa ajella. Huomaa että lasit päässä on jotenkin luontevampaa ajella kuin lagisella telkkarilla. Kaveritkin joilla ei ole kokemusta ajopeleistä pysyvät paremmin tiellä. Assettoon löytyi heti SteamVR:llä hyvät kuva-asetukset, mutta Dirt Rally näyttää aika rakeiselta (Oculus + Revive + SteamVR). Täytyy googletella asiaa, mutta toki rallipelin kuvassa vilisee enemmän puita ja muita :comp:

 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 361
Huomaa että lasit päässä on jotenkin luontevampaa ajella kuin lagisella telkkarilla. Kaveritkin joilla ei ole kokemusta ajopeleistä pysyvät paremmin tiellä.
Tää immersio on kyl niin eri tasolla. Vaimoke ajoi aika paskasti ruudulta, mutta lasit päässä pesi jätkiä ;)
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
524
Tää immersio on kyl niin eri tasolla. Vaimoke ajoi aika paskasti ruudulta, mutta lasit päässä pesi jätkiä ;)
Mulla tyttöystävä kokeili jollain verrattain hitaalla autolla pcarsia, eikä pystynyt ajamaan montaa sekuntia ennen kuin luovutti siitä tulleen huonon olon vuoksi :D Kuitenkin kaikki muut kokeillut VR-pelit ovat maistuneet, mutta vissiin häiritsi liikaa autoilussa kehoon kohdistuvan liikkeen puute :btooth:
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 361
Mulla tyttöystävä kokeili jollain verrattain hitaalla autolla pcarsia, eikä pystynyt ajamaan montaa sekuntia ennen kuin luovutti siitä tulleen huonon olon vuoksi :D
Joo, kyllä siinä osalla tarvii olla siedätystä ainakin ruutu-peleillä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
760
Jos sitä itsekkin sitten kirjoittaisi muutamia mietteitä nyt kun on pari päivää ollut vr opticianin linssit paikallaan.

Ensinnäkin, laseista riippumatta, suosittelen kaikille näkövammaisille vahvuuksilla olevia linssejä. Minulla ei ole vahvuutta kuin -1.75 ja kohtuullisen kokoiset, kehyksettömät lasit ja siitä huolimatta kiinteät linssit ovat parantaneet sekä käyttömukavuutta että kuvanlaatua niin paljon ettei paremmasta väliä.

Sitten Odyssey+. Näissä on omasta mielestä pikselitiheys aikalailla täydellinen. Vielä siis näkisin eron jos resoluutiota nostettaisi, mutta silloin alkaisi raudasta vääntö loppua kesken. Samsungin anti-sde ei minua häiritse mutta kyllähän se taitaa kuvaa pehmentää ja voin kuvitella että jotkut ottaisivat mielummin paneelit ilman sitä. Lasien johto on lyhyemmän puoleinen, mutta omaan 2x2.5m pelialueeseen se on juuri sopiva. Itse lasien seurannassa en ole huomannut mitään vikaa mutta esimerkiksi gornissa huomaa kyllä kapuloiden seurannan puutteet ja ajatuksena onkin päivitys valven knucklesiin kunhan ne julkaistaan. Muuten kapulat ovat sekä hyvän tuntuiset että tukevan oloiset, poislukien patteriluukku, joka on auennut pariin kertaan pelin tiimellyksessä. Lasien mukavuudessa olisi vielä parannettavaa ja pari tarra-/kuminauhapatenttia olisi tässä jossain kohtaa tarkoitus kokeilla. Eli jos pistän lasit päähän niin että linssit ovat täydellisesti jäävät lasit aavistuksen huterasti päähän ja otsa kipeytyy pitkässä juoksussa. Jos tingin linssien sijainnissa saan lasit tukevasti ja kohtuullisen mukavasti päähän. Kysyin myös vr coverilta että onko heiltä tulossa pehmusteita laseihin ja ovat kuulemma suunniteluvaiheessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 270
Tämän StarTechin:
Verkkokauppa.com
Tän isoveljessä on 4 ohjainta, vähän kalliimpi ja ulkomailta kait pitää tilata.

