Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täällä ei muuta ole ollutkaan kun Odyssey+ keskustelua viimeiset ~5 sivua.Onko Odyssey + omistavat päässeet jo testailemaan laitteita kunnolla? Onko kuinka huikea ero esim. Riftiin mitä muutamat youtube video hehkutukset on antanu ymmärtää?
Täällä ei muuta ole ollutkaan kun Odyssey+ keskustelua viimeiset ~5 sivua.
Minun päätelmäni (en omista niitä):
- Huomattava ero kuvan tarkkuudessa
- Muu Riftin eduksi
Kiitos viestistäsi mutta tarkoitus oli kysyä sellaiselta jotka ne oikeasti omistaa.
Mikä näistä olisi hyvä kertokaa hyviä ja huonoja puolia simuajeluun lähinnä
Lenovo explorerit
samsung odysseys +
pimax 4k
Oculus rift
Tää immersio on kyl niin eri tasolla. Vaimoke ajoi aika paskasti ruudulta, mutta lasit päässä pesi jätkiäHuomaa että lasit päässä on jotenkin luontevampaa ajella kuin lagisella telkkarilla. Kaveritkin joilla ei ole kokemusta ajopeleistä pysyvät paremmin tiellä.
Mulla tyttöystävä kokeili jollain verrattain hitaalla autolla pcarsia, eikä pystynyt ajamaan montaa sekuntia ennen kuin luovutti siitä tulleen huonon olon vuoksi Kuitenkin kaikki muut kokeillut VR-pelit ovat maistuneet, mutta vissiin häiritsi liikaa autoilussa kehoon kohdistuvan liikkeen puuteTää immersio on kyl niin eri tasolla. Vaimoke ajoi aika paskasti ruudulta, mutta lasit päässä pesi jätkiä
Joo, kyllä siinä osalla tarvii olla siedätystä ainakin ruutu-peleillä.Mulla tyttöystävä kokeili jollain verrattain hitaalla autolla pcarsia, eikä pystynyt ajamaan montaa sekuntia ennen kuin luovutti siitä tulleen huonon olon vuoksi
Jep. Todettiin, että kokeillaan seuraavaksi Euro Truck Simulatoria, josko se 80 km/h autobahnilla tuntuisi vähemmän pahaltaJoo, kyllä siinä osalla tarvii olla siedätystä ainakin ruutu-peleillä.
Näemmä toimii kolme sensoria USB3.0 konfiguraatiossa ilman ongelmia onnekkaasti kun vähän tutkin laitteistoa(*), mutta ongelma näemmä henkilökohtaisesti siinä että koitin nyt tehdä roomscale setuppia 3m USB3.0 passiviisilla jatkokaapeleilla. Tämä aiheuttaa sen että edessä olevat kamerat tunnistuvat USB2.0 kameroina. Pitää varmaan alkaa googlailemaan mikä aktiivinen USB3.0 jatkokaapeli on todettu toimivaksi oculus seteissä niin hommaa pari niitä. Jos tässä oikein innostuu harrastamaan niin voisi kokeilla vielä neljän sensorin setuppia ihan huvin vuoksi niin on huoneen joka nurkassa.Tämän StarTechin:
Verkkokauppa.com
Tän isoveljessä on 4 ohjainta, vähän kalliimpi ja ulkomailta kait pitää tilata.
Ps. Ensin tilasin kylläkin Inateckin ~25€ kortin Amazonista ja se oli mäsä...
Tai sitten vaihdat kaapelit USB 2 kaapeleihin. Hyvin toimii sensorit silläkin. Itse järkeilin että maksimipituus passiiviselle USB 3 kaapelille on about 2 metriä, ja sillä on toiminut Rift hyvin. Kahden sensorin kanssa mulla toinen sensori suoraan koneessa kiinni ja toinen 5 metrin passiivisella USB 2 johdolla kiinni.Näemmä toimii kolme sensoria USB3.0 konfiguraatiossa ilman ongelmia onnekkaasti kun vähän tutkin laitteistoa(*), mutta ongelma näemmä henkilökohtaisesti siinä että koitin nyt tehdä roomscale setuppia 3m USB3.0 passiviisilla jatkokaapeleilla. Tämä aiheuttaa sen että edessä olevat kamerat tunnistuvat USB2.0 kameroina. Pitää varmaan alkaa googlailemaan mikä aktiivinen USB3.0 jatkokaapeli on todettu toimivaksi oculus seteissä niin hommaa pari niitä. Jos tässä oikein innostuu harrastamaan niin voisi kokeilla vielä neljän sensorin setuppia ihan huvin vuoksi niin on huoneen joka nurkassa.
(*)Rampage V Extreme emossa löytyi kaksi eri USB3.0 host controlleria (Intel X99 USB3.0 host controller ja Asmedia USB3.0 host controller) ja Rampagen emolevy lootasta löytyi HighSpeed USB3.1 PCI-x kortti jossa oma host controller.)