Ps. Ensin tilasin kylläkin Inateckin ~25€ kortin Amazonista ja se oli mäsä...
Näemmä toimii kolme sensoria USB3.0 konfiguraatiossa ilman ongelmia onnekkaasti kun vähän tutkin laitteistoa(*), mutta ongelma näemmä henkilökohtaisesti siinä että koitin nyt tehdä roomscale setuppia 3m USB3.0 passiviisilla jatkokaapeleilla. Tämä aiheuttaa sen että edessä olevat kamerat tunnistuvat USB2.0 kameroina. Pitää varmaan alkaa googlailemaan mikä aktiivinen USB3.0 jatkokaapeli on todettu toimivaksi oculus seteissä niin hommaa pari niitä. Jos tässä oikein innostuu harrastamaan niin voisi kokeilla vielä neljän sensorin setuppia ihan huvin vuoksi niin on huoneen joka nurkassa.

(*)Rampage V Extreme emossa löytyi kaksi eri USB3.0 host controlleria (Intel X99 USB3.0 host controller ja Asmedia USB3.0 host controller) ja Rampagen emolevy lootasta löytyi HighSpeed USB3.1 PCI-x kortti jossa oma host controller.)
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 147
Näemmä toimii kolme sensoria USB3.0 konfiguraatiossa ilman ongelmia onnekkaasti kun vähän tutkin laitteistoa(*), mutta ongelma näemmä henkilökohtaisesti siinä että koitin nyt tehdä roomscale setuppia 3m USB3.0 passiviisilla jatkokaapeleilla. Tämä aiheuttaa sen että edessä olevat kamerat tunnistuvat USB2.0 kameroina. Pitää varmaan alkaa googlailemaan mikä aktiivinen USB3.0 jatkokaapeli on todettu toimivaksi oculus seteissä niin hommaa pari niitä. Jos tässä oikein innostuu harrastamaan niin voisi kokeilla vielä neljän sensorin setuppia ihan huvin vuoksi niin on huoneen joka nurkassa.

(*)Rampage V Extreme emossa löytyi kaksi eri USB3.0 host controlleria (Intel X99 USB3.0 host controller ja Asmedia USB3.0 host controller) ja Rampagen emolevy lootasta löytyi HighSpeed USB3.1 PCI-x kortti jossa oma host controller.)
Tai sitten vaihdat kaapelit USB 2 kaapeleihin. Hyvin toimii sensorit silläkin. Itse järkeilin että maksimipituus passiiviselle USB 3 kaapelille on about 2 metriä, ja sillä on toiminut Rift hyvin. Kahden sensorin kanssa mulla toinen sensori suoraan koneessa kiinni ja toinen 5 metrin passiivisella USB 2 johdolla kiinni.
Vähän liikaa hintaa tulee tuolle aktiiviselle USB 3 kaapelille, ja sitten tosiaan nuo muut rautavaatimukset päälle. Toki sulla on asia varmistettu että muuten toimii :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 270
Tai sitten vaihdat kaapelit USB 2 kaapeleihin. Hyvin toimii sensorit silläkin. Itse järkeilin että maksimipituus passiiviselle USB 3 kaapelille on about 2 metriä, ja sillä on toiminut Rift hyvin. Kahden sensorin kanssa mulla toinen sensori suoraan koneessa kiinni ja toinen 5 metrin passiivisella USB 2 johdolla kiinni.
Vähän liikaa hintaa tulee tuolle aktiiviselle USB 3 kaapelille, ja sitten tosiaan nuo muut rautavaatimukset päälle. Toki sulla on asia varmistettu että muuten toimii :tup:
Okei olin siinä käsityksessä että kaksi pääkameraa TÄYTYY olla USB3 konfiguraatiossa. En alkanut testailemaan sen kummemmin tarkkuutta usb2 konfigissa.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 147
Okei olin siinä käsityksessä että kaksi pääkameraa TÄYTYY olla USB3 konfiguraatiossa. En alkanut testailemaan sen kummemmin tarkkuutta usb2 konfigissa.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Mulla on ollut alusta asti toinen sensori USB 2, ja välillä molemmat sensorit USB 2. Kokeilemalla se selviää, kokeile vaikka ensin ilman jatkoja USB 2 tilassa ja vertailun vuoksi USB 3 tilassa. En osaa sanoa kuinka iso ero seurannan tarkkuudessa on koska itsellä ei ole ollut missään vaiheessa molemmat sensorit USB 3 tilassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 270
Mulla on ollut alusta asti toinen sensori USB 2, ja välillä molemmat sensorit USB 2. Kokeilemalla se selviää, kokeile vaikka ensin ilman jatkoja USB 2 tilassa ja vertailun vuoksi USB 3 tilassa. En osaa sanoa kuinka iso ero seurannan tarkkuudessa on koska itsellä ei ole ollut missään vaiheessa molemmat sensorit USB 3 tilassa.
Oculus Discussion Forums

Tuommoista tutkimusta löytyi Jamalin tekemänä elikkä USB2.0 modessa olisi käytössä RAW sijaan JPEG pakkaus sensoreilla joka teoriassa haittaa ns. millimetrin tarkkaa liikettä pakkausartifaktien vuoksi, mutta veikkaampa että aika minimaalista tuo trackingin heikkeneminen.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 361
Näemmä toimii kolme sensoria USB3.0 konfiguraatiossa ilman ongelmia onnekkaasti kun vähän tutkin laitteistoa(*), mutta ongelma näemmä henkilökohtaisesti siinä että koitin nyt tehdä roomscale setuppia 3m USB3.0 passiviisilla jatkokaapeleilla. Tämä aiheuttaa sen että edessä olevat kamerat tunnistuvat USB2.0 kameroina. Pitää varmaan alkaa googlailemaan mikä aktiivinen USB3.0 jatkokaapeli on todettu toimivaksi oculus seteissä niin hommaa pari niitä. Jos tässä oikein innostuu harrastamaan niin voisi kokeilla vielä neljän sensorin setuppia ihan huvin vuoksi niin on huoneen joka nurkassa.

(*)Rampage V Extreme emossa löytyi kaksi eri USB3.0 host controlleria (Intel X99 USB3.0 host controller ja Asmedia USB3.0 host controller) ja Rampagen emolevy lootasta löytyi HighSpeed USB3.1 PCI-x kortti jossa oma host controller.)
Noniin sulla olikin sitten vähän parempaa emoa.
Mä ostin samoin tein ton kortin lisäks kaks tämmöstä johtoa, joilla tunnistuvat 3.0:ksi (kaikki näkyy itellä kolmosina).
https://smile.amazon.com/gp/product/B00ZL4HMAQ
 
Liittynyt
13.07.2018
Viestejä
116
Testaillut Odyssey+ ja on simuiluun aika ehdoton laite. Aiemmin kokemusta vain Oculus DK2 ja nyt on kuvanlaatu sellaisella tasolla että kehtaa ajella. Huomaa että lasit päässä on jotenkin luontevampaa ajella kuin lagisella telkkarilla. Kaveritkin joilla ei ole kokemusta ajopeleistä pysyvät paremmin tiellä. Assettoon löytyi heti SteamVR:llä hyvät kuva-asetukset, mutta Dirt Rally näyttää aika rakeiselta (Oculus + Revive + SteamVR). Täytyy googletella asiaa, mutta toki rallipelin kuvassa vilisee enemmän puita ja muita :comp:

Mistä oot moisen penkin ostanu? näyttää kivalta mutta hintaki varmaan?
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
2
On tullut kauhee himo hypätä VR-kelkkaan ja Lenovo explorer kiinnostaisi erityisesti. Lähinnä haluaisin pelata ajosimulaattoreita. Mitenkäs tuo näyttispuoli. Mulla on R9 280X mikä on varmaan turhan köykänen. Mitenkäs semmonen ratkaisu toimis että löis toisen samanlaisen crossfireen? Noita näyttäis saavan ~70€ hintaan. Prossuna i7.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 902
Eipä tämä Odyssey+ pelaakaan mun koneessa. Mixed Reality Portal valittaa, ettei löydy USB 3.0 -porttia, vaikka onhan tuo siihen emon USB 3.0 -porttiin kytketty. Emolevynä tosin vanha Gigabyte z87x-d3h. Mitähän tässä keksisi?
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
389
Eipä tämä Odyssey+ pelaakaan mun koneessa. Mixed Reality Portal valittaa, ettei löydy USB 3.0 -porttia, vaikka onhan tuo siihen emon USB 3.0 -porttiin kytketty. Emolevynä tosin vanha Gigabyte z87x-d3h. Mitähän tässä keksisi?
Laitehallinnasta poistat USB 3.0 Host Controllerit ja käynnistät koneen uudestaan
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
324
On tullut kauhee himo hypätä VR-kelkkaan ja Lenovo explorer kiinnostaisi erityisesti. Lähinnä haluaisin pelata ajosimulaattoreita. Mitenkäs tuo näyttispuoli. Mulla on R9 280X mikä on varmaan turhan köykänen. Mitenkäs semmonen ratkaisu toimis että löis toisen samanlaisen crossfireen? Noita näyttäis saavan ~70€ hintaan. Prossuna i7.
Valitettavasti pelit pitäisi koodata tukemaan 2 näyttistä.
Tuolla ratkaisulla siis ei saa lisää tehoja VR peleihin.

Tällä hetkellä paras ratkaisu on ostaa yksi, tehokas näytönohjain.

lisää aiheesta:
Whats the status on sli for vr performance. : Vive
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 902
Laitehallinnasta poistat USB 3.0 Host Controllerit ja käynnistät koneen uudestaan
Nyt se ilmoittaa että USB 3.0+ on ok, mutta sitten kun kytkee USB-kaapelin niin tulee "Check your USB cable. Make sure the USB cable is plugged into the SuperSpeed USB 3.0 port. If you need more help, this error code should help: 1." Ihan sama mihin kytkee niin tulee tuo.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
194
Nyt se ilmoittaa että USB 3.0+ on ok, mutta sitten kun kytkee USB-kaapelin niin tulee "Check your USB cable. Make sure the USB cable is plugged into the SuperSpeed USB 3.0 port. If you need more help, this error code should help: 1." Ihan sama mihin kytkee niin tulee tuo.
Kun kokeilin ekaa kertaa läppärillä WMR:ää sain samanlaista valitusta, joka sitten korjaantui maagisesti varmaan bootin seurauksena.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
389
Nyt se ilmoittaa että USB 3.0+ on ok, mutta sitten kun kytkee USB-kaapelin niin tulee "Check your USB cable. Make sure the USB cable is plugged into the SuperSpeed USB 3.0 port. If you need more help, this error code should help: 1." Ihan sama mihin kytkee niin tulee tuo.
Vähän tein tutkimusta ja jollain auttoi BIOS-päivitys, joku käytti myös HDMI-kaapelin irti, jollain oli itse headsetti rikki. Koita jollain toisella koneella jos mahdollista
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 734
On tullut kauhee himo hypätä VR-kelkkaan ja Lenovo explorer kiinnostaisi erityisesti. Lähinnä haluaisin pelata ajosimulaattoreita. Mitenkäs tuo näyttispuoli. Mulla on R9 280X mikä on varmaan turhan köykänen. Mitenkäs semmonen ratkaisu toimis että löis toisen samanlaisen crossfireen? Noita näyttäis saavan ~70€ hintaan. Prossuna i7.
Crossfire ei toimi lainkaan/kovin hyvin, mutta suurin ongelma tuossa on HDMI 2.0 puute.
Eli kortissa ei ole kuin HDMI 1.4, jonka takia explorer ei joko toimi lainkaan tai sitten se pudottaa virkistystaajuudet 90hz-->60hz.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 902
Sain jo toimimaan, poistelin USB host controlleria useita kertoja ja boottailin. Yhtäkkiä sinne Win10:n laitehallintaan tulikin näkyviin Yleinen Super Speed -keskitin, jollaista ei aiemmin näkynyt tuolla. Nyt tuo Mixed Reality Portal latailee jotain ja junnaa paikallaan 27%:ssa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
325
Mistä oot moisen penkin ostanu? näyttää kivalta mutta hintaki varmaan?
Reilun 4v aikana kehittänyt hiljalleen eteenpäin. Hyvin pitkälti DIY:tä xsimulator.net foorumin tietoja apuna käyttäen. Tuossa on esim. 3 arduinoa ohjaamassa (liikealusta + käsijarru + ledimittaristo, mikä on nyt vr käytössä turha). Liikealustan tekeminen ei ole niin pahanhintaista kuin luullaan, mutta aikaa sen kanssa säätämiseen menee tolkuttomasti.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
939
Sain jo toimimaan, poistelin USB host controlleria useita kertoja ja boottailin. Yhtäkkiä sinne Win10:n laitehallintaan tulikin näkyviin Yleinen Super Speed -keskitin, jollaista ei aiemmin näkynyt tuolla. Nyt tuo Mixed Reality Portal latailee jotain ja junnaa paikallaan 27%:ssa.
Muistaakseni WMR vaati että usb ajuri pitää olla nimenomaan ladattu windows updaten kautta että on microsoftin validoima, emolevyn valmistajan oma ajuri ei toiminu.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 902
Nyt on otettu pikaiset tyypit Odyssey+:sta, toki yhdessäkään pelissä en vielä käynyt. Kuvanlaatu on hyvä. Silmikko painaa ikävästi takaraivoa, joten jotain asetteluhommia on edessä.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
X-Planea tullut pelattua lähinnä ultrilla lentäen, nyt ostin IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingradin steamin alesta (n. 16e) niin huomasin ettei lentoraidot riitä vaan täytyy harjoitella lisää. Suositan jos aihepiiri kiinnostaa.
 