Okei olin siinä käsityksessä että kaksi pääkameraa TÄYTYY olla USB3 konfiguraatiossa. En alkanut testailemaan sen kummemmin tarkkuutta usb2 konfigissa.Tai sitten vaihdat kaapelit USB 2 kaapeleihin. Hyvin toimii sensorit silläkin. Itse järkeilin että maksimipituus passiiviselle USB 3 kaapelille on about 2 metriä, ja sillä on toiminut Rift hyvin. Kahden sensorin kanssa mulla toinen sensori suoraan koneessa kiinni ja toinen 5 metrin passiivisella USB 2 johdolla kiinni.
Vähän liikaa hintaa tulee tuolle aktiiviselle USB 3 kaapelille, ja sitten tosiaan nuo muut rautavaatimukset päälle. Toki sulla on asia varmistettu että muuten toimii
Mulla on ollut alusta asti toinen sensori USB 2, ja välillä molemmat sensorit USB 2. Kokeilemalla se selviää, kokeile vaikka ensin ilman jatkoja USB 2 tilassa ja vertailun vuoksi USB 3 tilassa. En osaa sanoa kuinka iso ero seurannan tarkkuudessa on koska itsellä ei ole ollut missään vaiheessa molemmat sensorit USB 3 tilassa.Okei olin siinä käsityksessä että kaksi pääkameraa TÄYTYY olla USB3 konfiguraatiossa. En alkanut testailemaan sen kummemmin tarkkuutta usb2 konfigissa.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Oculus Discussion ForumsMulla on ollut alusta asti toinen sensori USB 2, ja välillä molemmat sensorit USB 2. Kokeilemalla se selviää, kokeile vaikka ensin ilman jatkoja USB 2 tilassa ja vertailun vuoksi USB 3 tilassa. En osaa sanoa kuinka iso ero seurannan tarkkuudessa on koska itsellä ei ole ollut missään vaiheessa molemmat sensorit USB 3 tilassa.
Noniin sulla olikin sitten vähän parempaa emoa.Näemmä toimii kolme sensoria USB3.0 konfiguraatiossa ilman ongelmia onnekkaasti kun vähän tutkin laitteistoa(*), mutta ongelma näemmä henkilökohtaisesti siinä että koitin nyt tehdä roomscale setuppia 3m USB3.0 passiviisilla jatkokaapeleilla. Tämä aiheuttaa sen että edessä olevat kamerat tunnistuvat USB2.0 kameroina. Pitää varmaan alkaa googlailemaan mikä aktiivinen USB3.0 jatkokaapeli on todettu toimivaksi oculus seteissä niin hommaa pari niitä. Jos tässä oikein innostuu harrastamaan niin voisi kokeilla vielä neljän sensorin setuppia ihan huvin vuoksi niin on huoneen joka nurkassa.
(*)Rampage V Extreme emossa löytyi kaksi eri USB3.0 host controlleria (Intel X99 USB3.0 host controller ja Asmedia USB3.0 host controller) ja Rampagen emolevy lootasta löytyi HighSpeed USB3.1 PCI-x kortti jossa oma host controller.)
Testaillut Odyssey+ ja on simuiluun aika ehdoton laite. Aiemmin kokemusta vain Oculus DK2 ja nyt on kuvanlaatu sellaisella tasolla että kehtaa ajella. Huomaa että lasit päässä on jotenkin luontevampaa ajella kuin lagisella telkkarilla. Kaveritkin joilla ei ole kokemusta ajopeleistä pysyvät paremmin tiellä. Assettoon löytyi heti SteamVR:llä hyvät kuva-asetukset, mutta Dirt Rally näyttää aika rakeiselta (Oculus + Revive + SteamVR). Täytyy googletella asiaa, mutta toki rallipelin kuvassa vilisee enemmän puita ja muita
Sivusta hyökkään kommentoimaan että tämmöinen se pitää olla. Äkkiä pikakirjettä joulupukille.Mistä oot moisen penkin ostanu? näyttää kivalta mutta hintaki varmaan?
Laitehallinnasta poistat USB 3.0 Host Controllerit ja käynnistät koneen uudestaanEipä tämä Odyssey+ pelaakaan mun koneessa. Mixed Reality Portal valittaa, ettei löydy USB 3.0 -porttia, vaikka onhan tuo siihen emon USB 3.0 -porttiin kytketty. Emolevynä tosin vanha Gigabyte z87x-d3h. Mitähän tässä keksisi?
On tullut kauhee himo hypätä VR-kelkkaan ja Lenovo explorer kiinnostaisi erityisesti. Lähinnä haluaisin pelata ajosimulaattoreita. Mitenkäs tuo näyttispuoli. Mulla on R9 280X mikä on varmaan turhan köykänen. Mitenkäs semmonen ratkaisu toimis että löis toisen samanlaisen crossfireen? Noita näyttäis saavan ~70€ hintaan. Prossuna i7.