Rondy

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
65
Lähes eläkeikäinen äitee pääsi näin joulun kunniaksi kokeilemaan Beat Saberia. Sitä huudon ja kiljunnan määrää :D Siis positiivisessa mielessä. Näiden hetkien takia jo pelkästään VR rahansa arvoista vaikkei itse edes pelaisi :p
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
389
Lähes eläkeikäinen äitee pääsi näin joulun kunniaksi kokeilemaan Beat Saberia. Sitä huudon ja kiljunnan määrää :D Siis positiivisessa mielessä. Näiden hetkien takia jo pelkästään VR rahansa arvoista vaikkei itse edes pelaisi :p
:) Piti tuossa taannoin kokeilla kans oman äiteen kanssa VR:ää, niin laitoin sen vuoristorataan :D huutoa riitti kyllä, ja piti vielä kiinni pitää ettei kaadu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
169
Ostin alennuksesta PSVR. Kuuluuko siinä olla joku ihme "ristikko", joka lähinnä pimeissä kohtauksissa näkyy? Ja kuuluuko kuvan olla vähän suttunen.
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
399e hintaan lähtisi taas Gigantista Oculus Rift. Kannattaisiko tilata, RX580 näytönohjain löytyy ja rallipelejä tykkään pelailla.
Ihmettelen samalla suuresti noita ketkä yrittää käytettyä myydä uuden hinnalla, esim tori.fi.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
324
:) Piti tuossa taannoin kokeilla kans oman äiteen kanssa VR:ää, niin laitoin sen vuoristorataan :D huutoa riitti kyllä, ja piti vielä kiinni pitää ettei kaadu.
Hyviä kokemuksia Richie's Plank Experience pelillä ja siihen rakennetulla lankulla.
Ekalla pelikerralla KorkeusKammoinen henkilö kurkisteli ensin hissistä, tokalla pelikerralla konttasi lankkua pitkin.

 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
555
Täällä myös käytetty vanhemmat VR:ssä. Pääsivät kokemaan 360 asteen videoita ja tykkäsivät. Ei mitään sen hurjempaa.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
324
399e hintaan lähtisi taas Gigantista Oculus Rift. Kannattaisiko tilata, RX580 näytönohjain löytyy ja rallipelejä tykkään pelailla.
Ihmettelen samalla suuresti noita ketkä yrittää käytettyä myydä uuden hinnalla, esim tori.fi.
Käy hakemassa, testaa, ja jos ei ole sulle sopivat niin palauta.
Monen mielestä Oculus Riftissä on vieläkin markkinoiden parhaat ohjaimet.
Gigantissa ja verkkiksessä on parasta tuo palautusoikeus.

Näytönohjaimesikin pitäisi olla riittävä pyörittämään VR pelejä:
RX 580 for VR? : oculus
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
86
Tuli tuossa tilattua B&H photosta Lenovo Explorer simuhommiin, n. 140e kustansi loppujen lopuksi. (pelkät lasit) Muuten aivan hyvä tuote hintaan nähden, mutta ei meinaa vaan istua mukavasti omaan päähän.
Eli jos jotain kiinnostaa, niin voisin näistä kokeilluista luopua vaikka 120e. Varmaan jossain vaiheessa laitan ilmoitusta tuonne myyntipalstallekin.
E:myyty
 
Viimeksi muokattu:

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Tuli tuossa tilattua B&H photosta Lenovo Explorer simuhommiin, n. 140e kustansi loppujen lopuksi. (pelkät lasit) Muuten aivan hyvä tuote hintaan nähden, mutta ei meinaa vaan istua mukavasti omaan päähän.
Eli jos jotain kiinnostaa, niin voisin näistä kokeilluista luopua vaikka 120e. Varmaan jossain vaiheessa laitan ilmoitusta tuonne myyntipalstallekin.
Hintansa puolesta aika kiinnostavat lasit. Miten noilla onnistuu ajopelit?
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
86
Assetto corsaa ja iRacingia tuli kokeiltua ja ei ongelmia niissä. Aiemmin mulla on joskus ollut rift ja näissä vähän korkeampi reso ja tarkempi kuva, mutta linssien ”sweetspot” pienempi ja värit vähän haaleammat. Seuranta kyllä toimii ihan normaalisti eikä steamvr:n kanssa ollut ongelmia.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
939
Ostin alennuksesta PSVR. Kuuluuko siinä olla joku ihme "ristikko", joka lähinnä pimeissä kohtauksissa näkyy? Ja kuuluuko kuvan olla vähän suttunen.
Jos kuva on täysin musta niin ihan normaalia että näkyy ikäänkuin tosi tiheä verkko. Ja pieni suttuisuus toki myös normaalia kun resoluutio ei ole kovin korkea. Kannattaa tehdä sieltä pleikkarin asetuksista löytyvä silmien etäisyyden mittaus (IPD mittaus) niin kuva voi tarkentua hieman.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 112
Jos kuva on täysin musta niin ihan normaalia että näkyy ikäänkuin tosi tiheä verkko. Ja pieni suttuisuus toki myös normaalia kun resoluutio ei ole kovin korkea. Kannattaa tehdä sieltä pleikkarin asetuksista löytyvä silmien etäisyyden mittaus (IPD mittaus) niin kuva voi tarkentua hieman.
Kuulemma kannattaa myös ottaa mahdolliset suojamuovit pois ja muutenkin pyyhkiä rähmät linsseistä :D
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 147
Pitkästä aikaa kävin Elite Dangerousia testailemassa. Lähinnä pari tutoriaalia pelasin, palautellakseni kotrollit mieleen. Ilmeisesti uusia tutoriaalejakin tullut, en muista että silloin kun nuo pelasin olisi ollut mining tutorialia tai Scarab tutorialia.
Ei vatsa kestänyt vieläkään tuota scarabilla ajelua :D Okei tuo nyt ehkä onkin pahimmasta päästä kun on periaatteessa matalan painovoiman autopeliä vastaava. Lentely meni vielä OK.
Isoin ongelma tässä on kontrollit, ei tahdo riittää joikkarissa napit vaikka niitä on 16 kappaletta.
 
Liittynyt
13.07.2018
Viestejä
116
Mistätuollaset samsungin odysseukset kannattas tilata?ja miten alvit tullit yms jutut tulee hoitaa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 193
Viestejä
4 302 323
Jäsenet
71 797
Uusin jäsen
Cale77

Hinta.fi

Ylös Bottom