Laitehallinnasta poistat USB 3.0 Host Controllerit ja käynnistät koneen uudestaan
Nyt se ilmoittaa että USB 3.0+ on ok, mutta sitten kun kytkee USB-kaapelin niin tulee "Check your USB cable. Make sure the USB cable is plugged into the SuperSpeed USB 3.0 port. If you need more help, this error code should help: 1." Ihan sama mihin kytkee niin tulee tuo.
Vähän tein tutkimusta ja jollain auttoi BIOS-päivitys, joku käytti myös HDMI-kaapelin irti, jollain oli itse headsetti rikki. Koita jollain toisella koneella jos mahdollistaNyt se ilmoittaa että USB 3.0+ on ok, mutta sitten kun kytkee USB-kaapelin niin tulee "Check your USB cable. Make sure the USB cable is plugged into the SuperSpeed USB 3.0 port. If you need more help, this error code should help: 1." Ihan sama mihin kytkee niin tulee tuo.
Crossfire ei toimi lainkaan/kovin hyvin, mutta suurin ongelma tuossa on HDMI 2.0 puute.On tullut kauhee himo hypätä VR-kelkkaan ja Lenovo explorer kiinnostaisi erityisesti. Lähinnä haluaisin pelata ajosimulaattoreita. Mitenkäs tuo näyttispuoli. Mulla on R9 280X mikä on varmaan turhan köykänen. Mitenkäs semmonen ratkaisu toimis että löis toisen samanlaisen crossfireen? Noita näyttäis saavan ~70€ hintaan. Prossuna i7.
Reilun 4v aikana kehittänyt hiljalleen eteenpäin. Hyvin pitkälti DIY:tä xsimulator.net foorumin tietoja apuna käyttäen. Tuossa on esim. 3 arduinoa ohjaamassa (liikealusta + käsijarru + ledimittaristo, mikä on nyt vr käytössä turha). Liikealustan tekeminen ei ole niin pahanhintaista kuin luullaan, mutta aikaa sen kanssa säätämiseen menee tolkuttomasti.Mistä oot moisen penkin ostanu? näyttää kivalta mutta hintaki varmaan?
Sain jo toimimaan, poistelin USB host controlleria useita kertoja ja boottailin. Yhtäkkiä sinne Win10:n laitehallintaan tulikin näkyviin Yleinen Super Speed -keskitin, jollaista ei aiemmin näkynyt tuolla. Nyt tuo Mixed Reality Portal latailee jotain ja junnaa paikallaan 27%:ssa.
Piti tuossa taannoin kokeilla kans oman äiteen kanssa VR:ää, niin laitoin sen vuoristorataan huutoa riitti kyllä, ja piti vielä kiinni pitää ettei kaadu.Lähes eläkeikäinen äitee pääsi näin joulun kunniaksi kokeilemaan Beat Saberia. Sitä huudon ja kiljunnan määrää Siis positiivisessa mielessä. Näiden hetkien takia jo pelkästään VR rahansa arvoista vaikkei itse edes pelaisi
Piti tuossa taannoin kokeilla kans oman äiteen kanssa VR:ää, niin laitoin sen vuoristorataan huutoa riitti kyllä, ja piti vielä kiinni pitää ettei kaadu.
399e hintaan lähtisi taas Gigantista Oculus Rift. Kannattaisiko tilata, RX580 näytönohjain löytyy ja rallipelejä tykkään pelailla.
Ihmettelen samalla suuresti noita ketkä yrittää käytettyä myydä uuden hinnalla, esim tori.fi.
Hintansa puolesta aika kiinnostavat lasit. Miten noilla onnistuu ajopelit?Tuli tuossa tilattua B&H photosta Lenovo Explorer simuhommiin, n. 140e kustansi loppujen lopuksi. (pelkät lasit) Muuten aivan hyvä tuote hintaan nähden, mutta ei meinaa vaan istua mukavasti omaan päähän.
Eli jos jotain kiinnostaa, niin voisin näistä kokeilluista luopua vaikka 120e. Varmaan jossain vaiheessa laitan ilmoitusta tuonne myyntipalstallekin.
Ostin alennuksesta PSVR. Kuuluuko siinä olla joku ihme "ristikko", joka lähinnä pimeissä kohtauksissa näkyy? Ja kuuluuko kuvan olla vähän suttunen.
Kuulemma kannattaa myös ottaa mahdolliset suojamuovit pois ja muutenkin pyyhkiä rähmät linsseistäJos kuva on täysin musta niin ihan normaalia että näkyy ikäänkuin tosi tiheä verkko. Ja pieni suttuisuus toki myös normaalia kun resoluutio ei ole kovin korkea. Kannattaa tehdä sieltä pleikkarin asetuksista löytyvä silmien etäisyyden mittaus (IPD mittaus) niin kuva voi tarkentua hieman.